de Leugen

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 2 66,7%
  • 8

    Stemmen: 0 0,0%
  • 9

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10

    Stemmen: 1 33,3%

  • Totaal stemmers
    3

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Vertaald door: Hans


Mijn naam is Wade. Toen ik nog jong was woonde ik in een klein huis in een klein dorp in het noordwestelijk deel van het land. Ik woonde hier met mijn vader, moeder en zusje. We waren arm en hadden niet zoveel, maar het leven was goed.

Toen ik 5 jaar oud was werd mijn zusje Heather geboren. Ik herinner me nog de dag dat ze thuis kwam vanaf het ziekenhuis. Ik was volledig benieuwd en al snel jaloers. De aandacht die ik gebruikelijk kreeg ging nu over naar dit nieuw schepsel. Mij hele leven veranderde, door haar geboorte ging het met mij bergafwaarts.

Voor de aankomende 2 jaren mijde en negeerde ik mijn kleine zusje. Dit meende ik volkomen. Dit was al opgevallen door mijn moeder en maakte haar droevig. Ze probeerde er alles aan deze situatie te doen maar niks hielp. Simpelweg wilde ik mijn zusje niks aandoen. Mijn houding gaf wrijvingen bij mij moeder. Ze wilde me uitleggen dat ik Heather's grote broer was en mij verantwoordelijk was om haar in de gaten te houden.

Er was nog een ander punt wat een wrijving gaf tussen mij en mijn moeder. Ik plaste nog in bed. Moeder begreep het en zei er nooit iets over. Maar elke keer wanneer mijn bed nat was kon ik zien hoe teleurgesteld ze was in mij. Ze hield niet van al die extra was die ze moest doen maar beschouwde het als liefdevolle arbeid.

Heather werd 2,5 in juni en ma was al bezig met haar zindelijksheids training. Later in Juli, ging Heather over in trainings broekjes voor overdag en half augustus werd overdag deze vervangen door 'grote meisjes' broekjes. Ze droeg nog wel nachtluiers maar er waren nog maar weinig ongelukjes.

Gedurende de laatste week van augustus had ik een moeilijke tijd met Heather. Ze daagde mij uit zodat we de hele tijd ruzie met elkaar hadden. Moeder's geduld was op. Ik probeerde haar uit te leggen dat het niet mijn schuld was, maar dat Heather aan het pesten was. Maar moeder was het er niet mee eens en gaf als argument dat Heather nog een baby was en dat ze beter van me verwacht.

Gedurende deze zelfde week, had ik 3 nachten achter elkaar in bed geplast en moeders boosheid liet ze nu steeds meer zien. Om 10:00 in de vierde avond ontdekte ik dat ik alweer nat was. Ik merkte dat ik nog steeds naar de wc moest. Ik ging het bed uit en voorover gebogen liep ik naar de badkamer. Ma kwam net uit de badkamer zodat ik op haar af liep. Ik vertelde haar dat ik naar de wc moest. Ze zei dat het tijd werd dat ik me ging gedragen als een grote jongen.

Toen ze dat net gezegd had zag ze dat mij nachtkleding weer nat was. Moeder stond daar en keek me aan. Ik kon de teleurstelling in haar ogen zien. Een moment later veranderde haar gezichtuitdrukking in kwaad uiterlijk. Ze zei verders niks en ik kon wel smelten in deze stilte. Ik brak de stilte en zei tegen haar dat ik er niks aan kon doen. Nog steeds was ze stil. Uiteindelijk zei ze:

"Ik zie dat het verkeerd was om te denken dat je al een 'grote jongen' word." Na nog een moment van stilte, zei ze verder:

"Ja, het heeft even geduurd maar uiteindelijk zie ik in, dat je in werkelijkheid een grote baby bent en omdat je je gedraagt als een baby, zal ik je ook maar eens behandelen als een baby." Met dat, pakte mijn moeder mij vast aan mijn hand en trok me naar mij slaapkamer. Ze zei dat ik mijn natte nachtkleding uit moest doen. Zodra ze de kamer verliet zei ze dat ze zo terug zou komen. Ik had moeder nog nooit zo kwaad gezien. Ik wist dat ik moest doen wat ze zei. Juist bij het uitdoen van mij laatste natte kledingstuk kwam ma de kamer weer in gelopen.

"Ga op je bed liggen," zei ze. Ik deed wat ze vroeg. Ma had verschillende spullen meegenomen vanuit de kinderkamer. Luiers en spelden oa. Ik keek naar haar terwijl ze 3 luiers samen vouwde.

"Mamma? je laat me toch geen luiers dragen, nee toch?" Zei ik geschrokken. Moeder zei niks. Ze ging gewoon door met wat ze mee bezig was. In een paar seconden had ma mij deskundig 3 lagen dik geluierd. Ik begon te huilen maar werd genegeerd. Ma verschoonde de bedlakens en legde me in bed. Zodra ze bij de deur stond wist ze dat de luiers het bed niet droog zouden houden en dat we de volgende morgen gingen winkelen om baby broekjes te kopen.

Ik werd de volgende morgen wakker in een nat bed en natte luiers. Juist wanneer ik uit bed wilde komen, kwam mijn moeder binnen met Heather. Ze controleerde me en zag dat ik nat was. Ze vertelde me ook dat de enige manier voor mij was om geen nachtluiers meer te hoeven dragen, ik elke nacht gedurende de hele week droog moest blijven. Ze gaf ook te kennen dat Heather mij overtroffen had en droog was gebleven.

Die ochtend ging moeder boodschapen doen en kocht super kleuter en baby broekjes. Die avond om 20:00 uur riep mam mij naar de woonkamer (mijn bedtijd was normaal 21:00 uur). Mij werd verteld dat mijn bedtijd was veranderd zodat ze haar babies tegelijk luiers om konden doen. Daarna werden we geluierd en in bed gestopt.

Twee weken later was Heather bevorderd in grote meiden ondergoed tijdens de nacht. Ze had klaargespeeld om de gehele week droog te blijven. Aan de andere kant was mij dat niet gelukt. Mijn moeder zei dat ze me al veel eerder weer terug in luiers had moeten doen. Ze vertelde me ook dat de afspraak met natte luiers makkelijker was dan met een nat bed.

De laatste donderdag van september was ik buiten achter in de tuin. Ma deed altijd de was op donderdag en hing mijn luiers en baby broekjes van een hele week op de waslijn. Ik praate aan andere kant van de omheining met Kathy, het meisje wat naast ons woonde. (We zatten in dezelfde klas op school). Kathy keek toe terwijl mij moeder de luiers ophing en vroeg aan mij wanneer Heather zindelijk zou worden. Ik bloosde een beetje en mompelde:

"Dat weet ik niet". Helaas, hoorde mij moeder dat. Ze stopte met waarmee ze bezig was en kwam om de omheining heen. Ze keek me aan met een kwade blik en richte zich daarna op kathy en zei:

"De luiers en baby broekjes zijn van Wade. Hij plast net als een baby nog in bed, zodat ik hem ook maar als een baby luiers laat dragen". kathy giegelde. Ma pakte me bij mij hand beet en trok mij naar binnen. Ik ontving een preek over liegen en werd verteld dat nooit meer te doen.

Heather en ik waren nog steeds in gevecht met elkaar. Maar Heather had een wapen. Elke keer als we ruzie kregen, noemde ze mij luierbaby en won zo de ruzie. Op een zaterdag morgen in Mei, (ik droeg nu al 8 maanden luiers) had Heather 2 van haar vriendinnen op bezoek. Ze wilden spelen daar waar ik speelde in de voorportiek. We kregen ruzie en ze noemde mij steeds luierbaby en vertelde haar vriendinnen dat ik nog steeds 's nachts luiers draag. Alle meisjes giegelde en daarna zei Heather:

"Onze grote baby heeft vannacht ook weer in zijn luier geplast". Teneinde om gezicht te beschermen, ontkende ik het. Ik zag mij moeder op dat moment niet totdat het te laat was. Ze had gehoord wat ik had gezegd. Ze pakte me bij mij arm beet en trok mij het huis in. Zodra ik naar mijn slaapkamer was meegenomen ging moeder mij de les lezen over liegen.

"Dit is de tweede keer dat ik je betrapt hebt door te liegen over jouw luiers," schelde ze. "Dit keer zul je gestaft worden voor jouw liegen". Ze zei dat ik mij kleren uit moest doen. Ik dacht dat ik klappen zou krijgen op mijn blote billen. Ik deed wat mij werd opgedragen. Ze liep naar de luier emmer, deed de deksel omhoog en vroeg:

"Is dit de luier die jij de afgelopen nacht droeg? Sinds jij tegen de meisjes hebt gezegd dat je geen luiers meer draagt en het ontkende dat je erin geplast hebt afgelopen nacht, zal je straf inhouden dat je deze draagt in aanwezigheid van de meisjes". Daarna luierde ze me snel met de luier die ik de afgelopen nacht had gedragen. Het was koud, klam en rook een beetje naar amoniak. Ze pakte me beet bij mij hand en nam me mee naar de voorportiek. Moeder liet me daar staan in mij natte luier en gaf toe aan de meisjes dat ik nog in luiers was omdat ik net als een baby in bed plast.

De meisjes giegelde en gaven mij allerlei namen. Moeder liet mij een uur staan in de voorportiek. Vanaf die dag, loog ik nooit meer over het dragen van mijn luiers.
 
Bovenaan