De wraak van de jonge heks (short)

Pamperlover2006

Liever luier dan moe
Esther zat in de oude boerderij na te denken. Een vergroot kinderbedje, daar lag ze in. Ze was terug van de toverlessen van haar oma. Wie had kunnen denken dat haar beste vriendin een verrader was? Die haar foto's van haar in babykleren en luiers online had gezet? Ze was woedend en wou wraak nemen. Ze pakte haar telefoon en belde Valerie op. 'Kom je naar mijn boerderij?' vroeg ze. 'Ja baby, kom eraan.' Esther lachte vals. Ze maakte de kruidenthee der macht klaar, maakte kruidenthee der gehoorzaamheid klaar en pakte haar toverstokje. Valerie kwam eraan. 'Pooh, wat heb ik gezweet.' 'Ik heb al thee voor je neergezet.' Valerie dronk deze snel op en na een tijdje gamen zei Esther: 'Kom, ik laat je wat zien.' Valerie was op en top nieuwsgierig en volgde. Een ster, een rad met de namen: Terra, Aqua, Ignis en Aer. 'Wat betekenen die namen?', vroeg Valerie? 'Dat zijn de vier elementen Aarde, Water, Vuur en Lucht in het Latijn. En ik laat je nog iets zien. Ze greep naar haar toverstokje en zei met krachtige stem, terwijl ze aan de ster draaide: 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer infantem.' Valerie dacht: 'Ze is een heks. Maar ben ik nu gek, of word de kamer nou groter?' Esther vind Valerie op, die net een baby was geworden. Ze ging verder en zei: 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, volo unum mihi Diapers' Ze kreeg een pak pampers in handen. Ze deed Valerie de pamper om. Ze lachte. 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, volo unum in lectulo' en in de kamer verrees een babybedje. 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, volo enim infans habitu' en ze kreeg een babyjurkje in handen. Het was het heksenlatijn. Een van de heksen had het latijn vereenvoudigd en zo konden de spreuken ook vereenvoudigd worden. Dat had ze van haar oma geleerd. 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, volo ut mingo' Ze keek naar Valerie, welke met gesloten ogen lag te slapen. 'We gaan haar de babykleding aandoen. Ze voelde aan de pamper, die warm werd. 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, volo ut puppibus' en de pamper bolde op. Ze deed de babykleding bij Valerie aan en deze werd wakker. Ze huilde en Esther maakte haar schoon. 'Cum elementis terra, aqua, ignis et aer, omnia est normalis' en het babybed verdween, de pamper verdween en het babyjurkje verdween. Valerie werd groter, totdat ze weer normaal werd. Ze werd woest, maar Esther zag de situatie in en zei: 'Heb je je lesje nou nog niet geleerd of moet ik je een visietekaartje meegeven.' Even de onlinewereld schoonvegen en dit uit de mensengeest weghalen en ze draaide aan het rad en zei met de foto in handen: 'Cum elementis terrarum, aquarum, ignis et aer, quae deletes' en Esther zei: 'Zo, niks gebeurd. En als je me weer zo door het slijk haalt, dan kom je er minder makkelijk vanaf. Ik kon ook jou sparen, maar dit heeft me wel een maand pestgedrag gekost. Zullen we nu elkaars vriendinnen weer zijn en dit vergeten?' En Valerie stemde in. Even later vroeg Esther aan haar moeder of ze na al de hekserij om zichzelf te bevrijden even baby mocht zijn. Niet zoals Valerie, maar als groot lichaam rondom een kleine geest. Esthers moeder stemde in, en ze voelde een gelukkig gevoel.

Einde
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Leuk verhaal, maar mag ik de tip geven om hier en daar ook wel eens even op enter te klikken om alinea's te maken zodat het verhaal geen samenhangend geheel wordt/is? Alvast graag gedaan :)
 
Bovenaan