Roza (18- ML TL WL NL BP)

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Hoofdstuk 1 Strafcorvé

Roza slenterde met de bezem over de bovenste verdieping van haar middelbare school. Ze veegde zo nu en dan was stof naar de zijkanten van de gangen. Maar eigenlijk voerde ze helemaal niets uit. Het was ook helemaal niet haar schuld dat ze hier was, ze had niets misdaan. Het enige wat ze had gedaan was dat ze onterecht straf had gekregen en daar tegenin was gegaan. En toen was haar straf dus verhoogt van "om 8 uur melden" naar "strafcorvé om 5 uur". En zo kwam het dat ze hier door deze gang slenterde.
Ze hoorde in haar hoofd al dat ze straf kreeg van de internaatleiding wanneer ze het avondeten miste. Roza woonde namelijk in een internaat sinds haar ouders waren omgekomen bij een auto-ongeluk toen zij 8 jaar oud was. Maar gelukkig zou ze er niet lang meer zijn, want over een aantal maanden werd ze achtien, en dan mocht ze volgens de regels op zichzelf gaan wonen, als ze maar eens in de week op gesprek kwam. Nou, liever eens in de week een gesprekje van een half uur dan daar vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week opgesloten te zitten. Voor Roza was het echt geen probleem om daar weg te gaan. Ze waren namelijk verschrikkelijk streng. En Roza, die al jong volwassen was geweest, had altijd het gevoel dat ze als een kleuter werd behandeld.

Ze zette haar bezem even neer tegen de muur, en plotseling merkte ze hoe nodig ze eigenlijk naar de WC moest. Het lang ophouden was altijd al een probleem geweest voor Roza, die een zwakke blaas had en af en toe 's nachts in bed plaste sinds het ongeluk waarbij haar ouders omkwamen, dit gebeurde vooral in stressperiodes.
Ze voelde aan de deur van de WC, maar deze was al door de congierges op slot gedaan. Ze keek op haar horloge. Nog maar een kwartiertje, dat zou ze wel uit moeten houden.

Maar vijf minuten later stond ze echt te knijpen. Het zou niet lang meer duren of het zou mis gaan. En dan had ze pas een probleem op het internaat. Gelukkig zag ze de nieuwe leerkracht, Nick Stone, zijn kantoor uit komen. Hij was sinds het begin van het schooljaar nieuw hier, vers van de lerarenopleiding en hij was haar mentor. Roza liep naar het toe.
"Meneer, heeft u misschien de sleutels van de toiletten?" vroeg ze hem, terwijl ze haar benen tegen elkaar drukte.
"Ja, ik zal ze even voor je pakken, ze liggen in mijn kantoor. Roza, is het niet?" antwoorde hij.
Roza wachte en hield haar hand even tussen haar benen om de druk iets te verlichten. Al snel kwam meneer Stone terug met de sleutels.
"Gaat het wel?" vroeg hij, terwijl hij onopvallend naar haar hand die ze tussen haar benen hield keek.
"Een beetje..." zei Roza twijfelend, terwijl ze de sleutels aanpakte.
Ze liep zo snel als het kon naar de toilettes. Tijdens het lopen voelde ze dat ze al een aantal druppeltjes verloor. Ze stopte de sleutel in het slot, en probeerde hem om te draaien, maar dat lukte niet meteen. Nog een aantal druppeltjes ontsnapte. Gelukkig kreeg ze de deur open, maar door de kracht die ze moest zetten met twee handen begon ze nu echt te plassen.
"Shit!" riep ze, terwijl ze zo snel mogelijk de WC binnenliep. Ze trok haar spijkerbroek en slipje naar beneden, maar zag dat daar al een flinke vlek in zichtbaar was. Tranen welde op in haar ogen. Niet huilen. Sprak ze zichzelf toe, maar toch rolde er een traan over haar lippen. Het laatste beetje plas druppelde in het toilet, en Roza begon nu echt te snikken. Ze trok haar natte broek niet omhoog maar bleef op het toilet zitten, met haar hoofd in haar handen. Zo bleef ze even zitten.
"Roza, gaat het wel?" klonk plotseling de stem van haar mentor.
Roza reageerde niet.
"Roza, kom er eens uit."
Met enige tegenzin en nog steeds snikkend trok Roza haar natte broek omhoog en stapte het WC hokje uit. Daar stond haar mentor, die natuurlijk gelijk door had wat er aan de hand was. Roza probeerde te stoppen met snikken en Nick Stone legde met een onhandig gebaar zijn hand op haar schouder. Wat moest hij nu met een leerling die nauwelijks drie jaar jonger was, die met een beplaste broek voor hem stond.
Zo stonden ze even.
"Gaat het weer een beetje, Roza?" vroeg meneer Stone.
"Ja-a." zei Roza, een beetje trillerig.
"Ga maar naar huis. We hebben het hier morgen wel over, tijdens ons kennismakingsgesprek." Owja, morgen, niet vergeten, kennismakingsgesprek. Nieuwe mentoren, voor hun nieuwe leerlingen, dus een kennismakingsgesprek.
"Bedankt." prevelde Roza, als wist ze eigenlijk niet waarvoor ze hem bedankte. En achter hem aan liep de de toilettes uit, op weg naar huis.
 

scenekid

Toplid
Re: Roza

Wow, leest heel lekker. Leuk verhaaltje, leuke opbouw, top dus :)
nou maar hopen dat we snel meer opbouw en een langer verhaal krijgen
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Re: Roza

Leuk verhaal!
Komt er nog een vervolg? Ik zou er naar uitkijken. :p
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Sorry, ik had niet gedacht dat het zo populair zou zijn.

Hoofdstuk 2 Tehuis

Snel liep Roza de oprit van het tehuis waar ze woonde op. Ze was te laat, veel te laat, doordat ze strafcorvé had gehad op school. Dat betekende bijna automatisch dat ze hier ook straf zou krijgen. Ze mocht van geluk spreken als ze er niet achter zouden komen dat ze een ongelukje had gehad, want dan zouden de rapen gaar zijn. Een zeventienjarige die het nog in haar broek deed. Het was al erg genoeg dat ze af en toe in bed plaste, waardoor ze een luier aan moest van de leiding, maar broekplassen werd pas echt bestraft.
Met haar tas in haar hand probeerde ze de vlek op haar broek te verhullen.

'Roza!' klonk een boze stem, vanuit de deuropening. De directrice van het tehuis keek haar boos aan. 'Roza, je bent alweer te laat.'
'Sorry mevrouw, ik had strafcorvé.' zei Roze verontschuldigend, terwijl ze naar de deuropening liep.
'Strafcorvé? Wat had je nu weer misdaan.' riep de directrice. Ach, schreeuw toch niet zo, mens. Niet iedereen hoeft het te horen.
'Niets, en dus ging ik er tegenin dat ik straf kreeg.' legde Roza uit.
'O, dus je deed niets? Het is ook altijd hetzelfde met jou. Die nietsdoenerij moet maar eens afgelopen zijn, jongedame.' zei de directrice. Roza was nu nog maar twee meter bij haar vandaan.
'Ga gelijk door naar de keuken, Roza!'
Roza liep voorbij de directrice, die daardoor uitzicht keek op de achterkant van haar broek, die Roza met niets kon verbergen. Snel liep ze door, terwijl ze deed alsof er niets aan de hand was.
'ROZA!' riep de directrice.
Roza stopte meteen met lopen.
'Zie ik goed dat jij als een BABY in je broek hebt geplast.' de directrice stond nu vlak achter Roza.
'Ja, mevrouw.' bracht Roza stuntelig uit.
'Naar je kamer. En blijf daar.' zei de directrice, terwijl ze Roza wegduwde.

In haar kamer aangekomen trok Roza haar kleding uit en stapte onder de douche. In de badkamerspiegel zag ze de jonge vrouw die ze was. Bijna volwassen. Niet volmaakt, maar ook niet lelijk. Opnieuw kleedde ze zich aan, en droogde ze haar haar. Toen ze net klaar was, werd er op de deur geklopt en kwam de directrice binnen.
'Dus jij hebt weer in je broek geplast, babietje Roza?' zei ze poeslief.
'Sorry mevrouw. De WC was op slot, dus ik kon niet... U weet toch... Ik kon echt...'
'Sorry, Roza, maar ik slik die smoesje van jou niet langer.' De directrice kwam op Roza af en gaf haar een klap in het gezicht. 'Jij moet maar eens leren om een zindelijke vrouw te zijn.' Nog een klap. 'Snap je dat, Roza?' Nog een klap.
'Ja-a.' zei Roza, die haar best moest doen om niet te huilen.
'Ja wie?'
'Ja, mevrouw.'
'Goedzo.' De directrice verliet de kamer, en Roza liet zich op het bed vallen, met haar hand nog op haar pijnlijke wang.
 

scenekid

Toplid
Re: Roza

luierfan_boy zei:
Nice vervolg! ze zijn wel streng daar huh?

~ LB
ja precies :eek: maar zeker een leuk verhaal, een wat langer stukje zou ook wel cool zijn, anders ben je er net weer in en is het alweer afgelopen
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Hoofdstuk 3 Kennismakingsgesprek

Roza klopte op de deur van het kantoor van meneer Stone, vanuit de kamer klonk een zacht 'Binnen.' en Roza stapte de deur binnen. Even keek ze om zich heen, de kamer van meneer Stone was anders dan alle andere kantoren waar ze tot nu doe was geweest. De gordijnen waren van een lichte stof en wapperde in de wind van het openstaande raam. Een zacht briesje van misschien wel de laatste mooie zomerdag kwam naar binnen, en deed de gordijnen lichtjes bewegen. Er stond een bureau, gemaakt van een lichte houtsoort, waarop de spullen van meneer Stone lagen. Verder stonden er enkele kasten tegen de muren, in verschillende kleuren. Ook de stoelen die aan de witte tafel in het midden van het kantoor stonden hadden verschillende kleuren.
Nick Stone keek hoe Roza om zich heen keek, voordat hij haar vroeg te gaan zitten. Zelf stond hij ook op uit zijn stoel en nam hij plaats aan de tafel.
'Roza. Ik las in je dosier dat je in een tehuis woont omdat je ouders zijn omgekomen bij een auto-ongeval, dat klopt toch?' vroeg haar mentor.
'Ja, meneer.' zei Roza.
'Je mag wel "je" en "Nick" zeggen hoor, zeker als we niet in de les zitten.' reageerde Nick.
'Ik ga je gewoon een paar vragen stellen, om je beter te leren kennen, goed.' Nick wachtte niet op antwoord. 'Hoe is het om in het internaat te wonen?'
Roza dacht aan de strenge regels en straffen, aan alle keren dat ze gestraft was, aan het grote gemis van haar ouders, aan het grote gemis in het algemeen, het gemis van iemand die een arm om haar heen zou slaan en haar zou vertellen dat alles goed kwam. Roza's ogen begonnen te prikken. 'Gaat wel.' mompelde ze.
'Gaat wel?' vroeg Nick.
Roza boog haar hoofd en antwoorde niet.
'Roza, kijk me eens aan.'
Roza keek naar voren, met ogen die gevult waren door tranen. Nick schrok er even van, maar liet niks merken. 'Je kan hier alles zeggen, oké, alles wat er hier besproken wordt blijft tussen deze vier muren.'
Plotseling voelde Roza de neiging om alles te vertellen, alles wat ze al die jaren door had moeten maken.
'Toen ik acht was overleden mijn ouders. Ze werden op de snelweg aangereden door een dronken automobilist die uiteindelijk door is gereden, nooit is er meer iets van hem gehoord.' Een traan rolde over haar wang. 'Omdat ik verder geen familie heb kwam ik in het tehuis terecht, ons huis en al onze spullen werden verkocht en er is mij vertelt dat ik bij het geld zou kunnen als ik achtien werd. Ik heb altijd gehoopt dat er een lief gezin zou komen dat mij mee zou nemen. Maar altijd waren het de anderen die weggehaald werden uit het tehuis. Ik ben daar nu een van de enige van mijn leeftijd. Sinds het ongeluk had ik 's nachts ongelukjes. Eerst zeiden ze dat ze het niet erg vonden, maar na een aantal maander begonnen ze me te vertellen dat ik het deed om hun te pesten, om hun dwars te zitten. Maar dat is niet zo, echt niet!' De tranen rolde nu echt over Roza's wangen. Ze probeerde niet eens om ze te drogen. Haar mentor stond op en liep naar haar toe, om op de stoel naast haar te gaan zitten, die hij een kwartslag draaide zodat hij tegenover haar zat. Hij keek naar het meisje, naar de tranen die over haar wangen liepen en deed wat in al die jaren niemand ooit had gedaan. Hij sloeg zijn arm om haar heen. Roza huilde nu op zijn schouder.
Toen ze weer een beetje gekalmeerd was, zei Nick: 'Heb je dit ooit aan iemand vertelt, Roza?'
'Ne- he.' snikte Roza.
'Er zijn mensen die je misschien wel willen helpen.'
'Ik wil geen hulp, ik hoef alleen maar te wachten tot januari, dan ben ik achtien en mag ik het tehuis uit en krijg ik het geld, wat zeker genoeg is om een flatje van te kopen.' Roza was nu gestopt met huilen. Ze droogde haar wangen en ogen met de mouwen van haar shirt totdat Nick haar een zakdoekje aanrijkte.
Even was het stil in de kamer.
'Ik ga even naar de WC.' melde Roza, voordat ze wegliep.

Vijf minuten later kwam ze terug. Nick was weer op de plek tegenover haar aan de tafel gaan zitten, en ook zij zette haar stoel terug op de oude plek.
'Dat van gisteren,' vroeg Nick aftastend, omdat het toch wel een moeilijk onderwerp was. 'Gebeurd dat vaker?'
'Soms.' antwoorde Roza.
Nick zag dat als een teken dat ze niet verder door wilde praten over wat er was gebeurd.
Even keken ze elkaar aan. Toen pakte hij het briefje wat voor hem lag en schoof het naar Roza. 'Ik weet dat je geen hulp wilt. Maar weet dat ik er altijd voor je ben om je te helpen. Dit uur is over twee minuten afgelopen, en ons gesprek dus ook.'
Roza keek naar het briefje, wat het adres, telefoonnummer en de emailadressen van haar mentor bevatte, ze stopte het in haar schooltas.
Nick stak zijn had uit om haar een hand te geven, maar snel deinsde ze achteruit. Ze keek hem met bange ogen aan.
'Ik ga je niet slaan hoor...' zei Nick, als grapje. Roza gaf hem snel een hand.
Terwijl ze naar de deur liep bedacht Nick zich wat hij zonet had gezegt. 'Slaan ze je?' vroeg hij.
'Soms.' antwoorde Roze.
Soms. dacht Nick, Dat had ze ook geantwoord op de vraag of ze wel vaker in haar broek plaste, betekende dat dat ze gisteren geslagen was. De deur ging dicht en Roza was vertrokken. Nick ging achter zijn bureau zitten, en wist meteen, dit gesprek zou hem niet zo maar loslaten.
 

scenekid

Toplid
Re: Roza

een heel goede schrijfstijl! je hebt oog voor detail, het maakt het heerlijk om door te komen. Af en toe wat grammaticale foutjes maar het is zeker een van de beste verhalen van de laatste tijd hier !1
 

Wil_93

Gewaardeerd Lid
Re: Roza

ben t volledig met scenekid eens, prachtige manier van schrijven. 't Houd je bij het verhaal! ga vooral zo door!

groetjes ;)
 

ikkuh!

Superlid
Re: Roza

ga zo door !1

en liefst tot het einde vh verhaal :).

al te vaak aan mooie verhalen begonnen die geen einde hebben :(
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Re: Roza

Zeker een mooi verhaal ja, vind het ook wel leuk dat je af en toe de gedachtes van Roza cursief erbij schrijft.
Ga zo door! !1
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Re: Roza

Leuk vervolg weer!
Wel hier en daar wat grammaticafoutjes inderdaad, waardoor het lezen wat moeilijker wordt.

Ik vroeg me af of je eigenlijk geschreven hebt uit eigen ervaring?
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Hoofdstuk 4 De Geur van Onraad

Roza zette zoals altijd haar fiets in de fietsenstalling van het tehuis toen ze uit school kwam. Dit keer had ze geen straf gehad, ze was gewoon op tijd en rook geen reden voor onraadt. Toen ze binnen kwam werd ze echter gelijk naar het kantoortje van de directrice gestuurd. Ze klopte op de deur en liep naar binnen. De directrice zat zoals altijd achter haar bureau. Het was een beetje een gezette vrouw met een vriendelijk uiterlijk, de jonge kinderen noemde haar altijd Juf Wilma, wat haar voornaam was, voor de ouderen (welke er maar weinig waren) was ze gewoon 'mevrouw'.
'Roza, ik heb nagedacht over gisteren. Zoiets mag niet nog een keer gebeuren. Het is niet goed voor jou en ook niet goed voor ons. We willen niet dat de mensen gaan denken dat we niet goed voor je zorgen, begrijp je dat!' dat laatste zei mevrouw een beetje boos.
'Oké.' zei Roza, twijfelend.
'Dus er komen sancties op te staan als jij een ongelukje hebt. Je zult je dan bij mij moeten melden, en wat er dan gebeurd, zie je later wel.'
'Prima.' zei Roza, nog steeds een beetje onzeker.
Roza voelde dat ze naar de WC moest. 'Mevrouw, zou ik mogen gaan, ik moet naar het toilet.'
'Wat gebeurd er als je niet gaat?'
'Dan doe ik het in mijn broek, mevrouw.'
'Net als...'
'Net als een klein kind, mevrouw.'
'Dat wil ik wel eens zien.'
Roza schrok. Ze moest drukken, en behoorlijk nodig ook.
'Maar Roza, het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij weer een broek van jou moeten wassen.' na dat gezegt te hebben opende de directrice een kast en haalde er een luier uit, zoals Roza die 's nachts ook droeg. 'Trek aan.' was de meededeling.
Roza trok de luier aan, enigzins beschaamd door haar naaktheid.
'En nu ga jij hier zitten en huiswerk maken.'
Roza haalde de boeken uit haar tas en begon aan haar huiswerk natuurkunde. Toen ze dat af had was de drang van haar blaas en darmen nog groter geworden.
'En Roza, is je luier nog schoon?' vroeg mevrouw.
'Ja, mevrouw.' antwoorde Roza, met een enigzinds opstandige toon.
'Ga dan maar verder.'
Tijdens haar wiskundehuiswerk kreeg Roza het heel zwaar. Haar blaas was bijna niet meer te houden en ze liet af en toe een windje gaan om de druk op haar darmen te verminderen.
De directrice had dit ook door. 'Roza, waarom zou je jezelf zo kwellen, vroeg of laat zul je toch je broekje bevuilen...'
De directirce had gelijk, en dat wist Roza. Ze ging iets boven haar stoel hangen, en probeerde zich te ontspannen, maar dat was moeilijker dan ze had gedacht. Het duurde heel lang, maar toen voelde Roza iets warms en nats lopen, wat in steeds grotere vloeden haar luier in liep. De luier kleuren geel en de verklikkers versprongen.
'Mag ik...'
'Nee!' kapte de directrice af, die wel had gemerkt dat Roza moest drukken.
Maar het was al te laat, een klein puntje dwong zich door haar anus, en langzaam kwam de darmstroom op gang, tot ze haar hele luier gevuld had.

Cliffhanger!
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Re: Roza

Mooi vervolg, Lily.
Ze geeft zich wel een beetje snel over om een luier aan te doen.
Maar voor de rest is het een goed vervolg. ;)
 

scenekid

Toplid
Re: Roza

Jasper-DL zei:
Ze geeft zich wel een beetje snel over om een luier aan te doen.
ja zoiets vond ik ook al. Ik dacht: zou ze niet proberen weg te rennen?
Ook niet echt een motief van die directrice om dit ineens te doen :eek:
maar het is mooi geschreven en kan denk ik nog wel een aanzienlijke lengte krijgen ;)
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
B Roza Q R 214
Similar threads

Bovenaan