Ongelukje op een verkeerd moment. HOOFDSTUK 25 IS AF! NIEUW!

Welk cijfer geef je dit verhaal?


  • Totaal stemmers
    15

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 10.

"Even teveel"


Ik loop zoals gewoonlijk weer rustig naar huis. Ik pak mijn oortjes en zet een afspeellijst op van Acda en de Munnik.
Langzaam loop ik naar huis tot ik halverwege op een bankje langs de weg ging zitten en in huilen uitbarsten.
Het is gewoon even allemaal teveel.
Hoe kan een kind van 6 nu keer op keer ongelukjes krijgen en waarom ben IK potverdorie steeds de gene die het moet opruimen. Zucht...
Ik zat er helemaal doorheen, ik had het zo met Jasmijn te doen en natuurlijk ook met de ouders die keer op keer maar moeten dealen met de ongelukjes van Jasmijn.
Ik graai wat in mijn handtas opzoek naar zakdoekjes maar vind niks.
Och ja dit is eigenlijk de oppastas, daar zitten nooit zakdoekjes in.
Ik sta op van het bankje en loop nog wat na-snikkend verder naar huis.
Ik wrijf een keer over mijn wangen en zie een vlek mascara op mijn duim zitten.
Top joh nu loop ik er dus helemaal als een zwerver bij.

Eenmaal thuis aangekomen besluit ik eerst een warm bad te nemen om even te ontspannen en tot rust te komen.
Na ongeveer drie kwartier kom ik er uit, droog ik me af en loop in mijn ondergoed en bh naar de koelkast.
Ik kijk wat ik nog heb liggen en zie nog een pakje zuurkool liggen.
Maak een blikje knakworstjes warm en
pak nog twee witte zachte broodjes uit de vriezer.
Ik zet me de serie "Anne with a E" op en eet mijn broodjes hotdog op.
Ik zit net lekker spannend in de serie tot dat ik mijn mobiel hoor afgaan.
Zucht... Ik had dus echt even geen behoefte aan een belletje zo om 19 uur.


Hoofdstuk 11.

"Het belletje"


"Ja met Jessica"
"Goeie avond Jessica, met Petra de moeder van Jasmijn. Ik moet je vragen of het goed is als Jasmijn voortaan met een luiertje om naar het clubje komt. Het gaat namelijk echt niet zo goed thuis. Mijn zus is... Mijn zus... Ummm... Mijn zus is een 2uur geleden overleden. Het ging al lange tijd niet goed met haar en de doctoren hebben nooit echt kunnen vinden wat ze nu precies had.
Mijn zus Sanne is altijd erg close
geweest met Jasmijn maar sinds Sanne zo ziek was en ik erg veel naar Sanne was en Richard werken was kreeg Jasmijn minder aandacht en we denken dat ze daarom zo vaak ongelukjes heeft en echt erg verlangd
naar de verzorgende aandacht en geborgenheid. Ze weet natuurlijk donders goed dat wanneer ze een ongelukje heeft dat ze dan als een peuter behandeld word en die aandacht die vind ze helemaal geweldig.
Wij, Richard en ik weten ons even geen raad en thuis hebben wij het lang genegeerd maar sinds vanmiddag haar poep ongelukje
Draagt ze nu weer gewoon even pampers hier thuis. Ik kan het verschonen van haar broeken en nu echt niet bij hebben.
We weten het even echt niet meer..."

"Jeetje wat heftig, gecondoleerd met je zus.
Als ik jullie ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!
Ik begrijp de reactie van en het gedrag van Jasmijn ook wel, het is voor haar nu gewoon even te veel en ze zoekt gewoon een manier om weer dicht bij haar mama te komen.
De manier die voor haar het makkelijkst is is dan het in het broek doen of in haar broekje plassen.
Neem het haar alsjeblieft niet zo kwalijk, het is gewoon even een fase van haar".

"Ja ik hoop het Jessica, ik hoop het.
Er is wel iets dat je zou kunnen doen alleen umm ja ik zou niet weten hoe ik het moet vragen.
zou jij volgende week van maandag tot vrijdag op Jasmijn kunnen passen en dat ze dan ook bij jouw logeert? Ik zorg voor genoeg kleding, geld, beddengoed, speelgoed, haar huiswerk, haar luiertjes etc etc. Zo kunnen wij even alles regelen voor de begrafenis van Sanne.
Ik weet dat ik hier echt erg veel van je vraag maar ja, mijn ouders zijn hier te oud voor en de ouders van Richard zitten sinds begin vorig jaar bijde in een huisje in Spanje dus die kunnen niet zo gouw even langs komen voor oppas, jij bent eigenlijk onze enige oplossing."

"Umm ooh ja... Ummm... Ja is goed. Ik kan wel een weekje vrij krijgen.
Maar hoe zit dat met naar school gaan en haar ongelukjes? Ze kan op school niet met een pamper rondlopen.
En ze zou dan in de nacht zowel overdag gewoon bij mij een luiertje dragen?"

"Ze gaat deze komende week niet naar school, dat gaat niet nu ze weer zo vaak ongelukjes heeft.
Ik geef haar voldoende luiertjes mee die ze dan inderdaad s'nacht als gewoon overdag zal dragen. Verder geef ik je ruim genoeg geld zodat je ook wat activiteiten met haar kunt doen. Ik dacht zelf aan 160 euro waarvan 100 euro voor het oppasen is.
Daar kunnen jullie je dan goed mee uitleven komende week.
Is dit zo goed voor jouw?"

"Ja dat klinkt wel als een strak plan. Ik vind het wel goed! Zullen we afspreken maandag om 11 uur?"

"Ja is goed voor ons, dan zie je ons dan.
En nogmaals bedankt, nee echt je bent echt onze redder in nood!"

"Ach, ik werk graag met kids en oppassen vind ik ook altijd wel leuk dus het is voor mij geen last hoor. En ik zal kijken of ik Jasmijn weer terug zindelijk kan gaan krijgen.
Maar ze zou de eerste 2 dagen toch nog gewoon non stop in de pampers rondlopen hoor.
Maar goed ik moet ophangen want de wasmachine is klaar. Doei doei en tot maandag."

We hingen op en zo stond er
dus weer een afspraak.
Het zou me wat gaan worden.
Ik keek er wel naar uit maar vond het toch weer allemaal erg naar voor Jasmijn.
Wat nou als wat haar moeder zegt niet klopt en dat Jasmijn er dan toch echt niets aan kan doen? Wie zal het weten?
Ik zal er snel genoeg achter komen.
 
Laatst bewerkt:

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 12.

"Dagje shoppen"


We word bij mij aangebeld.
Ik kijk even op de klok en zie dat het 12:32
Is.
"Hoiiii hoi, en ben ik niet mooi op tijd!?"
"Oooh hey zus, nou Lieke netjes, lekker getimed! Deed je dat ook maar bij je date vorige week. Hahaha grapje schat!"
"Pfff petskop, hahahaha.
Nee maar dat was maar 10
minuutjes en hij stond me gewoon als een echte gentleman op te wachten. Hij was best leuk maar ja ik weet het niet hoor ik vind meiden nog steeds leuker. Whahaha"

"Nou wij kunnen ook wel eens op date gaan hoor, hahahaha. Maar heb je alles? Dan kunnen we gaan gaan lopen."
"Lopen? Jij bent gek joh, ik moet nog best wat halen voor de verjaardag van neefje"

"Och ja klopt inderdaad, Robby is alweer bijna jarig ja, de 11e van September toch?"

We stappen in de knal-blauwe Fiat 500.
We kletsen onderweg over koetjes en kalfjes.
Eenmaal in de parkeergarage van Vlakkersteyn stappen we uit en lopen zo het centrum van Vlakkersteyn in en lopen meteen door naar de New Yorker.
Nadat we bijde een leuke Skinny jeans hebben gekocht lopen we richting de H&M en lopen na ruim 20 minuten naar buiten met beide 2 flinke tassen vol en onze portemonnees bijna leeg. We gingen even gouw naar de zeeman waar ik nog wat handdoeken en Lieke nog een goedkoop zomerjurkje op de kop kon tikken voor 7,75 in de sale bak.
Opeens bedenk ik mij dat komende maandag Jasmijn zou komen voor de gehele week.
"Lieke, ik ben helemaal vergeten dat ik volgende week de hele moet gaan oppasen.
Ik moet echt kijken voor een verschoon kussen met hoes, een kinder-placemat, kinder-shampoo, en nog wat van zo'n dingen".

"Awww wat schattig mag je op een peuterje of baby'tje gaan passen!? Echt leuk!"
"Nou nee het is geen peuter of baby'tje meer hoor..."
"Huh hoezo moet je dan een verschoon kussen hebben?" Hoe oud is dat kindje dan of draagt ze s'nacht nog een luiertje?"

"Nee ze is 6 en heeft momenteel erg veel stress thuis waardoor ze een soort complete terugval in haar zindelijkheid heeft gekregen dus nu de komende tijd even een luiertje om gaat krijgen"

"Jeetje zeg en dat bij een kind van 6? Ben toch even blij dat Robby al even een flinke poos goed zindelijk is hoor! Hij is nu bijna 8 en moet er niet aan denken als hij weer gepampert zou moeten worden."

"Nee zeg mij wat. Ik kijk er ook wel een beetje tegenop hoor maar het betaald goed en je weet hoe ik ben ik kan zo'n werk nooit echt afwijzen, ik vind het ergens ook gewoon te leuk al is een kindje van 6 als peutertje een luier verschonen effe wat minder maarja".

We lopen samen de Action in en in koop daar goedkoop voor een paar euro een verschoon kussen met hoes.
We lopen naar de kassa waar de jongeman aan de mij aanspreekt.
"Och en hoe oud is de kleine, kan mama de kleine straks mooi gaan verschonen op het verschoon kussen."
"De kleine waar je het over hebt is niet eens zo "klein" ze is ongeveer 1,15 en is alweer 6 jaar".
"Ooh oké, sorry mevrouw ik bedoelde er verder niets mee, ik doe de opleiding pedagogisch medewerker dus vandaar mijn interesse, hier zijn uw spullen en ik wens u nog een fijne dag".
Ik kijk hem nog even met een glimlach aan en we lopen de Action uit.
"Hij is best leuk hè!?"
"Lieke!! Die jongen!? Ik weet niet of je het is opgevallen maar hij was echt 100% gay en daarbij was hij umm 18 ofzo!?".
"Gay, en denk je dat hij echt zo jong is. Hmm jammer, er zit wel potentie in hoor..."

We lachen nog even uitbundig en het was inmiddels bijna 18 uur en lopen naar het restaurantje waar we afgelopen maandag al even gereserveerd
hadden en we genieten samen van een goedep portie rijkgevulde tapas.
Na het eten zochten we de auto en reden we met alle spullen terug naar mijn huis waar we even afscheid namen van
elkaar en ik met al mijn spullen maar eens naar binnen liep.
Ik maakte het verschoon kussen gereed en hing verder nog even alle nieuwe kleding aan de hangers in de garderobe inloopkast.
Het was een geslaagde dag.
 

LotteXS

Superlid
hoofdstuk 13.

"Maandag"


Ik word wakker door het geluid van men smartphone.
Ik druk hem weg om nog even te blijven liggen want het was toch zondag dus waarom zou ik al opstaan?
Na precies 20 mins later ging hij weer af.
Ik was inmiddels al wat wakker aan het worden en kijk op mijn smartphone en zie staan: Maandag 09:20.
Potverdorie, heb ik me verslappen. Nou gelukkig heb ik mij gisteravond nog gedoucht nadat ik thuis kwam van het fitnessen dus dat kan ik nu gelukkig overslaan.
Ik zoek een leuk setje kleren uit dat ik eergister gehaald heb (zaterdag) en kleed me om.
Zet lekker wat muziek op van Avicii en half dansend zit ik 2 broodjes met met jam en kaas te smeren.
Ik eet rustig mijn eten op met een kopje jus en natuurlijk niet te vergeten een heerlijke kop dark roast koffie.
Ik kijk op mijn smartphone voor het nieuwste nieuws en zie dat de bekende BNer Johan Blokfluitjes is overleden. Jammer hij was echt een beroemde banketbakker die zijn eigen bakprograma had op tv.
Ik doe nog even mijn haren en make up en daarna hang ik even mijn was op en niet veel later ging de bel al.

"Een hele goeie morgen dames"
"Haaai lieve Jessica, ik vind het echt super leuk dat ik mag lokzeren"
"Och flappie, Logeren bedoel je en ja je moet wel lief zijn hoor anders stuurt Jessica je gewoon naar huis".
"Nou zeg Petra, ik denk dat deze jongedame zich prima kan gedragen hoor hahaha.
Zal ik helpen met de logeerspullen binnen zetten?, En oohja heb je genoeg billen doekjes en luiers voor haar meegenomen, en welke luiers heb je voor haar?"

"Ja graag want heb echt heel wat bij me voor Jasmijn. En ja heb maar gewoon 2 pakken van Pampers 8 gekocht. Jeetje die kun je alleen online bestellen, heel gedoe zeg!"

We zetten alle spullen binnen op mijn computerkamer wat voor de komende week de slaapkamer van Jasmijn zal zijn.

Petra en ik drinken nog even wat koffie en bespreken alle laatste details van wat ik allemaal moet weten over Jasmijn en een 20 minuutjes later nam Petra afscheid en ging ze richting huis.
We bleven nog even met z'n tweetjes aan tafel wat babbelen tot ik op een gegeven moment toch maar even wat moest vragen.

hoofdstuk 14.

"Luier door luiers, Of echte ongelukjes!?"


"Zeg me eens lieverd, hoe komt het dat je nu zoveel en steeds weer in je broekje plast en soms ook poept? Vind je het misschien leuk ofzo? Vind je het leuk omdat even dicht bij mama te zijn en weer even klein te zijn?"

"Ummm ik weet het niet, ik kan... Ik kan er echt niets aan doen hoor en ik vind het helemaal niet leuk! Ik moet nu ook van mama een luier om".

"Ja dat snap ik dat dat niet leuk is lieverd.
En jouw mama heeft mij inderdaad al verteld dat jij nu even een luiertje om hebt.
Is hij nog schoon?"

Jasmijn gaf geen antwoord en werd wat rood ik liet haar even aan tafel zitten terwijl ik het verschoon kussen op de salontafel in de zit hoek klaar legde.
Ik ging naar de computerkamer en haalde een pampers luier uit een Pampers size 8 pak en liep naar haar logeertas en haalde daar een pak billen doekjes en babypoeder uit en liep terug naar de salontafel en legde alles neer. Ik liep naar Jasmijn die nog steeds een beetje bang was voor wat komen ging.

"Zal ik je maar even optillen dan?"
Jasmijn knikte ja en ik tilde haar op en leg haar op het verschoon kussen.
Ik deed haar legging omlaag en daarna ook haar rokje en ondergoed.
En zag haar luiertje.
Ik maakte een voor een de plakstrips los en zag dat de luier alleen goed nat was.
"Beentjes omhoog lieverd"
Ze deed haar benen wat omhoog en ik
hield haar enkels gekruist vast met een hand en met de andere hand rolde ik tot halverwege de pamper op en waste haar voorste en achterste met een billen doekje goed schoon. Ik legde een schone luier onder haar billen en trok de vieze luier onder haar weg en poederde haar goed in en vouwde de luier dicht en deed de plakstrips goed.
Ik zetten haar weer op de grond en keek nog even of de anti lek randjes goed zaten en trok vervolgens haar ondergoed, legging en rokje weer omhoog.

De rest van de ochtend en begin middag verliep erg rustig en Jasmijn zat wat te kleuren in haar Disney Princess
kleurboek en ondertussen half naar de tv in de woonkamer de film Pluk van de Petteflet te kijken. Na een klein uurtje was de film afgelopen.
"Hey zullen we eens ergens heen gaan? Wat dacht je van de diertjes hier voren in het bos? Je hebt daar geitjes, Bambi's, eendjes, ganzen, schaapjes, alpaca's en
nog veeeel meer diertjes.
Ik heb toen jij aan het kleuren was even 2 appeltjes in kleine stukjes gesneden die jij straks mag gaan voeren"

"Oohja leuk!!"
Ze sprong op en zag dat ze een beetje raar bewoog met haar benen.
"En wat is er? Zit je luiertje niet goed of heb je geplast of misschien een poep gedaan?
Ik loop naar haar toe en vraag
haar even te blijven staan en doe een voor een haar rok, legging en ondergoed omlaag tot haar enkels.
Ik deed een plakker van de luier los en keek even de luier in en zag dat hij weer een beetje geel was van haar plasjes.
"Jeetje wat doe jij veel plasjes hoor!!" Ik moet jouw toch weer even een schoon luiertje omdoen hoor.

Ik ging wederom even een pampertje, wat billen doekjes en wat babypoeder pakken.
"Nou kleine meid zou ik je maar weer even optillen dan?"
Jasmijn knikte van nee en liep naar het verschoon kussen en ging er op liggen. Ze lag er niet zo goed op dus trok wat aan haar benen om haar zo goed op het verschoon kussen te hebben liggen.
Ik deed wederom haar legging omlaag en daarna ook haar rokje en ondergoed.
En begon toen met het verschonen van haar luiertje.
Ik maakte een voor een de
plakstrips los en zag
dat haar luier weer goed nat was.
"Doe eens je beentjes wat omhoog lieverd"
Ze deed haar benen wat omhoog en ik
hield haar enkels gekruist vast zodat ik met mijn andere hand de pamper oprolde tot halverwege en waste haar voorste en achterste met een billen doekje goed schoon. Ik legde een schone luier onder haar billen en trok de vieze luier onder haar weg en poederde haar goed in en vouwde de luier goed dicht en deed de plakstrips dicht.
Ik zetten haar weer op de grond en keek nog even of alles weer goed zat en trok vervolgens haar kleding weer omhoog.
Ik deed ons de jassen en schoenen aan en ik pakte nog even mijn oppastas en stopte daar nog wat van Jasmijn's pampers in samen met de billen doekjes en babypoeder.
Als dit de hele week in dit snelle en vele luierverschoon-tempo zo door gaat, nou dan vraag ik mij af of ik dit nog wel als een plezierig bijbaantje als oppas kan bezien.
Ik heb hier per slot van rekening 1 week vakantie voor genomen...
Na allebij klaar en ready te zijn lopen we de deur uit richting de diertjes.

"Weet je de regels nog als we op straat lopen?"
"Umm ja!! Jouw hand blijven vasthouden op straat was de eerste en de tweede ummm...
Dat was dat ik jouw op tijd moest laten weten wanneer ik naar de wc moet".
"Ooh wouw dat heb jij heeeel goed onthouden! Nou de eerste regel die blijft natuurlijk dat jij mijn hand vasthoudt onder het wandelen.
De tweede word een beetje anders, en die is als volgd: als ik zie dat jouw luiertje verschoond moet worden dan laat je mij jouw zonder te mokken of protesteren verschonen. En ik wil dat je jij je best doet wanneer jij voelt dat je luiertje nat of vies is, jij naar mij toe komt en ik je dan kan verschonen. Als jij je niet aan deze 3 makkelijke regeltjes kan houden dan gaan wij meteen terug naar huis., Gaat dat lukken meid?
"Umm ja hoor, natuurlijk!"
"Nou goed dan dan gaan we maar eens!"
 
Laatst bewerkt:

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 15.

"Het Parkje"



De deur van de gang klapt dicht en ineens rent Jasmijn de trap af naar mijn voordeur.
"Uh! even wachten motormuis ik kom er aan, ik ben niet zo snel als jouw hoor hahaha."
"Hihi, sorry"
Ik loop achter Jasmijn door naar de voordeur en maak hem open, laat ons uit en trek de deur achter me dicht.
"wil jij de zak met appeltjes dragen?"
"ooh ja zeker!"
"Mag ik strakjes in het park zelf los lopen? ik ben wel al 6 jaar he en bij mama en papa mag ik ook alleen naar het park.
Mama of papa gaan dan meestal even op een bankje zitten dan."
"Hmm dat zie we zo wel even, kom geef me eens een hand dan lopen we naar het park"
Onder het lopen wilden ik haar nog een keer aan haar vragen of ze wist waarom ze nu zo'n moeite heeft met haar zindelijkheid en
haar grote boodschap ophouden.
"Lieverd, kan je mij eens vertellen waarom jij nog in je broekje plast en soms ook poept?
Je hoeft je echt nergens voor te schamen en ik zal het tegen niemand zeggen en je echt niet uitlachen hoor.
Dit... dit blijft ons geheimpje"

"Umm, ik... ik weet het niet echt.
Ik kan het gewoon niet ophouden... En nu ik een luier om heb voel ik niet meer zo goed
wanneer ik een ongelukje gehad heb. Voor ik voel dat ik moet plassen voel ik al plas langs mijn benen in de luier lopen.
Ik zeg het dan niet omdat... ummm... ik bang ben dat mama, papa of nu jij boos op mij word. ik kan er echt niks aan doen!"
Ik zie de tranen alweer van haar wangen rollen en ga op een bankje zitten en til Jasmijn op en zet haar op mijn schoot en begin
haar te troosten.
"Och lieve meid toch, het geeft toch niets, het komt wel goed, het zou vanzelf wel weer over gaan!
Ik weet dat je het niet leuk vind dat je nu een luiertje om hebt maar dat is toch beter dan steeds een natte broek te hebben toch?!
Nou kom veeg je tranen weg, dan ga je eens de geitjes voeren want kijk is hoe die al naar je toe komen rennen, die hebben
de appeltjes al van 100 kilometer ver geroken!!

"Hihi, bohhh kijk Jessica die heeft echt super mooie grote veren!!"
"bohh ja inderdaad! sjiek he?! weet je ook hoe zo'n vogel heet?"
"Umm een vrolijke gekleurde kip, whahaha"
"Flappie, heb jij de lolbroek aan vandaag?, nee dat is een pauw en die komen eigenlijk helemaal niet voor hier in Nederland.
Die zijn honderden jaren per boot van een land uit Azië, misschien wel China helemaal naar hier in Nederland gebracht.
Zo hebben wij nu hier in Nederland deze mooie pauwen of moet ik zeggen vrolijke gekleurde kippen? hihi"

We lagen allebei in een deuk.
"Oooh lieverd pas je wel op voor je vingertjes? je hebt er maar 5 aan elk handje! Gooi het maak over
het hek heen of over de spijlen van het hek"

Ik zetten wat muziek op en plugde één oortje in mijn oor zodat ik verder nog goed meekreeg
wat Jasmijn aan het doen was.
Ik keek even naar Jasmijn en die vermaakte zich prima maar jeetje je zag echt wel
een flinke bobbel zitten van haar luier.
Tja daar kon ik nu natuurlijk niet zo veel aan doen, en daarbij was het een doordeweekse dag waar de meeste
kinderen van haar leeftijd en ouder gewoon op school zaten dus er was geen kans dat Jasmijn raar zou worden
aangekeken of opmerkingen zou krijgen van leeftijdsgenootjes.

"Tante Jessica!!"
Huh wat? ik keek om en zag mijn neefje Robby naar me toe rennen en zag in de verte mijn zus erachteraan lopen..
"Hey knappe bink, en boef wat doen jij en mama hier?"
"De diertjes voeren en straks even naar de stad met mama, dan mag ik een zakje snoep uitzoeken omdat ik mijn A diploma van het
zwemmen gehaald heb, goed he?!"
"Wouw, whoop whoop!! klasse kerel, wat goed! dus als ik ooit kopje onder ga kun jij mij zo uit het water redden! Maar wat stoer hey!
Ben echt trots hoor!"

Jasmijn was inmiddels teruggekomen en had inmiddels alle appeltjes gevoerd en ging in het daarbij gelegen
kleine speeltuintje op de glijbaan en Robby ging schommelen.
"Hey zusje, hoe ist?"
"Aaaah daar is ze toch! was Robby zo snel vooruit gerend? dat moet je echt niet goedkeuren hoor,
ik vind dat maar gevaarlijk, als er nou ineens een fietser uit het park komt rijden ofzo?
Nouja maar ja met mij gaat het wel goed he, nu de komende week oppassen op Jasmijn, maar met jouw zo?
"*Zucht* Ja klopt, hij rent soms gewoon ineens weg, dan maakt het mij hier zo in het park niet zoveel uit gelukkig.
En ja met mij is het prima hoor, ik hoorde net dat Robby jouw het goede nieuws al verteld heeft??
"Ja goed joh! het heeft wel even geduurd maar ook hij heeft nu zijn eerste echte diploma! Hij was echt trots! echt leuk zo!"

Een kwartiertje later riep ik de kids bijeen om nog even met z'n alle een rondje in het bijeen gelegen bosje te gaan wandelen.
De kids hielden bijde mijn hand vast en zo liepen we nog 20 minuutjes door het bos en kwamen na een tijdje weer aan bij de diertjes en het speeltuintje.
Lieke komt gezellig naast me op het bankje zitten en we praten zo nog over van alles en nog wat.
Na de kids nog zo'n 3 kwartier te hebben laten spelen was het toch tijd dat mijn zusje en Neefje naar de stad gingen en
Jasmijn en ik eens naar huis gingen.




Hoofdstuk 16.

"Stoere kerel"



Lieke ging de kids even halen en begon te mopperen tegen Robby.
"Hoe kan je broek nu weer helemaal vies zijn van de modder, wanneer je van de glijbaan afgaat kun je jezelf toch
opvangen met je benen zodat je niet met je billen op de grond valt?! Nee lieverd dit vind ik echt niet leuk! die
moddervlekken krijg je er vaak niet uit met maar 1 keer wassen. we gaan nu nog niet naar huis dus je zult nog even met deze
modderbroek moeten blijven lopen."
Ze pakt haar handtas en loopt nog even naar de kids en pakt Robby's hand.
"Jessica, ik denk dat ze gepoept heeft" en wenkt maar haar ogen naar Jasmijn.
Ik loop naar Jasmijn en ze schud hevig haar hoofd.
"Nee echt niet, ik heb niet gepoept"
"weet je het zeker, het geeft niets hoor"
Ik liep naar haar toe en ging achter haar staan en deed haar rits van haar jas los en trok toen haar legging en rokje
wat naar achter en keek in de achterkant van haar luiertje maar zag inderdaad niets. Ik draaide haar om en
keek even aan de voorkant in de luier. Ze had een beetje geplast maar niet gepoept.
Ik keek mijn zus aan en wenkte naar mijn neefje.
"Robby kom eens even hier"
Ze trok de broek van Robby een beetje omlaag en ze zag zijn onderbroek en achterkant van zijn broek helemaal vol poep zat.
"Potverdorie hoe kan dit nu weer kerel? Je kunt makkelijk zelf naar de wc gaan."
Mijn neefje begon te huilen en al gouw was de woeden van Lieke ook weer gezakt.
"ik ik ik... ik kon er echt niks aan doen, opeens was mijn broek vies!"
Ik dacht na en zei toen.
"Lieke, Ik heb thuis nog een spijkerbroek liggen van een van mijn andere oppaskindjes. hij is 9 maar zo groot, ik had zijn broek toen
gewassen maar die was nog niet goed droog toen de ouders hem kwamen ophalen. ik kan hem even
halen dan kan jij of ik Robby even verschonen."
"Oooh je bent een schat, Als ik nu eerst weer naar huis moest ben ik makkelijk een uur verder, woon toch een halfuurtje hier vandaan
he maarja dit is zo'n ideale speel plek voor kinderen! Een speeltuintje, de diertjes en dan het bos er pal naast! Maar goed
wij wachten wel even,ik let ook wel even op Jasmijn."
Ik vertrek richting huis en nog geen kwartier later ben ik terug.
"Daar ben ik weer hoor, lieverds je mama en ik moeten even wat bespreken, gaan jullie maar even wat gras plukken en de diertjes voeren."
"Huh wat is er zusje?"
"Nou, ik heb natuurlijk geen ondergoed voor hem en meisjesondergoed van Jasmijn dat kan ik niet maken maar hem in zijn
blote billen in de broek laten lopen is ook niets en zo word hij nog ziek, veel te koud! Ik wil hem eigenlijk
toch maar even een luier om doen"
"Ja dat is wel het beste nu inderdaad, het is maar 15 graden en als hij ergens gaat zitten waar het vochtig is heeft hij meteen
natten billen dus nee daar word hij ziek van, verschoon jij hem of heb je liever dat ik het zelf doe?"
"Maakt mij niets uit hoor, ik verschoon de laatste tijd zoveel luiers en daarbij ik heb tot Robby's 3e nog zijn luiertjes verschoond, dus...
Tot zijn 5e trouwens want heb ook altijd zijn luiertjes voor de nacht verschoond met oppassen."
"Nee klopt inderdaad, nou dan verschoon jij hem maar, hahaha."

"Robby, stoere kerel kom eens dan doe ik je een schone broek aan"
Ik pakte uit mijn oppastas even de schone spijkerbroek, verschoonmatje, billendoekjes, een plastic zakje en talkpoeder.
Ik vouwde het verschoonmatje uit op de picknicktafel, liep naar mijn neefje toen, tilde hem op de arm en legde hem op de picknicktafel.
Ik deed zijn knoop van zijn broek los en de stank kwam me al tegemoet.
Ik deed zijn broek uit en zo ook voorzichtig zijn onderbroekje, pakte het plastic zakje en deed daar zij onderbroekje in, pakte nog een plastic zakje en stopte daar zijn vieze broek in.
Ik maakte vervolgens zijn voorste en achterste grondig schoon met de billen doekjes.
Na bijna 5 minuten was hij weer schoon.
Ik keek even naar Jasmijn die weer in het speeltuintje gedoken was en zich niet bewust was van wat zich hier op het moment afspeelde.
"zus lief kun je mij even een "diaper" aan geven?"
Ze liep naar de oppastas en pakte er een luier uit.
Robby bleef maar liggen had het niet zo door allemaal.
"Doe je beentjes eens wat omhoog schat?"
Ik vouwde de pamper open en toen zag Robby het en deed zijn ben omlaag en keek mij verdrietig en bijna huilend aan.
Lieke zag dit ook en liep naar haar zoontje toe.
"schat, mama laat je echt niet in je blotten billen zo in de schone broek lopen, als het gaat regenen of erg koud word ofzo heb je meteen natte of koude billen, en we hebben nu ook geen schoon ondergoed voor je, en wat nou als je nog eens een ongelukje krijgt dan is het toch veeeel fijner om een vieze luier om te hebben die zo snel verschoond is dan weer een hele schone broek te gaan halen?"
Mijn neefje knikte van ja en ik vouwde de pamper verder open.
"Nou laat mij en tante Jessica eens zien van voor stoere kerel jij bent en hoe lang je benen al zijn? doe ze eens mooi even hoog in de lucht houden."
Robby deed zijn benen de lucht in en zo kon ik de luier onder zijn billen doen, nog even wat poederen en vouwde de luier dicht,
deed de plakstrips goed vast en deed hem een schonen broek aan.

We waren bijna klaar om weer te gaan vertrekken toen er een moeder naar ons toe kwam met een kindje van
een jaar of 3 a 4 aan der hand.
"Goedemiddag, zou ik jullie even wat mogen vragen? Mijn dochtertje heeft net "bah" gedaan maar heb helemaal niets om haar te verschonen en nouja, ik zag dat jullie 2 kids hebben die nog beide in de luiers zitten dus dacht dat jullie mij misschien een luier en wat
verschoonspullen kunnen lenen?"
"Als uw kleine nog niet goed zindelijk is dan gaat u toch niet zonder een luiertje of desnoods reservekleding de deur uit? zei ik.
"Nou ze is eigenlijk al ruim 1,5 jaar overdag en s'nachts zindelijk, ze is nu bijna 4 jaar maar ineens heeft ze een volle broek,
kunt u mij alstublieft helpen?
ze heeft geen grote bah gedaan dus alleen een luiertje zodat ze haar onderbroekje uit kan zou al geweldig zijn!"
"Ja hoor, geen probleem, ik denk trouwens dat er een kindervirus of iets in de lucht hangt, onze kids hebben
ineens ongelukjes die ze normaal natuurlijk niet hebben"
"Nee echt? hoe oud zijn jullie kids dan? want bij mijn peuter, bijna kleuter van 4 kan een bah ongelukje natuurlijk nog
wel eens gebeuren maar ze draagt natuurlijk geen luiertje meer voor die zeldzame keren dat het mis gaat."
"Mijn zoontje is nu 7 maar word over 1,5 week 8 jaar! Jessica hoe oud was Jasmijn nog is?"
"Jasmijn is mijn oppaskindje en is nu 6 jaar, dus het feit dat zijn nog een ongelukje heeft is ook nog wel logisch maar de hoeveelheid?!
Jeetje, nee er hangt toch echt wat in de lucht hoor, dat kan haast niet anders!!
"Maar goed, genoeg geklets, ik zal u een luiertje geven en wat billendoekjes, heeft u zelf iets om haar op neer te leggen?
"Het lijkt me niet zo fris om haar op het zelfde verschoonmatje te verschonen als waarop ik onze kids op verschoon"
"Och ben je mal, dat geeft echt niets, zolang hij nog gewoon schoon is vind ik het prima hoor!"
"Ooh oke, zal het voor je pakken"

Ik pakte de spullen en gaf het aan mevrouw.
Ze legde haar kleine neer op de picknicktafel en wou haar kleine gaan verschonen.
"Nee mama, ik wil geen luier aan, ik ben geen baby"
"kom op Sofie geen gezeik, had je maar niet in je broekje moeten poepen, nu krijg je toch gewoon een luiertje om
hoor of je nu wilt of niet. Als we strakjes thuis zijn gaat je luiertje weer af."
"Ik vind jouw echt stom hoor mama... Stomme mama!"
De vrouw pakt de kin vast van haar kleine.
"Houd jij eens je brutale mond ja! jij gaat vanavond vroeg naar bed hoor meid"
Haar kindje begon zachtjes te snikken en ging verder met het verschonen van haar kindje.
"Nou sorry schat maar dit moet nu gewoon even, kom doe je billen eens omhoog?!
Ze verschoonde haar kleine en gaf daarna mij de verschoon spullen terug.



Hoofdstuk 17.

"Nog meer oppas?!"



"Echt heeeel erg bedankt ook namens Sofie, al vind ze de luier echt niet zo leuk maarja wat moet dat moet, hert kan
nu even niet echt anders."
"Nee klopt mare, je kleine kan hier niets aan doen en het feit dat ze nu een poepbroek gehad heeft dat is vrij normaal voor
haar leeftijd. dit kan nog tot haar 6e nog wel eens gebeuren hoor. dus neem het haar niet zo
kwalijk joh ze doet het echt niet expres"
"Ja klopt inderdaad, hert is gewoon zo onverwachts en zo slecht getimed!
Maar trouwens jij werkt toch bij dat naschoolse activiteiten clubje? daar achter op de Dartstraat? En ik zie dat je verder ook doet opassen toch?
Hoe zou je het vinden als je eens op Sofie zou gaan oppassen, ik betaal je goed hoor!
Ooohja enne, ik weet niet eens of ik me eigenlijk al heb voorgesteld, ik ben Saar Brukelen-Dhonk"

"Aangenaam aangenaam, ik ben Jessica en dit is mijn zus Lieke en mijn neefje Robby en mijn oppaskindje Jasmijn.
Het lijkt me zeker leuk om eens op te passen hoor, wat mij betreft kan het zelfs deze week nog mits dat nodig is, Ik heb wel Jasmijn de gehele week bij mij thuis maar ik denk dat dames zich prima samen kunnen vermaken hoor, ze schelen maar 2 jaar dus dat zal wel goed komen."

Onder het gesprek tussen mij en Saar komt ineens mijn zus ertussen.
"sorry dames maar ik moet echt weg.
Nou zusje nog succes deze week met oppassen en ik spreek je nog voor het regelen van Robby's zijn verjaardag.
Bedankt voor vandaag, hoje* schat"
"ooh is goed, hoje schat, spreek je nog!
En stoere man, dankjewel voor de gezellige middag he, en maak je maar niet druk over wat er vandaag gebeurt is hoor!
Houd van jouw lieverds hoje!"

"Oke sorry hoor, waar waren we gebleven?"
"hahaha, over dat je wel eens wou oppassen op Sofie en dat je dat zelf deze week nog kon doen en dat de kids best met elkaar overweg zouden kunnen aangezien ze maar 2 jaar verschillen."

"Oohja klopt ja daar waren we gebleven, maar zeg het maar wanneer u wilt dat ik op haar ga oppassen?"
"Nou morgen moet ik naar Buldersen voor een meeting en cursus in verbale communicatie vanuit werk (ik werk als gezins-coach)
dus als je dan al zou kunnen oppassen zou dat echt top zijn! en dan van 9 uur tot een uur of 23?"
"Jeetje tot zo laat? Ummm ja kan wel maar dan moet ze wel hier gaan slapen want ik houd haar natuurlijk niet tot zo laat op
"Nee dat is prima, heb jij een bedje voor haar of moet ik dan iets meenemen?"
"Nee ik heb wel een camping-bedje voor haar, je weet wel zo een waar de kindjes zelf niet uit kunnen klimmen.
Heb er alleen geen bescherming zoals matrasbeschermer of iets onder voor eventueel bedplassen. Dus ik wil haar dan voor de zekerheid wel een luiertje om doen. Vind je dat ook goed of heb je dat liever niet?"
Aaah fijn, en ja ik ken die bedjes. Je gebruikt dan trainingsbroekjes of van die soort pull ups neem ik aan?"
"Nee ik gebruik gewone luiers van het merk Pampers meestal. Als je het liever niet hebt dat ik haar een luier om doe is het misschien
beter dat je dan zelf een bedje voor haar regelt met een matrasbeschermer."
"Umm nee dat heb ik zelf zo gouw eigenlijk ook niet, dat staat bij opa en oma maar om mijn kleine de héle dag daar te laten vind ik voor mijn ouders toch wat te intensief dus vandaar dat ik nu naar jouw kom.
Doe haar voor die ene nacht dan maar een pampertje om."
"Is goed dan doe ik dat, nou dan geef even je nummer dan app ik je mijn adres door."

We wisselde de telefoonnummers uit en zo namen we afscheid en gingen Jasmijn en ik ook weet naar huis.
Thuis aangekomen was het alweer 15;50 en had ons even een stukje fruit gemaakt.
"Jasmijn na het eten van ons fruitje gaan we jouw even verschonen"
"ooh oke fijn!"
Ik had ondertussen lekker wat muziek opgezet via mij JBL Go boxje en
na 10 minuutjes waren onze fruitjes op.
Het verschoonkussen lag nog steeds op de salontafel.
"Lieverd kom je mooi even op het verschoonkussen liggen dan maken we je even schonen billen.
Ze ging op het verschoonkussen liggen en trok haar broek en onderbroek uit.
Ik zei Jasmijn even te blijven wachten en ik pakte alvast haar pyjama die ik haar na het verschonen aan zou doen aangezien we
verder deze dag niet meer naar buiten zouden gaan
Ik begon toen met het verschonen van haar luiertje. Ik maakte de luier open en zag
dat haar luier weer goed nat was en dat ze ook gepoept had.
"Nou jij hebt weer goed je best gedaan!
"Doe eens je beentjes wat omhoog lieverd"
Ze deed haar benen wat omhoog en ik begon met haar schoonmaken.
na haar helemaal schoongemaakt te hebben deed ik haar weer een schone luier om en deed ik haar lekker haar warme pyjama aan.
Jasmijn was wat moe dus ik zette haar voor de tv met een dekentje.

Ik ging er naast zitten en samen keken we naar de film "Peter Pan"
Nou die gemene Kapitein haak was weer echt een boef hoor!!
Rond 17:00 uur ben ik eens begonnen met koken.
We aten erwtjes, worteltjes, aardappelpuree en lekkerbekjes.

Na het eten hebben we nog samen de film afgekeken en daarna was het bedtijd voor het madammetje.
Het was 18:45 en ik vond het laat genoeg aangezien ze al erg moe thuis kwam van het spelen in de speeltuin en de wandeling vandaag.
Ik stopte haar lekker in, las nog een verhaaltje voor en gaf haar daarna nog een kus en verliet de kamer.
Ik ruimde nog even de tafel af maar zetten de vaatwasser niet aan omdat ik anders door de herrie Jasmijn zou wakker maken.
Ik pakte mijn tablet en ging nog wat youtube kijken en daarna nog wat netflixen.
Voor ik er echt erg in had was het alweer 23:30 en vond ik het wel mooi geweest, ik ging nog even
stilletjes douchen en daarna ging ik ook eens mijn nest in want morgen werd het toch wel weer vroeg dag.



*hoje = Doei/tot zien/hoi/hallo in het Limburgs.
 
Laatst bewerkt:

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 18.

"Goedemorgen"




Ik werd langzaam wakker van het geluid van men smartphone en zag dat het 07:45 uur was.
Ik stond, zetten mijn Nespresso apparaat aan en liep naar de kamer van Jasmijn.
Ik deed rustig de gordijnen open en zag dat Jasmijn al wakker begon te worden.
"Goeie morgen lieve meid, lekker geslapen?"
Gaap. "goedemorgen,heb echt lekker geslapen maar heb wel koude billen"
"Och schat kom ga je even lekker douchen krijg je het snel genoeg weer lekker warm"
We liepen naar de badkamer waar ik Jasmijn hielp met haar pyjama uit doen.
"Heb je alleen geplast of ook gepoept?"
Ze gaf geen antwoord en ze keek maar naar de grond.
"Heb je gepoept lieverd?"
"Um...ik denk van wel"
"Ach joh dat geeft toch helemaal niks, kan gebeuren!,"
Ik pakte een handdoek van een plak en legde die op de grond, tevens zetten ik ook alvast de douche
aan op een aangename temperatuur.
"Als jij alvast even op de handdoek gaat liggen dan ga ik even billendoekjes pakken".
Nog geen 2 minuten later stond ik weer in de badkamer met de billendoekjes.
"Nou dan gaan we eens kijken of het meevalt"
Ik deed de plakkers van de pamper los en vouwde hem open.
"Nou het valt mee meid, zo'n grote poep was het niet gelukkig"
Ik maakte haar goed schoon, rolde de vieze luier op en liep richting de keuken.
"Ga maar alvast de douche in, gooi ik je vieze pamper even weg"
Even later kwam ik terug en hielp ik Jasmijn met wassen, na 15 minuutjes vond ik het goed geweest, pakte een schone
grote handdoek en ving haar op toen ze de douche uitstapte en droogde haar goed af.
"Zo jij bent weer mooi fris en fruitig, loop maar naar de woonkamer, doe ik je daar je luiertje en kleren aan"
"Umm nee!! straks ziet iemand me"
"Och lieverd, kijk eens uit de ramen? We zitten zo hoog dat niemand zomaar naar binnen kan kijken hoor,
nou hup hup kan ik even snel opruimen hier, en ga maar alvast een luiertje en babypoeder pakken dan kan ik je
zomenteen al gelijk je luiertje omdoen"
Na 2 minuutjes was ik al klaar en liep ik de woonkamer in waar mevrouwtje mij al liggend op de bank mij opwachten.
Ik pakte het verschoonkussen, de pamper en de babypoeder en legde het verschoonkussen op de bank en gebaarde
Jasmijn erop te gaan liggen.
Ik vouwde de pamper open en legde die onder haar billen, poederde haar in met babypoeder en plakte
vervolgens de luier dicht.
"Blijf maar even liggen lieverd dan zoek ik even je kleren voor vandaag uit."
Ik kwam terug met een setje dat bestond uit een wit lange mouwen truitje, een leuke spijkerbroek en een blauw dun vestje.
Ik had haar aangekleed en zetten haar voor de tv en ging maar is mezelf verzorgen want het was inmiddels
alweer 08:34 dus ik moest echt niet gaan treuzelen.
Maar even mijn inmiddels lauw geworden kopje koffie naar achter kiepen en
hup mezelf maar even snel wassen onder de douche, daarna gouw in de kleren dat vandaag bestond uit en wit/grijs geruite
tregging (mix tussen en jeans en een legging) , een nette zwarte trui met lange mouwen en een crème kleurig colbertje.
Na mij te hebben aangekleed liep ik eerst nog even de woonkamer in.
"En Smurfin, hier nog alles goed? wanneer Sofie er is gaan we wat eten, ik ga nu eerst even mijn make up doen"
"Ooh is goed!"
Ik maakte mij op dat mij gelukkig maar 10 minuutjes kosten.
Ik was net klaar en stapte de woonkamer in toen de bel ging.
Jasmijn keek op vanachter de tv en keek richting de deur en ik maakte open.
"Hoi hoi, een hele goedemorgen Sofie en Saar, kom binnen kom binnen kan kunnen jullie meteen de tassen
hier in de gang neerzetten."
"Dankjewel, ja ik moet wel eigenlijk meteen door, Alles wat ze nodig heeft zit in haar tas, ik heb ook luierbroekjes
meegegeven voor Sofie tijdens de nacht"
"Aah is goed nee dan houd ik je niet langer op, tot morgenvroeg en succes op de meeting!"
"Bedankt! Sofie kom is hier geef mama eens een knuffel. Ben je lief schat? en op tijd gaan plassen he, echt op tijd aan denken he!
Als Jessica je zegt om even naar de wc te gaan dan ga je even en je mag best vragen of Jessica je even wilt helpen dat vind ze vast niet erg"
Ik kijk Sofie en Saar aan en glimlach en knik bevestigend ja.
"Oohja en Jessica, als je nog iets invalt zomenteen van wat je wilt weten dan kun je mij de komende 2 uur nog wel bellen ik
kan gewoon handsfree bellen in mijn Tesla auto!
Ze knuffelen nog even en na een tien tal kusjes nemen ze afscheid en doe ik de deur dicht.

"Nou Sofie, zal ik jouw een uit je jasje helpen?"
"Ja..."
Ik hielp haar maar haar jasje en zette haar samen met Jasmijn voor de
tv en ik ging even gouw de vaat wasser uitruimen.
"Mevrouwtjes wat willen jullie als ontbijtje hebben? Ik heb crusli met rozijntjes, krentenbollen, Brinta pap, peperkoek,
broodjes en boterhammen, kies maar waarin jullie zin hebben."
Ze kozen wat ze wouden en ik ging het even klaarmaken.
Na 5 minuutjes zaten we lekker aan de eettafel met het ontbijt.

"Sofie toch, wij zitten allemaal rustig hier aan tafel dus jij ook, stop eens met gek doen en blijf eens netjes stilzitten."
Ze ging goed zitten en na 5 minuten ging ze weer heen en weer wiebelen.
"Lieverd ga je even plassen! kom schat!"
"Ik durf niet..."
"Och lieverd toch, ik kom wel met je mee, Jasmijn ga jij maar even tv kijken."
"Ik liep met Sofie naar de wc en hielp haar met haar broekknoop en ondergoed.
ze ging op de wc zitten en ik wachten voor de deur tot dat ze klaar was.
Even later was ze klaar en riep of ik kon helpen met haar broek.
"Hey hoe kan het nu weer dat je onderbroekje nat is, je was toch nog op tijd op de wc?
Of heb jezelf niet goed schoon gemaakt toen je klaar was? wat doe jij normaal als je klaar bent met plassen?
trek je dan meteen je onderbroek weer omhoog?"
"Ja doe ik altijd"
"Maak jezelf daaronder nooit eerst even schoon?"
"Umm nee"
"Maar zo krijg je wel steeds een nat onderbroekje wat de druppeltjes van je plasje die
vallen dan gewoon zo in je onderbroekje.
Daardoor lijkt het alsof jij in je broekje geplast hebt, en wat gebeurt er met kindjes die nog in hun
broekje plassen?"
"Umm weet ik niet... Een schone onderbroek?"
"Nee, wat dragen kindjes die nog in hun broek plassen? wat hebben die om?"
"Een pamper?"
"Ja goedzo, en volgens mij ben jij al best een grote meid toch? dus jij kunt heel goed al zelf naar
de wc gaan en je daarna even schoonmaken, toch?"
"Ja tuurlijk!"
"Nou mooizo, doe je onderbroekje maar even uit want die is nu nat"
Ze gaf mij haar onderbroekje en ik zag dat hij echt best nat was en ik twijfelde of ze niet echt gewoon een paar keer
kleine ongelukjes gehad heeft maar ging er verder niet op in.
Ik hielp haar met haar broek en klaar was ze.
Daarna had ik de dames de bak met kinderklei voorgezet waar ze zich nog een dik uur mee hebben kunnen vermaken.

Nadat ik nog even wat op de pc heb gezeten
besloot ik met de kids naar het grote indoor klim-speelparadijs "Monkey Jungle" te gaan.
Ik pakte mijn oppas/verzorgtas en begon haalde daar alles uit om heb vervolgens weer in te pakken om er zo
zeker van te zijn dat ik niets zou vergeten.
Ik nam voor de zekerheid voor Sofie een reserve set kleren mee die haar moeder gelukkig heeft meegegeven.
Verder nog luiers voor Jasmijn maar wou voor de zekerheid ook wat luiers voor Sofie meenemen.
pampers maatje 6 zullen Sofie wel passen, voor Jasmijn nog gewoon de pampers maatje 8.
verder nam ik nog wat te eten en te drinken mee en voor mezelf nam ik mijn tablet en oortjes mee zodat
ik ook wat te doen had terwijl de kids lekker konden ravotten!
We gingen met de lijn bus wat gelukkig maar 3 haltes was voor we er waren.
Na nog geen kwartiertje in de bus waren we op bestemming gekomen.
We liepen naar binnen met de dames aan de hand.
"Goedemiddag mevrouw welkom bij Indoor speelparadijs "Monkey Jungle"
Met hoeveel kinderen bent u?
"Goedemiddag, Ik ben hier met deze 2 dames.
Ik ben hier trouwens echt al lang niet meer geweest, kunt u mij vertellen waar de verschoonruimte is?"
"Ooh ja hoor, Die vind u achter in de hoek van de zaal.
Als u hier zo langs de grote glijbaan afkijkt kunt u het bordje van de verschoonruimte al zien hangen."
De vrouw kijkt nog even naar Sofie en Jasmijn en zegt vervolgens;
Het is vaak moeilijk voor kids om op tijd naar de wc te gaan wanneer ze zo lekker druk bezig
zijn met spelen en klauteren!
Veel kinderen komen hier nog gewoon in een pamper of luierbroekje naar binnen puur zodat de volwassenen ook even
rust hebben en zo niet elk kwartier door de enorme zaal de kids hoeven te gaan zoeken om ze dan naar de wc te sturen.
Een kindje van bijvoorbeeld 7 of 8 jaar die nog met een luiertje om hier een middagje komt
spelen is hier niets geks en de kids hoeven zich er absoluut niet voor te schamen!"
"Aah oke nee inderdaad, nou alleen de oudste heeft nu een luiertje om hoor de jongste niet en we
gaan wel zien hoe het zal gaan!"
"Ja gelijk heeft u. Dit is bij elkaar trouwens 14,50 euro alstublieft".

Ik reken af en begroet de vroeg aan de kassa nog even en met de kids aan de hand lopen we naar binnen.
"Oke dames, hier zijn we dan. jullie mogen zomenteen vrij gaan spelen waar jullie willen maar ben voorzichtig! als er iets
is komen jullie naar deze plek toe. hier zet ik de tassen neer. Kijk zien jullie achter mij die grote blauwe paal met de blauwe vlag?
Als je daar naar toe loopt dan kom je hier weer terecht! En als een ander kindje jullie lastig valt dan zeggen jullie dat tegen mij of iemand van de leiding van hier, dat zijn die meiden in die paarse T-shirts. En Sofie ik wil dat jij echt op tijd naar mij toe komt als je moet plassen of poepen en als je denkt dat het wat te moeilijk is dan is dat echt niet erg dan doen ik jouw gewoon even een luiertje om voor deze middag."
"Ikke wil eerst proberen"
"Nou vooruit dan maar! Maar Sofie blijf je wel een beetje in de buurt? ik wil niet hebben dat jij alleen in de grote glijbaan gaat en anders dan vraag je of Jasmijn even met je samen gaat.
En Jasmijn, ik wil jouw om het halfuur even checken of je verschoond moet worden dus ik wil dat jij af en toe even langskomt hier bij de tafel"
Ze knikken ja en ik zeg hun dat ze mogen gaan spelen.
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
Heel leuk verhaal.
Mij benieuwen of Sofietje het echt droog kan houden, of dat ze toch een luier om krijgt.
En hoe het met Jasmijn verder gaat. Tot nu toe een dikke 8. Hoop dat het nog omhoog gaat.
 

LotteXS

Superlid
Heel leuk verhaal.
Mij benieuwen of Sofietje het echt droog kan houden, of dat ze toch een luier om krijgt.
En hoe het met Jasmijn verder gaat. Tot nu toe een dikke 8. Hoop dat het nog omhoog gaat.
Fijn om te horen dat je het verhaal leuk vind!
Heb al wel wat ideeën voor het verhaal maar moet kijken wanneer ik tijd heb om een vervolg te typen.
Dankjewel voor je stem! :dans
 
  • Like
Waarderingen: vino

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 19.

"Spelen"



De dames rennen snel hand in hand naar de eerste beste ingang van het grote
groen-rood-bauw-gele klimrek en klauteren wilt van plateau
naar plateau tot ze bij een rechte steile glijbaan uitkomen die
lijnrecht naar de ballenbak leid.
En hup daar gaan de dames tezamen van de glijbaan.
Ik stopte een oortje in men oor en ging lekker op mijn tabled youtuben.
Ik ging lekker wat videos kijken wanneer ik na een half uurtje opeens
een videoclip van het nummer "Breng me naar het water" van Marco Borsato zag langskomen ik de suggesties.
Ik kon hem niet opzetten en was meteen even klaar met youtube.
Mijn jeugd was zeer zwaar en heb als tiener veel last gehad van suïcidale gevoelens en daar
helpt dit nummer echt niet zo bij al vind ik het nog zo mooi.
Om uit dit gevoel te komen besloot ik maar maar eens te gaan kijken wat er in het boekenrek zat dat achter
bij de ingang tegen de muur stond.
Goh wat een leuke titel stond er op de muur boven het boekenrek; "Een boekje tijdens je kindje zijn speelbezoekje!".
Leuk met elke letter een ander kleurtje.
Ik besloot maar gewoon de Limburgs Pret te pakken.
Liep met de krant naar de kassa en bestelde een dubbele Caramel Latte met een stuk rijste vlaai met slagroom.
Ik rekende af en liep terug naar men tafeltje, sloeg de Limburgs Pret krant open en begon eens met lezen.
Hmm Japhine Horsestreet gaat een nieuwe serie op Netflix presenteren; "Medieval Like".
Dat klinkt veelbelovend!
"Mevrouw hier is uw koffie en vlaai."
"Oehh kijk eens aan! dankjewel!"
Na nog een dikke 15minuten de krant te hebben doorgebladerd had ik alle ins and outs wel gehad.
Ik besloot om maar wat op Netflix te kijken en zetten de film; Police Academy op.
Klassieker dus!
Lekker lachen om onnozelen cadet agenten in opleiding!
Ik had de ooh zo lekkere rijste vlaai en de Caramel Latte inmiddels al op.
Ik was net 10 mins in de film toen opeens de dames voor me stonden.
"Hey lieverds, en vermaken jullie je?"
In koor roepen beide meiden ja.
"Aah fijn fijn!! Sofie, ga jij even naar de wc schat?"
"Maar ik hoef niet!"
"hoe kan dat? je ben vanaf dat we thuis weg zijn niet meer naar de wc geweest.
Het kan bijna niet dat jij nog niet naar de wc moet!"
"Nee ik hoef echt niet"
"Kom eens even op schoot zitten?"
Ik til Sofie op en zet haar op mijn schoot, ik trek vervolgens haar elastiek van haar broek wat naar achter en
kijk even in haar broek aan de achterkant.
Ik draai haar even om en trek even haar elastiek van haar broek naar voren en kijk aan de voorkant in haar broek en zie
dat ze ook daar schoon en droog is.
"Ben jij het nu de hele tijd al aan het ophouden lieverd? dat hoeft niet he, je kunt gewoon naar de wc gaan, je bent een grote meid!"
"Nee doe ik ook niet maar ik hoef niet"
"Nouja oke, prima dan.
Willen jullie even wat eten en drinken?"
Ik geef de dames een banaantje en een flesje multi-vitaminen.
Ze eten de banaan snel op en drinken gulzig het flesje op en rennen gelijk door naar de klimtoestellen.
"Uppe Tuppe Tuhh!! Dacht het is even niet he dames! denk erom! Kijk eens naar mij? Ik ben nog niet klaar met mij banaantje en
jullie mondjes en handjes zijn helemaal vies!"
Ik pakje wat snoettepoetsers uit mijn tas en maakte de handjes en mondjes van de dames weer mooi schoon.
"Jasmijn lieverd, ben jij nog droog?"
"Umm jaaaahh"
"Weet je dat zeker schat?"
"Umm nee..."
"Kom eens voor me staan?"
Jasmijn komt voor me staan en ik trek het elastiek van haar broek wat naar achter en kijk even in haar broek aan
de voorkant en voel aan de pamper.
Ik sta op en loop achter haar en hurk op mijn knieën op haar hoogte en kijk zo ook even aan de achterkant in de pamper.
"Goedzo schat alleen een plasje maar dat kan wel even hoor"
Ben trots op jouw hoor schat!"
Ik nog steeds gehurkt, ga voor haar gehurkt zitten e pak haar hoofd beet en geef waar een kus op haar voorhoofd.
Een enorme glimlach verschijnt op Jasmijn's gezicht.
"Jaahh ik kan het wel hoor!! ben ik dan nu niet meer ziek? Mag de pamper luier af?"
"Nou schat de pamper laten we nog maar mooi even om.
Ik wil eerst even zien of dit zo verder goed gaat"
"Oooh... ohh oke..."
"Ach schat het komt wel, gewoon afwachten! het gaat nu toch al super goed zo?!"
"Umm ja ike doe het echt goed!"
"Ja precies goedzo meid! Nou dames ga maar weer spelen!"
De dames hollen weer richting de klimtoestellen...


Hoofdstuk 20.

"Moederinstinct"




Ik kijk de dames nog een heel eind na en zie plots dat Sofie stijf blijft staan voor de ingang
van de achterste klimtoestellen.
Ik zie een vrouw naar Sofie en Jasmijn lopen en loop zelf ook eens rustig naar de dames.
Het is best een grote zaal en zie in de verte dat de vrouw inmiddels gehurkt staat voor Sofie en zie dat Sofie huilt.
Ik kom van achter hun in de buurt en kan hun gesprek al goed volgen.
"Ooh kindje toch heb je een natte broek? och dat kan gebeuren, dat is vast niet zo erg hoor maar vertel is kind,
hoe oud ben je en met wie ben je hier? Mama, papa, opa, oma, de oppas?"
"*Snik* Ik 4 jaar en ben... *snik* Met met met...."
"Rustig maar... zeg het maar"
"Met Jessica, de oppas."
"Ooh oke 4 jaar is al heel groot hoor! wat ben jij stoer dat je al zo goed kan klimmen hier op de klimtoestellen!"
"Hey maar zullen we eens Jessica gaan zoeken, ooh en wie is dit meisje?"
Voor Sofie kon antwoorden reageerde Jasmijn al.
"Ik ben Jasmijn, ik ben een vriendinnetje van Sofie. We logeren beide bij Jessica onze oppas."
Ik ben inmiddels aangekomen bij de dames en de vrouw en zie de schade.
Sofie heeft echt een hele natte broek en er ligt een plasje onder haar voeten op de vloer..
"Hey dames, en wat is er gebeurd lieverds?"
De vrouw naam het over en begon haar verhaal.
"Hallo hallo, ik ben Luna en ben hier met mijn neefje van 9 die hier ergens rond rent of in de klimtoestellen zit.
Ik was een krant aan het lezen toen ik zag dat het arme kind een flinke natte broek kreeg.
De plas liep haar gewoon langs de broekspijpen omlaag zo in haar sokken en op de vloer.
Ik zag het gebeuren en kon het niet over mijn hart krijgen om niet in te grijpen terwijl het zich hier pal voor mijn neus afspeelt.
Nog geen 20 meter van mij vandaan. Mijn moederinstinct zij me echt om iets te doen"

"Ooh aangenaam ik ben Jessica, de oppas van de beide dames.
Echt héél erg bedankt dat u ze even heeft opgevangen."
"Ach kind wat maakt dat uit! het is ,maar een kleine moeite he.
Maar vertel eens, hoezo laat jij je oppaskindje van 4 zonder luiertje of luierbroekje alleen
rond spelen in deze enorme binnenspeeltuin? Ik bedoel het absoluut niet slecht hoor maar een kindje van 4? Oei ik had
haar toch voor de zekerheid van te voren een luierbroekje of iets aangedaan."
"Ja dat was achteraf schijnbaar wel beter geweest inderdaad... Ik ga haar zo maar eens verschonen."
"Het is ook een beetje een taboe hoor, maar heb mij laten vertellen door de leiding van hier deze binnenspeeltuin dat ongeveer
1 op de 5 kindjes tussen de leeftijd 4 en 7 jaar nog gewoon een luiertje om hebben wanneer ze hier komen spelen.
Dat zijn er best veel geloof ik.
Het geeft de kids schijnbaar toch echt gewoon meer rust en zo kunnen ze gewoon blijven spelen."
"Ooh jeetje, echt zo veel? maar goed ik wil Sofie niet langer ophouden in de natte broek.
Nogmaals bedankt en nog een fijne dag"
"Nogmaals graag gedaan hoor. Hoije!"

Ik keek naar Sofie en tilde haar op de arm en troostend en sussend liepen we naar ons tafeltje.
Ik pakte een pamper maatje 6, billendoekjes, schone kleren voor Sofie en de babypoeder uit mijn tas en liep met Sofie
op de arm en Jasmijn samen naar de babyverschoonruimte.

"Nou Sofie dan gaan we jouw eens een schone broek aan doen!"
"Ja..."
We liepen naar binnen en daar was een wat donkere vrouw haar peuter aan het verschonen was.
Ik was duidelijk niet aan het opletten toen de vrouw ineens tegen mij begon Engels te praten.
Aww, what a pity, how old is she?"
"Huh wat?"
"Ohh pardon me, English please?
"Umm yeah sure, what did you just ask?"
"What a pity. she wet her pants quite badly huh?
How old is she if I may ask?"
"Yes it can happen. Its a big pee accident indeed
She is 4 years old."
"Only 4 years old, my goodnes... I really had put her in a pull-up or some kind before she went to play here.
"Yeah indeed, well its a good one to know for the next time.
"Im glad I have some pampers with me so i will put her in a diaper when she's clean and fresh again."
"Yeah that will be beter for her, im quite sure about it. Have a nice day"
Ze gooide de luier van haar peuter weg, glimlachte nog even naar ons en liep met haar
peuter op de arm de verschoonruimte uit.

Ik zette Sofie op de grond neer en begon met haar sokken uit te trekken.
Daarop volgde haar broek en truitje.
Ik stopte die in een plastic zakje en hielp haar met haar ondergoed.
"Goedzo meid, nou dan kom maar even op de commode liggen dan doe ik jouw even een luiertje om"
"Waarom?"
"Nou lieverd, je hebt echt best een grote plas gedaan en dat komt omdat je al een hele poos je plas hebt opgehouden.
Dat lukt natuurlijk niet voor zo heel lang en dan moet je ineens zo nodig plassen dat je het niet meer zo goed in de
gaten hebt en zo je héle broekje nat plast.
Dus dit is nu even het beste lieverd.
Hoef je ook niet meer bang te zijn voor ongelukjes"
Ondertussen had ik haar beentjes, billen en voorste al goed schoongemaakt met billendoekjes en pakte de pamper.
"Beentjes uit elkaar en billetjes in de lucht"
Ik hield haar enkels vast met een hand en met de andere hand vouwde ik de luier open en legde die onder haar billen.
Er werd op de deur geklopt en ik ging even kijken.
Het was iemand van de leiding van Monkey Jungle.
"Hallo mevrouw, een van uw kinderen had een ongelukje gehad, klopt dat?
We hebben de plas op de vloer op geveegd en schoongemaakt maar ik wilde toch nog even verhaal komen halen."
Ik was haar aan de deur het gehele verhaal aan het vertellen terwijl Sofie nog op de commode in haar blootje op een
opengevouwen pamper lag wachtend tot ik verder ging met haar verschoning. Opeens Sofie begon te huilen.
"Ik heb het koud en ik moet plassen!!"
Ik ronde snel het gesprek af en draaide me van de deur af terug naar de commode waar Sofie lag en opeens doet
Sofie haar handen voor haar ogen en begint te plassen.
Jasmijn kijkt er naar en schiet in de lag.
"Oei oei oei oei....Nee he een "Golden Shower"... En uhhh... Jasmijn, stoppen met lachen en snel!"
Ik weet niet hoe snel ik ineens de pamper tegen Sofie's buik dichtvouwde maar het was razend snel naar mijn idee!
Ik liet haar uit plassen en trok vervolgens de pamper onder haar billen vandaan en maakte met een billendoekje weer alles mooi schoon.
"Jasmijn schat kun jij even naar de tafel lopen en de tas halen met alle spullen?"
"Ooh ja hoor!"
Niet veel later kwam Jasmijn terug met de tas en kon ik verder met het verschonen van Sofie.
"Doe nog eens je beentjes uit elkaar en billetjes in de lucht."
Ik hield weer haar enkels vast met een hand en met de andere hand vouwde ik de luier open en legde die onder haar billen.
Poederde haar luiergebied goed in met babypoeder en vouwde de pamper dicht.
Deed Sofie een schone set kleren aan en klaar was ze weer...
Ik pakte mijn portemonnee en haalde daar wat geld uit, liep naar het luierautomaat aan de muur en kocht daar 2 pampers maatje 6 luiers.
"Zo maar voor de zekerheid he!"


Ik hoor graag wat jullie weer van dit hoofdstuk vinden.
Ik wil jullie ook vragen om mee te denken voor leuke ideeën en of suggesties voor het verhaal.
Sofie gaat in de eerst volgende komende hoofdstukken weer naar huis dus het meeste zal zich weer afspelen met Jasmijn.
Ik hoor erg graag jullie ideeën en of suggesties!.
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
Super hoofdstuk weer. Misschien een idee, om voordat Sofie naar huis gaat,
De beide dames nog 1 keer, allebei zonder luier, een groot ongelukje te laten krijgen, zodat het nog wat langer duurt, dat ze in de luiers zitten.
 

LotteXS

Superlid
Super hoofdstuk weer. Misschien een idee, om voordat Sofie naar huis gaat,
De beide dames nog 1 keer, allebei zonder luier, een groot ongelukje te laten krijgen, zodat het nog wat langer duurt, dat ze in de luiers zitten.
Dankjewel! Fijn dat je mijn verhaal zo leuk vind!
En bedankt voor je suggestie!
 
  • Like
Waarderingen: vino
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
robinmadoura Een echt ongeluk Broekplassers en Poepers 6
P Help een ongelukje wat nu? AB/DL Filmpjes 9
M Had een ongelukje AB/DL Fotos 6
KatyDLove Geluk bij een ongelukje G 5
D Het gevoel van een ongelukje Broekplassers en Poepers 8
H Beetje een stom ongelukje Broekplassers en Poepers 4
J Weer een ongelukje gehad Broekplassers en Poepers 3
M een Ongelukje voor de vakantie O 2
H Ongelukje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
B Ongelukje per ongeluk express :) Broekplassers en Poepers 10
Pup Period underwear in plaats van luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
F Ongelukje gehad Contact advertenties 22
robinmadoura Waarom heb je weer in je broek geplast? Polls 36
C Ongelukje op school O 6
Luiertje-om Ongelukje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
K Ongelukje! O 98
J Ongelukje? Broekplassers en Poepers 13
kevintje10 ongelukje O 29
M Ongelukje 16+ Verhalen 7
K Jim's ongelukje J 16
K Tim's ongelukje T 13
DL_Michel Ongelukje in de klas O 0
DL_Michel Ongelukje O 3
DL_Michel Marina's ongelukje M 1
Drentse liefhebber M’n luier is een beetje nat Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
L Zoektocht naar een papa of mama Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
R Opzoek naar een leuke gezellig klik (f) Contact advertenties 1
O Effetjes voorstellen (lang, sorry, ik werd een beetje enthousiast) Voorstellen 24
D tips bij de start van een DD/lg relatie? Algemeen 10
N Verhaal Klaar Dylan's Turnavontuur: Een Friponneuze Verwisseling D 1
Wieltje Wat als je het een keertje 'anders' deed? Broekplassers en Poepers 4
Drentse liefhebber Dit weekend een keer weer heerlijk luieren. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
Babyboy2024 Een grote beginnende stapje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
F Nog niet klaar Nog steeds een grote meid?? N 82
Babyukkie Een vraag van lid. Wil graag weten hoe we hier mee om gaan moderator talk 1
Pup Gezocht: Online daddy voor een lief kleintje (2.0) Contact advertenties 8
Hans4ABDL Domi man die plaats heeft voor een ABDL subje.Vrouw/jongen/tgirl Contact advertenties 12
secrettess Vandaag iemand zin om af te spreken of een andere keer? Contact advertenties 19
Diaperthijs Lekker Zitten in een poepluier. Yesss of eeewww? VVV 40
I Een enorme stap.. Contact advertenties 9
B Daddy op zoek naar een little Contact advertenties 4
R Ricky krijgt een luier van Adje om Q R 3
baby metalhead 666 trek de stoute schoenen aan en geef het nog maar eens een kans opzoek naar ....... Contact advertenties 1
A Heeft er iemand ervaring/tips om in een luier naar plopsaland de panne te gaan? Polls 6
A Is er iemand voor een afspraakje in Leeuwarden vriendelijke groet Robert AB/DL Fotos 5
C Wie heeft hier een verklaring voor ? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
HarmonixFairy Meisje met een droom stelt zich voor... Voorstellen 21
DiaperT1 Een luier voor het gemak. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
Bam-Bi Ik zoek een lief ab meisje Contact advertenties 7
babydaniel Re meisjes gezocht in België voor een luier date Contact advertenties 4
Similar threads


















































Bovenaan