Maatregelen

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 1 25,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 25,0%
  • 6

    Stemmen: 1 25,0%
  • 7

    Stemmen: 1 25,0%
  • 8

    Stemmen: 0 0,0%
  • 9

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    4

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Geschreven door: Sander

Het verhaal gaat over een jongeman van 24 jaar oud, die er tijdens een weekendje logeren bij een tante achterkomt dat op een ochtend zijn bed nat is. Hier komt zijn tante natuurlijk achter en een reeks strenge maatregelen volgt.

"Heb je al je logeerspullen bij je?" Vroeg Peter's stiefmoeder toen hij de deur al uit was gelopen. Hij draaide zich om en zei dat hij dacht van wel. 'Tandenborstel, extra sokken, t-shirts, identiteitskaart, centjes. "Ja, volgens mij heb ik alles mam." 'Met twee woorden spreken'. Dat had hij geleerd van zijn opvoedster 'Mama Jona' want zo heette ze. Bij 'Tante Denice' logeerde hij regelmatig en ook zij was, waar het om opvoeding ging, behoorlijk disciplinair. Peter wist, dat je met Tante Denice geen flauwekul uit hoefde te halen want dat zou je duur komen te staan. Maargoed, "Peter is een goede jongen", zei Tante Denice altijd tegen Mama Jona en ondervond dus ook vrijwel nooit problemen met hem. Dit weekend echter zou het anders zijn. Het begon al met een natte plasbroek die door Tante Denice werd opgemerkt toen Petertje langs haar naar binnenliep toen hij zijn logeerspulletjes wilde stallen in de gang. "He he he, waar gaat dat heen jongeman!" "Je tassen moeten naar boven naar de slaapkamer." Tante wond er geen doekjes om, greep Peter bij de arm en snauwde:"Meneer heeft in de broek geplast?" "Ik heb je wel geroken mannetje dus je gaat mee naar de babykamer en achtermekaar op de commode!

" Aan zijn haren werd Peter meegesleurd en aangekomen in de babykamer op hardhandige wijze van z'n natte broek ontdaan; hij moest gaan liggen op de commode, kreeg een speen in z'n mond en werd voorzien van een dikke, droge Pamper voor grote jongens. "Stoute billetjes gaan in de luiers jochie, en wel het hele weekend, voor dag en nacht !" Pyama ging aan en Peter werd meteen naar bed gebracht. Geen eten, geen televisie,...niks. Gewoon slapen tot de volgende dag en dan maar weer afwachten wat er te gebeuren stond. Tante Denice was echt furieus en had letterlijk en figuurlijk de 'broek aan'. Peter niet. Peter had een luier aan. 'Zoals het een klein kind betaamd' zei Tante toen ze het licht van de slaapkamer uitknipte. Totaal beduusd lag Peter daar te bedenken wat hem zojuist was overkomen. Beduusd en overrompeld door zijn plots wel heel streng geworden tante. "Maar ik ben toch al een volwassene..........en ze heeft me daarnet een Pamper omgedaan!"

Hij wist niet eens dat er zulke grote luiers bestonden, laat staan dat Tante Denice die in huis had. Het zou een lange nacht worden. Nu was het nog maar kwart over zeven in de avond en morgenochtend om half acht zou Peter uit bed gehaald worden. Zo had Tante dit nog aan hem verteld toen ze de plakstrips van zijn luier aan het vastzetten was en hem streng aankeek. Daarbij legde ze uit dat ze van mening was dat grote babies discipline nodig hebben. Daar hoort als vanzelfsprekend een goede nachtrust bij; Rust, Regelmaat en Reinheid. De bekende richtlijnen welke worden gehanteerd in een opvoeding. Dit geldt evenzeer voor een grote jongen die zich nog als een baby gedraagt.

Ze had ook met de geruststellende woorden tegen Petertje gezegd dat ze heus niet boos op hem was maar enkel deed wat er moest gebeuren. Dat hield op dat moment in dat hij geluierd zou worden voor dag en nacht, op tijd naar bed en dan ook de hele nacht in bed blijven. "Je krijgt een 'doorslaapsysteem' van me om en dat wil zeggen een dikke nachtluier waardoor je er absoluut niet uit hoeft gedurende de nacht." "Is dat niet heerlijk Petertje, zo'n lange nacht in een fijne dikke luier die jou mooi droog houdt?" "En dan mag jij in je broek piesen zoveel als je maar wilt hoor........dat vind je toch zo lekker?"
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
broekie Houden we ons nog aan de Corona maatregelen? Pub 34
Bovenaan