Reacties op topics LEES!

DL25

Ik ben 100% een abtje
Forumleiding
Hallo Allen,

Ik word de laatste tijd overspoeld met klachten over onzinnige, doelloze/vervelende reacties op topics.
Reacties die neerbuigend of afzeikerig zijn of die gewoon kant nog wal raken....

Als je nu uit verveling toch die reacties blijft maken en topics verklooien komen daar consequenties voor..
We gaan hier strenger op controleren en zullen de leden die dit blijven volhouden waarschuwen hiervoor, helpt dit niet dan kunnen die leden in het vervolg lekker meelezen en niet meer mee reageren.

Hopend op begrip en meer zinnige bijdragen met respect naar allen toe.

M

marcel26

Guest
duidelijk topic.

bedankt voor jullie begrip alvast

gr marcel26

Ares

Toplid
Oké dat is dan tenminste duidelijkheid voor iedereen.

Eventjes een inhoudelijke vraag: Vervallen waarschuwingen ook ooit weer?
Want als een actief lid die veel berichten plaatst bijvoorbeeld in een tijdsbestek van 5 jaar 3 vervelende reacties plaatst, dan zal die persoon over het algemeen toch wel een nuttige bijdrage hebben geleverd aan het forum.

12345

Gewaardeerd Lid
Ares zei:

Want als een actief lid die veel berichten plaatst bijvoorbeeld in een tijdsbestek van 5 jaar 3 vervelende reacties plaatst, dan zal die persoon over het algemeen toch wel een nuttige bijdrage hebben geleverd aan het forum.
Da's inderdaad een goeie. Ik heb ooit eens een waarschuwing gekregen en diverse dreigingen, wat gebeurt daar mee? :)

DL25

Ik ben 100% een abtje
Forumleiding
12345 zei:
Ares zei:

Da's inderdaad een goeie. Ik heb ooit eens een waarschuwing gekregen en diverse dreigingen, wat gebeurt daar mee? :)
Waarschuwingen op zichzelf blijven staan, echter kijken we uiteraard wel naar algemeen gedrag en brengen het waarschuwings niveau ook in mindering bij goed gedrag :)

lucsje66

Gewaardeerd Lid
Hallo allemaal,

De gulden middenweg is altijd de moeilijkste. Wat voor de ene kwetsend of beledigend overkomt, is dat niet voor iemand anders. Sommige dagen stoor je je vlugger aan iets dan andere dagen.

Kunnen relativeren is een mooie eigenschap. Ik tracht wanneer ik reageer op een topic mij toch altijd min of meer in de positie van de topicstarter te plaatsen. Als ik weet dat iets gevoelig ligt voor iemand dan zal ik eerder niet reageren want het spreekwoord zegt nog altijd spreken is zilver, zwijgen is goud.

Als mod zal het wel niet altijd gemakkelijk zijn om steeds in te schatten, wat kan en wat is erover.

Ergens vind ik het wel jammer dat er hierop controle moet zijn. Zou mooi zijn dat dit niet hoefde, maar de werkelijkheid is blijkbaar anders. Jammer.

Voor wat mijn mening waard is,
Lucsje

S

Strengemama

Guest
Snakebite zei:
En wie bepaalt dan wat vervelend is? Klinkt misschien stom, maar soms komen dingen net iets anders over dan bedoeld. De afgelopen week zijn een aantal héél goede reacties gewoon weggehaald, terwijl er niets mis mee was. Ze waren het alleen niet eens met de topicstarter. Dit terwijl de topicstarter soms nog wel behoorlijk kwetsend heeft gereageerd en dit is blijven staan.

Wie kreeg toen de waarschuwing? Niet de topicstarter..

Ik bedoel maar: meten met twee maten kan al gebeuren zonder dat je het doorhebt. Dus mijn tip: kijk goed naar wat in een reactie gezegd probeert te worden, en niet alleen naar de letterlijke tekst of wie degene is die het zegt.

En op een persoonlijke noot: jammer dat abdenhaag geen mod meer is. Als je iets rapporteerde, kreeg je van hem altijd een nette bevestiging. Nu hoor je niets meer. Zou het toch wel fatsoenlijk vinden om in ieder geval te horen: "Snake, we hebben er naar gekeken. Niet aanstellen, bericht is prima. Groet, Mod X." :p
Als iemand het niet eens is met een topicstarter kun je altijd een beleefde reactie plaatsen dat je het niet eens bent en uitleggen waarom je het niet eens bent , Het is dan ook niet nodig om dat topic af te breken , En er zijn er die dat wel doen je kan ook zoals ik doen als een topic mij niet aan staat reageer ik er gewoon niet op , Of ik mail de topic starter als ik het niet eens ben met iets maar ik ga vooral dit topic niet afbreken of het belachelijk maken wat de laatste tijd erg veel gebeurd, Ik begrijp wat dl bedoeld wees blij dat mensen een post maken maar als post's blijven afgebroken worden gaat niemand meer posten en omdat je dan toch reacties krijgt die nergens op slagen en dat kan de bedoeling toch niet zijn van een forum .
Er zijn 100de topic waar ik het tottaal niet mee eens ben en zie je mij deze afbreken ??? dit is geen circus we zijn allemaal mensen dieluiers dragen en wij willen ons allemaal welcome voelen respecteer dat een beetje en alles komt goed dit is algemeen niet naar jouw gericht snake
En het is gemakkelijker om sarcastisch te zijn over een topic en opmerkingen te geven dan er iets goed van te zeggen,
En als iemand iets kwetsend post dan is daar ook een reden toe dat tot daar leid zoals het geduld verliezen van sarcastische reacties

DL25

Ik ben 100% een abtje
Forumleiding
Snakebite zei:
En wie bepaalt dan wat vervelend is? Klinkt misschien stom, maar soms komen dingen net iets anders over dan bedoeld. De afgelopen week zijn een aantal héél goede reacties gewoon weggehaald, terwijl er niets mis mee was. Ze waren het alleen niet eens met de topicstarter. Dit terwijl de topicstarter soms nog wel behoorlijk kwetsend heeft gereageerd en dit is blijven staan.

Wie kreeg toen de waarschuwing? Niet de topicstarter..

Ik bedoel maar: meten met twee maten kan al gebeuren zonder dat je het doorhebt. Dus mijn tip: kijk goed naar wat in een reactie gezegd probeert te worden, en niet alleen naar de letterlijke tekst of wie degene is die het zegt.

En op een persoonlijke noot: jammer dat abdenhaag geen mod meer is. Als je iets rapporteerde, kreeg je van hem altijd een nette bevestiging. Nu hoor je niets meer. Zou het toch wel fatsoenlijk vinden om in ieder geval te horen: "Snake, we hebben er naar gekeken. Niet aanstellen, bericht is prima. Groet, Mod X." :p
Die situatie is met alle partijen besproken dus ik snap niet waarom je denkt dat de starter er niet op is aangesproken...

Daarnaast gaat het niet alleen om dat topic maar om het geheel, reageren op een topic behoort enkel met een reactie die zinnig is en dus bij de vraag/onderwerp van het topic past, niet om iemand belachelijk te maken of het af te doen als onzin etc etc

Koekie

Gewaardeerd Lid
Met angst en beven doe ik er nu het stilzwijgen toe.

Een oorverdovend stilzwijgen, want de angst om er uit gegooid te worden begint mij nu wel heel erg groot te worden.

Strengemama

Beginneling
Koekie zei:
Met angst en beven doe ik er nu het stilzwijgen toe.

Een oorverdovend stilzwijgen, want de angst om er uit gegooid te worden begint mij nu wel heel erg groot te worden.
Zo snel word je er niet uitgegooid koekie xd

Bovenaan