Luiers op school (A)

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 1 10,0%
  • 7

    Stemmen: 1 10,0%
  • 8

    Stemmen: 2 20,0%
  • 9

    Stemmen: 1 10,0%
  • 10

    Stemmen: 5 50,0%

  • Totaal stemmers
    10

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Geschreven door: Pieter

(deel 1)

Inleiding


Ik keek voor de zekerheid nog eens goed om me heen voordat ik het toilet instapte. Niemand had me gezien en ik was veilig. Nu was het weer tijd om wraak te nemen op de klote school en al mijn meesters en juffrouwen. Ik had een ideale manier gevonden om ze allemaal terug te pakken, zolang ze maar niet wisten dat ik het deed.

Het laatste half jaar was ik steeds met tegenzin naar school gegaan. Ik kon niet zo goed leren en ik had het gevoel dat de andere kinderen veel beter waren. Ik was begin vorige maand twaalf jaar geworden en zat in de laatste klas van de lagere school. Ik had het gevoel dat mijn schoolmeester me niet aardig vond en dat hij er alles aan deed om mijn leven er een stuk onaangenamer te maken.

Toen ik een paar weken geleden voor de zoveelste keer naar de gang werd gestuurd, was ik op dit geniale idee gekomen. Toen had ik het voor de eerste keer toegepast en niemand had ontdekt dat ik het had gedaan. Een paar dagen had ik in spanning gezeten, maar toen ik een paar dagen later bij de hoofdmeester moest melden en ik weer op mijn donder had gekregen, had ik uit woede het plan nog een keer uitgevoerd. Het was een hele opluchting geweest, maar ik wist dat ik het niet te vaak kon doen, aangezien ze me dan wel zouden ontdekken.

Vorige week had ik mijn plannetje ook een keer in de meisjestoiletten uitgevoerd, alleen om te verdenking een beetje te verdelen. Ik voelde me veiliger dan ooit en had het vandaag ook weer aangedurfd.

Ik maakte mijn gulp open en frummelde mijn plasser erdoorheen. Ik voelde hoe de stroom op gang kwam en richtte mijn plasser op de muur naast de toiletpot. Met een grote boog plaste ik het hele toilet onder en met een pijnlijk gezicht kneep ik daarna mijn plasser dicht.

Ik schoof snel een hokje op en deed daar precies hetzelfde. Twee van de drie toilet hokjes stonken al snel naar mijn urine, kleine plasjes geel vocht lag op de granieten vloer en de wc-brillen waren eveneens nat.

Snel waste ik mijn handen en liep terug naar de klas. Met een ontspannen blik liep ik terug het klaslokaal in en zocht mijn plaats, linksvoor in de klas, op. Ik glimlachte bij het feit dat het me weer gelukt was om er een flinke troep van te maken. Als iemand opmerkte dat ik als laatste naar het toilet geweest was, zou ik gewoon zeggen dat ik toevallig naar dat ene toilethokje was geweest die schoon was.

Die middag kwam de hoofdmeester bij ons de klas binnen. Ik voelde meteen onraad.

"Kinderen, luister. De laatste tijd worden steeds vaker de toiletten bevuild. Dit kan natuurlijk zo niet doorgaan. Ik geloof dat het telkens door hetzelfde kind wordt gedaan, en we denken dat we ook weten wie het gedaan heeft. We, de schoolleiding en ik, hebben besloten dat we diegene die het gedaan heeft nog een extra kans geven. Als de dader zich vanmiddag na schooltijd meldt, dan krijgt hij, of zij, een lichte straf. Als hij zich niet meldt en wij komen erachter wie het gedaan heeft, dan zal de straf aanzienlijk zwaarder zijn."

De hoofdmeester stond voor de klas en had met zijn strenge blik iedereen tijdens zijn verhaaltje even aangekeken. Ik had toevallig net even een andere kant uitgekeken toen hij mijn kant opkeek. Ik moest mijn angst wegslikken, want ik wist dat ik bijna gesnapt was. Voorlopig wisten ze nog niet zeker dat ik het had gedaan, en aangezien ze dat ook niet konden bewijzen, voelde ik me nog redelijk veilig. Wel werd ik er behoorlijk zenuwachtig van, en ik besloot om mijn plannen voorlopig maar niet meer uit te voeren.

Ik was blij toen de hoofdmeester de klas weer verliet en de rust weer in de klas terugkeerde. Ik hoorde dat de hoofdmeester hetzelfde verhaaltje ook in de klas hiernaast vertelde en dat luchtte me in zoverre op dat ze blijkbaar nog niet wisten dat de dader in deze klas zat. Natuurlijk zou ik me vanmiddag niet melden, ik wist zeker dat ze niet konden bewijzen dat ik het had gedaan.
Dag 1

Het was alweer twee dagen geleden dat de hoofdmeester in de klas was gekomen en sindsdien waren er geen schokkende dingen meer gebeurd. De spanning was alweer gezakt en langzaam kraag ik weer dat triomferende gevoel dat ik er zonder problemen mee weg zou komen. Toch zou ik het voorlopig niet meer doen, maar ik had het toch vaak genoeg gedaan om er een hoop plezier aan te hebben beleefd.

"Meneer, mag ik naar de wc?" Vroeg ik. We waren met een rekenopdracht bezig en de hele klas zat voorovergebogen over zijn schrift en boeken. Het was eigenlijk niet eens een vraag, maar meer een opmerking want het kwam nooit voor dat iemand niet naar het toilet mocht.

"Nee, Rinke. Je mag niet naar het toilet. Heb je je rekenopdracht al af?" Vroeg de meester en met een lichte blos schudde ik mijn hoofd. Nerveus draaide ik me maar weer naar mijn opdracht toe en probeerde de moeilijke sommen te maken. Ik vroeg me af waarom ik niet naar de wc mocht, maar ik dacht dat het niets te maken had met mijn wraakacties.

Een uur later hadden de meeste kinderen de rekenopdracht allang af en mochten ze gaan tekenen. Ik zat nog steeds te zweten boven mijn opdracht. Mijn blaas raakte voller en voller en het begon langzaam een beetje pijn toe doen. Gelukkig klonk de bel van de pauze en kon ik snel naar de wc gaan. Alle kinderen stonden op en wilden naar buiten lopen, maar ineens stond iedereen stil.

"Alleen als je opdracht af is, mag je naar buiten. De rest blijft binnen!" Riep de meester streng. Angstig keek ik om me heen en zag dat iedereen gewoon weer verder naar buiten liep, alleen ik bleef achter.

"Meester, mag ik naar de wc?" Vroeg ik nogmaals wanhopig. De meester keek me streng aan, en ik voelde de moed in mijn schoenen zakken.

"Nee, Rinke. Straks mag je naar de wc, als je opdracht af is." Hij ging achter me staan en bekeek mijn vorderingen. Tijdens het begin van de opdracht had ik wat getreuzeld en daar had ik nu vreselijk spijt van. Met een beetje geluk zou ik over een kwartiertje klaar zijn en tot die tijd zou ik het nog wel uit houden, maar niet veel langer.

"Vraag 2, 5... 12 en 15 zijn fout. Maak ze nog maar een keer." Wanhopig keek ik omhoog. Nogmaals wilde ik vragen of ik niet eerst naar het toilet mocht, maar de strenge blik weerhield me. Met een stekende pijn in mijn blaas probeerde ik de sommen te maken.

Vijfentwintig minuten later zat iedereen alweer een tijdje in de klas. Nog steeds waren mijn sommen niet af, maar ik moest nu echt heel snel naar de wc. Ik stond op en keek met een blozend gezicht naar de meester.

"Meester, ik moet..."

"Zitten! Je opdrachten zijn nog niet af." Maar ik kon niet gehoorzamen. Ik probeerde langs hem heen te lopen, op weg naar de wc, maar ik werd bij mijn arm gegrepen. Midden voor de klas hield hij me beet.

"Meester, alstublieft... Waarom..." Stamelde ik met tranende ogen. Alle blikken waren op me gericht. De hele klas zag me lijden, ze begrepen het niet.

"Je mag niet naar de wc, omdat je dat niet kunt, Rinke. Natuurlijk weet ik dat jij degene bent die de laatste tijd de wc's ondergeplast hebt. Dacht je nu echt dat we niet wisten dat jij dat was!" Hij keek me boos aan en bleef me stevig aan mijn rechterbovenarm vasthouden. Er klonk een verbaasd gemompel vanuit de klas. Ik kon wel door de vloer zakken van schaamte. Ik wilde me verdedigen, maar ik kon het niet. De pijn was zo erg, dat ik weg moest. Ik moest nu plassen!

"Nee... Nee..." Riep ik kwaad en probeerde me los te rukken, maar de meester was te sterk. Met nog een laatste krachtsinspanning probeerde ik me nog een laatste keer los te rukken, ik voelde hoe de vingers om mijn bovenarm verslapten. Bijna was ik los, nog een klein beetje.

Toen knapte er iets. Een pijnscheut gleed door mijn lichaam, daarna was de pijn een ogenblik weg. Ik voelde mijn blaas niet meer, maar... Ik voelde vocht langs mijn benen stromen, mijn onderbroek werd nat en warm. Een grote straal urine spoot uit mijn plasset in mijn onderbroek en binnen een paar tellen was mijn kruis helemaal nat. Brede strepen vocht waren zichtbaar langs mijn broek, ik voelde hoe mijn eigen urine in mijn sokken liep, in mijn schoenen.

De meester liet me los en ik zakte verslagen op de grond. Ik hoorde de klas lachen toen ze begrepen wat er gebeurde. Eerst was er maar een iemand die durfde te lachen, toen de hele klas.

"Stilte!" Riep de meester en het lachen ging over in gniffelen en gegrinnik. "Rinke heeft meerdere malen bewezen dat hij niet weet hoe hij in het toilet kan plassen, daarom mocht hij niet naar de wc." Hij bukte naar me toe en pakte weer mijn bovenarm beet. Hij trok me omhoog en liep met me het lokaal uit. In de deuropening draaide hij zich nog een momentje om.

"Jullie blijven rustig doorwerken. Ik wil niemand horen!" Zei hij. Ik huilde hardop en kon mezelf niet meer beheersen. Mijn totale vernedering was zojuist voltrokken en nooit kon ik meer de klas in, zonder dat ik de glimlachende blikken op mijn gezicht zou voelen. Ik had al geen plezierige tijd op school, en het zou er nu niet beter op worden.

Ik werd meegetrokken door de gangen van de school. Onhandig liep ik struikelend mee. Tranen liepen van mijn wangen naar beneden en luid snikte ik. Ineens werd ik met beide handen beet gegrepen en door elkaar geschud.

"Houd op met janken, baby. Je hebt dit zelf verdiend, we hebben je zelfs nog een kans gegeven. Nu zul je merken dat we geen clementie tonen." Zei hij terwijl hij me recht in de ogen keek. Ik trilde van angst en schaamte en huilde door. Ik voelde hoe ik weer verder getrokken werd en door mijn tranen heen zag ik dat we naar de kleuterklassen liepen. Ik verzette me ineens heftig, maar een pets op mijn wang deed wonderen.

Mijn meester klopte met zijn vrij hand op de deur van de laagste kleuterklas. De kleuterjuffrouw zag ons door het ruitje al staan en kwam naar buiten.

"Aangezien je vast wel vaker ongelukjes meemaakt, heb je vast wel een verschoning voor deze jongen." Zei de hoofdmeester. Angstig keek ik naar de kleuterjuf op. Een vreemde glimlach verscheen op haar gezicht en ik zag dat ze niet verbaasd was. Blijkbaar had ze ons wel verwacht en dat beloofde weinig goeds.

"Ik heb geen schone kleren voor hem, maar een passende luier moet wel lukken." Zei ze met een lach. "Wacht even, dan laat ik de hulpjuf de klas even overnemen." Zei ze en liep weer even naar binnen. Ik was geschrokken van het woord 'luier', maar ik stond er hulpeloos en verstijfd bij. De kleuterjuf kwam weer terug en legde een hand op mijn schouder.

"Kom je mee, dan zal ik je even wassen en zullen we ervoor zorgen dat je geen ongelukje meer kunt krijgen. OK?" Zei ze en het drong tot me door dat ze me echt een luier gingen omdoen. Ik hapte naar adem, maar mijn keel was droog. Ik kon niets meer zeggen.

Ik werd geduwd naar een klein kamertje en dat leek op een soort badkamer. Ik had deze ruimte hier nog nooit gezien, maar natuurlijk gebeurden er in de kleuterklas wel vaker ongelukjes. De kleuterjuf liep voor me uit de ruimte in en ik stond stilletjes in de deuropening. Ik rook mijn eigen urine en voelde me vies en vernederd. De meester stond achter me en ik kon geen kant op.

Ik keek de ruimte door, die bijna geheel betegeld was. Achterin stond een douchecel met een glazen wand, ook stond er een wasmachine met daar bovenop een wasdroger. Twee grote kasten stonden links tegen de muur en rechts stond een lange tafel, met daarnaast een wastafel.

De kleuterjuf draaide de warme kraan van de wastafel open en ineens kwam ik weer bij bewustzijn. Ze wilde we gaan wassen alsof ik een klein kind was. En daarna zou ik ook nog een luier omkrijgen. Belachelijk, dit konden ze niet maken. Ik draaide me abrupt om en probeerde langs de hoofdmeester te glippen, maar het was hopeloos. Hij had op me staan wachten.

Hij duwde me hardhandig de ruimte in en duwde me met mijn buik tegen de tafel. Met een ferme ruk trok hij mijn broek naar beneden, ik voelde de knoop van mijn gulp breken. Daarna trok hij mijn onderbroek een stukje naar beneden en met een harde klap op mijn blote billen maande hij me tot rust.

"Je doet gewoon wat de juf zegt, anders zal ik je eerst eens een flink pak voor je billen geven. Is dat begrepen?" Ik kermde en gilde, maar het hielp niet. Ik bleef spartelen, terwijl ik zag dat de kleuterjuf al klaar stond met het washandje. Natuurlijk werkte ik niet mee, alles beter dan gewassen worden door de kleuterjuf.

Nogmaals sloeg de meester op mijn billen, ditmaal veel harder. En nogmaals. Ik huilde van de pijn en kronkelde onder zijn handen door, maar ik werd keer op keer geraakt. De pijn was enorm en ik dacht helemaal niet meer aan schaamte en vernedering. De pijn was hoofdzaak nummer een, en toen de meester ophield haalde ik opgelucht adem.

Ik voelde hoe ik op de tafel werd getild. Mijn pijnlijke billen raakten het gladde kunststof van de tafel. Mijn voeten bungelden naar beneden en ik voelde hoe mijn schoenen en sokken uitgetrokken werden. Daarna werd mijn broek uitgetrokken en zelfs mijn onderbroek ging helemaal uit.

Ik werd achterover geduwd en de meester hield mijn armen stevig vast. Ik schreeuwde het uit toen ik de hand met het washandje tussen mijn benen voelde en mijn hele plasser omvatte. Het water was koel, niet helemaal koud, en ik trappelde met mijn benen. Een arm werd losgelaten en ik voelde een harde pets op mijn wang. Mijn benen strekten zich en langzaam voelde ik hoe het washandje tussen mijn benen woelde.

Keer op keer voelde ik het natte washandje terug keren, soms op mijn plasser, soms op mijn buik en soms tussen mijn benen. De kleuterjuf bleef maar door gaan en het leek uren te duren voordat ze klaar was.

Toen voelde ik ineens een handdoek tussen mijn benen. Met zachte handen werd ik afgedroogd, maar het werd er niet minder pijnlijker door. Mijn armen werden nog steeds stevig vastgehouden, maar ik spartelde niet meer. Het had geen zin. Ik huilde alleen nog maar, hardop. Dikke tranen liepen langs mijn wangen naar beneden.

Toen zowel ik als de tafel helemaal droog waren, werd ik ineens losgelaten. Ik kwam overeind en zitten op de tafel keek ik rond. Ik veegde met de mouw van mijn trui mijn wangen droog en hoopte dat ik verder niet vernederd zou worden. Op de grond zag ik mijn vieze broek en onderbroek liggen en ik vroeg me af wat voor kleren ik zou moeten gaan dragen. Ik hoopte maar dat ze mijn moeder hadden gebeld en dat zij me zou komen ophalen, met schone kleren.

"We hebben geen schone broek voor je, Rinke." Zei ze kleuterjuf met haar bedeesde stemmetje, terwijl mijn meester zijn schouders ophaalde.

"Alleen een luier is wel genoeg!" Zei hij streng. Ik smeekte om genade.

"Nee, alstublieft. Ik zal het nooit meer doen, ik... Ik ben al genoeg gestraft, alstublieft." Huilde ik weer. Ik zag hoe de kleuterjuf de kastdeur opendeed en erin begon te zoeken. Ik herkende heel duidelijk een pak Pampers voor peuters, maar daar zou ik nooit in passen. Uiteindelijk bukte de juf en scheen wat van de onderste plank te pakken. Toen ze zich omdraaide kermde ik luid.

Ze hield een grote luier voor me omhoog, de luier was groot genoeg voor mij. Ik keek naar de meester en die knikte. Ik probeerde de luier uit haar handen te pakken, om hem daarna weg te gooien, maar de meester greep in. Hij pakte me bij mijn kin beet en duwde mijn hoofd achterover.

"Luiers zijn noodzakelijk voor kleine kinderen die niet naar de wc mogen! Je mag kiezen: een luier om, of een pak slaag en daarna een luier om!" Riep hij me kwaad toe. Zijn stem bulderde in mijn oren en ik sloeg angstig mijn handen voor mijn gezicht. Meteen werd ik achterover geduwd op de tafel en al snel voelde ik de luier onder mijn billen. Ondanks dat ik tegenspartelde voelde ik al snel het plastic in mijn liezen knellen en hoorde ik een dreigend gekraak bij elke beweging. De plakstrips werden dichtgedrukt en ik voelde me steeds kleiner worden.

"Nee... Nee..." Huilde ik. Het voelde alsof er een strakke plastic zak om mijn kruis zat gespannen en ik durfde er niet naar te kijken. Ik bleef stilletjes liggen op de tafel, mijn bovenbenen uit elkaar gedrukt door de luier, mijn wangen nat van het huilen, en met koude, blote voeten.

"Je gaat met de kleuterjuf mee. Het is misschien wel een goed idee om je een tijdje tussen de kleuters te laten spelen." Zei de meester en ik zweeg. De kleuterjuf trok mijn handen voor mijn gezicht weg en veegde met een doekje mijn gezicht droog, tevergeefs. Ik keek omhoog naar de strenge blik van mijn meester en de minder strenge, bezorgde blik van de kleuterjuf.

Heel voorzichtig kwam ik omhoog, de luier kraakte onder me. Dikke rimpels absorberende stof liepen irritant onder mijn billen door, mijn zitvlak was niet egaal en vlak, maar hobbelig. Het voelde vreselijk. De juf duwde mijn benen van de tafel af en liet me van de tafel afspringen.

"Je moeder komt je straks halen, tot die tijd blijf je bij de kleuterjuf. Je moeder weet dat je een luier om hebt en is vooraf gewaarschuwd dat je deze straf zou krijgen. Je ouder waren het er mee eens." Ik hoorde het aan, maar het drong niet zo goed tot me door. Ik keek naar mijn voeten, langs de immense luier die ik aan had.

"O, Rinke. Wanneer je vanmiddag zonder luier de klas binnenkomt, zal ik je er ter plekke een omdoen. Is dat begrepen?" Ik knikte. De meester liep weg en ik moest mee de kleuterklas in. De kinderen keken naar me, vonden het wel vreemd, maar lachten me gelukkig niet echt uit. Ik mocht achter in de klas zitten, een beetje uit het zicht, zodat ik de klas niet zoveel zou storen.

Mijn moeder was me op komen halen en ik huilde bij haar uit. Toch wilde ze me niet helpen en stuurde ze me anderhalf uur later weer gewoon naar school. Met tegenzin liep ik het schoolplein op. Ik had zolang mogelijk gewacht, want ik wilde zo kort mogelijk voordat het tijd was aankomen. De kinderen uit mijn klas keken lachend naar me, maar ze lieten me met rust. Dat was wel vreemd, maar ik begreep later dat ze dat was opgedragen door de meester. Toch was het pijnlijk genoeg dat ze naar me lachten en geniepig met elkaar praatten, over mij. Hun hoofden draaiden als ik langs liep en hun blik was op mij gericht.

Ik liep meteen door de klas binnen en schrok. De klas was veranderd. Achter in de klas, in de hoek stond een groot scherm, dat een klein gedeelte van de klas afdekte. Intuitief wist ik dat dat met mij te maken moest hebben. Nieuwsgierig, en ook een beetje bang, liep ik er naar toe. Alles wat achter het scherm lag, bleef goed verborgen, totdat ik langs een kleine opening aan de zijkant liep.

Tranen sprongen in mijn ogen. De tafel waarop ik was gewassen, stond nu hier tegen de muur. Er stond een bakje met water klaar. Boven de tafel hing een plankje met daarop een flinke stapel luiers. Naast de luiers lagen nog wat spulletjes, zoals talkpoeder, babyzalf en een stapeltje handdoeken en washandjes. Ik huilde, terwijl ik de kinderen achter me binnen hoorde komen.

De meester was voor ze uit gelopen en trok het scherm aan de kant en liet alles open en bloot zien.

"Vanaf nu draagt Rinke luiers, aangezien hij hier op school niet meer naar de wc mag, en hij zijn plas niet lang genoeg kan ophouden, zoals we vanmorgen hebben gemerkt. Dit hoekje is speciaal voor Rinke, zodat ik hem een schone luier kan geven als dat nodig is, zonder dat ik het lokaal hoef te verlaten. En om toch een klein beetje aan Rinke zijn gevoelens te denken, mogen jullie helaas niet meekijken." Zei hij met een brede glimlach. Ik kon wel door de grond zakken en huilde.

"En nu allemaal gaan zitten, dan kunnen we beginnen. Rinke, kom jij even achter het scherm staan." Zei hij, terwijl hij de hoek weer afschermde met het scherm. Gedwongen door het feit dat al mijn bezwaren en smeekbeden in de klas te horen waren, moest ik wel gehoorzamen.

De meester bukte naast me neer en trok mijn broek naar beneden. De klas was stil en probeerde te luisteren naar wat er achter het scherm gebeurde. De meester inspecteerde mijn luier, die uiteraard nog droog was, en trok daarna mijn broek weer omhoog.

"Prima, Rinke. Ga maar zitten." Onder het toeziend oog van al mijn klasgenoten liep ik naar mijn plaats, precies in de andere hoek van het lokaal. Het was misschien zes meter lopen, maar het zouden nog eens zes hele moeilijke meters worden.

Gelukkig hoefde ik de rest van de middag niet meer te plassen. Vijf minuten voordat de laatste bel zou gaan en we naar huis mochten, stond de meester op en liep richting het afgeschermde gedeelte.

"Rinke, kom je. Het is bijna tijd, ik zal je luier afdoen." Zei hij hardop. Een aantal kinderen grinnikten zachtjes. Met een vuurrood hoofd stond ik op en liep door de klas heen. Eenmaal voelde ik een hand langs mijn billen glijden toen ik tussen de kinderen doorliep. Ik durfde niet te kijken wie het was.

Ik moest langs de meester lopen en hij leidde me met een hand op mijn schouder naar binnen. Hij duwde me richting de tafel en ik ging erop liggen. De meester kwam vlak bij me staan en zijn hand gleed naar mijn broek. Hij opende hem en trok hem helemaal naar beneden. Mijn luier werd zichtbaar, maar de meester concentreerde zich eerst op mijn schoenen.

Hij trok ze uit en zette ze op de grond neer. Daarna trok hij mijn spijkerbroek over mijn voeten heen en legde hem op de tafel neer. Daarna kwam hij weer ter hoogte van mijn middel staan. Ik voelde zijn grove handen op mijn luier en ik huiverde. Een voor een werden de plakstrips geopend en een koude luchtstroom kwam de openvallende luier binnen. De meester pakte mijn beide enkels in een greep en tilde ze op. Hij duwde ze richting mijn billen en mijn knieen kromde zich. De luier viel tussen mijn benen vandaan en de meester trok hem weg. Even voelde ik zijn hand op mijn billen en hij knikte.

"Grote jongen, je billetjes zijn nog prima droog." Zei hij vernederend, want natuurlijk had hij aan de luier kunnen zien dat ik er niet in geplast had, maar nu kon de hele klas het horen. Hij pakte een van mijn onderbroeken van de stapel op de plank en duwde mijn voeten er een voor een in. Hij trok mijn onderbroek omhoog en hielp me daarna ook met mijn spijkerbroek. Het was een enorme vernedering om zo met het aankleden geholpen te worden, maar ik had geen alternatief.

Toen hij ook mijn schoenen weer had aangetrokken en zelfs mijn veters had gestrikt mocht ik de klas weer in. Nog steeds was mijn gezicht rood van schaamte, maar ik was blij met het vertrouwde gevoel van een onderbroek.

Ik zat net weer en toen ging de schoolbel. Gelukkig mocht ik naar huis, maar het was nog maar maandag en de hele week lag nog voor me. Ik wist niet hoelang ik luiers moest gaan dragen, maar ik kreeg het vermoeden dat het wel een behoorlijk lange tijd zou gaan duren, gezien de speciale verbouwing in de klas. Ik huiverde nogmaals.
Dag 2

Schuchter liep ik het schoolplein op. Met tegenzin was ik vanmorgen uit mijn bed gestapt. Stilletjes had ik ontbeten en mijn moeder had me het huis uit moeten duwen. Met lood in mijn benen was ik naar school gelopen. Kinderen stonden in verschillende groepjes verdeeld over het schoolplein. Een aantal klasgenootjes keken naar me, maar ik meed ze.

De bel ging en iedereen liep richting de ingang. Ik stapte mijn klaslokaal binnen en keek naar de hoek die verborgen bleef achter het scherm. Ik wist niet wat ik moest gaan doen, moest ik in die hoek wachten op de meester, of moest ik gewoon gaan zitten. Ik negeerde hatelijke opmerkingen van een paar kinderen en besloot toch maar te gaan zitten op mijn eigen plaats. Misschien was de meester het vergeten, of misschien hoefde ik vandaag geen luier meer om.

De meester kwam binnen en keek de klas rond. Iedereen was aanwezig, en daarna viel zijn blik op mij. Hij keek mij langer aan dan ieder ander. Daarna keek hij naar zijn bureau en rommelde tussen wat papieren. De stilte was veelzeggend, want iedereen in de klas wachtte op de gebeurtenis, wetend wat er ging gebeuren, hopend zelfs.

"Goedemorgen. Vandaag beginnen we met taal. Pak allemaal je taalschrift maar voor je, dan zal ik de opdrachten uitdelen." Zei hij en begon een velletje papier op iedere tafel neer te leggen, terwijl wij onze schriften uit onze laatjes pakten.

"Jullie hebben drie kwartier voor de opdracht. Beginnen jullie maar, dan doe ik eerst Rinke even een luier om. Kom je, Rinke!" Het was geen vraag maar een keihard gebod, zijn stem daalde en hij keek me streng aan. Met een vuurrood hoofd keek ik naar hem, maar ik verroerde me niet.

"Nee, alsjeblieft." Smeekte ik, maar de meester keek me recht in de ogen aan. Alle ogen uit de klas waren op me gericht en ik durfde niet op te staan. De gedachte dat iedereen zou kunnen horen dat ik een luier omkreeg, was te erg.

"Zal ik een luier pakken en je die daar omdoen?" Vroeg hij en ik slikte. Ik was bang dat het geen loos dreigement was. Tot nu toe hadden de kinderen mijn luier niet gezien, alleen de kinderen in de kleuterklas, en dat wilde ik zo houden. Het was al erg genoeg dat ze het wisten.

Heel langzaam stond ik op. Vijfentwintig paar ogen volgden me bij elke stap. Zigzaggend liep ik door de tafeltjes door en met het angstzweet op mijn voorhoofd kwam ik bij het scherm aan. Gelukkig kon ik uit het zicht verdwijnen. Ik hoorde de kinderen in de klas zachtjes praten en grinniken en wist dat het over mij ging. De meester liet ze hun gang gaan, wist dat hij ze toch moeilijk stil kon krijgen, voor hen waren het ook spannende tijden. De spanning voor mij was veel groter. Ik zat te wachten tot de meester ook achter het scherm kwam staan en angstig keek ik naar hem omhoog.

Ik moest op de tafel gaan zitten en daarna knielde hij voor me neer om mijn schoenen uit te trekken. Daarna duwde hij me achterover en moest ik languit gaan liggen op de tafel. Hij frummelde wat met mijn gulp en trok mijn broek naar beneden. Aangezien hij mijn onderbroek wilde uittrekken, moest hij de spijkerbroek ook helemaal uittrekken.

Angstig stil lag ik op de tafel. Tot mijn grote verbazing zag ik hoe hij mijn spijkerbroek over de rand van het scherm hing, en een ingehouden gelach welde op. Nu was mijn onderbroek aan de beurt, maar beschermend hield ik mijn handen ervoor.

"Alstublieft, ik... ik..." Smeekte ik nog een laatste keer. De meester keek me kwaad aan.

"Wil je een pak voor je billen, Rinke?" Vroeg hij en ik liet mijn handen zakken. De klas had het ook gehoord en dat deed pijn. Zijn handen trokken mijn onderbroek ruw naar beneden en mijn billen lagen nu op het koele kuststof van de tafel. Beschermend hield ik mijn handen voor mijn plasser. Maar mijn naaktheid was niet eens de grootste vernedering.

Ik zag hoe de meester een luier van de plank af pakte en hij vouwde de luier open. Ik hoorde de luier kraken en mijn klasgenootjes moesten dat misschien ook wel kunnen horen. De meester duwde een hand onder mijn rug en tilde me iets op. Met zijn andere hand schoof hij de luier onder mijn billen, waarna hij beide zijkanten van de luier beetpakte en de luier recht onder mijn billen schoof.

Toen moest ik mijn benen spreidden. Voor de tweede keer in mijn tienerjaren voelde ik hoe de luier tussen mijn benen door omhoog getrokken werd. Ik begon zachtjes te huilen, maar zorgde er wel voor dat niemand dat zou kunnen horen. Tranen biggelden over mijn wangen terwijl de luier strak getrokken werd en ik hoorde hoe de plakstrips dichtgeplakt werden.

"Ziezo. Jij hoeft niet meer bang te zijn voor ongelukjes, en wij hoeven niet bang te zijn dat onze toiletten vies worden." Zei hij hardop en ik zakte bijna door de tafel heen van schaamte.

"Trek je broek en schoenen aan, veeg de tranen van je gezicht en begin dan maar snel aan je opdracht." Zei hij gemeen, waarna hij me alleen liet. Snel trok ik mijn spijkerbroek weer aan en met moeite kon ik mijn broek dicht krijgen, door de dikte van de luier. Toen ik even later ook mijn schoenen aan had, liep ik snel en zonder om me heen te kijken, naar mijn plek. Natuurlijk waren alle ogen gericht op mijn kruis en billen, maar ze konden weinig zien, alleen maar gissen. Een beetje onrustig begin ik met achterstand aan mijn taalopdracht.

Natuurlijk duurde het niet lang voordat ik mijn blaas begon te voelen, en de schoolmelk die uitgedeeld werd, hielp daar natuurlijk ook niet bij. Met een steeds groter wordende jaloezie zag ik de kinderen naar de wc gaan, sommige glimlachten dan eerst even naar me, wetend dat ik niet naar de wc mocht.

Gelukkig haalde ik het tot kwart over twaalf. De schoolbel ging en iedereen liep de klas uit voor de middagpauze. Ik keek naar de meester, terwijl ik ook opstond.

"Ben je nat, Rinke?" Vroeg hij, terwijl hij me recht ik de ogen keek. Ik schudde mijn hoofd. Mijn luier was inderdaad nog steeds droog, alhoewel het niet lang meer zou duren.

"Weet je het zeker? Kom maar even hier!" Zei hij en ik gehoorzaamde. Iedereen was de klas al uit op het moment dat de meester mijn broek openmaakte. Hij trok hem een klein stukje naar beneden, ver genoeg om te zien dat ik niet gelogen had. Meteen daarna trok hij mijn broek weer omhoog en trok hij mijn gulp dicht.

"Goed zo, laat ik niet merken dat je liegt, want dan zwaait er wat. Ga nu maar snel naar huis!" Zei hij en draaide zich van me af. Mijn blaas stond op knappen en ik wist dat ik thuis niet zou halen. Mijn moeder zou me ook deze keer geen redding kunnen brengen. Snel liep ik de school uit en keek angstig om me heen.

Om de hoek, uit het zicht van iedereen in de school, stopte ik. Ik ging een beetje wijdbeens staan en met een zucht begon ik in mijn luier te plassen. Ik vloekte inwendig op alles en iedereen die met school te maken had, maar wist ook dat dit allemaal mijn eigen schuld was. Ik boog iets voorover en keek naar mijn kruis, hopend dat er geen natte vlekken op mijn broek tevoorschijn kwamen.

Het vocht hoopte zich onder in de luier op, terwijl mijn blaas zich nog steeds leegde. Ik wist zeker dat de luier dit nooit allemaal zou kunnen vasthouden, maar nog steeds was er niets aan mijn broek te zien. Pas toen ik ophield met plassen en ik het vocht langzaam voelde wegtrekken, haalde ik opgelucht adem.

Ik keek op en wilde verder lopen toen ik ineens een moeder en een kind naar me zag kijken. Het kind zat achter op de fiets, terwijl zijn moeder nog naast de fiets stond. Ik herkende de vrouw en het kind, omdat ze bij mij in de straat woonden. Aan hun verbaasde blikken kon ik zien dat ze niet helemaal begrepen wat ik daar had staan doen. Ik realiseerde me dat het een vreemd gezicht moest zijn geweest.

"Mam, dat is die jongen met die luier. Van gisteren, weetjewel?" Hoorde ik de jongen zeggen en meteen liep mijn gezicht weer rood van schaamte aan. Ik zag nog net dat de moeder glimlachte en snel liep ik weg. Ik hoorde hoe de moeder wat tegen het kind zei, maar kon het niet meer verstaan.

Snel liep ik naar huis, de vochtige luier vreemd tussen mijn benen wrijvend. Het voelde heel vreemd, en vreselijk aan. Ik hoopte dat mijn moeder me kon helpen, dus hoopval liep ik even later ons huis in. Mijn moeder had de tafel al gedekt en toen ik binnenkwam ging ze zitten. Ik twijfelde en bleef staan.

"Hoi, schat. Hoe was het op school? Ga maar snel zitten, dan kunnen we eten." Zei ze, terwijl ze een boterham uit de zak pakte.

"Mama, ik... mijn luier is nat." Zei ik stamelend, maar mijn moeder keek me niet eens aan.

"Dat spijt me lieveling, ik heb geen schone luiers voor je. Ik heb geen rekening gehouden dat je met twaalf jaar nog luiers zou dragen." Zei ze kil. Ze smeerde haar boterham in met een dun laagje boter en toen pas keek ze me aan.

"Maar mama, je weet toch..."

"Ga nou maar zitten! De school heeft een aparte manier om je te straffen en daar kan ik niets aan doen. Jij hebt je misdragen, dus jij zult op de blaren moeten zitten." Zei ze en wanhopig ging ik zitten.

"Ik kan toch niet met een natte luier terug naar school?" Vroeg ik huilend, maar mijn moeder haalde haar schouders op.

"Ik kan je helaas niet helpen, schat. Kom, eet wat." Zei ze, maar het duurde even voordat ik een hap door mijn keel kreeg. Ik realiseerde me dat ik van mijn mama en papa blijkbaar geen enkele genade kreeg, en dat ook zij achter de straf stonden die ik kreeg. Ik veegde de tranen weg en probeerde wat te eten. Ik dacht aan hoe ik op school verschoond zou worden, want dat was toch datgene wat er ging gebeuren, en waar ik vreselijk tegenop zag.

Net voordat ik weer naar school ging, werd er aangebeld. Mijn moeder deed open, terwijl ik me schuilhield op mijn kamer. Ik had mijn broek op mijn knieen hangen en keek naar de enorme gele vlek die op mijn luier zichtbaar was. De vernederende aanblik deed me bijna weer in huilen uitbarsten, en even kreeg ik de neiging om de luier van me af te scheuren. Ik wist niet precies wat erger was, een natte luier verschonen achter het scherm of een luier om voor het scherm.

Ik deed het toch maar niet en hield mijn luier aan. Snel trok ik mijn broek weer omhoog en verborg mijn luier, want ik hoorde mijn moeder de trap opkomen.

"Rinke? Aangezien je toch ook naar school gaat, kun je wel samen met kleine Robin naar school lopen. Dan hoeft zijn moeder hem niet te brengen. Robin wacht beneden, en het is al bijna tijd om te gaan." Ik haalde mijn schouders op, maar toen ik naar beneden liep keek ik recht in de ogen van het kind dat ik vanmorgen ook al had gezien. Toen stond hij samen met zijn moeder naar mij te kijken, terwijl ik mijn luier stond te plassen.

Het kind keek me lachend aan en ik bloosde. Snel trok ik mijn jas aan, zei mijn moeder gedag en samen met de kleuter liep ik naar school.

"Mama zegt dat jij een luier draagt, omdat je stout geweest bent." Zei hij, terwijl hij zijn handje in de mijne duwde. Hand in hand liepen we naar school. Ik antwoordde niet.

"Wat heb je dan gedaan? Ik ben ook wel eens stout, maar dan krijg ik nooit een luier om." De jongen praatte verder, maar ik keek ongeinteresseerd voor me uit.

"Mama moest lachen toen ze hoorde dat jij een luier droeg. Ze geloofde het niet." De jongen leek zich niet te storen aan mijn desinteresse, en merkte ook niet dat ik liever had dat hij zijn mond hield.

"Mama zegt dat alleen baby's luier dragen. Ben jij dan ook een baby." Plots stond ik stil. Ik ergerde me steeds meer aan de jongen. Ik keek hem streng aan.

"Nee, ik ben geen baby. En houd nu je mond, OK?" De jongen schrok en keek me angstig aan. Gelukkig hield hij de rest van de weg zijn mond en kon ik hem op het schoolplein alleen laten. Het duurde even voordat de schoolbel ging en ik hield me nog steeds wat afzijdig.

Even later zaten we weer met zijn allen in de klas. Ik hoopte maar dat mijn natte luier niet opgemerkt zou worden, maar natuurlijk was dat tevergeefs. De meester keek al snel mijn kant op en keek me onderzoekend aan.

"Heb je een schone luier nodig, Rinke?" Vroeg hij hardop, terwijl er vanuit de klas werd gegniffeld. Ik schudde heftig mijn hoofd, maar de meester keek dwars door me heen. Natuurlijk wist hij dat ik nat was.

"Weet je het zeker, Rinke? Zal ik voor de zekerheid je luier maar even controleren?" Zei hij, terwijl hij aanstalten maakte om op te staan. Meteen was mijn verzet gebroken, bang om voor de klas mijn broek naar beneden getrokken te krijgen.

"Nee... Nee... Ik heb... ben nat." Zei ik heel zachtjes, maar de klas had mijn woorden niet nodig om te weten wat ik gezegd had. De klas lachte hardop en ze riepen me kleinerende scheldwoorden.

"Zullen we dan de kleuterjuf maar even vragen of ze je komt verschonen?" Zei hij met een glimlach en pakte de telefoon op. Hij drukte op een enkele toets en al snel nam de kleuterjuf op.

"Ik heb hier een jongen die graag een schone luier zou krijgen, wil jij hem even verschonen?" Hoorde ik, en ik begreep dat deze afspraak vooraf al was gemaakt. Zonder plichtplegingen was het gesprek ten einde en de meester keek nu naar mij.

"Je mag je helemaal uitkleden, op de luier na natuurlijk, en op de tafel plaatsnemen. De kleuterjuf komt je zo dadelijk wassen en verschonen." Natuurlijk was mijn gezicht vuurrood van schaamte, maar ik had geen keus. Zo snel als ik kon liep ik naar het scherm en verdween uit het zicht. Ik huilde weer, maar trok wel mijn kleren uit. Nogmaals keek ik naar mijn vieze luier en schaamde me vreselijk. Ik keek naar mijn eigen urine, en de woorden van de kleuter dreunden nog tot me door: "Ben jij dan ook een baby?" Hoe pijnlijk was dat.

Op mijn luier na, naakt ging ik op de tafel liggen. Stilletjes hopend dat de kleuterjuf niet zou komen opdagen. Maar al snel hoorde ik de deur opengaan. De meester zei dat ik al klaar lag en met angst en beven keek ik het moment tegemoet dat de kleuterjuf achter het scherm tevoorschijn zou komen.

Liggend vanaf de tafel keek ik naar haar op. Haar ogen gleden over mijn lichaam en zachtjes praatte ze tegen me. Op de achtergrond hoorde ik de meester tegen de klas praatten en ik wist dat de stem van de kleuterjuf niet achter het scherm vandaan zou komen. Het vrolijke gezicht hing boven me en veegde een traan van mijn wang.

"Kom, niet huilen. Binnen een paar tellen heb ik je weer in een frisse, schone luier gehesen." Ze maakte de plakstrips van de luier open, de urinegeur vrijlatend, en met mijn knieen vlakbij mijn borst trok ze de luier weg. Mijn rug was gekromd en mijn billen waren vrij van de tafel, zodat ik die niet zou bevuilen.

Het bakje met water stond voor haar klaar en weer voelde ik het koele, natte washandje op mijn billen. Ik zou er nooit aan wennen en begon weer zachtjes te huilen. Ik had vreselijk spijt van mijn daden in de wc's en wist dat ik nooit meer zoiets stoms zou uithalen. Daden waarvan de straf nog lang niet uitgewerkt zou zijn.

Mijn billen en kruis waren weer schoon en met een handdoek werd ik snel afgedroogd, mijn wang bleef nog even nat. De stapel luiers op de plank werd weer iets kleiner, en al snel voelde ik de droge, zachte luier onder mijn billen. Het verschil met de natte luier was enorm. Ik verborg de opluchting dat ik uit de natte luier was, en weer helemaal schoon was. De plakstrips werden weer dichtgedrukt en een laatste controle tussen mijn beentjes bewees dat de luier goed dicht zat.

Weer veegde ze de tranen van mijn wang. Een vriendelijke glimlach moest mijn humeur opvrolijken, het mislukte.

"Kijk, dat voelt vast al een stuk beter. Kleed je maar snel aan." Zei ze zachtjes en hielp me overeind. Ze nam het bakje met het vieze washandje mee en verdween. Zonder iets te zeggen liep ze de klas uit, maar ze had waarschijnlijk wel met een hoofdgebaar aangegeven dat ik me netjes gedragen had.

Ik kleedde me snel aan en voorzichtig kwam ik om de hoek van het scherm vandaan. De meester keek me aan, de kinderen trouwens ook, en hij gebaarde me dat ik snel moest gaan zitten.

De middag verliep snel en zonder problemen, de leraar deed me na schooltijd mijn luier af, en toen ik het lokaal uitliep stond Robin alweer op me te wachten. Ik begon steeds meer een hekel aan die praatgrage kleuter te krijgen en blijkbaar werd er nu ook van me verwacht dat ik een soort van oppas speelde. Het leek mijn taak geworden om de jongen van en naar school te brengen, terwijl ik daar absoluut gen zin in had. We waren nog geen vijf meter van het schoolplein af, of hij keek me alweer vragend aan.

"Had je in je luier geplast? De juf heeft je een schone luier gegeven, toch?" Vroeg hij en het maakte me kwaad, ik werd nu zelfs al door een kleuter vernederd. Ik keek op hem neer en pakte hem bij zijn bovenarm beet.

"Houd je mond, baby." Riep ik hem toe en schudde hem even flink door elkaar. Blijkbaar was hij niet onder de indruk. Hij bleef om me heen dartelen.

"Ik heb je gisteren horen huilen." Lachte hij en ik keek hem stomverbaasd aan. Ik herinnerde me dat de deur inderdaad open gestaan had toen ik hardhandig werd gewassen en verschoond. Ik had het me nog niet gerealiseerd, maar meer mensen hadden het blijkbaar gehoord, en misschien ook wel gezien.

"Ik ben niet bang, als ik het tegen de juf zeg, krijg jij een pak voor je billen." Lachte hij, toen hij mijn dreigende blik zag. Ik voelde me steeds beroerder, mijn woede nam toe en alle frustraties van de afgelopen dagen leken boven te komen.

"Auw, auw. Niet slaan." Piepte hij met een hoog stemmetje en ik realiseerde me dat hij mij nadeed. Lachend liep hij daarna voor me uit en ik keek hem verbijsterd aan. Het deed pijn om zo vernederd te worden door een kleuter. Hij schold mij uit voor baby, terwijl hij nog maar net zelf zijn billen mocht afvegen. Toch was ik degene die een luier droeg, ik had in mijn broek geplast en ik had een pak voor mijn billen gekregen.

"Ik zal jou eens een pak voor je billen geven!" Riep ik kwaad en snel rende ik achter hem aan. Ik pakte hem stevig beet en voordat ik het wist had ik hem al drie keer hard op zijn billen geslagen. Ik hoorde hoe de jongen onder me schokte, terwijl hij krijste. Meteen had ik spijt, want ik wist dat ik dit niet ongestraft kon doen. Mijn straf zou alleen maar erger zijn en dat maakte mijn woede nog groter.

Ik trok hem overeind en keek hem recht aan. Ik schudde hem door elkaar totdat hij ook naar mij keek.

"Luister, baby. Als jij dit aan iemand vertelt, zal ik je tien keer zo hard terugpakken. Is dat begrepen?" Zei ik woedend en hij knikte. Waarschijnlijk maakte ik het alleen maar erger, maar er was ook een kans dat hij het inderdaad niet durfde door te vertellen, of pas nadat mijn straf allang was afgelopen.

"Beloof het, want ik meen het. Ik zal je broek naar beneden rukken en je net zolang slaan dat je niet meer kunt zitten." Zei ik, mijn woede nog steeds niet onder controle hebbend. Hij keek me angstig aan en snotterde. Ik veegde zijn gezicht droog met zijn eigen trui, terwijl hij trilde onder mijn handen. Ik geloofde dat hij echt bang voor me was, en dat was misschien wel een goed teken.

Toen hij wat gekalmeerd was liepen we verder. Toen ik hem voor de deur afzette waarschuwde ik hem nog eenmaal. Hij knikte weer en beloofde dat hij niets zou zeggen, en toen liet ik hem alleen. Een beetje nerveus, want ik vertrouwde het toch nog niet helemaal, liep ik door naar mijn eigen huis.
 

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Re: Luiers op school

(deel 2)

Dag 3

Gelukkig was het woensdag, vanmiddag zou ik vrij zijn, en verlost van mijn luiers. Toch liep ik wat bedrukt naar school, ik was bang dat die vervelende Robin toch zijn mond voorbij zou praten. Het was al vreemd dat hij niet met mij naar school liep, dus dat was al een slecht teken. Op het schoolplein zag ik Robin lopen, hij schonk geen aandacht aan mij en leek het hele voorval te zijn vergeten. Opgelucht haalde ik adem.

De schoolbel klonk en we zochten onze lokalen op. In de klas werd ik meteen weer even apart genomen en kreeg ik nogmaals een luier om. Smekend keek ik naar de meester omhoog, maar hij toonde geen enkel begrip voor me. Ik wilde vragen hoelang ik in de klas nog een luier moest dragen, maar ik durfde het niet omdat de hele klas achter het scherm aandachtig meeluisterde. Toen de meester mijn broek weer omhoog trok veegde ik snel mijn tranen weg en met rechte schouders en een arrogante blik probeerde ik naar mijn plaats toe te lopen. Ik geloof niet dat iemand mijn houding geloofde, maar ik probeerde me zo dapper mogelijk te houden.

De les begon en ik probeerde op te letten. Vanmorgen had ik er goed voor gezorgd dat mijn blaas helemaal leeg was voordat ik naar school ging, dus ik wist bijna zeker dat ik vandaag niet in mijn luier zou hoeven te plassen. Ineens realiseerde ik me dat het volgende week vakantie was, een week lang zouden we niet naar school hoeven. Van binnen juichte ik omdat ik zeker wist dat na de vakantie alles wel weer normaal zou verlopen. Ik hoefde na vandaag dus nog maar twee dagen een luier om.

"Mogen wij ook mee lachen?" Hoorde ik de leraar zeggen. De klas was stil en ik realiseerde me niet meteen dat hij tegen mij praatte. Toen ik me dat realiseerde liep mijn hoofd rood aan en keek ik beschaamd naar hem op.

"Ik... Het spijt me... Ik..." Stotterde ik.

"Ik snap niet dat je hier nog kunt lachen. Je gedraagt je als een klein kind, je draagt een babyluier en het toilet is verboden terrein voor je. Vertel me alsjeblieft wat je daaraan zo grappig vindt?" Hij liep naar me toe en ging naast mijn tafeltje staan. Hij torende hoog boven mij uit en ik moest mijn hoofd helemaal achterover draaien om hem nog in zijn ogen te kunnen kijken.

"Niks, meneer. Ik... Ik..." Stotterde ik, terwijl mijn stem oversloeg en een traan in mijn ooghoek opwelde.

"Houd je dan rustig en concentreer je op de les. Laat me je niet als een klein kind in de hoek hoeven zetten, begrepen?" Ik knikte heftig, niet in staat om zonder overslaande stem een bevestiging te zeggen. Eindelijk draaide de leraar zich van me weg en even dacht ik opgelucht te kunnen ademen, maar de volgden problemen dienden zich alweer aan.

Er werd op de deur van ons lokaal geklopt en meteen daarna ging de deur open. Mijn hart sloeg drie slagen over toen ik de kleuterjuf en Robin de klas binnen zag komen. Robin glimlachte en keek nieuwsgierig de klas rond, waarna zijn ogen op mijn bleven gericht. Het gezicht van de kleuterjuf stond ernstig en ik werd bang. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Haar ogen vonden de mijne en ik draaide mijn gezicht weg.

"Ik wil even met je praten over Rinke, hij heeft zich gisteren misdragen tegenover Robin." Zei de juf tegen mijn meester. Ze had een hand op zijn schouder gelegd en Robin leunde tegen haar aan. Robin hield zijn ogen op mij gericht en ik voelde ze priemend in mijn lichaam prikken. Mijn meester keek geschokt en knielde voor Robin neer.

"Wat heeft Rinke gedaan?' Vroeg hij en met een klein beetje hoop zag ik dat Robin wat terughoudend reageerde. Blijkbaar was hij mijn dreigement niet vergeten.

"Kom, vertel het maar. Je hoeft niet bang voor Rinke te zijn." Zei de juffrouw. Robin aarzelde nog een moment en begon toen te praten.

"Hij heeft me geslagen... op mijn billen." Een klein, trillend vingertje wees beschuldigend mijn kant op. Ik slikte.

"Waarom deed hij dat?" Vroeg de meester. Robin haalde zijn schouders op.

"Ik... Hij draagt een... Ik vroeg..." Robin was toch bang voor me. Hij durfde niet teveel te zeggen, maar natuurlijk was het ongeluk allang geschied. Het kon niet meer teruggedraaid worden en angstig wachtte ik totdat de meester zich tot mij zou richten.

"En toen heeft hij je geslagen?" Robin knikte heftig, een traantje liep over zijn wang heen.

"Hij... Hij trekt mijn broek uit en slaat me weer, als ik het zou vertellen." Fluisterde hij zachtjes, maar zelfs ik kon hem verstaan, dus mijn meester ook. Weer keek de meester geschokt en vanuit mijn ooghoek zag ik even dreigend mijn kant op kijken.

"Je hoeft niet bang te zijn, ik beloof je dat hij het niet zal durven om jou nog een keer te slaan, OK?" Zei de meester troostend en Robin knikte voorzichtig. Daarna draaide de meester zich naar mij toe.

"Rinke! Heb jij Robin geslagen?" Vroeg hij hardop en met strenge stem. Zijn stem dreunde door de klas heen. Met het zweet op mijn voorhoofd antwoordde ik.

"Ja, meneer." Mijn stem klonk hees en hoog en ik durfde de meester niet aan te kijken. Mijn klasgenootjes hielden hun adem in, ze voelden de spanning en wisten dat er een uitbarsting aan zat te komen. Ze hadden de meester nog nooit zo boos gezien en hadden zelfs een klein beetje medelijden met me.

"Heb je gedreigd zijn broek naar beneden te trekken en hem een pak voor zijn blote billen te geven, wanneer hij dat zou vertellen?" Donderde het en weer moest ik dat tegen mijn zin toegeven. Ik begreep heel goed dat ik me weer in de problemen had gewerkt en dat ik er deze keer nog meer spijt van zou krijgen.

Ik voelde zijn blik op me gericht en wist dat hij een straf voor me aan het bedenken was. Ik piekerde om een excuus dat mijn straf zou verlichten, maar kon geen enkele verzachtende omstandigheid bedenken.

"Rinke, ga maar naar de lerarenkamer. Je zult straks horen wat je straf is. Schiet op!" Riep hij kwaad en snel stond ik op. Onder de blikken van al mijn klasgenootjes, de juffrouw en de meester, en Robin liep ik voor de klas langs. Snel sloot ik de deur achter me en terwijl ik naar de lerarenkamer liep, begon ik te huilen. Ik probeerde me groot te houden en me te vermannen, maar het hielp niet. Ik wist niet wat er nu in mijn klas gebeurde, maar wilde het eigenlijk ook niet weten.

Ik liep de uitgestorven lerarenkamer binnen. Het was een grote kamer met veel ramen. Een grote zithoek, bestaande uit drie gelijke banken en een ronde, glazen tafel, nam een derde van de ruimte in beslag. Voor in de kamer stond een lange, houten vergadertafel met twaalf stoelen er omheen.

Het was er stil en door het grote raam keek ik uit over het schoolplein, dat nu verlaten was. Twee vogels pikten aan een weggegooide boterham, vanuit de verte in de gaten gehouden door een kat die over het grasveld langzaam dichterbij sloop.

Ineens ging de deur achter me open en kwam er iemand de lerarenkamer binnen. Snel veegde ik mijn wangen droog met de mouw van mijn trui en daarna draaide ik me angstig naar de deur. Een beetje verbaasd keek ik naar Robin, die een beetje nerveus de deur achter zich dichttrok.

"Wat doe jij hier? Ben je alleen?" Zei ik, maar hij antwoordde niet. Hij bleef dicht bij de deur staan, klaar om weg te rennen alsof hij bang was dat ik mijn dreigement alsnog ten uitvoer zou brengen.

"Je moet je uitkleden, helemaal, alleen je luier niet." Zei hij. Ik keek hem verbaasd aan. Zijn stem klonk zachtjes en trillend, en het was vreemd om zo'n opdracht van een klein, bang jongetje te moeten horen.

"Wat? Waarom?" Vroeg ik met een wrange glimlach op mijn gezicht.

"Als je klaar bent moet ik de meester halen en dan krijg jij een pak voor je billen." Lachte hij voorzichtig. Zijn angst verdween een beetje, want hij zag heel goed dat ik ook bang en nerveus was.

"Nee!" Riep ik verontwaardigd uit, maar vooral uit angst. Wilde de meester me echt een pak slaag geven? Dat kon toch niet. Ik keek verontwaardigd naar Robin, op wie een steeds grote wordende glimlach te zien was. Hij leek te groeien in zijn rol en hij was nu helemaal niet meer bang voor me. Hij voelde dat hij, met hulp van de meester, zelfs een overwicht op mij had.

Ik voelde me daarentegen steeds kleiner worden. De luier jeukte tussen mijn benen, bekneld door mijn te strakke broek, die niet berekend was op luierdragers. Het idee dat ik hier straks met alleen een luier om zou moeten staan, deed me huiveren.

"Trek je je kleren niet uit?" Vroeg Robin, en ik begon hem steeds meer te haten. Natuurlijk was het niet de jongen zelf die ik haatte, maar de rol die hij speelde. Robin werd gebruikt om mij nog verder te vernederen en te straffen, en hij vond het leuk.

"Ik... Nee... Ik..." Stamelde ik. Het had geen zin om tegen Robin tegen te stribbelen. De opdracht kwam helemaal niet bij hem vandaan, hij moest alleen maar kijken of ik het wel gehoorzaamde. Met een diep zucht liep ik naar een plekje uit het zicht van de ramen en ik knielde neer.

Ik trok mijn schoenen en sokken uit en probeerde Robin te negeren. Daarna trok ik mijn hemdje en trui over mijn hoofd uit en hing het over een van de stoelen rond de vergadertafel. Nu alleen nog mijn broek en ik twijfelde. Ik keek snel even naar Robin die zonder dat ik het gemerkt had dichter bij was gekomen. Hij stond nu op nog geen twee meter afstand naar me te kijken. De verbazing was van zijn gezicht af te lezen, terwijl zijn blik was gericht op de rommelige plastic rand van de luier die boven mijn broek vandaan stak.

"Een echte luier!" Zei hij verbaasd en lachte. Ik had hem op dat moment wel een rotschop willen geven, maar natuurlijk kon ik dat niet. Robin was de baas en was machtiger dan ik, Robin was bijna onaantastbaar geworden.

Ik draaide mijn rug naar hem toe om hem maar niet aan te hoeven kijken en heel langzaam liet ik mijn broek zakken. Mijn luier, die eindelijk weer de ruimte kreeg, sprong krakend uit mijn broek. Leunend tegen de muur stapte ik uit mijn broek en hing die ook over de stoel heen.

Ik droeg alleen nog maar een luier! Robin keek zijn ogen uit en hij liep nog dichter op me af. Heel voorzichtig stak hij zijn handje naar me uit en ik voelde zijn hand op mijn luier. Snel stapte ik weg, maar hij liep mee. Zijn vinger gleed over mijn geluierde billen en ik kon niet verder wegstappen. Nog een stap verder en ik zou voor de ramen langs moeten lopen.

"Blij af!" Zei ik trillend en ik had mezelf net genoeg in de hand om hem niet een klap te geven. Gelukkig trok hij zijn hand in en lachend keek hij naar me op.

"Baby!" Zei hij en liep richting de deur. Ik vloekte binnensmonds en zag hoe hij de lerarenkamer uit liep. Hij liet de deur achter zich open en snel liep ik naar een plaats waar ik niet door langslopende mensen gezien kon worden.

Het wachten leek oneindig te duren. Ik luisterde of ik de meester hoorde aankomen, maar lange tijd hoorde ik niets. De kou overviel me en ik kreeg kippenvel over mijn hele lichaam. Ik duwde een vinger tussen het elastiek in mijn lies en wreef de jeuk weg. Eindelijk hoorde ik een deur opengaan, en zware stappen kwamen over de tegels hierheen. Maar ik hoorde meer, ook Robin liep weer mee.

De stappen kwamen steeds dichterbij en ineens stond de meester in de deuropening. Hij keek me aan en zijn blik gleed over mijn lichaam heen, hij staarde een ogenblik naar mijn luier en daarna keek hij me weer recht in de ogen.

"Ik zie dat je nu ook al kleuters gehoorzaamt." Zei hij lachend, terwijl hij op me af liep. Hij pakte me stevig bij mijn bovenarm beet en trok me mee naar de zithoek. We liepen voor de ramen langs en schuchter keek ik naar buiten om te zien of iemand ons kon zien. Er was niemand te zien!

De meester ging op de bank zitten, op het randje en een beetje voorover gebogen. Ik moest voor hem blijven staan en hij keek naar me omhoog.

"Robin, kom maar wat dichterbij, hoor." Zei de meester en ik hoorde hoe Robin achter me dichterbij kwam. De meester keek me recht in de ogen.

"Dus jij hebt gedreigd om Robin een pak slaag te geven, op zijn blote billen? Waar haal je het lef vandaan! Je bent vijf jaar ouder, een stuk groter en hopelijk ook een stuk wijzer." De meester maakte zichzelf weer kwaad, terwijl ik er stilletjes bij stond, trillend van de kou en de onzekerheid.

"Wij, je ouders en ik, hadden gehoopt dat de luiers je weer een beetje op het rechte pad zouden duwen, dat jij je zou realiseren dat je je als een klein kind gedraagt. We hadden gehoopt dat dit zou helpen, maar blijkbaar is het nog niet genoeg." Zijn ogen priemden in me, terwijl ik zachtjes begon te huilen. De meester zei niets en bleef me een ogenblik alleen maar aankijken. De stilte leek minuten te duren.

"Ik hoop dat dit wel zal werken, want anders weet ik het ook niet meer." Zei hij moedeloos en greep me snel weer bij mijn pols beet. Hij spreidde zijn benen en trok me ertussenin. Daarna liet hij mijn pols los en begon met beide handen mijn luier los te maken. Ik hoorde hoe de plakstrips open getrokken werden en het plastic eronder kapot scheurde. Daarna trok hij de luier tussen mijn benen vandaan en stond ik helemaal naakt voor hem.

De kille lucht in mijn kruis en billen deed me huiveren, maar ik had geen tijd om erover na te denken. Meteen voelde ik hoe ik naar de juiste positie getrokken werd, waarna ik met mijn bovenlichaam over zijn bovenbenen getrokken werd. Zijn knieen stonden nog steeds uit elkaar en mijn plasser hing er tussenin vrijelijk naar beneden. Mijn hoofd hing los in de lucht en met mijn handen ondersteunde ik mezelf. Mijn benen waren gestrekt en mijn voeten raakten nog net de vloer, aangezien mijn bovenbenen gedeeltelijk ondersteund werden door zijn bovenbeen.

Ineens sloeg hij. Ik gilde. De pijn woedde in golven door mijn middel heen. De vernedering was verschrikkelijk, maar daar dacht ik geen moment weer aan. De pijn in mijn billen overheerste mijn hele denken en doen, verstijfd liet ik hem me willoos slaan. Nogmaals sloeg hij en weer gilde ik, elke slag dreunde door mijn lichaam.

Langzamerhand liep de pijn van elke slag in elkaar over, het waren geen kortstondige pijnscheuten meer, maar een kloppende, voortdurende pijn in mijn billen. De slagen voelde ik niet meer afzonderlijk, maar het totaal was veel pijnlijker. Ook mijn huilen stabiliseerde en ik jankte hardop, niet geremd door enige terughoudendheid.

Eindelijk hield hij op. Mijn billen waren vuurrood en de meester had me langer en harder geslagen dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Ik durfde niet naar hem te kijken, maar ik hoorde hem zwaar hijgen van de inspanning.

"Ga staan, Rinke." Zei hij en stuntelig kroop ik van zijn benen af. Zodra ik stond legde ik voorzichtig mijn handen op mijn natte en bezwete billen. Ik kreunde en hoopte dat de pijn zo snel mogelijk op zou houden. Uit mijn ooghoek zag ik Robin staan, zijn gezicht was geschokt.

"Ga maar naar je klas, Robin. Rinke zal je nooit meer lastig vallen." Zei de meester, terwijl hij ook opstond. Ik hoorde hoe ze allemaal wegliepen, maar door de tranen zag ik niet wat ze gingen doen. Hulpeloos stond ik stilletjes in het midden van de kamer. Zichtbaar vanaf het schoolplein, waar gelukkig niemand aanwezig was, maar waar ik geen enkel aandacht meer aan schonk.

De meester kwam teruglopen en weer werd ik ruw bij mijn bovenarm gepakt. Hij duwde me op de bank. Zodra mijn billen de bank raakte, kermde ik van de pijn, maar de meester toonde geen genade en duwde me snel op mijn rug. Met een steeds groter wordende handigheid duwde hij een schone luier onder mijn pijnlijke billen en drukte hij de plakstrips stevig op het plastic.

"Kleed je aan, en snel!" Zei hij streng, en het leek alsof zijn woede nog niet gezakt was. Met zijn handen in zijn zij stond hij ongeduldig te wachten tot ik mezelf weer had aangekleed. Zijn houding spoorde me aan om snel te zijn, zonder dat hij een woord hoefde te zeggen.

Meteen toen ik klaar was pakte hij me weer bij zijn bovenarm beet en trok me mee naar de klas. Ik had nog maar net de tijd om mijn wangen met mijn vrije hand droog te wrijven, voordat ik weer in de klas stond.

"Aangezien de billen van Rinke nogal zeer doen, kunnen we het hem niet aandoen om meteen te gaan zitten." Zei hij heel gemeen, en de klas lachte luid. Ik werd met mijn neus in de hoek van het lokaal geduwd, mijn gezicht naar de muur en mijn rug naar de klas.

"Blijf hier maar even staan. Als de pijn van het pak slaag een beetje weggezakt is mag je wel weer gaan zitten." Zei hij en liet me toen staan. Ik voelde de ogen van de klas weer in mijn rug priemen, terwijl de meester weer verder probeerde te gaan met de les. Het duurde een paar minuten voordat de hele klas weer geconcentreerd aan het werk was en ze mij weer een beetje vergeten waren. Langzaam verdween het onrustige geschuifel, het gefluister, en de zachte lachjes uit de klas. Mijn tranen kregen de vrije loop, grotendeels uit het zicht van de klas.

Een half uurtje stond ik nu al in de hoek. Mijn wangen waren droog en langzaam voelde ik me steeds onrustiger worden. Het was moeilijk om stil te blijven staan, terwijl er achter je van alles gebeurde. De meester had mij echter in de gaten gehouden en had mijn onrustige gedrag opgemerkt. Op het moment dat ik voorzichtig over mijn schouder de klas in keek, keek ik recht in de ogen van de meester.

"Ga maar zitten, Rinke. Pak je rekenschrift, je hebt een hoop in te halen." Zei hij en opgelucht kwam ik uit de hoek vandaan. Op mijn hoede liep ik voor de meester langs naar mijn plaats. Met hernieuwde energie en een grotere wil om nu eens goed te doen, begon ik aan mijn rekentaak.

De ochtend verliep traag. In de pauze moest ik blijven zitten, zodat ik mijn rekentaak verder kon afmaken. Later in de ochtend kreeg ik een nieuwe taak, terwijl de rest van de klas zich bezig hield met prettigere dingen. Ik stoeide met mijn taalopdracht en deed mijn best. Toen aan het eind van de ochtend de bel ging, en we de rest van de dag vrij hadden, moest ik blijven zitten.

"Tot morgen." Riep de meester, terwijl in een enorm rumoer het klaslokaal steeds leger werd. De meester kwam achter me staan en boog over mijn schouders heen. Hij pakte mijn schrift en bekeek zorgvuldig mijn gemaakte opgaven. Angstig keek ik naar hem omhoog, proberend zijn gezichtsuitdrukking te verklaren.

"Dat valt me niet tegen, Rinke." Zei hij, terwijl hij me mijn schrift terug gaf, daarna legde hij zijn hand bemoedigend op mijn schouder. Hij keek me aan met een blik alsof hij wilde zeggen dat hij het ook allemaal niet zo zeker wist. Natuurlijk had ook hij zijn twijfels of mijn publieke vernedering en het pak slaag wel het juiste middel was om mij op het rechte pad te krijgen.

"Kom, ga maar naar huis. Je moeder wacht op je." Zei hij, terwijl hij een stap achteruit deed om me de ruimte te geven om op te staan. Onzeker schoof ik mijn stoeltje naar achteren en keek ik naar hem op.

"Ik... Mijn luier..." Stamelde ik, maar de meester wist al wat ik wilde zeggen.

"Ik doe je luier niet af, Rinke. Jouw mama weet dat je met een luier om thuis komt, dus ik zou hem ook niet zelf afdoen." Zei hij met een glimlach. Ik pakte mijn spullen bij elkaar en snel liep ik het lokaal uit. Ik trok mijn jas aan en met een ongemakkelijk gevoel liep ik richting huis.

"Kijk, daar heb je onze baby." Hoorde ik ineens van achteren. Twee jongens uit mijn klas hadden me op staan wachten en hadden zich verstopt achter een auto. Zodra ik voorbij was gelopen, uit het zicht van de school trouwens, waren ze achter me komen lopen en de brutaalste van de twee legde een hand op mijn schouders.

"Krijg je ineens haast, Rinke." Zei de andere, terwijl hij voor me ging staan. Kwaad duwde ik hem opzij en wilde doorlopen, maar van achteren werd ik lang genoeg bezig gehouden, om de voorste tijd te geven om zich te herstellen.

"Hoe voelt om een baby te zijn?" Werd me gevraagd.

"Heeft de meester je luier weer afgedaan? En? Was hij droog?" Lachte de andere. Ze wisten blijkbaar niet dat ik mijn luier nog omhad, maar ik was bang dat ze dat vrij snel door zouden krijgen. Ik was niet zo heel ver van huis, maar het was te ver om het te kunnen rennen. Ik was niet zo vreselijk sportief en ze zouden me ongetwijfeld in hebben gehaald.

"Bemoei je met je eigen zaken!" Riep ik kwaad, terwijl een traan uit mijn ooghoek ontsnapte. Snel stapte ik opzij en kon een paar stappen richting huis doen, voordat ik weer werd tegen gehouden.

"Ach, kijk! Ons baby’tje huilt."

"Baby, baby!" Riep de andere. Ik was bang, tegen twee jongens kon ik het niet winnen en ik stond op het punt om echt in tranen uit te barsten. En dan zouden ze helemaal niet meer ophouden met pesten. Ik moest me groot houden!

"Ga weg! Klootzakken." Riep ik, maar natuurlijk gingen ze niet weg. Even keek ik recht in de ogen van de jongen die voor me stond, maar ik was het die mijn blik al snel moest afwenden. Nog een traan liep over mijn wang, en langzamerhand raakte ik steeds meer in paniek. De jongens deden nog een stapje naar me toe, gaven me geen centimeter ruimte meer om te ontsnappen.

"Rinke? Wil je meelopen naar huis?" De moeder van Robin stond naast me en keek me bezorgd aan. Robin zat achterop in het kinderzitje en keek me glimlachend aan. Ik knikte en veegde opgelucht een traan van mijn wang. De jongens dropen af en waren bijna evensnel verdwenen als dat ze waren gekomen. Ik hoorde ze nog lachen, terwijl ze wegliepen. Ze zouden elke volgende kans aangrijpen om me alsnog te pakken te nemen.

"Waren ze je aan het pesten?" Vroeg ze, terwijl Robin van de fiets af klauterde. Ik knikte en zweeg verder. Ik was blij dat de jongens waren afgeschrokken, maar prettig voelde ik me nog allerminst.

"We zullen voortaan samen naar school lopen, ik moet toch Robin ophalen en wegbrengen, maar alleen als je beloofd dat je hem nooit meer zult slaan of bedreigen." Zei ze en keek me even recht in de ogen. Met een beschaamd gezicht knikte ik.

"Het spijt me." Zei ik en ze beantwoorde met een glimlach. Ik zag dat ze niet boos op me was en zwijgend liepen we met zijn drieen naar huis. Thuis aangekomen nam ik met een kleine, maar dankbare, glimlach afscheid en liep ik naar binnen.

"Hoi, Schat. Hoe was het op school?" Vroeg mijn moeder die al klaar stond bij de eettafel. De tafel was gedekt en het eten stond op me te wachten.

"Klote!" Riep ik uit, terwijl ik mijn tas op de grond gooide. Ik ging aan tafel zitten, terwijl ik voelde hoe mijn moeder achter me kwam staan. Ze legde beide handen op mijn schouders en kuste me bovenop mijn hoofd.

"Het spijt me lieverd, het is maar voor een tijdje. Je zult je er even doorheen moeten bijten." Zei ze. Ze liep om de tafel heen en ging recht tegenover me zitten.

"Maar mama, ik... Ze pesten me. Net stonden er al twee na schooltijd op me te wachten, gewoon om me te treiteren." Bijna huilde ik weer, maar mijn woede was groter.

"Daar kan ik niets aan doen, lieverd. Kom, kalmeer wat." Zei mijn moeder en schonk me een glas melk in. Ik pakte het aan en dronk het in twee teugen leeg. Vanmorgen had ik niet gedronken, uit angst om te moeten plassen, en ik had een behoorlijke dorst. Na mijn tweede glas melk, die ik wat langzamer op dronk, was ik een beetje gekalmeerd. Zwijgend at ik drie boterhammen.

Na een minuutje probeerde mama over iets anders te praten, maar ik werkte niet echt mee. Het werd geen gezellige lunch en ik was blij dat het afgelopen was. Snel hielp ik mee de tafel af te ruimen, en daarna mocht ik de rest van de middag doen waar ik zin in had.

Dat was tenminste op een gewone woensdagmiddag zo, ditmaal ging het anders. Mijn moeder ging weer op de stoel aan de eettafel zitten en wenkte me. Voorzichtig kwam ik dichterbij. Zodra ik dicht genoeg in de buurt was, trok ze echter mijn blouse en hemdje over mijn hoofd uit. Daarna zakte mijn broek naar beneden en moest ik eruit stappen. Mijn sokken waren het laatste slachtoffer en ik had alleen nog maar mijn luier om. Mijn moeder glimlachte cynisch.

"Ik had niet verwacht je ooit nog in een luier te zien, lieverd." Zei ze. Ze legde haar hand op mijn luier, terwijl ze controleerde of ik nog droog was. Ik was inderdaad nog droog, maar ik voelde hoe de melk zich een weg naar buiten begon te zoeken. Ik zou het niet al te lang meer droog kunnen houden, terwijl ik instinctief wist dat ik niet naar het toilet zou mogen.

"Kom, je gaat een tijdje naar bed. Papa is om drie uur thuis en hij zal je wel uit bed halen." Zei ze en ik slikte. Ik wist dat papa niet blij zou zijn, en waarschijnlijk zou ik vandaag mijn tweede pak slaag op een dag krijgen.

"Maar mama...?" Protesteerde ik, maar mama was niet te vermurwen. Ze duwde me voorzichtig richting mijn slaapkamer en trok het dekbed open. Ik stapte erin, en terwijl mama me toestopte, kuste ze me.

"Blijf je heel lief in bed liggen?" Vroeg ze en aaide me langs de randen van mijn haar. Ik knikte en met een laatste liefkozing van haar hand liet ze me alleen. De gordijnen waren gesloten, maar dat weerhield het zonlicht er niet van om de kamer de verlichten. Ik draaide me op mijn rug en duwde mijn knieen naar buiten. Ik begon hardop te huilen, terwijl ik voorzichtig mijn blaas ontspande. Een vieze, warme gloed verspreidde zich in mijn luier. Huilend draaide ik me op mijn buik en verborg mijn gezicht onder het kussen.

Om vijf voor drie hoorde ik hoe mijn vader thuiskwam. Ik had gehoord hoe hij de auto voor de deur had geparkeerd en zijn koffertje uit de kofferbak had gepakt. Nu nam de spanning toe, wat zou mijn papa gaan doen. Mijn tranen waren een uurtje geleden wel opgedroogd, waar mijn luier was vies nat en ik wist niet hoe hij daarop zou reageren.

Ik hoorde zware voetstappen op de trap en twee tellen later ging mijn slaapkamerdeur open. Ik draaide me op mijn rug en keek angstig naar boven. Met een dreigend gezicht keek hij op me neer. Hij trok het dekbed met een ruk van me af en zijn blik richtte zich op mijn doorweekte luier.

"Negen jaar geleden had ik de hoop dat ik nooit meer een luier hoefde te verschonen. Ik begrijp dat dat ijdele hoop was."

"Maar papa, ik..."

"Houd je mond! Ik wil geen zielige excuses horen. Het feit blijft dat ik nu met een kind van twaalf opgescheept zit, dat huilend op een schone luier wacht. Dat is toch zo?" Riep hij kwaad. Ik knikte en trok huilend het kussen over mijn gezicht heen. Ik wilde zijn blik niet meer zien, en wilde zelf ook niets meer zien.

"Sta op, viezerik!" Zei hij en trok het kussen van me af. Snel kroop ik van het bed af en ging naast hem staan. "Trek je broek aan. We gaan!" Zei hij resoluut en ik keek door mijn tranen heen vragend naar boven. Papa antwoordde niet, maar liep weg. Daar stond ik dan, naast mijn bed met een natte luier om. Ik had er heel wat voor over gehad om nu een schone luier om te hebben, maar de vernedering om verschoont te worden was te groot om er om te vragen. En mijn vader zou me toch niet geholpen hebben.

Ik trok mijn kleren maar weer aan en verborg mijn luier onder mijn kleren. Mijn kruis voelde klam en zweterig en ik voelde het vocht in mijn liezen staan. Toch was er niets aan te doen, en moest ik het hier voorlopig mee doen. Voorzichtig liep ik de trap af en tot mijn verbazing stond mijn vader al klaar met zijn jas aan.

"Schiet nou op, ik heb geen uren de tijd." Blafte hij en in recordtijd had ik mijn schoenen aangetrokken. Ik durfde niet te vragen waar we heen gingen, dus stilletjes stapte ik naast mijn vader voorin de auto. Zwijgend reden we weg. Binnen twee minuten begreep ik waar we heen gingen. We reden dezelfde weg die ik vanmorgen in omgekeerde richting had afgelegd. We gingen naar school.

Mijn vader parkeerde de auto voor de school. De parkeerplaats was bijna leeg, en er liepen ook geen kinderen meer op het schoolplein. Ik was blij dat ik uit kon stappen, want zitten met een natte luier was geen pretje. Mijn billen waren klam en nat, en het voelde vochtig in mijn liezen. Het ergste was echter dat ik mijn blaas alweer voelde, en dat ik over een tijdje nogmaals zou moeten plassen.

Mijn vader keek een ogenblik rond en liep toen op de hoofdingang van de school af. Ik liep achter hem aan, en kwam door de deur die door mij en mijn klasgenootjes nooit werd gebruikt. Binnen keek mijn vader nogmaals rond, zovaak was hij niet in mijn school geweest, en toen liep hij richting de lerarenkamer. Mijn vader klopte op de deur en de stem van mijn meester riep dat we binnen mochten komen.

Mijn vader werd hartelijk ontvangen door mijn meester, terwijl ik een beetje achteraf bleef staan, dicht bij de deuropening.

"Hoe maakt u het? Ik heb vanmorgen uw vrouw gebeld, omdat het me noodzakelijk leek om op korte termijn even over uw zoon te praten. Ik ben blij dat u zo snel hebt kunnen komen." Zei mijn meester, terwijl hij mijn vaders hand schudde.

"Ik was toch al van plan u te spreken over het gedrag en de prestaties van Rinke. Beiden zijn zeer teleurstellend." Zei mijn vader. Op aanwijzing van de meester ging mijn vader aan de lange vergadertafel zitten, terwijl de meester een aantal papieren bij elkaar pakte en op een stapeltje apart legde. Daarna keek de meester even mijn kant op.

"Heeft Rinke zijn luier nog om?" Vroeg hij en mijn vader knikte, waarna mijn vader zich mijn kant op draaide.

"Trek je kleren maar uit, Rinke. Laat je luier maar eens zien." Zei hij streng en ik keek hem verontwaardigd aan.

"Maar papa, ik..." Protesteerde ik, maar ik kreeg een indringende blik van mijn vader terug. Ervaring had me geleerd dat ik na zo’n blik niet moest protesteren of treuzelen, want dan kwam ik nog veel erger in de problemen. Ik had geen andere keus dus langzaam begon ik me maar uit te kleden.

"De luiers werken goed, sindsdien is het een stuk rustiger in de klas. Voorheen was hij altijd degene die de sfeer in de klas bepaalde, hij had een grote mond, vroeg continu de aandacht en overheerste de klas. Nu houdt hij zich rustig, wil het liefst helemaal geen aandacht meer krijgen, en ik denk dat hij zich nu veel beter op de les kan concentreren." Vanuit mijn ooghoeken hield ik mijn vader en de meester in de gaten. Ik zag hoe mijn vader instemmend knikte, terwijl ik mijn bovenlichaam al had ontbloot.

"Zijn gedrag is nu verbeterd, maar hoe kunnen we op korte termijn zijn prestaties verbeteren?" Vroeg mijn vader. De meester keek verontrust.

"Dat is niet zo makkelijk, Rinke loopt behoorlijk achter en alleen door heel hard te werken kan hij weer bijkomen. En gezien de tijd die ons nog rest, voordat hij naar de middelbare school gaat, lijkt me dat vrijwel uitgesloten." Mijn vader leek na te denken en keek mijn kant op. Ik liet mijn spijkerbroek zakken en stapte er voorzichtig uit. Nu was ik naakt, op mijn natte luier na.

"Geef je kleren maar hier, Rinke." Zei mijn vader en ik pakte mijn kleren bij elkaar en gaf ze aan mijn vader. Zowel de ogen van de meester als van mijn vader richtten zich op mijn luier, en op het gele, samengeklonterde luier tussen mijn benen.

"De kleuterjuf is nog aanwezig, dus als u hem verschoont wil hebbben?" Stelde de hoofdmeester voor, mijn vader knikte instemmend.

"De juffrouw is in de speelzaal, voor de dagopvang, ga naar haar toe en vraag of ze je wilt verschonen, begrepen?" Sprak de meester me streng aan.

"En daarna kom je meteen weer terug!" Vulde mijn vader aan. Ik voelde me koud en klein, mijn kleren lagen naast mijn vader op de stoel en ik wist dat ze daar voorlopig zouden blijven liggen. Met alleen een luier om, die ook nog nat was, moest ik door de school gaan lopen, naar de speelzaal, die naast de kleuterklassen lag. Ik keek in de strenge blikken van mijn vader en de meester en wist dat ik geen genade hoefde te verwachten, dus bedremmeld draaide ik me om en liep de lerarenkamer uit.

Schichtig keek ik om me heen, maar gelukkig was er niemand te bekennen. Met het kletsende geluid van mijn blote voetjes op de tegels rende ik door de gang naar de kleuterafdeling. De deuren waren gesloten en door het hoge, smalle raam naast de deur naar de speelzaal zag ik de kleuterjuf in het midden van de klas staan. Om haar heen speelden een tiental kinderen in de leeftijd van een tot vier jaar.

Zachtjes klopte ik op de deur, maar vrijwel meteen verschool ik me achter de deur. Ik hoopte maar dat ze me niet gehoord had, en diep ademend wachte ik op het moment dat de deur open zou gaan. Gelukkig kwam die niet, en het gaf me wat tijd om na te denken.

Ik moest plassen, veel langer kon ik het niet ophouden. Maar mijn luier zou een nieuwe plas waarschijnlijk niet kunnen opnemen. Ik wist neit wat ik moest doen. Als ik me zou laten verschonen en daarna meteen in mijn luier zou plassen, zou ik zeker een pak voor mijn billen krijgen, maar ik kon toch ook niet in mijn natte luier plassen, want dan zou ik nogmaals een natte plek op de grond achterlaten.

Ik boog voorover en keek naar mijn luier. Heel voorzichtig gleden mijn handen naar de plakstrips. Ik durfde ze niet los te maken, maar het zou wel een oplossing voor mijn probleem zijn. Ik zou maar een plakstrip los hoeven te maken, snel naar het toilet kunnen gaan, en hem daarna weer dichtplakken om me dan alsnog bij de kleuterjuf te melden.

Ik pakte het opstaande lipje van de onderste rechter plakstrip vast en trok er heel voorzichtig aan. Het plaksel weeerstond mijn geringe trekkracht, en heel voorzichtig voerde ik de druk op. Een paar milimeter leek de plakstrip los te komen want de luier, maar ineens liet ik de plakstrip los. Met tranen in mijn ogen moest ik mezelf bekennen dat ik het niet durfde. Ik vloekte op mezelf en op het kind dat ik was geworden. Een week geleden had ik alles gedurfd, en nu?

Ineens ging de deur open en met haar handen in haar zij keek de kleuterjuf vanuit de deuropening op me neer.

"Zie je wel, ik dacht al dat ik was hoorde." Zei ze, en ze duwde een vinger onder mijn kin. Ze duwde mijn kin omhoog totdat ik haar aankeek.

"Wat kom je doen, Rinke?" Vroeg ze, wetend dat ik hier normaal gesproken niet hoorde te zijn. Toch had ze ook zelf wel kunnen raden dat ik hier voor een schone luier kwam.

"Ik... Ik ben nat..." Stamelde ik, terwijl de kleuterjuf even snel over haar schouders keek om de kinderen in de gaten te houden. Daarna glimlachte ze en keek me weer aan.

"Dat zie ik. Je hebt een flinke plas in je luier gedaan!" Lachte de kleuterjuf, terwijl ze gewoon in de deuropening bleef staan. Blijkbaar was het nog niet genoeg, en moest ik expliciet om een verschoning vragen. De vernedering werd er alleen maar groter door, en dat was natuurlijk ook de bedoeling. Een enorme woede voelde ik in me opkomen, maar ik wist dat ik het dan alleen maar erger zou maken. Ik probeerde me rustig te houden.

"Wilt u... u me verschonen?" Vroeg ik, met vuurspugende ogen, maar een trillend stemmetje. Eindelijk stapte ze opzij, en met een hand op mijn schouders duwde ze me de speelzaal in.

"Ik ben hier alleen, dus ik zal je hier moeten verschonen. Ik kan de kinderen natuurlijk niet alleen laten." Al snel stond ik midden in de klas en voelde de ogen van de oudere peuters op me gericht. De andere kinderen hadden nog niet door dat er hier iets gebeurde dat ze niet vaak zouden meemaken: een twaalf jaar oud kind dat voor straf een luier moest dragen en in het bijzijn van kleuters verschoond zou gaan worden.

Ik werd naar achterin de speelzaal geduwd, waar ik een grote commode zag staan met twee aankleedkussens voor babies. De juf trok de aankleedkussens naar elkaar toe en schoof de korte einden aan elkaar. Nu was het nog steeds niet lang genoeg voor me om helemaal op te liggen, maar blijkbaar lang genoeg op me op te verschonen.

"Kom op, op de commode!" Zei de juffrouw streng, en terwijl ik op de commode sprong voelde ik een pijnscheut uit mijn blaasstreek. Mijn gezicht vertrok terwijl ik met mijn billen in het midden van het linker aankleedkussen zakte. De juffrouw zag dat er wat aan de hand was.

"Doen je billen zeer?" Vroeg ze, blijkbaar dacht ze dat ik een pak slaag had gehad en van de pijn moeilijk kon zitten. Ik schudde schuchter en met rode blos op mijn wangen het hoofd.

"Wat dan?" Zei de juffrouw streng, terwijl ik nogmaals haar vinger onder mijn kin voelde. Ik moest haar weer recht in de ogen kijken, en voelde me miserabel en klein, alsof ik een kleuter was die tussen de andere kinderen hier thuis hoorde.

"Nee... Ik... Ik moet plassen." Stamelde ik. De juffrouw keek me verbaasd aan, maar langzaam veranderde haar blik. Ze bleef me recht aankijken.

"Dan ga je nu in je luier plassen, schiet op!" Riep ze streng. Mij gezicht werd vuurrood van schaamte en het zweet brak me aan alle kanten uit. Ik probeerde haar priemende ogen te ontwijken, maar ze bleef me maar recht aankijken. Ondanks dat ik naar beneden keek voelde ik nog steeds haar ogen op me gericht.

"Nee, alstublieft..." Stotterde ik huilend, terwijl mijn kin weer omhoog geduwd werd totdat ik haar wel aan moest kijken. Mijn blaas deed verschrikkelijk pijn, maar de schaamte om hier in mijn luier te gaan plassen was te groot. Steeds meer peuters keken mijn kant op, en zagen het grote kind met die natte luier om, huilend op de commode zitten, met zijn voeten bengelend over de rand.

"Plassen, nu!" Gebood ze, terwijl onze blikken elkaar kruisten.

"Nee, niet..." Huilde ik hardop, maar ik voelde de urine mijn luier in stromen. Ik kon we door de grond zakken van schaamte, en de glimlach op het gezicht van de kleuterjuf deed me vreselijk pijn. Mijn luier kon de stortvloed niet meteen aan en het voelde alsof ik met mijn blote billen in een warme poel water zat. Het niveau in mijn luier steeg en huilend voelde ik hoe mijn urine in mijn liezen liep.

Eindelijk hield ik op met plassen, de warme gloed in mijn kruis hield echter aan. De juf duwde me schuin achterover op de tafel. Languit kwam ik op de aankleedkussens te liggen. Ik lag met mijn hoofd precies op het randje, terwijl mijn benen vanaf mijn knieen niet meer op het tweede aankleedkussen paste.

Ik moest mijn knieen intrekken, terwijl ik mijn ogen sloot uit schaamte. Ik wilde niet zien wat er gebeurde. Ik voelde hoe de luier opengemaakt werd, waarna ik een halve minuut met mijn natte billen in de lucht lag. Ik moest mijn knieen helemaal intrekken en hield ze met mijn handen vast.

Ineens voelde ik het koude washandje. Ik kermde toen ze me met koud water begon te wassen. Zachtjes huilde ik, maar werkte wel mee, hopend dat het zo snel mogelijk afgelopen was. Onnodig veel keren, leek het, werd het washandje uitgespoeld en werd ik er daarna weer verder mee gewassen, totdat ik eindelijk de handdoek op mijn billen voelde.

Toen ik droog was moest ik naakt blijven liggen, terwijl de juffrouw een luier voor me uit een kast haalde. Snel werd ik opnieuw geluierd, waarna ik een vernederend complimentje kreeg omdat ik me zo goed gedragen had.

"Ga nu maar weer snel terug, en als de meester er naar vraagt mag je zeggen dat je je voorbeeldig hebt gedragen." Ik keek haar boos aan en rende daarna snel de speelzaal uit, weg van de starende blikken van de kinderen, en de vernederende complimentjes van de kleuterjuf. In de gang was ik weer alleen, alleen met het geluid van het krakende plastic en mijn blote voeten op de vloer. Ik hoorde voetstappen in de verte en snel verborg ik me achter een kast.

De voetstappen verdwenen een lokaal in en ik rende naar de lerarenkamer, waar ik netjes klopte voordat ik naar binnen liep. Mijn vader en de meester zaten nog steeds aan de vergadertafel, maar het gesprek ging niet meer over mij. Beiden zaten een beetje achterover geleund in hun stoel en praten over luchtigere zaken.

"Ah Rinke, daar ben je weer. Kleed je maar weer snel aan, dan kunnen we naar huis." Zei mijn vader en gaf me mijn kleren terug. Vragend keek ik mijn vader aan, hopend op een aanwijzing over wat er hier besproken was. Het duurde echter tot ik mijn kleren weer helemaal aan had, voordat er weer gesproken werd. Ondertussen waren hun blikken op mij gericht, en snel kleedde ik me aan.

"Vanaf nu krijg je elke dag een taak mee naar huis, de ene dag is dat bijvoorbeeld rekenen, de volgende dag taal. Op deze manier zullen we je achterstand met leren in gaan halen." Zei mijn meester. Vanaf nu zou ik dus huiswerk krijgen, elke dag weer.

"Ik heb met de meester afgesproken dat je na school je luier omhoudt. Je komt meteen naar huis en begint aan je taak. Als je die voor het avondeten af hebt, en zonder fouten, mag je je luier afdoen. Als je taak niet voor zes uur af is, of er zitten veel te veel fouten in, gaat je luier niet uit. Je zult dan de hele avond en nacht in een luier doorbrengen. Je mag dan niet naar de wc, en mama zal je verschonen als dat nodig is."

Mijn gezicht werd rood. Het idee om in een luier te moeten slapen, en ook om mijn behoeften er in te moeten doen, was walgelijk. Ontzet keek ik naar mijn vader. Dit kon hij toch niet maken. Ik was toch geen klein kind.

"We denken dat je op deze manier wat beter je best zult gaan doen op je schoolwerk." Zei de meester. Ik werd langzaam steeds kwader. Vanaf nu zou ik als een baby behandeld worden als ik niet goed mijn best deed. Het was gewoon te gek voor woorden.

"Nee... Ik..." Stamelde ik woedend, maar twee mensen keken me met een voldane glimlach op hun gezicht aan. Ze dachten een prima oplossing gevonden te hebben, maar het was een oplossing die mij nog meer zou vernederen. Stiekum had ik een beetje gehoopt geen luiers meer te hoeven dragen, maar die hoop werd niet alleen de grond in getrapt, het tegenovergestelde gebeurde: ik zou nog vaker en langer luiers moeten dragen. Woedend draaide ik me om en liep weg.

"Blijf hier, Rinke!"
 

Baby Brendie

Yay , ikke zo blij in nat luiertje :P
Re: Luiers op school

Had het verhaal al eens eerder gelezen maar blijft leuk om te lezen , op deze manier kan je pestkoppen ook aanpakken ;D
 

scenekid

Toplid
Toch weer gevonden :) Mijn eerste echte verhaal dat ik las, nog op de oude site. Had het geprint, en m'n moeder vond het, maar het was het allemaal waard :p
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
M Dragen jullie luiers naar werk/school/openbare festivals? Tiener Baby's / Luierliefhebbers 1
volleluiers luiers dragen op school Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
B luiers op school L 20
mtluierjongen luiers dragen naar school of werk? Polls 109
T Luiers op school (B) L 0
D Luiers van de school L 19
E Luiers, seksuele gevoelens en Fetishen 16+ Board 7
O Zijn er “AI” tools die ondergoed door luiers kunnen veranderen in een foto? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Op zoek naar lieve dominante dame om onderdanige kant te leren kennen op vlak van luiers en meer. Contact advertenties 0
T Verhaal Klaar Joost mag het niet weten J 9
Dirtydiaperboy Vind het gewoon lekker Voorstellen 15
Derper Eerste luiers en ondergoed met babyprint Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
K Luiers Voorstellen 11
Waggelaar Japanse luierproducent stapt volledig over op volwassen luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
T Vriendin gaat luiers dragen (tips) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 51
A Luiers halen in Kroatie Luiers 5
friendly Wat is de definitie van 24/7 luiers dragen? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 52
L Mijn vader heeft mijn luiers ontdekt. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 29
R Luiers kopen 's avonds Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
toet verslaving en luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 18
LuierN De beste luiers om lang en veel in te plassen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
LuierN Inleggers voor luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
tijn2022 wie kent er luiers die niet in eu verkrijgbaar zijn maar wel graag zal willen kopen? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 24
Wants to be in Diapers Verhaal Klaar Luiers in de Supermarkt, omdat ik niet naar de toiletten mag L 8
Wanheda97 Welke kiezen jullie? Slip, Pants of Flex? Polls 43
plassertje Luiers in de psychiaterie Pub 7
V tykables nieuwe luiers Vragen & Info Shop 4
A Siempre luiers Luiers 2
S Luiers Contact advertenties 9
friendly Luiers tantrisch micro-doseren... of zoiets. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
T Tips discreet luiers buiten Polls 13
X Babs in de luiers B 1
Wanheda97 Welke luier is het beste Polls 28
M Luiers ruilen amstelveen Contact advertenties 7
T Luiers Zuid-Holland Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
sportlife Absorbstie lijst luiers maat L Product & Winkel Testverslagen 0
dirkje87 Luier dragen tijdens het kopen van luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
Pamperslove aankleedkussen Contact advertenties 10
D Luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
PremiumProtection Luiers weggooien tijdens oud en nieuw Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
Berth Luiers in 2024. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Berth baby luiers - volwassen luiers. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Ablief Nieuwe instagram :3 Contact advertenties 0
V 1 week lang luiers dragen (advies??) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 20
rvv13 Luiers bestellen Contact advertenties 6
Diaperloverfrom2001 Ik zoek raad: ik heb een relatie, beide wonen we nog bij onze ouders, maar ik ben DL Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
D Luiers over Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
DLY85 Wie heeft er nog dc amor luiers? Pub 2
AB88 Ervaring met pocket luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
L zoek Maat S/m luiers & andere dingetjes - Amersfoort Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
Similar threads


















































Bovenaan