de Klusjesman

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 1 50,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 0 0,0%
  • 8

    Stemmen: 1 50,0%
  • 9

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    2

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Geschreven door: Luist


In zijn beroep kwam de klusjes man van ongeveer 25 jaar, nog al eens bij mensen in huis, laatst moest hij bij een gezin kastjes maken onder het dak beschot op zolder.

Om een goed plek te hebben om de maat te nemen moest hij een aantal zaken die onder het beschot stonden opgeslagen verzetten. Tussen deze spullen trof hij ook een pak luiers aan. Van een voor hem onbekend merk, het pak was open en er was een luier uitgevallen, toen hij deze terug wilde leggen zag hij dat het een zeer groot formaat was. Nadat hij alle maten had opgenomen heeft hij alles weer op zijn plek gezet.

Onder weg naar zijn werkplaats dacht hij nog wel aan het vreemde pak luiers en vroeg zich af voor wie die waren en hoe het zou voelen zoiets te dragen.

Toen hij de volgende keer met het materiaal kwam stonden natuurlijk dezelfde spullen in de weg, bij het verzette merkte hij wel dat de inhoud van het pak luiers was verminderd dus iemand gebruikte ze. Maar als ze normaal in gebruik waren was het wel een vreemde plaats om ze op te bergen. Nu hij had gemerkt dat er van gebruikt waren dacht hij ik kan er ook wel eens eentje uitproberen, en heeft een luier meegenomen naar het toilet waar hij de luier om probeerde te doen. Eerst gewoon omhoog gehouden met zijn ondergoed nog aan. Toen zijn onderbroek uit en de luier goed om zijn lijf vastgemaakt. Een apart gevoel vond hij wel. Zijn onderbroek verdween in een van zijn zakken en hij trok zijn werk broek weer aan.

Toen hij weer een tijdje aan het werk was kwam de vrouw des huizes vragen of hij iets wilde drinken. Doordat hij op zijn knieën voorover zat te werken was zijn t shirt omhoog gekropen, en zijn broek iets gezakt. Waar hij geen erg in had was dat de luier er nu duidelijk zichtbaar boven zijn broek uitstak. Zo dacht de mevrouw waar hij werkte die heeft of van thuis uit een luier aan of er een uit het pak gepikt, volgens mij het laatste.

Zo zij ze tegen hem vond je de luiers zo interessant dat je eentje uit wilde proberen, en hoe vind het jongetje zijn broekje nauw. Hij reageerde niet zo alert om te zeggen dat hij die altijd gebruikte, maar gaf toe de luier uit het pak gepakt te hebben. Ook al zou hij dit niet hebben toegegeven zijn rode kleur had hem toch wel verraden. Nu je de luier toch aan hebt wil ik zien hoe hij je staat dus uit met die lange broek, en hij kon niet anders doen dan toegeven. Ik kan zien aan de manier waarop je de luier hebt dicht gemaakt dat je er nog weinig ervaring in hebt zij ze. Kom maar eens hier dan zal ik hem goed doen, de plakstips werden losgemaakt en de luier werd strakker dicht gemaakt tegen het afzakken. Nu je toch zo gekleed bent zal ik je drinken in een bij jouw leeftijd geldende beker doen zij ze.

Terwijl ze naar beneden ging nam ze wel zijn boven broek mee en hij kon dus niets anders doen dan in alleen een luier gehuld verder te werken. Toen ze terug kwam met drinken bleek dit voor hem in een tuitbekertje te zitten.

Ook had ze een foto toestel bij zich waarmee ze de voortgang van de werkzaamheden fotografeerde, maar op die foto's stond hij ook met alleen zijn luier aan. Nu ik weet dat je luiers lekker vindt heb ik na deze klus nog iets wat je voor mij kunt maken.

Hier op zolder wil ik ook een grootte box hebben, die er uit moet zien als een box voor kleine kinderen kompleet met telraampje. Hij moet wel makkelijk op te ruimen zijn en je moet er door een deurtje in kunnen komen.

Na een paar weken was de box klaar en ging hij deze afleveren, hij vroeg zich af of hij weer een luier zou proberen te pakken en of deze nog zo voor het pakken stonden. Toen hij op de zolder kwam bleek alles weg geruimd te zijn in de kasten die hij de vorige keer had gemaakt en deze zaten op slot, jammer dacht hij dan maar niet. Op de plek waar de box moest komen hing een briefje tegen de wand, hierin stond als je dezelfde "werkkleding" aan wilt als de vorige keer ga dan naar de douche". Hij ging gouw kijken en daar lag een luier voor hem klaar. Maar ook een pakje. Eerst de luier aan en dan het pakje, dit moest hij in het kruis open maken en over zijn hoofd aantrekken. Dit pakje had kort pof mouwtjes en als hij de onderkant sloot dan zag de onderkant er uit als een pofbroekje. Zo gekleed is hij de box gaan instaleren.

Tegen dat de box klaar was kwam ze boven met drinken in dezelfde tuit beker van de vorige keer. Ze vroeg hem te laten zien hoe de box werkte en of man makkelijk naar binnen kon. Eerst heeft hij het sluit mechanisme uit gelegd, en daarna het deurtje laten zien, hij moest er door heen kruipen om te laten zien of dat makkelijk ging. Toen hij eenmaal in de box was sloot ze het deurtje achter hem en gaf hem zijn beker. Ze vroeg heb je, je zelf al gezien in deze kleren. Dit had hij uiteraard niet gezien. Ze haalde een grote pas spiegel te voorschijn zo dat hij zich zelf kon bekijken. Daar zij buiten de box stond zag hij in de spiegel een grote kleuter in een box. Het pakje stond best geinig, alleen zij grote werkschoenen paste er niet bij. De hoogte van de box was ook goed want alleen zijn hoofd en schouders kwamen erboven uit.

Nu hij klaar was met zijn werk wilde hij weer naar huis gaan maar de box was zo gemaakt dat hij alleen aan de buiten kant geopend kon worden en zij had de sleutel er van. Aan haar manier van doen was te merken dat ze dit kleutertje nog wel even in de box wou houden.

Maar na een half uurtje mocht hij er toch uit. Het pakje moest hij achterlaten maar de luier moest hij aan houden. Op de weg naar huis vroeg hij zich af voor wie zijn deze spullen nu gemaakt, en zou ik nog wel eens iets van ze vernemen.

Na een aantal maanden bracht de post een pakje voor hem, met daarop een uitnodiging voor een kinderfeestje, als hij kwam was het de bedoeling dat hij gekleed was in de inhoud van het pakje. De uitnodiging kwam van Wim en Paula waar hij de "kinderkamer" had ingericht. In het pakket zat een luier en het pakje dat hij al eens eerder had aangehad. Benieuwd naar wat ze gingen doen heeft hij de uitnodiging aangenomen en ging op zaterdag morgen gekleed in kleuter kleding naar het feestje.

Bij Wim en Paula aangekomen moest hij de broek en trui die hij over het pakje en de luier had aangedaan in de gang kast leggen, en werd naar boven gebracht door Paula in de box zat al een kleutertje dit bleek Wim te zijn, hij had een pak aan uit een stuk waarin ook zijn voeten zaten. Er werd nog meer visite verwacht vertelde Paula. Even later kwam ze boven met Karin een kleuter meisje, zij had een kort jurkje aan met daaronder een broek met kantjes die strak over haar luier spande. Ons werd verteld dat wij deze dag behandeld zouden worden als kleuters, en dat nog geen van ons zindelijk was, want wij hadden tenslotte allemaal een luier aan. Wat we normaal op de wc deden moesten we dus nu in onze broek doen. Verschoond werden we gewoon in tegenwoordigheid van de anderen. Daar het feest was kregen we een stuk taart, maar voordat we die kregen moesten we allemaal een salbbertje om. Drinken kregen we uit een tuit bekertje.

De slabber was er een die over je hoofd werd gedaan en waarvan de boord rond je hals sloot.

Na het gebak werden we omgekleed in kleren voor over dag. Wim werd uitgekleed en kreeg een schone luier met daaroverheen een rompertje aan met lange mouwen en dit werd gecompleteerd met een pof broek die een voorstuk had dat aan galgen achter zijn rug werd vast gemaakt. Karin kreeg na haar verschoning een pakje aan waaraan een stroken rokje was vastgemaakt deze sloot in het kruis en had pof mouwtjes. Karel, dit was de naam van de klusjesman kreeg een overal met korte pijpjes aan dat ook in het kruis sloot. Zo gekleed mochten ze in de tuin gaan spelen, Karel wouw dit niet want dacht hij dan zien alle buren mij en dan kan ik met goed fatsoen hier in de buurt geen klussen meer aannemen. Maar hier was aan gedacht de tuin was tegen inkijken afgeschermd door verschillende party tenten. Zodat de kleuters van het goed weer konden genieten en toch niet gezien werden.

Tegen het middag eten moesten ze rond de tuintafel gaan zitten en kregen ieder hun boterhammen gevoerd. Na het eten was het tijd voor een middag dutje hier voor werden we weer omgekleed en onze luier gecontroleerd en indien nodig verschoond.

Voor ieder was er een pak dat sloot aan de achter kant.
 

pinokio

Gewaardeerd Lid
Ik denk niet dat er een vervolg komt. het verhaal is van anderhalf jaar geleden.
pinokio
 
Bovenaan