Luier logeerpartij in Zeeland

Max1234

Toplid
Vrijdag

Om 4 uur lande ik op Schiphol. Mijn werk in Portugal zat erop door de Corona crisis. De afgelopen 9 maanden had ik daar gewerkt als hotel manager. Ik doe deze opdrachten vaker voor een internationale hotelketen. Maar nu waren er bijna geen gasten meer. Mijn contract werd niet verlengd en ik ging maar terug naar Nederland. Omdat ik momenteel geen huis had check ik in bij een hotel in Amsterdam. Doordat ik voor deze keten werk krijg ik veel personeelskorting en kan ik hier relatief goedkoop overnachten.

Op weg naar het diner kom ik Claire tegen. We kennen elkaar van vroeger. Jaren geleden hebben we samen op de Hogere Hotelschool gezeten in Den Haag. We waren toen allebei jong en gingen net studeren. We hadden een paar maanden een intense relatie. Maar Claire vertrok van de Hotelschool en ging Chemie studeren in Amsterdam. We groeiden snel uit elkaar. Claire herkent me meteen en roept me bij naam. Chris wat leuk je te zien. Logeer jij hier ook? Zullen we samen dineren. En we lopen samen het restaurant in. Het was een hartelijk diner. Ik vertel over mijn leven en werk voor de internationale hotel keten. Claire vertelt over haar dingen. Ze werkt nu in Amsterdam en verbleef in dit hotel voor een congres. Het is heel gezellig en we blijven lang kletsen.

Aan het einde van de avond doet Claire me een uitnodiging. Wat ga jij doen dit weekend Chris? Ik heb niet veel plannen, ben net weer terug in Nederland. Claire vertelt dat ze morgen naar haar zus gaat voor een paar dagen. Die woont in Zeeland in de buurt van Goes. Ga gezellig mee, dan gaan we wat varen op het Veerse meer. Net als vroeger. Ik was daar wel eens eerder geweest met Claire toen we nog samen waren. Het was een geweldige vakantie met haar ouders, zus Joke en broer Alex. Claire weet mij te overtuigen mee te gaan en we spreken af voor het ontbijt om 9 uur.
 

Max1234

Toplid
Zaterdag

De volgende ochtend om 9 uur sta ik klaar. Ik heb mijn spullen weer in mijn koffers gestopt. Bij het uitchecken uit het hotel belooft de conciërge dat hij de bagage van Claire en mij in haar auto zal inladen. We gaan samen ontbijten. En daarna halen we de sleutel van de auto op en vertrekken we naar Goes. Claire ziet er tegenop om dit hele stuk te rijden en vraagt of ik wil starten. Naar Goes is ruim 2 uur rijden, ze vind dit erg ver. Ik schuif achter stuur van haar auto, het is een Mercedes, dat vind ik niet erg. Onderweg kletsen we verder over onze school van vroeger, familie, vrienden en liefdes. Na lang rijden komen we eindelijk aan in Zeeland. Joke woont in Wolphaartsdijk, dicht bij het Veerse Meer. Het huis was oorspronkelijk van haar ouders. Die vertrokken naar Amsterdam en komen nog wel eens terug voor vakanties. Alex, hun broer is ook uit huis. Hij is sterk autistisch en heeft veel hulp nodig. Ik begrijp van Claire dat hij begeleidt woont in Amsterdam. In de buurt van zijn ouders. Joke woont nu alleen in dit grote huis.

Claire wijst me hoe ik moet rijden en ik stuurt me naar een oprijlaan tussen wat bomen door. Direct op de oprijlaan staat een groot hek dat dicht zit. Claire pakt haar telefoon en rommelt wat in een app. Even wachten, dan maak ik het hek open zegt ze. En ze drukt op de vingerafdruk knop en dan een code in de app. Het rode licht naast het hek gaat knipperen en het hek zwaait open. Als het helemaal open staat, springt het licht op groen. Ik rij door. In mijn spiegel zie ik het hek dicht gaan. Mijn vader heeft een paar jaar geleden alles goed laten beveiligen vertelt Claire. Niemand komt erin of eruit zonder de codes. Rij maar door naar de garage. We rijden snel een tunnel. Deze tunnel komt uit in de garage zegt Claire. Er zit een tweede garagedeur aan het einde van de tunnel waarvoor we moeten stoppen. Dit is automatische kentekencontrole zegt Claire. We staan even stil terwijl het systeem het kenteken leest. Dan gaat de roldeur open en zie ik een ruime garage. Ik rij de Mercedes naar binnen. Binnen gekomen in de ruime garage staat haar zus op ons te wachten. We worden begroet door haar zus. Hallo en welkom zegt ze. Ze omhelst Claire en geeft haar een knuffel. Dan steekt ze een hand uit naar mij. Hallo Chris, wat leuk je weer te zien. Je ziet er goed uit. En geeft me 3 zoenen op de wang.

Claire opent de kofferbak om onze koffers te pakken. In de kofferbak staat wel haar koffer maar de mijne is niet te vinden. Ik sta stomverbaasd in de kofferbak te kijken, dat zijn ze vergeten. Ik begin boos te worden maar houdt me in voor Claire en Joke. Moet zo maar even bellen. Claire zegt, anders moeten we later vandaag maar even naar Goes of Middelburg rijden voor wat kleren. Dan heb je iets voor dit weekend. Laten we eerst wat gaan drinken en lunchen.

Vanuit de garage in de kelder lopen we omhoog naar de begane grond. Het uitzicht in de huiskamer is magnifiek, je kijkt direct over het Veerse meer heen. Het huis staat wat verhoogd waardoor je over alle bomen en struiken heen kijkt en je direct uitzicht hebt over het meer. Naar de woonkamer is een grote woonkeuken waar we de lunch eten. Joke heeft een uitgebreide lunch voorbereid met broodjes, salade en cappuccino. Het is echt genieten. Eigenlijk kan ik niet goed tegen cappuccino. Ik heb een lactose intolerantie waardoor de melk van de cappuccino diarree kan veroorzaken. Normaal neem ik dan een lactase pilletje om problemen te voorkomen. Maar die zitten nog in mijn koffer die waarschijnlijk in Amsterdam is achter gebleven. Ik denk, ik probeer het gewoon en drink de heerlijke cappuccino op.

Ik was vergeten wat een mooi huis dit is zeg ik tegen Joke. Wil je een rondleiding vraagt ze. En natuurlijk wil ik dat wel. Ze toont me eerst op de begane vloer de studeerkamer van haar vader, dit is groot en imposant met veel boeken. Heel klassiek met donker hout. Een groot bureau in het midden. En kasten vol met boeken van filosofen, economen, geschiedenis etc. Daarna lopen we verder naar een muziekkamer met de vleugel waar moeders en Joke op kunnen spelen. En een viool van Claire staat er ook.

Laten we nu eerst op zolder kijken. Daar is de speelkamer zegt Joke. Ze loopt ons voor via de grote trap die in de ruime hal is. We gaan 2 verdiepingen omhoog. Terwijl we omhoog lopen vertelt Joke. Op de 1e verdieping zijn de slaapkamers en ook een logeervertrek. Daar kan jij vannacht wel slapen. Het uitzicht in het logeervertrek is nog mooier dan in de huiskamer maar dat laat ik zo wel zien. En we lopen door naar zolder. Op zolder aangekomen doet ze de deur open, de speelkamer zegt Joke en we stappen binnen in een giga grote ruimte. Er staan allerlei mooie spullen, vooraan staat een snooker tafel. Een paar meter verderop staat een tafeltennistafel met veel ruimte erom heen om te spelen. Ernaast is een bar met taps. Verderop zie ik een grote tafel met modeltreinen. Dit zijn de grote geheime hobby’s van mijn vader zegt Claire. Daarnaast is een grote tafel met Ikea kasten ernaast geheel gevuld met Lego. En dan zie ik nog een groot scherm in de hoek met een paar comfortabele stoelen eromheen. Hier kan je film kijken op het grote scherm. Of PS4 spelen, alles staat er klaar voor.

Ik loop terug naar de modeltreinen tafel en ga deze bestuderen. Hij is geweldig. Hoe gaat die aan vraag ik. En Joke laat mij het zien. Maar wees voorzichtig, mijn vader is er heel trots op. Ik draai aan de knopjes en laat de eerste paar treinen rijden. Weet je wat zegt Claire, kijk jij hier nog rustig rond. Kijk ook gerust nog in het gastenverblijf op de 1e. Wij gaan naar beneden thee drinken. Je mag ook nog de play station starten als je wilt, die staat in de hoek. Of met de Lego spelen, kijk maar rustig rond. De dames lopen al pratend naar beneden en laten mij alleen achter.

Na een poosje ben ik wel uitgekeken bij de modeltreinen. Ik bestudeer nog de lego dozen. Er staan nog een stapel legodozen nieuw onuitgepakt in de kast en ik zou het liefste alle hijskranen en huizen gelijk gaan bouwen. Maar helaas kan dat niet. De Playstation laat ik uit. Ik verlaat de speelzolder en doe de lichten uit.

Op de eerste verdieping ga ik op zoek naar het gastenverblijf. Ik doe de eerste deur open en sta in de slaapkamer van Claire. Het ziet er groot en gezellig uit. Ze heeft een twee persoons ledikant en een aparte zithoek in haar slaapkamer. Ik zie in de linkerwand een deur die open staat. Hierachter zie ik dat een inloopkast zit. De kast is ook supergroot en gevuld met kleding. Ik zie jurkjes en galajurken hangen, broeken en allerlei spannend ondergoed. Ik wil niet te nieuwsgierig zijn in haar privé kamer dus doe vrij snel de deur dicht.

Als ik doorloop in de gang kom ik bij een volgende deur. Mogelijk is dit het gastenverblijf denk ik en doe de deur open. Deze kamer ziet er heel anders uit. Ik stap verbaast naar binnen. Het is duidelijk een jongenskamer met blauwe muren en licht blauw tapijt op de vloer. In de hoek staat een groot bed. Maar dit bed heeft spijlen rondom. En de bovenkant van het bed is ook afsloten met dezelfde spijlen. Ik loop dichterbij en begrijp dat dit een soort supergroot babyledikant is waar de broer Alex vroeger in sliep. Tegen de wand naast het bed staat een lage commode met een groot aankleedkussen erop. In de andere hoek is een superzachte bank en ligt er speelgoed op de grond. Al het speelgoed is van groot formaat. In de muur zit een deur. Ik probeer de deur open te maken maar dat lukt me eerst niet. Na even proberen begrijp ik dat een truc is waarbij je op een drukknop moet indrukken en tegelijkertijd de hendel omhoog moet doen. Waarschijnlijk was dit om Alex buiten te houden. Achter de deur is ook een inloopkast maar deze inhoud is totaal anders. Hierin zie ik jongenskleding in allerlei vormen. Ik zie joggingbroeken met t-shirts er direct boven. Ik zie een net zwart pak hangen. Ik trek een soort pyjama uit de kast wat een overall lijkt met voetjes eraan vast. Ik bestudeer de overall nog wat verder en mijn oog valt op de maat, L. Precies mijn maat, wat een toeval. Alles ziet er leuk, vlot en stevig eruit. Ik kijk in de kast ernaast, hier liggen naar wat mij lijkt witte t-shirts op de plank. Ik stoot er eentje per ongeluk op de grond en raap deze op. Bij het opvouwen zie ik dat het geen normaal t-shirt is, het is een romper. Maar deze is veel grote dan die voor baby’s, ook deze is in maat L. Achteraan de grote inloopkast staan er stapels met verpakkingen van luiers. Ik lees een paar namen waaronder Tena Ultima. Ik wil niet teveel rommelen dus loop snel terug naar de slaapkamer. In de slaapkamer aangekomen wil ik teruglopen naar de gang. Ik zie dat de deur naar de hal is dichtgevallen. En ik probeer deze te openen. Tot mijn schrik kom ik erachter dat er geen hendel zit aan de deur. Er zit alleen een vingerafdruk lezer naast de deur. Ik probeer al mijn vingers maar de deur blijft dicht. Wat moet ik nu doen. Ik bons op de deur en roep Claire en Joke. Maar daarop hoor ik geen reactie. Mijn telefoon heb ik niet bij me. In mijn broek zit alleen mijn bankpas. Mijn telefoon zit ook in mijn koffer. Ik kan geen kant uit.

Aangeslagen ga ik op de zachte bank zitten en denk over de situatie na. Nu ik zit voel ik mijn darmen rommelen. Dat komt natuurlijk door de melk in de cappuccino en ik weet dat ik snel naar de wc moet. Ik raak een beetje in paniek. Ik wil niet mijn hele broek vol poepen of de bank vies maken. Wat moet ik doen om erger te voorkomen? Uit pure nood ren in de zijkamer in en maak een pak luiers open. Ik doe mijn broek en onderbroek uit en plak snel de luier om. Nog net op tijd, mijn darmen lopen leeg in de luier. Ik blijf stil staan tot het poepen over is. Daarna maak ik de luier los en plak snel een nieuwe, schone om. De vieze luier maak ik zo goed mogelijk dicht en leg ik op de vloer. En wat nu, is de vraag. Ik probeer mijn broek weer aan te trekken, maar die is te strak over de grote luier. Nog erger, door de poging is er poep aan mijn broek terecht gekomen en zie ik de sporen zitten aan de binnenkant. Er zit een duidelijke streep poep in mijn broek. Ik trek deze snel weer uit en vouw hem op. Daarna leg ik hem naast de vieze luier op de grond. Ik sta nu in de kledingkast in alleen mijn luier en krijg het al snel koud. Na wat getreuzel besluit ik maar wat warme kleding van Alex aan te trekken. Ik pak de romper die ik eerder had bekeken. Deze kan ik aantrekken als een soort hemd en maak de drukknopen onder mijn luier dicht. Dit zit erg lekker en voel al een stuk warmer aan. Maar mijn armen en benen zijn nog steeds koud. Dan kijk ik rond en pak ook de eendelige pyjama. Het duurt even voordat ik begrijp dat de pyjama niet past met de rits op mijn buik. Dan gaat die niet aan. De rits hoort op de rug. Helaas zit deze zo dat ik hem niet kan vastmaken. Ik ga op de bank zitten . Maar dat zitten op de bank ben ik al snel zat. En doordat de rits op mijn rug nog open staat heb ik het nog steeds koud. Ik kijk maar eens bij het bed. Aan de voorkant van het bed is het spijlenhek open ik kan zo op het matras. Aan het voeteneind ligt een blauwe stapel wat ik vermoed dat het een deken of dekbed is. Ik vouw deze open en zie dat het geen deken is maar een slaapzak. Of eigenlijk meer een trappelzak zoals baby’s die hebben met mouwen voor de armen. Ook deze rist zit weer wat vreemd en gaat verkeerd om open. Normaal gaat een rits van een slaapzak open van nek naar voeten. Deze gaat van voeten naar nek. Ik besluit de rits net niet helemaal open te maken zodat die bij de nek nog een klein beetje dicht zit. Dan steek ik mijn armen in de mouwen, mijn hoofd friemel ik door de opening en trek het met wat moeite goed. Ik rits de rest van de slaapzak dicht en ga in bed liggen. Ik voel me erg opgelaten door het hele gebeuren maar val toch snel in slaap.

Ik wordt wakker doordat Claire en Joke naast mijn staan. Joke vraagt, hoe kom je hier terecht? Ik wordt rood en begin te stotteren. Sorry, ik was nog op zoek naar het gastenverblijf. En toen zat ik opgesloten in deze slaapkamer. Toen kreeg ik last van mijn buik en diarree, dus heb uit pure nood maar een luier gepakt. En ik had het koud en moest wachten, vandaar dat ik in bed ben gekropen. Joke en Claire barsten in lachen uit. Wat een vreemde gast hebben we. Dit is nog nooit gebeurt. Kom er maar uit zegt Joke en maakt de slaapzak open. Als ik overeind komt, zegt ze. Geen wonder dat je het koud hebt, je rits staat nog open. En ze doet de rits achterop mijn pyjama dicht. Zo, jij bent alvast aangekleed voor een pyjamafeestje vanavond. Ik lag een beetje als een boer met kiespijn. Claire kijkt in de inloopkast en vind de vieze luier. Ze stopt deze in een vuilniszak. Mijn broek is ook vies zeg ik tegen Claire. Claire doet deze ook in de vuilniszak bij de luier. Ze zegt, help me herinneren, ik zal hem zo in de wasmachine stoppen. We lopen samen naar beneden.

We waren je kwijt en dachten dat je op zolder nog spelletjes aan het doen was. Maar toen we daar kwamen was alles donker en maakte we ons zorgen. Het was wel even zoeken voordat we je gevonden hadden maar gelukkig is alles goed met je. Blijkbaar had ik wel een hele poos geslapen want het was half 5 toen we beneden kwamen.

Beneden aangekomen vertelt Claire dat ze het hotel heeft gebeld. Mijn koffer staat nog in de opslag en zal daar blijven staan totdat ik deze kom halen. Het is nu te laat in de middag om nog andere kleding te gaan kopen. Gelukkig kan je wel wat van Alex aan, dan lossen we deze problemen wel later op. We zullen je wel helpen met aan- en uitkleden maar dan heb je in ieder geval iets passends om aan te doen.

Joke heeft een simpel en lekker diner voorbereidt. Het zijn gebakken aardappels, sla en vis. Na het avondeten gaan we in de huiskamer zitten en zet Claire een film aan. Het is een thriller. Ik zit naast Joke op de bank. Elke keer als het spannend is, pakt ze mijn hand beet en houdt deze stevig vast. Na een uurtje voel ik dat ik nodig moet plassen. Ik wil sfeer niet verbreken, Joke is steeds dichterbij komen zitten en ik wil zo blijven zitten. Daarom gebruik ik mijn luier om mijn blaas te legen. Om half 11 slaap ik bijna. Joke zegt, zal ik je naar bed helpen Chris? Dat wil ik wel. Joke en Claire hebben besloten dat ik in Alex zijn kamer mag slapen. Alex komt toch pas over maanden weer in dit huis. Voor die tijd laten we alles weer schoonmaken. Joke neemt me mee naar boven. Ze maakt de rits van mijn pyjama open en zegt trek de pyjama maar uit. Moet je eerst plassen vraagt ze. Ik beken zachtjes dat ik al in mijn luier heb geplast. Joke reageert, dat kan ook ga dan maar op de commode liggen, dan help ik je verder. Ik ga in mijn romper op de commode liggen. Joke maakt de romper los en daarna de luier. Ze pakt billendoekjes en poetst mij helemaal schoon. Ze doet het alsof het heel normaal is. Zo, je hebt je luier goed gebruikt zie ik. Maar goed dat je deze om hebt. Voelde je het niet aankomen vraagt ze. Ik voelde het wel maar wilde je niet storen tijdens de spannende film. Dan smeer ze wat zalf op mijn billen en in mijn liezen en plakt een nieuwe luier om. Ze maakt de romper weer dicht. Ik mag van de commode afstappen en ze helpt mij terug in de pyjama. Zo en nu in bed zegt ze. Ik ga in het spijlenbed liggen en Joke maakt mijn slaapzak dicht. Weltrusten zegt ze, geeft me een kus op de wang en klapt het hek van het bed dicht waardoor ik opgesloten ben in het ledikant. Ik draai me op mijn zij en probeer te slapen.

Anders dan in de middag kan ik nu niet in slaap komen. Ik lig te woelen en draaien en wordt niet rustig. Joke komt ongeveer een half uur later weer binnen. Kan je niet slapen? Ik zie het op de monitor. Ik vraag, hoe kan dat? Je bed heeft bewegings sensoren. En er hangt een camera met microfoon boven het bed. Dat was voor Alex om te zien hoe hij slaapt. En nu is het ook handig voor jou. Hier heb ik iets lekker voor je, ze pakt een fopspeen en smeert er wat zalf op. Die zalf is een slaapmiddel, dat zal je helpen. Ze stopt de fopspeen in mijn mond. Ze trekt een soort mutsje over mijn hooft. Het ziet eruit als witte kant of gaas. Het is niet dik maar wel stevig. Het mutsje heeft aan de voorkant 2 koortjes die ze vastmaakt aan de fopspeen, hierdoor kan ik hem niet uitspugen. Slaap lekker baby Chris zegt Joke en geeft een kus op mijn voorhoofd. Ze maakt het hek weer dicht en vertrekt uit mijn slaapkamer. Bij vertrek heeft ze nog op een soort knuffel gedrukt die zachte muziek maakt en een sterre patroon laat zien op het plafond. Nu val ik wel snel in slaap.
 

Max1234

Toplid
Zondag

De volgende ochtend wordt ik gewekt door Claire. Eerst even ontbijten en dan gaan we met de boot varen, zegt ze. We eten in de woonkeuken wat brood en drinken lauwe thee. Ik moet nodig plassen en zeg dit tegen Claire. We zitten nu te ontbijten. En dan wordt mijn croissantje koud. Plas maar in je luier is haar reactie. Je krijgt na het ontbijt toch schone kleren aan. Gezeten aan de keukentafel plas ik in mijn luier.

Je mag even douchen en dan pakken wij wat te eten in zegt Joke. Ze brengt me naar een grote badkamer op de eerste verdieping en helpt mij uit mijn pyjama, romper en luier. Ik zal je zo een drijfpak brengen om aan te doen zegt Joke. Ik vraag, wat is een drijfpak? Joke zegt, een soort zwempak van Alex. Ik laat het zo zien. Als ik onder de douche staat komt Joke binnen. In haar handen heeft ze iets blauws voor mij. Droog je maar af zegt ze. Ze blijft staan kijken terwijl ik me afdroog. Als ik klaar ben doet zij me nog extra afdrogen op sommige lichaamsdelen zoals mijn benen die nog half nat zijn. Dan houdt ze mijn kleding omhoog. Het is een drijfpak van Alex zegt ze, ik hoop dat het past. Het ziet eruit een soort badpak. Dit badpak bedekt het de hele buik en rug. Het heeft korte mouwen en korte broekspijpen. De kleur is vooral blauw met een patroon van witte kleine bootjes. De mouwen zijn oranje van kleur Het heeft verdikkingen op de borst en rug. Dat zijn ingebouwde drijvers legt Joke uit, dat werkt als reddingsvest. Het kruis heeft ook een verdikking. En dat is een zwemluier legt ze daarna uit. Ik had liever een zwembroek en t-shirt zeg ik. Joke zegt, dat zou Alex ook liever dragen. Dan kan hij ook onbeperkt met zijn plasser spelen. Daarom heeft hij dat niet in zijn kast liggen. Mama heeft allerlei kleding voor hem gekocht of laten maken waardoor hij niet met zijn luier of plasser kan spelen. Dus alles wat Alex in zijn kast heeft liggen, heeft een sluiting op de rug of iets anders waardoor hij niet bij zijn luier kan. Dus als je mee wilt met de boot, is dit de enige keus die ik voor je heb. Je mag anders ook een bikini van mij lenen maar ik ben bang dat die niet past en er wel heel vreemd uitziet. Ik ben niet blij dat ik het drijfpak aan moet doen maar heb geen keus en wil wel graag varen. Joke helpt met het aantrekken van het drijfpak en maakt de rits dicht. Ook deze past alsof het speciaal voor mij is gemaakt. We nemen een extra drijfpak mee zegt Joke. Mocht deze vies worden dan kan je nog wisselen. Maar zeg het maar als je naar de WC moet, dan help ik je.

Claire is ook onder de indruk als ze mij ziet. Het is net alsof ik mijn broer zie staan zegt ze. Je ziet er erg lief uit in zijn kleding, schatje.

De boot ligt direct achter het huis. Het is een mooie boot van ongeveer 10 tot 15 meter lang. We varen over het meer. Terwijl Joke achter het stuur staat smeert Claire mij helemaal in met zonnebrand olie. Claire vertelt mij ook over de kleding van Alex. Alex heeft ontzettend sterke drang om zijn luier uit te trekken en dan zichzelf te bevredigen. Of met poep te smeren. Mama vind dat verschrikkelijk en heeft allerlei kleding gezocht waarmee dat niet kon. En wat ze niet kon vinden heeft ze laten naaien door een naaister in Middelburg. Hij heeft veel meegenomen naar Amsterdam maar er is zoveel keus dat de helft is achter gebleven. We varen een half uurtje over het meer en gaan dan voor anker om te gaan zwemmen. Ik vertel aan Claire dat ik nog moet plassen. Ze leidt mij benedendeks waar een kleine badkamer met WC is. Ik hoor dat ze klittenband op mijn rug losmaakt. Ze legt uit dat de rits is afgedekt met een strook klittenband om het steviger dicht te maken. Ze maakt de rits van het zwempak open en helpt me verder met uittrekken. Het duurt zo lang dat ik bijna in mijn broek plas maar eindelijk kan ik plassen op de wc. Daarna helpt ze me weer met het aantrekken van het drijfpak en gaat het proces andersom. Ze trekt het drijfpak omhoog. Maakt de rits weer dicht en daarna hoor ik dat ze het klittenband vastmaakt op mijn rug.

Daarna duiken we met z’n drieën het meer in. Nu is duiken figuurlijk voor mijn, door de drijvers kom ik bijna niet onder water. Eigenlijk voelt dit heel ontspannen aan, je hoeft niet te zwemmen maar zweeft in het water. We zwemmen wat in de rondte en gooien een bal over. Na een poos zwemmen gaan we terug aan boord. Claire pakt koffie en koek uit de tas. We drinken en eten dit op het dek. In de zon droogt mijn pak redelijk snel weer op. Dan varen we door naar Veere en leggen aan in de haven. Laten we gaan lunchen zegt Joke. De dames doen beide een jurk aan over hun bikini. Moet ik zo het dorp in vraag ik haar? Als een soort grote baby in dit drijfpak. Ja zegt ze, dat deed Alex ook altijd. En we hebben niets anders bij ons. Oké reageer ik, ben blij dat ik niemand ken. Je mist alleen nog je muts zegt Joke en doet een stoffen petje op mijn hoofd. Het is hetzelfde blauwe met witte bootjes patroon als mijn drijfpak. En zitten soort flappen aan de zijkant die de zon tegen houdt. Dit beschermt je hoofd, nek en oren tegen de zon zegt ze. Joke doet zelf een mooie beige hoed op en ziet er heel trendy uit met haar mooie jurk met bijpassende hoed. We lopen met z’n drieën Veere in. Het is druk en er zijn veel mensen. Ik kan niet goed zien of er veel mensen naar mij kijken. Door de zonneflappen aan mijn pet kan ik alleen recht vooruit kijken en zie ik niet wat er naast mij gebeurt. We gaan op een terras zitten en Claire bestelt wat te eten voor ons. Het is wel genieten in de zon op dit terras. Helaas mag ik geen bier of wijn van de dames, alleen cola. Gelukkig mag ik wel mijn favoriet bestellen, een broodje tonijn. Na afloop bestelt Claire koffie met appelgebak en slagroom voor ons. Eigenlijk moet ik die niet eten zeg ik. Dit kan helemaal verkeerd vallen. Van slagroom krijg ik soms diarree. Claire zegt, hopelijk heb je vandaag een goede dag. En anders wassen we je wel weer schoon. Probeer het gewoon. We genieten heel erg van het gebak en ik eet alles smakelijk op.

We gaan terug naar de boot en varen terug over het meer. Halverwege de tocht mag ik nog zwemmen. Als ik een kwartiertje aan het zwemmen ben, voel ik dat ik moet poepen. Ik kom snel uit het water en meldt dit aan Joke. Joke graaft in haar tas en haalt een soort dikkere onderbroek eruit. Dit is een beschermbroek. Trek die maar aan over je drijfpak. Dan mag je in je pak poepen. Kan je me niet naar de WC helpen vraag ik. Joke reageert, Chris je bent helemaal nat en je drijfpak ook. Dan wordt de boot en de WC vies. Met deze beschermbroek over de drijfpak kan je rustig poepen en gebeurt er niets. Dan spoelen we thuis weer alles schoon. Ik heb geen keus maar poep daar in mijn broek. Ik voel hem snel opzwellen en de dikke plak zitten. De beschermbroek houdt alles tegen. Joke beslist dat we nog even moeten tanken en vaart de haven van Wolphaartsdijk in. We leggen aan bij de dok en een medewerker stopt de benzineslang in de boot. Hallo Joke, heb jij je broer weer meegenomen? Joke antwoord ontwijkend, het is een mooie dag om te varen. Dus daar genieten we van Jan. Jan antwoord, het is heerlijk maar het lijkt wel alsof de boer aan het gieren is, het stinkt verschrikkelijk naar poep. Hoe zou dat nu komen? Gelukkig is de tank snel vol en vertrekken we weer.

Thuis aangekomen wordt de boot vastgemaakt en gaan we weer naar binnen. Het valt mij op hoe goed het beveiligd is, alle buitendeuren gaan open met een vingerafdruk van Joke of Claire. Zelfs om naar buiten te gaan is de vingerafdruk nodig.

Joke neemt me weer mee naar de badkamer op de eerste verdieping en helpt mij uit de kleding. Eerst doet zij zelf haar jurk uit. Wil niet dat die vies wordt zegt ze. Dan doet ze bij mij de beschermbroek uit. Daarna het drijfpak. Ik moet onder douche gaan staan. Joke pakt een losse handdouche en spoelt mij helemaal schoon. Dan pakt ze een washand met zeep en wast me helemaal. Ook gebruikt ze de handdouche om zelf schoon te worden van het buiten water. Als ze klaar is zegt ze, draai je hoofd maar even naar de muur, dan ga ik afdrogen. Terwijl ik doe alsof ik naar de muur kijk, trekt Joke haar bikini uit en droogt zij zich af. Daarna loopt ze de badkamer uit. Ze komt even later terug aangekleed in een joggingpak. In haar handen heeft ze een luier en een zwart hoopje. Kom we gaan afdrogen zegt ze. Ik hoef eigenlijk niets meer te doen, Joke droogt me af. Daarna houdt ze een hansop omhoog. Deze is erg comfortabel denk ik. Het is een hansop van Adjustforyou. Joke helpt me met aantrekken. Het voelt heerlijk zacht en warm. De stof is elastisch en zacht. Deze hansop is donderblauw. Het heeft lange mouwen en broekspijpen. Ze elastische stof zit strak om mijn lichaam alsof het een tweede huid is. Ik voel dat Joke een rits op mijn rug dicht maakt. Zo ben je klaar voor de avond.

Vanavond eten we nasi met saté en kroepoek. Het is weer genieten. Door het varen op de boot voel ik mij erg moe en wil vroeg naar bed. Joke helpt mij het bed in en maakt meteen de speen vast aan mijn hoofd met het mutsje. Door het water heb ik wat last van huiduitslag en moet erg krabben. Dat is vervelend zegt Joke, ik zal even helpen. Ze pakt wat zalf en smeert dit op de geïrriteerde huid. Maar dit neemt niet alle jeuk weg en ik blijf krabben. Joke loopt naar de inloopkast en zegt. Ik haal even een paar antikrab wanten voor je. Even later is ze terug met 2 wanten. Die doet ze over mijn handen. Ze maakt de linker vast met klittenband. Het klittenband loopt in een strakke band over mijn pols heen. En dan sluit ze het klittenband eigenlijk zoals je een armband of handboei zou sluiten. De band loopt helemaal over mijn pols en ik snap dat dit voorkomt dat de want los kan komen. Dan vouwt ze het uiteinde van de want wat op mijn onderarm zit terug over de band klittenband. En deze strook zet ze vast met een paar kleine haakjes. Na mijn linkerhand maakt ze ook mijn rechterhand op dezelfde manier vast. Ook deze want zit goed over mijn hand heen. Als dit gedaan is kijkt Joke naar mij. Ik heb meteen jeuk en probeer te krabben. Door de zachte wanten kan ik niet meer krabben maar aai ik mijzelf. Joke zegt, de ultieme bescherming voor iedere jeuk. Dan geeft ze me nog een kus op de wang. Weltrusten Chris zegt ze. Daarna doet ze het hek van mijn bed dicht, zet het nachtlichtje aan en loopt mijn slaapkamer uit.
 

Max1234

Toplid
Maandag

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker. Na een paar minuten liggen zie ik dat het bedhek open staat. En ik merk dat mijn wanten loszitten. Ik sta voorzichtig op uit het bed en loop mijn slaapkamer in. De deur naar de gang zit dicht. Ik probeer wel de vingeradruk scanner maar er gebeurt niets. Op de commode staat een flesje klaar met limonade. Er zit een briefje op, even schudden voor de smaak en drink maar helemaal op. Ik pak het flesje op en kijk ernaar. Het is een flesje met een speen erop. Ik neem het flesje mee en ga op de bank zitten. Na even schudden drink ik dankbaar het flesje leeg. Dan zie ik op de grond een ingepakt cadeautje staan. Er zit een briefje op waarop staat geschreven, voor Chris. Hopelijk is dit ook jouw hobby. Ik maak het nieuwsgierig open en het is een doos Lego. Een grote auto om te bouwen. Ik ga ernaast zitten en maak de doos voorzichtig op en haal alle zakjes met onderdelen uit de doos. Daarna vouw ik de gebruiksaanwijzing open en begin langzaam aan met het bouwen.

Na een poosje bouwen komt Claire binnen. Hallo Chris, lekker aan het bouwen. Ja antwoord ik, wat leuk eigenlijk om weer eens met Lego bezig te zijn. Claire neemt me mee voor het ontbijt. Omdat het nog steeds lekker weer is ontbijten we buiten op het terras. Joke zegt, vandaag wil ik naar het strand. Kunnen we lekker een stuk lopen en picknicken. Zie je dat zitten Chris? Natuurlijk zie ik dat zitten, laten we gaan. Joke neemt mij na het ontbijt mee naar mijn slaapkamer voor een schone luier en wat kleding. Ze maakt mijn nachtluier los. Naast een ochtend plasje zit is deze nog redelijk schoon. Daarna pakt ze een iets dunnere luier van de stapel en plakt deze bij me om. Wil je een korte broek vandaag vraagt ze. En dat zie ik wel zitten. Ze loopt naar de inloopkast en pakt daar iets. Ze houdt het omhoog voor mij. Het ziet eruit als een polo t-shirt met korte broek eronder. Maar ik zie dat de broek en shirt een geheel vormen. Joke vertelt, dit heeft mama speciaal laten naaien voor Alex. Achterop de polo shirt is een bijna niet zichtbare rits genaaid. Deze maakt Joke open. De korte broek lijkt heel stevig maar heeft een heupband van elastiek. De broek schuift makkelijk over mijn billen. De knoopopening en rits aan de voorkant zijn nep, deze kunnen niet open. Nadat de broek aan is helpt Joke me met het aantrekken van het polo shirt. Mijn armen gaan door de mouwen. Joke trekt het shirt recht en sluit de rugrits. Daarna haalt ze een paar sandalen uit de kast en ook deze passen mij perfect.

We lopen samen met Claire naar de garage. De deur naar de garage heeft ook een vingerafdruk scanner en Claire opent deze. Dan stappen we in de auto van Joke. Dit is een Audi Q7 SUV. Op de achterbank staat een soort grote kinderstoel. Ga jij maar daar zitten zegt Joke en wijst naar de kinderstoel. Ik ga erin en Claire maakt de riemen vast. Het is een vierpuntsgordel die mij stevig vast maakt. De riemen zitten al perfect op de goede lengte en Claire is snel klaar. Zelfs dit past perfect, wat goed is dit. Joke gaat achter het stuur zitten en rijd de garage uit. Ik vraag maar niet waarom ik in de stoel moet zitten. Na de discussie van het drijfpak gisteren heb ik geen zin in een nieuwe discussies.

We rijden naar een strand in Walcheren. We kunnen vrij dichtbij parkeren en wandelen naar de zee. Het is heerlijk weer en de zee lonkt naar mij. Ik trek mijn sandalen uit en loop tot mijn knieën in de zee. Joke trekt ook haar jurk uit. Hieronder heeft ze een bikini aan. De jurk vouwt ze op en stopt ze in een rugzak die ze bij zich heeft. Claire heeft een korte broek en blouse aan en kan ook door het water lopen. De meiden lopen ook met hun blote voeten door het water. Na een half uurtje lopen struikel ik en val voorover in het water. In val zo erg dat ik helemaal nat wordt. Mijn shirt en broek is helemaal nat maar ook mijn luier loopt ook helemaal vol en voelt zwaar aan. Ik kom moeilijk weer omhoog. Claire en Joke moeten erg lachen. Als ik overeind sta laat mijn luier half los en zakt onder mijn broek. Joke gaat meteen op haar knieën bij me zitten en probeert de luier helemaal los te maken. Dat gaat niet makkelijk doordat de plakkers niet loslaten. Na een minuutje worstelen maakt ze de rits los op mijn rug en steekt haar hand vanaf die kant naar mijn rug om de luier los te maken. Dan kan het wel. Als de luier op de grond ligt maakt ze de rits weer dicht. Daarna pakt ze een vuilniszak uit haar rugtas en ruimt de natte luier op. De zak met natte luier gaat onderin de rugtas. Ik sta ernaast in mijn natte kleding en zonder luier. Joke en ik besluiten samen in de zee te duiken. Nu zonder luier kan dit en we gaan lekker zwemmen. Dan lopen we verder het strand op naar de rand van de duinen voor een kleine picknick. Tijdens de picknick krijg ik het koud door de natte kleding en de wind die wat harder is gaan waaien. Claire zegt, we moeten maar snel teruglopen. Maar Joke is bang dat ik kou vat. Ik heb wel een handdoek en schone luier voor je bij zegt ze. Wat als je deze natte kleding uittrekt. Maar ik wil niet in luier op het strand zitten. Doe dan mijn jurk aan stelt Joke voor, die zit nog droog in de rugtas en ik heb hem nu niet nodig. Er is wat overredingskracht voor nodig maar ik blijf klappertanden dus stem ermee in. Nadat ik een droge luier en de jurk van Joke heb aangetrokken warm ik weer op en wordt mijn stemming ook beter. We eten en drinken wat op het strand en liggen nog wat van de zon te genieten.

Claire vertelt dat ze die avond zal terugreizen naar Amsterdam. Haar werk gaat gewoon door ondanks de Corona crisis en ze moet morgen weer in het laboratorium aan de slag. Maar ze zal wel als ze in Amsterdam is mijn koffers ophalen. Joke zegt dat ik nog wel langer mag blijven logeren. Ik vind het wel gezellig om je erbij te hebben. Als je wilt kan je nog een poosje blijven. De andere keus is dat je meereist met Claire naar Amsterdam. Ik denk erover na. Is mijn vieze broek al gewassen vraag ik aan de dames. Claire kijkt wat schaapachtig naar mij, die ben ik vergeten. Waar had je die gelaten vraag Joke. Claire vertelt dat ze die in de vuilniszak met de vieze luier had neergelegd in de kelder op weg naar de wasmachine. Joke antwoord, oh shit. Die vuilniszak heb ik gevonden en opgeruimd. Ik dacht dat het alleen een poepluier was en heb deze in de vuilniscontainer gegooid. En die container is vandaag geleegd door de vuilnismannen. Dus mijn enige normale broek die ik in Zeeland bezit is samen met mijn bankpas verdwenen met de vuilnis vraag ik. Ik ben bang van wel zegt Joke met een zachte stem. Maar je mag echt bij me blijven logeren totdat Claire terug is uit Amsterdam. Eigenlijk heb ik het erg naar mijn zin dus ik blijf gezellig bij je Joke, antwoord ik. Joke is erg opgelucht door mijn antwoord. We vertrekken halverwege de middag terug naar huis. Claire moet nog lang rijden naar Amsterdam en wilt vroeg vertrekken. We lopen samen terug over het strand waarbij ik probeer om mijn jurk te dragen alsof dat heel normaal is. We lopen door de duinen terug en komen niet veel mensen tegen gelukkig. Bij de auto aangekomen is het wel drukker en ik loop wat rood aan van schaamte. Joke ziet het en zegt, niets van aantrekken het is goed wat je doet. Terug in de auto helpt Joke me in de stoel en maakt de gordels vast. We rijden terug naar de woning en Joke parkeert de auto in de garage. Als we terug zijn opent Joke de terrasdeuren en drinken we in de achtertuin een kopje koffie. Na de koffie vertrekt Claire voor haar reis naar Amsterdam. Joke stuurt mij naar de douche voor een wasbeurt en schone kleren. Ze brengt mij schone kleren om aan te trekken na het douchen. Een luier en een hansop van Adjustforyou met korte mouwen, korte broekspijpen en weer een rugsluiting. Ze droogt mij af en doet me de schone en dikke luier aan. Daarna helpt ze mij met het aantrekken van de hansop. Wil je verder spelen met de Lego vraagt ze? En als ik bevestigend antwoord pakt de Lego op waarmee ik bezig was en neemt dit mee naar een hoek van de huiskamer.

Het is de hoek die de huiskamer verbind met de woonkeuken. In deze hoek staat een grote, lage tafel. Een bank die lijkt op de bank en de slaapkamer van Alex. En wat kratten met speelgoed. Rondom de hoek zit loopt een rond traliehek. Dit hek schermt de hoek af alsof het een kwart is van een ronde cirkel. Of de vorm van een pizzapunt. Ik schat dat de afstand van de hoek naar het hek op 3 meter. Het hek staat open half open en we kunnen makkelijk naar de tafel lopen. Hier ze Joke de lego op tafel. Dit is de speelhoek van Alex vertelt ze. We kunnen dit sluiten en dan is het een soort box. Ik vraag, hoe werkt het dan? Ga maar zitten aan de tafel zegt Joke. Ze loopt naar de muur van de woonkeuken en laat haar vinger scannen op een controle boxje. Dan drukt ze op een knop en houdt deze vast. Ik zie dat de hekken van de speelruimte beide sluiten. Ze zitten eerst alleen aan de buitenkant van de kwart cirkel. Maar doordat Joke op de knop drukt, schuiven de hekken vrij snel dicht naar het midden toe en de box gaat dicht. Na 4 seconden is het al gedaan en is het hek dicht. Het hek loopt door tot het plafond en ik snap dat je er niet zelfstandig uitkomt. Waarvoor is die rode knop? Joke antwoord, daarmee gaat een alarm af. Als ik dan ergens anders in huis bezig ben, hoor ik dat je hulp nodig hebt.

Ik ga verder bouwen aan de Lego auto. Ondertussen maakt Joke het eten. Wat eten we vanavond vraag ik. We eten een tomatensoep vooraf met daarna een hartige groentetaart. Ik voel dat ik moet plassen en vraag Joke of ik kan plassen. Joke reageert, ja natuurlijk laat maar gewoon lopen. Dat kan toch veilig daarom heb je een luier aan. Nee, vraag ik, mag ik op de wc plassen? Joke antwoord, ik ben nu aan het koken. Laat maar lopen in je luier schatje. Dat doe ik dan maar.

Na een klein uurtje is het eten klaar. Joke drukt op de knop en de box gaat weer open. Net zo makkelijk als de hekken dicht gingen, gaan ze nu weer open. Wiebelkontje, ga maar op de stoel zitten van Alex, zegt ze. Er staan aan het begin van de tafel een grote kinderstoel met tuigje erin. De kinderstoel heeft ook 2 leuningen waaraan leren gespen zitten. Joke maakt het tuigje vast voor mijn borst langs. Ik zit keurig netjes overeind. Daarna pakt ze een grote slab uit de la. Dit is wel handig voor de tomatensoep zegt ze en knoopt de slab bij me voor. Daarna beginnen we aan de soep. Ondanks de slab mors ik toch een beetje soep. Mijn slab heeft wat rode vlekken. Joke is al bijna klaar en pakt mijn lepel over. Bij de eerste schep die ze voert lacht ze, kijk zo doe je dat zonder knoeien. Daarna pakt ze de hartige taart uit de oven. De slab laat ze om. Ik wil de eerste hap eten nemen van de hartige taart terwijl Joke niet toekijkt. Maar dit gerecht komt nog maar net uit de over en ik verbrand mijn mond. Wat doe je nu Chris roept ze uit. Dat moet afkoelen. Snel pakt ze een groot glas water en houdt deze voor mijn mond om leeg te drinken. Nu niet meer doen zegt me. Ze pakt mijn rechterhand beet en stuurt deze door de leren gesp aan de leuning. Dan trekt ze snel het riempje aan en mijn hand zit vastgebonden aan de stoel. Daarna doet ze hetzelfde met mijn linkerhand en ook deze bindt ze vast. Nu gaan we voorzichtig eten zegt ze. Ze blaast over mijn bord en wacht tot de hartige taart is afgekoeld. Daarna voert ze mij het eten. Als ik ben uitgegeten eet ze eindelijk haar eigen eten op.

Je mag nog wel even bouwen terwijl ik de afwas doe zegt ze. Ze maakt mijn slab los, poetst gedachteloos mijn gezicht schoon. Daarna maakt ze mijn handen weer los van de leuningen. Ik stap van de kinderstoel af en loop terug naar het Lego bouwwerk in de hoek. Terwijl ik verder bouw aan de Lego doet Joke de afwas. Terwijl ik geconcentreerd bezig ben, hoor ik dat het hek dichtschuift. Joke zegt, ik ga even de was doen beneden. Ben zo weer terug schatje. En loopt weg alsof het heel normaal is dat ze mij opsluit als ze weggaat. Ik draai me verbaast om en bouw verder aan de Lego.

Als ze klaar is stelt ze voor, zullen we nog televisie kijken? Dat wil ik natuurlijk wel. Ze maakt het hek los en neemt me mee naar de woonkamer. De afgelopen dagen zaten we daar op de bank maar nu mag ik op de fauteuil zitten. In deze stoel zit nu een witte leren band. Als ik zit drukt Joke op een paar knopjes waardoor het voeteneind omhoog komt, hoofdsteun omlaag en ik er heerlijk in lig. Als ik lig maakt Joke de witte band dicht. Het zit als een riem om mijn middel. De riem sluit met een slotje. Ik zie het met verbazing gebeuren en vind het maar niks. Maar ik heb weinig keus, wil niet Joke boos maken. We kijken samen naar een Mission Impossible film en ik geniet wel erg ervan. Als het is afgelopen brengt Joke me naar bed. Het is het vast patroon. Eerst mijn vieze luier uit. Deze is behoorlijk volgeplast.Je hebt niet gepoept vandaag zegt Joke. Dat is niet goed. Het is maar goed dat ik wat laxeermiddel in je thee had gedaan vanavond, dan kan je morgen wel een grote boodschap doen. Daarna een schone luier met wat zalf voor de liezen en billen. Joke doet een plastic onderbroek over mijn billen, dit is voor de zekerheid zegt ze. Wil niet dat alles vies wordt door diarree. Ik krijg een eendelige pyjama aan, zonder voetjes vandaag omdat het zo warm is. De slaapzak ik ook wat dunner en koeler. Daarna smeert Joke nog wat zalf voor de jeukplekken en doet ze mij de wanten nog aan. En als laatste krijg ik een speen met wat slaapzalf vastgemaakt met het mutsje over mijn hoofd. Als Joke vertrekt krijg ik weer een kus, nu ook een knuffel. Ze doet het bed dicht en ze het nachtlampje aan.
 

Max1234

Toplid
Dinsdag

De volgende ochtend is mijn bed niet open en heb ik nog steeds mijn wanten aan. Ik moet een poosje wachten totdat Joke me komt halen. Terwijl ik wacht heb ik sterke buikkrampen. Denk dat dit komt door het laxeermiddel wat ik heb gekregen. Na een poosje poep ik mijn hele broek vol. Ik voel en hoor het lopen. Daarna heb ik een paar minuten pauze en komt de volgende lading. Joke komt binnen en kijkt me aan. Is het laxeermiddel aan het werken vraagt ze. Ik knik ja, door de speen kan ik niet praten. Joke draait zich om en zegt, ik kom over een half uurtje wel terug. Ze doet de deur dicht achter zich. Bij mij is het een terugkerend patroon van buikkrampen en daarna poepen. Het gaat steeds makkelijker en het klinkt steeds dunner.

Na een poosje komt Joke terug en maakt me los uit het bed. Laten we eerst gaan douchen zegt ze. Wat wil je na het douchen aan? Het wordt erg warm. Wil je een korte broek en shirt zoals gisteren of een zomerjurk? Ik heb eigenlijk wel zin in een zomerjurk. Joke loopt de kast in en komt terug met een zomerjurkje. Ze houdt deze omhoog. Het ziet eruit als een strakke jurk met een tule rokje. Het rokje is wit. Het lijfje is licht blauw. Ze draait de jurk om en ik zie dat de rug gesloten is door een rij van kleine knoopjes. Ze vraagt, is dit de keus voor vandaag. Ja leuk zeg ik, laten we dat doen.

Ze neemt me mee naar de badkamer. Ze doet mijn pyjama uit en ik moet in de grote inloopdouche stappen. Daar doet zij ook haar kleding uit en stapt in onderbroek en slip in de douche. Ze doet een paar plastic handschoentjes aan en pakt een vuilniszak voor de luier. Even de boek uitdoen zegt ze. Ze trekt de plastic onderbroek omlaag. Die ziet er nog schoon uit, de luier was goed genoeg. De plastic onderbroek legt ze op een stoel in de badkamer. Daarna trekt ze de luier omlaag. Dat is een groot slagveld van poep en diarree. Het laxeermiddel heeft goed gewerkt zegt ze, deze kunnen we vaker gebruiken. De luier gooit ze in de vuilniszak en ik moet onder de douche stappen. Daarna spoelt ze met de losse handdouche mij extra goed schoon. Joke zegt dat ik goed voorover moet bukken en mijn billen wat spreiden om mijn anus goed schoon te spoelen. Zij spuit met de handdouche op een harde straal mijn onderwerk helemaal schoon.

Na het schoonpoetsen droogt zij zich eerst af. Daarna ben ik aan de beurt en maakt mij droog met een grote zachte handdoek. Ze doet een schone luier bij me aan. Daarna helpt ze mij met het aantrekken van de zomerjurk. Het lijfje lijkt het meeste op een gesloten romper waar de rok aan is vastgemaakt. Joke houdt het voor mij open en ik stap erin. De rok valt tot over mijn knieën en valt door de tule wijd uit. Ze hijst het lijfje omhoog en helpt mijn armen in de korte mouwtjes. Dan hoor ik dat ze een rits sluit op mijn rug. Ik dacht dat er knoopjes op de zitten zeg ik. Ja dat ook zegt Joke. Ik sluit eerst een rits en daarna een rij knoopjes. Mijn mama vond dit er mooier uitzien. Is dit voor Alex gemaakt vraag ik. Ja antwoord ze, Alex wilde ook mooie jurken. Er zijn er nog meer. Het duurt even voordat Joke alle knoopjes dicht heeft gemaakt. Terwijl Joke bezig is bestudeerd ik de jurk in detail. Dan valt mij het op dat ik soort borsten heb ik deze jurk. Ik wrijf er overheen, het zijn duidelijk borsten verwerkt in de stof van de jurk. Joke ziet mij wrijven en zegt, leuk hè. Dat zijn protheses in cup C. Die hebben we erin laten zetten om Alex wat meer een vrouw te maken. Ik kijk er erg blij naar en wrijf er nog even over. Na een poosje friemelen heeft Joke alle knoopjes gesloten en zijn we klaar.

Daarna mag ik meelopen en gaan we ontbijten drinken in de achtertuin. Het valt mij nu op dat het terras in de achtertuin is afgezet met een mooi maar hoog traliehek. Het hek loopt van muur tot muur en is zeker 3 meter hoog. Ik vraag, was dit hek er gisteren ook. Ik heb het niet eerder gezien. Ja het is er al jaren maar je hebt kans dat het eerder open stond. Ik kan het naar de zijkant helemaal openen. Maar dat ben ik vanochtend vergeten. Joke pakt haar telefoon en rommelt wat in een app. Dan hoor ik een zacht gezoem en het hek schuift opzij. Na een paar minuten is het helemaal open en zie je er niets meer van. Dit is een extra bescherming tegen inbrekers zegt Joke. ’s-Nachts sluit ik wat extra hekken, deuren en luiken om te zorgen dat we extra goed beschermd zijn. Dat heeft mijn papa laten installeren.

Na het ontbijt zegt Joke. Ik moet nog wat schoonmaken in huis. Wil jij verder bouwen aan de Lego? Daar heb ik wel zin in. Joke neemt mij mee naar de huiskamer. Ik loop naar de speelhoek waar mijn Lego staat. Als ik zit, drukt Joke op de knop en gaat het hek dicht. Tot zo, ik ga nu aan de slag zegt ze.

Na ruim een uur komt ze weer terug. Ik ben ondertussen heerlijk bezig geweest met het lego bouwwerk en na een slome start staat nu de helft van het bouwwerk. Joke opent het hek en komt binnen kijken naar mijn creatie. Ze heeft een flesje met limonade bij zich en geeft mij een zacht koekje. Het flesje heeft een speen op de top. Ik drink het graag leeg. Als het leeg is vertelt Joke dat we boodschappen moeten gaan doen. Er is niets meer te eten. Kan ik niet beter iets anders aandoen voor de boodschappen vraag ik. Ja zegt Joke, ik zal je speen voor je pakken. Dat bedoel ik niet, moet ik in jurk mee naar de winkel? Ja natuurlijk zegt Joke, dat valt niemand op. Joke heeft een rugtasje klaar staan met een paar spullen en neemt mij mee naar de auto. Ik loop naar de bijrijders stoel en wil daar gaan zitten. Nee zegt Joke, jouw plek is achterin en wijst mij op de kinderstoel. Ze helpt mij in de stoel en maakt de gordels vast. Als ik zit zegt ze, hier is alvast je speen. Ze pakt een helm uit haar tas en zet deze op mijn hoofd. De speen bungelt met een touwtje aan de helm. De helm maakt ze vast met een koortje onder mijn kin. Het zit eerst wat te strak en ze pakt een soort sleuteltje om het riempje een gaatje losser te maken. De speen bungelt nu voor mijn buik en ik kan deze in mijn mond stoppen. Dit doe ik natuurlijk onderweg en ik sabbel tevreden op mijn speen.

We rijden naar een grote supermarkt in Middelburg. Als we geparkeerd zijn komt Joke naar me toe. Laten we je speen even goed vastzetten zegt ze. Ze maakt een brede elastiek vast aan mijn helm die van wang naar wang loopt. Het midden van de elastiek, waar de speen aan vast zit, loopt recht over mijn mond. De speen zit daarmee goed vast tussen mijn lippen. Waarom is dit wil ik vragen maar doordat de speen in mijn mond zit, komt er alleen wat gemurmel uit mijn mond. Dit werkt geweldig zegt Joke en ik snap nu dat dit het doel is van de speen. Nu de speen in mijn mond vastzit, begint ze de riemen los te maken. Nog 2 grondregels zegt ze. Niet weglopen en geen dingen pakken. Ik doe de boodschappen en jij mag gezellig mee. Als je de regels breekt heeft dat gevolgen. Ik knik en murmel wat.

Joke pakt een boodschappenkar en neemt mij mee de supermarkt in. Het is een erg grote supermarkt en ik kijk mijn ogen uit. We lopen door elk schap. Als we door het schap met chips lopen, loopt het water me in de mond. Ik wil om patatje joppie chips vragen maar kan door de speen niets zeggen. Daarom pak ik een zak. Joke kijkt net de andere kant uit. Ik leg de zak in de winkelwagen. Joke pakt wat andere chips en ziet dan de zak patatje joppie liggen. Dit is niet de afspraak Chris zegt ze. Je mag geen dingen pakken. Joke zet de rugtas in de winkelwagen en pakt er wat uit. Dit heeft gevolgen jongetje zegt ze. Uit de rugtas komt een wit leren riem. Deze doet ze om mijn middel over de jurk heen. De gesp van de riem zit op mijn rug. Deze maakt ze behoorlijk strak dicht. Daarna pakt ze een witte want uit de rugtas. Kijkt even en ziet dat deze voor de linkerhand is. Ze schuift deze over mijn hand en maakt het klittenband om mijn pols vast. Aan de polsband zit een musketonhaak. Deze klikt ze vast aan mijn gordel waardoor mijn hand werkeloos aan mijn riem zit. Ze doet hetzelfde met mijn rechterhand. Ik probeer deze nog wel weg te houden en steek hem opzij. Een vreemde man pakt mijn pols beet en zegt tegen Joke, zoek je deze? Van schrik trek ik mijn hand terug en laat Joke de want vastmaken. Bedankt voor je hulp zegt Joke. Ik sta nu met 2 werkeloze handen naast de winkelwagen. Joke pakt nog een kort stukje koord. Het ziet eruit als een hondenriem. Deze bindt ze vast tussen het handvat van de winkelwagen en een lus aan de zijkant van mijn gordel. Ik ben nu volledig in haar controle in deze supermarkt. Joke fluistert in mijn oor, dat krijg je ervan als je niet luistert. Ik zie even verder de man lopen die mijn pols beet greep en probeer boos naar hem te kijken. Hij lacht mij vriendelijk toe. Er komt een winkel medewerker naar Joke toe en vraagt, gaat het allemaal goed hier? Joke antwoord hem, ja nu weer wel. Dit is een bewoner van zorginstelling Het Zeeuwse Hard. We dachten dat hij wel goed genoeg was om mee te gaan boodschappen doen. Maar dat ging vandaag niet helemaal goed. Vandaar dat hij er zo vreemd bijloopt. De medewerker zegt tegen Joke dat als ze nog hulp nodig heeft ze dit altijd kan vragen. Hij loopt weer weg. Joke gaat rustig verder met winkelen en ik heb geen keus dan naast de winkelwagen mee te lopen. Bij de kassa’s moeten we de extra brede doorgang hebben tussen de kinderwagens en rolstoelen. Maar niemand zegt er iets van dat ik vastgebonden aan de winkelwagen wordt weggevoerd.

In de auto aangekomen laat Joke de wanten vastzitten aan de gordel. Natuurlijk wordt ik wel losgemaakt van de winkelwagen. Daarna maakt ze me snel vast in de autogordels. De speen maakt ze wel los van mijn mond. Op de terugweg legt ze uit, ik heb niet veel geld om boodschappen te doen. Mijn laatste contract is door de Corona niet verlengt. Ik krijg nu een WW uitkering maar doordat ik in deeltijd werkte is dat niet veel. Het huis waar ik woon is van papa, hij betaalt alles ervoor. Deze auto is van mama, ik betaal alleen de benzine. Op dit moment is het heel lastig om een baan te vinden in Zeeland. En ik heb er eigenlijk ook geen zin in. Als laatste redmiddel kan ik altijd mijn hand ophouden bij papa. Maar dat wil ik echt niet. Dit kan ik voorlopig volhouden door heel zuinig te leven. Sorry, dit kon ik je niet in de winkel uitleggen en ik schrok een beetje. Als je weg wilt ben je altijd vrij om te gaan. Ik denk erover na maar besluit voorlopig nog maar even te blijven. Het is natuurlijk erg prettig als er elke dag voor je gezorgd wordt zoals Joke dat doet.

Terug in huis maakt Joke me helemaal los en kan ik weer vrij rondlopen. Als troost bakt Joke een lekker cake en maakt limonade voor mij. Ik kruip terug in de speelhoek en bouw verder aan mijn Lego. Ik voel wel dat mijn luier erg vol begint te worden en zeg dit tegen Joke. Joke neemt me mee naar mijn slaapkamer en begint met de jurk los te maken. Het kruis van deze jurk is gesloten doordat het een broekje heeft ingenaaid. Dus voor het verschonen van de luier moet ze eerst alle knoopjes losmaken en dan de rits openen. Dan kan de jurk naar beneden en eindelijk mijn erg natte luier uit. Ik ben blij als deze uit is en een schone voor me klaarligt. Eerst smeert Joke alles in met talkpoeder. Dat doet ze op mijn billen en plasser. Door al deze aandacht begint deze te groeien. Als deze teveel groeit plakt Joke snel de luier dicht. Daarna helpt ze me weer in de jurk en maakt de rits en knoopjes weer vast op mijn rug.

Wil je nog in de achtertuin wandelen vraagt ze. Verder dan het terras ben ik nog niet geweest dus ik vind dat wel een leuk idee. We wandelen samen door de terrasdeuren verder naar achteren. Het lijkt wel alsof het huis in een klein park staat. Er zijn grasvelden. Gebieden met grote bloemrijke struiken en aan de rand is een boomrijk stukje bos. Het gehele huis staat heel rustig en ik zie nergens een huis van buren of zelfs maar de weg. De gehele tuin is omringt door een metershoge muur. De inrit voor de auto’s loopt door een tunnel en daar kan niemand in of uit. De woning heeft wel een voordeur maar deze wordt bijna nooit gebruikt, iedereen komt via de tunnel in de garage als het nodig is. Wat voor extra beveiliging doe je ’s-nachts vraag ik. Joke vertelt dat voor alle ramen en deuren op de begane vloer en eerste verdieping rolluiken dichtgaan of traliehekken aan de buitenkant. Haar papa is erg bang voor ontvoering of diefstal en heeft alles tot in de puntjes laten beveiligen. Zou ik ook een toegangscode kunnen krijgen vraag ik. Dat zou mijn papa nooit toestaan zegt ze. Alleen familie krijgt toegang tot dit systeem.

We lopen weer terug en gaan via een zijdeur naar binnen. We staan nu in de kelder van het huis. In dit deel van de kelder ben ik nog niet eerder geweest. Even de was ophangen zegt Joke en loopt voor me uit. Verderop in de kelder is een wasruimte met wasmachine, droger en wat andere apparaten. Er is ook veel hangruimte in deze kelder. Ze maakt de wasmachine leeg en stopt dit lege wasmand. Het is allemaal was van mij zoals het drijfpak, de rompers, pyjama’s etc. Samen hangen we de was op. Als dat is gedaan zet Joke een schakelaar om op de muur en ik hoor een ventilator starten. Dat geeft extra frisse lucht voor de was zegt ze.

Tijdens het was ophangen kom ik nog terug op het gesprek van vandaag. Ik voel me wel wat bezwaard dat ik hier gratis verblijf en jij alles voor mij betaalt zeg ik. Joke antwoord dat ze dit niet zo erg vind, ik vind het heel gezellig dat je hier bent. En naast wat extra boodschappen heb ik geen extra kosten. Alle kleding is al aanwezig. En de luiers vraag ik, die moet je toch zeker kopen. Joke schiet wat is de lach. Luiers heb ik voldoende voor nog een jaar. Kom maar kijken. We lopen door de gang in de kelder naar de garage. Joke doet de deur open met haar vingerafdruk. In de garage lopen we naar een hoek waar ik nog niet was geweest. Hier verstopt staat een complete pallet luiers. Allemaal Tena’s. Joke vertelt, deze heb ik bestelt toen Alex al verhuist was naar Amsterdam. Ik moest 1 doos bestellen voor als hij hier logeert. Maar ik bestelde per abuis 1 pallet. Ik had mijn fout pas in de gaten toen ze deze kwamen afleveren met een vrachtwagen. Ik heb de pallet maar in de garage laten afleveren. Daarna moest ik mijn papa bellen en hem mijn fout bekennen. Hij lachte zich helemaal een deuk totdat hij de rekening kreeg. Helaas konden we de pallet niet terugsturen . En versturen naar Amsterdam is ook lastig. Hij blijft hier maar staan totdat die in de loop van de jaren wordt leeggemaakt. Als mijn ouders langskomen nemen ze geregeld een paar dozen mee naar Amsterdam. Dus jij kan ook gerust een paar luiers gebruiken, dit is de voorraad voor meer dan een jaar.

We lopen terug naar boven en Joke gaat koken. Ik ga in mijn hoekje zitten en bouw verder aan de Lego. Na het avondeten neemt Joke me mee naar de badkamer en mag ik in bad. Ook dit is superveilig uitgevoerd. Ik moet op een stoel gaan zitten in het bad. Joke maakt een gordel om mijn middel vast en laat water stromen in het bad. Het water is heerlijk ontspannend en ik geniet er erg van voor 10 minuten. Dan vind ik het al saai en wil eruit. Om mij wat bezig te houden pakt Joke een voorleesboek van Alex en begint hieruit voor te lezen over de Gruffalo. Dat boek is erg grappig. Daarna doet ze er nog een over Wie er de kop van de mol heeft gepoept. En een paar andere. Daarna mag ik wel uit bad. Joke laat het water wegstromen en droogt mij af. Ik krijg een schone luier aan met zalf op mijn billen. En ze helpt mij om mijn pyjama aan te trekken. En dan ga ik hup door naar bed. Na het vaste protocol met de speen (zou niet meer zonder willen), nachtlampje en natuurlijk de nachtzoen laat ze mij alleen achter in de slaapkamer.
 

Max1234

Toplid
Woensdag

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker. Het bed en mijn kamer staan open en ik loop verbaast naar beneden. Daar aangekomen kan ik Joke niet vinden en ik begrijp dat ze nog slaapt. Ik zie nu ook dat alle ramen dicht zitten met rolluiken en het terras is afgelopen met het hek. Andere keren miste ik dit doordat ik te laat wakker werk of mijn kamer niet kon uitkomen. Ik pak in de keuken een glas water en ga in de speelhoek verder met mijn Lego bouwwerk. Na een poosje is dit helemaal af.

Even later komt Joke binnen. Ze loopt rond in ochtendjas. Oh hallo schatje, je bent al wakker. Laat ik eerst de rolluiken open doen. Ze gaat naar het paneel op de muur. Laat haar vingerafdruk scannen en toets wat codes in. De rolluiken schuiven omhoog voor de ramen. En het hek op het terras schuift open. Nu eerst ontbijt. Tijdens het ontbijt vertelt Joke. Ik heb een idee, zou je het leuk vinden om een paar dagen te gaan varen met de boot. Dan gaan we richting het Grevelingse meer of de Biesbosch. Dat idee lijkt mij erg leuk reageer ik. Joke zegt, laten we vandaag wat voorbereidingen maken en proberen om morgen te vertrekken. Ze pakt pen en papier en begint te schrijven. Even een lijstje maken wat we nodig hebben. Mijn idee is om kleding mee te nemen voor maximaal 10 dagen. Is dat een goed plan. Dat vind ik prima. Ze schrijft op papier kleding Chris 10 dagen. Luiers 40x. Slaapzak 2x, Toiletartikelen, Drijfpakken, Reddingsvest. Waarom is een reddingsvest nodig vraag ik. Verwacht je schipbreuk. Nee Chris, dat moet je dragen voor je veiligheid. Als jij overboord valt dan zuigt je luier zich gelijk vol. Dan kan je wel verdrinken. Dus je moet een reddingsvest aan. En Alex heeft het allerbeste vest om te gebruiken.

Dan schrijft ze een lijst voor zichzelf met eigen kleding. Daaronder komen de boodschappen met afbakbroodjes, boter, snoep en koekjes, broodbeleg en avondeten voor een paar dagen.

We moeten eerst maar boodschappen doen zegt Joke. Ik wil naar dezelfde supermarkt als gisteren. Daar is de meeste keus. Kom laten we wat anders aandoen. Joke neemt me mee naar mijn slaapkamer en loopt de kledingkast in. Wat zullen we aandoen vandaag, een leuk matrozenpakje voor dit thema. Ze pakt een romper met blauwe lijntjes erop. Ze plakt eerst een schone luier om. Daarna doet ze een plastic onderbroek over de luier. Een reden hiervoor geeft ze niet. Dan doet ze de romper over mijn benen en trekt die omhoog over mijn lijf. Deze romper is heeft geen sluiting in het kruis maar een rits op de rug. Daaroverheen krijg ik een vrij strakke witte joggingbroek aan. Naar mijn gevoel is mijn luier duidelijk te zien. Ik kijk in de grote spiegel die in de slaapkamer hangt en zie mijn luier zitten. Ik denk zelfs dat ik de plastic onderbroek zie zitten. Maar Joke vind dat ik me niet moet aanstellen, het is maar ondergoed. Joke pakt een bijpassende blauwe helm van de plank en mijn speen en we lopen naar beneden. Van Joke krijg ik wat limonade in een tuitbeker. Drink dit helemaal op voordat we vertrekken zegt ze. Ik heb dorst en doe gelijk wat me gezegd is. Terwijl ik wat televisie kijk, kleed Joke zich ook aan. Zij doet een shirt en korte broek aan. Ze controleert even dat de tuitbeker leeg is We vertrekken daarna naar de auto die in de garage staat.

Terwijl Joke mij vastmaakt in de gordels vertelt ze. In je limonade zat wat laxeermiddel. Het duurt ongeveer 8 uur voordat deze gaat werken. Ik hoop dat je nogmaals goed leegpoept voordat we met de boot weggaan. En denk eraan, ik heb de wanten en gordel weer bij me. Dus vandaag winkel alleen ik, is dat duidelijk. Ik knik hard ja. Dan maakt ze de speen weer vast aan mijn helm met de brede elastiek. Ik sabbel er tevreden op. In de winkel ging het eerst goed. Ik loop braaf naast de winkelwagen en pak niets uit de schappen. We zijn nog maar net in de winkel en ik voel al pijnlijke steken in mijn buik. Doordat de speen in mijn mond zit kan ik niets zeggen maar kreun alleen maar wat. We zijn halverwege de winkel en de winkelwagen zit flink vol als mijn darmen stekt gaan krampen. Ik loop helemaal rood aan van de inspanning. En middenin de groente afdeling poep ik duidelijk hoorbaar mijn luier helemaal vol. Dit gaat door bij de groente afdeling weer een verse lading poep, bij het brood en ook bij het vlees. Hier klinkt het meer als een afvoerputje dat met veel kabaal leegloopt. Als we zijn aangekomen bij chips en snoep maak ik geen poepgeluiden meer maar verspreidt wel een erge poepgeur. Er hangt aan een zuil een grote spiegel en daar zie ik dat mijn witte broek duidelijk bol staat. We hebben geen keus en gaan door met winkelen. Met een volle kar en een volle luier lopen we naar de kassa. Ik schuifel vol schaamte achter Joke aan. En ook Joke voelt zich opgelaten met deze situatie. Ze fluistert in mijn oor, sorry ik had niet verwacht dat dit zo snel zou werken. De winkel opent speciaal voor ons een extra kassa en we mogen snel afrekenen. Daarna lopen we zo snel als mogelijk naar de kassa waarbij ik bij elke stap de poep voel zitten in mijn luier. We laden de boodschappen in en Joke maakt mij vast in de auto. Het voelt heel vreemd aan. Ik zit in de stoel op een lading poep die zich verspreid lang mijn billen. De rit terug gebruiken we ARKO ipv airco. Alle Ramen Kunnen Open. Het stinkt te erg om iets anders te doen.

Ondanks de stank help ik Joke om alle boodschappen naar de boot te brengen. De koelspullen kunnen gelijk in de koelkast van de boot. Als dit is gedaan zegt Joke, laten we nu eerst snel gaan douchen. We lopen terug naar huis, naar de grote badkamer boven. Joke doet eerst een plastic schort voor en plastic handschoenen aan voordat ze mij gaat helpen. Joke helpt me uit het matrozenpakje. Voor de zekerheid gooit ze alles in de was. Mijn plastic onderbroek zit ook onder de poep en gaat ook in de was. Mijn luier is vies aan de binnen- en buitenkant en wordt zo snel mogelijk in een vuilniszak gestopt.

Als ik ben schoongewassen gaat Joke wat kleding voor me pakken. Ze komt terug met een baby kruippakje maar dan in groot formaat. Het is lichtgroen met witte schaapjes op de stof. Middenop de buik staat Sister Joke is the Best met een groot roze hart eromheen. Zo zegt Joke, ik heb iets uitgezocht wat zeker niet meegaat op de boot. Maar het ziet er wel mooi uit. Ik vraag, wie heeft deze laten maken? Dat was het idee van papa en mama. En toen hebben ze hem aangedaan bij Alex. Het is wel heel lief. Ik vind het ook lief zeg ik. En jij bent ook het liefste voor mij zeg ik met een lichte trilling in mijn stem. Joke krijgt tranen in haar ogen en pakt snel de vuilnis om dit niet te laten zien. Laten we even naar de boot gaan zegt ze om het reddingsvest te passen.

We lopen weer naar de boot. De reddingsvesten liggen in een kast van de kajuit. Al snel vind ik het grootste exemplaar en de naam Alex staat met viltstift aan de binnenkant geschreven. Wat is hier bijzonder aan vraag ik. Ten eerste zit er extra drijfvermogen in om het gewicht van de luier te compenseren. En dan de gespen, doe maar aan zegt Joke, dan zal ik het laten zien. De rits van deze gaat op je buik. Ik maak deze rits open en zie dat er een band onderaan het reddingsvest loopt. Hier moet ik instappen en dan loopt er een band van mijn rug, onder mijn luier langs naar de voorkant van het vest. Joke legt uit. Die band is om te zorgen dat je niet uit het reddingsvest kan zakken. Als je weg zou zakken verdrink je alsnog. Dan maak ik de rits van mijn vest dicht. Dat voelt niet bijzonder aan. Middenover het vest loopt een tailleband of riem. Joke maakt deze vast met de gesp en trekt de riem aan. De gesp klikt dicht. Bovenaan de rits die voor mijn buik en borst voorloopt zit er ook een gesp. Deze gaat dicht over de rits van het reddingsvest. Zo trek maar uit zegt Joke. Ik probeer als eerste de gespen los te maken. De gesp bovenaan de rits en de gesp op de riem komen niet open. Er zit een klein drukknopje op maar het reageert niet. Joke probeert haar lachen in te houden maar dat lukt niet helemaal. Ik probeer het uitgebreid minuten lang maar er gebeurt niets. Het is nu geblokkeerd zegt Joke. Er brand nu een rood lampje. We moeten nu eerst een poosje wachten. Totdat het lampje uit is. Ik probeer de lampjes op de gesp te zien maar zie niets. Blijkbaar zie je dit alleen als je er recht van voren opkijkt. We rommelen nog wat in de boot terwijl we wachten op de gespen. Het rode lampje is uit. Zal ik het daarna maar doen zegt ze. Dan doet zij het. Terwijl ze strak kijkt naar de gesp bovenaan mijn rits, drukt ze een paar keer op de knop. Na een paar seconden klikt de gesp los. Hetzelfde doet ze met de gesp op mijn riem. Na een paar keer klikken, schiet deze uit het slot. De truc is als volgt zeg ze. Er knippert een heel klein lampje op de gesp. En als die knippert moet je snel drukken. Maar jij kan dat lampje niet zien, die zie je alleen als je voor het vest staat. Niet als je het aanhebt. En als je verkeert drukt, blokkeert het slot en moet je wachten totdat deze weer knippert. Ik bekijk de gesp nu vanaf de voorkant en zie wat Joke bedoelt. Dit kan ik nooit zelf losmaken. Maar het belangrijkste is, het past dus we kunnen morgen op reis.

We lopen naar binnen om de rest in te pakken. We beginnen in mijn slaapkamer. Joke stuurt mij de kast in voor 4 pakken luiers en mijn drijfpakken. Ondertussen pakt zij een paar slaapzakken en hansoppen voor de nacht. En ze zoekt een stapel kleding uit om overdag te dragen. We stoppen alles in een paar weekend tassen en brengen het dan naar de boot. We moeten 3 keer lopen voordat alles in de boot is. Joke brengt me daarna naar de speelhoek

Jij mag nog even met de Lego bouwen terwijl ik mijn eigen spullen pak. De bakken zitten vol met gesorteerd Lego dus ik kan hiermee leuk aan de slag. Joke brengt me nog een flesje met limonade en een koekje sluit daarna het hek van de speelhoek en vertrekt uit de woonkamer. Terwijl ik zit te bouwen voel ik weer darmkrampen opkomen. En opnieuw loopt er een hele lading diarree uit mijn billen. Ik kan niets anders dan verder spelen en wachten op Joke. Het duurt lang voordat ze klaar is maar komt dan eindelijk terug. Ik moest ook nog de was doen zegt ze, dat duurde zo lang.

Als Joke terugkomt zet ze thee voor zichzelf. En voor mij vult ze de beker limonade nogmaals. Ze hakt een appel in partjes en brengt dit in de speelhoek. Blijf jij nog even spelen Chris, dan heb ik even pauze zegt ze. Ze gaat lekker zitten in de huiskamer terwijl ik doorbouw aan de Lego. Nadat ze de limonade en appel had gebracht heeft ze het hek weer dichtgedaan. Ik bouw verder aan de Lego terwijl Joke een boek leest. Omdat Joke pauze heeft wil ik haar niet storen voor een schone luier.

Omdat Joke geen zin heeft om te koken heeft ze een grote pizza voor ons gekocht. Ze laat de oven opwarmen en leest ondertussen verder in haar boek. Als de pizza klaar is maakt ze de speelhoek open. Joke ruikt dat mijn luier vol zit. Laten we maar buiten eten vandaag. Ze loopt naar het beveiligingspaneel en toetst op een aantal knopjes. Ik zie het traliehek op het terras dichtschuiven. Als deze helemaal gesloten is, schuiven de terrasdeuren helemaal open.

Buiten staat er onder een overkapping ook een eettafel met 8 stoelen rondom. Het zijn luxe en stevige tuinstoelen met hoge zittingen. De stoel op de hoek staat achterste voren. Joke neemt me mee naar deze stoel. Ga hier maar zitten zegt ze. Ik zit neer met mijn rug naar de tafel. In het midden van de zitting, tussen mijn benen zit een soort knobbel. Hierdoor moet ik goed achterin de stoel zitten en kan ik niet naar voren schuiven. Dan drukt ze aan de andere kant van de tafel op een knop en de stoel draait om alsof die op een draaiplateau staat. De stoel past precies onder de tafel en mijn bewegingsruimte wordt afgesloten door de leuningen.

Vandaag verbranden we je mond niet zegt Joke. Ze maakt mijn handen weer vast aan de kinderstoel en bindt me een slab voor. Die moet ik nog inpakken zegt Joke, een paar slabben voor jou. Joke snijdt mijn pizza in stukken en voert mij voorzichtig de eerste hap.

Na het diner gaan we weer voor een luierwisseling. Joke doet maar weer bikini aan om haar kleding niet vies te maken tijdens het douchen. En dat was een goed voorzorgsmaatregel. Deze keer had ik minder gepoept maar het zit al veel langer in mijn luier. Het komt met moeite los van mijn billen en ze moet lang spuiten met de douche. Ik ben blij dat dit eruit is zegt Joke. Liever nu, dan morgen op de boot. Denk je dat er nog meer komt? Dat weet ik niet. Het rommelt nog steeds een beetje. Dan krijg je vannacht ook een plastic onderbroek aan, is haar reactie.

Na het douche droogt Joke me af. Ze smeert mijn billen, liezen en plasser in met zinkzalf. Dat helpt goed tegen de irritaties. Daarna krijg ik een schone luier aan met een plastic onderbroek er overheen. Voor de nacht doet ze mijn normale hansop aan. Als alles is gedaan zegt ze, we gaan vroeg slapen vandaag Chris. Morgen wordt een lange dag. Ik ben bang dat ik niet in slaap kan komen maar Joke zegt, dat komt helemaal goed. En ze geeft mijn mijn speentje om op te sabbelen.
 

Max1234

Toplid
Donderdag

Opgewonden wordt ik wakker. Ik denk na over de week tot nu toe. Het is een echte verrassing geweest. 2 weken geleden liep ik nog hard te werken en te managen in mijn hotel in Portugal. Toen moest ik onverwachts terug naar Nederland. En nu wordt ik lekker verwend door Joke. Ik heb ook erg veel zin in een paar dagen varen. Het grappige is dat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Normaal ben ik de manager die alles bepaalt. Nu ben ik overgeleverd aan de keuzes van Joke. Maar ze doet het wel heel liefdevol voor mij en ik geniet er helemaal van.

Joke komt binnen en lacht me vriendelijk toe. Goedemorgen Chris, heb je lekker geslapen. En dat heb ik natuurlijk. Joke pakt eerst wat kleren voor mij uit de kast en ik wacht geduldig in de slaapzak tot zij zover is. Joke maakt het bed voor mij open en ritst de slaapzak open. Heb je nog een poepie gedaan in de je luier? Ze doet haar hoofd omlaag en ruikt aan mijn luier. Nee, dat ruikt niet naar poep. Dan hoef je niet te douchen. Kom er maar uit schatje zegt ze en helpt me overeind. Ze helpt me eerst uit de pyjama door de rugrits los te maken. En dan trekt ze aan de mouwen zodat mijn armen er eenvoudig uitkomen en dit snel over mijn schouders naar beneden gaat. Dan helpt ze mijn met het uitstappen uit de pyjama. Ze brengt me naar de commode en ik ga erop liggen. De romper gaat uit en de plastic onderbroek ook. Als ze mijn luier losmaakt zegt ze, vandaag zijn het alleen plasjes. Ze pakt de talkpoeder en smeert dit op mijn billen. Dan plakt ze een nieuwe luier bij me vast. Daaroverheen gaat een witte romper. De rits van deze romper zit op mijn rug. Hij kan niet open in het kruis. Als ik naast de commode staat maakt Joke de richt dicht. Joke houdt mijn broek voor vandaag omhoog. Wat vind je van deze? Het is een korte spijker tuinbroek met een redelijk lang lijf aan de voorkant waarin een rits zit. En vandaar lopen er schouderbanden naar de achterkant. De kleur is verwassen blauw zoals in de mode is voor spijkerbroeken. Joke maakt de rits open en houdt de broek laag bij de grond zodat ik erin kan stappen. De schouderbanden zitten vastgemaakt aan de voorkant (normaal is dat een gesp) en ik stap tussen de schouderbanden door. Als ik erin sta trekt ze de broek omhoog over mijn billen en de schouderbanden over mijn schouders. De rits aan de voorkant maakt ze dicht. Hieraan hangt een klein cijfer slotje aan dat je normaal bij koffers ziet. Ze draait het slotje zo dat ik de code niet kan zien en doet deze dan door 2 lusjes en een ring. De lusjes zitten aan weerszijden van de bovenkant van de rits. De ring die aan het uiteinde van de ritsmechanisme zit gaat er ook doorheen. En dan draait ze de codes op 0000. Als laatste stopt ze het slotje in een klein zakje dat bovenaan bij de rits is ingenaaid en doet dit zakje dicht met een ritsje. Dit heeft mama ook speciaal laten naaien voor Alex zegt Joke. Ik ben diep onder de indruk van het ontwerp en ik snap dat ik hier nooit zelfstandig kan uitkomen. Dan kijken we voor de spiegel en het ziet er leuk uit voor vandaag. Het is voor de toeschouwer een normale spijker tuinbroek met wit t-shirt eronder. Niemand kan zien dat ik een dikke luier onderaan heb zitten. En de rits in de rug van mijn romper wordt verborgen door de schouderbanden.

Zo, jij bent aangekleed voor vandaag zegt Joke. Joke zelf heeft een korte broek en shirt aan en ziet er weer sportief uit. We eten het ontbijt in de keuken. Alle rolluiken en hekken zitten nog dicht. Het ziet er uit als een gevangenis op dit moment. Het heeft geen zin om dat te openen zegt Joke, voordat we weggaan moet toch alles dicht.

Na het ontbijt lopen we naar de boot. Alles is voorbereidt en Joke heeft alleen haar handtas nog bij zich. In de boot aangekomen maakt ze eerst de stuurcabine wat verder open. De stuurcabine heeft 2 deuren die naar binnen kunnen klappen waardoor er één ruimte ontstaat van de stuurcabine en het achterdek. Op het achterdek is een luxe hoekbank waarop je lekker kan zitten. Dan pakt ze het zwemvest voor mij en moet ik deze aandoen. Ze start de motor en we varen het Veerse meer op. Ik wil eigenlijk eerst een oefenrondje doen zodat zijn ook met de boot kan varen zegt Joke tegen me. Dat vind ik natuurlijk een leuk idee. We varen richting Veere. Ik mag achter het roer en vaar de route die Joke aanwijst. Dan moet ik oefenen met gas geven, vaart minderen en sturen. Bij Veere keer ik om en vaar terug richting het huis. Bij de kade van het huis moet ik een aantal keren oefenen met aanleggen. Joke loopt ondertussen over de boot om de stootboeien aan de buitenkant te hangen. Deze stootboeien voorkomen beschadigingen van de zijkant van de boot bij het aanmeren. Als dit goed gaat is het oefenrondje afgelopen.

We varen richting de sluis van het Veerse meer. Ik sta aan het roer en Joke geeft nog wat aanwijzingen. Terwijl ik aan het varen bent loopt Joke nog even naar beneden. Ze komt terug met een wit touw. Het ziet er niet zo lang uit, hooguit een paar meter. Ik kijk achterom en zie dat ze het aan het plafond in de stuurhut vastmaakt. Omdat ik vaar kan ik niet te lang kijken en richt me weer naar voren. Dan voel ik dat ze haar hand op mijn rug legt. Er wordt even kort getrokken aan mijn reddingsvest. Dit was ik bijna vergeten zegt ze. Ik vraag, wat bedoel je? Het veiligheidstouw voor jouw bedoel ik. Ik draai me om en zie eerst niets bijzonders. Het touw wat aan het plafond zit loopt naar de grond. Op de grond loopt het in de richting van Joke. Maar het uiteinde kan ik niet zien. Ik geef het roer aan Joke en doe een stap naar achteren om te zien waar het touw naartoe gaat. Het touw zwiept achter mij aan. Het zit aan mijn reddingsvest vast roep ik uit. Ja zegt Joke. Dit voorkomt dat je overboord kan vallen. Echt superslim bedacht van mijn papa. Ik loop rond door de stuurhut en kan wel overal komen. Ik kan ook op de banken op het achterdek zitten. Maar het touw laat me niet verder gaan. Ik kan niet de zij reling op stappen.

We varen de sluis in. Ik moet achter het roer. Joke regelt de stoot boeien en touwen. In de sluis is een bijzondere ervaring. We varen erin samen met een serie andere boten. Voor ons zit een grote deur waarvoor we moeten stoppen. Joke maakt de touwen losjes vast en houdt de andere kant in haar hand. Als de achterste deur ook dicht is gaat het waterpeil zakken. Joke viert de touwen zodat we niet klem komen te zitten. Als het zakken is gestopt gaan de voorste deur open. We varen er weer uit.

We varen de Oosterschelde op. Er staat wat wind en er is meer golfslag. Joke loopt naar beneden in de cabine om wat te eten en drinken klaar te maken. Ik vaar verder in de richting die ze gewezen had. Na het eten gaat Joke in de zon zitten op het achterdek. En ik blijf achter het roer. Het is een onvergetelijke ervaring om zo te varen. Het duurt een paar uur om te varen naar het Grevelingsemeer. We moeten nog door een 2e sluis heen. Dit gaan nu makkelijker voor mij. Uiteindelijk komen we op het meer aan. Joke gooit het anker uit tussen allerlei andere schepen. We zitten samen op het achterdek te genieten van de rust. Joke zit te appen met haar zus. Claire komt langs dit weekend. Vind je dat leuk? Dat is gezellig antwoord ik. Het is al het einde van de middag en Joke wil wat te eten klaarmaken. Kom gezellig bij me zitten zegt ze.

We dalen voor de stuurhut af de cabine in. Je moet een trappetje van 3 treden af om de cabine in te komen. Voordat ik naar binnen kan lopen moet Joke eerst de veiligheidslijn losmaken van mijn zwemvest. En ik mag ook mijn zwemvest uittrekken. Joke helpt me erbij om de gespen los te maken. Doordat ik de hele dag nog geen schone luier heb gekregen voel ik dat deze behoorlijk vol is. Gelukkig houdt mijn romper alles goed in positie.

Ze zegt, laat ik je eerst een schone luier geven voordat ik het eten ga klaarmaken. Ze neemt me mee naar de slaapkamer. Hier zijn 2 één persoonsbedden vastgemaakt aan de zijkant of romp van de boot. Op 1 van de bedden is ligt een plastic overtrek met een handdoek eroverheen. Joke helpt met uit de spijker korte broek door eerst het slotje los te maken en daarna de broek omlaag te trekken. De broek vouwt ze nauwkeurig op en legt ze in de kledingkast. Mijn Tena Maxi is goed gevuld en voelt steeds zwaarder aan door alle kleding die uit gaat. Dat wordt helemaal erg als Joke mijn romper losmaakt en deze ook uittrekt. Dan moet ik op het bed gaan liggen en maakt Joke mijn luier los. Die heeft zijn geld wel opgebracht zegt Joke. Voor de nacht geef ik je een Tena Ultima zegt ze. Hoef ik je vandaag niet meer te verschonen. Ze doet goed talkpoeder op mijn billen en rondom mijn plasser en plakt dan de schone luier dicht. Daarna krijg ik de romper terug aan. Joke maakt de rits dicht op mijn rug. En ze pakt nog iets zwarts voor me uit de kast. Hier heb je een kokerjurk om aan te doen. Ze doet de rits open en helpt mij op erin te stappen. De jurk is erg strak en ze moet goed trekken om deze over mijn bovenbenen en billen te krijgen. Dan maakt ze de rits dicht op mijn billen en rug. De jurk is vrij lang en loopt tot over mijn scheenbenen. Nu ik de jurk aanheb merk ik dat ik er bijna niet in kan lopen. Alleen kleine schuifelpasjes zijn mogelijk.

Aan haar hand schuifel ik langzaam terug naar de grotere kajuit. Hier helpt ze me op te gaan zitten op de bank. De bank is een rondzit staat tegen de romp van de boot. Midden in de rondzit van de bank een grote eettafel. Aan de andere kant van deze kajuit is een keukenblokje, gasfornuis en wat andere kastjes.

Op de eettafel staat een ingepakt cadeau voor mij klaar. Is dat voor mij? Joke wat lief zeg ik. En geef haar eerst een grote knuffel en een zoen. Ik voel me zo bezwaard dat ik niets voor jou heb. Joke zegt maak maar open. Kijk maar wat het is. Ik open de verpakking en zie een grote doos Lego. Het is een brandweerboot en een vuurtoren. Kijk dat pas mooi bij onze reis. Ik ben er héél blij mee en vlieg Joke nogmaals om haar nek om haar te bedanken. Dan maak ik de doos voorzichtig open en begin alles goed te bekijken.

Joke maakt het avondeten klaar en we eten lekker Kip Siam. Na het avondeten mag ik nog verder bouwen aan de Lego terwijl Joke een boek leest. Door de strakke jurk ben ik nogal gevangen in mijn positie en kan alleen op de bank blijven zitten. Na een uurtje staat Joke op en maakt thee voor ons. Door al het drinken wat ik heb gekregen voel ik dat ik mijn luier goed gebruik. Na 2 glazen thee vind Joke dat het tijd is om naar bed te gaan. Ze brengt me mijn tandenborstel, een glas water en een leeg bakje om daar aan de tafel mijn tanden te poetsen. Als ik het zelf heb gedaan vind ze dat het nog niet genoeg is. Ik moet mijn mond voor haar openen en ze doet het nog een keer over. Dan mag ik het water gebruiken om mijn mond te spoelen. Na het tanden poetsen probeer ik overeind te komen maar sta wat te wankelen naast de tafel. Laar je maar zakken zegt Joke, kruip maar naar de slaapkamer. Ik laat me op mijn knieën zakken en kruip langzaam in de richting van de slaapkamer. Ik merk dat de jurk aan de voorkant wat dikkere stof heeft waardoor mijn benen zijn beschermt. Terwijl ik naar de slaapkamer kruip, is Joke al vooruit gelopen en staat aan mijn bed te werken. De plastic hoes is ervan af. En er ligt nu een slaapzak op. Ik zie dat ze de slaapzak vastmaakt aan het voeteneind en hoofdeind van het bed met banden. Zó, dat voorkomt dat je eruit rolt legt ze uit. Als ik naar de slaapkamer ben gekropen help ze mij uit de strakker jurk. En ze helpt me direct daarna om het bed ik te kruipen. Als ik lig maakt Joke de slaapzak dicht. Mijn armen zitten in de mouwen. Aan het uiteinde van de mouwen lopen banden over mijn polsen. Deze banden bindt Joke vast naast mijn middel met een magnetisch slotje. Ik lig strak op mijn rug en kan maar een klein beetje draaien. Ze vraagt, wil je nog een speen? Natuurlijk wil ik dat wel en ze stopt hem in mijn mond. Ik val snel in slaap.
 

Max1234

Toplid
Vrijdag

De volgende morgen wordt ik al vroeg wakker. Joke slaapt nog. Zij ligt op het bed aan de andere kant van de slaapkamer. Ze ligt alleen onder een lakentje en dat ik helemaal opzij geschoven. Haar hemdje is erg dun en verbergt helemaal niets. Ik lig haar stilletjes te bestuderen en geniet erg van het uitzicht. Ik voel hoe mijn plasser dik wordt en opzwelt in mijn luier. Terwijl ik onrustig in mijn slaapzak heen en weer wiebel met mijn benen wordt Joke wakker. Ze is meteen bij, kijkt naar mij en snapt wat er gebeurt. Ze stapt vrij vlot uit haar bed en loopt naar mij toe. Ik schrik ervan. Niet schrikken zegt ze, ze loopt naar mij toe, doet de slaapzak open en wrijft over mijn luier. Mijn plasser wordt stijver en stijver. Na een paar minuten voel ik dat ik klaar kom. Alles spuit eruit en ik zucht hard. Joke geeft me een kus en zegt, dat is een mooie start van de dag. Maar ik ga nu even privé aankleden. Ze pakt uit de kast een blinddoek en doet die om bij me. Ik zie niets meer en hoor alleen haar zachtjes rommelen. Na een poosje komt ze weer bij mij. Ze maakt me los. Laten we eerst samen ontbijten, gaan we daarna zwemmen. Als mijn slaapzak open is kan ik opstaan. Ik heb alleen de luier en romper aan. We ontbijten op dek zegt Joke en houdt mij het reddingsvest op. Ik trekt deze aan over mijn romper heen. Joke maakt de gespen dicht. En we lopen naar het dek. Op het dek maakt Joke gelijk de veiligheidslijn vast. Gelukkig heb ik voldoende ruimte om op het achterdek te komen en op een bank in de schaduw te gaan zitten.

We zijn bijna klaar met het eten als er een politieboot komt aanvaren. We zien er 2 agenten inzitten in uniform en met reddingsvest aan. Hij komt vlot langszij. Goedemorgen zegt de politieagent. Mag ik aan boord komen voor een controle. Ja, zegt Joke, kom maar. Dat vind mijn broer ook vast leuk. De agent stapt over op onze boot en komt in de stuurhut. De agent vraagt, mag ik jullie vaarbewijs zien. Natuurlijk zegt Joke, ik zal hen even pakken. Ze loopt naar beneden in de kajuit. De agent kijkt naar mij en vraagt. Gaat alles goed met U meneer? Ik knip wat ja en brom tevreden hmmm. De agent kijkt naar de veiligheidslijn. U zit vast aan een lijn, klopt dat wel? Ik kijk wat naar beneden en zeg niets. Joke komt terug met een paar papieren en een knuffel en fopspeen voor mij. Hier Alex, zegt ze. Dit is voor jou. Ik sluit de knuffel tussen mijn armen. Joke stopt de speen in mijn mond. Dan zak ik achteruit op de bank. De agent vraagt aan Joke, wat is er met hem aan de hand. Dat is mijn broer zegt ze. Hij heeft wat beperkingen maar geniet erg op het water. Ik wil natuurlijk niet dat hij verdrinkt als ik even niet oplet daarom zit hij vast met een veiligheidslijn. De agent kijkt nog naar mij. Ik denk dat hij een schone luier nodig heeft, er zit een hele dikke tussen zijn benen. Ja zegt Joke. Dat wil ik na het ontbijt doen. En daarna mag hij zwemmen met een speciaal drijfpak. Dat vind hij geweldig. De agent kijkt door de papieren en knikt tevreden. Alles is goed. Veel plezier hier op het meer. En zorg goed voor je broer, better be safe then sorry. Bedankt agent zegt Joke. De agent stapt terug op de eigen boot en ze varen weer verder. Ik blijf stil liggen op de bank totdat ze ver weg zijn.

Zullen we eerst gaan zwemmen zegt Joke. Ze neemt me mee naar beneden om mijn drijfpak aan te doen. Ze helpt mijn uit het reddingsvest, romper en luier. Dan pakt ze het drijfpak uit de kast en helpt mij met aankleden. Gelukkig mag ik als vrij naar boven lopen. Via de achterkant van de boot springen we het water in.

Na het zwemmen klimmen we terug aan boord. Eigenlijk wil ik wel verder bouwen aan de Lego. Joke vraagt, wil je aan tafel zitten? Dat vind ik het handigste. Joke zegt, dan zal ik je helpen met omkleden. Je mag de kleding van gisteren nog een keer aan. Joke helpt me uit het drijfpak, droogt me af en doet een schone luier bij me om. Daarna krijg ik de romper van gisteren aan, met de ristsluiting op de rug. En toen had ik de spijker korte broek verwacht. In plaats daarvan pakt ze de nauwzittende kokerjurk en houdt deze voor mij open. Ik stap erin en Joke maakt de rits dicht. Ik laat me op de grond zakken en kruip naar de keukentafel. Hier trek ik mij omhoog en ga verder met de Lego. Joke pakt nog een flesje drinken voor mij en geeft iets te snoepen. Dan zegt ze, ik ga zonnen. Tot laters en klimt het trappetje op naar het dek.

Een uurtje later probeer ik om de cabine uit te komen. Ik ga staan en wankel naar de trap. Maar wat ik ook probeer, ik kan bij de trap niet omhoog. Joke ziet het gebeuren maar zegt niets. Waarschijnlijk zit ze gewoon te wachten om te zien wat er gebeurt. Ik probeer het nog een keer op allerlei manieren, ook achteruit de trap op, maar het lukt mij niet om hoog te gaan. Als ik terug zit op de bank komt Joke naar beneden. Ze vraagt, heb je hulp nodig? Zullen we eerst gaan lunchen vraagt Joke alsof er niets gebeurt is.

Na de lunch zegt Joke. We varen naar de haven van Bruinisse om Claire op te halen. Ze parkeert haar auto daar in de haven en we pikken haar op. Joke heeft me al uit de jurk geholpen. Ik heb nu een dunne blauwe jumpsuit aan met korte mouwen. Daaroverheen doet ze mijn zwemvest. En deze maakt ze vast met de veiligheidslijn. Ik ga achter het roer staan en Claire haalt het anker op. We varen naar de haven van Bruinisse.

Het is druk in de haven en we mogen wel aan de kade vastmaken maar kunnen niet voor de nacht blijven. We hebben geluk want na 10 minuten komt Claire aanlopen. De begroeting is hartelijk. Ze geeft haar zus een knuffel. Daarna mij een kus en knuffel. Claire gaat lekker zitten op het achterdek. Chris, in de achterbak van mijn auto zitten nog 2 koffers voor jou. Ik had geen zin om er mee te slepen en ben blij dat ik het niet heb geprobeerd vertelt Claire. De auto staat 15 minuten lopen verderop. Het zal wel een gesleep worden om je spullen te halen. Ik heb wel je paspoort en telefoon in mijn weekendtas gestopt. Claire heeft voor zichzelf een kleine weekendtas bij zich met spullen. Daar haalt ze mijn telefoon en paspoort uit. We babbelen wat met elkaar.

Dan zegt Joke, nu wil ik even alleen praten met mijn zus en stuurt mij naar beneden. Als ik aan de eettafel zit komt ze even bij me kijken. Ik heb nog een mooie koptelefoon voor je gekocht zegt ze. Het is een dure Bose 8d met Noise cancellation uitvoering. Die zet ze op mijn hoofd en zet Spotify aan. Daarna trekt ze een soort leren kap over mijn hoofd heen die precies over de koptelefoon valt. De kap gaat vast onder mijn kin met een riempje. Door deze kap kan ik de koptelefoon niet afzitten. Ik zie dat ik de dames gezellig kletsen maar kan absoluut niets horen. Zelfs hun gelach hoor ik niet door de isolerende koptelefoon. Terwijl ik met de Lego bouw, praten zij verder.

Na een uurtje komen ze beide naar beneden. Joke haalt de koptelefoon van mijn hoofd. Claire stelt mij nog een vraag. Moet jij je koffers nog halen Chris? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om naar de auto te gaan en met mijn koffers te slepen en antwoord, zal ik anders die koffers halen als je weer weggaat, Claire. Ik kan nu nog wel zonder die spullen. Claire kijkt me aan. Jij vind het wel lekker goed zo Chris. Je mist het oude leven niet en vind het wel prettig dat Joke voor je zorgt. En ik geef toe, ja eigenlijk wel. De afgelopen jaren heb ik mij rot gewerkt voor alle hotels. En nu leun ik achterover en wordt er liefdevol voor mij gezorgd. Claire kijkt naar haar zus. En jij geniet er ook van Joke. Na die eenzame jaren alleen in het grote huis is er eindelijk weer iemand om voor te zorgen. En eigenlijk is Chris eenvoudiger dan Alex. Alex was vaak chagrijnig of boos. En Chris vind alles goed. En Joke lacht ook gelukzalig. Ze zegt, het lijkt wel alsof die deken van somberheid is opgetild sinds Chris bij me woont. Ik wil echt niet dat je weg gaat en je normale leven weer oppakt. Dat is duidelijk zegt Joke. Die koffers kunnen nog wel in de kofferbak van mijn auto blijven liggen. Ik zal ze thuis in de garage zetten totdat je ze weer nodig hebt Chris. Of denk je dat je helemaal niet meer weg wilt? Moet ik ze cadeau geven aan een daklozen organisatie? Daar wil ik eerst rustig over nadenken. Laat ze nog maar even staan Claire.

Joke kijkt wat geschokt naar mij. Wil je weg dan? Geef ze aan de daklozen, dan is het duidelijk. Ik zorg wel voor je Chris. Ja Claire, geef mijn koffers maar aan de daklozen. Ik blijf bij Joke reageer ik. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest.
 

Max1234

Toplid
Bedankt voor alle complimenten. Ik zal nu hard gaan nadenken over een vervolg. Op zich biedt het verhaal voldoende ruimte om allerlei kanten uit te gaan. Maar heb nog wel een stoot inspiratie nodig om een leuk volgend hoofdstuk te verzinnen.
 

Max1234

Toplid
Vrijdag vervolg

Omdat we niet in de haven kunnen blijven liggen varen we voor het avondeten de haven uit. De volgende dag mogen we terug komen van de havenmeester en mogen we blijven liggen tot zondag. Alleen deze nacht is er geen plaats. We varen het meer op en gaan een paar kilometer verderop voor anker liggen tussen andere boten. Joke heeft een eenvoudige maaltijd klaargemaakt met salade en stokbrood wat we eten op het achterdek. En daarna blijven we nog lang zitten en half liggen op de loungebanken. Als Joke me ’s-avonds naar bed brengt krijg ik een andere romper aan. Deze is wit met allerlei rode hartjes erop. Omdat ik van je hou zegt ze. Ik wordt er warm en verlegen van.

Zaterdag

De volgende dag doen we vooral luieren. Na het ontbijt gaan we zwemmen in het meer. Claire heeft haar bikini meegenomen voor dit weekend. Joke heeft een mooi nieuw badpak van Calvin Klein. Het is rood met een rits vooraan. Ik krijg mijn drijfpak aan. We dobberen heerlijk in het water en genieten van de rust. Daarna hijsen we het anker en varen verder over het meer. Joke heeft het zo gepland we rond 5 uur bij de haven aankomen.

Claire wilt het goede nieuws dat ik bij Joke blijf vieren en stelt voor dat we uit eten gaan. De dames maken zich op voor het uitje. Claire doet een korte jumpsuit aan En Joke een mooie zomerjurk. Ik krijg ook wat anders aan. Mijn drijfpak gaat uit. Met een schone luier sta ik in de slaapkamer. Joke zoekt in de kast en pakt er iets netjes uit voor de avond. Het is een keurig netjes opgevouwen stapeltje en als ze het open vouwt is het een poloshirt en nette pantalon. Maar dan als 1 geheel of hansop uitvoering. Er zit op de rugzijde een smalle rits die ze voor mij open maakt. We trekken samen de hansop aan, ik stap erin en Joke helpt me met alles goed doen. Dan doet ze de rits dicht en ben ik bijna klaar voor de avond. Joke kamt mijn haren nog netjes en ik ben klaar om te gaan. Ik kijk in de spiegel en het ziet er keurig uit. Het lijkt net een gewone pantalon en polo. Ook de luier valt totaal niet op. Als ik mij draai zie ik een lichte streep waar de rits zit. Maar deze is heel netjes verborgen.

We vertrekken naar het restaurant. Claire heeft een luxe restaurant uitgezocht met Franse keuken. Het is een sjiek restaurant en we moeten steeds lang wachten. Het hoofdgerecht is eend dat vind ik normaal erg lekker. Vandaag proeft die iets minder en is die wat scherp van smaak. Het ijsdessert is wel heerlijk en ik smikkel een Dame Blanche weg. Na het eten gaan we terug naar de boot. Terwijl Claire op zoek is naar wijn en glazen brengt Joke mij naar bed. Ik krijg een schone luier aan, ze poedert mijn billen ondertussen. En daaroverheen doet ze een dikke plastic onderbroek. Dan krijg ik een hansop aan. Het is wat kouder de laatste nachten. Ze helpt mij het bed in. Weltrusten Chris zegt ze en geeft mij een nachtzoen op mijn voorhoofd. Dan doet ze het mutsje op mijn hoofd. Ze doet de speen in mijn mond en zet deze vast aan de touwtjes van het mutsje. Claire komt ook even binnen kijken. Weltrusten Chris zegt ze. En helpt met mijn handen vastmaken aan de slaapzak. Zij vertrekken en ik val snel in slaap.
 

Max1234

Toplid
Zondag

Middenin de nacht wordt ik wakker. Mijn buik doet ontzettende pijn en ik voel alles krampen. Al snel voel ik de diarree lopen. Mijn buik loopt leeg mijn luier in. De pijn zakt wat en na een poosje val ik weer in slaap. Dan wordt ik weer wakker van de krampen en poep opnieuw een hele berg diarree. Ook nu val ik weer in slaap. Dan wordt ik wakker gemaakt door Joke. Ze is heel verrast doordat mijn luier zo vol zit. Wat is er gebeurt vraagt ze. Gelukkig heb je een plastic onderbroek aan zegt ze. Ze neemt me mee naar de badkamer in de boot. Deze is natuurlijk vrij klein en het is een hele uitdaging om schoon te worden zonder de hele badkamer vies te maken. Terwijl ze nog bezig is om mij af te drogen verlies ik weer diarree. Een grote scheet en er komt een natte bruine wolk uit mijn billen. Nu zit de badkamer eronder samen met haar handen en haar benen. En natuurlijk zit ik ook onder de vloeibare diarree. Joke zucht en zet de douche weer aan. Eerst wordt ik schoon gewassen. En Joke was ondertussen zichzelf zo goed mogelijk schoon met een washandje bij de kraan. Na het douchen wordt ik snel afgedroogd en krijg een schone luier aan. Claire helpt mij verder met aankleden. Voor de zekerheid krijg ik weer een plastic onderbroek aan en daaroverheen een romper. Claire heeft de romper met alle hartjes gepakt van de stapel en zegt, wat een lieve romper voor je. Kruip maar even terug in bed. Ik ga weer liggen in de slaapzak. Claire maakt mijn slaapzak dicht. Ik heb nog steeds buikpijn en kreun wat. Maar doordat ik weer in de warme slaapzak lig, val ik vlot in weer slaap.

Na een paar uurtjes wordt ik gewekt door Joke. Ze maakt mijn slaapzak los en helpt me overeind. Ze vraag, hoe voel jij je? Ik voel me nog steeds erg brak en heb pijn in mijn buik. Van Joke moet ik wat eten en veel drinken. Ze geeft me eerst een groot glas water. Dan een paar hapjes droog beschuit. En daarna moet ik weer water drinken. Ze controleert mijn luier maar die is nu vrij schoon. Ze wilt ook mijn temperatuur controleren. Ik moet op mijn zij gaan liggen en zij steekt een thermometer tussen mijn billen. 38,1 zegt ze. We zullen dit regelmatig in de gaten houden. Ze vraagt of ik aan dek wil zitten en dat wil ik wel proberen. Joke helpt mij in een korte broek. Hierdoor lijkt het net alsof ik een t-shirt en korte broek aan heb ipv een romper.

We liggen nog steeds in de haven. Ik lig buiten op het dek onder een dekentje. Claire en Joke overleggen over mij. Joke zegt, ik denk dat Chris een voedselvergiftiging heeft opgelopen met het eten van gisteren. Of het is een buikgriepje. Hopelijk gaat het vanzelf over. Ik zal in de gaten houden dat hij voldoende drinkt. Als het erger wordt moeten we een dokter opzoeken. Claire wilt om 3 uur vertrekken naar huis om voor het avondeten weer in Amsterdam te zijn. We kunnen deze nacht niet in de haven blijven dus nadat Claire is vertrokken, varen wij de haven uit. We varen richting het oosten, de uitgang van het Grevelingenmeer en gaan daar voor anker. Joke zegt, laten we aankijken hoe het met je buik gaat. Als je nu opknapt varen we morgen naar het Haringvliet. En als dat niet gebeurt varen we snel naar huis. Dan kunnen we als het nodig is een afspraak maken bij mijn huisarts. Ik hoop natuurlijk dat ik opknap, ik wil graag verder varen. Maar voorlopig blijf ik last houden van mijn buikpijn en voel ik natte scheten in mijn luier lopen.

Voor het avondeten krijg ik weer een luier controle. Joke heeft een groot plastic zeil op mijn bed gelegd om mijn matras te beschermen. Hierop moet ik gaan liggen en ze doet mijn luier uit. Mijn luier is goed gevuld met een dunne bruine derrie. Joke stopt de thermometer tussen mijn billen en ik voel hierlangs weer diarree lopen. Gelukkig heb ik geen koorts maar alleen wat verhoging. Joke doet mij een schone luier aan. En natuurlijk een plastic broek en romper. Omdat het kouder begint te worden en ik het ook erg koud heb geeft ze gelijk een lekker warme hansop om aan te doen. We gaan samen naar het woongedeelte van de kajuit en Joke maakt was te eten voor mij. Ik krijg wat bouillon en droog beschuit om te eten. Maar ik moet vooral veel drinken.

Na het eten brengt Joke me vroeg naar bed en val ik weer in slaap.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
P Luier verschonen 28/3 Contact advertenties 0
I luier contacten in Vlaanderen Belgie Contact advertenties 0
L Lang en Dun... Welke luier Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
I Luier poepen vraag Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
Drentse liefhebber M’n luier is een beetje nat Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
A Luiers halen in Kroatie Luiers 4
Nalgada Verhaal Klaar Het spel van Kate ABDL Luierverhalen 0
P Luier verschonen morgenvroeg Contact advertenties 1
V Luier met goede afdichting gezocht. VVV 5
L Luier vriendin gezocht Contact advertenties 11
P Tips voor discreet type luier(pull up) om flink in te plassen! Luiers 12
Luierboy007 Luier contact dendemonde Contact advertenties 3
Z in luier gepoept en geplast bij A Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
LuierN Binnekort Diaper lover ( en gebruikers ) meeting? Kalender 19
P Vreemde luier AB/DL Fotos 7
G Meer tiener jongens/Meiden hier? Contact advertenties 11
Z broek en luier plassen en poepen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
D Vakantie(luier)maatje(s) gezocht Contact advertenties 8
I Skiën in luier Pub 18
LuierN Afzakken van luier Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
LuierN Kennis maken Contact advertenties 11
T Verbergen voor wederhelft Polls 26
LuierN Colex Klysma Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
F Plastic broek of luier Plastic broekjes liefhebbers 3
Diaperthijs My diaperlist. (Luier bucketlist) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Wanheda97 Welke luier is het beste Polls 27
Z broek en luier poepen Broekplassers en Poepers 1
giampixb Luier vriendjes opgezocht Contact advertenties 3
Z broek en luier poepen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
R Ricky krijgt een luier van Adje om Q R 3
Berth Slechtste luier ervaring(en). Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
dirkje87 Wandeling in luier Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Heyy vraagje over poepen broek of luier poepen in broek buiten Broekplassers en Poepers 12
Z broek en luier poepen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Amino Daddy of Luier maatje Tilburg? Contact advertenties 7
R Erectie in luier 16+ Board 21
LuierN Vriendin ( waargebeurd ) ABDL Luierverhalen 1
A Heeft er iemand ervaring/tips om in een luier naar plopsaland de panne te gaan? Polls 6
Z broek en luier poepen Broekplassers en Poepers 2
Bam-Bi Wat is de goedkoopste ab luier ? Luiers 13
dirkje87 Luier dragen tijdens het kopen van luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
efteling Vacuum bed met luier om ! 16+ Board 2
DiaperT1 Een luier voor het gemak. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
V Mijn luier vlog AB/DL Fotos 20
T Wat doen jullie tegen zweten in je luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
T Op zoek naar de ideale luier (nog steeds) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
babydaniel Re meisjes gezocht in België voor een luier date Contact advertenties 4
R Geur of reuk na luier VVV 7
harry6707 Luier maatje voorst Contact advertenties 4
P Leuke luier date met een vrouw Contact advertenties 5
Similar threads


















































Bovenaan