De cirkel van 7 prinsessen

10x10x10x10

I'm happy =) And I hope you are too.
Dit is mijn eerste luierverhaal hier. Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het lezen ervan. :) Het verhaal zal per hoofdstuk op de site worden gezet. Meestal schrijf ik verhalen in het Engels omdat me dat gewoon beter af gaat. Ik wens jullie allemaal veel leesplezier. !1

De cirkel van 7 prinsessen.

Hoofdstuk 1.

Lang geleden, in een klein koninkrijk waren er 7 kleine prinsesjes. Ze woonden in dezelfde buurt en ze speelden bijna elke dag bij elkaar. Ze waren allemaal ook erg goed bevriend met elkaar. De zeven kleine prinsesjes hadden van hun ouders allemaal de bijnaam van een sprookjesprinses gekregen. Het eerste prinsesje heette Lisa. Zij had de bijnaam Doornroosje gekregen omdat zij altijd lang sliep en ook erg diep. Het tweede prinsesje heette Ilse. Zij had de bijnaam Assepoester gekregen omdat zij twee oudere zussen had die haar soms nogal aan het plagen waren. Het derde prinsesje heette Mieke. Zij had de bijnaam Rapunzel gekregen vanwege haar lange blonde haar. Het vierde prinsesje heette Sara. Zij had de bijnaam Sneeuwwitje vanwege haar mooie bleke huid. Het vijfde prinsesje heette Anna. Zij had de bijnaam Ariël gekregen omdat ze heel erg veel van zwemmen hield. Het zesde prinsesje heette Jasmine. Omdat haar naam al overeenkwam met die van een sprookjesprinses is haar echte naam ook haar bijnaam. Het zevende en laatste prinsesje had ook een naam die al overeenkwam met die van een sprookjesprinses. Haar naam was Belle.
De zeven kleine prinsesjes kwamen vaak bij Doornroosje spelen omdat zij een grote speelkamer had waar echt van alles in stond. Als de zeven prinsesjes bij elkaar waren dan waren ze vaak aan het kleuren of aan het spelen met poppen en knuffels. De ouders van Doornroosje waren de wijze koning en de mooie koningin en samen zorgden ze er elke dag voor dat de kleine prinsesjes zorgeloos konden spelen. Voor 5 lange en mooie jaren waren de zeven kleine prinsesjes allemaal bij elkaar en waren ze onafscheidelijk. Helaas veranderde alles toen de ouders van Doornroosje, de wijze koning en de mooie koningin ineens moesten verhuizen. Doornroosje en de andere prinsesjes probeerde alles wat ze konden om de wijze koning en de mooie koningin ervan te weerhouden om te verhuizen, maar helaas had het geen zin. Op de dag dat Doornroosje en haar ouders weg gingen hebben de zeven prinsesjes voor de laatste keer met z´n allen samen gespeeld. Het was een hele mooie dag en alle prinsesjes hebben enorm veel pret gehad samen. Toen het tijd was voor Doornroosje en haar ouders om te vertrekken, kwamen alle prinsesjes nog één laatste keer bij elkaar. Toen hebben ze elkaar beloofd dat de cirkel van de zeven prinsesjes nooit uit elkaar zou gaan en dat ze elkaar altijd zouden herinneren.
Sinds die dag zijn er 14 lange jaren voorbij gegaan. De kleine prinsesjes zijn op den duur allemaal hun eigen weg uit gegaan en ze zijn groot geworden. De belofte die de prinsesjes met elkaar gemaakt hebben is al een lange tijd geleden, maar je weet maar nooit. De kans bestaat dat de kleine prinsesjes elkaar spoedig weer zullen zien.

Op een rustige lentedag in de ochtend ging er plots een wekker af. Ineens schiet Lisa omhoog met haar ogen wijd open “Shit!” zegt ze. “Ik ben te laat!” Terwijl Lisa uit haar bed springt en vlug naar haar kleren zoekt komt haar moeder de kamer binnen met een lach op haar gezicht. “Je maakt je naam nog steeds waar Doornroosje.” Lisa bloost als ze omkijkt naar haar moeder. “Mam! Hou op!” zegt ze beschaamd. “Je hoeft je nergens voor te schamen schat. Je schone kleren liggen op de middelste plank van je klerenkast.” Lisa haast zich naar haar klerenkast en ze doet haar nieuwe kleren zo snel mogelijk aan. “Waarom heb je eigenlijk zo´n haast schat? Het is toch geen schooldag vandaag?” vraagt haar moeder. “Ik heb met Jasper afgesproken in het winkelcentrum.” Zegt Lisa, terwijl ze zich in haar broek worstelt. Haar moeder kinkt zachtjes en ze loopt naam beneden om ontbijt voor Lisa te maken. De vader van Lisa zat beneden aan de eettafel rustig de krant te lezen. “Ze is uit bed.” Zegt moeder. Een paar tellen later komt Lisa de trap afgerend. Ze wil direct naar het winkelcentrum gaan maar haar vader roept haar terug voordat ze de kans heeft om het huis te verlaten. “Lisa, kom eens hier schat.” Met ietwat gebogen hoofd loopt Lisa terug de keuken in. “Pap, kom op nou. Zo kom ik nooit op tijd in het winkelcentrum.” Zegt ze, maar haar vader geeft er geen gehoor aan. “Je kent de regels jongedame. Eerst ontbijten.” Met een zucht gaat Lisa aan tafel zitten en pakt ze een boterham om er wat op te smeren. Haar moeder schenkt in de tussentijd wat appelsap in. Lisa is nog steeds niet echt blij. “Pap, moet dit nou?” Vraagt Lisa, waarop haar vader antwoord “Ja dat moet zeker. Een goed ontbijt is het begin van een goede dag.” Lisa was er niet blij mee, maar ze luisterde wel goed naar haar ouders.

Zodra Lisa haar ontbijt op had, rent ze weer naar de gang om haar schoenen aan te doen en te vertrekken. Ze merkt terwijl ze haar schoenen aandoet dat ze naar de wc moet maar ze was al te laat dus ze vertrekt van huis zo snel als ze kan om de bus naar de stad te kunnen halen. Ze heeft geluk. De bus is nog net niet vertrokken als Lisa instapt. De busreis duurt niet erg lang en voordat ze het weet is Lisa in de stad. Jasper, de vriend van Lisa, staat al bij de bushalte te wachten. Als Lisa uitstapt, geeft ze Jasper een kus en lopen ze hand in hand het winkelcentrum in. “Waar heb jij vandaag zin in?” vraagt Lisa. “Nou, ik had eigenlijk wel zin in een drankje en dan gewoon lekker rondkijken.” Zegt Jasper. Lisa knikt en samen met Jasper loopt ze richting een koffie tent in het winkelcentrum.

Op de tweede verdieping van het winkelcentrum is een ander meisje van ongeveer Lisa´s leeftijd naar nieuwe kleren aan het kijken in een lokale kledingwinkel. Ze was nogal opvallen gekleed in een nogal kinderlijk roze rokje met een vrolijk gekleurd shirt en ze had het kennelijk erg naar haar zin. De kleding waar ze naar op zoek was had de zelfde vrolijke stijl als de kleding die ze op dit moment al aan had. Per toeval kijkt ze uit het raam van de kledingwinkel en ze ziet Lisa in de verte aan een tafeltje zitten met Jasper. Van verbazing laat ze het rokje wat ze vast had uit haar handen vallen en grijpt ze meteen naar haar mobieltje.

Lisa was samen met Jasper aan het genieten van een koud drankje en ze hadden het samen erg naar hun zin. Ze kenden elkaar al een paar maanden en ze konden het erg goed met elkaar vinden. Hun interesses waren grotendeels hetzelfde en ze gaven elkaar alle ruimte om zichzelf te zijn. “Was je weer eens in winterslaap?” grapt Jasper. Lisa bloost zachtjes. “Ik kan het niet helpen. Als ik in slaap ben dan kan ik er maar heel moeilijk weer uit komen.” Jasper klinkt. “Weet ik schat. Dit is heus niet de eerste keer.” Lisa geeft Jasper een lichte duw terwijl de blos op haar gezicht groter wordt. “Hou op! Je weet dat ik me snel ergens voor schaam!” Jasper legt zachtjes zijn hand op de schouder van Lisa. “Ik plaag je alleen maar joh.” Zegt hij. “Daar ben je anders erg goed in.” Antwoord Lisa.

Een paar minuten later waren de drankjes op en gaan Lisa en Jasper rondkijken in het winkelcentrum. Lisa ziet al vrij snel een winkel die haar interesseert en ze loopt er direct naar binnen. Jasper volgt Lisa naar binnen om haar te vergezellen terwijl ze rondkijkt. “Wat een mooie kleren zijn hier.” Zegt Lisa. “Ach, wat je maar mooi noemt.” Zegt Jasper. Lisa kijkt verder terwijl Jasper achter haar aan loopt. Ongeveer een minuut nadat Lisa de winkel in ging, kwam het meisje met de vrolijke kleren de winkel in lopen. Ze had gezien dat Lisa die winkel ook in ging en ze had haar al snel in het oog. “Doornroosje!” roept ze, en ze rent op Lisa af met een grote glimlach op haar gezicht. Als Lisa die naam hoort, draait ze vlug om en ze ziet het meisje op haar af komen. “Wouw! Dat is lang geleden! Wat leuk je weer te zien!” Lisa en Jasper kijken allebei verbaast naar het meisje terwijl ze voor hun staat. “Ik ben het, Belle!” Lisa´s mond valt open en ze bloost een beetje. Jasper zag de uitdrukking op Lisa´s gezicht en hij zegt. “Oude vriend van jou?” Belle knikt en ze zegt. “Ik ken haar van heel lang geleden. Toen waren we nog erg klein.” Belle loopt op Lisa af en omhelst haar. Op dat moment gaat Lisa hard blozen en voelt ze een warme plek ontstaan in haar ondergoed. Belle kijkt eerst verbaast naar Lisa´s reactie, maar als ze naam beneden kijkt ziet ze het al. Een grote vlek is aanwezig op Lisa´s spijkerbroek. Belle zegt zachtjes “Kom snel naar de pashokjes!” en ze gaat vlug met Lisa naar de pashokjes van de kledingwinkel.

Belle gaat samen met Lisa een pashokje in en ze doet de deur op slot. Lisa stond momenteel met tranen in haar ogen en een grote blos op haar gezicht in het pashokje met een natte broek en doorweekt ondergoed. Belle zet haar tas neer en ze probeert Lisa gerust te stellen. “Het is niet erg joh. Echt, je hoeft je niet te schamen voor zoiets.” Lisa omhelst Belle en ze zegt zachtjes. “Wat moet ik nou doen. Ik heb geen andere kleren bij me.” Belle aait Lisa over haar rug om haar te kalmeren. “Maak je niet druk. Ik heb wel iets dat je kunt dragen.” Belle loopt naar haar tas toe en ze haalt er een rokje en een luier uit. “Hiermee kan niets gebeuren.” Zegt Belle. Lisa´s gezicht was nog steeds fel rood van het blozen als ze de luier ziet. “Maar dat is een… Moet ik die dragen!?” Belle knikt. “Ik heb geen reserve ondergoed bij me, sorry.” Lisa kijkt omlaag en ze ziet haar doorweekte spijkerbroek. Ze probeert naar andere opties te zoeken maar het biedt geen resultaat. Na een minuut staat Lisa op en zonder iets te zeggen doet ze haar broek uit. Belle pakt een lege plastic tas uit haar tas en ze doet de natte broek en onderbroek van Lisa erin. Lisa kijkt toe hoe Belle de luier op de grond uitvouwt en er wat talkpoeder op doet voor Lisa. Als het klaar is zegt Belle “Ga maar zitten. Dan doe ik hem bij je om.” Lisa aarzelt eerst een beetje maar na een paar seconden gaat ze zitten en kijkt ze toe hoe Belle de luier bij haar omdoet. Lisa voelt zich best raar bij het dragen van een luier, maar tegelijkertijd geeft het haar een gevoel van veiligheid dat ze in geen jaren heeft ervaren.

Jasper was buiten het pashokje aan het wachten. Hij kon het beeld van de natte plek op de broek van Lisa maar niet uit zijn hoofd krijgen. Om de één of andere reden sprak het hem heel erg aan. Als Belle en Lisa samen weer naar buiten komen, kijkt Jasper naar Lisa. Ze is nog steeds aan het blozen, maar het leek er niet op dat ze verdrietig was op het moment. Ze verlaten de kledingwinkel en ze lopen met z´n drieën het winkelcentrum uit. Belle loopt naar haar auto en ze bied aan om Lisa en Jasper een lift te geven naar haar huis. Als ze onderweg zijn, vraagt Jasper “Gaat het schat?” Lisa knikt zachtjes en ze leunt een beetje tegen Jasper aan. Jasper aait haar zachtjes om haar te kalmeren. “Doornroosje, gaat het goed daar?” Vraagt Belle. “Doornroosje?” zegt Jasper verbaast. Belle knikt zachtjes “Dat is haar prinsessen naam van vroeger. Ze sliep altijd het langste van ons.” Jasper kijkt naar Lisa. Door het hele voorval was Lisa nogal stil geworden. “Waren er nog meer vrienden van vroeger?” vraagt hij. “Jazeker.” Zegt Belle. “Je hebt Doornroosje, Ariël, Assepoester, Sneeuwwitje, Jasmine, Rapunzel en Belle, ofwel mijzelf. Samen zijn we de cirkel van zeven prinsessen.” Jasper knikt zachtjes. “Wat deden jullie dan samen?” vraagt hij. “Oh, gewoon spelen, kleuren en soms sprookjesfilms kijken. We waren ook nog maar heel klein toen we voor het laatst samen waren met z´n allen.” Lisa knikt zachtjes. “We waren toen 5 jaar oud denk ik.”

Na een tijdje zag Jasper de luier uitsteken onder het rokje wat Lisa aanhad. Hij kijkt verbaast en zegt “Lisa wat heb jij daar nou aan? Is dat een luier?” Lisa bijt zachtjes op haar lip terwijl ze begint te blozen. Belle zegt “Ik had er nog eentje over. Op zich passen ze haar goed.” Jasper glimlacht zachtjes. “Het valt me nu pas echt op hoe lief je eruit ziet. Je moet vaker rokjes dragen.” Lisa zegt niks. Ze leunt zachtjes tegen Jasper aan en ze bloost zacht. Belle giechelt een beetje. “Heb jij je prins gevonden Doornroosje? Wat lief.” Jasper en Belle lachen beide een beetje. Als Lisa een paar seconden later zachtjes knikt dan moet Jasper ook een beetje blozen.

Als Belle bij haar huis is parkeert ze haar auto op de oprit en stapt ze uit. “Ik heb de rest ook uitgenodigd Doornroosje. Ze zullen vast blij zijn om je weer te zien.” Lisa knikt zachtjes en samen met Jasper volgen ze Belle naar de deur van het huis. Belle doet de deur open en ze roept naar boven. “Kom eens kijken wie ik bij me heb!” Lisa en Jasper gaan ondertussen samen naar de woonkamer en ze gaat zitten op de bank. Lisa hangt onderuit en ze rust zachtjes op de schoot van Jasper. Ze kon het niet verklaren maar Lisa voelde zich echt heel veilig zo.
Als Belle de woonkamer binnenkomt, houdt ze de deur open voor de anderen en zegt ze “Kijk eens? Doornroosje heeft een prins gevonden!” Jasper en Lisa kijken beide hun ogen uit als de andere prinsessen de woonkamer binnenkomen. Ze hadden allemaal een vergelijkbare kledingstijl als Belle. Ook was het vrij duidelijk dat ze allemaal een luier omhadden. Belle gaat naast Jasper zitten en ze zegt. “Prinsessen, neemt u plaats.” Als iedereen zit, begint Belle met een kleine toespraak. “Als eerste wil ik jullie allemaal vertellen dat onze goede vriendin Doornroosje weer terug is! En ze is niet alleen gekomen. Ze heeft ook haar prins gevonden.” Ariël giechelt terwijl ze naar Jasper kijkt. “Zeg eens dappere prins, heb jij haar slaapvloek verbroken?” Jasper bloost een beetje. “Nou, niet helemaal.” Assepoester zegt. “Ze is helemaal weg van je.” Doornroosje bloost een beetje terwijl ze zachtjes knikt.

Als alles weer stil is dan gaat Belle verder. “Dappere prins, de cirkel van zeven prinsessen verwelkomt je met open armen. Vertel ons eens hoe je heet.” Lisa gaat rustig weer overeind zitten terwijl ze haar handen op het rokje legt om haar luier te bedekken. Jasper zegt. “Mijn naam is Jasper. Bedankt voor het warme welkom. Mag ik vragen, wat voor club is dit precies?” Belle antwoord door middel van een klein sprookje te vertellen. “Lang geleden waren er eens zever kleine prinsesjes. Ze speelde altijd met elkaar en ze waren onafscheidelijk. Ze vonden het spelen met elkaar echt heel leuk en ze wilden het liefst voor altijd klein blijven. Toen Doornroosje weg ging hebben de zeven prinsesjes samen beloofd dat de cirkel van zeven prinsessen altijd zou blijven bestaan. We hebben allemaal geprobeerd om die belofte te houden, en daaruit is onze kleine AB club ontstaan. We doen nog precies hetzelfde als wat we vroeger allemaal deden.”

Jasper kijkt naar Doornroosje. Ze zat nog steeds zachtjes te blozen. Jasper leunt naar haar toe en hij geeft haar zachtjes een zoen op haar wang voordat hij Doornroosje weer op zijn schoot laat rusten. “Ik wil met alle liefde meedoen, maar op één voorwaarde.” Zegt Jasper. Belle knikt en ze vraagt “Wat is uw voorwaarde, dappere prins?” Waarop Jasper antwoord. “Mijn voorwaarde is, dat ik Doornroosje mag verzorgen.” De andere prinsessen giechelen en ze kijken goedkeurend naar elkaar. Jasper kijkt ondertussen naar Lisa en hij zegt. “Wat vind je ervan? Mag ik jouw prins zijn Doornroosje?” Lisa knikt zachtjes ja en de andere prinsessen geven dan een klein applaus voor Jasper en Doornroosje.

Doornroosje en de prins speelden gezellig mee met de andere prinsessen voor de hele dag. In de avond was het tijd voor de prinsessen en de prins om weer naar huis te gaan. Bij afscheid liet Belle weten dat er elk weekend een samenkomst was op zaterdag en dat als je wilt ook mag blijven slapen. Toen het tijd was om weg te gaan gaven de prinsessen elkaar allemaal een grote knuffel en toen gingen ze allemaal naar huis. Die avond viel Lisa neer op haar bed. Ze was moe van al het spelen samen met de andere prinsessen. Terwijl ze in slaap viel had ze een glimlach op haar gezicht. Ze had het vrolijke rokje nog aan. Toen haar moeder binnen kwam lopen was Lisa al in een diepe slaap. Nadat Lisa´s moeder haar had ingestopt, liet ze een klein briefje voor Lisa achter. Op het briefje stond. “En ze leefden nog lang en gelukkig.”
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Wou wat een apart verhaal.
Kijk uit naar het vervolg devil2 .
Blijf je het vertellen als een sprookje?
 

10x10x10x10

I'm happy =) And I hope you are too.
Ik blijf het vertellen als een sprookje =) Ik wil er wel een leuk thema in houden natuurlijk. Hoofdstuk twee komt enkele dagen na het weekend in Odiliapeel op het forum.
 

10x10x10x10

I'm happy =) And I hope you are too.
Hoofdstuk 2 – De sprookjesbruiloft: Deel 1

Er was eens, in een klein koninkrijk, een ongeduldig prinsesje. Ze wilde de hele tijd dat de tijd sneller ging zodat ze weer lol kon maken. Sinds het samenkomen van de cirkel van 7 prinsessen heeft het kleine prinsesje alleen maar daar aan kunnen denken. Steeds vertelde de wijze koning en de mooie koningin dat ze geduld moest hebben maar het prinsesje wou maar niet luisteren. Vijf tergend lange dagen zijn verstreken en het prinsesje is nog steeds ongeduldig. Maar wat ze niet weet is dat vandaag haar een grote verassing te wachten staat.

“Een week… Een hele week! Wat duurt dat lang!” dacht Lisa terwijl ze op vrijdagmiddag op school zat. Het was de allerlaatste les en ze stond echt te trappelen om weer naar huis te gaan. Ze keek constant naar de klok terwijl ze terugdacht aan de fantastische dag die ze had tijdens het vorig weekend. Ze had zich in tijden niet zo zorgeloos en gelukkig gevoelt. Lisa´s dagdroom wordt ineens verstoord door de leraar die vlak voor haar stond met zijn armen over elkaar. Als Lisa weer naar het bord kijkt, schrikt ze wakker en valt ze met stoel en al achterover. “Waren we weer aan het dagdromen Lisa?” zegt de leraar in een ietwat neerbuigende toon. Lisa wrijft zachtjes over een lichte buil op haar hoofd terwijl ze opstaat en haar stoel rechtzet. “Nee meester, ik was gewoon erg diep aan het nadenken over biologie.”

“En waar was je dan precies zo diep over aan het nadenken Lisa?” Vraagt de meester. “Nou, ik vroeg me af welk enzym er precies het meest voorkomt in het menselijk lichaam.” De meester kijkt wat verrast. Lisa zat eerst wel op te letten, en biologie was een vak waar ze vrij goed in is. Na een paar tellen zegt de meester “Ik laat het je wel zien na de les als je wilt.” Lisa schudt zachtjes haar hoofd. “Dat is niet nodig meester. Ik kijk wel even op internet als ik thuis ben.” De meester knikt vervolgens rustig. “Ok, dan verwacht ik een opstel van 250 woorden over het meest voorkomende enzym in het menselijk lichaam en wat de functie van dat enzym nou precies is.” Lisa laat haar hoofd zachtjes hangen en ze zegt: “Ok meester.” Haar plannetje was helaas mislukt, maar toch ook weer niet helemaal. Een paar tellen nadat het gesprek tussen Lisa en de meester voorbij was ging de schoolbel en was het tijd om naar huis te gaan.

Lisa is als eerste uit het klaslokaal en ze rent zo snel als ze kan naar de schoolbibliotheek om snel de opdracht te maken die ze van de meester had gekregen. In 10 minuten had ze vlug wat in elkaar geflanst, uitgeprint en lag het op het bureau van de biologiedocent. Tevreden na haar snelle opdracht loopt Lisa nu ontspannen de school uit. Buiten staat Jasper al op haar te wachten, en hij is niet alleen. “Hoi Lisa, kijk eens wie ik ben tegengekomen.” Jasmine stond vlak naast Jasper en als Lisa dichtbij is geeft ze haar een knuffel. “Wat leuk je weer te zien Doornroosje. We zijn nu klaar om te gaan.” Zegt Lisa. “Gaan? Waarheen?” Vraagt Lisa verbaasd. Voordat Jasper of Lisa nog meer vragen kunnen stellen pakt Jasmine hun hand vast en loopt ze naar haar auto. “Dat is een verassing! Het gaat in ieder geval heel leuk worden!” Als ze bij de auto zijn dan pakt Jasmine een stel blinddoeken en doet ze die bij Lisa en Jasper om als ze achter in de auto zitten. “Huh? Waarom die blinddoek?” vraagt Jasper. “Gekkie, je wilt de verassing toch niet zien? Het is nog niet klaar!”

Tijdens de rit in de auto waren Lisa en Jasper grotendeels stilletjes zich aan het afvragen wat die verassing nou was waar Jasmine het over had. Opeens bedenkt Lisa zich dat haar ouders nog niet weten dat ze hier is. “Oh! Ik moet mijn ouders nog later weten dat ik nu hier ben!” Jasmine giechelt zachtjes. “Dat is niet nodig hoor Doornroosje. Ik ben al bij de koningin op bezoek geweest en haar toestemming gekregen.” Lisa bloost zachtjes. De naam Doornroosje deed haar echt heel erg denken aan haar kindertijd en ook aan de leuke dag die ze vorig weekend had gehad. Ze had redelijk wat spanning tegen de tijd dat Jasmine de auto stopte. Terwijl Jasmine uitstapt, giechelt ze zachtjes en rent ze vlug naar een klein vijvertje om haar handen in te dopen. Daarna loopt ze terug naar de auto en doet ze de deur bij Lisa open, tilt haar shirtje omhoog en legt ze haar koude handen op Lisa´s buik. Lisa geeft een gil en ze begint hard te blozen terwijl ze vlug uitstapt. Het was maar net op tijd, want maar een paar tellen nadat ze was uitgestapt had Lisa in haar broek geplast en was er weer een grote vlek aanwezig op haar jeans.

Jasmine helpt Jasper uit ze auto en ze leidt hem naar Lisa. “Wat lief. Doornroosje kon het niet ophouden. Volgens mij heeft ze een schone luier nodig van de dappere prins.” Lisa had een gemengd gevoel van schaamte en verwarring. Ze wou er wat van zeggen maar zodra Jasmine begint over een verschoning door Jasper wordt Lisa nogal stilletjes. Jasmine pakt Lisa´s hand weer vast en ze brengt Lisa en Jasper naar haar huis. Als ze het huis binnenlopen, horen Lisa en Jasper de andere prinsesjes die al druk bezig waren met iets. Lisa hoort Jasmine vrolijk zeggen: “Doornroosje moet eerst nog verschoond worden, daarna kunnen we beginnen.” Jasmine, Doornroosje en de dappere prins gaan samen naar boven naar de babykamer. Daar wordt bij Doornroosje een speentje ingedaan en wordt van hun beide de blinddoek afgehaald. Als Jasper Lisa zo onschuldig ziet liggen op de grote commode, glimlacht hij vriendelijk naar haar terwijl hij met het verschonen begint.

In de tussentijd gaat Jasmine vlug weer naar beneden en gaat ze met de andere prinsesjes weer aan het werk. Ze zijn druk bezig om de hele woonkamer te versieren. Ook stonden er vele lekkere hapjes klaar en waren er een grote hoeveelheid kussens aanwezig rond de televisie. Belle en Assepoester waren samen aan het knutselen. “Hihi, wat zal Doornroosje verrast zijn!” “Ik hoop dat ze het leuk vind. We hebben allemaal hard gewerkt om dit te kunnen doen.” Jasmine komt erbij zitten en ze helpt Belle en Assepoester met knutselen. “De blik op haar gezicht spreekt echt sprookjesboekdelen. Ze vindt het nu al geweldig.” Belle giechelt een beetje. “Doornroosje houdt echt veel van haar dappere prins.”

Een paar minuten later was de dappere prins klaar met het verschonen van Doornroosje en kwam Jasmine weer naar boven lopen. Toen ze de kamer binnenkwam lag Doornroosje met haar speentje in bij Jasper op schoot helemaal ontspannen en gelukkig. Jasmine loopt recht naar de kast en ze haalt er een grote prinsessenjurk uit voor Doornroosje en een net prinsen pak voor de dappere prins. Voordat Jasmine de kast weer dicht doet haalt ze er ook een schattig jurkje voor zichzelf uit en verkleed ze zich om echt weer een klein prinsesje te zijn. De dappere prins lacht vriendelijk. “Daar is prinses Jasmine.” Jasmine springt vrolijk op en neer voordat ze naar Doornroosje en de dappere prins toe loopt en ze hun kleren geeft. “Als jullie deze kleren aan hebben dan mogen jullie samen naar beneden komen.”

Lisa en Jasper kijken elkaar aan voor een paar seconden voordat Jasper zegt: “Volgens mij wil Doornroosje nog even lekker ontspannen. We komen zo meteen naar beneden.” Jasmine lacht vrolijk en ze maakt haar speentje vast aan het schattige jurkje dat ze aan heeft. “Ik zie het. Doornroosje is eventjes in sprookjesland nu. Tot strakjes dappere prins!” Jasmine huppelt vrolijk de babykamer uit en ze gaat terug naar beneden. In de woonkamer zitten de andere prinsesjes allemaal te wachten. Als ze Jasmine zien giechelen dan weten ze al bijna genoeg. “Is Doornroosje weer in sprookjesland?” vraagt Ariël. Jasmine knikt en ze gaat bij Belle zitten. “Doornroosje heeft nog even wat tijd nodig met haar dappere prins. Ze komen zo samen naar beneden.”

Ongeveer een kwartier later was Doornroosje nog steeds totaal ontspannen en op de schoot van de dappere prins. Ze was in de tussentijd netjes aangekleed in haar prachtige prinsessenjurk en de dappere prins had nu ook zijn nieuwe kleren aan. “Doornroosje? Zullen we nu naar de andere prinsesjes gaan?” Doornroosje schudt zachtjes van ja en de dappere prins pakt haar vervolgens op en hij brengt haar naar beneden. Als de dappere prins met Doornroosje de woonkamer binnenkomen kijken ze beide hun ogen uit. De hele woonkamer was prachtig versierd en alle prinsesjes zitten samen op versierde stoelen. In het midden waren er nog twee stoelen die leeg waren voor Doornroosje en de dappere prins. “Wouw, jullie maken er geen half werk van.” Zegt Jasper. Als hij met Doornroosje in zijn armen de kamer in loopt wacht hun nog een verassing. Belle zet de muziek aan en er speelt plots orgelmuziek voor trouwerijen. De prinsesjes klappen allemaal vrolijk terwijl de dappere prins Doornroosje naar het altaar draagt. “Kijk eens Roosje? Ze hebben een sprookjesbruiloft voor ons gemaakt.” Zegt Jasper vrolijk. Doornroosje bloost zachtjes terwijl ze naar het altaar gedragen wordt als een klein prinsesje in haar prachtige jurk.

Als Jasper en Doornroosje samen zitten houden ze elkaars hand vast. Onder de prinsessenjurk van Doornroosje werd haar luier alweer nat. Ze is zo ontspannen dat ze helemaal niets meer kan inhouden. Terwijl Belle voor dominee speelt en een stukje voorleest lopen de vreugdetranen over de ogen van Lisa. Nooit had ze gedacht om zo iets moois mee te kunnen maken, en met haar vriendje nog wel! Als Belle klaar is met voorlezen zegt ze “En ze zullen leven, nog lang en gelukkig. Je mag nu de bruid kussen.” Jasper leunt zachtjes naar Doornroosje toe en hij geeft haar zachtjes een kusje op haar wang. Doornroosje begint vervolgens te huilen van vreugde terwijl ze Jasper omhelst. Ze was nog nooit zo gelukkig geweest als nu. Doornroosje komt weer bij Jasper op schoot zitten terwijl de andere prinsesjes hun een applaus geven en Belle weer gaat zitten.

“We zijn hier met z´n allen samengekomen om de allereerste sprookjesbruiloft te vieren tussen prinses Doornroosje en de dappere prins Jasper. Bij dezen verklaar ik, prinses Belle als voorzitter van de cirkel van 7 prinsessen AB club, het feest officieel begonnen!” Iedereen klapt vrolijk en ze geven elkaar allemaal een grote knuffel voordat ze snel naar de televisie gaan om een sprookjesfilm te kijken. Toen iedereen zat begon Jasper zich wat af te vragen. “Belle? Hoe lang duurt dit feest precies?” vraagt Jasper. “Het hele weekend natuurlijk! Een sprookjesbruiloft is het allergrootste wat er bestaat.” Jasper kijkt naar Doornroosje en hij zegt: “Je mag het hele weekend lekker klein zijn Doornroosje. Ik zal goed voor je zorgen, dat beloof ik je.” Doornroosje doet rustig haar speentje uit en ze giechelt vrolijk. “Ikke lief prinsesje.” Jasper lacht vrolijk en hij aait haar zachtjes over haar hoofd. “Jij bent een heel lief prinsesje, net als de andere prinsesjes hier.” Zegt hij.

Tijdens de sprookjesfilm zitten alle prinsesjes samen terwijl Jasper af en toe wegloopt om wat te telefoneren. Als hij voor de laatste keer terugkomt dan begint het spannende deel van de film net en houdt Doornroosje Jasper stevig vast terwijl ze zich verschuilt in zijn armen. “Je hoeft niet bang te zijn prinsesje. Ik bescherm je wel. Het is ten slotte mijn taak als prins.” De andere prinsesjes kruipen ook naar Jasper toe en ze gaan allemaal dicht tegen elkaar aan zitten. Als het spannende deel van het sprookje voorbij is dan juichen de prinsesjes vrolijk voor de held.

Als de film voorbij is, is het alweer tijd voor het avondeten, en de prinsesjes hebben goed werk verricht om een groot diner op tafel te zetten. De grote ronde keukentafel stond vol met allerlei lekkere dingen. Alle prinsesjes gaat in hun eigen babystoel zitten en krijgen een slabbetje om van de dappere prins voordat ze samen gaat eten. Doornroosje krijgt haar diner gevoerd in kleine stukjes door Jasper terwijl de andere prinsesjes vrolijk toekijken en zelf ook eten. Iedereen heeft echt dikke pret. Na het eten was er ook nog het toetje dat de dappere prins op tafel zet. Als het toetje zichtbaar is beginnen alle prinsesjes ernaar te grijpen maar ze zitten allemaal te ver weg en vast in een babystoel. De dappere prins geeft elk prinsesje een lekker toetje voordat hij zelf ook wat neemt en het toetje van Doornroosje weer aan haar voert.

Na het eten was het ongeveer 7 uur en was het tijd voor de prinsesjes om lol te maken met kleuren en knutselen. Jasper en Doornroosje maken samen een hele mooie tekening van een sprookjeskasteel. De tekening is zo mooi en groot dat de andere prinsesjes nadat ze hun eigen tekening af hebben mee gaan helpen met het grote sprookjeskasteel te tekenen. Het tekenen duurt erg lang, maar dat maakt het er zeker niet minder leuk op. Doornroosje kleurt vaak een beetje slordig om de aandacht van de dappere prins te trekken. De dappere prins heeft dat al vrij snel door. “Volgens mij wil iemand hier zelf ook mooi gemaakt worden, net als de tekening. Zullen we haar helpen?” vraagt Jasper. De andere prinsesjes zeggen allemaal “Ja!” en ze grijpen vervolgens meteen naar vellen met kleurige stickers om ze op Doornroosje te plakken. Haar jurk en haar natte luier komen helemaal onder de stickers te zitten. De andere prinsesjes hebben de grootste lol met het stickers plakken terwijl Doornroosje in de armen van de dappere prins wordt gehouden.

Als het knutselen klaar is, maakt Jasper van alle prinsesjes een groepsfoto als een mooie herinnering en wordt er verder ook eentje gemaakt van de dappere prins samen met een schattig versierde en slaperige Doornroosje. Het was ook al na 10 uur, dat is al ver na bedjestijd. De prinsesjes gaan allemaal naar boven en in bad voordat ze allemaal een schone luier krijgen en een schattige onesie pyjama van Belle. Als alle prinsesjes klaar zijn om te gaan slapen, gaan ze allemaal naar de babykamer en zoeken ze hun bedjes op. In een groot deel van de kamer waren matrassen neergelegd waarop alle prinsesjes kunnen slapen. De dappere prins en Doornroosje mochten samen in het grote bed slapen. Als Doornroosje en de dappere prins samen in het grote bed liggen gaat de telefoon. Jasper beantwoordt de telefoon eerst maar na een tijdje houdt hij de hoorn bij Lisa. “Het is de mooie koningin. Ze wil weten of je het naar je zin hebt.” Lisa knikt zachtjes en ze doet haar speentje uit om met haar moeder te kunnen praten. “Hoi mam, met mij gaat het goed.” Zegt Lisa. Lisa´s moeder lacht vrolijk. “Dat is mooi schat. Het is leuk dat je de andere prinsessen weer gevonden hebt na zo´n lange tijd. We zien je zondag wel weer verschijnen.” Lisa giechelt vrolijk als ze hoort dat haar moeder het ook leuk heeft. “Dat zal wel lukken mam. Ik ga nu slapen. “ Lisa´s moeder knikt zachtjes. “Ok schat. Tot zondag.”

Nadat het gesprek was afgelopen legt Jasper de telefoon weer weg en zegt hij. “Het was echt een mooie dag vandaag, toch prinsesje?” Doornroosje doet haar speentje weer in en ze knikt zachtjes voordat ze gaapt en haar oogjes sluit. Jasper stopt haar zachtjes in en hij geeft haar een schattige knuffel om mee te slapen. Terwijl Doornroosje en de andere prinsesjes al in dromenland zijn, ligt Jasper nog even wakker op bed. De vele gebeurtenissen van de dag golven nog vers door zijn gedachten heen. Voordat hij gaat slapen, lacht Jasper zachtjes en zegt hij. “Ik wou dat ik er bij was, al die jaren geleden. Dat zou zo leuk geweest zijn.” Vervolgens sluit de dappere prins zijn ogen en valt hij in een diepe slaap.

En zo leerde het ongeduldige prinsesje een hele belangrijke les. Als je genoeg geduld hebt, wordt je vanzelf een keertje beloond. Het ongeduldige prinsesje heeft haar lesje geleerd en ze zal voortaan een stuk meer geduld hebben. En ze sliepen nog lang en gelukkig.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Little Alexia Prinsessen leven P 6
Similar threads

Bovenaan