BAS

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Hallo mensen dit is mijn tweede verhaal hier en deze is te danken aan het topic Wie



Bas

Dit verhaal gaat over bas een 11 jarige schipbreukeling die na een uitputtende zwempartij aanspoelt op een door reuzen bewoond eiland.

Hoofdstuk 1. Het ongeval.
Bas vaart als jonge reiziger mee met een oud gammel vracht bootje maar als bas halverwege de reis is breekt de hel los en begint het zobte stormen dat het bootje tegen de rotsen slaat en bas over boord valt en daarna de bliksem in de boot slaat er zijn geen verdere opvarenden van boord gekomen.
Bas ziet het gebeuren en klampt zich vast aan de rotsen tot de storm is gaan liggen en besluit dan maar het op een zwemmen te zetten in de hoop dat hij land vindt na ongeveer 12 uur te hebben gezwommen spoelt bas aan op een eiland zodra hij bij komt staan er 3 gigantische vrouwen om bas heen en zeggen iets tegen elkaar in een taal die bas niet verstaat. Ze tillen bas die teveel verzwakt is om zich te verzetten op en nemen hem mee naar huis daar word hij in een groot bad gezet en gewassen door de vrouwen die in hem een peuter zien die gered en verzorgd moest worden.
 

Paddy

Superlid
dance ik zat laast al te denken dat dit wel een leuk idee voor een verhaal is. En prompt is er een verhaal van :)
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
BAS hoofdstuk 2.

Hier is dan het tweede hoofdstuk.

Hoofdstuk 2 eerste kennismaking.
Nadat bas door de vrouwen naar huis is gebracht probeert hij te communiceren met ze maar dat gaat nog niet echt makkelijk. Zodra hij goed gewassen is brengt 1 van de vrouwen bas naar een soort van kast toe en legt hem erop en pakt iets uit een kast ernaast. Hij ziet dat ze kleren pakt die hem goed zouden passen maar ze pakt nog iets. Hij probeert te ontwaren wat het is en denkt zal wel goed zijn.
Tot ze de spullen neer legt en ze zijn benen op tilt en een luier onder zijn kont schuift en die dicht maakt daarna kleed ze hem aan en zet ze hem op de grond waarna ze wijst naar de plek waar hij staat om aan te geven dat hij moet blijven staan daar. Ze loopt naar een andere kast en pakt iets uit een lade en loopt weer terug naar bas ze bukt en maakt een koordje met daaraan verbonden een speen vast op zijn kleding. Bas denkt als het me nou lukt om hun taal te leren dan wordt het voor mij ook makkelijker.
Vanaf morgen ga ik eens goed opletten wat ze nou precies zegt.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Er komt weer een nieuw hoofdstuk aan het tijdsbestek is een paar maanden later dan het vorige hoofdstuk.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
BAS hoofdstuk 3

Hoofdstuk 3 grote vrouwen aardig.
Een aantal maanden later is bas inmiddels zo gewend dat hij de vrouwen en anderen verstaat en hij hun taal spreekt. Bas die word wakker en kijkt of hij al iemand ziet maar helaas staat er nog niemand bij zijn bed. Hij besluit om zich nog maar even om te draaien en valt weer in slaap na een uurtje hoort hij naast zich goede morgen schatje lekker geslapen. Bas wrijft ff in zijn ogen om de slaap er uit te krijgen.
En zegt dan ja hoor prima. Bas word opgetild en naar de commode gebracht en zijn luier word afgedaan zo wordt er gezegd jij hebt je best weer gedaan. Met een schoon stukje luier worden de laatste restjes verwijderd en bas wordt weer opgetild en naar het bad gebracht alwaar hij gewassen wordt na een half uurtje nog te hebben gespeeld wordt hij weer opgepakt en in een handdoek gewikkeld en afgedroogd
Hierna mag bas zelf terug naar zijn kamer lopen waar de 2e moeder van bas al klaar staat om hem aan te kleden bas wordt weer op dw commode getild en krijgt weer een nieuwe luier om daarna zijn romper aan en een t shirt met een aantal auto's er op afgebeeld ook krijgt bas nog een kort broekje aan. Daarna komt zijn 3e moeder welke bas mee neemt naar de peuteropvang waar bas lekker zich kan uitleven
Als ze zijn aangekomen zegt bas voor ze uitstappen "grote vrouwen aardig. "
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Lucasje zei:
weer een mooi hoofdstuk(je) kan je niet een langer schrijven silver ?
ik schrijf bij verhalen die ik qua. Verhaallijn zelf heb bedacht makkelojker lange stukken. Maar voor dit verhaal schrijf ik liever iets korter.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
BAS hoofdstuk 4

Hoofdstuk 4 dagopvang

Nadat bas door zijn moeder is afgezet bij de dagopvang kijkt hij rond naar de andere kinderen die er zijn en besluit om met een aantal andere jongens een toren te gaan bouwen wat ze redelijk makkelijk afgaat door hun eigen lengte (allen tussen de 1,50 en 1,70 m.) Bas die word al gauw aangemerkt door het groepje als bouwleider omdat hij zo handig is met de blokken na ongeveer 2 uur te hebben gebouwd komen er een paar leidsters naar ze toe en zeggen: "kom heertjes tijd om een happie te doen." En ze lopen naar de gezamenlijke ruimte waar een grote tafel staat voor hun groep welke gedekt is met normale spullen voor een simpele lunch en het bestek is afgestemd op het groepje.
De leidster zegt tegen de jongens kijk jullie zijn hier het oudste dus mogen jullie zelfstandig proberen te eten ik blijf er wel bij zitten om jullie een beetje in de gaten te houden. Bas denkt nou das zo moeilijk toch niet. Maar al snel merkt bas dat het hem toch niet zo makkelijk afgaat als hij had gedacht omdat hij net niet goed bij zijn bord kan. Bas vraagt aan de leidster of zij zijn bord wat dichterbij wil schuiven omdat hij er niet goed bij kan. De leidster schuift het bord voor bas iets dichterbij en bas gaat lekker zitten eten zodra ze klaar zijn is het tijd voor hun middag slaap en ze worden in bed gestopt en toegedekt. Bas gaat niet slapen maar denkt na over wat er nou allemaal is gebeurd de laatste tijd.


Na lang wachten is hier weer een nieuw deel. Heb het de laatste tijd erg druk gehad met oa een verhuizing.
 

killer11

Als je mij op skype wilt laat wat weten
goed deel ook al heb je het druk !1

kan niet wachten op vervolg, ga zo door, zou alleen de delen wat groter maken als het kan.

suc6 met de rest

gr dl boy1222
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
dl boy1222 zei:
goed deel ook al heb je het druk !1

kan niet wachten op vervolg, ga zo door, zou alleen de delen wat groter maken als het kan.

suc6 met de rest

gr dl boy1222
ik schrijf voornamelijk op mijn telefoon en daarin kan ik de stukken niet zo lang maken anders raak ik mijn verhaal lijn kwijt.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
BAS hoofdstuk 5.

Hoofdstuk 5 Lotgenoot.

Bas ligt toegedekt op het dag verblijf en denkt na over wat er de laatste tijd allemaal is gebeurt en wat er nog gaat komen. Dan hoort bas ineens een stem naast zich die vraagt of hij wakker is. Bas draait zich op zijn zij richting de stem en ziet een van de andere kinderen in het bed naast hem. Bas antwoord zacht ja ik ben wakker. De andere jongen zegt vervolgens: jij bent niet van hier he?! Bas antwoord daarop: nee idd ben oorspronkelijk niet van hier. Andere jongen: dat dacht ik al want voor dat jij hier kwam was het slimste kind hier en ook ik kom eigenlijk niet hier vandaan. En hoe heet jij eigenlijk? .
Bas: mijn naam is bas en wat is jouw naam?! En het geen waardoor ik zo'n stuk slimmer ben dan de meeste kinderen hier is omdat mijn werkelijke leeftijd 16 is als we straks weer uit het bed mogen zal ik je mijn verhaal vertellen.
Andere jongen dat is goed en mijn naam is tevens Andrew.
Zo gezegd zo gedaan een 10 minuten later gaat de deur weer open en mogen bas en Andrew uit bed en worden aangekleed en naar de speelruimte begeleid. Andrew: nou bas vertel je verhaal.
Bas: nou mijn verhaal is dat ik met een vrij gammel schip onderweg was naar een voor mij onbekend land en op gegeven moment zijn wij in een storm beland waarna het schip tegen de rotsen voer en ik enige overlevende was. Ik ben toen gaan zwemmen tot ik niet meer kon en daarna werd ik hier op het strand wakker. Dat is mijn verhaal zegt bas.
Andrew: dat klinkt mij maar al te bekend. Mij is namelijk het zelfde overkomen vorig jaar ik ben namelijk hier al ruim een jaar. Mijn verhaal is dat ik was passagier bij een redelijk grote boot ook mijn boot kwam op de zelfde locatie in een storm terecht als jouw schip en het zelfde lot volgde.
Ik was met 3 andere overlevenden aangespoeld hier en daarna heb ik ze niet meer gezien omdat zij al volwassenen waren.
Bas: misschien dat we eens op onderzoek uit moeten gaan om te kijken of we wat kunnen vinden in dit dorp.
Andrew: dat klinkt goed maar er zal een probleem komen en dat is hoe komen we ongezien buiten.
Bas laat dat maar aan mij over ik ben altijd al goed geweest met ontsnappen.
Bas staat op en loopt naar de bak met blokken en neemt deze mee naar Andrew en zegt als de leidsters zien dat wij goed samen kunnen werken dan laten ze dat ook doorschemeren naar onze moeders en ik heb een plan dat wel eens zou kunnen werken maar eerst moet er hier een flinke zichtblokkerende muur komen te staan ik weet namelijk dat de leidsters daar niet zo van houden en had iets vernomen over een record wat hier staat.
Andrew: dat klopt dat is mijn record welke staat op 2 m2 en jij wilt daar nog een schepje bovenop doen succes.
Bas: wij gaan dat record laten sneuvelen als een ruit waar net een steen door is gegooid maar de rest van de kinderen hier moet een beetje mee helpen door als opstapje te dienen en ons vast te houden.
Andrew: bas je ideeën zijn fantastisch en ook makkelijk uitvoerbaar ik zal de andere kinderen vragen om te helpen.
Bas: dat is prima ik vraag de jongens uit het bouw gedeelte wel ben tenslotte in hun ogen de bouwmeester vraag of de knutsel kinderen lijm meebrengen dit muurtje komt niet zo snel uit elkaar. Waarna de beide jongens naar de andere gaan en zoals verwacht was 90% wel in voor een uitdaging de andere 10% moest worden opgesloten in de ballen kooi zodat er geen verraad kon plaats vinden en ze zonder hinder hun gang konden gaan ook worden er 5 kinderen benoemd tot afleiders die moeten zorg dragen ervoor dat als de leidsters kwamen de rest niet in de problemen komt.
Bas en Andrew: oke iedereen weet wat hij of zij doen moet.
Rest: ja bouwmeesters.
Bas: mooi dan gaan we aan de slag.
Bas en andrew beginnen met bouwen en gaan snel richting de eerste meter als de deur open gaat en er een nieuw meisje bij komt. Jongens dit is miri en ze komt nieuw bij deze groep. Alle kinderen:"hoi miri." Bas: hey andrew weet je dat mij iets opvalt aan haar.
Andrew: wat dan?
Bas: kijk eens naar de haarkleur van de meeste kinderen hier alles wat hier daadwerkelijk vandaan komt heeft heel licht blond haar maar haar kleur is bruin ik denk dat ik zo maar eens een praatje ga maken met haar waarschijnlijk komt zij ook niet hier vandaan.
Bas loopt richting miri en gaat naast haar zitten en zegt 'hey ik ben bas en volgens mij ben jij niet hier geboren he'.
Miri: hoe weet jij dat?
Bas: ik kan het zien aan je haren. Bij de meeste kinderen hier is het haar heel licht blond en bij jou, Andrew en mij is de haarkleur heel anders vandaar dus dat het mij opviel.
Miri: nou je het zo zegt ja idd je hebt gelijk dat betekent dat jullie al op je maximale lengte zijn en dus mensen en niet zoals de reuzen hier.
Bas: klopt helemaal en er moeten op het eiland nog ergens 3 volwassenen zitten en wij hebben een plan om hier weg te komen zie je die muur van blokken daar die gaat nog groter worden zodat wij ongezien weg kunnen komen de kinderen van hier helpen ons en jij mag met ons mee gaan als je wilt.
Miri: ik wil maar wat graag weg hier dus ik doe mee.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
BAS: hoofdstuk 6

na enige tijd niets te hebben laten horen is hier weer eens een nieuw hoofdstuk.
veel leesplezier gewenst.

Hoofdstuk 6 het plan.
Nadat bas en miri het plan doorgenomen hebben gaan ze kijken of ze nog andere mensen tegen komen binnen de groep maar zien uiteindelijk dat ze de enige 2 zijn.
Bas zegt: oké dit maakt het voor mij makkelijker om te doen want de rest luisterd naar wat ik ze vertel.
Maar eerst moeten wel een grote muur maken die hoog genoeg zal zijn om onze werkzaamheden uit het zicht te onttrekken.
Waarop miri antwoord en hoe wou je het doen met de leidsters hier.
Bas: ook daar heb ik al aangedacht zie je die kleine stevige jongen daar in de andere hoek.
Dat is de minst gewilde omdat hij nogal onhandig is.
Hij is een onderdeel van mijn plan zonder dat hij het weet om hem schoon te krijgen zijn de leidsters meestal wel een uurtje bezig.
In die tijd kunnen wij ongezien wegkomen maar wel moeten nu beginnen met de jongens te kiezen die ons helpen ik moet 1 hebben die aangeeft dat de ramen open kunnen gezet worden, 3 muren bouwers, 2 knopenleggers in de lakens en 3 die ons een steuntje kunnen geven.
Zo gezegd zo gedaan en de jongens en meiden die benodigd zijn worden uitgekozen en de taken worden verdeeld.
De muur kinderen beginnen met het bouwen van de muur en worden geholpen door bas.
Daar achter worden de lakens geknoopt onder toeziend oog van miri.
De ramen staan vandaag door de hoge temperatuur open en zijn niet beschermd en dus vrij om door te klimmen mits de muur hoog genoeg gaat worden en het plan exact verloopt zoals vooropgesteld is dan moeten er geen problemen ontstaan.
Na een uurtje staat de muur overeind en zijn de lakens inmiddels geknoopt.
Zo fase een is voltooid op naar fase 2 de afleiding zal waarschijnlijk zo beginnen.
Na dat hij zijn snack gehad heeft.
Net nadat bas het heeft gezegd komt een leiding binnen en brengt een snack naar de jonge die licas heet.
Zodra licas de snack opheeft zit hij van top tot teen onder het kleverige van de jam en kan hij mee naar de waskamer en zal hij door alle leidingen gewassen en verzorgd worden.
Oke zegt bas fase 2 voltooid ze zijn nu bezig miri jij mag eerst ik vraag een paar jongens om een steuntje voor je zodat je makkelijker het raam door kan gaan.
Waarna bas 2 lange lakens door het raam heen gooide zodat ze veilig konden afdalen naar de grond buiten oke miri jij eerst daarna geef ik de opdracht om de poppen die ik voor het effect heb laten maken neer te zetten.
Miri: oke ik ga naar buiten en geef je een seintje als ik beneden ben.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
P Bas van Nimwegen als baby op Qmusic Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
L Buurman Bas B 8
Similar threads


Bovenaan