logeren

jasper_r

Nieuw lid
Logeren

Ik ben Jasper 10 jaar als dit zich afspeelt. Ik ben een maandje geleden weer in bed gaan plassen. Ondanks dat mama echt wel het een en ander had geprobeerd om mij droog te krijgen lukte dat niet goed. Ik was niet elke nacht nat maar toch wel 5 van de 7.

Hoofdstuk 1

Na een dag van spelen en veel plezier ga ik weer naar boven om naar bed te gaan. Zoals normaal loopt mama mee naar boven om me een kus te geven en de was op te ruimen. en zoals normaal is ze er bij als ik me omkleed en mijn tanden ga poetsen en plassen op de badkamer. We praten ondertussen nog wat over de dag en wat ik op school heb gedaan. Als ik terugkom op mijn kamer zit mama op mijn bed op mij te wachten.

Kom is even hier zitten Jasper zegt ze. Ik ga naast haar zitten en kruip tegen haar aan. Jasper zegt ze er moet iets gebeuren met dat bedplassen van je. Dit kan echt niet langer zo. Ik knik dat klopt maar ik doe het echt niet express zeg ik. Dat weet ik jongen maar zou jij ook niet graag ‘s morgens willen wakker worden in een droog bed? Ja knik ik natuurlijk wil ik dat. Ik weet wel hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen zegt mama. Ik kijk haar verbaast aan en zeg dat zou ik wel heel graag willen. Ja ik ook zegt mama want bijna iedere dag je beddengoed wassen daar ben ik wel klaar mee. Ze loopt naar de kast en haalt er iets uit en komt terug. Ik schrik want ik zie dat het een grote pamper is.

Ik begin te huilen nee mama dat wil ik echt niet. Dat is heel stom echt niet mama. (als ik met mijn vriendjes aan het spelen ben gedraag ik me heel stoer, en dat is bepaald niet stoer). Mama komt naast me zitten. Ik denk echt dat dit de beste oplossing is Jasper. Het is niet leuk dat snap ik best maar we zullen afspreken dat als je 6 of 7 nachten droog bent dat je geen luier meer om hoeft oke? Nee niet oke zeg ik ik wil dat echt niet. Mama geeft het niet op je wil toch droog wakker worden. Hiermee zul je morgenvroeg echt droog wakker worden.

Joris van Annalies plast ook nog in zijn bed zegt mama dan. Ja dat weet ik zeg ik omdat ik daar wel eens logeer. Joris is 7 en is mijn achterbuurjongentje hij is de middelste van 3 jongens. De ander twee zijn droog. De keren dat ik daar heb gelogeerd en dat is al best vaak heb ik gezien dat hij een pamper omkreeg. Ik heb hem daarom ook weleens uitgelachen. Joris slaapt ook met een pamper om dus je bent heus niet de enige. Bovendien niemand die het weet toch.

Ik merk dat ik dit niet ga winnen. Ik zeg uiteindelijk tegen mama doe maar dan. Maar ik pas toch geen pamper meer zeg ik beetje met een glimlach. Nee dat klopt zegt mama maar dit is een pamper voor grote kinderen, Ze noemen dit een tena slip Small en die moet je denk ik wel gaan passen. Ze droogt mijn tranen af en zegt me nogmaals even te gaan plassen. Ik doe mijn best om te plassen maar er komt echt niks meer. Als ik terug kom zegt mama mij om op bed te gaan liggen. In een beweging trekt ze mijn pyjamabroek en onderbroek uit. Alsof het voor mij iets heel natuurlijks is steek ik mijn benen meteen de lucht in. Mama glimlacht en zegt fijn dat je zo goed mee werkt. Ze ontvouwt de luier en legt hem onder mijn billen. Zo doe je benen maar weer naar beneden. Ze doet hem vast en controleert of het allemaal goed is tussen mij liezen. Zo zegt ze dat zit goed en doet mijn pyjamabroek weer aan. Zo ga nu maar lekker slapen en geeft me een kus en stopt me onder. Mocht je wakker worden om te moeten plassen maak me dan maar wakker zegt ze en loopt naar beneden.

De volgende morgen maakt mama me wakker. Zo Jasper lekker geslapen vraagt ze. Nog wat slaperig antwoord ik haar dat ik prima heb geslapen maar eigenlijk nog niet klaar ben. Jawel zegt mama je moet naar school dus je moet douchen en aankleden. Ze trekt mijn dekbed van me af en kijkt of mijn bed nog droog is. Zo dat is fijn zegt ze dat bed is nog droog. Is je pamper nog droog vraagt ze me. Volgens mij wel zeg ik haar hij voelt droog aan. Nou laat mij maar even kijken en ze doet mijn pyjamabroek uit. Nou Jasper dat is jammer voor je maar hij is behoorlijk nat hoor kijk zelf maar even. De tranen wellen weer op in mijn ooghoeken en ik kijk. Ik zie dat de indicatoren zijn verkleurt en val weer op mijn rug op bed. Ik ben een beetje verslagen en zeg mama weer dat ik het echt niet express heb gedaan. Dat weet ik toch schat zegt ze en maakt de plakkers los en trekt de luier onder me vandaan. Ga maar lekker even douchen jongen.

Mama vraag ik? Ja jongen. Hoef ik nu volgende week niet bij Annalies te logeren als jullie weggaan vraag ik hoop vol. Hoezo zegt mama. Ik wil zo echt niet gezien worden door roel en Joris en martijn. Ik schaam me dood. Nou dat komt heus wel goed hoor. Annalies weet van je probleempje want daar heb ik het met haar over gehad omdat ze zelf ook een kind heeft dat nog in bed plast. Ik zeg verder niet en loop naar de badkamer het zal inderdaad wel goed komen denk ik. Misschien ben ik de avonden tot de logeerpartij wel droog.
 

jasper_r

Nieuw lid
Leuk verhaal? Ach het is echt gebeurd. Ik vond het nietzo leuk maar ik wil het gewoon met jullie delen.

Groet jasper
 

luieluieraar

ik in m'n tena maxi o yeah
hey jasper

mooi verhaal hoor en goed beschreven een echte verhalen schrijver hoop op een vervolg hoe het is afgelopen bij annelies
 

jasper_r

Nieuw lid
Hoofdstuk 2

Niet een week maar gelukkig twee weken zitten er tussen voor ik een weekend bij onze achterburen ga logeren. Ik vind het altijd leuk om daar te zijn. Er is veel te doen en de jongens daar zijn als broertjes voor me. Ook Annalies vind ik erg lief en leuk. Mama en zei hebben een heel goed contact en wel iedere dag spreken ze elkaar. De eerste week nadat mama weer is begonnen om mij een pamper (tena slip s) om te doen heb ik bijna iedere nacht een natte luier gehad. We hebben een stickerkalender bijgehouden. In de eerste week staan er op een na alleen maar sippe smilies op getekend en één sticker. Maar in de tweede week staan er alleen nog maar stickers op. Al vier nachten op rij staat er een sticker en ook op de vrijdagmorgen mag ik daar een sticker bij plakken.

Ik ben trots op mezelf en ben weer een stuk vrolijker ook mama is apentrots op me en geeft me een dikke kus. Nou jongen dat gaat de goede kant op hè. Ik knik en loop naar de douche. Ik zal even te tas inpakken want vanavond ga je bij Annalies slapen tot maandag. Als je maandag uit school komt ben ik weer thuis. Als ik uit de douche kom vraag ik aan mama of ik geen luier om hoef bij tante Annalies (zo noemde ik Annalies altijd) want het gaat zo goed. Ja dat is waar jongen maar we hadden afgesproken 6 of 7 droge nachten. Ik tel er nu vijf maar ik zal het er wel met Annalies over hebben want het gaat wel goed hoor. Ik geef ze wel mee en ook de kalender en dan zal ik als ik je tas er neer zet het er wel over hebben. Komt wel goed jongen. Als de school straks uit is ga je met Annalies mee want dan zijn wij al weg oke.
Oke mama. Het komt wel goed denk ik dat heeft mama gezegd.

Na schooltijd staat Annalies ons op te wachten. We lopen naar huis en daar aangekomen krijgen we alle 4 wat te drinken. We gaan wat buitenspelen en komen voor het eten weer binnen. Annalies heeft nog helemaal niks gezegd over mijn bedplassen en ik heb zoiets van als ik mijnmond dichthoud dan komt het wel goed. Mama heeft het er vast met haar overgehad dat het zo goed gaat. Bij tante Annalies is het altijd zo dat we ons omkleden in de keuken. Ik weet eigenlijk niet waarom maar dat is altijd al zo geweest. Ze brengt Martijn naar bed en neemt dan onze slaapspullen mee naar beneden. Zo gebeurt het ook vandaag. Na het eten kijken we met z’n vieren nog even tv tot Martijn mee naar boven moet. Even later komt Annalies beneden met de pyjama van Roel, Joris en mij. Ik zie dat ze een pamper bij zich heeft en dat het niet degene is die ik om gehad heb de afgelopen weken. Ik ben opgelucht en loop ook mee naar de keuken.

Pff denk ik daar kom ik goed mee weg. Ik heb weleens Joris uitgelachen en ik wil hier niet te kijk gezet worden. Annalies legt de stapeltjes pyjama’s op de keukentafel. Eerst die van Joris met daar boven op de pamper dan die van Roel met een schone onderbroek en dan die van mij. Ik zie geen pamper bij mij maar ook geen schone onderbroek. Het zal wel denk ik. Kom jongens even allemaal gaan plassen. Joris gaat eerst en daarna ik. Als ik terug kom dan heeft hij al bijna al zijn kleren uit en doet Annalies hem zijn pyjamajasje weer aan.
Zo Joris even pamper omdoen en dan kun je je tanden gaan poetsen. Ik trek ook mijn boven kleren uit en broek en sta nog in mijn onderbroek en zie ik dat Joris een pamper krijgt om gedaan. Dan pak ik mijn pyjamajasje van mijn stapel af en schrik ik omdat daaronder ook voor mij een luier ligt. Ik stop deze snel onder mijn pyjamabroek in de hoop dat Joris en Roel het niet gezien hebben. Dan doe ik mijn Pyjamajasje aan. Joris wordt van de keukentafel afgetild en kan naar de huiskamer om nog even tv te kijken. Dan zegt tante Annalies tegen me kom Jasper nu jij nog je pamper om! Ik schrik me rot dat ze het zo zegt en krijg een knal rood hoofd. Ik zie Roel en Joris ineens naar me kijken. Roel lacht en zegt moet jij een pamper om?
Nee zeg ik. Ik hoef dat niet van mama zeg ik. Ik heb al 5 nachten niet meer in bedgeplast zeg ik nog steeds met een roodhoofd. Dat klopt zegt ze ik heb het er met je mama over gehad. Heel goed hoor dat je alweer 5 droge nachten hebt gehad. Ze loopt naar het aanrecht en pakt daar mijn stickerkalender. Kijk ik heb hem hier liggen. Maar ik heb het met je mama overlegt en het is toch beter dat we nog tenminste een nacht een pamper omdoen. Je bent hier in een vreemd huis en je zou zelf toch ook geen ongelukje willen hebben wel dan?
Ik schud mijn hoofd natuurlijk wil ik dat niet. Joris loopt gelukkig door maar Roel is nog bezig met zich om te kleden. Kom maar even hier Jasper en ondertussen heeft ze mijn tena gepakt. Ze ziet dat de tranen in mijn ooghoeken staan en troost me. Geeft niks jongen dat kan toch gebeuren en het gaat hartstikke goed zegt ze. Ik knik en durf niks te zeggen. Roel staat wat te treuzelen. Dan tilt tante Annalies me op en lig ik ineens op de keukentafel. Ze doet mijn onderbroek uit en ontvouwt mijn luier. Zo even de billen omhoog Jasper. Ik doe wat er gezegd word terwijl Roel zich verder omkleed. Hij kijkt naar wat er gebeurd maar zegt verder niks meer en loopt naar de kamer. Tante Annalies doet de 4 plakkers van mijn luier vast en gaat heel snel met twee vingers langs het elastiek. Zo jongen dat zit helemaal goed. Ze tilt me van de keukentafel en geeft me een tikje tegen mijn kont. Doe maar snel je pyjamabroek aan. Geeft echt helemaal niks hoor jongen. En als je vannacht wakker wordt om te plassen mag je gewoon naar me toe komen.

De volgende morgen word ik wakker. Ik hoor dat iedereen al naar beneden is. Ik wrijf de slaap uit mijn ogen en loop ook naar beneden. Beneden zit iedereen al aan de ontbijttafel. Lekker geslapen vraag tante Annalies. Kom eens hier dan krijg je een kus. Ik loop naar haar toe en ze geeft me een kus. Terwijl ze dat doet zegt ze he je hebt je pamper nog aan. Moet je plassen vraagt ze. Ik knik nee. Geeft niks jongen goed zo ga maar aan tafel zitten. Als je niet hoeft te plassen dan zal je wel in je broek gedaan hebben. Na het eten zullen we wel even kijken.
 

luieluieraar

ik in m'n tena maxi o yeah
spannend en de spanning erin gehouden mooi verhaal weer hoor hoop dat het goed afloopt voor je
dat is wel een hele ervarig dat allemaal mee maken goed van je
 

jasper_r

Nieuw lid
Hoofdstuk 3

Na het eten ruimt tante Annalies de tafel af. Ik ben dan al met Joris en Roel aan het spelen. Die waren allebei eerder beneden dan ik want die hebben hun kleren al aan. Kom Jasper roept Tante Annalies uit de keuken. Dan kun je even jezelf aan kleden hier. Ik kom naar haar toe en ze tilt me op de keukentafel. Nou dan zullen we een s gaan kijken of we er een sticker bij kunnen plakken. Ze doet mijn broek uit en ik zie dat haar gezicht veranderd. Helaas jongen je hebt een behoorlijke plasluier. Ze maakt hem open en maakt me schoon met billendoekjes iets wat mama nog nooit gedaan had omdat ik dan meestal meteen naar de douche ging. Ze doet mijn onderbroek aan en tilt me van de keukentafel. Zo hier zijn je kleren en ga maar lekker spelen. En Jasper we gaan wel op tijd naar de wc hé want we willen geen natte broeken overdag. Ik kijk haar verbaast aan. Hoezo dat zeg ik plas overdag bijna nooit in mijnbroek.

Ze glimlacht dat klopt bijna nooit dat zeg je goed. Ik weet dat je een paar weken geleden in je broek had geplast. Weer krijg ik een knalrood hoofd. Dat klopte kon ik echt niks aan doen zeg ik. Nee dat is waar zegt ze maar je moet gewoon optijd naar de wc dan kan het niet mis gaan. Ik knik. Zo is dat ook voor Joris zegt ze. Ik weet dat hij nog geregeld een natte broek heeft overdag. Dat is altijd zo’n drama dat ik het bij ons thuis kan horen. Niet dat Annalies boos is maar omdat hij zo hard moet huilen en smeekt geen luier aan te hoeven.

Tenminste dat denk ik want ik heb hem dat nog nooit horen zeggen. Het enige wat ik tussen het huilen hoor is NEE NEE. Heeft mama dat verteld vraag ik? Ja jongen dat heeft ze vertelt en ook dat ze al een paar keer had gevraagd of je niet naar de wc moest. Toen was je ook alweer in bed aan het plassen en toen ging het ook overdag mis. Je moeder maakte zich echt zorgen hoor. Ik kijk wat beteuterd. Dus als je moet plassen dan ga je als de wiede weerga plassen oke. Ik knik. Ja tante Annalies. Mama had het er bij laten zitten en mij alleen een schone broek aangedaan. Ik wist eigenlijk wel dat ze het er over hadden gehad want ik had ze horen kletsen toen ik aan het spelen was. Vaag heb ik toen tante Annalies horen zeggen “heb je misschien wat pampers nodig”? Mama antwoorden toen van nee maar gaf wel aan dat ze er wel naar overging als het niet snel stopte.

Toen ik was aangekleed liep ik weer snel naar de speelkamer en ging verder spelen met Roel en Joris. Al snel waren we aan het voetballen op de computer. Helaas wat me dus echt bijna nooit overkwam gebeurde dus opnieuw bij tante Annalies. Ik plaste in mijn broek. Terwijl dat het gebeurde rende ik snel naar de wc. Roel en Joris weten eigenlijk niet wat er gebeurd en waarom ik zo’n haast heb. Als ik in de keuken kom heb ik al een grote natte plek in mijn broek een rood hoofd en lopen de tranen over mijn wangen. Tante Annalies zit in de keuken en kijkt me aan. Wat had ik nou gezegd? Dit is echt niet nodig hoor voor een jongen van 10. Ik knik en weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Trek die natte spullen maar uit en doe ze maar in de was machine die wilde ik toch net gaan aan doen. Als ik dat gedaan heb zie ik dat Roel mij staat uit te lachen maar ik durf er niets van te zeggen. Met een trui aan en mijn sokken loop ik in mijn blote billen naar boven. Tante Annalies loopt achter me aan. Hoe kon dit nou gebeuren vraagt ze. Ik weet het niet zeg ik. Ik was aan het winnen op de computer het ging heel goed. Ik voelde helemaal niet dat ik moest plassen zeg ik een beetje snikkend.

Op de kamer waar ik slaap pakt tante Annalies mijn tas en gaat er wat in zoeken. Hmm. Je mama heeft er gelukkig nog een extra broek mee gegeven. Blijf maar even hier dan pak ik even wat op Joris zijn kamer. Ik krijg het benauwd ze zal me toch geen pamper om doen. Als ze terugkomt heeft ze billendoekjes bij. Ze begint me schoon te maken. Ik snap dat je er niks aan kunt doen dat je in je bedplast maar dat je zo maar overdag in je broekplast vind ik wel raar hoor. Je bent 10 benadrukt ze nogmaals. Ik zeg niks en laat mijn hoofd hangen. Dan pakt ze mijn tas weer en pakt er een tena uit. NEE roep ik en begin te huilen. Ja Jasper dat gaan we wel doen maar jij maakt zelf uit hoe groot het drama gaat worden. Ze kijkt me aan en doet haar armen over elkaar. Als jij er echt niks van gemerkt had dan kan dat zo nog eens gebeuren. Daar heb ik geen zin in. Dus het is kiezen of delen. Of je gaat hier heel moeilijk overdoen of je gaat nu op bed liggen. Ik kies voor het laatste en ga op bed liggen. Tante Annalies doet mij mijn pamper om en laat me opstaan. Toevallig zie ik mezelf in de spiegel en krijg ik een roodhoofd. Daar sta ik dan 10 jaar en overdag met een luier om. Er loopt een traan over mijn wangen. Nou zegt tante Annalies. Laat maar zien dat het vergissing was. Morgen proberen weer gewoon overdag dat je zonder luier kunt ook al zou je vandaag nog een ongelukje hebben. Ik weet niet waarom maar dat stelt me enig sinds gerust.

Ik trek snel de andere broek aan en loop naar beneden. Joris en Roel kijken me we indringend aan maar zeggen niks. Ik ook niet sterker nog ik heb gezien dat het bijna niet opvalt dat ik een luier om heb. Toch wil ik niet dat ze er iets over zeggen. Ik kijk ze boos aan en ze waag wie me uitlacht die krijgt er van langs hoor.

De rest van de dag zijn we heerlijk aan het spelen. Als je naar de wc moet kun je dat zelf aangeven he Jasper. Ik laat het heel de dag niet merken en ga ook niet naar de wc. Ik wil niet hebben dat Joris of Roel merken dat ik een luier om heb.
 

broekluier

ben graag geluierd en nat
t verhaal komt me wel beejte bekend voor! was zelf ook laat zindelijk overdag! en snachts altijd een luier om
 

pampersboy

Nieuw lid
IK heb tot ik 10 jaar in bed geplast en moest daardoor iedere nacht een pamper om hebben. Wel beetje herkenbaar dit verhaal. Ben er gelukkig nooit mee gepest.
 

jasper_r

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.

Eigenlijk ben ik blij dat het voor andere herkenbaar is. Wellicht als ik tijd heb zal ik dit verhaal verder afmaken of andere verhalen erop zetten die ik meegemaakt heb.

Groet
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Ik was wat rond aan het kijken tussen de verhalen en toen kwam ik dit verhaal tegen, het sprak me aan omdat er stond: 'Geschreven door: 'jasper_r'.'
Erg leuk dat ik een verhaal tegen kom dat geschreven is met je eigen voornaam. ;D En ook heet mijn peettante 'Annelies' (hier heet ze dan wel Annalies ::))
Erg leuk verhaal, wel jammer dat er voor het laatst iets is gepost op 9 januari...
 
Bovenaan