AUB allen even lezen '' WAT MAG IN EEN VERHAAL EN WAT NIET'' en wat te melden.

Lotje 66

Superlid
We moeten nu eenmaal allemaal rekening met elkaar houden
Soms stinkt dat een beetje
Iedereen denkt altijd dat hij/zij gelijk heeft
Daarom zijn er onafhankelijke mods
Die zo goed mogelijk
Naar eer en geweten beoordelen wat wel
En wat niet door de beugel kan
Daabij rekening houdend met de goede zeden
En kwetsbaarheden
Als je je daaraan niet wenst te conformeren
Zul je elders moeten publiceren
En ja soms is dat heel vervelend
Heb je een heleboel moeite gedaan een mooi verhaal te schrijven
Voldoet het niet aa6de regels
Zelf zou ik daar ook een paar dagen poepflouw van zijn
Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar
Take it or leaf it
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
We moeten nu eenmaal allemaal rekening met elkaar houden
Soms stinkt dat een beetje
Iedereen denkt altijd dat hij/zij gelijk heeft
Daarom zijn er onafhankelijke mods
Die zo goed mogelijk
Naar eer en geweten beoordelen wat wel
En wat niet door de beugel kan
Daabij rekening houdend met de goede zeden
En kwetsbaarheden
Als je je daaraan niet wenst te conformeren
Zul je elders moeten publiceren
En ja soms is dat heel vervelend
Heb je een heleboel moeite gedaan een mooi verhaal te schrijven
Voldoet het niet aa6de regels
Zelf zou ik daar ook een paar dagen poepflouw van zijn
Maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar
Take it or leaf it
Helemaal mee eens Lotje, er kan hier veel maar, het iedereen naar de zin maken is helaas onmogelijk.
Dus laten we het samen leuk houden.
 
Laatst bewerkt:

justaguy

Toplid
Naar aanleiding van het recente geval van iemand die een seksueel getint verhaal over een effectief kind met hand en tand verdedigde en geloofde dat zijn verhaal prima was, was ik aan het denken... zou de regel niet eenvoudiger moet worden? Voor de duidelijkheid en met het oog op de bescherming van de community. Ik zou zelf overwegen om een regel te maken dat verhalen met personages onder de 16 (of evt zelfs 18) jaar verboden zijn zonder meer.

Je ontneemt een stukje vrijheid, maar koopt een stuk veiligheid. Voor mij persoonlijk zou de trade-off helemaal de moeite waard zijn.
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Ik zou zelf overwegen om een regel te maken dat verhalen met personages onder de 16 (of evt zelfs 18) jaar verboden zijn zonder meer.

Je ontneemt een stukje vrijheid, maar koopt een stuk veiligheid. Voor mij persoonlijk zou de trade-off helemaal de moeite waard zijn.
Denk dat dit lastig wordt, het eerste is al dat je dan een heleboel van de huidige verhalen weg kunt gooien.
Voor mij is de regel duidelijk genoeg wegblijven van seks en, verder worden verhalen eenzijdig volgens mij maar me suggestie wel voorstellen.
 

Kleine Gruffalo

Heb een gifgroene wrat...
krijg je dit als regelement altijd te zien voordat je een verhaal post? zou misschien nog iets kunnen zijn (zoiets als cookiemelding als je naar een site gaat)
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Ik zou zelf overwegen om een regel te maken dat verhalen met personages onder de 16 (of evt zelfs 18) jaar verboden zijn zonder meer.
Mijn verhalen gaan meestal over tienerjongens rond de 15 jaar. Voor een groot deel zijn ze gebaseerd op mijn eigen belevenissen als een bedplassende tiener: ik heb tot m'n 16e in bed geplast en ken dus luiers en plasticbroekjes uit eigen ervaring. Sex komt in mijn verhalen nooit voor; volwassenen slechts zijdelings, veelal in de rol van ouders of docenten. De rest is fantasie. Met een regel als bovenstaande zou ik dus volstrekt niet uit de voeten kunnen. Het zou mij mijn schrijfplezier ontnemen, en veel lezers hun leesgenoegen. Niet iedereen heeft behoefte aan stomende sex in verhalen!

Allicht ten overvloede: ik ben ten sterkste gekant tegen elke schijn van pedofilie en ben blij dat het verhaal in kwestie (van en over die dubieuze oom) is verwijderd!
 

justaguy

Toplid
Ja, ik snap zeker wat jullie zeggen. Het zou allicht een beetje drastisch zijn wat ik voorstelde.

Ik vind het zelf alleen een beetje moeilijk verenigbaar dat we tegen bepaalde vooroordelen argumenteren dat ABDL niks met echte kinderen te maken heeft, maar dat we in verhalen in een ABDL community dan wel kinderen gaan verwerken. Niet seksueel getint maakt het uiteraard al veel beter... maar het blijft voor mij beetje ongemakkelijk aanvoelen.

Ik wil even benadrukken dat ik niemand voor het hoofd wil stoten of wil belemmeren. Maar dat is dus hoe ik het zie.
 
Laatst bewerkt:

YoloE

Superlid
Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik geen verhalen meer kan plaatsen.
Eigenlijk al mijn verhalen gaan over kinderen die i een situatie komen waardoor ze weer in aanraking komen met luiers.
Hier komt geen seksuele handeling bij kijken en probeer ik altijd zoveel mogelijk te schrijven over de kinderlijke beleving omdat die juist zo magisch is in mijn ogen.
Ik heb dan ook nog nooit klachten gehad over teksten die niet zouden kunnen.
Mag ik dan niet meer schrijven?
 

max79

Superlid
Forumleiding
Ja, ik snap zeker wat jullie zeggen. Het zou allicht een beetje drastisch zijn wat ik voorstelde.

Ik vind het zelf alleen een beetje moeilijk verenigbaar dat we tegen bepaalde vooroordelen argumenteren dat ABDL niks met echte kinderen te maken heeft, maar dat we in verhalen in een ABDL community dan wel kinderen gaan verwerken. Niet seksueel getint maakt het uiteraard al veel beter... maar het blijft voor mij beetje ongemakkelijk aanvoelen.

Ik wil even benadrukken dat ik niemand voor het hoofd wil stoten of wil belemmeren. Maar dat is dus hoe ik het zie.
Eerlijk gezegd ben ik het helemaal met je eens. Deze site is en fetisj-site dus per definitie seksueel getint, al geldt dat uiteraard niet voor elk bericht afzonderlijk. Maar dat is wel wat het ook zo lastig maakt. Fetisj en kinderen gaan niet samen, zeker niet een fetisj waarvan de betrokkenen continu hun uiterste best moeten doen om niet geassocieerd te worden met pedofilie.

Dus er moet ergens een grens komen, maar waar? Fantasieverhalen waarbij kinderen betrokken zijn (expliciet seksueel of niet) horen hier wat mij betreft niet. Maar hoe zit het met jeugdherinneringen? Ik heb zelf (bijvoorbeeld in een topic over autisme) ook wel eens kort een situatie uit mijn jeugd aangehaald. Trek je de lijn heel strikt, dan kan zo'n bericht ook niet op deze site. En als je dat dan wel toelaat, waarom een jeugdherinnering over jezelf in luiers dan niet? En wat doe je dan met een geromantiseerde jeugdherinnering, zoals die in de verhalen van Bedplasser91? Of met verhalen van mensen die erbij vermelden dat het een authentieke jeugdherinnering is, maar waar je als lezer al gauw sterke twijfel bij krijgt?

De grens is dus heel moeilijk te trekken, en zal voor elke gebruiker weer net iets anders liggen. Als moderatorteam proberen we daar zo goed mogelijk doorheen te laveren, wetende dat we daar nooit iedereen tevreden mee kunnen stellen.

Overigens beschrijft dit bericht puur mijn persoonlijke kijk op dit onderwerp, niet die van het moderatorteam!
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik geen verhalen meer kan plaatsen.
Eigenlijk al mijn verhalen gaan over kinderen die i een situatie komen waardoor ze weer in aanraking komen met luiers.
Hier komt geen seksuele handeling bij kijken en probeer ik altijd zoveel mogelijk te schrijven over de kinderlijke beleving omdat die juist zo magisch is in mijn ogen.
Ik heb dan ook nog nooit klachten gehad over teksten die niet zouden kunnen.
Mag ik dan niet meer schrijven?
Hier sluit ik me volledig bij aan.
 

rog

Superlid
Vreemd wel.
Het is juist het gevoel dat er iets beschreven word wat je als kind heb meegemaakt.
Niet sex met kinderen natuurlijk, maar wel dat je als kind in de broek of bed plast.

Gaat mij wel een beetje ver… als dat verboden zou worden… tegenwoordig wordt er naar mijn idee veel te veel ergens een probleem mee gemaakt, van dingen die eigenlijk geen probleem zijn.
Dan wil men het zogenaamd voor iedereen goed doen, maar voor de mensen die het al goed vonden, is er in eens een verandering die juist niet goed is…
 

LittleDino

Ben heel lief hoor
Ben nieuw op het forum en wil een leuk verhaal gaan schrijven. Maar na het lezen van dit onderwerp beginnen de twijfels of mijn verhaal door de beugel kan. De twijfels zitten voornamelijk in de onduidelijkheid wat volgens de forumleiders mogelijk grensoverschrijdend wordt aangemerkt, in dit geval omdat er personages betrokken zijn in het verhaal (afgezien van de hoedanigheid) die ook nog eens minderjarig zijn.

Zoals forumleider Max79 aangeeft is dit een fetisj-community website voor iedereen. Dat laatste is wellicht ook het probleem. Genuanceerd gezegd: minderjarigen zijn welkom op deze community website (afgezien hoe ze hier terecht zijn gekomen). Daarom begrijp ik dat het nodig is om maatregelen te nemen en daarnaast naleving te doen.

Maar dan verwacht ik wel een goede redactie achter het verhalen-forum. Een redactie die verhalen valideert (op basis van 4-ogen principe) met validatiechecks, die bekend zijn bij de schrijvers en forumleiders. De validatiechecks moeten dan wel duidelijk zijn, ofwel: minderjarigen mogen wel of niet meegenomen worden in verhalen. Als dat laatste wel mag, dan moet duidelijk zijn wat de grens is.

Ondertussen Wacht ik nog even met plaatsen van een verhaal tot hierover duidelijkheid is gegeven.
 
Voor mij zijn verhalen over minderjarigen zowieso not done. Ik had wel wat leuke ideen voor verhalen.

Alleen wat mij niet zo duidelijk is. Wat mag wel en wat niet. Dat verschild per persoon natuurlijk.Want sommige mensen vinden. Poep niet leuk, Of bepaalde formen van bdsm. enzovoord. Ik was op zoek naar regels omtrend hierop. eigenlijk een soort lijst. zoals dit

. Regel 1
. Regel 2
. Regel 3

Ect.. En dit in een gepinde banner op het verhalen gedeelte van het forum. Ideetje.

Wat ik bijvoorbeeld spannend of interesant vind. Kunnen anderen verkeerd vinden. En ik wil natuurlijk niemand tegen de borst stoten en me aan de regels houden.

Persoonlijk denk ik dat deze verhaal ideen erg spannend zijn. Ik denk ook wel dat ze wel door de beugel kunnen. Van wat ik hier lees. Maar wil er zeker van zijn. Er komt veel fetishen in voor. Luiers natuurlijk. wel 18 plus verhalen. Maar ook geforceerd(verkrachting). Hoewel ik wel van plan ben in het loop van het verhaal. Dat de persoon bij wie dit gebeurd dat die. Soort van bekeerd word. En het lekker begind te vinden. Spul zoals dat.

Ik weet dat mensen hier een heel erg groot probleem mee kunnen hebben. Het is natuurlijk fictie. Als dat bijvoorbeeld niet kan. Verander ik dat aspect van het verhaal gewoon. Kan ook. Word het iets anders. Als iemand mij alle regels omtrend verhalen kan duidelijk maken. Of mij wegwijs kan maken waar ik alle regels kan vinden. Zou ik dat erg waarderen.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
broekie Carnaval 2020 komt er aan.Hou ga jij verkleed als je het gaat vieren?(allen voor carnaval liefhebbers aub ). Pub 40
AB / DL25 Denktank team zoals getagd alleen reageren aub Algemene info 152
T Iemand die een online date wil aub Contact advertenties 4
T Hondje moeten spelen tips aub Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
André Adult Baby Wie kan reportage volwassen baby op newsgroepzetten aub Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
M ervaringen ( ik lette op men spelling en geen slot aub ) E 21
DL_Michel baby_rob niet verwijderen aub moderator talk 1
Love4Luiers Wie wil en kan mij verschonen en verwennen? Ben biseksueel dus allen welkom Contact advertenties (T) 0
K Hoi allen Voorstellen 18
P Eerste klas advies waar wij allen achter staan Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
diaperdrenthe Met z'n allen naar de ikea Pub 13
R Gegroet allen Voorstellen 12
plastiek broekje even voorstellen Voorstellen 14
chrispie Al lang lid, maar nu toch even voorstellen Voorstellen 13
M Wij stellen ons even voor! Voorstellen 30
Babyboy2024 Mij even voorstellen Voorstellen 22
D Even gedag zeggen Voorstellen 13
SunnySunset Ik stel me even voor Voorstellen 22
S Al even lid maar toch even voorstellen Voorstellen 15
I Even voorstellen Voorstellen 15
Tino Even voorstellen Voorstellen 31
B even voorstellen Voorstellen 13
Pandabeerdje Even een vraagje Polls 1
Babyukkie Even jullie mening graag. moderator talk 2
Babyukkie hallo alle chatroom gangers, even puntje van aandacht Forum en Chatregels 8
sgalover even voorstelen Voorstellen 14
D Even voorstellen Voorstellen 21
D Deze Domi stelt zich even voor. Voorstellen 17
pupmisha Niet nieuw, wel even voorstellen. Voorstellen 30
D Danny, even voorstellen. Voorstellen 22
A Even voorstellen Voorstellen 17
DiaperBoy97 Hallo, even voorstellen. Voorstellen 22
littleboy_1991 Wilde het gewoon even kwijt AB/DL Fotos 4
Inco-plastic-24/7 Even een tip Algemeen 1
Diaperman Even voorstellen Contact advertenties 12
F Even voorstellen Voorstellen 10
B Ook ik stel mij een even voor Voorstellen 17
E hoi allemaal , even voorstellen..... Voorstellen 9
nickos89 Niet nieuw, wel even voorstellen Voorstellen 13
A Even voorstellen :) Voorstellen 16
W even voorstellen nu. Voorstellen 10
Babyukkie Even puntje van aandacht. AB/DL Fotos 1
L even voorstellen Voorstellen 10
D Hallo ik stel me nog even voor misschien iets te laat Voorstellen 8
Inco-plastic-24/7 Even aan het chillen Plastic broekjes liefhebbers 0
Inco-plastic-24/7 Even een wasje gedaan Plastic broekjes liefhebbers 2
P Even voorstellen DL Voorstellen 16
DL luier Tim23 Hallo allemaal even voorstellen Voorstellen 8
Denieuwsgierigekat De nieuwsgierige kat stelt zich even voor Voorstellen 48
Joortje Ik stel mij eindelijk ook maar even voor Voorstellen 22
Similar threads


















































Bovenaan