AUB allen even lezen '' WAT MAG IN EEN VERHAAL EN WAT NIET'' en wat te melden.

beddenplasser

volwassen peuter
Ik heb de forumverhaalregels er nog eens op nagekeken, en het klopt dat het beschrijven van zelfmoord volgens onze forumregels TOEGELATEN is. Dus als onze forumleiding er een probleem mee heeft, dan denk ik dat iedereen van ons het recht heeft te weten waarom een schrijver gevraagd wordt dit te veranderen. Graag een duidelijke gemotiveerde uitleg wat er gebeurd is, aangezien men blijkbaar tegen de eigen regels in gaat.

Dus graag reactie van de forumleiding, en voor in de toekomst duidelijker omschrijven waar de grens ligt, zodat hier naar verwezen kan worden. Ik denk dat ik zelf meer dan genoeg mijn kritische geest heb laten horen in het debat, maar de forumleiding mag niet oordelen op regels die ze nooit gesteld heeft. Als dat gebeurt, moet ze vind ik ook de intellectuele eerlijkheid hebben voor iedereen uit te leggen waarom ze vraagt een verhaal aan te passen.
 

AB / DL25

Ik ben mama's kleine kruimel maar ik kruimel niet
Forumleiding
Ik heb de forumverhaalregels er nog eens op nagekeken, en het klopt dat het beschrijven van zelfmoord volgens onze forumregels TOEGELATEN is. Dus als onze forumleiding er een probleem mee heeft, dan denk ik dat iedereen van ons het recht heeft te weten waarom een schrijver gevraagd wordt dit te veranderen. Graag een duidelijke gemotiveerde uitleg wat er gebeurd is, aangezien men blijkbaar tegen de eigen regels in gaat.

Dus graag reactie van de forumleiding, en voor in de toekomst duidelijker omschrijven waar de grens ligt, zodat hier naar verwezen kan worden. Ik denk dat ik zelf meer dan genoeg mijn kritische geest heb laten horen in het debat, maar de forumleiding mag niet oordelen op regels die ze nooit gesteld heeft. Als dat gebeurt, moet ze vind ik ook de intellectuele eerlijkheid hebben voor iedereen uit te leggen waarom ze vraagt een verhaal aan te passen.
Om mee te beginnen ben ik helemaal niemand enige uitleg verschuldigd en dat is het forum ook niet omdat het simpelweg niet mogelijk is alles in regeltjes vast te gaan leggen hier, we kijken ook naar hoe iets omschreven word en hoe op dat moment het maatschappelijke gevoel is... verhaal waar het om ging was best heftig en dat is simpelweg niet gepast.
Dan krijgt de schrijver dus de optie het aan te passen en zo niet gaat het er gewoon vanaf
Als ik hier alles in regels vast moet gaan leggen word de pagina met regels net zo dik of dikker dan het Nederlands wet boek omdat ik ook nog eens alles moet gaan onderbouwen...
 

beddenplasser

volwassen peuter
Om mee te beginnen ben ik helemaal niemand enige uitleg verschuldigd en dat is het forum ook niet omdat het simpelweg niet mogelijk is alles in regeltjes vast te gaan leggen hier, we kijken ook naar hoe iets omschreven word en hoe op dat moment het maatschappelijke gevoel is... verhaal waar het om ging was best heftig en dat is simpelweg niet gepast.
Dan krijgt de schrijver dus de optie het aan te passen en zo niet gaat het er gewoon vanaf
Als ik hier alles in regels vast moet gaan leggen word de pagina met regels net zo dik of dikker dan het Nederlands wet boek omdat ik ook nog eens alles moet gaan onderbouwen...
Dit is al het tweede verhaal met gelijkaardige contact waarbij wij als lezers te lezen hebben gekregen dat een verhaal ingetrokken is moeten worden, puur op basis van een verhaallijn die heftig is, en polemiek oproept, maar waarbij de auteur onmogelijk kan weten dat dit mag of niet. In die zin begrijp ik zeer goed dat er frustratie ontstaat.

Bij mijn weten zijn dit de forumverhaalregels, gekopieerd van het allereerste topicbericht :

Om het in het kort uit te leggen:
- In verhalen is het niet toegestaan om seksuele handelingen met of tussen minderjarigen (16-) te beschrijven.
- Is de leeftijd in het verhaal 16+, dan mogen [/size]seksuele handelingen enkel met een leeftijdgenoten gebeuren. Niet met een volwassenen (18 en ouder).
- Alle verhalen waarin [/size]seksuele handelingen voorkomen moeten ten alle tijden in de 16+ rubrieken geplaatst worden.


Met alle respect, maar enkele regels extra maakt dit nog niet tot een Nederlands wetboek. Maar het kan wel toekomstige polemieken en gefrustreerde auteurs vermijden. Dus ja, doe me een lol, bespreek met de mods welke andere ethische regels je hebt getrokken, en vermeld die. Misschien dat we tot een verdubbeling van de regels komen. Dan komen we uit op zes. Dat lijkt me nog steeds houdbaar.
 

Reppie

Little op zoek naar een mama
van wat ik destijds heb gelezen heeft de auteur genoeg kans gehad om het aan te passen, dat ie ervoor koos om commentaar op te leveren was zn eigen probleem, Wij zijn hier de gasten, dus hebben we ons er ook maar aan te houden ook..
 

max79

Superlid
Forumleiding
Met alle respect, maar enkele regels extra maakt dit nog niet tot een Nederlands wetboek. Maar het kan wel toekomstige polemieken en gefrustreerde auteurs vermijden. Dus ja, doe me een lol, bespreek met de mods welke andere ethische regels je hebt getrokken, en vermeld die. Misschien dat we tot een verdubbeling van de regels komen. Dan komen we uit op zes. Dat lijkt me nog steeds houdbaar.
Ik ben het hier volledig met DL25 eens hoor, daar is weinig overleg voor nodig. We kunnen inderdaad een regel toevoegen over zelfmoord. Dan krijgen we wellicht een verhaal over automutilatie. Kunnen we daar weer een regel voor schrijven. Dan komt het volgende onderwerp en ga maar door. Wat je eigenlijk voorstelt is dat we van alles wat buiten onze ethische normen valt (en waar we vooraf überhaupt al niet op rekenen dat daarover geschreven wordt), in regels gaan vastleggen. Dat gaat wat mij betreft veel te ver. Het blijft dus een inschatting op het moment dat de situatie zich aandient.
 

rearzruiter

Tot ziens!
Ik ben het hier volledig met DL25 eens hoor, daar is weinig overleg voor nodig. We kunnen inderdaad een regel toevoegen over zelfmoord. Dan krijgen we wellicht een verhaal over automutilatie. Kunnen we daar weer een regel voor schrijven. Dan komt het volgende onderwerp en ga maar door. Wat je eigenlijk voorstelt is dat we van alles wat buiten onze ethische normen valt (en waar we vooraf überhaupt al niet op rekenen dat daarover geschreven wordt), in regels gaan vastleggen. Dat gaat wat mij betreft veel te ver. Het blijft dus een inschatting op het moment dat de situatie zich aandient.
Ik ben het helemaal met je eens. Jullie hoeven de schrijvers van verhalen, de mensen die helpen jullie site groot te maken en te houden, geen uitleg te geven. Moet je ook absoluut niet doen, misschien gaan ze het wel leuk vinden om nog betere verhalen voor jullie site te schrijven. Dat kan je absoluut niet hebben hoor! Nee jaag ze liever weg, door niet te vertellen wat wel en niet mag en dan later te eisen dat hun verhalen aangepast moeten worden. Onthoudt dat het aanpassen van een verhaal door een schrijver gevoeld wordt als het aanpssen van het geslacht van je eerst geboren zoon, er zijn weinig ouders die daartoe bereid zouden zijn!
En wat zou de oplossing zijn? ÉÉn regeltje toevoegen:
Wij wensen geen maatschappelijk relevante onderwerpen in de verhalen die de gemoederen van onze lezers kunnen beroeren. Alleen lieve, vriendelijke verhalen die voor niemand aanstoot kunnen geven.
 

Cyril Archambault

Frans-Nederlandse luierliefhebber
Bedankt voor het melden. Als ik ooit op mijn computer 1 van mijn verhaaltjes mocht treffen, waarin dit soort handelingen voorkomen, zal ik die zo aanpassen dat het wel degelijk op de website kan worden gezet.
 

beddenplasser

volwassen peuter
Helemaal met je eens dat er een regel mag worden toegevoegd, namelijk dat de sitebeheerder bepaalt wat er wel en niet op zijn website wordt geplaatst. Blijkbaar zijn er toch nog mensen voor wie dat niet geheel duidelijk is.
In plaats van ellenlange antwoorden te geven kan je toch ook eens aangeven waar voor jullie dan wel de grens ligt, want die zeggen jullie niet. Precies of je durft dat niet te zeggen, terwijl net dat het is wat veel opheldering zou kunnen geven. Probeer het eens positief te bekijken in plaats van altijd onmiddellijk zo in het zelfverweer te gaan. Dat lost toch niks op, komaan zeg.
 

AB / DL25

Ik ben mama's kleine kruimel maar ik kruimel niet
Forumleiding
In plaats van ellenlange antwoorden te geven kan je toch ook eens aangeven waar voor jullie dan wel de grens ligt, want die zeggen jullie niet. Precies of je durft dat niet te zeggen, terwijl net dat het is wat veel opheldering zou kunnen geven. Probeer het eens positief te bekijken in plaats van altijd onmiddellijk zo in het zelfverweer te gaan. Dat lost toch niks op, komaan zeg.
Volgens mij hebben we hem beiden al uitgelegd... Sommige dingen zijn maatschappelijk afhankelijk en zoals gezegd ga ik niet elke mogelijke situatie die ooit voor kan komen onderbouwen of een regeltje geven want dan word hem ondoenlijk....
 

AB / DL25

Ik ben mama's kleine kruimel maar ik kruimel niet
Forumleiding
Ik ben het helemaal met je eens. Jullie hoeven de schrijvers van verhalen, de mensen die helpen jullie site groot te maken en te houden, geen uitleg te geven. Moet je ook absoluut niet doen, misschien gaan ze het wel leuk vinden om nog betere verhalen voor jullie site te schrijven. Dat kan je absoluut niet hebben hoor! Nee jaag ze liever weg, door niet te vertellen wat wel en niet mag en dan later te eisen dat hun verhalen aangepast moeten worden. Onthoudt dat het aanpassen van een verhaal door een schrijver gevoeld wordt als het aanpssen van het geslacht van je eerst geboren zoon, er zijn weinig ouders die daartoe bereid zouden zijn!
En wat zou de oplossing zijn? ÉÉn regeltje toevoegen:
Wij wensen geen maatschappelijk relevante onderwerpen in de verhalen die de gemoederen van onze lezers kunnen beroeren. Alleen lieve, vriendelijke verhalen die voor niemand aanstoot kunnen geven.
Knap dat een nieuw lid "wat er wss al eerder was maar verbannen is geweest" zo'n grote mond durft te geven op een voor hem nieuw forum.....
Je bent en blijft een dramzak...
En NEE we gaan dus niet elk regeltje of mogelijke situatie onderbouwen....
Hiermee dus ook kappen met je doelloze gezeik of zoek een ander forum....
Hier gaat met volgens basis regels en daarnaast onze interpetering op situaties en maatschappelijk belang, daar heb je en krijg je nooit invloed op dus stop met vragen erom.... Vind je hem censuur of een dictatuur ga je lekker weg.
 

natteluier70

Respect is iets anders dan mee eens zijn
Om mee te beginnen ben ik helemaal niemand enige uitleg verschuldigd
Natuurlijk hoef je niet iedereen alles uit te leggen, dat zou ondoenlijk zijn en daar zit niemand op te wachten. Maar duidelijkheid is natuurlijk wel belangrijk. Duidelijk kan vele problemen voorkomen en dat lijkt me toch meer wenselijk dan acheteraf steeds weer dingen te moeten oplossen.
Als ik hier alles in regels vast moet gaan leggen word de pagina met regels net zo dik of dikker dan het Nederlands wet boek
Je kunt een zogenaamde paraplu regel maken, dat is een regel waar erg veel onder kan vallen, maar wat je niet allemaal expliciet hoeft te noemen. Zo'n regel zou er uit kunnen zien als: Heftige onderwerpen die lezers kunnen shockeren (zoals zelfmoord, automutilatie etc) zijn ongewenst
Geen compleet wetboek, maar een regel en je bent van een hoop gezeik af.
 

geenidee0000

Gewaardeerd Lid
Zie echt het probleem niet met het aankaarten van zelfmoord het juist gedemotiveerd wordt. Als het nou verheerlijkt werd was het een ander verhaal geweest.
 

beddenplasser

volwassen peuter
Ik blijf er zelf bij wat ik al meerdere keren heb vermeld. Laat de thematiek zeker toe, maar vermijd het in detail beschrijven van de daden, zowel de automutilatie als de zelfmoord. Dat is de lijn die wordt aangehouden door de Vlaamse (en misschien in uitbreiding zelfs de Belgische) media, dus ik zie geen reden waarom dat hier ook niet zou kunnen.

Daarom wat mij betreft uitbreiding van de regels tot :
- Maatschappelijke onderwerpen die lezers kunnen shockeren (pesten, geweld, kwetsbaarheden zoals psychisch lijden, fysisch lijden, sociale uitsluiting, armoede, ...) moeten steeds met het nodige respect worden behandeld en beschreven.
- Letterlijke beschrijvingen van automutilatie (psychisch en fysisch) en zelfdoding zijn niet toegelaten.

Laat maar weten wat jullie er van denken. Kan misschien iemand met dat net iets meer ervaring hier eventueel een poll over opmaken ? Thx,

groetjes,
beddenplasser
 

natteluier70

Respect is iets anders dan mee eens zijn
Laat de thematiek zeker toe, maar vermijd het in detail beschrijven van de daden, zowel de automutilatie als de zelfmoord.
Persoonlijk ben ik voor strikte duidelijkheid. Opmerkingen als <i>het in detail beschrijven van de daden,</i> klinkt heel acceptabel (in mijn oren althans) maar wat voor de een tot in detail beschrijven wordt gevoeld is voor de ander slechts een verwijzing.
Als de forum leiding frustraties bij schrijvers wilt voorkomen kan ze beter duidelijke regels stellen en bepaalde onderwerpen verbieden. Hier moeten ze dan gewoon duidelijk in zijn en niet achteraf bepalen of iets kan of niet.
Als zij vervelende situatisch bij leden wilt voorkomen( wat valt toe te juichen) is het beter om in volle openheid aan te geven wat mag en wat niet. Helaas is de leiding nog niet van dit feit doordrongen.
 

Dromer

Toplid
Daarom wat mij betreft uitbreiding van de regels tot :
- Maatschappelijke onderwerpen die lezers kunnen shockeren (pesten, geweld, kwetsbaarheden zoals psychisch lijden, fysisch lijden, sociale uitsluiting, armoede, ...) moeten steeds met het nodige respect worden behandeld en beschreven.
- Letterlijke beschrijvingen van automutilatie (psychisch en fysisch) en zelfdoding zijn niet toegelaten.
Een betere parapluregel zou volgens mij zijn: indien inhoud door lezers als choquerend wordt ervaren (evt. voorbeelden hier), besluit de forumleiding of dit wel of niet wordt toegelaten. Uitspraken hierover zijn bindend en staan niet ter discussie.

Dan ben je in één keer van het gedoe af. Forumleiding heeft het laatste woord, punt uit. Bovendien geef je jezelf als forumleiding dan nog wel de mogelijkheid om het per geval te beoordelen. Je kan mensen evt. nog wel de mogelijkheid geven om in gesprek te gaan, als je dat zou willen.

Waarom zou je per se alles van te voren dicht moeten timmeren? Kijk gewoon van geval tot geval of iets ok is. Ja, het is jammer als iemand te horen krijgt dat een verhaal niet op het forum mag, maar volgens mij zijn er genoeg andere plaatsen waar een dergelijk verhaal gepubliceerd kan worden.
 
Laatst bewerkt:

natteluier70

Respect is iets anders dan mee eens zijn
Een betere parapluregel zou volgens mij zijn: indien inhoud door lezers als choquerend wordt ervaren (evt. voorbeelden hier), besluit de forumleiding of dit wel of niet wordt toegelaten. Uitspraken hierover zijn bindend en staan niet ter discussie.
Dit is de situatie zoals hij nu in feite is, na een klacht bepaalt de forumleiding wat er gebeurt. Deze methode heeft een aantal vervelende nadelen:
1. Vervelend voor de mensen die gechoqueerd zijn door een verhaal met heftige inhoud
2. Vervelend voor de lezers die geen problemen hadden met de inhoud (zij moeten misschien halverwege een verhaal de rest missen
3. Vervelend voor de forum leiding die iedere keer zonder enige houvast moeten oordelen of een verhaal kan on niet. Zij zitten nu al vaak niet echt op een lijn met eenvoudige regels.
4. Vervelend voor de schrijver, die ongewild mensen heeft gechoqueerd en zijn verhaal niet hier kan afmaken/moet veranderen.
Beter is om enige duidelijkheid te geven, helaas is de forum leiding hiertoe niet instaat. Zij laten liever een vervelende situatie bestaan. Dat was voor mij een van de redenen waarom ik hier geen verhalen meer wil schrijven.
 

Dromer

Toplid
Dit is de situatie zoals hij nu in feite is, na een klacht bepaalt de forumleiding wat er gebeurt. Deze methode heeft een aantal vervelende nadelen:
1. Vervelend voor de mensen die gechoqueerd zijn door een verhaal met heftige inhoud
2. Vervelend voor de lezers die geen problemen hadden met de inhoud (zij moeten misschien halverwege een verhaal de rest missen
3. Vervelend voor de forum leiding die iedere keer zonder enige houvast moeten oordelen of een verhaal kan on niet. Zij zitten nu al vaak niet echt op een lijn met eenvoudige regels.
4. Vervelend voor de schrijver, die ongewild mensen heeft gechoqueerd en zijn verhaal niet hier kan afmaken/moet veranderen.
Beter is om enige duidelijkheid te geven, helaas is de forum leiding hiertoe niet instaat. Zij laten liever een vervelende situatie bestaan. Dat was voor mij een van de redenen waarom ik hier geen verhalen meer wil schrijven.
Ik zie je punt, maar aan de andere kant:
1. Verhalen die over de grens gaan, kunnen hoe dan ook gepost worden. Als je dat wilt voorkomen moet je vooraf gaan screenen. Denk niet dat we daarop zitten te wachten..
2. Zoals ik al zei, er zijn andere plekken waar je met een dergelijk verhaal naartoe kan. Je zou voor de fans na verwijdering een berichtje kunnen posten met: dit verhaal is vanaf nu te lezen op (bijvoorbeeld) Wattpad
3. Hoe specifieker de regels, hoe groter de neiging van mensen om erover te gaan discussiëren. Geen regel is specifiek genoeg om alles te dekken. Door het algemeen te houden, blijft het aan de schrijvers én admins om hun eigen gezond verstand te gebruiken over wat passend is. En ja, soms heb je dan een verschil van mening. That's life..
4. Veranderen van een verhaal om aan regels te voldoen is wat mij betreft een grote nono. Admins moeten niet kunnen 'meeschrijven' aan jouw verhaal. Volgens mij is het puur een kwestie van waar je het kunt publiceren. Ja, het is vervelend als je jouw ei niet kwijt kunt op het door jou gekozen forum, maar niets weerhoudt je om dat elders te doen.
 
Laatst bewerkt:
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
broekie Carnaval 2020 komt er aan.Hou ga jij verkleed als je het gaat vieren?(allen voor carnaval liefhebbers aub ). Pub 40
AB / DL25 Denktank team zoals getagd alleen reageren aub Algemene info 152
T Iemand die een online date wil aub Contact advertenties 4
T Hondje moeten spelen tips aub Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
André Adult Baby Wie kan reportage volwassen baby op newsgroepzetten aub Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
M ervaringen ( ik lette op men spelling en geen slot aub ) E 21
DL_Michel baby_rob niet verwijderen aub moderator talk 1
Love4Luiers Wie wil en kan mij verschonen en verwennen? Ben biseksueel dus allen welkom Contact advertenties (T) 0
K Hoi allen Voorstellen 18
P Eerste klas advies waar wij allen achter staan Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
diaperdrenthe Met z'n allen naar de ikea Pub 13
R Gegroet allen Voorstellen 12
plastiek broekje even voorstellen Voorstellen 14
chrispie Al lang lid, maar nu toch even voorstellen Voorstellen 13
M Wij stellen ons even voor! Voorstellen 30
Babyboy2024 Mij even voorstellen Voorstellen 22
D Even gedag zeggen Voorstellen 13
SunnySunset Ik stel me even voor Voorstellen 22
S Al even lid maar toch even voorstellen Voorstellen 15
I Even voorstellen Voorstellen 15
Tino Even voorstellen Voorstellen 31
B even voorstellen Voorstellen 13
Pandabeerdje Even een vraagje Polls 1
Babyukkie Even jullie mening graag. moderator talk 2
Babyukkie hallo alle chatroom gangers, even puntje van aandacht Forum en Chatregels 8
sgalover even voorstelen Voorstellen 14
D Even voorstellen Voorstellen 21
D Deze Domi stelt zich even voor. Voorstellen 17
pupmisha Niet nieuw, wel even voorstellen. Voorstellen 30
D Danny, even voorstellen. Voorstellen 22
A Even voorstellen Voorstellen 17
DiaperBoy97 Hallo, even voorstellen. Voorstellen 22
littleboy_1991 Wilde het gewoon even kwijt AB/DL Fotos 4
Inco-plastic-24/7 Even een tip Algemeen 1
Diaperman Even voorstellen Contact advertenties 12
F Even voorstellen Voorstellen 10
B Ook ik stel mij een even voor Voorstellen 17
E hoi allemaal , even voorstellen..... Voorstellen 9
nickos89 Niet nieuw, wel even voorstellen Voorstellen 13
A Even voorstellen :) Voorstellen 16
W even voorstellen nu. Voorstellen 10
Babyukkie Even puntje van aandacht. AB/DL Fotos 1
L even voorstellen Voorstellen 10
D Hallo ik stel me nog even voor misschien iets te laat Voorstellen 8
Inco-plastic-24/7 Even aan het chillen Plastic broekjes liefhebbers 0
Inco-plastic-24/7 Even een wasje gedaan Plastic broekjes liefhebbers 2
P Even voorstellen DL Voorstellen 16
DL luier Tim23 Hallo allemaal even voorstellen Voorstellen 8
Denieuwsgierigekat De nieuwsgierige kat stelt zich even voor Voorstellen 48
Joortje Ik stel mij eindelijk ook maar even voor Voorstellen 22
Similar threads


















































Bovenaan