Verhaal Klaar Angry Young Tiener ( JL NL WL BP PB 18- )

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Angry Young Tiener – Het échte opstel ;)

Voor school moesten we een opstel schrijven. Dat vond ik niet zo erg, want ik schrijf wel graag, al zal ik dat niet gauw toegeven. Maar we krijgen altijd van die belachelijke schrijfopdrachten van dat mens! Dit keer was het 'Toen ik vanmorgen wakker werd'.
Ik heb een zoetsappig opstel in elkaar geflanst over het zonnetje dat door mijn slaapkamerraam scheen en mij wekte, het heerlijke ontbijt dat we gezellig met het hele gezin tot ons namen en hoe ik vol vreugde over een nieuwe dag mijn schoolboeken pakte en naar school fietste. Het mens was er nog erg tevreden mee ook. Acht plus. Viel me niets tegen, want ze mag me niet. Heeft me wel eens langharig tuig genoemd.
Jammer dat het hele opstel van A to Z gelogen was! Daarom nu het echte...

Naam: Hessel
Klas: 3.6b
Vak: Nederlands
Aantal woorden: 1291

Toen ik vanmorgen wakker werd​

And now they have the nerve
To tell you how to feel
So sedated as they
Medicate your brain
And while you slowly
Go insane they tell ya
Given with the best intentions
Help you with your complications
You should have known
The price of evil.....

Stand: wekker. Het knalt uit m'n speakers. Volume achtentachtig. Zo, daar word ik tenminste wakker van! Mijn broertje roept wat uit de kamer naast me, maar ik kan hem niet verstaan. Het interesseert me ook niet wat dat kelerejoch wil. Ik weet dat ik nog tien minuten kan blijven liggen en dat ga ik doen ook. Ik merk dat ik weer in bed heb gepist. Mijn luier is dik en warm en nat. Kan nog wel wat bij dus. Ik ben toch al nat dus wat boeit het. Ik lig lekker op m'n rug. Rek me uit. De warme pis loopt over m'n buik en tussen m'n benen. Lekker toch! Ik doe m'n rechterhand onder het elastiek van m'n plastic broekje. Wriggel 'm onder de luier ook en voel hoe m'n pis over m'n vingers stroomt. Als je toch bedplasser bent, kan je er net zo goed wat plezier van hebben dat je een luier om hebt! Dan komt m'n broertje m'n kamer binnen. Okee, geen extra fun dus vanmorgen.

God ain't on your side....

Ik trek mijn hand weer terug. Ik zie dat het joch ook in z'n bed heeft gepist. Ook zijn luier is doorweekt onder zijn plastic broekje. Zit in de familie bij ons. Boeit niet. Dertien is die gast. Toen ik zo oud was als hij deed ik het ook nog elke nacht. Niet dat het nou veel beter is. Ik denk dat ik toch wel vier keer in de week in bed pis. Soms de hele week. Ik moet in ieder geval nog luiers om van m'n pa en ma. En een plastic broekje voor het lekken. Niet echt vet op je vijftiende.
Ma komt m'n kamer binnen. Schreeuwt. Kan die teringherrie ook uit! Ze wil de muziek uit zetten. Maar ze heeft geen idee hoe m'n mp3 player werkt. Trekt ze het snoer naar de boxen er uit! Is het ook stil.

Opstaan! Ze haalt het dekbed af. Huu, koud. Takkewijf! Nu moet ik wel opstaan.
Ze ziet dat ik nat ben. Heb je al weer in je bed gepist!!
Stomme vraag. Ziet ze toch? Weet ze toch!
Ik negeer haar. Hijs me uit m'n bed, sjok naar de douche. Staat het joch daar al. Deur op slot ook nog. Ik sla er een paar keer op. Helpt weinig. Dan maar naar beneden, kan ik vast wat ontbijten.
Zit pa al aan de keukentafel. Waarom is die ouwe gek al opgestaan? Alsof 'ie naar zijn werk moet! Mocht wat, hij is al drie jaar werkloos. Natuurlijk schelden dat ik in m'n natte luier naar beneden kom. Ik trek me er niets van aan. Doe een boterham in het broodrooster. Ga zitten aan de keukentafel. Het klotst in m'n plastic broekje. Ik had er vanmorgen niet nog een keer in moeten pissen, denk ik. Als ik op de stoelen lek, zwaait er wat. Dan maar staand eten. Ik schuif een geroosterde boterham naar binnen. Lekker, zo warm. Glas koude melk. De ritalin niet vergeten.
Daar is het joch ook al. Mooi, kan ik tenminste onder de douche!

Weer naar boven. Ik schuif mijn plastic broekje naar beneden. Het donkerblauwe vandaag. Stap er uit. Doe de luier af en pleur 'm in de afvalemmer die daar speciaal voor ons is neergezet. Bovenop de natte luier van het joch. Kijk nou! Heeft die dombo zijn plastic broekje er ook in gegooid! Onze luiers van gisteren liggen er ook nog in. Heeft ze die emmer weer niet geleegd! Maar gauw het deksel weer dicht. Ik haat oude luiers. Geen rozengeur.
Ik draai de kranen open. Stap onder de douche. Zo heet dat ik het nog net uit kan houden.
Ik kijk naar m'n lijf. Schiet nog niet echt op met m'n sixpack, lol. Ik ben geen Arnold Schwarzenegger. Als je me tegen het licht houdt, kan je de krant door me heen lezen. Het joch is ook al zo'n mager ding. Zal ook wel in de familie zitten, net als bedplassen.

I ain't waiting for a miracle
I ain't waiting for the world to change
Under my skin lives the reason
Under my armor I lost it all

Plastic broekje nog even afspoelen. Ik pak die van het joch ook maar even. 'k Zal 'm maar matsen. Anders krijgt 'ie vanavond weer op z'n sodemieter! Alletwee de broekjes te drogen hangen op het lijntje. Ziet er vrolijk uit, mijn donkerblauwe en de heldergele van het joch. Volgens mij is die gele nog van mij geweest, maar zelfs plastic broekjes worden wel eens te klein. En dan mag het joch ze nog een jaartje vol pissen. Als ze het zo lang uithouden.

Geen droge handdoek. Gsamme! Dan die van het joch maar gebruiken. Ik moet toch droog. Naar m'n kamer. Borstel door m'n haar, blik in de spiegel. Haar a-ok. Beter langharig dan kortzichtig. Luchie op. Niet voor het bedplassen hoor, ik douche elke morgen als ik nat ben. Maar gewoon lekker. Van tante Betty gekregen, de enige in de familie die er wat van snapt.
Gave boxer uitzoeken. Ik schiet m'n spijkerbroek aan. Met die witte riem. Even zorgvuldig saggen. Niet te ver, niet te weinig. Ja, het kan me wat schelen hoe ik er uit zie. Mag het?
Een vlugge blik uit het raam. Mooi weer vandaag! Zo hoort het ook, in juni. Ik haat regen. Moet je een jas aan. Ik haat jassen.
Waar is mijn t-shirt zonder mouwen? Oh, daar, onder die stoel. Waar ik het gisteren neergepleurd heb, lol. Heeft geen pootjes, loopt niet weg.

Op de fiets naar school. Het joch fietst met me mee, zit op dezelfde school. Hij in de eerste, ik in de derde. We zijn er al bijna als hij stopt. Wat nou weer!
Eerste uur wiskundeproefwerk, zegt het joch. Niet geleerd. Ik ga niet!
Hij pist zijn spijkerbroek nat.
Dat wordt een week lang met een luier om naar school. Ik heb die truc ook wel eens uitgehaald. Vroeger. Maar nou pis ik alleen nog maar in bed. En dat kan ik niet helpen.
Het joch draait zijn fiets om. Gaat terug naar huis.
Ik fiets alleen door. Mooi, kan ik tenminste opschieten!

School. Grote vierkante kast. Ik haat school. Negen van de tien zijn ka uu tee kinderen. Kakkers, hiphoppers. Kan je niks mee. Teachers suck sowieso. En dan nog Nederlands het eerste uur. Opstel schrijven voor dat stomme wijf. Zal mij benieuwen waar het deze keer over moet gaan. Ik hi-five mijn maten. Zouden Tim en Patrick ook nog wel eens in bed pissen?
De bel gaat.

Burn it all
Burn it to the fucking ground
Believe the words that I don't want me around
Life revision, indecision
World collision, heads will roll
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Das even een andere schrijfstijl dan het vorige verhaal. Maar niet slecht.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
silverbaby zei:
Das even een andere schrijfstijl dan het vorige verhaal. Maar niet slecht.
Bedankt voor de vriendelijke commentaren! :D 't Was maar een probeersel, dat bij de muziek paste, en in een uurtje klaar. (Muziek was Avenged Sevenfold, daar zijn ook de lyrics van, voor wie het niet kent.) Had het bijna weer gedelete, maar besloot om het toch maar te plaatsen. Blij dat ik er mensen een plezier mee doe!
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
luierfan_boy zei:
Een goede muzieksmaak heb je sowieso dan, haha! :p
Verder nice geschreven!

~ LB
Ha ja ik hou wel van stevige muziek ;)
We gingen ook altijd naar Wâldrock, dat was in m'n beginjaren nog extra spannend want ik plaste toen nog in bed. In een tentje in je natte luier wakker worden tussen honderden andere rockfans, misschien schrijf ik daar ook nog wel 'ns een verhaal over ::)
Helaas is Wâldrock ter ziele.
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Bedplasser91 zei:
luierfan_boy zei:
Een goede muzieksmaak heb je sowieso dan, haha! :p
Verder nice geschreven!

~ LB
Ha ja ik hou wel van stevige muziek ;)
We gingen ook altijd naar Wâldrock, dat was in m'n beginjaren nog extra spannend want ik plaste toen nog in bed. In een tentje in je natte luier wakker worden tussen honderden andere rockfans, misschien schrijf ik daar ook nog wel 'ns een verhaal over ::)
Helaas is Wâldrock ter ziele.
Wâldrock zegt me dan weer helemaal niks, maar klinkt wel awesome allemaal! Een verhaal daarover moet te doen zijn, maar alles op zijn tijd toch. :p

~ LB :p
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Wâldrock was een Fries open air festival met een behoorlijke metal inslag.
Wikipedia weet de line-up nog van de edities die ik meegemaakt heb:

2004 Cannibal Corpse, Cradle Of Filth, Exodus, Fear Factory, Finntroll, Hatebreed, Monster Magnet, Moonspell, Mortuary IOD, My Dying Bride, Nevermore, Testament, Transport League, Twisted Sister, Within Temptation
2005 Accept, Cephalic Carnage, Dimmu Borgir, DIO, Entombed, Epica, Icepick, Life Of Agony, Mastodon, Megadeth, Meshuggah, Metal Church, Scarve, Soilwork, Strapping Young Lad
2006 After Forever, Alice In Chains, Bloodsimple, Born From Pain, DevilDriver, Helloween, Kamelot, Motörhead, Nile, Shaboon, Soulfly, Stone Sour, Stream Of Passion (Arjen Lucassen a.k.a. Ayreon), Trivium, Y&T
2007 Testament, Dead Horse Running, Within Temptation, Moonspell, Celtic Frost, Dropkick Murphys, Vader, Aborted, Osdorp Posse & Laberinto, Gorerotted, Terror, Meshuggah, One Bullet Left, Moonsorrow, M.A.N, Obituary, Autumn, Monolith Deathcult, Marduk en Destruction (de laatste band verving W.A.S.P, die wegens familieomstandigheden niet kon komen spelen.)
2008 1349, Alchemist, Biohazard, Death Angel, Death by Stereo, Forbidden, Greyline, Hail of Bullets, Helmet, Hollenthon, Life of Agony, Lordi, Morbid Angel, My Dying Bride, Pagan's Mind, Queensryche, Rose Tattoo, Edge of Serenity, Slayer, Strawelte en Symphony X
2009 Disintegrate, Blind Sight, Bring Me The Horizon, Carcass, Delain, Dragonforce, Epica, Heaven & Hell, Killswitch Engage, Motörhead, Papa Roach, Pilgrimz, Trivium, Wolves In The Throne Room, Voivod, Legion Of The Damned, Napalm Death
!1

Tot zeker 2007 was ik (in ieder geval 's nachts) een Headbanger in Luiers - en zo moet het verhaal ook maar gaan heten ;)
Maar idd alles op zijn tijd.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Dank je! Leuk om te merken dat de oude verhalen ook nog wel eens worden gelezen.
En voor de metal fans hier: laatst naar Into the Grave geweest in luier en met plasticbroekje aan, op de camping 's nachts in bed geplast en nat wakker geworden, was weer helemaal vet ouderwets haha.
 

vino

Toplid
Inderdaad goede muziek smaak.
Veel (eigenlijk alle) bands ken ik niet.
Eigenlijk alleen motörhead.
Zelf luister ik vaak Guns 'n Roses.
Of Queen. (Hoewel sommige zeggen dat dat geen echte rock band is).
 
Bovenaan