de problemen van Max

hoe goed is dit verhaal

• slecht

Stemmen: 0 0,0%
  • meh

Stemmen: 2 7,7%
  • wel oke

Stemmen: 4 15,4%
  • goed

Stemmen: 11 42,3%
  • super goed!

Stemmen: 9 34,6%

• Totaal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .

anthony123456

If you have a bad temper, just use your pamper!
Max werd wakker. Het was een mooie dag, het was april en de lente was in volle gang, mooie bloesempjes aan de bomen, en allemaal kleurrijke bloemen! Max liep naar beneden, nog een beetje versuft. Het was immers zaterdag, en het was 08:00! Hij was nooit zo vroeg wakker. Hij zette het licht aan en maakte wat cornflakes. Daarna zette hij de tv aan. Hij zette het geluid ietsje harder, want er was een leuk programma op de tv. Op dat moment kwam zijn vader naar beneden, in zijn badjas. Hij keek boos. ‘Max wat doe jij nou weer!’ schreeuwde hij boos. Het is 3 uur in de nacht en jij zit rustig je ochtendritueel te doen! Wie denk je wel niet dat je bent?’ Ja hoor, hij was er weer in getrapt. zijn broer heeft een plaatje van de lente op zijn raam geplakt (Max zou toch duf zijn) en zijn klok verwisseld en het licht aangezet. Hij wist toch wel dat Max wakker werd van licht. Max liep naar bed en werd wakker in de echte ochtend!

Het regende. En hij plaste zowaar in zijn broek! Hij lag op bed en het duurde 5 minuten voordat hij doorhad wat er mis was, hij was ‘s ochtends altijd erg duf. Hij schrok zich rot. Hij zei die ochtend tegen zijn vader dat hij in bed geplast had. Zijn vader reageerde niet heel boos, Max’ kleine broertje plaste ook in bed! Max had een zusje van 12, een broertje van 10 en een broer van 16. Zelf was hij 14. Max’ moeder was overleden, dus zijn vader stond er helemaal alleen voor. Best moeilijk met 4 kinderen, daarom helpten Max’ en Thomas (broer van 16) hun vader vaak. soms hielp Lisa hen ook, maar die was toch wel weer wat jonger. Max kon gelukkig altijd wel goed opschieten met zijn zusje. Lisa werd over een week al 13, en Max was pas net 14. Het scheelde dus niet zo heel veel. Met zijn oudere broer kon Max niet zo goed overweg.

De vader van Max verschoonde zijn laken en probeerde zijn zoon gerust te stellen dat het maar eenmalig zou zijn. Maar max wist wel beter. Zijn zusje plaste tot vorig jaar in bed en zijn broertje nog steeds. En het ergste is nog dat hij in zijn broek had geplast, maar dat wist zijn vader niet. Voor de rest sliep het hele gezin nog. Het duurde niet lang voordat Thomas wakker werd en die rook het meteen. Hij wist dat zijn broertje luiers droeg en zijn zusje Drynites voor de zekerheid, dus van hun kwam de geur niet. Het was dus Max. Thomas begon Max meteen te plagen. Hun vader stopte Thomas, want Max vond dat echt niet leuk. Thomas bleef gebaren naar Max maken.

word vervolgd

anthony123456

kunnen jullie misschien laten weten wat jullie ervan weten?? zou helpen, is mijn eerste verhaal

Spreeuwtje

Little Rebel
Leuk begin.
De eerste alinea is wel een beetje verwarrend.. het duurde eventjes voordat ik begreep dat Max zijn eerste keer wakker worden droomde (toch..?)
Je schrijft netjes, wat betreft zinsopbouw/interpunctie etc. dus het heeft potentie om een goed leesbaar verhaal te worden!
Vooral doorgaan!

anthony123456

Spreeuwtje zei:
Leuk begin.
De eerste alinea is wel een beetje verwarrend.. het duurde eventjes voordat ik begreep dat Max zijn eerste keer wakker worden droomde (toch..?)
Je schrijft netjes, wat betreft zinsopbouw/interpunctie etc. dus het heeft potentie om een goed leesbaar verhaal te worden!
Vooral doorgaan!

bedankt voor de feedback! zijn broer had hem voor de gek gehouden dat het ochtend was, nu ik het terug lees is het ook vrij verwarrend! ik zal erop letten!

anthony123456

Voor de rest liep de ochtend gewoon als normaal. Thomas ging naar vrienden toe om 12 uur, dus ook daar had Max geen last meer van. Na vanavond zou dit wel weer overgewaaid zijn. Max ging nog even op de playstation met Lisa, en daarna gingen ze Risk spelen. Tommy ( jongste broertje ) deed in het begin ook mee met Risk, maar hij snapte er vrij weinig van en lag na 10 minuten al uit het spel. Ondertussen bleef Max maar nadenken over zijn ongelukje, een jongen van 14 jaar die opeens in zijn broek plast, hoe kan dat nou?

De middag liep al zo over in de avond en ze gingen avondeten. Lekker, pizza! Na het eten ging hij even zelf op de playstation, en wat later moest hij naar bed van zijn vader. Morgen moest hij tenslotte weer naar school. Die nacht kon hij niet slapen, doodsbang om in bed te plassen. Hij kreeg een idee. Hij wist dat de kans klein was dat het zou gebeuren, maar om zichzelf gerust te stellen, wilde hij een drynite van zijn zusje pakken. Hij deed de deur van Lisa’s kamer open, maar ze sliep gelukkig al. Max pakte zomaar een drynite en liep snel weg. hij trok hem in zijn kamer aan. Max was ook weer gerustgesteld en kon nu rustig gaan slapen.

De volgende ochtend werd hij wakker gemaakt door zijn vader om naar school te gaan. Zijn vader liep al gauw de deur uit, en Max zag zijn kans. Hij trok zijn pyjamabroek naar beneden, verwisselde de drynite om voor een onderbroek en verstopte de drynite. Vanmiddag als hij terug van school zal zijn en zijn vader op werk zal zijn zou hij hem in de woonkamer weggooien. Toen viel hem iets op. De drynite was nat. Hij had die nacht wel gedroomd over dat broekplas-incident, maar hij had niet door dat hij echt had geplast! Hij schrok zich dood en was erg blij dat hij de drynite had gepakt!

Die middag verliep school erg rustig. Hij kwam thuis en gooide de inmiddels stinkende drynite maar gauw weg. Zijn vriendinnetje Elise was vandaag niet op school. Dat vond hij erg jammer, want ze had griep en was vorige week ook niet op school. Hij mistte haar inmiddels wel. Elke keer als hij haar sprak kreeg hij kriebels in zijn buik. Hij kon niet wachten totdat ze weer op school was. Maarja hij ging met zijn vrienden praten, ook leuk natuurlijk! Anyway, hij was weer thuis en helemaal verzonken in zijn gedachten tv aan het kijken. Toen het programma afgelopen was stond hij op en kwam hij erachter dat zijn broek nat was. Hoe kon dit nu opeens allemaal gebeuren?!

anthony123456

zijn vader zou snel thuis komen, dus hij waste zijn broek snel, zijn onderbroek gooide hij voor de zekerheid weg, daar zou niemand wat van merken. toen zijn broek was gewassen hing hij hem aan het droogrek. hij trok een trainingspak aan en ging verder met TV kijken, een paar minuten later kwam zijn vader thuis.
‘Hey max, hoe was het op school?’
‘ja Pap, ging prima, alleen de engels toets was best moeilijk!’
‘Oh, das jammer, verder nog wat bijzonders gebeurd?’
‘Nah’
De vader van max rook een plaslucht, maar er zou wel wat mis zijn met de wc.
Max was blij dat zijn wader geen 10 minuten eerder thuis was gekomen, daar kwam hij goed mee weg.
De avond verliep verder gewoon zoals het normaal gaat. Het was vrijdag, dus Max mocht laat opblijven. Rond een uur of 11 ging Max met zijn zus een film kijken. Scary Movie, die hadden ze al 100 keer gekeken, maar hij bleef leuk. Daarna keken ze nog Renesse, ook een grappige film. Hun vader sliep al. Hun moeder was in de nacht overleden, daarom vond Lisa het snachts altijd een beetje eng om in slaap te vallen wetende dat haar vader al slaapt. Daarom gooide Lisa haar matras bij Max op de kamer. Het waren broer en zus, maar eigenlijk waren ze ook hele goede vrienden, misschien beste vrienden. Max hoopte wel dat hij niet in bed zou plassen...

anthony123456

als jullie nog tips ofzo hebben, vertel ze alsjeblieft ik wil graag weten war mijn verbeterpuntjes liggen. laat aub iets horen.
PS: het blijft bijzonder dat meer dan 800 mensen mijn verhaal hebben gelezen!!

anthony123456

de volgende dag werd Max wakker, voordat Lisa wakker werd. Hij dufte nog eventjes verder voordat hij uit bed stapte. Toen realiseerde hij zich dat hij een natte drynite aan had! hoe kon dit nou gebeurd zijn, heeft hij geslaapwandeld?! de avond daarvoor kon hij moeilijk in slaap komen door zijn angst om in bed te plassen, terwijl zijn zusje bij hem in de kamer slaapt, maar hij had niet verwacht dat het echt zou gebeuren! En waarom had hij een drynite om? Zijn zusje werd langzaamaan ook wakker.
‘Goeiemorgen Max’
‘Ehm goeiemorgen’ zei Max heel snel terwijl hij zijn drynite probeerde te verbergen.
Lisa keek begripvol, en zei: ‘ik heb je een tijdje terug in je broek zien plassen, en een andere keer had ik een tussenuur en ging ik naar huis, en thuis zag ik een van mijn drynites ( die had ze voor de zekerheid ) nat in jouw kamer liggen. Gisteravond zag ik dat je moeilijk in slaap kwam, dus ik hoefde de puzzelstukjes alleen nog maar op de goede plaats te leggen. Toen je eenmaal sliep heb ik een van mijn drynites voorzichtig bij je om gedaan, voor de zekerheid.’

Max was stomverbaasd. Dat zijn zusje zoiets voor hem zou doen. Ze zagen elkaar als goede vrienden, maar dit was toch wel heel behripvol van haar.
‘ Ik kan je alleen maar bedanken’ zei Max, ‘ik ben heel blij dat je me hier zo mee helpt!’
‘Ach ik weet hoe erg het is, alleen wel apart dat het zo uit het niets komt.’ zei Lisa.

Hun vader riep dat het ontbijt klaar stond. Max trok zijn drynite uit, en een onderbroek en pyjama aan. vlak voordat hij naar buiten wilde lopen, zag hij dat Lisa een drynite in haar hand had. Lisa keek Max beschermend aan. Max aarzelde, maar pakte hem aan. Nadat hij hem aantrok en zijn pyjama eroverheen trok zei Lisa met een knipoog ‘ voor als er een ongelukje voor de TV voorkomt’. Max vroeg zich tijdens het ontbijt af hoe ze daarvan wist.

anthony123456

als jullie tips hebben zou het erg helpen, het is mijn eerste verhaal en ik wil er iets moois van maken dance

tony-abdl

Gewaardeerd Lid
Na het ontbijt ging max naar zijn vriend Joris toe. Ze hadden afgesproken om te gaan voetballen bij de club. Max had de bal meegenomen, zijn nieuwe Fc Barcelona bal die hij van zijn zusje had gekregen voor zijn verjaardag 2 weken geleden. Toen hij aankwam zag hij Joris al staan op veld 2.
‘Hey, nieuwe bal?’
‘Ja, voor mijn verjaardag gekregen.’
‘ Oh ziek, Zullen we op het veldje van de E-tjes gaan doelen?’
‘Ja is goed’

Ze liepen naar het veldje toe. Joris zag al dat Max wat anders liep als normaal, maar zei er maar niks van. Terwijl ze naar het veld liepen, besefte Max dat hij de pull-up nog om had. Hij had geen flauw benul of hij nat was of niet. Normaal gesproken zou hij zeker weten dat hij droog was, maar de laatste dagen zijn er genoeg ongemerkte ongelukjes geweest... Hij trok zijn broek onnodig op en voelde subtiel aan de binnenkant van zijn drynite. Hij was een beetje nat, maar hij had geen keus. Hij zou hem af kunnen doen, maar hij durfde niet, bang dat hij in zijn broek plaste. ‘ Zullen we beginnen’ zei hij maar. Zijn voetbal-kwaliteiten gingen er niet echt op vooruit met zo’n natte drynite tussen zijn benen. Hij kreeg al rillingen over zijn rug als hij er aan dacht dat hij eigenlijk een luier om had. Daarom gebruikte hij steeds het woord ‘drynite’, om zijn problemen een beetje te negeren. De wedstrijden waren afgelast deze zaterdag, door de windstoten. Alles zat op slot dus om het veld op te komen waren ze over het hek geklommen. Tijdens het voetballen dacht Max dat hij een ongelukje had gehad. Eerst wist hij het niet zeker, maar uiteindelijk voelde hij het pak tussen zijn benen steeds dikker worden. Van binnen voelde het best fijn aan, maar zelfs in zijn gedachten gaf hij niet eens toe dat dat warme gevoel wel lekker was. Hij voelde zich net een klein kind, zo vernederend. Wat later voelde hij dat hij moest poepen, dus hij zei snel tegen joris : ‘ Ik ga even wat water pakken bij de wc’s’. ( om nou hardop te zeggen dat je gaat schijten) Daarop antwoordde Joris vlug dat hij een flesje water had meegenomen. Shit, dacht Max. Daarna zei hij ‘ Nee hou zelf maar, ik loop wel.’ De druk op zijn darmen nam snel toe, normaal zou hij het makkelijk langer kunnen ophouden. Max liep (nouja eigenlijk was hij aan het snelwandelen) naar de wc’s. Ondertussen was joris in zijn tas wezen kijken, maar het flesje water was er niet. Waarschijnlijk vergeten ofzo. Hij rende snel naar Max toe, want dan ging hij ook maar kraanwater halen. Dat duurde zo’n 30 seconden, voordat hij bij max was. Even 30 seconden terug ;Max was onderweg naar de toiletten, op zo’n 200 meter afstand. halverwege voelde hij dat zijn darmen het gingen begeven. Hij liet ongemerkt een scheutje poep lopen. Dat had hij 20 meter later pas door, toen hij iets tussen zijn billen voelde. Hij ging zowat rennen, wat lastig ging met zo’n vol luierbroekje. Tijdens het rennen begaven zijn darmen het volledig, en zijn drynite was zo vol. Precies toen tikte Joris op zijn schouder, terwijl Max nog ongemerkt aan het poepen was. ‘Hey, mijn flesje water ben ik kwijt, dus ik loop even mee’ Shit, dacht Max, wat moet ik nu? Kort daarna Voelde Max dat heel zijn broekje volgepoept was. Hij was compleet geshockt, hij was echt weer een klein kind. Het was lastig niet in tranen uit te barsten. Max kwam ontmoedigd aan bij de wc’s, en Joris liep nogsteeds achter hem, zonder iets door te hebben. De wc’s zaten opslot, door de afgelastte wedstrijden. Nu zat Max heel de dag nog opgescheept met een poepluierbroekje. Misschien maar beter ook, want hij had geen vervangend luiertje bij. Dan had hij misschien in het bijzijn van Joris zijn trainingsbroek nat gemaakt. Op de terugweg zei Joris nog ;’eww, heb je een scheet gelaten ofzo’ ‘Nee, geen scheet’ zei Max. ‘Wat dan wel?’ Oh niks.’ Max voelde zich net een kind dat loog over dat zijn luier vol zit. Ze kwamen weer aan bij het veldje, en de bal lag op de grond, Max buigt en pakt de bal op, en hij voelt de achterkant van zijn ‘grote jongens luier’ strakker tegen zijn billen trekken. Hij voelde de warme brei verspreiden. Joris zag een luiertje waarvan hij dacht dat het een onderbroek was boven Max’ broek steken toen hij boog. Er stond een vlindertjespatroon op (Max had het broekje geleend van Lisa). Joris kreeg een glimlach op zijn gezicht. Toen Max zich omdraaide zag Joris zijn kans, hij liep richting Max toe en trok zijn broek omlaag met de woorden ( Wat voor onderbroek heb jij nou weer a-) Hij zag dat het een luierbroekje was en kon zijn zin niet afmaken. Hij stond nog met open mond toen Max zich omdraaide. Joris had de bruine vlek wel degelijk gezien. I-i-ik wist niet dat j-j-jij nog luiers d-droeg... Terwijl hij dat zei liep achteruit, van Max vandaan. Daarna liep hij zonder nog iets te zeggen vol ongeloof naar zijn fiets. Max had het van schrik niet eens kunnen uitleggen. 1 minuut later stond hij daar helemaal alleen op het veld. Als een kleine jongen, met een overvolle luier.

tony-abdl

Gewaardeerd Lid
Hij liep met O-benen naar zijn fiets. Hij plofte zijn vieze bips op zijn zadel, en fietste al huilend naar huis. Op de fiets kon hij zijn plas niet inhouden en er liep een grote plas uit. Het broekje kon de plasjes en poepjes van zo’n grote jongen niet meer aan en lekte door. Normale kinderen die in bed plassen horen er ook niet als een peuter in te poepen, dacht hij vol zelfhaat. Thuis aangekomen was hij Helemaal alleen op zijn zusje na. Die keek hem aan maar Max negeerde haar blik. Lisa dacht al dat hij zijn broekje nat had gemaakt toen ze keek naar zijn lichaamstaal. Dat was voor haar de druppel, ze werd niet boos, maar was bang dat drynites vaker zouden lekken. Daarom fietste ze naar de AH, en kocht een pak pampers premium protection, maat 7. Die zou hij wel passen. Toen Max in de woonkamer was liep ze sneaky naar boven en legde de luiers op zijn bed met een briefje erbij. ‘Deze zullen wat minder vaak lekken ;)’. Max liep enkele seconden later naar boven en Lisa raakte in paniek. Ze liep naar de badkamer boven en deed de deur op slot. Max klopte op de deur en Lisa zei: Oh ik ben zo klaar. Lisa dacht :’ waarvoor moet Max in de badkamer zijn, hij kan zijn broekje toch ook in zijn kamer uitdoen?’ Ze deed de deur open en rook een poepgeur. Ze keek Max aan en stond versteld. In plaats van het een ‘verassing’ te houden zei ze : Sjezus ik weet niet wat er allemaal aan de hand is maar drynites zijn daar niet voor gemaakt... Dat gaat volgende keer niet goed hoor kijk maar op je bed. Max schrok zich kapot en liep snel de badkamer binnen. Zijn broekje had de poep wonder boven wonder opgevangen en zijn onderbroek was alleen een beetje nat van de lekkage. Na een goeie 20 minuten schoonmaakwerk liep hij zijn kamer binnen en zag de luiers liggen. Hij werd kwaad en stormde Lisa’s kamer binnen: Ik ben toch geen baby ik ga echt niet in pampers rondlopen! Snel daarna zei Lisa ‘ Nou je blaas en darmen werken ongeveer wel hetzelfde als bij een peuter! Je gaat die nou gebruiken ook want drynites zijn niet gemaakt om in te poepen als een peuter! Na die uitspraak vond Max toch wel dat ze gelijk had en deed hij de luier om. Dit was voor hem toch wel het toppunt van vernedering. Tijdens het omdoen legde hij de luier languit op de grond en probeerde hij hem zelf om te doen. Lisa hoorde heel wat scheldwoorden uit Max’ mond komen en liep uiteindelijk zijn kamer binnen met de woorden : Moet ik je helpen? Ik doe het vaak genoeg bij Tom (broertje van 10) Max zei: hmm oke dan. Dit was pas echt het toppunt van vernedering. Aan de ene kant vond hij het toch wel fijn voelen om zo verzorgd te worden. Maar never dat hij dat zou toegeven. toen de luier om was zei Lisa : Ik kijk echt niet anders naar je nu hoor, nu heb je geloof ik ook wel gezien hoe het moet. Ja denk het wel zij Max, aan de ene kant blij maar toch vond hij het ook wel jammer dat niemand ooit nog een luier bij hem om zou doen.

De zondag daarna lukte het hem elke keer weer niet om de wc te redden. Hij had besloten dat als hij er de komende nacht in zou poepen dat hij het zijn vader wel moest vertellen. Hij ging slapen en hij werd wakker met een volgepoepte luier, net als de nacht daarvoor. Hij vertelde het zijn vader en de afspraak was: hij kreeg 24/7 luiers om zolang hij niet bewees dat hij het weer aankon om onderbroeken te dragen. Hij kreeg grote rompers om de luier goed om te houden. Als hij naar school ging mocht hij op de dagen dat hij gym had een onderbroek en een wit onder T shirt over zijn romper doen zodat niemand het door had in de kleedkamer. Als hij 5 schone maar natte nachten op rij had mocht hij een drynite om, als hij 5 schone en droge nachten op rij had, mocht hij snachts een onderbroek aan. Voor overdag geldden deze regels ook. Hij vond dat zijn vader wel relaxed reageerde. Die dag zei Joris op school ook sorry dat hij overreageerde, en gaf hij toe dat hij een bedplasser was. Max vond het wel toevallig.

Ivy

1 van de oprichters en organisators van de CBB
Je doet het goed! Dikke duim
Persoonlijk houd ik meer van de verhalen waar iemand (gedwongen) in de luiers beland en ze dan gebruikt en langzaam steeds meer als klein kind behandelt wordt tot (het liefst meisjes) zij niet meer zonder luier kan.

tony-abdl

Gewaardeerd Lid
De rest van die dag verliep als wat hij sinds kort gewoon vind. Hij had 7 uur les, maar toen hij na het 6e uur opstond, voelde hij dat hij een poepluier had. Verschonen ging niet,dan zou hij het 7e te laat komen. Ach, dan ging hij maar met een poepluier naar het 7e uur, zijn luiers maskeerden geurtjes best goed, en als iemand al iets rook, wie verwacht er nou dat iemand in de derde met een volgepoepte pamper rondloopt... De les duurde lang, hij had een hekel aan wiskunde. Wat later ging de bel, hij liep naar zijn kluis, en daarna fietste hij naar huis. Thuis aangekomen rook zijn vader het meteen al, weer een poepluier. Zijn vader raakte geïrriteerd eraan, maar kon er niets aan doen. Max ging naar zijn kamer en zette de PlayStation aan. Hij ging zitten en vergat dat hij een vies luiertje om had. Na enige tijd liep hij naar beneden om thee te zetten. Zijn vader zag hem niet, die zat rustig tv te kijken. Thee gezet, hij liep weer naar boven. Hij zette het naast zijn tv, en speelde met zijn vrienden verder. In een potje ging hij dood, en hij gooide met zijn controller. Pats!, de thee is omgevallen. Helemaal over zijn kleren heen. Hij trok snel zijn kleren uit, en speelde verder. Na dit potje doe ik wel weer kleren en een schone luier aan, dacht hij. Maar het potje duurde nog 20 minuten, en daarna was hij het weer vergeten. Na zo’n 3 uur had hij het nogsteeds niet gedaan, en zijn vader liep naar boven om te zeggen dat het eten klaar was. Zijn vader trof hem aan in een inmiddels verschrikkelijk stinkende kamer, en Max zat te gamen met enkel poepluier. Zijn vader sleurde hem zijn kamer uit met de woorden : ‘Je bent echt nog een baby he!’ en sleurde hem naar de auto, nogsteeds in enkel poepluier. Ze reden weg, en Max zat te snikken. Zijn vader vertrok geen spier. Ze kwamen aan op de bestemming, en Max zag het al, de huisarts. Hij werd (nogsteeds in enkel luier) de wachtkamer binnen gesleept en zijn vader zei: ‘maak maar een afspraak en zeg maar wat er aan de hand is!’ De wachtkamer zat vol. ‘Maar papa ik ben naakt! dat kan je echt niet maken’
‘Ach joh, baby’s lopen wel vaker zo hoor!’ Max liep met hangend hoofd naar de receptie, iedereen gaapte hem aan en wees naar hem. ‘M-m-mag ik een a-a-fspraak maken?’
‘Wat is het probleem dan meneer?’
‘Dat kun je toch wel zien joh!’ Gooide Max er opeens uit.
De receptionist werd kwaad en vertelde hem dat peutertjes niet zo brutaal moesten doen en het gewoon moesten zeggen als ze hun poepjes en plasjes niet op kunnen houden. Max’ vader kwam eraan en ging achter Max staan: ‘Sorry, hij kan wel eens wat driftig zijn hoor’ ‘Oh ik heb wel vaker met peuters gewerkt hoor!’ Zei ze lachend. ‘Nou zoals u kan zien gedraagt Maxje hier zich weer als een klein kind die nog in luiers poept!’ ‘Tja dan moet hij maar even langs de dokter he’ zei de vrouw daarop terug. ‘We zitten vol, maar als je 2 uurtjes kan wachten komt u aan de beurt!’ ‘Is goed hoor’. Max moest dus nog 2 uur in enkel luier in de wachtkamer zitten, hij vond het een wonder dat een 15-jarige er zo bij mocht lopen en niet werd weggestuurd. Na enige tijd durfde hij te vragen:’ Mag ik mezelf verschonen, dan is het wat minder vernederend...’ ‘ Wat is er loos dan?’ zei Max’ vader. Hij wilde dat iedereen in de wachtkamer ervan wist. ‘Ik heb een poepluier, zei Max zachtjes. ‘Ooh je hebt een POEPluier’ zei Max’ vader. Iedereen in de wachtkamer wist het nu. ‘Maar baby’s kunnen zichzelf helemaal niet verschonen!’ Max’ vader gooide Max op tafel en verschoonde hem, vlak voor iedereens ogen. Sommigen zaten te grinniken, anderen vonden het walgelijk. Max begon te huilen, Hij kreeg een reusachtige luier om, met allemaal babyprintjes erop. Rearz, stond erop. Een meisje van ongeveer Max’ leeftijd rende opeens naar de wc. Waarschijnlijk kon ze haar lach niet inhouden en vind ze het zielig, dacht Max. De vernedering was pas echt compleet toen hij voor iedereens neus moest plassen. Zo’n 5 minuten later, vloog er een agent naar binnen, en die keek meteen naar Max. ‘Mevrouw er zit een verdachte van mishandeling in uw praktijk, backup komt eraan.’ ‘Oke, loop maar door, zei de receptionist verward.’ De agent zag meteen al Max’ vader naast Max zitten. Meneer, u staat onder arrest, u heeft in de gaten dat dit geld als kindermishandeling he! U kan inzien dat dit een trauma zal worden voor het kind!
‘Ach joh, hij is weer incontent, dan moet je hem toch ook als baby belachelijk maken?’
‘ U bent walgelijk, wist u dat.’
‘Wie heeft gebeld?’ vroeg Max’ vader
‘Een jong meisje, maar u gaat direct mee.’ Een andere agent liep naar binnen met kleren en hij liep naar Max toe. ‘Trek deze maar aan. Ik breng je naar huis, haal je zusje en broers op en die gaan ook mee, jullie zijn niet veilig bij jullie vader, dit is een te gekke straf. Hier zijn geen woorden voor.’ Max pakte de kleren en liep naar de wc’s om zich om te kleden. Zijn eigenste vader, altijd zo goed voor hem gezorgd, en dan deed hij zoiets ziekmakends. Hoe was dit in godsnaam mogelijk? Hij wou hem voorlopig niet zien, laat dtaan bij hem wonen. Toen hij terug de wachtkamer in liep, zag hij het meisje staan, hij rende naar haar toe, en gaf haar een knuffel. Hij had er geen woorden voor, maar het meisje had wel door dat hij haar dankbaar was. ‘Gina’ zei ze.
De agent vroeg of Max meeliep en voordat hij de deur uit liep riep hij nog ‘Max!’

Bovenaan