Nog niet klaar Gevangenisstraf

Wat vinden jullie van de start van het verhaal?

  • Kan niet wachten op vervolg

  • Doe zo voort

  • Goed

  • Kan beter

  • Slecht


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

MB04

Luier=Goed in mijn vel
Hi iedereen hierbij plaats ik het eerste hoofdstuk van mijn verhaal
Veel leesplezier

Hoofdstuk 1

Belle keek naar haar telefoon en realiseerde zich dat ze niet weer op de snooze knop kon drukken. Het was 6:00 uur en haar eerste conferentiegesprek was over 2 uur. Door thuis te werken kon ze de laatste tijd wat langer uitslapen, maar ze ging steeds later naar bed toen ze zich aan deze nieuwe routine begon aan te passen.

Ze had niet goed geslapen. Het isolement van de vele maanden begon haar echt aan te tasten. Ze moest mensen om zich heen hebben en de hele dag naar haar collega's kijken via een zoom call was gewoon niet hetzelfde. Ze had niet veel op met de meeste van haar collega's. Ze waren lui en maakten misbruik van het nieuwe thuiswerkbeleid. Ze werkte heel hard, en was veel beter dan alle anderen op haar werk. Het was een van de twee dingen waarop ze zich kon concentreren en die ze onder controle had, terwijl al het andere leek te tollen.

Ze wist dat veel mensen in dezelfde situatie zaten als zij. De pandemie heeft iedereen tot veranderingen gedwongen en zij kon daar niet zo goed mee omgaan. Sommige nachten huilde ze zichzelf zelfs in slaap. Ze trok zichzelf uit bed en strompelde naar de badkamer waar haar voeten de koude tegelvloer opmerkten. Ze bekeek zichzelf in de spiegel. Haar haar zat door de war door het woelen van de hele nacht.

Ze waste haar gezicht af en verruilde toen haar ondergoed voor haar hardloopspullen. Lopen en in vorm blijven was het andere waar ze controle over had. Gelukkig voor haar had ze geen sportschool nodig, die waren toch allemaal gesloten. Ze trok haar legging en thermo met lange mouwen aan en draaide zich om om in de spiegel te kijken. Ze bewonderde haar gespierde benen en mooi gevormde achterwerk in de spiegel. Ze was trots op haar uiterlijk en kleedde zich altijd op haar werk, ook al werkte ze van thuis uit.

Ze rijgde haar schoenen aan en pakte haar spullen en stapte haar appartement uit. Ze kon haar adem in de lucht zien deze ochtend. Ze rende elke dag, regen of zonneschijn. Toen ze wegging, zag ze dat haar auto nog voor de deur stond. Omdat ze op dinsdag de straten schoonmaken, wist ze dat ze hem voor 7:00 uur moest verplaatsen.

"Verdomme." Zei ze tegen zichzelf. Ze wilde niet terug naar binnen en dacht dat ze hem wel zou verplaatsen als ze terugkwam. Het is toch niet zo dat ze hier om 7 uur zullen zijn. Ze startte haar tracker op haar app en ging op pad. Ze verdwaalde in haar loopje en haar voeten raakten de stoep op het ritme van haar muziek. Ze was al een uur bezig en was dicht bij de 7 mijl toen ze de hoek omging naar haar straat voor het laatste stuk. De frisse ochtend maakte plaats voor gezond zweet en uiteindelijk stopte ze en liep om af te koelen. Toen ze haar appartement naderde zag ze het. Een politieauto en een takelwagen.

"Nee nee nee..." Haar hartslag verdubbelde na net afgekoeld te zijn en ze rende naar de agent toe en ontdekte dat het haar auto was die ze gingen wegslepen.

"Is dit uw auto mevrouw?"



Laat me weten of ik een vervolg moet schrijven
 

Januca

Superlid
Ik kan geen like geven omdat ik niet weet wat ik met dit stukje verhaal moet. Schrijf maar iets meer om het interessanter te maken.
 

pampertje

Gewaardeerd Lid
Ik denk: fout geparkeerd, bonnetje gekregen, beetje brutaal geweest tegen de agent en dus in de gevangenis beland... in isolatie met luiertje om:zzz
 

Skyfal

Don't ask, Kzie je pb'tje wel tegemoet.....
Leuke introductie op je verhaal dat nog gaat komen.... Maar ben het met Januca eens.
 

blinddl

Toplid
Soieso heel verfrissend dat er weer een verhaal met een volwassene in de hoofdrol geplaatst wordt.
Ik ben al dat recente spul over jonge meisjes in de brugklas of die op vakantie gaan of weer spontaan gaan bedplassen een beetje beu. Zelf schets ik ook een verhaal met hopelijk een interessante invalshoek.
Ga dus zo door.
 

MB04

Luier=Goed in mijn vel
Hoofdstuk 2, Veel leesplezier



"Ja ja, het spijt me zo, laat me mijn sleutels pakken ik zal hem meteen verplaatsen. Ik ben zo..."

"Juffrouw, laat me u daar stoppen. Uw auto is al aangekoppeld, er is niets wat ik kan doen. U weet dat er een nultolerantie is voor het blokkeren van de schoonmaak? Nu iedereen thuis werkt, kunnen we geen uitzonderingen maken. U bent niet speciaal, dus u moet uw deel doen."



Ze nam aanstoot aan deze preek en zag dat hij haar ook aankeek.



"Kijk, ik ben niet geïnteresseerd in een preek. Ik doe mijn deel. Ik ben maandenlang geïsoleerd geweest en ik doe mijn deel..."



"Juffrouw, ik stel voor dat u kalmeert. Ik waardeer uw houding niet. Ik probeer hier mijn werk te doen en u bent aan het spelen. Jullie rechtgeaarde kinderen zijn me er eentje. Nog één woord van jou en deze bekeuring is de minste van je zorgen."



Hij schreef het verslag op zijn tablet, en ze zag hem verschillende dingen controleren. Hij bevestigde haar naam en e-mailadres uit het kentekenregister.



"Er wordt een bekeuring naar u gemaild met instructies. U kunt gaan, en nog een fijne dag." Hij gebaarde haar op een neerbuigende manier te vertrekken en zij liep de trap op naar haar voordeur. Ze draaide zich om en zag hem weer staren. Ze ging naar binnen, sloeg de deur dicht en ging de bekeuring halen. Ze schrok toen ze 500€ boete zag, 150€om haar auto uit de inbeslagname te halen. Toen ze verder ging met het lezen van de notities op de bon, had de agent opgemerkt dat ze twistziek, arrogant en geen masker droeg! Tot slot, de laatste sectie was ofwel "Nu betalen beschikbaar? Dit werd met nee aangeduid en doorgestreept en daaronder stonden instructies voor een datum voor de rechtbank die virtueel via de verstrekte link kon worden gemaakt. Het was ingesteld op 10 uur morgenochtend.



"What the f? Ik was aan het hardlopen! Wat een lul. Geweldig. Gewoon geweldig."



Ze kon er nu niet over nadenken. Ze moest zich klaarmaken voor het werk. Ze trok haar bezwete kleren uit, nam een douche en maakte zich klaar om te gaan werken en haalde ternauwernood haar conferentiegesprek.
 
Laatst bewerkt:

Skyfal

Don't ask, Kzie je pb'tje wel tegemoet.....
Maar waarom nou weer een dollar teken ipv dat euro teken. Dat vindt ik nou net jammer.
En die 3x enter leest niet egt prettig 2x zou gepaster zijn. Er staan al " tekens voor dus de aandacht is er al.
 
Bovenaan