het Schoonzusje

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 1 4,8%
  • 7

    Stemmen: 2 9,5%
  • 8

    Stemmen: 7 33,3%
  • 9

    Stemmen: 3 14,3%
  • 10

    Stemmen: 8 38,1%

  • Totaal stemmers
    21

PietjeDLimburg

Superlid
De eerste 2 delen van het verhaal zijn waargebeurd, de rest wat ik met en met ga schrijven is verzonnen, ik hoop er zo een leuk en spannend verhaal van te kunnen gaan maken!

Bij deze wel al excuses voor de spelfouten, ik ben ook niet echt een verhalen schrijver maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen!

Deel 1: Betrapt

Het is een herfstachtige doordeweekse avond als ik mijn 2 jaar jongere schoonzusje gezelschap houd omdat de rest van de familie, de vader, moeder en vriendin dus allemaal weg zijn om te werken, sporten of op bezoek bij andere zijn. Omdat mijn schoonzusje niet graag alleen in zo'n groot huis is heb ik voorgesteld om wel vaker langs te komen als iedereen weg is. We hebben het altijd goed kunnen vinden en ze beschouwd me dus ook echt een beetje als der grote broer. In de tijd dat dit verhaal zich afspeelde was ik 17 en zei was 15, dus van echt een generatie kloof kun je ook niet spreken, we houden ook van ongeveer de zelfde tv programma's en films dus die avonden gingen altijd vlot om. Ze vertelde me de laatste tijd ook vaker dingen over der leven, wat ze leuk vond en wat der interesses waren. En ook vertelde ze wel eens over vriendjes wat ze had, hele verhalen over leuke dingen wat ze gedaan hadden, naar de bioscoop etc. Natuurlijk vertelde ik der ook van alles over mij, tenminste wat der nog te vertellen was, want der zus, mijn vriendin had al bijna alles thuis verteld, die is altijd zo enthousiast. Dat ik van luiers hield wist eigenlijk niemand, dat heb ik altijd goed verborgen weten te houden, maar toen kwam der een avond wat ik nooit had kunnen verwachten.

Zoals elke avond rond 10 uur ging m'n schoonzusje onder de pauze van een programma of film al der pyjama aan doen en tanden poetsen, meestal is ze binnen 5 minuten weer terug maar deze avond duurde het een minuut of 10. Het programma was al weer bezig toen ze naar onder kwam, ze zei dat ze der schooltas nog even nagekeken had en ik gaf aan dat ze mij geen verantwoording verschuldigd is en dat ze dat zelf moest weten. Ze lachte even en ging snel weer op de bank zitten. Na ongeveer een kwartier vroeg ik of alles goed was, ze was opeens heel stil, ze gedroeg zich nogal ongemakkelijk en leek zenuwachtig. Ze zei dat ze morgen een toets had en dat ze daar al een beetje zenuwachtig voor was. Toen het half 11 was en het programma afgelopen was ging ze naar bed, ik bleef nog even onder om op de rest te wachten.

Na een paar minuten was ze alweer beneden, of ik even wou helpen met een spin die ze niet te pakken kreeg, ik zei een beetje plagerig dat zo een spin toch een lief beestje was en moest even lachen, maar dat vond ze niet leuk en ze keek me heel serieus aan. Ik liep na der toe en gaf der een kleine tik op der bil en zei kom dan maar, dan haal ik die spin eens weg. Ze schrok nogal van die tik en liep snel voor me de trap op. Op de kamer aangekomen zat de spin op de muur en liep net richting de kast, toen ik hem wilde pakken was die me net te snel af en liep die de andere kant op onder het bed in. Ik ging toen op m'n knieën zitten om onder het bed in te kijken maar zag de spin al niet meer, die zie je niet meer terug zei ik, die is veel te erg geschrokken. Ze vond het maar niks zo een spin op der kamer, dus ze zou zelf nog eens onder het bed kijken. Maar wat toen gebeurde zal ik nooit meer vergeten. Op het moment dat ze door der knieën ging kraakte het een beetje, ik keek meteen en zag een klein wit randje onder der pyjama broek uit komen maar deed net of ik niks gezien had. Ze kwam weer recht en zei dat ze de spin ook niet meer zag en dat het wel goed was, ik zei oké dan ga ik weer naar beneden, de rest zal zo wel komen, welterusten. En ik deed het ligt uit en de kamer deur dicht.

De avond ging verder om de rest kwam thuis en na nog wat gezellig gekletst te hebben ging ik naar huis en kreeg ik nog een lekkere afscheidszoen van mijn vriendin. Die nacht sliep ik niet erg goed en bleef maar denken aan wat ik gezien en gehoord had, ik begon ook een beetje te twijfelen wat ik gezien had en of ik het me niet verbeeld had, maar volgens mij had ze toch echt een luier om en ik nam me dan ook voor de volgende avond dat ik der gezelschap zou houden op onderzoek uit te gaan en extra goed op te letten.

De rest volgt snel.. Check de nieuwe berichten verder op voor de vervolgen!
 
A

Augur_DL

Guest
peterdl zei:
hoop de rest nog te kunnen lezen voordat de verhalen verhuizen
pietje01 zei:
Hier blijven de verhalen toch staan of niet? Die andere site gaat toch alleen weg?
Klopt hier komen alle verhalen te staan. Deze site gaat stopt, maar alle
verhalen worden dus overgezet naar dit forum.

Dus wees gerust juliie leesplezier gaat niet ten onder als die site stopt. ;)

greeds Fannetje

PS: Pietje, voor je eerste 2 delen, me petje af. Een geweldig verhaal. !1
 

PietjeDLimburg

Superlid
DiaperFan zei:
peterdl zei:
hoop de rest nog te kunnen lezen voordat de verhalen verhuizen
pietje01 zei:
Hier blijven de verhalen toch staan of niet? Die andere site gaat toch alleen weg?
Klopt hier komen alle verhalen te staan. Deze site gaat stopt, maar alle
verhalen worden dus overgezet naar dit forum.

Dus wees gerust juliie leesplezier gaat niet ten onder als die site stopt. ;)

greeds Fannetje

PS: Pietje, voor je eerste 2 delen, me petje af. Een geweldig verhaal. !1
ja, dit is pas het 1e deel van het waargebeurde, het 2e volgt snel
 

LV

Toplid
De hint is duidelijk. Ik post zometeen ook het eerste hoofdstuk van een nieuw verhaal. Het eerste hoofdstuk is wat langer dan de andere hoofdstukken, dus wees gerust. Gelukkig zijn er veel hoofdstukken...

Maar eehhhh... ook ik ben erg nieuwsgierig naar de volgende hoofdstukken van dit verhaal. Het begint erg goed!
 

PietjeDLimburg

Superlid
Deel 2: Ze geeft toe

Er gingen een paar weken overheen voor ik weer eens een avond alleen met mijn schoonzusje zou zijn, tussendoor heb ik altijd extra opgelet maar merkte nooit wat, had ik het me dan toch echt verbeeld?Het was vroeg in de middag toen ik onderweg ernaar toe was, eigenlijk toch wel een beetje zenuwachtig want wat als ik erachter kwam dat het zo is, hoe moet ik dan reageren? Daar aangekomen bleek iedereen alweer weg te zijn, ik duwde op de bel en m'n schoonzusje kwam me open maken. Ze had een grijze joggingsbroek aan met een zwart topje, ze zei dat ze net wakker was en het viel ook meteen op dat ze nu geen luier om had want der string stak een stuk boven der joggingsbroek uit. M'n schoonzusje ziet der nog jong uit voor der leeftijd maar heeft wel een mooi lichaam, ik heb der een keer perongeluk naakt gezien op de badkamer omdat ze de deur niet op slot had, en mijn mond viel toch wel even open. Gelukkig maakte ze er geen probleem van en mocht ik gewoon komen doen waar ik voor kwam.

Deze middag moest ze nog even naar de stad en omdat ik ook nog nieuwe sportschoenen nodig had, besloten we om samen te gaan. Ze wou zich net gaan omkleden, en vroeg me even te wachten, ik moest maar wat te drinken pakken want het zou even duren met het opmaken en haren kammen. Het was redelijk warm buiten dus ik vroeg me af wat ze zich aan zou gaan doen, na een half uurtje speculeren was ze klaar en kwam ze naar onder, ze had zich een rok en een leuk truitje van der zus aangetrokken. Door die rok was helaas niet te zien wat ze eronder droeg. Ze draaide een rondje voor me en vroeg of het leuk stond, ik knikte glimlachend, we pakten onze spullen en liepen naar de bushalte om daar de bus naar de stad te pakken.

In de stad aangekomen was het niet zo druk, het zou een gezellige middag worden. We zijn naar een broodjes zaak gegaan en hebben ons daar lekker wat gegeten. Na afgerekend te hebben ben ik gaan kijken voor m'n sportschoenen, deze had ik vrij snel gevonden omdat het meestal de zelfde zijn die ik koop. En nu moesten we voor m'n schoonzusje gaan kijken, kleerwinkel in en uit, ik had ze allemaal wel al 3 keer gezien, maar goed, je moet er wat voor over hebben he? Ze had nu eindelijk de kleren bij elkaar gevonden wat ze graag wou hebben, nu wou ze ook nog even snel voor wat spullen voor school kijken, ik zuchte een keer diep en liet het maar gaan, en na 3 uur in de stad te hebben gelopen konden we eindelijk richting huis, ik was dood moe van al dat rond lopen en plofte dan ook in de bus nee op de bank.

Onder weg van de bushalte naar huis stopte we nog even bij de frituur om wat te eten voor thuis mee te nemen, we vergingen allebei van de honger dus onderweg pikten we al een paar frieten. Thuis aangekomen aten we lekker de rest op voor de tv. Na het eten deed ik alles opruimen en ging m'n schoonzusje zich wat makkelijks aantrekken om erna lekker op de bank te hangen en tv te kijken. Binnen 5 minuten had ik alles al opgeruimd en ging ik nog even naar de wc. Toen ik van de wc afkwam was ze nog niet onder, ik riep eens naar boven of alles goed was maar kreeg geen antwoord en ging toch maar eens een kijkje nemen, ik klopte op de deur en deed open, ze keek toen verschrikt om, ik zei rustig maar, ik vroeg me af of alles goed was, je was zo lang weg. Ze begon toen een beetje te stotteren van ja, uh, ik, was nog even de nieuwe kleren op aan het ruimen, ik kom zo, ga maar al naar onder!

Even later kwam ze naar onder met weer die joggingsbroek en dat zwarte topje aan, deze keer zonder bh, dat viel meteen op omdat der tepels goed te zien waren. Ze liep in 1 keer door naar de keuken om wat drinken te pakken en riep of ik ook wat moest, ik bevestigde dat en ze kwam met wat koekjes voor straks en 2 glaasjes fris terug. Op het moment dat ze deze op tafel zette viel lichtelijk op dat ze een beetje met der benen uitelkaar liep en ik kreeg dus ook weer het vermoeden dat ze weer een luier omhad en werd nu erg nieuwsgierig. Ik wist niet goed wat ik nu moest doen om er achter te komen of ze daadwerkelijk een luier draagt. Dus besloot ik voor te stellen om een spel te gaan doen, dat werd uiteindelijk monopoly. We waren erg enthousiast bezig en de buren konden mee genieten van ons geschreeuw, over wie wel of niet aan het winnen was. Op een gegeven moment pakte ik een kaartje van der af en sprong op, ze kwam achter me aan en begon te springen om het kaartje te pakken maar ze kwam der niet aan. Ze begon me te kietelen, en zei dat ze pas stopte als ze het kaartje had. Ik gaf er niet aan toe en begon terug te kietelen, ze kon er schijnbaar minder goed tegen als ik en al gouw riep ze genade! We besloten te stoppen en het op een gelijk spel te houden, iedereen blij.

De rest van de avond brachten we door op de bank voor de tv, er was een leuke komedie op en we moesten weer veel lachen. Tijdens de pauze van de film ging m'n schoonzusje weer der pyama aan doen en der tanden poetsen. De hoop had ik al een beetje opgegeven om erachter te komen of ze een luier droeg maar toen ze naar onder kwam kreeg ik wel weer een beetje hoop, onder der pyama viel nogal een bobbel op en nu wist ik het dus wel bijna zeker! De film begon weer en we keken rustig verder en hadden nog veel lol erom, we begonnen elkaar ook nog een beetje te plagen over de monopoly wat we gedaan hadden
wie der nu wel of niet gewonnen had. Langzaam begon ze weer een beetje met kietelen en ik zei dat ik het ook zou gaan doen als ze niet stopte. Ze ging er gewoon mee door dus ik begon ook met kietelen, ze begon zich een beetje te verweren en wat te spartelen, riep om genade en probeerde weg te komen. Onder het weg proberen te komen pakte ik in reactie der pyama vast en zo rekte het elestiek van der pyama broek een stuk uit, nu zag ik duidelijk een luier en wist het zeker. M'n schoonzusje draaide zich om sloeg m'n hand los en kreeg een flinke rode kleuk in der gezicht en rende snel naar boven.

Het moest even tot me doordringen dat het echt zo was wat ik deed vermoeden, en ik liep der na. Ze was in der kamer op bed gaan zitten, toen ze me zag riep ze boos ga weg! Ik vroeg aan der of ze om een rede luiers droeg. Ze zei dat ik het toch aan iedereen vertelde, ik ging hier meteen tegenin en zei dat ze me kon vertrouwen en dat ik m'n mond zou houden. Het was even stil, na een tijdje begon ze wat te mompelen dat ze het alleen vertlede als ik deed zweren dat ik m'n mond zou houden! Okè zei ik en liet haar der verhaal vertellen. Ze had al een hele tijd rare gevoelens erbij als ze luiers zag en vroeger had ze ook lang luiers gedragen omdat ze bedplasser was. Die gevoelens waren zo sterk geworden dat ze zich stiekem luiers gehaald had bij de apotheek een dorp verder. Je geheim is veilig bij me zei ik, en je kan gerust luiers dragen als ik der ben. Ze was er nog niet echt gerust onder en zei dan ook erg vaak, als je het maar niet aan pap of mam verteld! Of aan der zus.

Erna wou ze graag gaan slapen, ze was nogal erg geschrokken dat ik erachter gekomen was, ik gaf der een knuffel en stelde der nogmaals gerust. De rest van de avond heb ik genoten van de gedachte dat ik het eindelijk wist. Ik bleef die avond lekker bij m'n vriendin slapen. s'Morgens toen ik m'n schoonzusje weer zag keken we elkaar aan en moesten we even lachen. De weken erna viel het me nog regelmatig op dat ze een luier om had maar ik heb er niet meer op gereageerd, en dat vond ze denk ik niet zo heel erg. Verder is er ook niet veel verranderd tussen ons, we hebben nog altijd even veel lol als ervoor.


Dit was voor zover het waargebeurde gedeelte, in de toekomst ga ik nog wat fantasie delen schrijven, dit worden een beetje fantasiën wat ik uit ga werken in een verhaal, dus blijf opletten voor een vervolg!
 

LV

Toplid
Klinkt een beetje als een gemiste kans, maar dat ga je in je fantasieen vast goedmaken... ;)

Ik ben benieuwd!
 

PietjeDLimburg

Superlid
Ik ben van plan een nieuw deel te gaan schrijven, het zal waarschijnlijk weer een waargebeurd deel worden dus ik hoop dat de mensen zich erop verheugen!
 

on3pb

Beginneling
Wow,je bent een geluksvogel dat je dit hebt mogen beleven.Misschien is het de tijd om nu jouw geheimpje met haar te delen ?
Veel succes,en ik kijk erna uit naar jouw volgende verhalen.
 
T

ThisSideUp

Guest
Juist. Geen slecht verhaal, hoewel het een paar voorspelbare elementen bevat. Maar goed, met zoveel verhalen is er al veel eerder gedaan, dus daar let ik dan ook niet zo op.
Om maar meteen met één van mijn stokpaardjes te beginnen: de spelling laat hier en daar te wensen over. Grammatica is wel voldoende, dus dat is weer in je voordeel. Wat zifterij betreft: over het algemeen is het mooier wanneer je getallen tot en met twintig als woord uitschrijft en niet als getal.

Goed om te zien dat je alinea's gebruikt, maar toch zou ik graag zien dat je nog iets vaker de Enter-toets aanslaat. Een alinea is meestal drie tot zes zinnen lang; alinea's die sterk met elkaar te maken hebben hoef je niet te onderbreken met een witregel. Officieel is het ook nog de bedoeling dat je een nieuwe alinea - en zelfs de directe rede - inspringt met drie spaties of een kleine tab, maar op een forum wordt dat vaak een bende.

Ten laatste is het verhaal wel goed opgebouwd, er gebeurt voldoende en het verhaal blijft continu op gang. De spanning is oké en je ruimte en tijd werken goed samen.

Al met al geen slechte prestatie; een 7.
 

PietjeDLimburg

Superlid
Zozo ik wist niet dat ik ook nog punten krijg:p

Ik ben niet echt een schrijver en m'n nederlands vroeger op school was met de hakken over de sloot, vond het van mezelf wel goed gedaan.
 

qawsedrf

Toplid
pietje01 zei:
Zozo ik wist niet dat ik ook nog punten krijg:p

Ik ben niet echt een schrijver en m'n nederlands vroeger op school was met de hakken over de sloot, vond het van mezelf wel goed gedaan.
ik vind ook goed hoor en vervolg waardig ;)
 
Bovenaan