Incontinentie

marcel

Geniet van elke dag met een brede lach :-)
Niemand die bij zíjn volle verstand is kan die jongen afraden naar de huisarts te gaan
Alleen een arts kan vaststellen wat het probleem is
NB ik wil je niet nerveus maken maar er kan van alles achter zitten
Zonder dralen naar de dokter
En volgens mij is het super veel fijner als je mama meegaat maar dat moet je zelf beslissen
We raden niet af om naar de huisarts te gaan. We geven alleen wat mogelijkheden aan. Echt inco is anders dan dat er wat poep meekomt als je een scheet laat. Want als je dus geen scheet laat (ophouden is ook niet goed natuurlijk) heb je dus geen probleem.
Ga maar gewoon even langs de huisarts met mammie en dan hoor je het vanzelf. Succes jonguh;)

TeenBabyTB

Beginneling
We raden niet af om naar de huisarts te gaan. We geven alleen wat mogelijkheden aan. Echt inco is anders dan dat er wat poep meekomt als je een scheet laat. Want als je dus geen scheet laat (ophouden is ook niet goed natuurlijk) heb je dus geen probleem.
Ga maar gewoon even langs de huisarts met mammie en dan hoor je het vanzelf. Succes jonguh;)
Geen verwijt maar er staat dat ik de laatste tijd ook mooie heb met scheten ophouden over het algemeen!

beddenplasser

volwassen peuter
Eén ding begrijp ik niet. Niemand kan zijn scheten toch ophouden ? Dat is net een heel natuurlijk proces van je lichaam om opstapelende gassen uit je darmstelsel te verwijderen. Dat er tegelijkertijd kaka meekomt, is natuurlijk wel iets waar wel naar gekeken moet worden, maar het niet kunnen ophouden van scheten ? Het zijn er misschien veel, en dat heet winderigheid, maar dat heeft met incontinentie an sich niks te maken.
In ieder geval veel succes bij de huisarts, en ook ik hoop voor jou dat het niets ernstigs is en verholpen kan worden.

duimelot

Toplid
Of je inco bent is geen uitslag bij een huisarts. Dat is een gevolg van niet functioneren en ..
Als iets niet goed werkt lichamelijk of je hebt pijnklachten moet je dat laten onderzoeken.
Inco is zoals mank lopen,of moe zijn. Het is een signaal dat iets niet goed is.

Lotje 66

Ikke lief???
Of je inco bent is geen uitslag bij een huisarts. Dat is een gevolg van niet functioneren en ..
Als iets niet goed werkt lichamelijk of je hebt pijnklachten moet je dat laten onderzoeken.
Inco is zoals mank lopen,of moe zijn. Het is een signaal dat iets niet goed is.
Ja natuurlijk
Je hebt volledig gelijk
Maar het is belangrijk dat je met dergelijke klachten zo snel mogelijk naar de huisarts gaat
Er kan vanalles achter zitten ook dingen waar je liever niet over nadenkt
En de huisarts is de eerste stap op weg naar een goede diagnose
Het is heel belangrijk niet met zulke dingen door te gaan lopen
Of net zo erg
Zelf een beetje gaan dokteren of advies van internet zoeken
Alsjeblieft ga gewoon naar de dokter

marcel

Eén ding begrijp ik niet. Niemand kan zijn scheten toch ophouden ?
Als het lichaam natuurlijk functioneert moet je zeker wel je scheten op kunnen houden of dat goed is of niet. Dat zou een mooie boel zijn als dat niet zou kunnen. Dan hoop ik maar dat jij nooit op sollicitatie gesprek hoeft en dan een paar scheten moet laten ( om maar een voorbeeld te noemen):p

duimelot

Toplid
Normaal gesproken zou je scheten moeten kunnen ophouden geloof ik.
Maar, dat heb ik dit jaar pas ontdekt van geboorte heb ik geen kringspier en geen sluitspier.
Dus ja van horen zeggen.
Het is soms behelpen en een tijd geleden zei iemand:"Joh jij laat nooit scheten"? Ik zij dat heb je goed. Bijna goed, ik laat ze voor durend. Daarom geen echte grote...

marcel

Normaal gesproken zou je scheten moeten kunnen ophouden geloof ik.
Maar, dat heb ik dit jaar pas ontdekt van geboorte heb ik geen kringspier en geen sluitspier.
Dus ja van horen zeggen.
Het is soms behelpen en een tijd geleden zei iemand:"Joh jij laat nooit scheten"? Ik zij dat heb je goed. Bijna goed, ik laat ze voor durend. Daarom geen echte grote...
Is er geen operatie mogelijk om zoiets te maken dan?

duimelot

Toplid
Er is een operatie om een spier uit je been te halen en daar van zoiets als een kringspier te maken.
Door continu onder spanning te zetten sluit dit"systeem" af. Ontspannen kun je door even stroomloos te maken.
Maar het schijnt na een 10 tal jaren niet meer goed te werken.
Terwijl je ook zeker anderhalf jaar voor uit moet trekken om met het een en ander te leren leven.
Ik heb ergens geschreven dat ik deze operatie niet heb laten uitvoeren.
Eigenlijk om 2 redenen.
Ik was al gewend aan mijn situatie, en vond luers dragen niet heel erg...
En ik voelde de inverstering van het trainen met de nieuwe situatie +
De operatie met de vraag wat wordt de uitkomst na een paar jaar.
Niet gedaan dus . En ben blijven luieren.

Little Endy

a smol fragile Enderman in a big angry world
Hey @TeenBabyTB hoe is het inmiddels gegaan bij de huisarts? Nog enige conclusies getrokken over of het wel incontinentie is of juist niet?

marcel

Er is een operatie om een spier uit je been te halen en daar van zoiets als een kringspier te maken.
Door continu onder spanning te zetten sluit dit"systeem" af. Ontspannen kun je door even stroomloos te maken.
Maar het schijnt na een 10 tal jaren niet meer goed te werken.
Terwijl je ook zeker anderhalf jaar voor uit moet trekken om met het een en ander te leren leven.
Ik heb ergens geschreven dat ik deze operatie niet heb laten uitvoeren.
Eigenlijk om 2 redenen.
Ik was al gewend aan mijn situatie, en vond luers dragen niet heel erg...
En ik voelde de inverstering van het trainen met de nieuwe situatie +
De operatie met de vraag wat wordt de uitkomst na een paar jaar.
Niet gedaan dus . En ben blijven luieren.
Oke dat is een duidelijk verhaal en kan me heel goed indenken dat je daar geen zin in hebt inderdaad. Wel apart dat dat dan zo ingewikkeld is. Tegenwoordig kunnen ze al zoveel dingen van kunststof maken dat je zou denken daar ook wel een of ander klepje in te kunnen zetten die je dan handmatig kan bedienen. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Jij leeft op jou manier en als je je daar comfi bij voelt moet je het zeker niet anders geen doen. Bedankt voor de explicatie.

marcel

Hey @TeenBabyTB hoe is het inmiddels gegaan bij de huisarts? Nog enige conclusies getrokken over of het wel incontinentie is of juist niet?
Ik denk als je geen kring en sluitspier hebt je dan inderdaad automatisch inco bent want er is niks wat de ontlasting dan tegenhoud. Dat heeft niets met scheten laten te maken lijkt me.

Skyfal

Kik en Skype aanwezig, via een pb te verkrijgen
Tegenwoordig kunnen ze al zoveel dingen van kunststof maken dat je zou denken daar ook wel een of ander klepje in te kunnen zetten die je dan handmatig kan bedienen.
Inzetten is 1 ding het dan goed laten functioneren in je lijf en dat je lijf het accepteert is een 2de, en niet afstoot.

TeenBabyTB

Beginneling
Update: ik ben eigenwijs geweest en niet naar de huisarts gegaan. Ik heb veel research gedaan online en tot de conclussie gekomen dat weipoeder voor veel mensen een boosdoener is voor je ontlasting. Ik train elke dag en neem daarna een proteine shake. Ik ben dus al 2 maanden van mijn pot af gebleven. “Beste uit de test” aardig prijzig ook. En het is gestopt geen last meer van scheten of andere problemen met mijn darmen. Daarbij wil ik iedereen die meegedacht heeft bedanken. Fijne feestdagen!!!

marcy

als je vragen hebt stuur je mij dan een BP"tje?
Top. Fijn om te horen dat je er vanaf bent met wat simpele tips. Hou vol om geen melkproducten te nuttigen. Het zit in veel producten.
Lactose intolerantie noemen ze het in de medische wereld.
Er zijn ook pilletjes om de melksuikers af te breken. Succes.

Bovenaan