Robots

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoi ik keek bij leden online... Een daar zag ik 4x robot tussen staan...
1 van Bing en 3 van Google.
Kwam heel lap tekst toen ik op de robot klikte.
Maar is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?

hiawatha

Gewaardeerd Lid
Je kunt er vanuit gaan dat alles dat op het forum staat door google en bing geïndexeerd worden, dan kan het alleen maar meevallen.. :rolleyes:

PamperMe2

Gewaardeerd Lid
Je kunt er vanuit gaan dat alles dat op het forum staat door google en bing geïndexeerd worden, dan kan het alleen maar meevallen.. :rolleyes:
De vraag is of dit wel wenselijk is. Gelukkig is de inhoud beperkt als je geen account hebt maar voel niet echt veel voor een index die uiteindelijk ervoor zorgt dat draadjes aan elkaar worden geknoopt door de verkeerde personen. Uiteraard heb je veel zelf in de hand, maar die voorzichtigheid daardoor zou de inhoud voor de echte leden ook geen goed doen.

Absorin

Event Horizon
Robots zijn makkelijk buiten te sluiten. Simpele robots.txt file in de root van de site met Disallow directieven voorkomt indexeren van de posts op ons forum. Dit moet een admin doen.

Tjerk

Loekie

Toplid
Neemt niet weg dat je er vanuit moet gaan dat alles wat je online doet min of meer publiek is of dat kan worden, in meerdere databases wordt opgeslagen, dat je telefoon meeluistert, etc..

Johna

Dadadam!
De inhoud van het forum is niet geindexeerd. Het zit sowieso achter een inlog, en Google Bot (Bing ook) loggen niet in op een site - Ze hebben er niks aan content te presenteren in de zoekresultaten waar je niet werkelijk bij kan.

Beste test is echter aan Google vragen wat ze hebben geindexeerd van de site. Ga naar Google en tik in: 'site: abdlz.nl'
Google toont je dan wat het weet over een site. Daar zitten dus geen paginas tussen met Forum berichten.

Absorin

Event Horizon
Welnu. Google zit alles te cachen. Zonet m'n eigen post hierboven met een andere, niet ingelogde browser gevonden en bekeken. Er zitten dus wel degelijk forumberichten tussen. De login heb je nodig om te kunnen posten, iedereen kan meekijken.

Tjerk

Tokido

Nieuw lid
Welnu. Google zit alles te cachen. Zonet m'n eigen post hierboven met een andere, niet ingelogde browser gevonden en bekeken. Er zitten dus wel degelijk forumberichten tussen. De login heb je nodig om te kunnen posten, iedereen kan meekijken.

Tjerk
Alleen de categorieën die beschikbaar zijn zonder inlog, Algemene Info, Info Shop en Verhalen (geen 18+). Voor de rest moet je inloggen en komt nie tin de zoekresultaten.

Bovenaan