LotteXS
Superlid
Dit is een verhaal dat net even iets anders is dan mijn voorgaande verhalen. Het is enigszins gebaseerd op mijn eigen lezen hier en daar. Uiteraard zijn steden, namen, etc fictief.
Het verhaal gaat over Daphne. Een jonge alleenstaande moeder van 30 jaar die nogal wat dingen meemaakt! Wat ze precies meemaakt lees je in dit verhaal!!
Veel leesplezier.
Hoofdstuk 1
"De laatste, het pak is leeg".
Ik schrik wakker van de wekker op mijn telefoon. Wat een getetter! Moet eigenlijk eens kijken voor een andere ringtone, deze kan echt niet meer.
8 uur...
Pfff eigenlijk veel te vroeg.
Ik zie dat het vandaag vrijdag is.
Ik ben vrij vandaag dus hoezo heb ik de wekker zo vroeg gezet!?
Vanmiddag Anna weer ophalen bij de BSO.
Ik scroll even door mijn Instagram en zie dat ik 27 nieuwe volgers heb, nice!!
Ik beantwoord een aantal berichtjes en daarna open ik Facebook en voor ik het weet zit ik alweer zo'n 10 minuten van die onnozele "Reels" te kijken.
Ik weet het niet zo hoor. Het is zo onnozel maar hey het werkt! Deze onnozelaar kijkt er anders zelf ook gewoon naar!! Hahaha.
Ik loop naar mijn nachtkastje, pak mijn bril en loop richting de kapstok die aan de muur hangs van mijn slaapkamer. Pak mn knalrose badjas en doe hem aan.
Ik aai even over mijn luierbroekje en loop naar de badkamer.
Ik sta voor de wc en denk een paar seconden. Hmmm in de wc of in m'n luiertje?...
Ach ik heb geen zin om mij daarna weer extra helemaal te gaan schoonmaken.
Ik doe de bril omlaag en ga zitten.
Aahhh.... Heerlijk zo het eerste ochtendplasje.
Ik kijk naar buiten en zie dat het een vieze regenachtige dag is.
Ah top!! wat een k@kweer!
Ik sta op, trek door en stap uit mijn luiertje.
Ik graai in het pak met luierbroekjes en constateer dat ik er nog maar één heb! shit!
Dus nu moet ik in dit hondenweer nog de stad in ook!!
Dan woon ik echt maar op zo'n 7 minuutjes van het centrum af maar dan nog!
Ik trek mij even uit en loop naar m'n grote vriendin: Espresso apparaat!
Ik pleur er een cupje in, zet er een kopje onder en zet haar aan!
Ooh mijn grote liefde!! geef mij koffie!
Ik pak het kopje en ga lekker aan de eettafel zitten.
Ik neem een paar slokken en pak een boek van het boekebplankje op tafel.
"How a knight shall be armed".
Ik begin te lezen.
"The year is 1430. The development of plate armour is almost at it's top! The men born from nobility is more often completely covered in a full suite of armour, a so called Harness, or suite of harness".
Erg interessant allemaal maar ik sla het boek dicht en pak een ander boek van de plank.
"Kinderen: Groei, Gedrag - gepaard met Zindelijkheid".
Nou, ooit eens van werk gekregen meende ik.
ik begin te lezen.
"Zindelijk worden,
In veel gevallen iets waar je kind ernorm naar uitkijkt!
Maar wat nou als je kindje kampt met ADHD?
Dit overkwam Anja en haar man Maurice.
Hun dochtertje van 4 jaar wilden maar niet zindelijk worden, wat nu!?"
Hmmn oke, doe dat kind gewoon nog even een pampertje om! in de meesten gevallen geeft dat juist de rust dat jet kindje op dat moment nodig heeft! Het zal zelf wel aangeven wanneer het tijd is!
Ik klap het boek dicht en zie dat mijn koffie ook op is. Ik pak een banaan van de fruitschaal, maak hem open en begin te eten terwijl ik naar m'n slaapkamer loop.
Daar pak ik (met nog één hand de banaan vasthoudend) een blauwe skinny Jeans, zwarte coltrui en zwarte sneakers uit de kast.
Leg de kleren op mijn bed en ren naakt nog even snel naar de badkamer.
verdorie, luierbroekje vergeten.
Ik weer terug maar men slaapkamer en begon me maar eens met aankleden.
Niet veel later ben ik aangekleed. Doe nog even een mooi paar oorbellen in, m'n haren in een hoge staart en pak m'n jas en paraplu.
Ik trek mijn jas aan, open de paraplu nadat ik dat mormel 3 keer probeer te openen. Jeetje wat zijn die krengen af en toe net raketkunde!!
Met een flinke wind in m'n gezicht onderga ik mijn missie: luierbroekjes halen!
Dit was het eerste hoofdstuk.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden so far!
Het verhaal gaat over Daphne. Een jonge alleenstaande moeder van 30 jaar die nogal wat dingen meemaakt! Wat ze precies meemaakt lees je in dit verhaal!!
Veel leesplezier.
Hoofdstuk 1
"De laatste, het pak is leeg".
Ik schrik wakker van de wekker op mijn telefoon. Wat een getetter! Moet eigenlijk eens kijken voor een andere ringtone, deze kan echt niet meer.
8 uur...
Pfff eigenlijk veel te vroeg.
Ik zie dat het vandaag vrijdag is.
Ik ben vrij vandaag dus hoezo heb ik de wekker zo vroeg gezet!?
Vanmiddag Anna weer ophalen bij de BSO.
Ik scroll even door mijn Instagram en zie dat ik 27 nieuwe volgers heb, nice!!
Ik beantwoord een aantal berichtjes en daarna open ik Facebook en voor ik het weet zit ik alweer zo'n 10 minuten van die onnozele "Reels" te kijken.
Ik weet het niet zo hoor. Het is zo onnozel maar hey het werkt! Deze onnozelaar kijkt er anders zelf ook gewoon naar!! Hahaha.
Ik loop naar mijn nachtkastje, pak mijn bril en loop richting de kapstok die aan de muur hangs van mijn slaapkamer. Pak mn knalrose badjas en doe hem aan.
Ik aai even over mijn luierbroekje en loop naar de badkamer.
Ik sta voor de wc en denk een paar seconden. Hmmm in de wc of in m'n luiertje?...
Ach ik heb geen zin om mij daarna weer extra helemaal te gaan schoonmaken.
Ik doe de bril omlaag en ga zitten.
Aahhh.... Heerlijk zo het eerste ochtendplasje.
Ik kijk naar buiten en zie dat het een vieze regenachtige dag is.
Ah top!! wat een k@kweer!
Ik sta op, trek door en stap uit mijn luiertje.
Ik graai in het pak met luierbroekjes en constateer dat ik er nog maar één heb! shit!
Dus nu moet ik in dit hondenweer nog de stad in ook!!
Dan woon ik echt maar op zo'n 7 minuutjes van het centrum af maar dan nog!
Ik trek mij even uit en loop naar m'n grote vriendin: Espresso apparaat!
Ik pleur er een cupje in, zet er een kopje onder en zet haar aan!
Ooh mijn grote liefde!! geef mij koffie!
Ik pak het kopje en ga lekker aan de eettafel zitten.
Ik neem een paar slokken en pak een boek van het boekebplankje op tafel.
"How a knight shall be armed".
Ik begin te lezen.
"The year is 1430. The development of plate armour is almost at it's top! The men born from nobility is more often completely covered in a full suite of armour, a so called Harness, or suite of harness".
Erg interessant allemaal maar ik sla het boek dicht en pak een ander boek van de plank.
"Kinderen: Groei, Gedrag - gepaard met Zindelijkheid".
Nou, ooit eens van werk gekregen meende ik.
ik begin te lezen.
"Zindelijk worden,
In veel gevallen iets waar je kind ernorm naar uitkijkt!
Maar wat nou als je kindje kampt met ADHD?
Dit overkwam Anja en haar man Maurice.
Hun dochtertje van 4 jaar wilden maar niet zindelijk worden, wat nu!?"
Hmmn oke, doe dat kind gewoon nog even een pampertje om! in de meesten gevallen geeft dat juist de rust dat jet kindje op dat moment nodig heeft! Het zal zelf wel aangeven wanneer het tijd is!
Ik klap het boek dicht en zie dat mijn koffie ook op is. Ik pak een banaan van de fruitschaal, maak hem open en begin te eten terwijl ik naar m'n slaapkamer loop.
Daar pak ik (met nog één hand de banaan vasthoudend) een blauwe skinny Jeans, zwarte coltrui en zwarte sneakers uit de kast.
Leg de kleren op mijn bed en ren naakt nog even snel naar de badkamer.
verdorie, luierbroekje vergeten.
Ik weer terug maar men slaapkamer en begon me maar eens met aankleden.
Niet veel later ben ik aangekleed. Doe nog even een mooi paar oorbellen in, m'n haren in een hoge staart en pak m'n jas en paraplu.
Ik trek mijn jas aan, open de paraplu nadat ik dat mormel 3 keer probeer te openen. Jeetje wat zijn die krengen af en toe net raketkunde!!
Met een flinke wind in m'n gezicht onderga ik mijn missie: luierbroekjes halen!
Dit was het eerste hoofdstuk.
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden so far!