Oproep tot verdraagzaamheid

Dreamy

Superlid
Lieve mensen,

Allereerst: jullie morgen gerust weten, dat dit mij enorm raakt en dat ik dit aan het typen ben met tranen in mijn ogen.
Voor mij is het forum de plek in jaren, waarin ik eindelijk mezelf kan zijn. Het gaf me altijd een stukje rust ondanks de HSP en PTSS.

En normaal meng ik me niet graag in discussies en hou ik me graag op de achtergrond. Maar ik trek het niet meer!

Ik zie in vele topics onnodig kolen op het vuur gegooid worden, waarbij ik dan denk, waarom? Wat is het nut hiervan? Behalve dat het forum steeds minder leuk begint te worden en het topic totaal niet meer relevant is. Bevalt je iets niet, reageer er dan vooral niet op en rapporteer het desnoods bij een moderator.

Zoals Henk-dl al eerder zei:
En jongens laten we het gewoon bij reacties houden op het verhaal. Laat iedereen in zijn waarde en is dit verhaal niet je ding, laat het lekker links liggen.

#doeslief
We leven nou eenmaal in een wereld waarbij iedereen zijn/haar mening heeft en we kunnen het nou eenmaal niet altijd met mekaar eens zijn. Maar laten we vooral elkaar in onze waarde en lief zijn voor elkaar. De wereld is immers al rot genoeg van zichzelf, daarom zitten wij abdl'ers hier toch samen? :) Dit forum moet een plek zijn waarin wij allemaal onszelf kunnen zijn, zonder bang te hoeven zijn, zonder moddergooien en gezeik! Wij zijn hier een eenheid, laten we dat niet vergeten!

#doeslief

Veel liefs,
Dreamy

beddenplasser

volwassen peuter
Knap gezegd, Dreamy. En ik vind het niet erg als iemand hier zegt 'Ik ben het niet eens...', maar het moddergooien en het gooien met waarde-oordelen doet meer kwaad dan goed. Zeker dit forum moet er één zijn waarin we respect moeten blijven hebben voor iemands eigenheid en eigenaardigheden. Laat ons dit dan ook hebben voor die andere persoonsgebonden keuzes die niet vrij zijn van waarden, zoals politiek, religie, kijk op milieu en maatschappij enzovoorts. Iedereen is gelijk in het anders-zijn (we krijgen er alleen hooguit een natte luier van..., hihi :))

Jeff

Toplid
Ik ben het volledig met je eens, Dreamy. Ik hoop dat iedereen jouw bericht leest en positiever zal reageren op het bericht van een ander. Wij zijn tenslotte allemaal op dit forum, omdat we iets gemeen hebben met elkaar. Iets wat we niet of nauwelijks met de buitenwereld kunnen delen. Daarom moeten we elkaar proberen zoveel mogelijk te steunen. Al die negativiteit draagt daar niet aan bij.

Liefs,

Jeff

Limbonees

Daddy van Floortje
Onderbouwde kritiek is goed.
Maar inderdaad modder gooien moet je niet doen.

Vaak zijn er ook misverstanden, weet ik helaas uit ervaring.
Die voort komen omdat je alleen de tekst leest.
Bij een gesprek hoor je de ondertoon, de intonatie en zo.
Dat is bij tekst niet, die bedenk je er onbewust zelf bij.
Zo kan een grapje van de een, als harde kritiek bij de ander aankomen.

Bij twijfel zou ik de persoon even privé aanspreken, dat kan veel oplossen.
Lukt dat niet, kan je altijd nog een melding bij de MODs doen.

Lotje 66

Ikke lief???
Onderbouwde kritiek is goed.
Maar inderdaad modder gooien moet je niet doen.

Vaak zijn er ook misverstanden, weet ik helaas uit ervaring.
Die voort komen omdat je alleen de tekst leest.
Bij een gesprek hoor je de ondertoon, de intonatie en zo.
Dat is bij tekst niet, die bedenk je er onbewust zelf bij.
Zo kan een grapje van de een, als harde kritiek bij de ander aankomen.

Bij twijfel zou ik de persoon even privé aanspreken, dat kan veel oplossen.
Lukt dat niet, kan je altijd nog een melding bij de MODs doen.
Het helpt ook als iedereen zijn berichten twee keer rustig naleest

luieluieraar

ik in m'n tena maxi o yeah
helemaal mee eens dreamy
ik zie het ook

en dat jij met tranen in je ogen dit schrijft vind ik heel spijtig dat het zo ver heeft moeten komen
verder erg veel respect dat jij je stem toch laat horen zo ( applaus)

DUS MENSEN denk eerst bij jezelf na kan het iemand anders hard raken wat ik nu hier schrijf
we zijn al met z'n kleine groep mensen

als we met elkaar het forum leuk houden komen er ook meer mensen bij

# doeslief

luieluieraar

ik in m'n tena maxi o yeah
Knap gezegd, Dreamy. En ik vind het niet erg als iemand hier zegt 'Ik ben het niet eens...', maar het moddergooien en het gooien met waarde-oordelen doet meer kwaad dan goed. Zeker dit forum moet er één zijn waarin we respect moeten blijven hebben voor iemands eigenheid en eigenaardigheden. Laat ons dit dan ook hebben voor die andere persoonsgebonden keuzes die niet vrij zijn van waarden, zoals politiek, religie, kijk op milieu en maatschappij enzovoorts. Iedereen is gelijk in het anders-zijn (we krijgen er alleen hooguit een natte luier van..., hihi :))
precies we krijgen er allemaal hooguit een natte luier van HELD

Julia

Inco
ik ben ook iemand met HSP en PTSS, en ik blijf bewust even op afstand, momenteel in een levensfase waarin ik heel erg veel triggers ervaar,

laten we dit alstublieft een veilige plek laten zodat we allen een "thuis" hebben, er is al haat en nijd genoeg,

we ervaren allemaal de verharde wereld anno nu, onverdraagzaamheid, haat, en stigmatisering, om alles wat anders is,

ik ben ook alles behalve "perfect" en heb ook mijn lastige momenten, ik probeer wel heel erg mijn best te doen, om soms een stapje terug te doen, en als er een reactie is van iemand wat me raakt, het eerst even te laten zijn zoals het is...

rest me alleen nog te schrijven, van mij een Knuffel wie er behoefte aan heeft

Lotje 66

Ikke lief???
ik ben ook iemand met HSP en PTSS, en ik blijf bewust even op afstand, momenteel in een levensfase waarin ik heel erg veel triggers ervaar,

laten we dit alstublieft een veilige plek laten zodat we allen een "thuis" hebben, er is al haat en nijd genoeg,

we ervaren allemaal de verharde wereld anno nu, onverdraagzaamheid, haat, en stigmatisering, om alles wat anders is,

ik ben ook alles behalve "perfect" en heb ook mijn lastige momenten, ik probeer wel heel erg mijn best te doen, om soms een stapje terug te doen, en als er een reactie is van iemand wat me raakt, het eerst even te laten zijn zoals het is...

JULIA XXX
Lotje

Julia

Inco
Gewoon blijven genieten van dit forum hoor! Dat het er af en toe pittig aan toe gaat komt doordat mensen vaak vastzitten in hun eigen gelijk .

Je kunt het ook anders bekijken: Als iemand zich ontpopt als een grote zeikerd, dan is dat voor een luierforum toch een enorme aanbeveling . . .
;)
als iemand een zeikerd is, moeten we deze opgeven voor sponsoring van luiers :p;)

Baby Charlotte

klein kleuter meisje

Toch vind ik dat er al veel verbeterd is de laatste jaren. Ik loop 24/7 als klein meisje rond. Dat hoefde je vroeger waarschijnlijk niet te proberen. Heel soms heb je een paar stomme mensen (vaak school tienertjes) die is negatieve opmerking maken maar meestal krijg ik positieve reacties op me kleding. Veiligheid zit ook een deel van binnen jij moet je veilig voelen rondom wie je bent en jezelf onvoorwaardelijk leren accepteren dan zal de buitenwereld dat ook sneller doen. Dat is natuurlijk allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.
Ook in het HSP en autisme gedeelte merk ik dat mensen er steeds vaker van gehoord hebben of een beetje weten wat het inhoud

Dreamy

Superlid
Dankjewel voor al jullie lieve en positieve reacties! Ik ben blij dat jullie het met mij eens zijn! ❤

Het onderwerp viel mij nogal zwaar, omdat ik in het echte leven nogal veel gepest, stalking, bedreiging en onrecht heb meegemaakt. Maar ook op dit forum hebben mijn vriend en ik gepest, stalking en bedreiging meegemaakt, en daar schrok ik nogal van! Dat is onderhand gelukkig wel opgelost, maar het lijkt bijna weer te gebeuren bij anderen. En ik kan dat gewoon niet aanzien. Wellicht door de HSP / PTSS en het kleine kind in mij dat nooit verdwenen is, dat ik daarom zo gevoelig ben.

Maar ik zie gewoon heel graag de saamhorigheid die hier in dit topic teweeg is gebracht, en dat vind ik gewoon prachtig :) (en ja ook daar kan ik een positief traantje om laten)

Voor iedereen een hele dikke knuffel ❤

Goed geschreven dreamy ! Wij van de CBB ondersteunen dit helemaal ! Ik ( persoonlijk) zou willen oproepen tot een groepshug!

tot knuffels
Morgen ga ik je sowieso een dikke knuffel geven!!

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Het is al zo vaak gevraagd, vooral om de vrouwelijke leden van dit forum met rust te laten.
Blijkbaar is dit topic weer nodig en hopelijk een wake-up col voor velen.
Maar laten we inderdaad iedereen hier in zijn haar waarde laten.
Iemand aanschrijven om op fouten in vooral verhalen te wijzen, prima maar houdt ook dat netjes.

Persoonlijk vind ik dat wij (alle mensen) elkaar met respect dienen te behandelen. Een oud gezegde is: wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet! Dus als je waar dan ook op het internet iets post denk aan deze regel. Met elkaar moeten we zeker van dit forum een gezellige plek kunnen maken, waar iedereen welkom is en iedereen zich thuis kan voelen.
Natuurlijk kun je jouw (afwijkende) mening altijd geven, maar doe het met respect en zonder anderen te beledigen. Maar laten we ook met elkaar durven zeggen: laten we on niet al te snel beledigd voelen, niet iedere opmerking is serieus bedoeld. Als je een grapje wilt maken maak dit dan kenbaar door het bekende :) symbool! Op deze manier weten we dat we een opmerking niet serieus hoeven te nemen.

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
DL_Michel de Oproep O 0
Micke Zijn hier ook messen van 23 tot 30 Contact advertenties 40
Reppie mogelijkheid om chat te beperken tot geverifieerde leden ? Forum en Chatregels 15
L kruidvat luierbroekjes tot 65 kg 16+ Board 11
Cyril Archambault Van sekte-kind tot luierliefhebber V 8
liefhebber050 tot het uiterste... Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
baby_boydaan Gevochten tot niks 16+ Verhalen 0
Bart Kleintje zoekt Daddy of Mommy voor 22-07-2018 tot 24-07-2018 Contact advertenties 0
Bart Daddy of Mommy gezocht voor 22-07-2018 tot 24-07-2018 Contact advertenties 0
wetboy16 Abdl party boysclub 7 april van 13.00 tot 03.00 u Contact advertenties 1
wetboy16 abdl feestje in de boys club . (Vrijdag 7 April 2017 ( Vanaf 13 u tot 03.00 ) Contact advertenties 25
plork Van mond tot aan kont 16+ Board 12
J Tot welk gewicht kun je drytnites dragen Polls 11
F deze week, oost vlaanderen tot en met 31/7 Contact advertenties 1
K Alleen thuis van 23-05 tot 1 juni (ongeveer) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
Robbie_DL Tot wat voor persoon voel je je als AB aangetrokken? zowel man als vrouw Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
Ares Meer gasten laten verleiden tot aanmaken van account Ideeën Bus 8
wetboy16 Ik zoek leuke mensen om mee te skypen ? Tot en met 30 jaar ( Belgie) ! Contact advertenties 1
L daddy zoekt jongen (18+) tot 25 Contact advertenties 10
wetboy16 toffe mensen belgie tot 25 leren kennen :) Contact advertenties 0
bobby2004 verzoek tot alfabetisering van 16+ verhalen moderator talk 1
Diaperboy-17 Afspreken, morgen middag. Tot 20 jaar ^^ Contact advertenties (T) 0
Diaperboy-17 Afspreken (Morgen middag) tot 20 jaar Tiener board 0
snoekkie Mijn luierleven tot nu toe M 4
BBQ onesie €44,99 groupon tot 7-4 Kleding 11
Diaper-Max Mensen van zelfde leeftijd van 12 tot 16 Contact advertenties (T) 35
wetboy16 vrienden leren kennen ( alleen belgie tot m Contact advertenties 10
D rompers tot maat 188 Winkels 12
T aprilgrap (deel 1 tot 11) NIEUWE DELEN BESCHIKBAAR A 29
P Respect en tot ziens Chatroom 48
DL_Michel AB-DL weekend voor ruim 25 personen 21-6 tot 24-6-2013 Pub 145
RemyDL Tell tot 10 voordat de MOD het ziet ! Spelletjes 6893
scenekid Vage droom...reden tot luierliefde? Tiener Baby's / Luierliefhebbers 2
DL_Michel Chat ombouwen tot video chat? Chatroom 42