Nog niet klaar Kamperen met oma

Luierikl

Superlid
- Deel 1 -

De zomervakantie was begonnen ik was thuis uit school gekomen en wist dat we vanmiddag nog naar oma gingen. Met papa en mama ging ik de laatste weken op vakantie en de eerste mocht ik met oma mee op vakantie. Zodat ik niet zoveel naar de BSO hoefde. En wat is er nu leuker dan met oma mee op vakantie. Oma had een kleine camper dus dat zou zeker pret worden. Mama had de tas al gepakt en mijn favoriete knuffel olifant lag boven op de tas.

Zo ventje de vakantie kan voor jou beginnen! Heb je er zin in? Vroeg mama me. Zeker had ik er zin in. Niks stond in de weg om er geen leuke vakantie van te maken. Na het glas ranja en eenmaster snoepjes stapte we op de fiets naar oma. Mijn tas achterop de fiets van papa en ik op de bagagedrager van mama. Met mijn olifant stevig in mijn hand. Ik moest me inhouden om niet zoals gewoonlijk mijn duim in mond te stoppen.

Onderweg genoot ik van de wind door mijn haar en alles wat voorbij zoefde. In de straat van oma zag inde camper al klaar staan. Maar we zouden pas morgenochtend daar mee weg rijden wist ik al. Eerst nog een nachtje bij oma thuis slapen voordat we verschillende campings zouden afreizen met de camper. We fietste de achtertuin in waar oma al heerlijk in het zonnetje zat te wachten. Met pret ogen klom ik van de fiets af en gaf haar een dikke kus. Oma omhelsde mijn ouders en zorgde dat we meteen niks te kort kwamen met drinken en veel koekjes.

Na lekker kletsen, patatjes eten samen en afwassen was het tijd dat papa en mama naar huis zouden gaan. Met enorm veel kusjes en knuffels zwaaide we even later samen mijn papa en mama uit. We zwaaide tot ze de straat uit zagen gaan.

Oma hield mijn hand vast en nam me mee terug de tuin in. Kom schat doen we vast de pyjama aan en dan gaan we lekker in de tuin nog boekjes lezen. Dat ritueel kende ik nog enorm goed. Lekker door oma omgekleed worden, op schoot boek voorgelezen krijgen en kopje thee drinken voor het slapen gaan. Oma viste een pyjama en schone onderbroek uit mijn tas. En in de tuin werd ik omgekleed als of ik zelf nog geen sok uitkreeg. Maar ik genoot ervan. Binnen mum van tijd zat ik samen met mijn knuffel olifant bij oma op schoot aandachtig te luisteren naar een verhaal. Tussendoor nam ze pauzes om onze beide mok met thee leeg te drinken.

Het was bedtijd geworden. Ik werd door oma nog even op de wc gezet beneden en na een klein plasje gingen we naar boven. Bij een kleine wastafel ging de tandenborstel z’n werk doen en daarna liepen we naar het kleine logeerkamertje van oma. Onder een beren dekbed werd ik ingestopt en kreeg ik nog een dikke kus. Morgen gaan we op pad lieverd, ga maar lekker slapen.
Ik zocht mijn plekje samen met mijn olifant en stopte zoals altijd mijn duim in mijn mond. Zo sabbelde ik mezelf in slaap.

Ik werd wakker, keek om me heen en het duurde even voordat ik zelf door had waar ik ook alweer was. Ik voelde ineens dat ik moest plassen. Maar bij oma moest je dan in het donker naar beneden toe. Ik ging even spieken door de kier van de deur, maar de overloop zag er donker en beetje eng uit. Snel kroop ik terug mijn bedje in. Ik probeer het nog wel even op te houden dacht ik.

Ineens schrok ik weer wakker. Ik voelde ineens dat er iets niet klopte. Ik draaide me om en voelde het nu ineens. Ik had een beetje geplast. Ik klikte mijn lampje even aan en keek onder de deken. Ja hoor mijn pyjamabroek en bed waren nat. Was ik nu toch maar naar beneden gegaan…

Zachtjes riep ik oma, en het verbaasde me hoe snel ze bij mij in de kamer stond. Oma zag meteen wat het probleem was. Ach jongen toch, dat kan gebeuren. Kom doen we alles uit en halen we het bed even af. In mijn blootje haalde ik samen met oma het bed af. Oma griste een nieuwe pyjama uit de tas en onderbroek en zorgde ervoor dat ik deze weer aankreeg. Uit de kast haalde ze een schone overtrek en hoeslaken en snel lag ik weer in een fris bedje. Met een nieuwe kus lag ik weer in bed.

De zon scheen door de gordijnen naar binnen. Yes het was ochtend de dag dat we op vakantie zouden gaan! Ik sloeg mijn deken open en stapte uit bed. Toen pas merkte ik dat mijn pyjamabroek alweer nat was. Hoe kan dit nu weer dacht ik. Zou die thee de boesdoener zijn? Met een triest gezicht liep ik naar de slaapkamer van
Oma. Oma zat al rechtop een boekje te lezen en zag mijn trieste gezicht. Ohw lieverd, was het weer mis gegaan? Ik knikte bedroefd. Ze kwam snel naast me staan en pakte me vast. Geeft niks lieverd, oma vind het niet erg. Kom ik zet je onder de douche, dan zet ik snel de wasmachine aan.

De warme douche deed me goed, voelde me weer een beetje fijner worden. Oma kwam de badkamer in en stond met de handdoek klaar. Als een kleuter werd ik afgedroogd en meegenomen naar de woonkamer om daar aangekleed te worden. Korte broek, shirt en onderbroek. De wasmachine draaide op volle toeren in de keuken. Ik werd met twee broodjes voor de tv gezet, zodat oma ook kan douchen en aankleden. In een leuk zomersjurkje kwam ze vervolgens naast me zitten.

Lieverd we gaan zo eerst even boodschapjes doen en dan rijden we meteen door met de camper. De wasmachine was klaar. Oma hing het beddengoed uit over een rekje en de natte pyjama’s deed ze in een tasje. Die moeten op de camping nog maar even drogen. Zei ze kordaat.

Mijn tas en olifant sleepte we naar de camper en kregen een plekje. Ik werd voorin gezet en oma sloot alles thuis af. Op naar de supermarkt.

Bij de kleine buurtsuper stopte oma en gingen we samen naar binnen. Ik duwde het karretje terwijl oma het vulde met van alles en nog wat. Nu hebben we bijna alles. Loop je nog even mee lieverd? Ik duwde de kar achter oma aan en we stopte vlak bij de kassa in het pad met de babyvoeding en luiers. Oma bekeek het schap goed en pakte er een pak luiers uit. Weet jij hoeveel je weegt lieverd? Vroeg oma. Ik keek verbaasd…. Uhm… nee oma. We proberen deze gewoon zei ze en stopte ze in het karretje. Ik besefte me niet goed wat er net gebeurd was. Ik duwde het karretje verder naar de kassa.

Alles stopte we in de camper en ik zag het pak luiers in het kastje verdwijnen. Daar gaan we zei oma toen we weer op onze plek zaten.
 

Luierikl

Superlid
- deel 2 -



Na een uur rijden stopte we bij een bezien pomp voor plas pauze en een drankje. Op de parkeer plaats zag je duidelijk meer vakantiegangers een korte pauze nemen. We moesten nog wel een stukje verder. Dus na deze korte pauze gingen we snel verder. Het uitzicht was prachtig zo vanuit de cabine van de camper. Je kijkt net over alles heen. Ik genoot van de rit en van oma die lekker meezong op de liedjes van de radio. We kwamen na nog een uur rijden aan in Limburg. We waren te vroeg voor de camping, dus bedacht oma een ander plan. Eerst even zwemmen. Bij het zwembad op de parkeerplaats haalde oma haar zwemkleding uit de kast van de camper en zocht ik in mijn tas naar mijn zwembroek. Maar kon hem niet zo snel vinden. Oma zocht mee en kwam ook niet verder dan een strandhanddoek. Kom we kopen in het zwembad wel iets. En met de zwemkleren in een tasje liepen we het zwembad in. Gelukkig zagen we snel dat er een klein winkeltje bij zat. Oma kocht vast de kaartjes en daarna liepen we samen het winkeltje in. Zwembroeken waren er in een hoop maten maar precies niet degene die ik nodig had. De mevrouw van de winkel zocht ijverig mee maar kwam niet verder dan een maat groter. Of ik moest een meisjes broekje aan. Maar dat zag ik echt niet zitten. Oma zei dan maar gewoon je onderbroek. Maar de mevrouw van de winkel vertelde heel snel dat het zwembad dat niet toestond. Ineens kwam
Oma om de hoek van het rek. Deze lijken ook op zwembroeken. De mevrouw van de winkel vertelde dat het zwemluiers waren. Valt helemaal niet op zei oma. Is die er wel in z’n maat? Vroeg oma. De mevrouw keek even mee en pakte de grootste maat, denk dat deze misschien nog wel passen. Voor ik het zelf wist, rekende oma af en trok ze me mee het zwembad in. In het pashokje werd ik uitgekleed en stapte ik in de open gehouden zwemluier. Oma trok hem op en zei, staat je super goed. Het voelde enorm vreemd, dikker en strakker dan mijn zwembroek, maar ook wel zacht. Oma ging zich ook snel verkleden en toen stonden we samen in het zwembad. Ineens viel me op dat de peuters dezelfde zwemluiers om hadden en een paar zelfs met nog een zwembroek erover. Ik werd knal rood. En begreep ineens dat ik totaal voor schut liep. Oma zocht een plekje voor de handdoeken en nam me snel het water in.

Mevrouw wilt u hem wel bandjes om doen, klonk er ineens van de kant. Oma probeerde nog uit te leggen dat ik een diploma had. Maar de badmeester keek streng terug. Kan er ook nog wel bij dacht Ik. Zwemluier en bandjes, lekker dan. Maar ondanks dat wist oma me toch weer met spetteren en heerlijk zwemmen op te vrolijken.

Tot na lunchtijd hadden we heerlijk gezwommen. Nu was het tijd om weer terug in de camper te duiken. Dus met een super natte zwemluier van het zwemwater sjokte ik achter oma aan naar de kleedhokjes. Als een kleine jongen werd ik afgedroogd en aangekleed. En merkte dat het zwemmen me zeker vermoeid had. Met natte haren gingen we weer op pad met onze camper.

Het hobbelige grindpad bracht ons bij een klein gebouwtje waar met verf receptie op geschreven stond. We stapte uit en meldde ons bij de receptie. Een aardige vrouw van midden 20 verwelkomde ons en vertelde welke plek we hadden en waar we alles konden vinden. En mocht er iets zijn konden we altijd langs komen. Ze had de camping van haar vader over genomen en kende op elke vraag wel een antwoord of oplossing zei ze. Terug in de camper gingen we opzoek naar ons plekje, nummer 33. We hobbelde verder en ik merkte nu dat ik toch wel weer nodig moest plassen.

Op een klein veldje vonden we nummer 33. Oma draaide de camper in de juiste richting en wist hem behendig perfect neer te zetten. De deur ging open en ze rolde de luifel al uit. Zo dat word fijn lieverd. Oma ik moet plassen zei ik snel. Kom loop ik even mee zei ze. We zagen een klein gebouwtje staan op het veld naast ons. Dus we liepen daar snel heen. Bij de deur aangekomen bleek het totaal niet te zijn wat we dachten. Het was het schuurtje van de grasmaaier en andere gereedschappen. We liepen snel de andere kant op, maar toen bleef ik staan. Mijn korte broek werd donker en ik voelde zelfs mijn sokken en schoenen nat worden. Oma keek me aan van waarom sta je stil.. maar zag daarna meteen dat het mis was.

Kom we gaan maar even terug naar onze camper, zoek we daarna wel het goede gebouwtje. Met een warme hand van oma vast sjokte ik in mijn natte broek terug naar de camper.
 

Luierikl

Superlid
  • deel 3 -

Het veld was gelukkig nog niet helemaal vol met andere campers, tenten of caravans. Alleen onze buurvrouw keek me aan en ik zag duidelijk dat ze mijn natte broek ontdekt had. We waren er nog maar net, dus ik had geen idee wie er waren en waar ze thuis hoorde. Snel vluchtte ik de camper in. Oma bukte en hielp me snel uit de natte kleren. Oma pakte weer een schone onderbroek en nieuwe korte broek uit de tas en hielp me erin. Ik deed snel mijn schoenen weer aan. Kom we gaan eens opzoek naar het goede gebouwtje, zei oma. We liepen opnieuw naar buiten, oma hing even snel de natte kleren over de stoel en we liepen samen het veldje af, terug richting receptie. Net voor de receptie zagen we een gebouwtje. We stapte naar binnen, links zaten de wc en rechts verschillende douches. In de ruimte waar je binnen kwam, wastafels en 2 babybadjes met verschoonkussens. Het was best een stukje lopen concludeerde we samen. Meteen ging oma even naar de wc en werd ik gedwongen om het ook nog even te proberen.
Maar er kwam niks. Samen liepen we weer terug. Nu zag ik naast ons dat er ook een meisje bij de tent en buurvrouw hoorde. Toen we dichterbij kwamen stond het meisje ons al op te wachten met een bal onder haar arm. Met rode wangetjes vroeg ze zacht of we wilde voetballen. Oma zei meteen natuurlijk, kom maar op. Ze trapte de bal weg en ging er zelf snel achteraan. Wij volgde en trapte de bal heen en weer. We hadden het erg naar ons zin. Ineens struikelde het meisje en lag ze ineens op de grond. Ik liep naar haar toe en hielp haar overeind. Toen ze stond zag ik haar shirt omhoog zitten en zag ik ineens dat een randje luier zichtbaar was. En dacht ik een stukje aap te zien op dat randje. Ik merkte dat ik er ineens naar bleef staren. Het spel ging nog even verder, nadat haar moeder riep, tijd voor limonade. Alle drie liepen we terug.

Oma stelde zich voor en ook ik gaf netjes een handje en vertelde dat ik Chris was. Het meisje vertelde dat ze Sophie heette en al 4 was, wat ze heel trots vertelde. De moeder stelde zich voor als Susan. We dronken samen een glas limo en oma haalde er koekjes bij.

Oma kletste met de buurvrouw terwijl het Sophie mij haar hele poppen verzameling in de tent liet zien. Ze had van alles bij zich en liet het uitgebreid zien. Ineens viel mijn oog op het pak luier, een groen blauwig pak en zag dat er een zes op stond. Ik speelde even mee met de poppen. En merkte dat het me best amuseerde.

Voor mijn gevoel uit het niets, riep oma mij voor het eten. Blijkbaar was het gezellig geweest gezien de tijd voorbij was gevlogen.

Op ons tafeltje stond een bord pasta klaar met een glas water. Heerlijk smulde ik dit naar binnen. Oma verzamelde na het eten de afwas en gooide mij een theedoek toe. Kom we gaan afwassen bij het gebouwtje. Samen liepen we die kant op met een teil vol afwas. Oma ging als een echte pro aan de slag en waste alles in snelvaart af. Ik stond dromerig af te drogen en even terug te denken aan vandaag. En zat me te bedenken of ik zelf ook nog een luier droeg toen ik vier was. Maar kon het me niet herinneren. Terwijl ik daar stond te dromen hoorde ik ineens oma. Lieverd, gaat het? Ik keek haar aan en had geen idee wat er was. Totdat ik naar beneden keek en zag dat ik alweer in mijn broek geplast had. Hoe overkomt me dit toch… of deed ik het stiekem nu ineens express omdat ik zo naar die luiers had gestaard? Droog jij nog even af, dan haal ik vast je douche spullen en pyjama zei oma. Ik knikte. Ik droogde de afwas snel af en bleef beetje onopvallend bij het aanrechtje staan. In de hoop dat niemand het zag. Ik zag oma al aankomen met een tas. Gelukkig dacht ik. We stapelde de afwas terug in de teil en ik haast me de douche ruimte in. Het eerste vrije hokje was meteen voor mij.

De natte kleren verdwenen van mijn lichaam en snel stond ik onder de warme douche. De heerlijke zeep voelde fijn. De handdoek lekker zacht. Het pyjamashirt ging aan. Maar toen deed oma het hokje open. Kom we doen even een luier om voor de nacht. Ik schrok ervan. En bleef even staan. Oma pakte me hand en nam me mee naar het verschoonkussen. Gelukkig zag ik niemand. Klim er even op, graag ik als opdracht. Met alleen mijn shirt aan klom ik erop en ging snel liggen. Oma vouwde de luier open en tilde mijn benen op. Ik landen op iets zachts en voelde dat het zachte nu ook tussen mijn benen terecht kwam. Oma maakte de plakkers dicht. Via de spiegel van de wastafel zag ik ineens dat ik ook een aap op mijn luier had staan. Ik mocht er weer vanaf komen en omen stond klaar met de pyjamabroek. Snel stapte ik erin. Ik voelde nu duidelijk de luier tussen mijn benen.

Ik kreeg de tas in mijn handen zodat oma de afwas mee kon nemen. Samen wandelde we terug naar de camper. Ik voelde duidelijk de luier zitten en dacht bij elke stap de luier te horen ritselen tegen mijn pyjamabroek.

De wandeling leek nu nog wel langer dan eerst. We liepen nu het veldje op naar de camper. Bij de tent van de buurvrouw was het al stiller. Ik keek even de tent in en zag dat Sophie op de grond lag met haar benen in de lucht en zwaaide ineens naar mij. Als of het dood normaal was een schone luier te krijgen.

Ik ging snel de camper in. Oma deed alle vieze was in een emmer en ruimde snel wat op. Toen was het tijd voor een potje kwartet met het kopje thee. Na twee potjes was het bedtijd. Ik schoof in mijn bedje en oma kwam even bij me liggen. Geen zorgen voor natte broek lieverd. Je luier houd je droog, en een natte luier is niet erg. Dus slaap lekker schat. Ze gaf me dikke kus en ging buiten zitten. Ik moest even alles verwerken. Maar merkte dat de luier zeker niet onaangenaam was. Ik voelde even met mijn handen en merkte dat ik wel een dikkere bips erin had. Ik pakte mijn knuffel erbij en stopte mijn duim in mijn mond en was naar dromenland voor ik het zelf wist.

Ik werd wakker, de camper was donker…
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
-little-cub- Verhaal Klaar Samen kamperen 16+ Verhalen 3
Leon Naar oma N 6
Luierikl Logeren bij Oma L 132
L Oma Pub 3
L Bij Oma en Opa deel 1 B 14
joop Oma O 0
Similar threads



Oma


Oma

Bovenaan