De Val

Timmie

Nieuw lid
Ik heb besloten weer eens een verhaal te gaan schrijven. Het verhaal zal in vergelijking met andere verhalen want minder focus hebben op het 'luier', hoewel het wel degelijk een rol gaat spelen in het verhaal. Hierbij het eerste opzetje, gelieve een reactie achter te laten wat jullie er van vinden.

De Val

Deel 1.

“Wat zegt U?” “Peter ligt op de intensive-care… Een ongeluk.. Wacht ik kom naar het ziekenhuis toe…”

Totaal in de war rijd Simone als een gek richting het ziekenhuis. Bevatten wat er op dit moment aan de hand is doet ze nog niet. Er is iets grondig misgegaan op Peters motortochtje, zoveel is haar wel duidelijk. Totaal bezweet schiet ze het ziekenhuis in, richting de intensive care. Bij de balie vaagt ze snel naar Peter en ze krijgt te horen dat deze op een gesloten afdeling ligt en dat ze beter eerst even langs kan gaan bij dokter Milou.

Al rennend door de gangen vindt ze uiteindelijk het kamertje van dokter Milou. Ze klopt haastig op de deur en binnen enkele seconde verschijnt het vriendelijke gezicht van dokter Milou voor haar. “Komt u binnen mevrouw De Geus, ik verwachtte u al”.

“Peter heeft een ongeluk gehad, in een haarspeldbocht is hij weggegleden en is daarbij frontaal op een vrachtwagen geklapt die op de andere weghelft reed” legt dokter Milou uit. “Zijn toestand is kritiek maar op dit moment wel constant. Hij ligt in coma en het is nu wachten tot het moment dat hij zal ontwaken”. “Kan ik naar hem toe?” vraagt Simone, in tranen van het schokkende nieuws wat ze net te horen heeft gekregen. “Natuurlijk mevrouw, loopt u maar even mee”.

Ik wordt wakker en kijk om me heen. Totaal onbegrip overvalt me wanneer ik om me heen kijk. Een piepende monitor, slangetjes, en een dokter die over me heen gebogen staat. Dokter Milou, zoals ze zichzelf voorstelt, stelt me een vraag maar ik voel me ogen al weer dichtzakken.

Weer dat beeld van een ziekenhuis en het geluid van een piepende monitor om me heen. Dit keer heb ik wel de kracht om me ogen wat langer open te houden en ik inspecteer de ruimte om me heen. Helaas, zo zie ik als snel, ontbreekt het aangename gezicht, het gezicht van een vrouw, het enige beeld wat ik me op dit moment voor de geest kan halen.

De kamer is tamelijk vierkant en van links zie ik licht de kamer binnenvallen. Ik probeer mijn hoofd te draaien maar merk al snel dat dat niet meevalt. Ik besluit het plan te laten varen en maar rustig af te wachten. Ondertussen begint de monitor naast mijn hoofd steeds harder en doordringender te piepen.

Eindelijk, hij hoort het geluid van voetstappen dichterbij komen. Ondertussen vraagt hij zich nog steeds af waarom hij in ’s hemels naam in dit kamertje ligt. Dan verschijnt het gezicht van dokter Simone in de deuropening…

"Simone, aangenaam" zegt dokter Simone tegen mij. "Peter, en ik heb u al eerder ontmoet is het niet?" is mijn reactie. "U weet dat nog, dat u mij recht in het gezicht aankeek, dat zou betekenen dat je geheugen er niet slecht aan toe is" zegt Simone. "Waarom ben ik hier?" is de vraag die ik me nu al een kwartier lang afvraag en nu kan ik hem eindelijk stellen. Simone begint uit te leggen dat ik een ongeluk heb gehad en dat ik daarbij mazzel heb gehad dat ik nog leef. Terwijl ik dit tot me door laat dringen vraag ik me af hoe ik zo dom kon zijn om een ongeluk te krijgen, daarbij mezelf voorhoudend dat de oorzaak bij iemand anders moet hebben gelegen.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Idd een prima begin doet mij denken aan een ander verhaal hier op de site. Weet zo gauw alleen niet meer de titel
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
leuk verhaal! Ben benieuwd of de volgende hoofdstukken net zo goed worden.
 

Timmie

Nieuw lid
Bedankt voor de leuke reacties, ik hoop dat dit stukje jullie niet teleurstelt. Helaas heb ik niet heel veel tijd dus zal ik steeds korte stukjes schrijven.

Deel 2.

"Welke dag is het?" hoor ik mezelf in een waas zeggen tegen Milou. "Woensdag is het vandaag mijnheer, wat doet dat er toe?" zegt ze nog steeds even vriendelijk en met even veel geduld. "Wanneer ben ik hier binnen gekomen dan?". "Zaterdag, laat in de middag werd u binnengebracht. Ik laat me deze informatie bezinken en ik begin te rekenen hoe lang ik dan buiten bewustzijn ben geweest... Zondag, maandag, dinsdag, Woensdag... 4 hele dagen... "Waar is Simone" is het eerstvolgende wat me te binnen schiet. Simone, het enige beeld wat ik me nog kan herinneren van die zaterdag was het moment dat hij zwaaiend en lachend de afrit afreed, zwaaiend naar haar.

"PETER!" ondanks mijn in nog sterke mate aanwezige hoofdpijn, en het gevoel dat ik maar half leef, voel ik een sprankeltje hoop in me opkomen. De stralende dame die daar in de deuropening staat is namelijk niemand minder dan mijn vrouw. Het liefst zou ik overeind springen en haar in de arme springen, maar zosnel ik ook maar enige poging doe wordt ik door mijn lichaam weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Daarom besluit ik maar te antwoordde met een "Hoi", dat is namelijk alles wat me verder nog te binnenschiet. Simone fleurt helemaal op zo snel ze mijn stem hoort, zo lijkt het. Terwijl ze in zo kort mogelijke tijd probeert te vertellen hoe erg ze me gemist heeft en hoe blij ze is dat ik weer wakker ben voel ik mijn oogleden opnieuw zwaar worden, mijn lichaam wordt weer de eindeloze diepte ingetrokken en binnen no-time droom ik over hoe mooi het leven zou kunnen zijn...

"TOEEEEEEEEEEEEEET!!!!!!!!!!!" enkele seconde later volgt een harde klap.. Op dat moment doe ik mijn ogen open en kijk in het gezicht van Milou, naast mij staat een apparaat ongelooflijk hard en snel te piepen. Ik besef me op dat moment dat alles maar een droom was, het zien van die grote vrachtwagen, mijn inschattingsfout proberen goed te maken en daarbij al schuivend over het asvalt onder de vrachtwagen terecht komen. Helemaal bezweet staar ik enkele seconde naar het gezicht van Milou, die op dat moment een bezorgde blik op me werpt. Naast me hoor ik de hartslagmeter, ik denk tenminste dat dat het is, langzaam afnemen in snelheid en volume. "Je bent wakker" de tamelijk zinloze opmerking van Simone, die aan de andere kant naast me zit en die me nog niet was opgevallen.

Ik voel ineens een hand onder de dekens gaan, zelf ben ik nog niet in staat iets te doen, maar het gevoel begint langzaam terug te komen in mijn lichaam. De hand blijft steken bij mijn broek en er klinkt een zacht gekraak terwijl de hand zich over mijn broek begeeft. "Wat kraakt daar zo?" vraag ik aan niemand in het bijzonder. Milou antwoord heel luchtig "Een luier, zoals je zelf wel gemerkt heb ben je namelijk niet in staat je behoefte te gaan doen op de WC". Ik kijk haar stomverbaasd aan, "Een luier?" vraag ik ter bevestiging aan Simone. "Ja schat, je hebt zelf "nog" geen controle over je blaas en je kringspier, daarom heb je tijdelijk een luier om gekregen. Ik laat het rustig tot me doordringen, en hoewel ik er geenszins blij van wordt besef ik wel dat ze allebei gelijk hebben, een andere optie is er momenteel niet.

Simone zegt dat het hoog tijd wordt dat ik weer moet gaan slapen, en ik denk er overna en ik voel me inderdaad weer erg moe. "Rust maar lekker uit schat, dan wordt je zo snel mogelijk weer beter". Even wil ik er nog tegenin gaan omdat ik haar aanwezigheid zo op prijs stel, maar mijn weerstand breekt al snel. Langzaam voel ik me weer wegzakken in mijn kleine wereldje...

(Later vanavond misschien nog deel 3..)
 

Timmie

Nieuw lid
Deel 3.

Ik voel me alsof er iemand met een grote hamer op zijn hoofd aan het inslaan is, het onophoudende gedreun wekt hem uit mijn diepe slaap - een slaap zoals ik na mijn coma nog vaak had gehad - waarbij ik met mijn armen verdwaast om me heen sloeg om het gedreun te laten stoppen. Vandaag zou ik langer wakker mogen blijven- zo was mij de dag ervoor verteld toen ik weer even kort ontwaakt was uit mijn lange diepe slaap - ze zouden namelijk stoppen met het toedienen van medicijnen waardoor ik de laatste dagen in slaap was gehouden. Mijn lichaam zou sterk genoeg moeten zijn om langzaam te gaan revalideren van het ongeluk, met de daaropvolgende klap, die mijn lichaam gehad had. Terwijl ik mijn ogen opende, voelde ik het kloppen en bonken op mijn hoofd langzaam stoppen. De grote hoeveelheid licht die mijn ogen probeerde binnen te dringen maakte het lastig om scherp te stellen op mijn omgeving. Plotseling voelde ik kramp in mijn rechter been, een gevoel wat de meeste mensen als zeer hinderlijk ervaren, was precies dat wat mij gelijk een lach op me gezicht toverde. Voor het eerst na het ongeluk had ik het gevoel dat ik leefde, het gevoel dat ik meer was, dan een levenloos wezen wat door apparatuur in leven werd gehouden, het gevoel dat ik ooit nog kon zijn wie ik wilde zijn; de man voor mijn vrouw en boven alles, de vader van mijn zoontje. Het voelde alsof het leven langzaam weer zou gaan zoals ik het zou willen...

Ondertussen schreeuw ik het uit van de pijn, hoe blij ik ook ben met het gevoel van leven, kramp blijft een pijnlijke bedoening. Tania, de stagiair die er is als Milou niet aanwezig is, kwam aansnellen en zorgde er al snel voor dat de kramp minder werd. Het tweede wat ik voelde was iets anders, een gevoel wat ik na mijn peutertijd niet meer heb gehad, het gevoel van een luier. Natuurlijk wist ik sinds het gesprek van een paar dagen geleden dat ik een luier aan had, maar het voelen daarvan, was door mijn uitgeschakelde lichaam niet mogelijk geweest. Nu voelde ik voor het eerst de zachte, klamme luier om mijn heupen, een gevoel dat me aan de ene kant liet walgen, en me aan de andere kant verblijde. De blijheid kwam uit het feit dat ik eindelijk steeds meer gevoel begon terug te krijgen, de walging van het feit dat ik hier, in het ziekenhuis lig als een peuter.

Sandra kwam binnenlopen, waarschijnlijk was ze geïnformeerd dat ik weer eens wakker was, dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken als verklaring dat ze er zo snel al weer is. Ze komt binnen en begroet me alsof ik jaren weg ben geweest, terwijl ik ironisch bedenk dat ze toch had kunnen weten dat ik de laatste week geen millimeter heb kunnen bewegen. Daarna geleid mijn blik af naar iets anders, een wit voorwerp in haar hand. "Wat heb je daar?" vraag ik aan haar. Ze ontwijkt de vraag handig en zegt dat we het daar later ook nog over kunnen hebben en vraagt eerst hoe het met mij gaat, waarna ik het verhaal vertel over de kramp en het terugkerende gevoel in mijn lichaam. Na het hele verhaal kom ik nogmaals terug bij de vraag wat het witte ding in haar handen is; "San, wat heb je daar nou" vraag ik nogmaals. "Wat ik daar heb schat, is een luier". "Waarom heb jij een luier bij je?" vraag ik, terwijl ik eigenlijk het antwoord op deze vraag zelf al donders goed weet, maar ik hoor het toch liever van haar, al is het maar een kleine revange op het moment wat straks onlosmakelijk komen gaat, het moment wat in mijn geheugen zal geschrift zijn als: "Het moment wat mijn leven veranderen zou".

Een klein stukje, maar de aanloop naar een groter deel wat binnen afzienlijke tijd volgen zal...
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
kageboshi val je ook eens weg als je muziek luistert? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 23
Similar threads

Bovenaan