Verhaal Klaar Iris helps out

Ella82

Superlid
Nee ik bedoel dat als het Nederlands was ik het zeker zou lezen.
gelukkig zijn de meeste verhalen Nederlands
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Laat ik toch even toelichten waarom het verhaal in het Engels is. Ik heb het namelijk voor verschillende andere doelgroepen geschreven, en pas later bedacht dat er in deze club waarschijnlijk ook wel mensen zijn die het zullen waarderen.
Een Duitser uit een van die andere groepen gebruikte voor zichzelf toch al een vertaalservice omdat zijn Engels beperkt is, en heeft het toen op zich genomen om een volledige Duitse vertaling te maken, waar EEE naar verwijst.
Het verhaal is ondertussen bijna 200 pagina's A4, en daarmee een grote klus om naar het Nederlands om te zetten. Wie weet dat ik het ooit nog een keer om ga zetten, maar voorlopig focus ik me op het schrijven zelf. Sorry voor degenen voor wie zowel de Engelse als de Duitse versie niet (makkelijk) te lezen zijn. Maar zoals Ella82 zegt, gelukkig is er een flink aanbod verhalen hier die bijna allemaal wel in het Nederlands zijn.
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Nieuwe versie beschikbaar met weer 2 nieuwe hoofdstukken, over de tweede helft van de maandag.
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
De laatste 2 hoofdstukken toegevoegd, totdat Iris op dinsdagmiddag de Fletchers weer verlaat.
 
  • Like
Waarderingen: toet

toet

Superlid
Ik heb genoten van het verhaal. Dank je wel om dit te schrijven. Ik hoop dat er toch nog eens nieuwe verhalen en avonturen komen voor Iris
 
Ik ben DL-er en heb niets met AB & bondage maar heb na dit verhaal het idee er meer van te begrijpen.

Ondanks de lengte van het verhaal en de voor mij oninteressante uitwijdingen over restricties, las ik het in een ruk geboeid uit, vergemakkelijkt door fijne schrijfstijl, goed Engels (met ruime woordenschat maar zonder moeilijke woorden), extra uitleg van bepaalde termen en voorbeeldfoto's (incl. links naar bronnen).

Op een bepaald moment begon het wel een beetje bij me te wringen dat Sabine en d'r moeder amper eigen inhoud leken te hebben, maar de persoonlijke verdiepingen in het als laatst toegevoegde stuk maakt dit ruimschoots goed voor mij.

Ik ben geen arts maar vond de medische zaken een beetje raar, m.n. lezen dat Norrit vlak voor of na andere medicijnen ingenomen wordt. Norrit (actieve kool) werkt naar mijn weten alleen door alles te absorberen dat toevallig in z'n talloze porieen past, zodat ik het grote kans geef dat het de werking van ongeveer gelijktijdig ingenomen medicijnen flink vermindert.

Wat betreft de naam Sabine. Het bevat zoals je zei niet alleen "AB" maar ook naam/achtervoegsel "ine", waarover online uitleg varieert maar vaak verwijst naar termen als puur, verbeteren, intensiveren ed.

Bedankt voor het maken en delen van dit goede verhaal, waar duidelijk veel zorg & liefde in gestoken is.
 
Laatst bewerkt:

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Ik ben DL-er en heb niets met AB & bondage maar heb na dit verhaal het idee er meer van te begrijpen.

Ondanks de lengte van het verhaal en de voor mij oninteressante uitwijdingen over restricties, las ik het in een ruk geboeid uit, vergemakkelijkt door fijne schrijfstijl, goed Engels (met ruime woordenschat maar zonder moeilijke woorden), extra uitleg van bepaalde termen en voorbeeldfoto's (incl. links naar bronnen).
Wat een enorm compliment! Hartelijk dank. Ook omdat ik na zo'n 40 jaar met deze interesse voor het eerst de stap heb gezet om zelf te gaan schrijven, en het dan zo goed ontvangen wordt, dat zelfs mensen die buiten het doelpubliek vallen het geboeid uitlezen. Zelf ben ik geen DL en ook geen AB, maar vooral geïnteresseerd op dit gebied omdat het zo'n mooie context geeft voor bondage en afsluitbare kleding. (Ik zou wel graag eens uitproberen hoe het zou zijn om een Imogen-achtige pappa te zijn.) Bijzonder dus dat het desondanks blijkbaar gelukt is om aan je meer duidelijk te kunnen maken over het AB-zijn :-O

Ik ben geen arts
En zoals je duidelijk maakt, is Imogen Fletcher dat ook niet ;-) Voor zover ik heb kunnen vinden is Norrit ook meer geïndiceerd voor vergiftiging en dergelijke, en niet zozeer voor een bacteriële infectie, zoals salmonella, wat de meest waarschijnlijke oorzaak zal zijn geweest van de diarree. Maar ik vond het het meest passend bij Imogen om dat in huis te hebben, en dus te gaan gebruiken. En ik ben zelf ook geen arts, dus wat ik schrijf is meestal puur gebaseerd op onderzoek op het internet, en dat heeft natuurlijk zijn beperkingen. En tenslotte zijn er ook wel momenten waarop ik de waarheid bewust enigszins bijbuig vanwege waar ik met het verhaal naar toe wil.
 

Hans60

Superlid
Waarom plaats je het hier nier in het Nederlands of is dat teveel werk voor je. met vriendelijk groet Hans
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Waarom plaats je het hier nier in het Nederlands of is dat teveel werk voor je.
Ik heb dit uitgebreid toegelicht in post #22.
(Ik had bijna geschreven 'Waarom lees je niet eerst bericht #22, of is dat teveel werk voor je' vanwege de symmetrie met de vraag, maar dat leek me toch onnodig bot. :oops: )
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
carg85 Verhaal Klaar Iris Back Home (vervolg op Iris Helps Out) I 30
T Iris en Ilse deel 2 16+ Verhalen 12
T Iris en Ilse deel 1 16+ Verhalen 0
E Iris I 5
M Tijdelijke time out Algemeen 2
G Coming-out day Pub 20
L Out Pub 7
D burn out B 21
william824 dl coming out; op latere leeftijd Voorstellen 15
T out of stock? Vragen & Info Shop 9
Similar threads






Out




Bovenaan