ABU verkoop via Club Shop stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Aangezien ABU de verkoop in Europa in eigen handen wil nemen, stopt de verkoop via de Club Shop binnenkort.
ABU gaat in Duitsland, UK en Frankrijk een eigen distributie beginnen wat voor de Nederlanders en Belgen in ieder geval slechter zal uitpakken dan nu.

Indien ook jullie vinden dat ABU hier een slechte zet mee maakt, doe ons, jezelf en een ander een plezier, stuur een klacht naar: [email protected] t.a.v. Casey Strom
Als er genoeg klachten komen, kunnen we het plan van ABU wellicht nog veranderen.

De laatste voorraad vliegt de deur uit, dus wees er snel bij als je nog iets wil bemachtigen.

Ares

Superlid
Aaaai dat is wel een slecht bericht. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze hier zelf belang bij hebben. Levertijd, Ideal betalen, pakjegemak... Ik betwijfel of ze die opties kunnen bieden zoals de Club Shop dat kan.

Verder bestel ik ook vaak meerdere dingen tegelijk (ander merk luiers, rompers, speen, etc). Ik ga echt niet apart voor ABU luiers nog een extra bestelling ergens anders doen.

Berth

Men wil wel uniek zijn, maar niet apart
Hoewel ik bijna nooit echt AB of specifiek ABU luiers koop.
Gebeurt wel eens als ik iets wil proberen.
Is het ABU assortiment niet echt mijn ding.
Maar ik wil toch wel de AB doelgroep steunen.
Maar wat moet ik zoal in die klacht zetten.
Daar heb ik geen idee over gezien ik de producten
haast nooit draag / gebruik.

Haags_subje

Blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen!!!
Forumleiding
Ikzelf vind de abu space echt een wereld luier, staat zeker in mijn top qua luiers :(:(:(

Alweer een groot macht die de kleine middelstander probeert omver te werpen.

Ik ga alvast niet apart ergens anders gaan bestellen dan hier de schop hier heeft veel meer te bieden dan .
Wel jammer dat ik nooit die luiers zal kunnen testen zijn er mensen die hier ervaringen willen over delen?

DLuier

Toplid
Valt er nog iets te doen met grijze import? Of zijn daar geen mogelijkheden meer toe met hun nieuwe opzet?

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
@Berth Natuurlijk tof dat je wil steunen, zelfs als je ze zelf niet gebruikt.
In de klacht hoeft eigenlijk alleen te staan dat je graag wil dat wij de ABU in Nederland nog blijven verkopen.

@blackdiaper Denk daarom ook dat ABU hier een grote foute maakt, zo hebben we nog veel meer klanten die er vast precies het zelfde over denken als jij.
Door zijn gierigheid word het merk gewoon minder populair als nu en dat word overgenomen door een ander.

@DLuier Helaas is directe inkoop bij de fabrikant niet mogelijk

Kruimeltje

Gewaardeerd Lid
@DL Michel:
Is het niet mogelijk dat jij een mail namens alle leden stuurt?
Eventueel ondersteund met de verkoopcijfers ABU luiers van de webshop(s).

Statistieken zeggen een fabrikant veel meer dan losse, wellicht slecht geformuleerde, mailtjes.

Limbonees

Daddy van Floortje
kruimeltje zei:
@DL Michel:

Statistieken zeggen een fabrikant veel meer dan losse, wellicht slecht geformuleerde, mailtjes.
Ik denk juist dat ze bij de goede statistieken denken, nou dat kunnen wij dan ook verkopen.

Naar mijn idee kunnen beter zo veel mogelijk mailtjes binnen komen.
Met daarin ook dat je altijd alles bij de shop koopt en de Abu nu niet ergens anders koop omdat de shop gewoon een breed assortiment heeft.
En dat je dan bij de shop kijkt voor een alternatief.

Limbonees

Daddy van Floortje
Ik zit net zo te denken.

Kunnen we niet zelf een laten maken door Michel en deze bekostigen door crouwdfunding ?
Als op voorhand al de helft verkocht is, is de investering voor de shop ook niet zo groot.
Want ja een container vol luier kost ook een vermogen.

Kruimeltje

Gewaardeerd Lid
Limbonees zei:
kruimeltje zei:
@DL Michel:

Ik denk juist dat ze bij de goede statistieken denken, nou dat kunnen wij dan ook verkopen.

Met daarin ook dat je altijd alles bij de shop koopt en de Abu nu niet ergens anders koop omdat de shop gewoon een breed assortiment heeft.
Daar heb ik zo mijn twijfels over, aangezien je als consument geen moeite gaat doen om te importeren. (Duurt lang, duurder)
Statistieken geven juist aan dat de shop een goed distributiekanaal is en ze er niet mee moeten stoppen, of zie ik iets verkeerd? ;)

Limbonees

Daddy van Floortje
kruimeltje zei:
Limbonees zei:
kruimeltje zei:
@DL Michel:

Daar heb ik zo mijn twijfels over, aangezien je als consument geen moeite gaat doen om te importeren. (Duurt lang, duurder)
Statistieken geven juist aan dat de shop een goed distributiekanaal is en ze er niet mee moeten stoppen, of zie ik iets verkeerd? ;)
Ze willen dus zelf 3 distributiecentra openen in Europa.
Dan heb je niets met import te maken.
Levertijd zou dan 2 ipv 1 dag zijn.

Kruimeltje

Gewaardeerd Lid
Alsnog snap ik dan niet waarom ze stoppen met de levering aan webshops. Die leveren extra promotie en verkoop (lees: omzet) op.

Botoz

33, interesse in contact
Ik snap de keuze van de fabrikant, directe verkoopprijs is hoger dan die aan Michel waarschijnlijk, dus omzet zal stijgen. MITS de klanten direct gaan bestellen. Bij 'slechts' 3 distributie centra in Europa, verlies je veel landen en veel klanten. Er zijn heel veel klanten die niet in het buitenland willen bestellen of dat het wegens de verzendkosten uiteindelijk veel te duur wordt. Lang niet iedereen en zeker niet in het geval van deze, relatief dure, luiers, wil in bulk (grote aantallen) kopen om verzendkosten relatie laag te houden. Uiteindelijk gaat ze dit in eerste instantie veel klanten kosten en dus verkoop. Dat gezegd hebbende, kunnen ze op termijn natuurlijk kiezen om een verkoop in elk land te openen. Alleen is Nederland dan misschien relatief klein en het aantal abdl mensen ook.

Goed verhaal hierboven maar ik snap er dus marketing technisch niets van dat ze deze beslissing nu nemen. Ze kunnen de distributie net zo goed nog steeds via deze shop laten lopen totdat ze zelf beginnen in Nederland. Dus dese shop (evt tijdelijk) als klant van 1 van de 3 centra maken. Ik zou wel begrijpen dat ze misschien maar 1 wederverkoper willen per land, maar ik weet niet of deze shop de enige is in neeerland die het assortiment verkoopt.

Ik zal eens een mail sturen, ook al ben ik geen AB en gebruik dat assortiment niet (wel betterdry).

Berth

Men wil wel uniek zijn, maar niet apart
Is er al wat meer bekendheid over de verkoop van de
ABU luiers hier voor ons.
Gezien er laatst hier de topic over gestart is.

SNOOPY_

een dag niet geluierd,is een dag niet geleefd!
ben benieuwd hoe de shop dit opvult aangezien er nu erg veel wegvalt,wel zonde,droeg soms nog wel eens Abu V2 als baby luier,moet denk toch overgaan op bambinos voort

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Limbonees ABU little kings Pub 21
-little-cub- Gezocht: Abu Lavender luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
Lookie Is de ABU lavender weg? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Sardonyx ABU BunnyHopps Vragen & Info Shop 8
L Abu litlle pawz maat medieum kringloop houten Winkels 3
G Vervanging abu Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
K ABU LUIER Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
F ABU Kiddo V2 Vragen & Info Shop 3
Berth Abu Space luiets Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
Berth Kiddo v2 by ABU Luiers 0
danny23 peek abu Vragen & Info Shop 1
Berth ABU Pre-school Luiers 0
luierbroekje-1993 ABU PowerUps Vragen & Info Shop 3
Berth ABU Super Dry Kids Luiers 0
Spargo25 Bare bums abu Vragen & Info Shop 4
Vinz Abu preschool Luiers 8
B ABU luier met lavendel Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
Rind ABU Cushies V2 - maar dan zonder print...? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
D Maatvoering ABU Vragen & Info Shop 1
Artemis REVIEW: ABU Space Diaper Luiers 12
M Benieuwd naar de ABU LittlePawz Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Winnie de Poep Nieuwe ABU Aanbevolen 4
1 ABU Cushies en Super Dry Kids in maat Small Luiers 3
DL_Michel Tijdelijke stop ABU Cushies en Super Dry Kids Vragen & Info Shop 13
D ABU Cushies Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
DL_Michel ABU Cushies - Adult Baby Luiers met Print Luiers 24
Spargo25 abu cuhsies Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
dplolly ABU Cushies en Super Dry Kids Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
Pamperpeuter ABU Cusies luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
1 abu cushie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
I Verkoop van mijn spulletjes :) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
-little-cub- Cub's Roze en schattige kleertjes verkoop Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
sacha Verkoop rompers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
diaperdrenthe Marktplaats verkoop gesprek Pub 12
Monkeybaby Verkoop punt noorden Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
klein luiers ruil of verkoop OostGroningen Pub 3
Haags_subje verkoop advertentie moderator talk 1
Berth Shop verkoop middag Winkels 2
D Opslag + verkoop Winkels 27
Limbonees Netflix via Aliexpress Pub 4
J Bestellen via een andere shop Algemeen 8
K Iemand die nog wakker is en zin heeft om via kik filmpjes uit te wisselen. Contact advertenties 1
diaperdrenthe Ik kan niet normaal op forum via mobile Algemene info 3
G Bestellen via pakjesautomaat/kluizenwand,leveren in blanco doos, betalen via overschrijving Vragen & Info Shop 26
Baby Charlotte plastic luiers via zorg leverancier nog mogelijk? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 31
Baby Charlotte goede luiers via leverancier/verzekering Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
M Mamma Katja via marktplaats VVV 14
M Mammie via Marktplaats VVV 2
K Nieuw leuk idee: rp ofwel hier ofwel via e-mail Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
K Stalking via PM (DL & Michel ook lezen please) moderator talk 13