Verhaal Klaar Iris helps out

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Hallo allemaal,
ik ben een groot verhaal aan het schrijven over een 13-jarig meisje, Iris, die gaat logeren bij een oude schoolvriendin, die na een hersenbeschadiging nu mentaal gehandicapt is. Door verschillende omstandigheden komt ook Iris in luiers terecht, en krijgt ze te maken met verschillende maatregelen die haar oude vriendin inperken om haar zelf en haar omgeving te beschermen tegen bepaalde probleemgedragingen, waaronder kleding die niet zelf uitgetrokken kan worden, tuigjes, auto zitjes, enz. Alles is (grotendeels) vrijwillig en met veel liefde ('TLC'), en er zit geen sex in.

Om een groter publiek te bereiken schrijf ik het in het Engels, en voeg ook een aantal foto's toe om toe te lichten wat ik beschrijf. Daarom neem ik hier de link op naar het verhaal op mijn website (in PDF) : Iris Helps out.
Veel leesplezier, Carg

30-5: er is ook een Duitse versie beschikbaar voor die dat makkelijker lezen dan de Engelse (gemaakt door een fan en mede-schrijver): Iris Hilft Aus (bedankt EEE voor de suggestie dat hier wellicht enige behoefte aan is)
 
Laatst bewerkt:

Limbonees

Daddy van Floortje
De link werkt niet.

Let wel, er zijn regels voor verhalen met minderjarigen.
Lees ze even na voordat er problemen komen. :tmb
 

LV

Toplid
Mooi geschreven, en mooie schrijfstijl. Ik ben nog maar op pagina 28, dus ik heb nog even te gaan. Ik ben jaloers op je Engels!
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
De link werkt niet.

Let wel, er zijn regels voor verhalen met minderjarigen.
Lees ze even na voordat er problemen komen. :tmb
OK, link gefikst (tekst en URL omgedraaid :-O)

Ik heb het idee dat ik aan de regels voldoe, omdat er geen seksuele handelingen in voorkomen. (alleen een vage omschrijving dat de hoofdpersoon een keer met zichzelf speelt) Maar dat hangt er natuurlijk erg van af wat je precies daar onder verstaat: als het ook een probleem gevonden wordt als een minderjarige een slaappak aangetrokken wordt die ze niet zelf uit krijgt, of in een auto zitje gezet wordt die ze niet zelf kan openen, kan ik het verhaal inderdaad beter verplaatsen. Ik hoor graag hoe jullie dit zien. (Let wel, het verhaal staat op mijn website, waar wel materialen staan die minder geschikt zijn voor minderjarigen, maar daar wordt vanuit de PDF niet naar toe gelinkt.)

Later toegevoegd: nog wat verder over wel/niet geschikt voor minderjarigen nagedacht, en misschien is de mate van aandacht voor vrijheidsbeperkende maatregelen toch ongewenst. Aan de andere kant was ik me al volop aan het verdiepen in dat soort dingen toen ik 12 was, en bevat het verhaal wellicht juist voor minderjarigen ook wel een aantal 'wijze levenslessen'. Dus ik hoor graag de mening van anderen hierover.
 
Laatst bewerkt:

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Zonet een nieuwe versie klaargezet op mijn website, met zo'n 10 pagina's over de vrijdagochtend. Normaal maak ik een nieuwe versie nadat ik een hele dag heb afgerond, maar voor Pasen leek het me leuk om alvast wat extra te lezen te geven.
 
Laatst bewerkt:

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Degenen die moeite hebben met het Engels, zouden een automatische vertaalservice kunnen proberen; ik kan Deepl.com/translator aanraden. (Zonder abonnement gaat dat wel met maar 5000 tekens tegelijk, net als Google translate.)
 

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Nieuwe versie beschikbaar met weer 2 nieuwe hoofdstukken, waarmee de zondag afgerond is.
 
  • Like
Waarderingen: toet

carg85

Doe wat goed voelt, met respect voor anderen
Nieuwe versie beschikbaar met weer 2 nieuwe hoofdstukken, over de maandagochtend.
 

Ella82

Superlid
Jammer dat het in het Engels is anders had ik het zeker gelezen.
ben nooit zo van vertaalmachines
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
carg85 Verhaal Klaar Iris Back Home (vervolg op Iris Helps Out) I 30
T Iris en Ilse deel 2 16+ Verhalen 12
T Iris en Ilse deel 1 16+ Verhalen 0
E Iris I 5
M Tijdelijke time out Algemeen 2
G Coming-out day Pub 20
L Out Pub 7
D burn out B 21
william824 dl coming out; op latere leeftijd Voorstellen 15
T out of stock? Vragen & Info Shop 9
Similar threads






Out




Bovenaan