Verhaal Klaar Jasper

jjcvdk

Gewaardeerd Lid
beste heer/dame toet

ik heb met veel interesse dit supermooie verhaal gevolgd en gelezen en vind het heel erg jammer dat het einde inzicht is van het verhaal maar al met al een super goed in elkaar geknoopt verhaal is het geworden en hoop dat er weer eens een heel mooi verhaal van uw hand komt hier op de website

mvg jjcvdk
 
  • Like
Waarderingen: toet

toet

Superlid
Deel 40, Epiloog

De reis was al twee weken voorbij, Jasper had de voorbije weken wel veel samen met Dries gespeeld maar een logeerpartijtje was er niet meer geweest. De body's lagen ergens gewassen en opgevouwen achteraan in de kast voor als het nog eens nodig was, maar voorlopig gebeurde daar niets mee.

Helga en Celine zaten naast elkaar op de sofa in de woonkamer, met de tv aan en de film op pauze gezet. Jasper zat zijdelings bij de ene op de schoot en met zijn benen bij zijn andere mama. Hij had weer zijn favoriete onesie aan, die met de sterren en planeten die hij zelf gekozen had, met daaronder een luier.
Hij had sinds de ochtend na de reis geen enkele keer een luier aangehad, maar toen Celine hem voor de komende nacht in zijn onesie hielp kon Jasper zich niet meer inhouden, en had hij snikkend naar een luier gevraagd. Celine was verbaasd maar had er zonder discussie aan toegegeven, had er een genomen uit de kast en hem meteen omgedaan, waarna ze eerst nog een body nam en vervolgens de onesie helemaal dichtritste. Ze was ongerust omdat Jasper zo over zijn toeren was geweest. Tijdens het hele proces van de luier aan doen was hij blijven wenen.
Ze had even moeten zoeken, maar ze had ook de fopspeen gevonden, deze vastgemaakt aan de onesie en in Jasper zijn mond gestoken.

Toen Jasper eindelijk gekalmeerd was vroegen Helga en Celine aan hem waarom hij zo graag een luier aan had, hij had deze toch niet nodig?
Jasper keek naar beneden terwijl hij zijn fopspeen uit zijn mond haalde. Hij speelde er nog even mee voordat hij begon te spreken. 'Het voelt gewoon fijn. Het is alsof ik klein ben en me nergens zorgen om hoef te maken als ik die aan heb. Ik vind het ook leuk als jullie of anderen voor me zorgen. En ik miste dat zo hard maar ik durfde het niet te vragen, ik was bang voor jullie reactie.'

Helga en Celine keken Jasper even aan bij dit antwoord.
Celine legde een arm om Jasper heen en zei zachtjes: 'Jij mag zijn wie je wilt zijn, en als je je gelukkig voelt met af en toe een luier, dan is dat helemaal oké.' Helga knikte instemmend en voegde eraan toe: 'We begrijpen het, Jasper. We houden van je en willen dat je gelukkig bent, oké?' Jasper knikte hevig en glimlachte breed. 'Natuurlijk.'

En zo zaten ze nog even samen op de sofa, genietend van de rust en elkaar. Jasper voelde zich veilig en geliefd tussen zijn twee mama's, wetende dat hij zichzelf kon zijn zonder veroordeeld te worden. En dat was het mooiste gevoel van allemaal.
 

toet

Superlid
Hallo allemaal,

En met bovenstaande bericht maak ik een einde aan dit verhaal.
Eerst en vooral een heel grote bedanking naar @carg85 voor zijn vele verbeterwerk. Hij heeft vaak de puntjes op de i gezet maar mij soms ook op grote onvolkomenheden en tekortkomingen gewezen.

Ik hoop dat jullie er allemaal van genoten hebben en ik wil iedereen bedanken voor de fijne reacties en de vele duimpjes die ik heb gekregen. Het gaf me soms de moed om verder te werken wanneer ik er wat minder zin in had.

Even wat statistieken voor dit verhaal:
40 hoofdstukken
239 bladzijdes in word (met normale marges)
142.206 woorden
788.417 tekens
Er is een kleine 40 maand verlopen op het zitten nadenken over dit verhaal tot ik nu het laatste stuk gepubliceerd heb.


Als er voor jou nog grote open vragen over dit verhaal zijn gebleven, stel ze zeker, ik wil daar wel nog een antwoord op te proberen formuleren.


mvg,
Toet
 

DL and TurtleLover

Mijn knuffel familie :)
Prachtig verhaal was dit jammer dat het is gestopt hoop dat je in de toekomst nog mooiere verhalen schrijft en iedereen een mooi verhaal geeft
mvg
DL an TurtleLover
 
  • Like
Waarderingen: toet

vino

Toplid
Hallo toet.

Allereerst bedankt voor dit mooie verhaal. Het was echt of je er af en toe bij was. Geweldig.

Heb alleen 2 vraagjes.

Hoe zit het met Dries? Draagt hij ook nog steeds een luier?

En is Heleen nog doorgegaan met de zorg? (Verwijzend naar het hoofdstuk met het "georganiseerde" ongeluk.)
 
  • Like
Waarderingen: toet

toet

Superlid
Prachtig verhaal was dit jammer dat het is gestopt hoop dat je in de toekomst nog mooiere verhalen schrijft en iedereen een mooi verhaal geeft
mvg
DL an TurtleLover
Dank je wel voor je reactie. Op dit moment heb ik geen nieuwe ideeën, maar niemand kan de toekomst voorspellen.

Mooie afsluiter, jammer dat het klaar is.
Benieuwd waar je in een volgend verhaal mee komt.
Ik ben blij dat je het een mooie afsluiter vond, ik vond het niet gemakkelijk om een gepaste afsluiting te vinden. Ik ar mijn volgende en ook benieuwd waar mijn volgende idee toe gaat leiden.

dank je voor dit mooie verhaal :love:)
Ik ben blij dat je er van genoten hebt.

Hallo toet.

Allereerst bedankt voor dit mooie verhaal. Het was echt of je er af en toe bij was. Geweldig.

Heb alleen 2 vraagjes.

Hoe zit het met Dries? Draagt hij ook nog steeds een luier?

En is Heleen nog doorgegaan met de zorg? (Verwijzend naar het hoofdstuk met het "georganiseerde" ongeluk.)
"Het was echt of je er af en toe bij was" ==> Een heel fijn compliment, dank je wel. Ik ben blij dat je zo kon meeleven met het verhaal.
op jou vraagjes ga ik een andere keer terugkomen wanneer ik iets meer tijd heb.

Weeral schitterend vervolg van dit verhaal :tmb :tmb :tmb :tmb :tmb
En dank u voor dit schitterend verhaal.
Dank je wel voor je reacties elke keer weer.

Ik vond dit een erg leuk verhaal, en de epiloog is ook erg mooi! Goed geschreven, en ga zeker zo door :D
Bedankt voor je reactie, maar het verhaal is nu eenmaal ten einde. Doorgaan zal dus net niet lukken. ;-) :p

Fantastisch verhaal! Ik heb dit met heel veel plezier gevolgd.
Fijn om te horen.
 
Deel 40, Epiloog

De reis was al twee weken voorbij, Jasper had de voorbije weken wel veel samen met Dries gespeeld maar een logeerpartijtje was er niet meer geweest. De body's lagen ergens gewassen en opgevouwen achteraan in de kast voor als het nog eens nodig was, maar voorlopig gebeurde daar niets mee.

Helga en Celine zaten naast elkaar op de sofa in de woonkamer, met de tv aan en de film op pauze gezet. Jasper zat zijdelings bij de ene op de schoot en met zijn benen bij zijn andere mama. Hij had weer zijn favoriete onesie aan, die met de sterren en planeten die hij zelf gekozen had, met daaronder een luier.
Hij had sinds de ochtend na de reis geen enkele keer een luier aangehad, maar toen Celine hem voor de komende nacht in zijn onesie hielp kon Jasper zich niet meer inhouden, en had hij snikkend naar een luier gevraagd. Celine was verbaasd maar had er zonder discussie aan toegegeven, had er een genomen uit de kast en hem meteen omgedaan, waarna ze eerst nog een body nam en vervolgens de onesie helemaal dichtritste. Ze was ongerust omdat Jasper zo over zijn toeren was geweest. Tijdens het hele proces van de luier aan doen was hij blijven wenen.
Ze had even moeten zoeken, maar ze had ook de fopspeen gevonden, deze vastgemaakt aan de onesie en in Jasper zijn mond gestoken.

Toen Jasper eindelijk gekalmeerd was vroegen Helga en Celine aan hem waarom hij zo graag een luier aan had, hij had deze toch niet nodig?
Jasper keek naar beneden terwijl hij zijn fopspeen uit zijn mond haalde. Hij speelde er nog even mee voordat hij begon te spreken. 'Het voelt gewoon fijn. Het is alsof ik klein ben en me nergens zorgen om hoef te maken als ik die aan heb. Ik vind het ook leuk als jullie of anderen voor me zorgen. En ik miste dat zo hard maar ik durfde het niet te vragen, ik was bang voor jullie reactie.'

Helga en Celine keken Jasper even aan bij dit antwoord.
Celine legde een arm om Jasper heen en zei zachtjes: 'Jij mag zijn wie je wilt zijn, en als je je gelukkig voelt met af en toe een luier, dan is dat helemaal oké.' Helga knikte instemmend en voegde eraan toe: 'We begrijpen het, Jasper. We houden van je en willen dat je gelukkig bent, oké?' Jasper knikte hevig en glimlachte breed. 'Natuurlijk.'

En zo zaten ze nog even samen op de sofa, genietend van de rust en elkaar. Jasper voelde zich veilig en geliefd tussen zijn twee mama's, wetende dat hij zichzelf kon zijn zonder veroordeeld te worden. En dat was het mooiste gevoel van allemaal.
Wat een mooi einde en snap zijn gevoel helemaal jammer dat het verhaal nu is afgelopen maar het blijft een mooi einde. Het las echt als een trein en had niet verwacht dat het 239 blazijdens waren in Wordt. ga zo door met schrijven want je kan het zeker goed! En mischien leuk als je wilt of tijd hebt om over een paar maanden weken met deze zelfde personen een deel 2 te schrijven maar dat zien we dan vanzelf langs komen.

Conclusie het was een top verhaal en het las als een trein en ik geef het een 10 van de 10 sterren!!!!!!!!!!!
 

tuurtje30

Nieuw lid
Ik ben niet van de reacties, ik lees heel veel. Met groot genot, plezier en een lach en af en toe een traan heb ik dit verhaal in 1 stuk uitgelezen. WAUW wat een fantastisch verhaal was dit zeg, alsof het echt uit het leven gegrepen is. Vooral het slot heb ik met tranen in mijn ogen gelezen, wat een gevoel van herkenning….ik wou dat ik dat vroeger met mijn ouders zo had kunnen bespreken. Helaas lukte dat toen niet waardoor ik nu vele vele jaren later nog altijd een gevoel van schaamte heb. Ik hoop dat je snel weer de moeite wil nemen om weer zo’n fantastisch verhaal te schrijven. Of misschien een vervolg op dit verhaal. In ieder geval BEDANKT❤
 

toet

Superlid
Ik ben niet van de reacties, ik lees heel veel. Met groot genot, plezier en een lach en af en toe een traan heb ik dit verhaal in 1 stuk uitgelezen. WAUW wat een fantastisch verhaal was dit zeg, alsof het echt uit het leven gegrepen is. Vooral het slot heb ik met tranen in mijn ogen gelezen, wat een gevoel van herkenning….ik wou dat ik dat vroeger met mijn ouders zo had kunnen bespreken. Helaas lukte dat toen niet waardoor ik nu vele vele jaren later nog altijd een gevoel van schaamte heb. Ik hoop dat je snel weer de moeite wil nemen om weer zo’n fantastisch verhaal te schrijven. Of misschien een vervolg op dit verhaal. In ieder geval BEDANKT❤
Wauw, ook van mij. Dank je wel voor de reactie. Ik zie in je profiel dat je sinds 2005 lid bent van de site en dat mijn verhaal je overtuigd heeft om een eerste reactie te geven vind ik fantastisch, ik voel me vereerd en het is hartverwarmend.

Ik hoop dat je je gevoel van schaamte kunt overwinnen. Kijk rond op deze site, je kan zien dat we met velen zijn. Je schamen is nergens voor nodig. Geniet en houd van jezelf.

Op dit moment heb ik nog geen ideeën voor een nieuw verhaal, ik ben bezig met dit verhaal te vertalen naar het Engels maar het is geen gemakkelijk werkje.
 
Bovenaan