De radio-show

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Inleiding:
Dit verhaal gaat over Joost, een DL-er uit het midden van het land.
Op een lokale radio zender hebben ze elke zaterdag ochtend tussen 11 en 12 een
programma onderdeel waar mensen met iets speciaals in de vraagbank plaats kunnen nemen
en zo hun verhaal doen en vragen van luisteraars beantwoorden. Dit leek wel iets voor hem en besloot
zo om contact op te nemen en te vragen of hij mee zou kunnen doen.

Wat voorafging:
Joost besloot zijn plannen waar te maken en die zaterdag belde hij met de studio om zich op te gaan geven voor de show.
De redactie van de radio-show vulde zijn gegevens in en maakte een korte samenvatting van zijn verhaal. "We bellen u van de week terug"
Die week op woensdag werd joost weer gebeld door de mensen van de radio, ze hadden we intresse om hem uit te nodigen voor het programma.
Hij moest zich de week erop melden bij de studio's om 10.00uur, hij moest er echter wel rekening mee houden dat er ook jonge luisteraars waren,
dus dat er wel rekeing gehouden moest worden met uitspraken. Joost ging akkoord en die zaterdag ging hij opweg naar de studio, voor alle gevaar nam
hij ook nog een luier mee om ook voor de mensen van de radio wat dingen duidelijker te maken.

Die Zaterdag:
's Ochtends vroeg maakte Joost zich klaar om richting de studio's te gaan. Hij deed nutrale kleding aan, maar wilde wel netjes voor de dag komen om toch
een meer normale indruk te maken de mensen van de radio. Zo vertrok hij met zijn auto naar de studio's, met een extra luier met zich mee. Eenmaal bij de studio's
melde hij zich bij de receptie en vertelde waar hij voor kwam.
Ik ben Joost en kom voor het programma de vraagbank, ben een DLer en ze hadden wel intresse om mijn verhaal aan te horen en vragen te beantwoorden
van de luisteraars en geintreseerde. Ze vertelde bij de recpetie dat hij mooi optijd was en dat hij zo opgehaald zou worden naar boven. Ze wilde al wel weten hoe het zo
gekomen was, dat hij Dler geworden was, Joost vertelde dat hij zijn verhaal wel op de radio zou doen..

Live op de Radio:
Het was zover na het nieuws en reclame opende de DJ het programma. Mensen vandaag hebben we op de vraagbank een heel bijzondere jonge gast. Hij heet joost
is 19jaar oud en is een DL wat dat is laten we aan hem over dat te vertellen. Nou Joost welkom in de studio en steek maar van wal. Zo begon Joost zijn verhaal.
Nou zoals gezegt ik ben Joost van 19 en ben een DL, dit houdt in dat ik het leuk vind om luier te dragen en zo dan ook te gebruiken. Zo vroeg de DJ, en hoe is dat zo gekomen.
Weet het eigenlijk niet precies, maar toen ik jonger was had ik een vriend die nog luiers droeg en toen ik daar een keer een slaapfeest had vroeg hij of ik ook eens een luier om wilde.
Eerst twijfelde ik, maar besloot het toch te doen, boven mijn verwachting vond ik het best een leuk gevoel. Toen ik 's nachts merkte dat ik moest plassen deed ik het gewoon in die
luier en het gevoel werd alleen maar beter. Sinds dien ben ik ze vaker gaan dragen. Zo is het gegaan. Intressant wist de DJ te vertellen. Voor wie er vragen heeft je kan vanaf nu
naar de studio bellen, de meest orginele vraag belonen we aan het einde van de show met ons verassingspakket.

De vragen:
Er werd een plaattje gedraait en daar was de eerste beller met zijn vraag: Joost mijn naam is Henk en vroeg me af, Welke luiers je zoal gebruikt?
Joost begon, ben toen ik een jaar of 11-12 was met Libero junior luiers die kon ik gewoon bij de supermarkt kopen, toen die te klein werden ben ik overgestapt op Attends small's
Deze draag ik nu nog steeds. De volgende beller vroeg waar hij zijn luiers kocht. Joost zij in mijn baby-luierstijdperk kocht ik luiers bij de supermarkt om de hoek, die werden de klein
en zocht ik een andere manier om eraan te komen, zo ben ik terecht gekomen op een webwinkel waar ik nu mijn luiers koop.. De DJ had een vraag van hoe andere mensen in de buurt
reageerden op zijn hobby, Dat was in het begin wel lastig, als kind en je koopt luiers kan dat voor jongere broer / zus zijn, maar als je echt grotere luiers gaat kopen gaan de mensen toch
vragen van hoe en waarom, dat probeer ik meestal met een lach te zeggen mja ze zijn voor mij, want ik plas te veel voor de wc.. Een nieuwe luisteraar melde zich via de telefoon met de vraag
hoevaak hij zijn luiers droeg. Joost vertelde nou zoveel mogelijk, maar veelal in de week 's avonds en 's nachts. In de weekenden draag ik ze ook overdag.. Toen belde er iemand die zelf
ook een DLer was, ik wil wel eens waten wat je zoal in je luiers doet, Joost antwoorde gewoon wat mensen zonder luier ook doen in het dagelijks leven, maar de persoon aan de telefoon bedoelde
plas je er in of ook nr2. Joost vertelde dat hij ze over het algemeen alleen voor plassen gebruikt en dat poepen gewoon op de WC gaat.. Bas melde zich via de radio hoeveel luiers gebruik je
ongeveer door de week. Bijna elke avond 1 in de weekenden ongeveer 3 per dag. Dat hij ze pas verschoond wanneer echt nodig. De DJ had via de mail een vraag ontvangen over waar hij zich
verschoonde en wat hij met de vieze luiers deed. Ik verschoon me thuis op mijn kamer en de vieze luiers rol ik in een plastic tas en gooi deze in de inco bakken bij het kinderdagverblijf. Het komt ook wel eens voor dat ik onderweg ben dan verschoon ik me op een openbare wc. En we hebben hier een jonge luisteraar van 12, Stel je vraag maar. Nou ik weet niet goed waar ik moet beginnen,
maar ik vind het denk ik ook leuk om luiers te dragen, maar weet niet hoe ik moet beginnen. Nou vertelde Joost, dit is heel simpel. Je vind het leuk of je vind het niks, er is niet een manier om te beginnen,
Als je een keer een pak luiers koopt dan doe je dat met een reden. Je vind luiers leuk. Hij stelde nog een vraag en als je dan moet plassen hoe gaat dat dan. In het begin ben je zindelijk gemaakt, het is niet van een, twee, drie plassen maar. Inhet begin zal je echt even een knop om moeten zetten om het geoon te laten lopen, als dat eenmaal lukt gaat de rest van zelf..
Oke, vertelde de DJ we zijn aan het einde gekomen van de show, we willen Joost hartelijk bedanken voor zijn komst en zijn verhaal, ervaringen. Ik denk dat we de laatste beller blij mogen maken met
de prijs voor de meest orginele vraag..

Outtro:
Zo Joost bedankte de mensen van de radio en vertrok weer richting zijn huis, hij verlied de studio met een goed
gevoel dat hij best wel veel verteld heeft dat alles goed ontvangen werd. Eenmaal thuis was zijn mailbox bijna ontploft met nog meer vragen van mensen.
hij wist echt niet wat hij losgemaakt had tijdens de show, dat er schijnbaar bij hem in de buurt nog een DL woonde, die graag contact wou hebben.
Waar zou dat op uit gaan lopen, wie weet??
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
heb het verhaal min of meer geschreven met een dichteinde, weet zo snel niet hoe en wat voor vervolg
ik aan dit verhaal moet gaan toevoegen. Dat hij voor een tweede interview langs komt, zal toch wel weer vraag
stellen / vraag beantwoorden worden. Weet het nog niet..
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Geef me eventjes de tijd.
Heb ver in mijn achterhoofd een verhaal in gedachten.
Weet alleen niet of ik er een verhaal van maak, of dat ik het als vervolg
van dit ga maken, of dat je dit verhaal beter eerst kan lezen om het karakter
uit mijn nieuwe verhaal te kennen / wie , wat waar het is.
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Wat voorafging
In het verhaal leerde we Joost kennen. Een DL uit Het midden van het land.
Hij besloot deel te nemen aan een onderdeel van een radio zender. Een vraag
en antwoord programma over zijn hobby en life-style. Er kwamen veel reacties op.
Maar wat er daarna zou gebeuren had zelfs Joost niet verwacht.

Een onverwacht telefoontje
Een week of twee nadat Joost in de radio-show geweest was bleef hij reacties krijgen via
de mail, met vriendschaps verzoeken, of hij een keer langs wilde komen bij een TV show en ga maar door.
Tot het moment dat hij via de radio zender een telefoontje kreeg vanuit de VS. Joost wist eerst niet wat hij
er mee moest, maar besloot toch dat de personen hem zouden mogen bellen. Een paar dagen later ging halverwege
de middag de telefoon bij hem. Een man aan de andere kant van de lijn vertelde hem in het engels dat een Nederlandse
relatie zijn interview op de radio had opgevangen en dit aan hem had doorgezonden. Joost vroeg als eerste waar gaat het over..

Pampers Teen-dry
De man vertelde dat hij van Pampers was en dat ze Joost wilde benaderen om voor hun een nieuw product zou willen
komen promoten, want Joost zou de persoon zijn om dat te kunnen doen. Waarop Joost vroeg, wat voor product, en hoe of wat.
De man wist te vertellen dat ze bij Pampers een product op de markt wilden zetten voor tieners. De Pampers Teen-dry. Maar ze
zochten een neutraal iemand die wel bekend was met luiers, maar verder geen noodzaak van producten zou hebben. In de VS waren
er wel mensen die aan de eisen voldeden maar die vroegen de hoofdprijs of waren veel te veel kinds of er straalde geen overtuiging uit.
Ze dachten dat wel in Joost te vinden na het horen van zijn interview.. Joost moest eerst wel even nadenken en besloot na wat afspraken
te hebben gemaakt ri de VS af te reizen om daar naar het product te gaan kijken en wat er van hem verwacht zou worden..

De eerste ontmoeting(en)
We springen nu even een klein stukje vooruit...
Na het aankomen in de VS werd Joost op de luchthaven opgevangen door een afdelingsmedewerker van productontwikkeling.
Hij vertelde dat de Pampers teen-dry een idee van hem wast omdat hij op verschillende vlakken had vernomen, dat er toch
vraag was naar een groter luiermodel voor ouder kinderen en tieners die de gewone Pampers ontgroeit zouden zijn. We hadden wel de
Underjams, maar dat stelde niets meer voor bij zijn ontwerp. Maar om nu een geschikt iemand te vinden die de luier zou kunnen aanprijzen is
een zwaardere klus dat het ontwerpen van zijn product. Ze reden richting het kantoor van Pampers om aldaar het eerste gesprek te starten.
De eerste vraag was van Hoe stel je het voor dat ons product straks op de markt zou zijn. Joost begon. Ik ben al jaren opzoek naar een geschikte
luier voor mijn problemen, maar de baby luiers nemen goed op maar zijn te klein. Grotere luiers vallen vaak te ruim om nemen niet goed op,
met gevolg een nat bed of erger. Hoe zou jij het product aan prijzen. Joost ik zou eerst een proefmodel maken, dit uitgaan delen in Atractie parken
waar vaak de oudere kinderen in luiers lopen voor het geval dat de wachtrij langer is dan de kracht van het ophouden, uitdelen op scholen omdat
vaak ook in de hogere klassen wel een bedplasser te vinden is. Als er dan goed wat goede reacties zijn zou ik naar de TV gaan en daar beginnen..
Hoe stel je het voor dat jij ons product draagt. Joost moest denken als ik geen ervaring er mee had zou ik het zeker willen proberen.
Oke weteten genoeg, jij wordt voor de introductie onze "Pampers Teen-dry" man. We brengen je naar een goe hotel en morgen starten we...

De campagne begon
De volgende ochten begon zijn campange. Hij kreeg als eerste een tour door de fabriek en langs de lijn waar "zijn" Pampers Teen-dry op gemaakt werd.
Na de tour door de fabriek kwam Joost in een kantoor terecht waar de verschillende modellen Pampers lagen. Wat nu vroeg Joost.
We gaan als eerste een photo-shoot maken van je als persoon zelf, daarna schieten we een shoot van on product. Als laatste deze ochtend van je in ons
product, dan later worden deze 3shoots samen gebracht in een pooster waar je gezicht in een cirkel staat los een foto van de Pampers Teen-dry, en dat jem hem
dus werkelijk draagt om de pasvormen te promoten.. Maar je komt dus deels inbeeld maar om je toch wat privacy te geven wordt er geen combo gemaakt
van jouw gezich, lijf en luier.. Is dat oke. Joost ging akkoord en zo begoonen de photo-shoots..

De campagne vloog voorbij Na 3verschillende photo-shoots, om reclame poosters te maken 2 filmpjes om het product te introduceren.
Werd er de laatste hand gemaakt aan de verpakking ook daar kwam Joost nl op te staan. Voor de 3verschillende maten werd hij digitaal jonger voor de kleinere
als wel digitaal ouder voor de grotere maat gemaakt. Joost had nooit gedacht dat een radio-show dit als gevolg zou kunnen hebben. Joost werd ruimelijk bedankt voor
zijn diensten, kreeg een pak mee in zijn maat, wees er zuinig op want je bent de eerste in Nederland die ze heeft Joost werd nogmaals bedankt voor zijn
diensten en vertrok weer ri de luchthaven voor zijn vlucht naar Nederland.

(Helaas is er niks bekend over het financieel deel van zijn werk, ook is nog niet bekend of het product daadwerkelijk ooit naar hier komt)..
 

Berth

Uniek is apart; voor wie het niet begrijpt.
Mja thnx, vond dat er toch een vervolg moest komen.
 
Bovenaan