Anne

Petrus

Dus....
Ik fantaseer al heel lang verhalen en heb nu (eindelijk) besloten er eentje te proberen op te schrijven.


Anne

Ze had eindelijk besloten om gewoon maar te bellen want het leek haar toch de beste oplossing om zorgeloos mee te kunnen op vakantie, vooral die twintig uur durende autoreis zat haar dwars.

De telefoon ging een paar keer over en ze had bijna een hardverzakking toen er heel op gewekt aan de andere kant werd opgenomen met: “Hoi, met Marijke”. Ze was blij dat ze Marijke aan de lijn had dat maakte het toch iets gemakkelijker. Opgelucht antwoordde ze; “met Anne”, “Hé Anne hoe is het daar?” klonk het gelijk van de andere kant. “kon beter” antwoordde ze. “Oh hoezo? Je gaat toch wel mee hè?!” Zei Marijke bijna geschokt. “Ja, dat is wel de bedoeling, maar het hangt er een beetje van af” zei Anne een beetje gespannen. “Vertel” klonk het simpel aan de andere kant.

“Nou ik voelde me maandag niet zo lekker buikpijn en ik moest constant naar de wc enzo. Dinsdag zelfs maar thuis gebleven van school en toen woensdag toch maar naar de dokter” begon Anne met vertellen. “Ojee dan voelde je je zeker echt beroerd” onderbrak Marieke, die wist dat Anne doodsbang was van dokters. “ja, ik moest van mijn moeder. Maar de dokter heeft dus bedacht dat ik een blaasontsteking heb, ik heb medicijnen mee gekregen waarbij ik niet mag drinken”. “Oh dat is balen maar misschien ook wel handig dan doe je geen gekke dingen.” Grapte Marijke. “Ja inderdaad” Lachte Anne terug. “maar het andere probleem is, dat de dokter ook zei dat ik naar de wc moet gaan als ik moet en het niet lang mag ophouden. Ik heb het er ook met mijn moeder overgehad, hoe dat dan moest met de autoreis, die grapte toen dat ik aar een luier om moest doen. Dat deed me aan jou denken. Ik heb best wel even getwijfeld maar denk toch dat dit de beste oplossing is. Dus mijn vraag is of ik van jou luiers zou mogen lenen voor de vakantie?”


Ik heb een beetje het idee dat het te direct is en te weinig "bij"verhaal.
en ik twijfelde nogal hoe ik nou een telefoon gesprek moest opschrijven.
graag wat tips, kritiek mag ook

Petrus

PS er volgt (natuurlijk) meer
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
hey Petrus,

Het is inderdaad best weinig. 3x dat stukje zou prima zijn geweest :D
en telefoongesprekken doe ik altijd zo:

-"Nee waarom wel?" vroeg anne.
- "Omdat we bijna door onze luiers heen zijn" reageerde .. verbaasd

zoiets :p

i'll hope you get it..

Luierfan_boy.
 

Petrus

Dus....
van het weekend weer wat geschreven. en dan bedoel ik letterlijk geschreven met een pen en papier, je moet toch wat als je 5 uur in de trein zit ;).
net uitgetypt en hier is het dan;




Marieke bleef even stil, ze wist heel goed dat bijna al haar vrienden wisten dat ze incontinent was en daarom luiers droeg, ze had er nooit een geheim van gemaakt, vooral niet omdat ze ook hulp nodig had om zich te verschonen aangezien ze ook blind was. Maar zo’n verzoek had ze nooit verwacht. Op dat moment realiseerde ze zich dat ze Anne liet wachten op antwoorden dus zei ze; “Ja natuurlijk kan dat, als dat het probleem op lost en jij daardoor zorgeloos mee kan op vakantie, wie ben ik dan om dat jou te weigeren.

Hoofdstuk 2

Ondanks dat ze zelf besloten had dit te doen en het ook het beste idee vond was ze toch best gespannen. Waarom duurde het dan ook zo verdomt lang om met de bus van Leeuwarden naar Alkmaar te gaan. Gelukkig hoefde ze nog niet naar de wc en duurde het nog maar een kwartiertje. Ze was dan ook heel blij dat ze van het station op gehaald zou worden en niet met nog één of andere streekbus verder hoefde met haar rugzak vol met vakantie spullen.

Op het moment dat ze uitstapte op het station stond Peter al op haar te wachten bij de bushalte. “Hey Anne, geef die tas maar, Marijke wacht in de auto.” Zei Peter zodra ze naar hem toeliep. Dankbaar gaf ze haar zware rugzak over aan Peter. Die de tas met één hand aanpakte alsof het niks woog. Waarom vergat ze altijd dat Peter zo groot was? Hij was niet alleen lang maar ook breed in zijn schouders en gezond gespierd, niet zo’n vieze bodybuilder. Stiekem bewonderde ze hem wel een beetje en ze snapte ook wel wat Marijke in hem zag. Misschien vergat ze dat wel steeds doordat de meeste van haar vrienden niet zo heel groot waren, net zo als zij. Zelf was ze net aan één meter zestig en had de weegschaal de vijftig kilogram markering nooit zien passeren.

“Ik vroeg of je een goeie reis gehad had?” zei Peter. Op dat moment realiseerde ze zich dat Peter dat net ook al had gevraagd en ze liep te dromen. “Eh ja, ging prima” antwoore ze. Licht blozend. “Das mooi” “Oh, als je nog naar de wc moet? Hier in de Hema is het gratis, en we moeten zo nog even langs de supermarkt.” Dankbaar liep ze snel de Hema in terwijl Peter buiten bleef wachten.

Eenmaal bij de auto aangekomen stopte Peter haar tas achterin. Wat ook gemakkelijk paste aangezien Peter een grote stationwagen had, een donker blauwe Volvo XC70. Marijke zat voorin op de passagiersstoel, dus stapte Anne maar achterin, terwijl ze instapte riep ze “Hey Marijke, hoe is die met jou?”zodat Marijke wist wie er de autodeur open trok. “Ja hier alles best en daar dan?”was het opgewekte antwoord. “Beetje gespannen voor de vakantie en het was wel een lange zit in die bus over de Afsluitdijk.”

Verder kletsten ze over van alles en nog wat onder weg naar de supermarkt. Zodat ze bijna alweer was vergeten waarom ze al op zaterdag naar Peter en Marijke was gegaan, in plaats van dat zij haar op maandagochtend hadden op gehaald uit Rotterdam. Maar op deze manier had ze wel eerst bij haar ouders langs kunnen gaan voordat ze met z’n allen drie weken naar Kroatië gingen.

Tijdens het boodschappen doen werd ze weer keihard op de feiten gedrukt. Toen Peter, alsof het de normaalste zaak van de wereld was, talkpoeder en billendoekjes in het wagentje gooide. Blozend wierp ze een blik op de luiers die ook in dat schap lagen. Peter die haar zag, zei lachend “Die passen jouw niet meer hoor.” Waarop ze het gevoel had dat ze een knal rood hoofd kreeg. en maar snel bij de zepen en shampoos ging kijken die iets verderop stonden.


iemand een typ hoe ik er voor kan zorgen dat ik tab's kan gebruiken in mijn tekst ? die gebruik ik namelijk om de nieuwe alinea in te laten springen, ik vind dat er beter uit zien dan deze enters er tussen.

Petrus
 

Paddy

Superlid
Mooi verhaal zo ver, alleen loop ik ergens tegen aan :p
Marieke bleef even stil, ze wist heel goed dat bijna al haar vrienden wisten dat ze incontinent was en daarom luiers droeg, ze had er nooit een geheim van gemaakt, vooral niet omdat ze ook hulp nodig had om zich te verschonen aangezien ze ook blind was.
en dan iets verder
Blozend wierp ze een blik op de luiers die ook in dat schap lagen.
Dan kan je er beter slechtziend van maken, is denk ik makkelijker voor het vervolg van het verhaal :p
Met iemand die blind is moet je al veel dingen laten. Met alleen hulp nodig was ik ook al dik tevreden !1
 

Petrus

Dus....
in dat voorbeeld verwijst 'ze' naar Anne.
het idee was om het verhaal uit haar belevens wereld te schrijven, maar ik merk dat ik af en toe overspring naar andere personen en dan ook 'ze' gebruik wat de duidelijkheid dus niet ten goede komt.

ik zit in mijn hoofd al veel verder in een mogelijke verhaal lijn.
alleen nog niet bedacht hoe ik dat moet verwoorden.

en het is soms lastig om hoe je iets hebt bedacht op papier te zetten zodat een andere het zelfde filmpje in zijn hoofd krijgt zegmaar.

Petrus
 

Paddy

Superlid
Petrus zei:
in dat voorbeeld verwijst 'ze' naar Anne.
het idee was om het verhaal uit haar belevens wereld te schrijven, maar ik merk dat ik af en toe overspring naar andere personen en dan ook 'ze' gebruik wat de duidelijkheid dus niet ten goede komt.

ik zit in mijn hoofd al veel verder in een mogelijke verhaal lijn.
alleen nog niet bedacht hoe ik dat moet verwoorden.

en het is soms lastig om hoe je iets hebt bedacht op papier te zetten zodat een andere het zelfde filmpje in zijn hoofd krijgt zegmaar.

Petrus
Ik ken het gevoel :p, Gewoon doen wat je zelf denkt, ik vind het tot nu toe top, en tja af en toe je eigen denkwijze er in is toch ook niet fout?
hoop dat je snel de slag te pakken krijgt :D
 

JustYouri

Toplid
als het je eerste verhaal is vind ik het wel goed. Je moet alleen wel eraan denken dat je maar voor 1 persoon 'ze' gebruikt. en voor anderen gewoon de naam. En anne was blind en ze zag de luiers in het schap?

groetjes,
luierjongenyouri

als ik je moet helpen kun je trouwens altijd een PM'metje sturen
 

cheyentje96

Nieuw lid
je verhaal is best goed!
maar je moet echt naar luierfan_boy luisteren.
hijs echt goed! heb paar story's van hem gelezen en wouw :):)
nogmaals je verhaal is echt nice! mijn complimenten :)
maar als je zn tips gebruikt word het nóg beter

xxx <3
 

Noortje

Beginneling
nice verhaal!
en btw, ben zelf bijna blind, dus kvind het goed dat da ook eens in een verhaal word verwerkt :)
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Leuk verhaal, maar ik denk helaas niet dat er nog een vervolg op zal komen, aangezien hij laatst in 2011 was bijgewerkt. babycry
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
J Anne en haar moeder A 293
DL_Michel Mama Anne-Claire M 9
DL_Michel Verhaal Klaar ANNE EN JOYCE A 1
Similar threads



Bovenaan