Mijn droomvakantiebabyweekje (introductie)

Bab Diap

Toplid
Re: Mijn droomvakantiebabyweekje dag 4 deel 3

Dag 4 deel 3

We liepen naar de ingang van de dierentuin.
Er liepen al veel mensen, maar die amper op mij lette, wat me alweer wat geruststelde.
Bij de kassa werd er nog gevraagd hoe oud ik was en Lottie zei: ‘alweer bijna anderhalf.’
Ik dacht dat gelooft ze vast niet, maar gek genoeg gaf de cassière een knipoog naar mij en vulde in 1,5, dat betekende dat ik gratis was.
Ze gaf ons een plattegrond, legde uit waar de verschoonposten waren en wensde ons nog een prettige dag.
‘Zo kleintje, waar gaan we als eerst heen?’ vroeg Lottie
‘Naar de olifanten’zei ik.
Eenmaal bij de olifanten waren we echt precies op tijd, want ze gingen net in bad.
De verzorgers gooiden wat eten in het water en de olifanten doken erachter aan.
Het was een heel gaaf en leuk gezicht.
Na de olifanten liepen we door naar de aapjes, waar we hard hebben gelachen om de rare streken die ze uithaalden.
‘Hihihihi, ze lijken wel een beetje op jou,’zei Lottie, ‘Ook allemaal zo ondeugend.’
Toen kwamen we bij de kinderboerderij aan en mocht ik uit de buggy de geitjes gaan aaien.
Terwijl Lottie allemaal foto’s maakte probeerde ik een geit gras te geven, maar hij liep telkens weg.
Na ongeveer een kwartier met de geiten gespeeld te hebben, riep Lottie mij, omdat we gingen eten.
We gingen naar een restaurantje.
Lottie pakte een dienblad en liep naar het buffet.
Ik kreeg een lekker kindermenu: patatjes met appelmoes.
En Lottie nam zelf het hamburgermenu.
Het was gelukkig niet zo druk, dus konden we een mooi plekje uit zoeken bij het raam, zodat we de giraffen konden zien, terwijl we aan het eten waren.
Lottie haalde me uit de buggy en deed me nog een slabbetje om, maar vond het overdreven om een kinderstoel te gaan halen, ze zei dat ik daar waarschijnlijk toch niet inpaste.
Toen we uitgegeten hadden, pakte Lottie me bij m’n hand en liepen we naar de WC’s.
Lottie legde me op een verschoonkussen en voelde aan m’n luier, die was een klein beetje nat en ze zei dat er nog wel wat meer bij kan.
Ik moest op het verschoonkussen blijven zitten, terwijl Lottie zelf ook even een plasje moest doen.
Gelukkig kwam er niemand binnen, want we waren in de dameswc en als iemand me dan zou zien, zou dat weer kunnen leiden tot ruzie ofzo, waar ik echt geen zin in had.
Toen Lottie klaar was zette ze me weer terug in de buggy en gingen we bij de pinguïns kijken, die leuke dieren, vind ik altijd harstikke grappig, vooral hoe ze zo waggelen.

Rond een uur of 3 kwamen we bij de tijgers en ik vond het daar best wel stinken.
‘Het stinkt hierzo,’zei ik ,terwijl ik mijn neus dicht kneep.
Lottie moest lachen en zei: ‘De tijgers zijn niet de enige die stinken hierzo hoor.’
‘Want volgens mij heb jij ook zojuist poepie gedaan.’
Ik voelde aan mijn luier, ik had inderdaad gepoept zonder dat ik het doorhad.
‘Kom dan gaan we je weer even verschonen.’
Bij de WC aangekomen was het best druk, we liepen naar de verschoonruimte en ik zag daar meerdere moeders die hun echte babies een schone luier gaven.
Ik begon me weer te schamen en zei tegen Lottie dat ik nog niet verschoond wilde worden.
Maar daar wilde Lottie niets van weten, ‘we wachten gewoon tot we aan de beurt zijn’ zei ze.
Ze haalde me uit de buggy en droeg me naar een verschoonkussen en legde me daarop neer.
Een paar moeder keken gek op, maar ik negeerde dat.
Lottie deed mijn broekje uit, maakte mijn rompertje los, maakte mijn luier los en veegde m’n billen af met wat billendoekjes.
Ze deed nog wat poeder op mijn billen en deed me een schone luier om.
Ze deed mijn rompertje weer dicht en mijn broekje weer aan.
En tilde me van het verschoonkussen, gaf me een kusje en zei: ‘ Zie je, zo erg was dat toch niet?’

Hierna zijn we nog bij diverse dieren wezen kijken zoals de neushoorns, de leeuwen, de beren, de zeehonden en de roofvogelshow, waarbij de vogels rakelings over ons hoofd vlogen.

Op het laatst mocht ik, onder toeziend oog van Lottie, nog even spelen in de speeltuin.
Ik ging schommelen en wel 10x van de glijbaan af en ik had ook nog gespeeld in de zandbak.
Lottie ging ook nog even met me spelen, we gingen samen op de wipwap en op het laatst nog samen een zandtunnel maken.
Daarna gingen we nog naar het winkeltje en kocht Lottie een leuk dierenspeeltje als aandenken voor mij.
Tegen vijven liepen we de dierentuin uit en reden we naar huis.

Eenmaal thuis, zette Lottie me in de box en ging ze zelf eten klaar maken.
Ik begon gelijk te spelen met mijn nieuwe speeltje in de box.
Toen het eten klaar was, stond ik al klaar om uit de box gehaald te worden, want ik had berehonger.
‘Zo, jij wilt graag eten,’zei ze.
Lottie at nasi en ik kreeg een bordje met ‘heerlijke’ havermoutpap.
Ik trok een vies gezicht en keek Lottie hoopvol aan.
‘Sorry, ik ben door de babyvoeding heen, zei ze, ‘morgen ga ik nieuwe halen.
‘Wat vind je lekker dan?’ vroeg ze.
‘Patatjes!’ Riep ik.
‘Ja, maar die heb je dinsdag al op, hoor,’zei ze.
‘Pannenkoeken dan?’ zei ik.
Lottie moest lachen en zei dat ze zelf wel iets lekkers zal uitzoeken.

Ik zat onrustig in de kinderstoel en Lottie had moeite om mijn slabbetje om te doen.
Lachend zei ze: ‘Kleine deugniet, zit nou eens stil.’
Uiteindelijk na veel moeite had ik mijn slabbetje om en begon Lottie me de pap te voeren.De helft verdween in mijn mond, maar de rest kon je zowat van het plafond afschrapen.
Ik zat ook helemaal onder, heel mijn gezicht was bedekt met pap.
We moesten allebei hard lachen en Lottie maakte me schoon.
Ze deed mijn slabbetje af en droeg me van de kinderstoel naar de box.
Ze ruimde te tafel af en begon alles af te wassen.
Terwijl ik aan het spelen was, voelde ik mijn luier steeds dikker en dikker worden.
Toen ik zelfs de stank begon te ruiken en mijn luier op springen stond, riep ik Lottie.
Ze was net klaar en vroeg wat er was.
Maar daar hoefde ik geen antwoord op te geven.
‘Heeft mijn kleine boefje zijn luier weer helemaal vol gedaan met poepjes?’vroeg ze liefkozend.
Ik knikte ja en stak mijn armen uit.
Ze tilde me uit de box en droeg me naar boven.
Op de commode werd mijn kontje goed schoongemaakt en kreeg ik alvast een nachtluier om.
Ze kleedde me verder uit en deed mijn pyjamaatje aan.
Daarna werd ik weer naar beneden gedragen en gingen we even tv kijken.
Rond een uur of 8 zette Lottie de tv uit en zei dat het weer tijd was voor de borstvoeding.
Ze ontblootte haar borst en ik kroop bij haar op schoot.
‘Goed zo jochie, drink maar fijn.’zei ze.
Ik had best wel dorst en de warme melk van Lottie was verrukkelijk.
Ik dronk beide borsten leeg en na een boertje zei Lottie dat het tijd was om naar bedje te gaan.
Ze droeg me naar boven en voelde nog even aan mijn luier.
Die was nog aardig droog, dus hoefde ze me niet te verschonen.
Ze legde me in bed, maar ik was nog lang niet moe en spartelde een beetje tegen.
Ze deed de gordijnen dicht en een lampje aan en stopte me goed in.
Ze gaf me een kusje en wilde weglopen, maar ik riep haar terug en zei dat ik nog lang niet kon slapen.
Ik was nog veelste opgewonden van deze fantastische dag en vertelde Lottie de hele tijd hoe leuk ik het vandaag vond.
Lottie moest lachen en keek bedenkelijk.
‘Wacht, dan lees ik nog wel een verhaaltje voor. ‘zei ze.
‘Jaaaaa, verhaaltje!!!’riep ik
Ze pakte een leuk boek over de Gruffalo.
Ze las het heel goed en grappig voor.
Toen het verhaaltje uit was, was ik wel iets minder druk, maar kon ik nog steeds niet in slaap komen.
Ik riep Lottie weer en ze zuchtte.
Maar opeens schoot Lottie iets te binnen.
‘Wacht eens, ik heb volgens mij nog wat.’
Ze holdede kamer uit en ik hoorde haar naar zolder rennen.
Ik hoorde op de zolder een hoop gestommel en toen kwam Lottie naar beneden lopen.
‘Ik heb hem gevonde,’zei ze en ze liet een echte babymobiel zien.
Met schattige diertjes die aan een touwtje hingen.
Ze bevestigde deze aan mijn ledikant en ze windde hem goed op.
De diertjes begonnen te bewegen en draaiden boven mijn hoofd rondjes, tegelijkertijd klonk er een rustgeven babymuziekje.
‘Als het hier niet mee lukt, dan geef ik het op.’zei ze.
Lottie gaf me een kusje en liep de kamer uit.
Ik hoorde haar nog naar beneden lopen, terwijl ik geconcentreerd naar de draaiende diertjes keek.
Maar al snel doezelde ik in en verdween in een diepe slaap.
 

Bab Diap

Toplid
Sorry, maar het vervolg moet nog een tijdje wachten.
Barst van de ideeën, maar heb er geen tijd ervoor.
Veelste veel huiswerk en leren enzo!!
Even wachten nog dus.....
 

Bab Diap

Toplid
Momenteel heb ik helaas geen inspiratie voor dit verhaal.
Sorry, het spijt me.
Maar ik ben echt een hak-op-de-tak.
Dingen die me te binnen schieten gaan voor.

Nogmaals sorry.
Ooit zal er hier wel een vervolg op komen.
Geef me alleen wat tijd. ;)
 

ikjellezijn

Nieuw lid
ooit zal er wel weer een vervolg komen. Maarrrr....
Hij is er na meer dan een jaar nog niet het vervolg!!!
Plies kan je een vervolg op internet zo snel mogelijk zetten?
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Ik vind dit verhaal erg leuk, maar natuurlijk vind ik het ook erg jammer dat er na circa 3 jaar geen vervolg meer op is gekomen... f*** schrijversblokken... :'( babycry
 

Bab Diap

Toplid
Dag 5 deel 1
Ik werd wakker door een zonnestraaltje tussen de gordijnen door.
Mijn luiertje was nog droog, maar ik moest wel nodig plassen.
Ik ging op mijn knieën zitten en liet de plas lopen. Het voelde best fijn.
Ik ging weer liggen en probeerde nog wat te slapen. Maar als snel kwam Lottie binnen. ‘Goeiemorgen, schatje van me’ zei ze. Ze tilde mij uit het ledikantje en legde mij op de commode.
Ze verschoonde mijn luier en deed mij leuke kleertjes aan.
‘Vandaag moet ik centjes verdienen,’ zei ze,’dus jij gaat vandaag naar de crèche.’ Ik slikte. De crèche, dat vond ik best spannend, maar aan de andere kant zou ik Nora dan weer zien.
Lottie tilde mij van de commode en liep met mij op de arm naar beneden.
Ze had al ontbijt gemaakt en ik kreeg weer een papje.
Ze zette mij in de kinderstoel en deed een slabbetje om.
Terwijl ze zelf at en de krant las, gaf ze af en toe en hapje pap aan mij.
Nadat het ontbijt op was, pakte ze alle spullen en haalde mij uit de kinderstoel.
Ze veegde mijn toet schoon met het slabbetje en deed deze af.

Ze liep naar buiten en deed de deur op slot.
De auto ging open en Lottie zette mij in het autostoeltje en klikte mij vast en nam zelf plaats voorin de auto.
‘Heb je zin in de crèche?’ vroeg Lottie.
Ik knikte en zei: ‘Da’.
De crèche was ongeveer 20 minuutjes rijden.
Tijdens de rit had Lottie een cd opgezet met kinderliedjes waar we allebei hard op mee blèrden.
 

De wolf

Hoi.
meeeeeeeeer
dit is zo'n tof verhaal, las alles in 1 keer. ook leuk dat je weer post na al die tijd.
keep up the good work
 
Bovenaan