de eertse keer dat ik weer een luier omkreeg overdag

vanbartje

Gewaardeerd Lid
De eerste keer dat mama mij overdag weer een luier omdeed.

Het was een druilerige woensdagmiddag. Vanmorgen was ik met mama naar de dokter geweest. Mama en papa zijn ongeveer een half jaar uit elkaar en mama is om te kunnen blijven wonen weer aan het werk gegaan.
Mama had voor ze kinderen had gekregen al bij de politie gewerkt maar naar de komst van mij en daarna mijn zusje had ze niet meer gewerkt. Ik ben 8 jaar een vrolijk en stoer joch en gaat eigenlijk best goed met mij. Ik heb wel een probleempje ik plas ‘s nachts nog in bed en heb ook overdag soms een natte broek. Gelukkig komt het nooit op school voor maar als ik lang zit te gamen, lego spelen of te lezen kan het voorkomen dat ik een natte broek heb.
Mama heeft zich nooit zo heel erg druk hierom gemaakt. Mijn beddengoed werd iedere dag gewassen en mijn matras was beschermd zodat ik geen stinkend bed kreeg. Op aanraden van andere deed mama mij geen luier om en nam ze het voor lief dat ze bijna dagelijks mijn beddengoed moest wassen. Alleen tijdens de vakantie als we weggingen kreeg ik voor de nacht een luier om en tijdens de vakanties naar Frankrijk ook in de auto. Dat vond ik niet leuk maar nam het voor lief. Ik schaamde me ervoor zeker ook naar mijn 3 jaar jongere zusje. Ze was op normale leeftijd droog geworden en kan me niet herinneren dat ze daarna nog ooit een ongelukje heeft gehad.
Nu dat mama overdag vaak aan het werk is vond ze het te veel werk worden dat ze iedere dag mijn beddengoed moest wassen. Daarom pakte ze ineens het pak luiers wat nog over was van de vakantie uit de kast en zette die naast mijn bureau. Vanaf die avond kreeg ik weer elke nacht een luier om. Tranen heb ik gehuild maar had geen zin. Mama was niet boos maar zei dat het zo beter was voor haar en voor mij. Ik wilde toch ook graag droog wakker worden of niet? Tja natuurlijk wilde ik dat maar niet met een kruitvat luier om . Mama bespreekt ongeveer alles met de buurvrouwen/ vriendinnen van haar. Dus ook mijn natte bedden en ongelukjes zijn geregeld onderwerp van hun gesprek. Door aanraden van een van hen is mama overgegaan tot katoenenluiers met een plasticbroekje. Verschrikkelijk vond ik die ik voelde me er zo klein door. Maar ook hier niets op in te brengen. Na een weekje ongeveer kreeg ik rode bultjes op mijn billen en liezen.
Voor mama was dit rede om met me naar de dokter te gaan. Op woensdag morgen ging ik dus met mama naar de dokter. Nadat mama had verteld wat er aan de hand was met me moest ik mijn broek uit doen en op de onderzoekstafel gaan liggen. De dokter (vrouwelijk) vroeg of ik vaak strakke onderbroekjes aan had. Daar vertelde mama dat ik nog steeds inmijn bedplaste en dat ze eigenlijk altijd mijn beddengoed waste maar om praktische redenen nu was overgestapt op luiers. Eerst wegwerp maar op het moment gebruikte ze katoen vertelde ze. Ik werd zo rood als je maar kan voorstellen. Doe je broek maar weer omhoog zei de dokter tegen me. Ik denk dat het luieruitslag is.
Toen keek ze naar mij. Je hoeft je niet te schamen Bart er zijn nog veel kinderen die op jou leeftijd in hun bedplassen. Ik zal wel iets geven voor die uitslag dan is het met een paar dagen over. Toen keek ze naar mama. Ik denk dat het beter is als je geen gebruik meer maakt van de katoenenluiers. Ik denk dat hij daar meer last van heeft dan de wegwerp. Er zijn handige broekjes voor op de markt. Dat weet ik zegt mama maar die zijn niet voldoende. Ik heb tot voor kort kruitvatluiers gehad maar daar is hij nu te groot voor. Ik zal een receptschrijven dan moet u maar even in overleg met de apotheek er is voldoende voor hem. Ik zal ook een recept schrijven voor een plaswekker maar die zal u moeten aanvragen eerst bij de verzekering en dat kan een tijdje duren. Met het recept in de hand gaan mama en ik weer weg. Mama brengt me meteen naar school wat niet ver van de dokter vandaan is. Mama vertelt tegen de juf dat ze even met me naar de dokter is geweest. Zonder verder te vragen verwelkomt de juf me en ik ga in de klas zitten.

Gelukkig is het woensdag en hebben we vanmiddag vrij. Jammer dat het geen weer is om buiten te spelen. Ik ga lekker zitten lezen. Ik kan dan echt helemaal op gaan in het verhaal en dan mis ik ook wat er in mijn omgeving allemaal gebeurd. Ik ben weer met een spannend boek bezig en zit in de hoek van de bank. Nog voor het eten heb ik in mijn broek geplast en merk het pas op als mijn broek nat word. Mijn zusje merkt het ook en verteld meteen tegen mama dat ik weer in mijn broek heb geplast en moet erom lachen.
Bartje niet weer he. Met een hele diepe zucht staat mama op van haar stoel kom maar weer mee naar boven. Met een rood hoofd loop ik met haar mee naar mijn kamer. Sorry mam. Is het enige wat ik uit mijn mond krijg. Mama doet mijn broek los en laat me uit mijn natte broek en onderbroek stappen. Mama pakt een natte washand en maakt mijn billen schoon en benen. Dan de handdoek om alles goed droog te maken. Nu valt op dat er een nieuw open pak luiers naast mijn bureau staat en een potje crème erop. Laat ik er maar meteen zalf op doen. Mama legt de handdoek op mijn bed en zegt dat ik even moet gaan liggen. Nu zie ik ook dat mama de luier al klaar had gelegd op mijn pyjama. Ik zeg verder niets en wil er liever niet naar kijken. Ik ga liggen op mijn matras en doe wat mama van me vraagt. Mama doet de crème in mijn liezen en op mijn billen. Klaar vraag ik? Nee bartje zegt mama. Ik zie dat ze weer iets van mijn bed pakt en als ik goed kijk heeft mama die nieuwe luier al open gevouwen. Ik sla meteen mijn handen voor mijn kruis. NEE MAMA dat wil ik niet. De tranen schieten inmijn ogen. Ik merk dat mama nu voor zichzelf ook een drempel over gaat maar houd voet bij stuk. Jawel bartje moet je maar niet in je broekplassen en met die uitslag, ik wil niet hebben dat het erger wordt!
En zo doet mama mij de nieuwe luier om. Een tena super s weet ik nu. Zo deze pamper zit je als gegoten zeg. En ze haalt haar vingers langs de elastieken inmijn liezen. Zo goed? Ja zeg ik nog steeds beschaamd. Nou klaar broek aan kunnen we eindelijk gaan eten. Ik krijg een joggingbroek aan en loop naar beneden. Behoorlijk onwennig met een luier om die veel groter is dan de kruitvat luiers hiervoor. Valt echt niet op hoor zegt mama is echt beter zo. Kun je rustig verder lezen na het eten al wil ik wel dat je zegt als je moet plassen afgesproken. Ja zeg ik dat is afgesproken.

Na het eten gaat mijn zusje spelen bij de buren en ga ik verder met lezen. Ondertussen komt er een buurvrouw/vriendin van mamakoffie drinken met haar zoontje van 3. Terwijl ik lekker zit te lezen zit hij met de duplo te spelen. Mama en haar vriendin zitten lekker te kletsen als me ineens opvalt dat mama mijn dokters bezoek van vanmorgen uit de doeken doet. En dat ze daarna doodleuk verteld dat ik weer overdag een ongelukje heb gehad en omdat ze bang was dat mijn luieruitslag zou verergeren nu ook maar al vast mij zo’n nieuwe pamper had omgedaan. Ik zak nog dieper in bak en verschuil mijn hoofd achter mijn boek. Dan hoor ik de vriendin van mijn moeder zeggen geeft niks jongen kan gebeuren toch! Ik durf haar bijna niet aan te kijken en zeg niets.
Als mama even later de opmerking maakt volgens mij heeft er iemand hier een vieze broek wordt ook meteen mijn naam genoemd. Bartje? Nog wat versuft van het lezen kijk ik achter mijn boek vandaan. Terwijl de vriendin van mama uit haar stoel opstaat moet ik bij mama komen. Kom jij eens even hier. Eigenlijk niets wetend loop ik naar mama en nog voor ik er erg in heb is mijn jogging broek aan de achterkant al onder mijn billen en trekt mama de elastiek onder bij mijn billen naar voren om er in te kijken. Nou gelukkig jij bent het niet. Met een hoofd als een tomaat kijk ik naar de vriendin van mama. Voor het eerst sinds lange tijd ziet iemand dat ik een luier om heb. Nu doet mama mijn broek weer om hoog. Moet je plassen vraagt ze? Uhm nee zeg ik en ga weer in de hoek van de bank. Hier is de boosdoender zegt de vriendin van mama. Ik zal hem even verschonen.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Ik kan er nog veel meer verhalen over vertellen. Maar dit is wel autobiografisch. Tenminste het is zo ongeveer gebeurd helemaal precies weet ik het ook niet meer.
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Mooi verteld en heel herkenbaar, vooral dat ze gewoon met iedereen over jouw bedplassen praten waar je zelf bij was! Dat vond ik ook altijd echt verschrikkelijk, maar ze deden het rustig, ook toen ik al 15 of 16 was! En als ik er wat van zei, was het antwoord dat ik maar niet in bed moest plassen, dan hoefden ze het er ook niet meer over te hebben.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Drentse liefhebber Dit weekend een keer weer heerlijk luieren. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
A Triggers en weer terug hier Voorstellen 13
bigjim Ik zie weer een prijsverhoging aankomen Aanbevolen 2
Inco-plastic-24/7 De was weer gedaan Plastic broekjes liefhebbers 49
M Ben er weer en op zoek Contact advertenties 15
C Zaterdag 5 augustus is de botenparade weer in Amsterdam Polls 28
F Terug van weg geweest, hallo weer! Contact advertenties 22
B Nog niet klaar weer logeren bij mijn tante W 24
Henkjansmith Weer opnieuw voorstellen Voorstellen 15
A Niet waargebeurd verhaal over een jonge die weer klein wilt zijn L 2
A Timmy die weer klein wilt zijn gescheven door een AI (binnenkort kan het waarschijnlijk niet meer) T 4
B Weer overgehaald tot AB Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
babytje Niels weer in de luiers N 32
T Hallo hier ben ik weer Voorstellen 5
Diaper1979 Luiers met warm weer Polls 19
Dl Stel Met dit hete weer. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 37
Popcorn86 Joah hier ben ik weer Voorstellen 12
diaper92 Warm weer Polls 50
B Weer in de luiers gelegd Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
B Toch maar weer terug Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Spargo25 Meeting eindelijk weer!!! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 30
L Nappies R Us bezorgt weer naar nederland Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
PietjeDLimburg Liefde voor de luier weer terug gevonden! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
chloe_dapie_Queen weer in bed plassen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
M Weer naar school! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
Joepje Ik ben er weer Voorstellen 15
robinmadoura Waarom heb je weer in je broek geplast? Polls 36
L Weer lekker naar de bios 16+ Board 47
I Weer op terras ! Algemeen 10
Berth Weer goede service. Vragen & Info Shop 3
ennalittle Weer opnieuw voorstellen Voorstellen 32
V Weer een vraag; luiers bewaren? Algemeen 7
A Weer nat :( Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
petersbaby Mijn luiervoorraad is weer aangevuld AB/DL Fotos 6
petersbaby Mocht weer eens lang vast liggen AB/DL Fotos 70
mp Opnieuw actief dus stel ik mij ook maar weer even voor Voorstellen 16
M Ik ben weer terug Voorstellen 40
jorisdriepinter Maandag ochtend start , wordt onder de middag weer verschoond. AB/DL Fotos 3
AB / DL25 Clubshop weer geopend ! Vragen & Info Shop 7
B Weer terug 3X of zo Voorstellen 1
broekie Hoe krijg jij je plastic broekjes weer droog? Plastic broekjes liefhebbers 48
pamperbroekje Ben er weer na paar maanden afwezig. Voorstellen 10
A Ik ben er weer! Voorstellen 18
Sissy Babytje Luiertjes en ab zijn met het warme weer Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 22
I Jeroentje zit weer in de luiers Voorstellen 15
K Wie van de broekplassers draagt met dit weer een jurkje? Broekplassers en Poepers 22
B even voorstellen, en weer terug op het forum Voorstellen 3
pampervuller Miles Cyrus weer in een clip met luiers op SNL AB/DL Filmpjes 3
A Ik ben weer terug Voorstellen 14
J Weer een ongelukje gehad Broekplassers en Poepers 3
Similar threads


















































Bovenaan