Magie

quinzy

Zoekende
dit is mijn eerste verhaal en ik weet dan ook dat het niet perfect zal zijn. ook zal het niet mega snel gaan met de hoofdstukken en de punten comma's en hoofletters zullen weleens wegvallen, sorry daarvoor. toch hoop ik jullie veel leesplezier te geven.

Het is begin februari 2015, de wereld is al veel taboe's kwijt, toch zijn er nog een aantal die al eeuwen meegaan waar de meeste mensen nog maar weinig vanaf weten, zo ook Magie.
Magie kan woorden beschreven als een kunst, een kracht of een mythe. Ieder heeft een eigen idee hier over maar ik weet beter.
Sinds 2 maanden ben verhuisd en woon nu bij mijn oom in huis, alles lijkt vrij normaal, tot op een dag er iets geks gebeurt. Ik besef me eigenlijk pas sinds een week wat al die kleine dingen waren, Magie, onbekende kracht, eigenlijk weet ik het nog steeds niet precies.

Alles begon eigenlijk met dat ik in bed lag en slecht in slaap kon vallen. die nacht gebeurde het eerste rare voorval. ik heb een speentje waar een heel zacht lintje aan zit, waar ik altijd mee speel, en zo ook die nacht ik speelde weer met me lintje en had me speentje in me hand. Langzaam zakte ik weg in een pure rust, geen slaap, maar een soort trance. en toen gebeurde het, plots vanuit het niets voelde ik een rukje aan het lintje. ik schrok wakker, keek om me heel en zag niets. mijn kamer was zoals het altijd was, niks speciaals. en toch wist ik het zeker wat ik gevoelt had, iemand of iets trok zachtjes aan me lintje. het voelde heel gek alleen in bed, in mijn vertrouwde kamer, en toch voelde het niet alleen. Uiteindelijk ben ik dan toch van pure vermoeidheid in slaap gevallen. met mijn speentje in mijn hand spelend met me lintje.

Een dag later, niks spannend overdag, alles was normaal, iedereen deed wat die anders deed. Maar op bizarre wijze voelde de dag anders, er was iets maar ik kan er mijn vinger niet opleggen.
De dag duurde voort en het werd langzaam avond, en nacht. toen ik weer fijn in me bed lag was ik heel huiverig, ik had de avond ervoor nog op me netvlies staan. Ik was bang niet wetende wat ik moest doen, vroeg ik onverwacht, hardop, of wat of wie het ook was me met rust wilde laten. ik schrok van mezelf, en weet niet waarom ik dat deed, maar het gebeurde. en ik kon dan ook rustig in slaap vallen zonder gekke dingen. de volgende morgen kwam de schok pas, ik sliep altijd met een boxer aan, en ik werd naakt wakker met een speentje in mijn mond. iets wat me daarvoor nooit gelukt was om wakker te worden met een speentje in me mond, gebeurde nu en ik was zonder in slaap gevallen dat wist ik zeker. ik wist niet hoe of wat, want ook me boxer lag niet in bed maar in de was mand, alsof ik die zelf uitgedaan had.

gelukkig was het weer dag en heb ik mijn speentje uitgedaan en ben begonnen aan me ontbijt.
de hele dag lang kon ik het toch niet uit me hoofd zetten hoe het nou kon en waarom het mij gebeurde. met mijn oom durfde ik er niet over te praten, die wist immers niet dat ik een speentje had, nog durfde ik het te vertellen wat er gebeurt was.


voor nu tot zover ik ga snel weer verder hopen dat jullie het leuk vinden
groetjes quinzy
 

iPixie

Nieuw lid
Hoi quinzy,

Het begin ziet er al goed uit. En ik vind het een erg leuk concept, want ik heb nog niet zoveel non-fictie verhalen gezien op deze site. (Kan aan mij liggen.) Ik schrijf sinds net ook een verhaal en snap heel goed dat het wat langer kan duren met een nieuw hoofdstuk schrijven.
Ga zo door! dance2 dance2 dance2

Knuff Pixie
 

quinzy

Zoekende
leuk om zo snel al een reactie te krijgen
blij dat het jou bevalt dat is al 1 tevreden lezer
en ja het klopt het is een non-fictie, waargebeurd, maar waarschijnlijk nogal bizar voor sommige lezers.
toch wil ik het bij de waarheid houden en zal maar enkele keren uitwijken om het iets leesbaarder te maken.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Ik vind het een goede opzet voor een verhaal dit. Dingen over dit soort gebeuren worden weinig verwerkt in verhalen.
En probeer eens te kijken of er een plek in je kamer is waar het constant koud en tochtig is terwijl er geen raam of deur in de buurt is. Indien je zon plek hebt kan ke de klok erop gelijkzetten dat je andere aanwezige hebt in je kamer die jou na hun overlijden willen plagen/helpen. Als ik het zo lees zijn de extra aanwezigen blij met jouw aanwezigheid en zullen ze je geen kwaad doen.
 

quinzy

Zoekende
Magie deel 2

DEEL 2

de dagen verliepen rustig, en niks geks gebeurde de komende nachten. Toch kon ik mijn gedachten er niet van af houden, en was benieuwd wat het nu precies was en waarom het mij overkwam.
Een paar dagen loop ik zo rond, denkende, hoe ga ik er achter komen, moet ik het bespreken met mijn oom, wat ga ik doen?....
Toen, vanuit het niets, een idee, ik wist wat ik ging doen. gewoon op de dag, om een uur of 4, ging ik op bed liggen. Ik deed alsof ik ging slapen, alles gedaan kleding uit, me bedje in, gordijnen dicht, en "slapen" maar. daar lag ik dan wachtende tot er iets komen zou.
5 minuten gingen voorbij, en niks. 10 minuten, en nog steeds niks, ik begon me een beetje stom te vinden. natuurlijk zou er niks gebeuren, ik had het me allemaal voorgesteld.
15 minuten, en toen gebeurde het, denk ik. Opeens werd ik heel moe, zomaar in de middag, kon ik me slaap niet meer stoppen. Ik probeerde het nog, maar niks werkte, ik ging in slaap vallen.

Langzaam zakte ik weg in een slaap. Maar net voor ik echt weg was merkte ik iets dat nog vreemder was dan mijn vermoeidheid. Ik voelde iets geks, een heel sterk gevoel, iets dat ik niet tegen kon houden. ik moest en zou gehoorzamen aan mijn gevoel, het dwong me. Heel langzaam kwam het tot me door wat het gevoel zei, of eigenlijk meer schreeuwde. Speen, Speen, SPEEN!!...
Vreemd, dit had ik nooit, maar goed ik wilde wel eens toegeven aan het gevoel, ik was immers al zo ver gegaan. ik pakte mijn speen en deed hem in. Een heerlijk rustgevend, gek maar kinderlijk gevoel kwam over me, het voelde zo mega fijn. ik liet het dan ook maar zo, ik wist dat ik toch niet ging winnen van me gevoel, en eigenlijk wilde ik het ook niet kwijt, het voelde te goed. en zo viel ik langzaam in slaap.

ongeveer 2 uur later werd ik wakker, met een schok kwam ik tot ontdekking dat ik sliep met mijn speen, niet meer goed wetende waarom. Ik sloeg mijn deken van me af, en zag dat ik weer zonder ondergoed sliep. waarom weet ik niet dat had ik echt niet zelf gedaan. Ik werd er bang van hoe kon dit nou, waarom gebeurde dit.
ik ben maar weer gaan liggen en wilde er even over nadenken, nog met me speen in, zakte ik weg in gedachten. zeker was dat het niet pijn deed, of slecht voor me was. dat wist ik zeker, wat het ook was het wilde alleen maar goeds, het gebeurde voor mij omdat het goed is voor me.
zo lag ik lekker te denken en probeerde alles op een rijtje te zetten. mijn armen gekruist onder me hoofd languit genietend van me speen.

en toen ineens, vanuit het niets, een tinteling. heel kort maar ik wist wat ik voelde, en kwam meteen overeind. het kon gewoon niet, het voelde alsof iemand met een vinger precies over me tepel gegaan was. zo voelde het, dat wist ik wel. maar hoe kon dat nou.
even rust ik ging weer liggen en dacht na over hoe het kon, ik wist het al. het moest de deken geweest zijn die toevallig erlangs was gegaan. dat kon niet anders.

zo lag ik weer in bed en wist niet wat er die avond allemaal komen zou......


groetjes quinzy
en veel lees plezier
 

janend

Toplid
Mooi verhaal ik wacht al op het vervolg.
Asjeblieft schrijf het snel en blijf goed schrijven.
 

quinzy

Zoekende
reacties stimuleren zeer om meer op te schrijven van mijn ervaring en worden ook zeker op prijs gesteld
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
DL_Michel de Magie van plastic broekjes M 0
Similar threads

Bovenaan