Oproep tot verdraagzaamheid

marcel

Geniet van elke dag met een brede lach :-)
Iemand aanschrijven om op fouten in vooral verhalen te wijzen, prima maar houdt ook dat netjes.
Nee dat is ook niet prima. Iemand kan dyslectisch zijn of gewoon moeite hebben met onze toch al moeilijke Nederlandse taal. Gewoon iemand lekker zijn verhaaltjes laten doen en als er leestekens etc. ontbreken , nou dan lees je het gewoon niet. Iedereen blij en iedereen is mooi en blij en lief .

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Nee dat is ook niet prima. Iemand kan dyslectisch zijn of gewoon moeite hebben met onze toch al moeilijke Nederlandse taal. Gewoon iemand lekker zijn verhaaltjes laten doen en als er leestekens etc. ontbreken , nou dan lees je het gewoon niet. Iedereen blij en iedereen is mooi en blij en lief .
Bedoelde niet en al helemaal niet zo zeer spel fouten maar meer het verwisselen van namen in verhalen.
Overkomt me zelf ook, en heb daar wel wat aan gehad.
En ben daar zelf ook op gewezen en heb ook zelf naar leden aangeven waar zo,n foutje zat niets meer of minder
En vaak geven leden aan als ze dyslectisch zijn, ben zelf ook niet helemaal foutloos.
Leve de taalcorrectie, en dan nog.

Laatst bewerkt:

nattebroekje

Gewaardeerd Lid
Elkaar op een vriendelijke manier op fouten wijzen kan de schrijver helpen zich te verbeteren als schrijver. Door gewoon je mond te houden wordt de schrijver niet beter. Eerlijk en respectvol commentaar is belangrijk. Ik heb het niet over kleine spelfouthes, maar over fouten in de verhaal lijn en meer ernstige taal fouten. Ik ben zelf licht dyslectisch en weet hoe goed het is om geholpen te worden met de taalfouten. Maak er een stuk minder doordat mensen mij helpen!

luierdromer

Elkaar op een vriendelijke manier op fouten wijzen kan de schrijver helpen zich te verbeteren als schrijver. Door gewoon je mond te houden wordt de schrijver niet beter. Eerlijk en respectvol commentaar is belangrijk. Ik heb het niet over kleine spelfouthes, maar over fouten in de verhaal lijn en meer ernstige taal fouten. Ik ben zelf licht dyslectisch en weet hoe goed het is om geholpen te worden met de taalfouten. Maak er een stuk minder doordat mensen mij helpen!
Zo was mijn opmerking ook bedoeld nattebroekje.
Helemaal niet negatief maar juist om de kans te geven foutjes die we allemaal wel eens maken te kunnen herstellen.
Als ik met een verhaal bezig ben, wil ik wel eens namen door elkaar gooien of verwisselen.
En ook spellingsfouten zijn mij niet vreemd.
Ben daar al een paar keer op een vriendelijke manier op gewezen.

Julia

Trotse Transvrouw, PDS, Inco
ik heb ook nog een toevoeging, verdraagzaamheid is ook wederom,

Fatsoen, als je in de chat zit, is hallo genoeg, wel iemand zijn of haar profiel "begluren" en vervolgens niks zeggen en daarna weer verdwijnen

ander puntje....
echt hele directe vragen NOT DONE !

"Behandel de uwe niet zoals u zelf behandeld zou willen"

"Wij" Dames, en ik spreek even in meervoud, komen het nog steeds tegen, en dat voelt niet veilig...

Lotje 66

Ikke lief???
ik heb ook nog een toevoeging, verdraagzaamheid is ook wederom,

Fatsoen, als je in de chat zit, is hallo genoeg, wel iemand zijn of haar profiel "begluren" en vervolgens niks zeggen en daarna weer verdwijnen

ander puntje....
echt hele directe vragen NOT DONE !

"Behandel de uwe niet zoals u zelf behandeld zou willen"

"Wij" Dames, en ik spreek even in meervoud, komen het nog steeds tegen, en dat voelt niet veilig...
Ben geen dame deel echter je ervaring
Hoop dat mensen luisteren
XXX Lotje

Dreamy

Ondeugend ukkie - Moraal dame
*SCHOP*

Ik citeer even mijn eerste post van dit topic.. Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben of een opfris cursus nodig hebben!

Lieve mensen,

Allereerst: jullie mogen gerust weten, dat dit mij enorm raakt en dat ik dit aan het typen ben met tranen in mijn ogen.
Voor mij is het forum de plek in jaren, waarin ik eindelijk mezelf kan zijn. Het gaf me altijd een stukje rust ondanks de HSP en PTSS.

En normaal meng ik me niet graag in discussies en hou ik me graag op de achtergrond. Maar ik trek het niet meer!

Ik zie in vele topics onnodig kolen op het vuur gegooid worden, waarbij ik dan denk, waarom? Wat is het nut hiervan? Behalve dat het forum steeds minder leuk begint te worden en het topic totaal niet meer relevant is. Bevalt je iets niet, reageer er dan vooral niet op en rapporteer het desnoods bij een moderator.

We leven nou eenmaal in een wereld waarbij iedereen zijn/haar mening heeft en we kunnen het nou eenmaal niet altijd met mekaar eens zijn. Maar laten we vooral elkaar in onze waarde en lief zijn voor elkaar. De wereld is immers al rot genoeg van zichzelf, daarom zitten wij abdl'ers hier toch samen? :) Dit forum moet een plek zijn waarin wij allemaal onszelf kunnen zijn, zonder bang te hoeven zijn, zonder moddergooien en gezeik! Wij zijn hier een eenheid, laten we dat niet vergeten!

#doeslief

Veel liefs,
Dreamy

DLY85

Toplid
Sorry ik lees hem nu pas. Tja vrij algemeen lijkt me, maar bovenal; toon respect naar je medemens. Ongeacht iemands afkomst, voorkeur, of uiterlijk. Weet zelf hoe het is om als apart gezien te worden, dus dat gevoel zal ik nooit aan iemand op dit forum geven. Mocht iemand z'n hart willen luchten, luister ik en wat besproken is blijft in vertrouwen.

Laatst bewerkt:

PamperMe2

Toplid
En ook hier kan dus een slotje op.
Vind het maar goed bedoeld slap gelul allemaal. Het feit dat het gepost wordt door een lid onder de noemer "verdraagzaamheid", leuk hoor maar denk je werkelijk dat dit iets gaat oplossen ?? En dan moet er ook nog over "fatsoen" gesproken worden ? Wie denken jullie nu te zijn dan ?

Forum is gewoon om droevig van te worden. Iedereen moet iedereen de les lezen.
Eindeloze discussie's die nergens naar toe gaan.
Moderators die zich niet laten zien en totaal niet preventief handelen.

Brrr... bizar gewoon.

Dreamy

Ondeugend ukkie - Moraal dame
En ook hier kan dus een slotje op.
Vind het maar goed bedoeld slap gelul allemaal. Het feit dat het gepost wordt door een lid onder de noemer "verdraagzaamheid", leuk hoor maar denk je werkelijk dat dit iets gaat oplossen ?? En dan moet er ook nog over "fatsoen" gesproken worden ? Wie denken jullie nu te zijn dan ?

Forum is gewoon om droevig van te worden. Iedereen moet iedereen de les lezen.
Eindeloze discussie's die nergens naar toe gaan.
Moderators die zich niet laten zien en totaal niet preventief handelen.

Brrr... bizar gewoon.
Wow, echt wow. Nee jouw bericht gaat iets toevoegen? Ik ben dan misschien dan maar "gewoon" een lid, maar ik zie wel graag een forum waarin men elkaar in onze waarde laat!

En dan praat je over wie wij denken te zijn, maar wie ben jij dan wel niet om ons naar beneden te halen? Ik / wij proberen tenminste wat te maken van ons forum!!

Daarbij zeg je zelf "moderators die zich niet laten zien".. en dit is precies waarom IK deze topic gestart ben, bij gebrek aan!

Jij praat over bizar, het enige bizarre dat ik nu zie, ben jij en dit bericht van jou.

Ik geloof dat ik maar gewoon het forum ga verlaten. Ik ben er een beetje klaar mee!
Het is blijkbaar teveel gevraagd om gewoon normaal te doen tegen elkaar..

Laatst bewerkt:

luierdromer

Wow, echt wow. Nee jouw bericht gaat iets toevoegen? Ik ben dan misschien dan maar "gewoon" een lid, maar ik zie wel graag een forum waarin men elkaar in onze waarde laat!

En dan praat je over wie wij denken te zijn, maar wie ben jij dan wel niet om ons naar beneden te halen? Ik probeer tenminste wat te maken van ons forum!!

Daarbij zeg je zelf "moderators die zich niet laten zien".. en dit is precies waarom IK deze topic gestart ben, bij gebrek aan!

Jij praat over bizar, het enige bizarre dat ik nu zie, ben jij en dit bericht van jou.

Ik geloof dat ik maar gewoon het forum ga verlaten. Ik ben er een beetje klaar mee!
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk Dreamy

Lotje 66

Ikke lief???

En dan praat je over wie wij denken te zijn, maar wie ben jij dan wel niet om ons naar beneden te halen? Ik / wij proberen tenminste wat te maken van ons forum!!

Zou ik echt heel naar en vervelend vinden
Doe dat nu maar niet

Bovenaan