Overnemen verhalen schrijven i.v.m onafgemaakte verhalen

Pamperlover2006

Liever luier dan moe
Dag allen,

Ik (en ik ben zeker niet de enige) erger me eraan dat verhalen vaak niet zijn afgeschreven. Nou wil ik vragen, kunnen onafgemaakte verhalen verder geschreven worden door andere personen? Bijvoorbeeld na een half jaar geen vervolg gepost? Dit zou veel hinder voorkomen en een extra must zijn om tijdig je verhaal te schrijven. (Natuurlijk bij vervolgverhalen van de auteur wel (als de auteur dit wil) alle vervolgverhalen van de invalschrijver verwijderen/aanpassen en dit geldt gelukkig niet voor verhalen met een einde.) Uiteraard geven we de auteurs wel bijvoorbeeld een maand de tijd na deze post.
 

Lotje 66

Superlid
Soms ben je met een leuk verhaal bezig
En opeens is daar weer die inktzwarte zoemende depressie
Als die weer een beetje op de achtergrond verdwijnt
Krijg je vanzelf weer inspiratie om te schrijven
 

Darth_696

Superlid
Ik sukkel de laatste tijd heel hard met mijn gezondheid, en ik heb daar niet veel tijd voor gehad om mijn verhaal verder te schrijven, altijd als ik mij iets beter voel probeer ik verder te schrijven, een verhaal is van de schrijver zelf , maar dat is mijn mening ,
 

anoniemer

Superlid
Ik moet eerlijk zijn. Ik zou het niet graag hebben dat een van mijn verhalen overgenomen worden door een andere schrijver. Een verhaal dat ik geschreven heb is van mij dat komt van mijn gevoelens en mijn gedachten. Je kan met een minder moment zitten met schrijven. Ja dit kan zelfs jaren duren. Ik heb een verhaal waar er zelfs tussen hoofdstukken jaren zitten.

Als je ergens op verder schrijft moet je in mijn ogen toestemming hebben van de schrijver. Enkel en alleen als je toestemming hebt. Maar ik denk dat vele lezers liever hebben dat de eigenheid van de verhalen behouden blijven.

Als je zo graag schrijft. Waarom begin je dan niet zelf een verhaal. Als je geen inspiratie hebt je kan deze hele site aflezen voor inspiratie.

PS: soms is een open einde ook goed voor het laten verder dromen van de lezer
 

Offline

Houdt van een dik luiertje op z'n tijd
Ik moet eerlijk zijn. Ik zou het niet graag hebben dat een van mijn verhalen overgenomen worden door een andere schrijver. Een verhaal dat ik geschreven heb is van mij dat komt van mijn gevoelens en mijn gedachten. Je kan met een minder moment zitten met schrijven. Ja dit kan zelfs jaren duren. Ik heb een verhaal waar er zelfs tussen hoofdstukken jaren zitten.

Als je ergens op verder schrijft moet je in mijn ogen toestemming hebben van de schrijver. Enkel en alleen als je toestemming hebt. Maar ik denk dat vele lezers liever hebben dat de eigenheid van de verhalen behouden blijven.

Als je zo graag schrijft. Waarom begin je dan niet zelf een verhaal. Als je geen inspiratie hebt je kan deze hele site aflezen voor inspiratie.

PS: soms is een open einde ook goed voor het laten verder dromen van de lezer
Zoals hier ook gezegd wordt, het verhaal is van de schrijver. Hoe goed je bedoeling ook is, maar het verhaal is dan niet meer hetzelfde als dat het zou zijn.

Daarnaast vraag ik mij ook wel eens af. Wanneer is een verhaal klaar? Is er wel een einde? Ik heb ook wel eens wat geschreven en nooit afgemaakt, want wanneer is het af? Hoe lang kan ik met hetzelfde door gaan, en hoe eindig ik? Bij non fictie is het makkelijker, want dan beschrijf je wat er is gebeurd. Maar bij fictie kun je vrijwel eeuwig lang doorgaan. Punt is, bij mij dan, dat ik geen nieuwe dingen kan blijven verzinnen om het verhaal af te maken. Ik kan zegmaar niet blijven opbouwen. En een verhaal eindigen zo van: dit was het, is ook misschien wel stom. Misschien kunnen met open eindes mensen juist zelf verder fantaseren.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je goede bedoelingen, maar ik denk niet dat de meeste schrijvers er (zonder toestemming) blij van worden.
 

Dromer

Toplid
Het is geen kwestie van persoonlijke meningen. Je hebt te maken met auteursrecht, ook al gaat het om amateurverhalen. Iemand mag niet zomaar de creatie van een ander afmaken of aanpassen. Dat mag alleen de auteur. Wat je wel altijd kunt doen, is proberen de schrijver te benaderen en toestemming vragen. Krijg je die, dan kun je aan de slag. Ik raad je wel aan om duidelijk te vermelden dat je toestemming hebt om verwarring te voorkomen.

Zelf ben ik ook van de onafgemaakte verhalen. Ik begin altijd met vol enthousiasme, en vervolgens blijft de inspiratie erg lang uit.. Irritante eigenschap, ik weet het.
 

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Nee .gewoon niet doen. Er kunnen velen rededenen zijn voor een niet afgemaakte verhaal.

Ik heb momenteel druk en bezig met andere projecten.

Alleen als de orginele schrijver toestemming geeft.
 

beddenplasser

volwassen peuter
Dag allen,

Ik (en ik ben zeker niet de enige) erger me eraan dat verhalen vaak niet zijn afgeschreven. Nou wil ik vragen, kunnen onafgemaakte verhalen verder geschreven worden door andere personen? Bijvoorbeeld na een half jaar geen vervolg gepost? Dit zou veel hinder voorkomen en een extra must zijn om tijdig je verhaal te schrijven. (Natuurlijk bij vervolgverhalen van de auteur wel (als de auteur dit wil) alle vervolgverhalen van de invalschrijver verwijderen/aanpassen en dit geldt gelukkig niet voor verhalen met een einde.) Uiteraard geven we de auteurs wel bijvoorbeeld een maand de tijd na deze post.
Pamperlover, er bestaat inderdaad zoiets als auteursrecht. Je komt niet aan andermans verhalen of personages zonder de toestemming van de auteur. Dus neen, ik vind niet dat dit kan. Bij mij duurt het soms ook lang vooraleer ik terug kan schrijven, en ik zou er van gruwen mocht iemand ondertussen aan de haal gaan met mijn verhaal.
 

Dips N' Bricks

No freedom till we're equal ****right I support it
Zoals meerdere mensen zeggen alleen met toestemming van de auteur maar als ik mijn verhaal uit handen zou willen geven hoop ik wel dat de vervolg schrijver niet een heel ander verhaal maakt dan dat je in eerste instantie voor ogen had. Als je een verhaal schrijft heb je een bepaald beeld bij verschillende personages misschien heb je dit niet beschreven en als iemand anders met deze personages aan de haal gaat zullen lezers het verhaal wss niet meer zo leuk vinden. Misschien als een schrijver eerst het hoofdstuk door de auteur laat lezen en dan kan de auteur beslissen of hij het vind passen of niet. Maar misschien is een co-auteurschap ook een optie. Ik zelf zou daar wel voor open staan maar nog niet met mijn huidige verhaal
 

diaper4fun

Diapers are a girl's best friend
Ik begrijp best dat als je in een vervolg verhaal zit, dat je graag wilt weten hoe het verder gaat of afloopt. Maar een verhaal van iemand overnemen gaat mij te ver. Wel wil ik verhalenschrijvers aansporen om verhalen af te maken of anders onder een verhaal t zetten dat er geen vervolg meer komt. Zo creëer je wel meer duidelijkheid en zit niet iemand tevergeefs te wachten op een vervolg.

Ps. Zelf ben ik enorm nieuwsgierig naar het vervolg van "dubbele persoonlijkheid". Dus ….....
 

Jappie1996

Superlid
ik ben ooit mijn verhaal begonnen, maar door drukte met werk, school en omgeving gaat verder schrijven (voorlopig) niet lukken. als iemand het leuk vind mag hij van mij verder, zolang ik zelf van tevoren benaderd wordt.
 
Sorry, ik heb niet het hele wetboek in mijn hoofd en zélfs nauwelijks de subhoofdlijnen.
Het is helaas wel iets waar je mee te maken (kunt) krijgen als je iets toevoegt aan een bestaand verhaal van een andere auteur.

Het is denk ik heel simpel: als de originele auteur geen toestemming geeft om een verhaal te vervolgen en dat resultaat in welke vorm dan ook te publiceren (en dat laatste is belangrijk), dan mag je dat niet doen.

Ik vind het ook jammer dat sommige verhalen niet af zijn, maar er is (wat mij betreft) genoeg ander vergelijkbaar materiaal te vinden...
 

Pamperlover2006

Liever luier dan moe
Ik moet eerlijk zijn. Ik zou het niet graag hebben dat een van mijn verhalen overgenomen worden door een andere schrijver. Een verhaal dat ik geschreven heb is van mij dat komt van mijn gevoelens en mijn gedachten. Je kan met een minder moment zitten met schrijven. Ja dit kan zelfs jaren duren. Ik heb een verhaal waar er zelfs tussen hoofdstukken jaren zitten.

Als je ergens op verder schrijft moet je in mijn ogen toestemming hebben van de schrijver. Enkel en alleen als je toestemming hebt. Maar ik denk dat vele lezers liever hebben dat de eigenheid van de verhalen behouden blijven.

Als je zo graag schrijft. Waarom begin je dan niet zelf een verhaal. Als je geen inspiratie hebt je kan deze hele site aflezen voor inspiratie.

PS: soms is een open einde ook goed voor het laten verder dromen van de lezer
Een open einde is inderdaad leuk, maar zou de schrijver dat dan ook kunnen communiceren?
Een verhaal met open einde waar dit duidelijk gecommuniceerd is, bestaat al lang in dit forum, onder naam 'Een wens die in vervulling gaat' en hoop zelf mijn twee verhalen die nu nog niet af zijn ook een beetje open einde te geven.
 

LV

Toplid
Sorry hoor, maar echt niemand kan je tegenhouden om verder te gaan met verhalen, of die nu wel of niet voltooid zijn. Het auteursrecht zal je niet tegenhouden zolang je het niet uitgeeft of er geld aan gaat verdienen. Heel het internet staat vol met 'vervolgen' op Harry Potter, weerwolven en vampieren (hoe heet die filmserie ook alweer… ik zit niet meer in de doelgroep wat leeftijd betreft :) ), en zelfs verhalen met bestaande mensen (boybands) als hoofdpersonen. Kijk maar naar Wattpad.com. Als dat niet zou mogen dan was dat allang verwijderd, of niet toegestaan door Wattpad.

Dus… Ook van mij staan er veel niet afgeronde verhalen op deze site... Zolang je niet doet alsof je de originele schrijver bent, ben je veilig… :) Of het gewaardeerd wordt is wat anders, en hangt vooral af van de kwaliteit van het vervolg. En haters heb je altijd.

Dus... Leef je uit, en laat je fantasie de vrije loop.
 

beddenplasser

volwassen peuter
LV, als iemand aan de haal gaat met mijn verhalen zonder mijn toestemming, dan ga ik toch wel deftig een ban vragen voor dat lid. Het auteursrecht is wel degelijk in primo aanwezig, en publiceren op een vrij toegankelijke verhalensite is wel degelijk uitgeven, zij het zonder winstoogmerk, maar het blijft uitgeven.
 

jjcvdk

Gewaardeerd Lid
ik ben het met beddenplasser eens
als ik me zou wagen aan een verhaal en ben haverwege en hrt lukt mij niet om verder teschrijven dan hoop ik toch dat de andere leden er met hun vingers er van af blijven en als er dan 1 is die het wil af maken moet die eerst een proef versie maken en het aan mij sturen als een privebericht enals ik het goed genoeg vind zal ik er over nadenken om diegene toesteming tegeven om mijn verhaal af te maken maar helaas is het schrijven van verhalen niet voor mij weg gelegt dus verwacht van mij geen verhaaltjes maar ik lees ze wel erg graag en als het verhaal mij bevalt geef ik wel een reactie en trouwens nog 1 ding voor ik mijn reactie ga plaatsen ik heb respect voor de verhaal schrijvers onder ons en tegen hun wil ik zeggen ga zo door met jullie verhalen mvg
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Ik zou beslist niet willen dat iemand zich op wat voor manier dan ook met mijn verhalen zou bemoeien, laat staan iets afmaken. Soms vind ik een verhaal afgerond, maar wordt er desondanks om een vervolg gevraagd. Het komt voor dat ik dan inderdaad een vervolg schrijf. Zo heb ik onlangs een vervolg geschreven en geplaatst voor 'Bedplasser op Koningsdag' - vier jaar nadat het oorspronkelijke verhaal was gepubliceerd. Vrijwel altijd zijn mijn verhalen afgerond, maar bijv. 'Bedplaskamp' is nog niet klaar. Het is een soort raamvertelling waarbinnen ik andere verhalen kwijt kan. Maar het kan jaren duren voordat er een nieuw deel bij komt. Schrijven komt niet altijd even gemakkelijk. Inspiratie laat soms op zich wachten, of je bent eerst met een ander verhaal bezig. Geduld is een schone zaak... en niemand anders hoeft of mag in de tussentijd een vervolg schrijven! Dat geldt denk ik voor de meeste schrijvers. Mocht iemand een poging willen doen, dan is het gewoon een kwestie van fatsoen om dat eerst met de oorspronkelijke schrijver kort te sluiten. Is die niet meer op het forum, dan handen weg, jammer maar helaas.
 

Dromer

Toplid
Sorry hoor, maar echt niemand kan je tegenhouden om verder te gaan met verhalen, of die nu wel of niet voltooid zijn. Het auteursrecht zal je niet tegenhouden zolang je het niet uitgeeft of er geld aan gaat verdienen. Heel het internet staat vol met 'vervolgen' op Harry Potter, weerwolven en vampieren (hoe heet die filmserie ook alweer…
Twilight. En wat jij omschrijft is fanfictie. Dat is toch net even iets anders dan waar het hier over gaat. Daarbij gaat het niet om vervolgen van bestaande verhalen maar om eigen verhalen in hetzelfde universum, met de personages van een ander.
Ik moet je helaas uit je droom helpen: uitgeven of geld verdienen heeft er niets mee te maken. Het gaat om publiceren, en dan maakt het niet uit of het op een internetforum staat of in de boekenwinkel. Fanfictie is een grijs gebied, wat door schrijvers en uitgeverijen meestal oogluikend wordt toegestaan. Maar ook dat is niet altijd zo. Anne Rice, de schrijfster van o.a. Interview with the Vampire, spande bijvoorbeeld rechtszaken aan tegen schrijvers van fanfictie met haar personages. En die won ze ook. Kortom, andermans werk gebruiken en publiceren zonder toestemming mag gewoon niet.

Ga je boetes of rechtszaken krijgen als je hier een verhaal van een ander af gaat zitten maken? Denk het niet. Maar dat betekent niet dat het een goed idee is. Blijf in principe af van andermans werk.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
V Oude verhalen overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
K Wil graag gebruikte luier overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 36
baby-a Luiers overnemen in regio weert Contact advertenties 2
AB88 2x luiers overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
D Luiers overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
A Luiers overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Derper Luiers overnemen omgeving oosterhout (Noord-Brabant) Tiener Baby's / Luierliefhebbers 0
luierdrager15 luiers overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
L luiers overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
D luiers overnemen Tiener Baby's / Luierliefhebbers 0
D Luiers overnemen Tiener Baby's / Luierliefhebbers 8
mark ZKV, Zeer Korte Verhalen ABDL Luierverhalen 7
Mr.Nobody Verhalen, strips&comics moderator talk 1
Wants to be in Diapers Sticky topic 16+-verhalen verouderd ABDL Luierverhalen 6
Babyukkie verhalen schrijvers ABDL Luierverhalen 2
DiaperSniper010 Een slotje op oude verhalen Ideeën Bus 2
K Zomerreces bij het verhalen schrijven? 16+ Verhalen 8
P Verhalen broek poepen Broekplassers en Poepers 7
E Weet iemand alle regels omtrent verhalen? W 15
LuierN Lijst verhalen Broekplassers en Poepers 3
E Verhalen van Emina. (Waargebeurd) V 8
B Waarom is het verhalen forum opgedeeld in subfolder volgens de eerste letter van de titel? Algemene info 5
T verhalen terugvinden Algemene info 7
Babyukkie Verhalen Pub 17
max79 Verhalen over kinderen moderator talk 12
Ivy verhalen lezen en bedoordelen Polls 7
luierdrager15 Luister verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
RNdU Wie van jullie leest er de verhalen die onder ABDL luierverhalen staan? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 70
VincentKoridon Fan Fiction verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
John Herinneringen en Verhalen H 12
Y Korte ABDL verhalen laten beoordelen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
Mary-Jane Holland Verhalen en leeftijd Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 24
Limbonees Regels voor verhalen VVV 3
J info en tips voor E readers, en andere tips ABDL Luierverhalen 14
dllover Cuckold verhalen 16+ Board 4
J voltooide verhalen sticky ABDL Luierverhalen 1
luierdromer 1 titel 2 verhalen. VVV 0
P Abdl verhalen op bol.com Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
J kunnen we hier andere verhalen sites en links verzamelen? ABDL Luierverhalen 6
geefmeluiers Alle (niet 16+) verhalen gesorteerd op weergaven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
K Een plaats voor Engelse verhalen... Ideeën Bus 15
Winnie de Poep Gratis taalcorrectie aangeboden voor verhalen. ABDL Luierverhalen 11
zeeland! Lang verloren verhalen en schrijver Pub 4
T Luier verhalen in boekvorm Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
Little Endy Het terug lezen van jullie eigen verhalen op dit forum? Pub 5
K Een mankeren van anime luier / abdl verhalen waar er praktisch om GEVRAAGD word. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
Brett010 Minderjarige verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
gondra Mijn broekplas en broekpoep verhalen. Broekplassers en Poepers 18
Little Endy fantasie/inspiratie voor verhalen op deze site? Pub 7
M verhalen gedeelten form onoverzichtelijk Ideeën Bus 7
Similar threads


















































Bovenaan