Jonas

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 1 20,0%
  • 8

    Stemmen: 1 20,0%
  • 9

    Stemmen: 2 40,0%
  • 10

    Stemmen: 1 20,0%

  • Totaal stemmers
    5

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Geschreven door: BabyR 1972


Toen ik wou vragen aan mijn vader of ik hem mocht helpen in de apotheek, stond hij juist een klant te bedienen. Ik hoorde hem tegen de klant zeggen: "We hebben nog steeds de levering van de babyluiers niet binnen gekregen. Maar, ik kan je de Tena Extra Small aanraden". Zonder te aarzelen, zei de klant: "Oké, die neem ik." Mijn vader vroeg mij om een pak Tena Extra Small te gaan halen.

Terwijl de man aan het afrekenen was, vroeg mijn vader: "Zoek je nog steeds een babysitter voor Jelle? Want mijn zoon is net van de middelbare school af en weet niet wat aan te vangen met zijn vakantiedagen". De man keek mij onderzoekend aan en stelde mij dan twee, drie vragen over mijn ervaring met jonge kinderen en of ik vrij was tijdens de week. Ik vertelde hem dat ik al eens op kinderen had gepast en dat ik 2 maanden vakantie had, tot ik naar de universiteit ging, eind september.

"Oké, Jonas, je bent aangenomen". Er verscheen een grote glimlach op mijn gezicht. De man gaf mij zijn adres en zei dat ik maandag bij hem moest zijn om 7 uur 's ochtends. Mijn vader vertelde mij – toen de klant weg was - dat hij gescheiden was en zijn zoontje van 7 op bezoek had. De kleine plaste nog in bed en zijn vader kwam de luiers om de één of andere reden steeds in onze apotheek kopen. Jelle heette de kleine en hij was al een paar keer meegekomen met zijn vader naar de apotheek. Mijn vader zei dat het een leuk ventje was, een beetje hyperactief, maar heel lief en beleefd.

's Avonds om 21u30, toen ik mij aan het vervelen was, ging de telefoon en ik antwoordde. "Ben jij het, Jonas? Ik zit met een probleem: de luiers die ik gekocht heb bij jullie zijn te groot voor Jelle. Ik zag thuis pas dat er Small op het pak staat i.p.v. Extra Small. Weet jij soms raad?" Ik voelde mij verantwoordelijk hiervoor: mijn vader had wel degelijk 'Extra Small' gevraagd en ik had zonder te kijken zomaar een pak genomen, want ik was zo opgewonden omdat het niet dikwijls voor kwam dat een klant luiers bestelde toen ik hielp in de apotheek. Ik was al sinds mijn zesde gefascineerd door luiers.

"Oh, sorry, meneer. Ik begrijp dat u met een serieus probleem zit, want die luiers zouden mij kunnen passen. Als u wilt, kan ik zo meteen bij u thuis de goede luiers komen brengen."

"Nee, Jonas, dat hoeft niet. Ik heb het al opgelost, trouwens Jelle slaapt en ik wil hem niet wakker maken."

"Oh, maar het is écht geen probleem, hoor. Mijn ouders maken weer eens ruzie, dus ik zou bij u kunnen overnachten en dan ben ik er al voor maandag, zo kan ik ook al kennis maken met Jelle. U hoeft mij nog niet te betalen, dat mag pas vanaf maandag."

20 minuten later was ik bij hem thuis, met een grote sporttas gevuld met luiers. "Jonas, je mag mij Dirk noemen i.p.v. meneer. Ik zie dat je goed gepakt bent. Wat heb jij allemaal mee, zeg?"

"Oh, dat zijn die luiers die zoveel plaats nemen. Ik heb, zoals beloofd de goede maat mee en ook nog proefpakketjes van andere luiers. Mijn vader zei dat ik u niets mocht aanrekenen: op kosten van het huis, omdat we een fout gemaakt hebben."

"Ah, oké, da's aardig van je vader. Bedank hem maar." Ik overhandigde de luiers en nam dan plaats in het lederen salon. Ik genoot van het uitzicht op het park. "Leuk appartement."

"Dank je, Jonas. Zeg, ben jij goed met spelletjes op de X-Box?"

"Ja, dat valt wel mee. Ik speel vooral gevechtspelletjes."

"Ah, da's goed, want Jelle zocht een tegenstander van formaat en ik ben niet écht schitterend. Ik ga je nu het een en ander vertellen dat je moet weten over Jelle. Hij is een lieve knul, maar hij is nogal druk en daarom vergeet hij soms naar het toilet te gaan. Hij heeft nog ongelukjes overdag en 's nachts plast hij in bed. Vandaag nog, toen ik hem ging afhalen aan het Centraal Station. We gingen eerst even iets eten bij MacDonalds en het was laat toen we naar huis gingen. In de auto viel hij in slaap en toen hij wakker werd, zei hij: 'Sorry, papa, ik heb mijn zitje op de achterbank nat gemaakt.'

Dat begon al meteen goed. Je moet weten dat mijn ex en ik veel ruzie gemaakt hebben over Jelle. Zij vond dat we hem de tijd moesten laten om zindelijk te worden en hem niet moesten straffen voor ongelukjes. Maar, ik vond dat hij best droog kan blijven als hij dat wil en dat hij het eerder uit gemakzucht doet. Het is één van de redenen waarom we gescheiden zijn.

Maar, goed, nu ben ik ten einde raad en ik heb besloten om het maar zo te laten en hem 's nachts gewoon een luier om te doen, maar overdag vertik ik het. Hij moet het leren. Weet je wat hij tegen mij zei na het ongelukje in de auto? 'Papa, van mama mag ik overdag een luier om als ik een ongelukje had. Mag ik van jou ook?' Ik kon het niet geloven. Wat vind jij ervan?"

"Euh, wel misschien is hij nog niet klaar om een grote jongen te zijn. Misschien wil hij nog even een baby zijn. Hij wil zich geborgen voelen, veilig en ik denk dat je hem best voor een tijdje zijn zin geeft. Dat zal hem helpen en daarna zal hij wel aangeven wanneer hij er klaar voor is om op te groeien." Ik zag op het gezicht van Dirk de verwondering.

"Welke oplossing heb je eigenlijk gevonden voor die te grote luiers?" vroeg ik hem om hem uit zijn verbazing te halen.

"Ik heb een plastic broekje over de luier gedaan, want ik was er zeker van dat de luier zou lekken. Ik hoop dat het meevalt morgenvroeg." Dirk zei toen dat het tijd was dat we gingen slapen. Het was ondertussen al 22u30. Hij zei dat ik beter op de zetel sliep omdat Jelle anders zou schrikken als hij morgenvroeg wakker werd en er een vreemde in zijn kamer lag te slapen. Ik drong aan om eerst Jelle nog te zien. Dirk nam me mee naar de kamer van Jelle en door een deurspleet mocht ik de jongen zien. Hij zag er vredig uit. "Hij ziet er schattig uit, zo met een luier om en in een diepe slaap" wist ik nog te zeggen…

De volgende ochtend werd ik wakker door de naderende voetstappen van Dirk en Jelle. Ik zag twee verbaasde gezichten toen ik mijn ogen opendeed. Ik lag daar, enkel gekleed in een body en een dikke luier. Zo gebeurde de eerste kennismaking tussen Jelle en mij. "Oh, sorry, ik wou alleen maar zo'n luier uit een proefpakket passen en een body passen, om jullie te tonen dat wij ook nog andere producten verkopen en dan ben ik in slaap gevallen, denk ik." Jelle zag het ook, maar probeerde eerder te weten wie ik was. "Heb je een andere baby, papa?"

"Euh, nee niet écht. Jonas is de jongen over wie ik het gisteren had en die op jou komt letten als ik moet gaan werken. Hij is je nieuwe speelkameraadje voor op de X-Box." Ondertussen had ik mijn body opengemaakt en uitgedaan. Ik wou mij omkleden. "Plast hij ook nog in bed?"

"Nee, Jonas wou mij de producten laten zien die zijn vader in de apotheek verkoopt en hoe je die omdoet."

"Ah, die luiers zien er vet 'cool' uit" zei Jelle, wijzend naar de tekening op de voorkant van de luier, die ik discreet probeerde los te maken. De verandering van kleur van de luier kon betekenen dat ik erin geplast had en dat zei Jelle dan ook tegen zijn vader. "Oh, nee hoor, ik heb vannacht veel gezweet, want het was hier zo warm." Dirk en Jelle moesten allebei hard lachen. Dirk vertelde dat dit precies het excuus is dat Jelle gebruikt wanneer hij in zijn luier geplast heeft. Ik moest blozen van schaamte. Jelle had mij al meteen geadopteerd en keek vragend naar zijn vader.

Dirk zei: "het is oké, vanaf nu heb ik twee baby's om voor te zorgen." Ik deed mijn body terug aan, want ik kon mij toch niet omkleden in het bijzijn van Jelle en Dirk? Het was zondag, dus we namen de tijd om rustig te ontbijten en daarna zei Dirk dat hij ons in bad zou stoppen, samen. Jelle moest even alleen gaan spelen en Dirk wou even met mij praten. "Jij hebt mij nog iets uit te leggen, hé. Hoe kom je erbij om je als baby te kleden?" Ik wist niet waar ik moest kijken.

"Wel, ik ben enig kind, maar mijn ouders houden niet van mij" stamelde ik. "Ze werken allebei hard in de apotheek en ik word aan mijn lot overgelaten. Ik bracht al mijn kinderjaren door in de apotheek en toen ik groter was, hielp ik hen, maar zonder dank van mijn ouders. Zij vinden het niet meer dan normaal. Ik heb ook weinig vrienden met wie ik kan praten en zo. Het is niet de eerste keer dat ik luiers draag. Ik doe dit al geregeld sinds ik 12 ben. Ik neem proefpakketjes mee naar mijn kamer als ik geholpen heb in de apotheek. Mijn vader mist die toch niet, want hij krijgt ze gratis met hopen van de fabrikanten. Ik hou van luiers. Ik draag ze graag."

"Zo, Jonas, nu snap ik waarom je zo reageerde toen ik je vroeg wat je van het gedrag van Jelle dacht. En ik meen te begrijpen dat je een grote behoefte hebt aan liefde en vriendschap." Ik antwoordde niet, maar liet mijn hoofd zakken. Dirk kwam naar mij toe en nam mij in zijn armen. "Zo, grote jongen: ik zal voor je zorgen." Ik liet mij door Dirk naar de badkamer leiden en hij liet een bad vol lopen. Heel teder maakte hij tussen mijn benen de knoopjes van mijn body los.

"Je hebt je luier goed vol geplast. Zeg eens, plas je er bewust in?" vroeg hij me, terwijl hij de plakkers losmaakte van mijn luier.

"Spijtig genoeg wel. Het kan niet anders. Ik heb al alles geprobeerd, maar nog nooit is het mij gelukt om onvrijwillig te plassen in mijn luier. Ik word vaak 's nachts wakker omdat ik moet plassen en dan is het wel handig om een luier om te hebben en niet hoeven op te staan."

"Ja, ik ken er nog zo ééntje." Dirk en ik moesten hierom lachen. "Mijn ouders zeuren nu dikwijls van: wanneer ga je een vriendin zoeken. Maar, ik denk er niet aan. Ik ben pas 18 en ik wil niet trouwen. Ik heb geen grote drang naar seks. Aan masturbatie heb ik genoeg, maar ik zoek wel liefde en genegenheid."

"Waarom vertel je mij dat?"

"Omdat ik je lief vind en omdat ik op zoek ben naar een 'daddy' zoals jij. Jelle kijkt naar je op en thuis ben ik toch te veel." Dirk rolde de luier op en gooide die in de luieremmer van Jelle. Ondertussen stapte ik in het bad. Dan riep hij Jelle en hij kleedde hem volledig uit en deed hem zijn natte luier af. Jelle werd opgepakt en in bad gezet bij mij. Ik speelde wat met de plastic eendjes en Dirk begon Jelle te wassen. Toen het mijn beurt was, merkte Jelle op dat ik haar boven mijn penis had en dat ik een 'stijve' had.

Dirk vond dat het tijd werd dat Jelle een les in anatomie en seks kreeg. Ik luisterde geboeid mee, want ik had als kind geen voorlichting gekregen. Jelle vond het boeiend allemaal en hij stelde veel vragen. Toen Dirk klaar was met mij te wassen, liet hij ons nog even spelen in het bad. Het werd een heus watergevecht. De hele badkamer was nat. Dirk liet ons stoppen en plukte Jelle uit de badkuip. Jelle was helemaal niet zwaar. Hij woog amper 25 kilo, helemaal nat. Best licht voor een jongen van 7. Dirk droogde hem af. Ik kwam zelf uit bad en droogde mij af.

Jelle werd naar zijn kamer gebracht, gewikkeld in de badhanddoek. Ik volgde met mijn handdoek rond mijn middel. Jelle werd neergelegd op zijn bed, naast zijn favoriete knuffelbeer. Hij vroeg: "Mag ik een luier om, papa?" Dirk zei dat hij ons allebei een luier zou omdoen. Daarop stond Jelle recht en hij begon naakt op en neer te springen op zijn bed. Hij had de gewoonte, want hij liet graag zien dat hij zich gelukkig voelde en vrij, in zijn blootje. Dirk vroeg mij om niet hetzelfde te gaan doen, want het raam zag uit op andere appartementen en hij zou het moeilijk kunnen uitleggen, moest ik in mijn blootje op bed staan springen samen met Jelle.

Dirk haalde een Tena luier uit de kast en deed Jelle terug gaan liggen op bed. Hij begon Jelle eerst helemaal in te smeren met bodylotion, gebruikte talk en deed Jelle zijn luier om. Dirk vroeg mij of ik een body had meegenomen in de maat van Jelle. Ik ging eentje halen zonder hem te antwoorden. Een 116. Die paste Jelle prima en Jelle vond het vet 'cool' dat de luier zo nog lekkerder zat. Terwijl hij zich verder zelf aankleedde, kwam Dirk naar mij toe. Hij haalde mijn handdoek weg en ik deed meteen mijn handen voor mijn kruis, want door het hele spektakel had ik een erectie gekregen. Ik moest gaan liggen en Dirk kwam naar mij toe met een Tena Small in zijn hand. Ik kreeg identiek dezelfde behandeling als Jelle.

Toen mijn body dicht was, moest ik mij ook verder alleen aankleden. Die zondag brachten we verder door met spelletjes op de X-Box. Ik had ongeveer hetzelfde niveau als Jelle, al liet ik hem soms winnen. 's Middags, tijdens het eten, zei Dirk: "Wel, Jonas, omdat Jelle je zonder problemen heeft aangenomen als zijn grote broer, mag je van mij de hele grote vakantie bij ons blijven logeren." Ik sprong recht, hing mijn armen rond zijn nek en gaf hem een zoen op zijn wang. Jelle sprong op en neer op zijn stoel. We brachten de namiddag door met verstoppertje spelen en tikkertje. Waar die kleine zijn energie vandaan bleef halen, begreep ik niet.

Ik was uitgeput en liet mij uit protest vallen in de zetel. We keken nog naar een paar tekenfilms, maar dat boeide Jelle niet en hij wou absoluut spelen met zijn Lego. Ik ontdekte het plezier om zo, in je luier, op je buik te liggen spelen met Lego.

's Avonds verschoonde Dirk Jelle en vroeg hij me om 20u30 om hem naar bed te brengen. Jelle drong er op aan om enkel in zijn body te mogen slapen, want het was te warm. Ik had ook nog alleen mijn body aan en las Jelle een verhaaltje voor. Omdat Dirk mij niet zag terugkomen naar de woonkamer toen de film bijna begon, kwam hij een kijkje nemen. Ik was in slaap gevallen naast Jelle en Dirk vond dat we er zo vredig uit zagen, alletwee, met een luier onder onze body. Jelle had zijn knuffelbeer in zijn armen en een speentje in zijn mond.

Ik schrok wakker toen Dirk mij lichtjes wakker schudde en ik deed hem teken dat hij stil moest zijn: "CCCHHHUUUTTT! Jelle is eindelijk in slaap." Het was een vermoeiende dag geweest. Jelle was inderdaad een hyperactief kereltje. Dat had hij mij vanmiddag zeker laten merken. Ik ging samen met Dirk op de zetel liggen, om naar de film te kunnen kijken. Met mijn hoofd op zijn borstkas. Heerlijk. Toen de film gedaan was, verschoonde Dirk mij en hij stopte mij nog even in in het logeerbed dat voor de gelegenheid naast dat van Jelle was neergezet.

"Slaap lekker, kleintje van mij." Dirk wenste mij goedenacht. Ik gaf hem een zoentje op zijn wang voordat hij de kamer verliet en dacht dan nog even na over de vakantie die mij stond te wachten, alvorens ik in een diepe en vredige slaap viel...
 
Bovenaan