Mijn droomvakantiebabyweekje dag 1
Dag 1
Eindelijk is het dan zover:
Dit is de dag waar ik dagen naar uit kijk!
Vandaag begint mijn droomvakantiebabyweekje.
Mijn ouders gaan 10 dagen op vakantie en ik ga lekker niet mee.
Ik ga naar Lieselotte, waar ik me lekker laat verwennen!
Nadat vanochten mijn ouders en zusje een fijne vakantie heb gewenst en ze heb uitgezwaaid.
Sprinte ik naar mijn kamer, pakte ik mijn laatste spulletjes in: m’n speentje, wat extra luiers, m’n pyjama en natuurlijk mijn knuffie.
Ik deed alvast één pampertje om en over mijn rompertje nog een leuk T-shirtje.
Nadat ik heel het huis gecontroleerd gehad en de afwasmachine aan had gedaan liep ik moedig het huis uit.
Ik deed de deur op slot en liep richting het centraal station, waar ik met Lieselotte had afgesproken.
Na een stevige wandeling kwam ik 5 minuutjes te vroeg op de afgesproken plaats.
Maar ze stond er al, ik herkende haar van de foto die ze me had gestuurd.
Ze had gezegd dat ze 32 was, maar ze zag er veel jonger uit.
Ik liep naar haar toe en zei hallo.
‘Hallo kleintje, jij bent dus de komende week mijn babytje?’ zei ze.
‘Ja, hihihihi’ zei ik.
‘Nou als je alles hebt, stap dan maar in’ en ze wees naar het portier van haar rode toyota prius.
Ik wilde voorin in stappen, maar ze hield me tegen.
‘Hé, hé, kleintje, dat mag jij nog niet hoor, daar ben je nog te klein voor’ en ze glimlachte.
Ze pakte mijn hand en liep naar de andere kant van de auto, ze deed de achterdeur open en ik zag een groot babyautostoeltje. ‘Kom, klim er maar in’zei ze liefkozend.
Ik klimde in het stoeltje en woelde me er lekker in, het zat nog best lekker ook.
Ze deed de gordel en de bandje goed vast en deed de deur dicht.
Ze kroop achter het stuur en draaide zich om en zei tegen mij: ‘Zit je goed kleintje van me?’
‘Hmm hmm’knikte ik. ‘Oke mooi zo, dan gaan we rijden’ zei ze, ‘weet je wat de auto doet?’
‘Vroem vroem’zei ik en ik moest lachen, ze lachte ook en zei: ‘heel goed hoor!’
Ze starte de auto en we reden de parkeerplaats van het station af.
In de auto vertelde ze me over hoe leuk ze het vond om oppasmammie te zijn en over haar vroegere tienerbabyleven. Ze vertelde me ook dat er een hele leuke week voor de deur stond en ik kon niet wachten tot die echt zou beginnen.
Na ongeveer een halfuurtje rijden, reed ze de oprit van haar huis op.
‘Zo daar zijn we dan!’ zei ze.
Ik wilde me losmaken uit mijn autostoeltje, maar Lieselotte zei: ‘Ho, ho dat kan jij helemaal niet hoor.’
Ik schrok een beetje, maar dacht: tuurlijk ik ben een baby/peuter ik kan dat helemaal niet.
‘We moeten duidelijk een paar regels maken,’ zei ze. ‘Ten eerste moet je me mammie of Lottie noemen, de hele week mag jij niet naar de wc gaan, je doet alles maar lekker in je luiertje.
Je mag niet al te veel praten, want je bent een baby/peuter van ongeveer 18 maanden, dus zo ga ik je ook behandelen. En voor de rest zijn we wel, wat jij?’
Ik knikte. Dit wordt een geweldige week dacht ik bij mijzelf.
Ze stapte uit de auto, ontdeed mij uit het autostoeltje. Ze tilde me op, en ik verbaasd hoe sterk ze was. Met mij op haar arm, liep ze naar de achterbak, haalde daar mijn logeertas en een boodschappentas eruit, blijkbaar had ze wat boodschappen gedaan, voordat ze mij op kwam halen.
Ze deed de auto op slot en liep naar de deur, ze zette me even neer om haar huissleutels te zoeken.
En ze stak de sleutel in het gat en deed de deur open. Ze tilde me weer op en we liepen naar binnen.
Ze had een heel mooi en vooral een groot huis.
Het was een grootlandhuis met een grote en vrolijke tuin. Ik had al uit het raam zitten kijken, toen we in de auto zaten en zag dat het huis vlakbij een mooi bos stond, waar ik graag deze week heel wilde gaan.
We liepen naar de woonkamer, waar een eettafel met drie stoelen en een grote kinderstoel ernaast, twee banken, een grote tv, een salontafel en een grote box.
Aan de muur hingen mooie en schattige foto’s en schilderijen waar zei als een tienerbaby op was afgebeeld, er hingen ook andere foto’s van andere tieners in babykleding en blijkbaar waren dat haar eerder oppasbabietjes.
Ze zei dat ze eerst de boodschappen op zou ruimen en daarna mij het huis zou laten zien.
Ze zette me in de box en zei een beetje streng: blijf jij maar even in de box, totdat ik klaar ben en ze liep naar de keuken.
De box, was groot, precies goed voor mij. In de box lagen verschillende knuffels, rammelaars en babyspeeldingetjes, waar ik als eerst mee begon te spelen.
Nadat ze klaar was, tilde ze me weer uit de box, wat ik liever niet wilde omdat de ridderknuffel op het punt stond de mooie prinsessenknuffel te redden!
Ze zette me op de grond en keek me onderzoekend aan. ‘Hmmmmmm’ zei ze. ‘Laten we je eerst maar even omkleden.’
Ze liep naar me toe, knielde en voelde tussen mijn beentjes. ‘Die is wel wat nat’ zei ze.
Oh ja, dacht ik, ik was vergeten voordat ik van huis om nog naar de wc te gaan en had het daarom laten lopen toen we in de auto zaten.
‘En die is eigenlijk veel te klein voor, hij zit helemaal strak om je kontje. Laten we daar maar eerst wat aan gaan doen.’
Ze tilde me weer op en droeg me naar boven.
Eenmaal boven liepen we naar de eerste kamer links.
Dat was de babykamer, dat kon niet anders.
Er stond een grote ledikant rechts in de hoek, daarnaast een kledingkast, daar weer naast stond in de hoek een paar dozen met speelgoed. Aan de andere kant van de kamer stond een commode met een groot aankleedkussen erop. Ik was heel blij dat alles wel op mijn grootte was. Ze zette me op het lekker zachte tapijt en ik keek om me heen, de kamer had een leuke beigekleur met beertjesbehang.
Ze maakte het aankleedkussen leeg en ze liep weer naar me toe. ‘Zo nu gaan we jouw eens even uitkleden’ en ze deed m’n t-shirtje en broek uit. En uiteindelijk ook mijn grotere T-shirt die ik met een veiligheidsspeld had vastgemaakt als een romper. Met alleen mijn pamper om, werd ik op het aankleedkussen geholpen. Ze legde me zachtjes neer, terwijl ze een schattig babyliedje zong.
Ze maakte de plakrandjes los en vouwde mijn luier open. ‘Zo, zo net wat ik dacht, alleen een klein plasje, zei ze, ‘dan zal je nu zeker nog niet uitgeplast zijn hè?’ En ik schudde nee. Ik moest nog steeds best nodig eigenlijk. ‘Nou dan mag je nu voor deze ene keer op de wc’ zei ze. ‘Of nee, wacht eens even.’ En ze haalde uit de kast een potje. ‘Ga hier maar op.’ Ze haalde de pamper onder mijn billen vandaan en deed deze in de luieremmer. In mijn bloodje werd ik op het potje gezet. Ik begon zowat gelijk mijn blaas te legen. ‘Goed zo,’ applaudiseerde ze, ‘heel goed hoor!’ ‘Eigenlijk ben je al zindelijk genoeg, dus heb je eigenlijk helemaal geen luier nodig.’ Ik schrok, geen luier, wat is dat nou!
Ze zag dat ik schrok en begon te giegelen. ‘Hihihihi grapje hoor, ik vind het zelf ook veelste leuk om jouw luiertje te verschonen en zonder luier ben je geen echte baby, toch?’ Ik knikte instemmend.
Ze tilde me weer terug op het aankleedkussen en liep met het volle potje naar de badkamer, waar ze het potje leeggooide in de wc. In mijn naakie keek ik de kamer nog eens goed door en zag dat boven mij een plank was bevestigd met allemaal zwitsal producten erop en een grote teddybeer. Op dat moment kwam Lotie weer binnen en ze zei: ‘jaha, dat was vroeger mijn favoriete knuffie!’
Ze liep naar de commode en zei dat het misschien beter was om me eerst even te wassen, voordat ik een nieuwe luier omkreeg.
Ze liep met mij op haar arm, naar de badkamer, ze zette me neer op de koude badkamertegelvloer.
Ze deed de kraan aan en liet het bad lekker vol lopen, ik hoorde het water kletteren en wilde er meteen in springen. ‘Nee, nee, nee nog heel even wachten deugniet, ik pak nog even wat spulletjes voor je.’ Ze liep en kwam terug met zwitsal zeep en shampoo en wat speeltjes om in bad mee te spelen. ‘Nu mag je erin klimmen,’zei ze. Dat hoefde ze niet twee keer te zeggen: PLONS!!
‘Heeeeey, mij niet nat maken hè, boeffie!!’zei ze plagerig. ‘Hihihihi sorry mammie’zei ik. ‘Hahaha tis al goed’en ze gaf me een kusje op mijn hoofd. Het bad was heerlijk en ik begon gelijk te spelen met de bootjes. Nadat de piraat de gemene haai had weggejaagd en de dolfijnen van vreugde hoog uit het water sprongen, begon Lottie mij te wassen. Met een washandje ging ze langs alle plekjes en spoelde ze me daarna weer af. Daarna mocht ik nog heel even spelen, terwijl beneden alvast een flesje voor me klaar ging maken.
Net op het moment dat titanic begon te zinken, kwam Lottie binnen en zei: ‘zo kleine drukteschopper, ik kon je benenden helemaal horen spelen. En zo te zien heeft het net gestormd. (want heel de badkamervloer was nat). Ze lachte toen ze mij schuldig zag kijken. ‘Je bent me er ook eentje hoor.’
Hoewel ik er nog maar een paar uurtjes was, voelde ik me al helemaal thuis.
Ze droogde me af, smeerde me in met zwitsal bodylotion en droeg me terug naar de babykamer.
Daar werd ik weer op de commode gelegd en pakte ze er een leuk uitziende luier uit. Deze vouwde ze open en zei: ‘Zo dan gaan we je nu een lekkere luier om doen.’ Ze tilde mijn benen op en schoof de luier er onder. Ze bestrooide me nog met wat talkpoeder, vouwde de luier dicht en plakte de plakripjes dicht. ‘Ziezo, dat ik ook weer gebeurt, hoe vind je hem zitten?’ ‘Lekker mammie.’zei ik. En daar was niets van gelogen, de luier zat echt verukkelijk, veel beter dan die pamper die strak om mijn krent heen zat getrokken. ‘Mooi zo’zei Lottie en ze liep naar kast en haalde daar een grote blauwe romper uit met een grote beer erop. Ze deed deze bij me aan en zei dat dat voorlopig het enigste kledingstuk was, omdat ik na het flesje mijn middagdutje moest doen. Ze droeg me weer naar beneden, pakte het warme flesje melk en we gingen op de bank zitten. Ze legde me dwars op haar schoot en hield het flesje schuin. Ik deed mijn mond open en voelde de heerlijke warme melk door mijn keel stromen. ‘Dat is lekker, hè’ zei ze. Terwijl ze over mijn kontje wreef.
Na wat stevige slokken, zoog ik het hele flesje leeg. ‘Op!’ zei ik. ‘Ja, op is het fles, goed zo!’ antwoorde ze. Ze klopt me nog even op mijn rug en ik liet een boertje. ‘Goed zo, das mijn jongen’zei ze. Ze tilde me op en zei dat het tijd was voor mijn middagslaapje. Het warme flesje had me slaperig gemaakt en ik vond het allemaal best. Toen we de trap op liepen leunde mijn hoofdje al op haar schouder en viel ik al bijna in slaap. Ze legde me in het bedje en stopte me lekker in. Uit mijn logeertas haalde ze mijn knuffie en legde deze naast mij neer, ook pakte ze mijn speentje en deed deze in mijn mond, ik begon er gelijk op de sabbelen en dat maakte me nog moeier dan ik al was.
‘Zo, ga jij nu maar lekker slapen’zei ze, terwijl ze de gordijnen dicht deed. Ze liet nog een schemerlampje branden en zong nog een slaapliedje. Ze zei: ‘slaap lekker, schatje van me.’
Maar dat hoorde ik allang niet meer.
Een paar uurtjes later werd ik wakker, van een heerlijke geur dat uit de keuken kwam. Ik rekte me uit en probeerde uit mijn bedje te klimmen, tijdens het klimmen voelde ik dat mijn luier best vol en nat was, dit vond ik totaal niet vervelend, maar juist fijn. De nieuwe luier zat nog steeds niet verkeerd en nadat ik ontdekte dat ik er nooit in mijn eentje uit kon klimmen, liet ik me weer vallen op de dekens en besloot met mijn knuffie te gaan spelen.
Na een paar minuutjes kwam Lottie kijken, hoe het met me was.
Toen ze me zag spelen moest ze lachen en zei ze: ‘Hahaha, mijn kleine peutertje is dus al wakker.’
‘Kom dan gaan we benenden avondeten.’
Ze tilde me uit bed en maakte mijn bedje op.
Toen voelde ze dat mijn luier best nat was, ‘zo hé, je hebt weer lekker je best gedaan!’
Ze besloot op me na het eten te verschonen, ‘er kan nog wel wat bij’zei ze.
Ze droeg me weer de trap af en zette me beneden in de kinderstoel. Ik voelde me best trots, dat ik zo hoog zat en genoot terwijl ik keek hoe Lotie, de tafeldekte, voor haarzelf een bord spaghetti opgeschepte en voor mij een potje met pasta van olvarit open maakte en op een bordtje kwakte.
Ze zette dit op tafel en knuffelde me even. Ze pakte uit een laatje een slabbetje en deed deze bij mij om.
De pasta was best lekker, het was echte babyvoeding, dus ik hoefde niet te kauwen. Af en toe nam ze zelf wat van haar spaghetti, maar ze was vooral bezig met het voeren van mij.
Er ging van alles bij mij naar binnen van een vliegtuig tot een bootje, van een paardje tot een trein. En alles beviel me heel erg!
Toen alles opderdepop was, veegde Lotie mijn mondje af, want ik zat van oor tot oor onder. Ze ruimde de tafel af en deed gelijk de afwas, terwijl ik toekeek vanuit mijn kinderstoel. Toen voelde ik dat ik nodig poepie moest doen, ik durfde dit niet te zeggen en probeerde het op te houden.
Maar ik begon kramp te krijgen en poepte toen mijn luier onder. Het voelde best vies en ik begon het gelijk te ruiken. Ik begon me te schamen en voelde onzeker aan mijn luier, die behoorlijk zwaar en warm was. Lottie zag dat ik rood werd en begon ook wat te ruiken. ‘Oh maar dat is toch helemaal niet erg joh,’zei ze. ‘Kom gaan we je gelijk verschonen.’ Ze deed mijn slabbetje af en tilde me uit de kinderstoel en droeg me naar boven.
Ze legde me op de commode en maakte mijn romper los. Een wolk van poepgeur vulde de kamer. ‘Oef, Poeh zeg, ik doe even een raam open’zei ze voordat ze begon met mijn luier losmaken.
‘Pfoe, dat lucht wel even op.’ Ze maakte de plakripjes los en vouwde de luier open.
‘Wow, zeg, jij hebt wel je best gedaan zeg!’ zei ze. Ik schaamde me weer een beetje. Ze zag dat ik weer rood werd. ‘Het geeft niet hoor schatje, dat hoort er nou eenmaal bij.’
Ze veegde mijn kontje af met wat billendoekjes en rolde de luier op en nadat ze mijn benen de lucht in hield, pakte ze de luier onder mij vandaan en liep naar de badkamer. Ik hoorde een kleine plons en wist dat mijn poepje nu onderweg naar het riool was. Ze trok door en kwam weer de kamer in.
‘Zo, nu nog even je billetjes in poederen en dan krijg jij van mij een lekkere nieuwe luier!’
Zo gezegd zo gedaan en zodra ze de plakripjes dicht plakte pakte ze een speelpakje uit de kledingkast en deed deze mij aan. ‘Kom we gaan even in de tuin spelen,’zei ze.
En ze pakte me op en droeg me weer naar beneden.
Ze zette me even in de box en zoch de sleutels van de achterdeur naar de tuin.
Toen ze die eenmaal gevonden had maakte ze de deur open en liep ze de tuin in.
Ik ging staan en wilde ook de box in.
Plagerig keek ze om en gebaarde dat ik mocht komen.
Snel probeerde ik uit de box te klimmen, maar dat lukte niet.
Lottie lachte, maar ik vond het minder leuk.
En toen liep ze verder de tuin in.
Ik voelde me alleen en begon dingen te denken van:
-ze vind me helemaal niet leuk
-ik ben een te slecht baby voor haar
Of
-dalijk komt ze niet meer terug en gaat ze via de tuin naar de voorkant van het huis en pakt ze de auto en rijdt weg en blijf ik hier helemaal alleen achter.
Langzaam rolde er een traan over mijn wang.
Snel veegde ik die weg, maar er rolde al een nieuwe over mijn andere wang heen.
Ik keek naar de tuin, maar zag Lottie nergens.
Ik begon zachtjes te snikken en duwde mijn gezicht in de kussen.
Dalijk moest ik voor eeuwig in deze box blijven zitten.
Tranen gleden over mijn wangetjes.
Ik begon te jammeren en harder te snikken.
Ik was zo aan het snikken, dat ik Lottie niet hoorde binnenkomen.
Zachtjes liep ze naar de box toe.
‘Heee, wat is ter nou?’ en een zachte hand die mij door m’n haren streelde. ‘Hee waarom ben je zo verdrietig, jochie?’ Zei Lottie liefkozend.
Snikkend keek ik op. ‘Ik dacht dat je weg was’snikte ik.
‘Aaaaaach, jongetje, toch, natuurlijk ga ik niet weg.’ Zei Lottie en ze tilde me uit de box en begon me in haar armen te knuffelen. ‘SSssssst, stil maar’trooste ze me.
Ik sloeg mijn armen om haar nek en probeerde te stoppen met huilen.
‘Hey, gekkie, ik zou jou toch nooit verlaten? Zei ze. ‘Nee?’Snikte ik.
‘Nee, natuurlijk niet, daar ben jij veelste leuk voor’
En ik begon weer te glimlachen.
Terwijl ik mijn laatste traan wegveegde zei Lottie: ‘Kijk eens, deze heb ik uit de schuur gehaald, speciaal voor jouw.’ En ze wees naar een heuze loopstoeltje dat ze in de kamer had gezet.
Ik keek ernaar en zei zachtjes: ‘dankjewel mammie.’
‘Zo mag ik het horen.’zei Lottie.
‘Nou kom we gaan spelen,’ zei ze terwijl ze over mijn wangetje wrijft.
Ze zette mij in het loopstoeltje, die precies op maat was en ik vroeg me af, hoe ze aan al die goede en grote spullen kwam.
Ze duwde me de deur door, de tuin in.
Het zonnetje scheen nog, maar wel laag aan de horizon.
De tuin zag er prachtig uit: een mooi grasveld, een paarbosjes en bloemenperkjes, wat tuinstoelen en tafel en een launchset. Ik beseft dat deze tuin 10x zo groot moest zijn als de tuin die ik thuis had.
Achter in de tuin zag ik een babyschommel staan en in mijn loopstoeltje rende ik daar heen.
‘Hey, hey, hey niet zo snel klein mannetje,’ grapte Lottie en ze renden achter mij aan.
Ik was allang niet meer geïnteresseerd in de schommel en probeerde nu weg te rennen voor Lottie.
Met veel gelach renden we achter elkaar aan door de tuin. En na een paar minuten werd ik moe en kon Lottie mij pakken. Ze tilde me uit de loopstoel en zette me in de babyschommel en begon me zachtjes de duwen.
Ik vond dit heeerlijk! Ik genoot er echt van. De wind in mijn haren en mijn beentjes bungelden lekker los.
Nadat ik uitgeschommeld was, zette Lottie mij weer terug in de loopstoel en ik voelde dat ik een plasje had gedaan in mijn luier, blijkbaar kwam dat omdat ik net me suf had gerend.
Lottie liet me weer naar de deur lopen en haalde me uit de loopstoel en zette me op de grond.
En terwijl ze de loopstoel binnen wilde zetten en de tuindeur op slot deed, nam ik de benen.
En ik verstopte me snel onder de eettafel, daar vind ze me nooit dacht ik.
‘Kleine dondersteentje van me,’ zei ze terwijl ze zoekend om haar heen keek.
Na een paar minuutjes zoeken, begon ze me te roepen: ‘Waar zit je nou? Waar ben je nou, klein broekkie van me.’ En op dat moment moest ik niezen, ik probeerde het tegen te houden, maar dat was te laat: HATSJIE!! En ik verraadde mezelf.
‘Oh daar ben je!’ zei Lottie terwijl ze onder de tafel keek.
‘Kom je eronder vandaan dan gaan we even jouw een nieuw luiertje omdoen, dat is wel nodig ruik ik.’
Dat was zeker nodig, want terwijl ik in mijn verstopplek zat, had ik mijn volledige blaas geleegd.
Ik kroop onder de tafel te gaan en probeerde nog onder de benen van Lottie weg te kruipen, maar dat lukte net niet. ‘Nee, nee, klein boefje dat je bent, kom hier’zei Lottie een beetje streng.
Ze tilde me op en droeg me als een echte baby, met een arm onder mijn kontje en de andere onder mijn nekje en hoofdje, naar boven.
Ze legde me op het aankleedkussen.
En probeerde mijn speelpakje uit te doen.
Wat moeilijk lukte omdat ik telkens heen en weer bewoog, omdat ik lekker druk was en geen zin had om stil te liggen. Ik probeerde ook van het kussen af te rollen, maar daar stak Lottie een stokje voor.
‘Nee, nee, nou even stil liggen kleintje’
Uiteindelijk lukte het haar om mijn speelpakje uit te doen, ze ontdeed me ook van de natte luier.
Poederde me weer even in en deed mij nu een andere luier om.
Deze was veel dikker en zachter en hij zat veel lekkerder, maar ook onhandiger.
Lottie zag dat ik raar keek en zei: ‘Jij gaat zo naar bedje toe, dus doe ik jouw nu alvast een nachtluiertje om’
Ze deed me over mijn rompertje nog een leuke pyjama met voetjes en hartjesmotief aan.
Ze tilde me van de commode, deed m’n speen in mijn mond en liet me even op de grond zitten, totdat ze de luier had weggegooid en het aankleedkussen had schoongemaakt.
Daarna tilde ze me weer op en zei ze: ‘Oh ja, ik zou je nog een rondleiding geven door het huis.’
We liepen de kamer uit en ze zei: ‘nou de eerste twee kamers ken je al’ en ze wees naar de babykamer en de badkamer. We liepen naar de kamer daarnaast en ze deed de deur open.
Een groothemelbed en een grote inloopkast stonden daar en ze hoefde mij niet uitteleggen dat dat haar slaapkamer was. We liepen de trap op naar de zolder. Bovenin was een grote en een klein kamertje. Het kleine was de werkkamer waar een laptop en vele papieren lagen. En in de grote lag een groot speelkleed, een wipstoeltje en heel heel heel veel knuffels en ander speelgoed.
Ik begon te trappelen en wilde meteen gaan spelen. Lottie moest lachen en zei: ‘Nee, nee daar is het nu te laat voor, deugnietje, morgen is er weer een nieuwe dag.’
En ik wensde dat het al morgen was.
We liepen nog even naar het grote zolderraam, waar je een mooi uitzicht had op het grote bos achter het huis. En Lottie zei: ‘daar gaan we ook nog eens lekker wandelen, hè!’
Daarna liepen we weer naar beneden en ze zei dat we zo’n beetje alles al hebben gezien.
We gingen nog heel even tv kijken, terwijl ik in de box lag.
Ik sliep al bijna, toen Lottie me uit de box haalde en me op schoot nam.
Ik dacht: oh lekker ik krijg mijn avondpapje/flesje.
Mijn gedachten kwam dichtbij, maar was toch totaal iets anders.
Terwijl ik daar lag, deed ze mij een slabbetje om en deed haar blouse een stukje open.
Ik dacht, dit is toch niet wat ik denk dat het is.
Maar dat was het dus wel, uit haar blouse haalde ze één van haar borsten.
‘Hier zuig er maar lekker aan’ zei ze.
Ik twijfelde, maar al gauw duwde ze de tepel in mijn mond en ik begon te zuigen.
Het was vele malen lekkerder dan dat flesje van vanmiddag, de melk was veel warmer.
Heeeerlijk!!!
Ik werd er een beetje slaperig van en toen Lottie na een boertje begreep dat ik zo goed als vol zat. Deed ze haar borst weer terug in haar blouse en tilde ze me op en liep met me naar boven.
Ze legde me in mijn bedje en voelde dat mijn luier nog droog was.
‘Maak die vanacht maar lekker nat’ grapte ze.
Ze deed de gordijnen dicht en deed het schemerlampje aan.
Ik gaapte en woelde me lekker in slaap.
Ze zong nog een slaapliedje voor me en gaf me toen een kusje op mijn voorhoofd en ze fluisterde me goedenacht.
‘Truste mammie’fluisterde ik terug.
En toen werd alles donker en viel ik weg.
Na een paar uur geslapen te hebben, werd ik wakker van mijn luier die behoorlijk nat was.
Ik ging staan in mijn bedje en probeerde de luier af te doen, wat niet lukte.
Ik probeerde van alles en door al dat gestommel werd Lottie ook wakker.
Ze kwam in haar pyjama naar mijn lopen en vroeg liefkozen wat er aan de hand was.
Ik zei: ‘Luilui, is bah vies.’ Ze moest lachen; ‘dat hoort er nou eenmaal bij hè.’
Ze zei dat ze hem morgen zou verschonen, omdat er nu nog zat bij kan.
Toen liep ze naar beneden en ik probeerde weer in slaap te komen.
Als snel kwam Lottie weer naar boven met een warm flesje melk.
Ze tilde me uit bed en droeg me naar haar kamer.
Ze legde me op het hemelbed en ik merkte dat het een waterbed was.
Ik begon er een beetje op de springen en voelde dat er weer een plasje bij kwam in mijn luier.
Lottie pakte me op en legde me op haar schoot. Gulzig drinkte ik mijn flesje leeg.
Als snel was deze op en ik werd er weer slaperig van.
Terwijl we terug naar mijn kamer liepen, wiegde ze me langzaam op de melodie van het slaapliedje dat ze zong.
In haar armen viel ik toen ik slaap, ze stopte me lekker in en ging toen zelf ook slapen.
Weltrusten!