Alin

Max123

Nieuw lid
Alin

Het was nat. Dit zou zwaar worden, de hele dag fietsen in de regen. Ik was net een paar uur onderweg en de weersverwachting was slecht. Het voelde ook slecht. Ik had zo gehoopt op een leuke vakantie. Ik was er zo aan toe. De afgelopen maanden waren zwaar. Mijn moeder was 7 weken geleden overleden. En zij was de enige die mij echt kende.

En toen problemen op mijn werk. Mijn contract werd niet verlengd. Waarom niet? Snapte ze dan niet dat ik het zwaar had.
En nu ben ik op zoek naar iets bekend. Tot mijn 5e heb ik in Roemenië gewoond. Toen verhuisden wij naar Nederland. Ik ben er nooit meer terug geweest. Ik spreek het nog wel, Roemeens. Mijn vader kon geen Nederlands leren. Dat was het enige dat ik nog had uit Roemenië, mijn ouders, de taal en mijn naam, Alin.

En nu, ben ik op zoek naar mijn roots. Terug in Roemenië. Op de fiets op weg van Boekarest naar mijn geboortedorp. Kijken of daar nog familie woont. Of mijn geboortehuis er staat. Of ik nog iets herken.
Met de trein ga ik naar Boekarest. Daarna wil ik fietsen naar mijn geboortedorp. Het is wel een paar dagen fietsen maar dat vind ik erg leuk.

Net 20 kilometer Boekarest stop ik bij een kleine pension. Het is een groot huis net buiten het dorp. Het ziet er mooi en groot uit. Goed en goedkoop pension staat er op het bordje buiten de tuin. Toen ik de tuin inliep kwam de hospita na mij toen lopen. Ze stelt zich voor, Doina is haar naam. Voor een tientje mocht ik blijven slapen met eten! Wat goedkoop is het hier.
Na het avondeten ziet ze het. Ik moest nodig mijn luier verschonen. Die was vol met plas. De wc is in de badkamer. En mijn kamer is aan de andere kant van het huis. Ik probeerde mijn luier te verstoppen zodat Doina niets ziet. Maar dat ging niet goed. En blijkbaar wist ze meteen wat Tena betekend.

Doina was heel direct daarna. “Waarom draag jij luiers?”, “Is het alleen voor plas of ook voor ontlasting?”, “Vind je het leuk om te dragen?”. En toen haar reactie “Zal ik voor je zorgen?”. Dat wilde ik wel. Ik moest een beetje huilen. Verdriet omdat mijn moeder dood is. Verdriet omdat ik helemaal alleen in Roemenië dit aanbod krijg. Ja, antwoord ik. Dat mag wel.
Ze gaat naar zolder. En komt 15 minuten later terug. Ze moest 3 keer lopen om alle spullen te halen. Ik mocht haar niet helpen maar moest in de keuken blijven.
 

jos

mooi zijn zit niet van buiten...maar van binnen
Mooi verhaal
Vooral doorgaan
Echt toppie
 

Ivy

1 van de oprichters en organisators van de CBB
Goed begin ! Nu verder kijken hoe het gaat.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
M Alin vindt TLC op reis in Roemenië A 42
Similar threads

Bovenaan