Verhaal Klaar Saartje's Sinterklaasavond. Hoofdstuk 10, Final!!

Hoe vind je dit verhaal tot nu toe?!

  • 2: Slecht. (Mag ik weten waarom?)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3: Kan beter. (Wat kan er beter?)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4: Wel oke. (Wat kan er beter?)

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5: Redelijk.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    27

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 7: Boem!!

Langzaam word ik wakker door het zonnetje dat op mijn gezichtje schijnt.
Met de warme zonnestraal op men snoetje open ik langzaam en voorzichtig voor het felle licht mijn ogen.
Ineens voel ik twee handen in mijn beide heupen en met een rustige draai word ik omgedraaid op van mijn buik
naar mijn rug en kijk recht in de ogen van mama.
Ze doet mijn pyjamatruitje wat omhoog en geeft me blaaskusjes op men buikje.
"prrrrrrtttt"
"Mama, stopppp, dat kriebelllllllllt hihihihi"
Mama stopt en geeft me een dikke kus op mijn linkerwang.
"Goeiemorgen wondertje van mij! lekker geslapen meissie?, mooi met de oogjes dicht, hahaha?
Het is een heerlijk weertje vandaag deze zaterdagmorgen.
Vanmiddag komen Jonas en Loes saampjes met ome Mart en tante Karla."
Ik gaap eens diep, glimlach en knik ja.
"Jaaah leuk!! Ummm, en nog meer kadootiessss?"
"Tjaaaahh dat weet ik ook niet boeffie, dat weten alleen Sintermans en Pietermans."
"Hihihihi, SPANNEND!!!"
Mama lacht even en stapt uit bed.
Mama heeft nu gelukkig wel een nachtjapon aan.
Mana draait zich weer om naar mij en kijkt me lief maar vragend aan.
"Hoe is het met je Pampertje meis?"
Ik draai me weer om en doe net of ik deze rotvraag niet gehoord heb.
vind het echt niet leuk hoor.
De pamper zit niet verveld hoor mare uummm ja... Ik voel me nu zo klein! Net een kleine baby!!
Zijn... zullen er echt meer kindjes zijn die nog een luiertje dragen?! Ook kindjes van mijn leeftijd.
Ik ben al 6 jaar!!
Even denk ik na en dan gaap ik even flink.
Blehhh ben nog best wel moe eigenlijk.
Ik wrijf even de slaap uit mijn oogjes en hoor ineens wat gerommel, gelach en wat gebonk vanuit de gang.
Ineens waait de deur open en rent Ruben de kamer binnen.
Ik zie hem op me afkomen en stop snel mijn hoofd onder de dekens.
Niet veel laten hoor ik een zachte plof en voel ik dat er wat aan de dekens word getrokken.
"Saaaaaaaaaaaaaartjeeeeeeeee waaaaaaaaar phennnnn jij?"
Ik versta er niets van en blijf stil liggen.
"Saaaaartjuuuuhhhh pwaaarrr pwennn jaaaaj?"
"Haal je speen uit je mond en probeer het dan nog eens" roep ik.
Ik hoor Ruben even lachen en hoor een zachte slijmerige plop en dan is het voor een paar seconde stil.
"Saaaaaaarjeeeee, waar ben jij??!!"
"Hier niet hoooorrr"
En ineens word het dekbed met een snelle beweging omgeslagen en kijk ik in de kraaloogjes van Ruben.
En boemmer de boem. Hij laat zich zo vallen en beland op mijn buikje!!
Ik sla mijn armpjes om hem heen en begin hem te knuffelen.
Zo blijven we nog een minuutje of 2 liggen tot ineens Sanna de kamer inloopt met 2 luiertjes in der rechterhand.
twee Pampers.
Ik schrik er van en blijf even verstijft liggen en kijk vanaf het bed Sanna aan die Ruben aankijkt.
Een van de Pampers is duidelijk hetzelfde als die ik nu aan heb: een Pampers maatje 8.
De andere is vast een maatje 5.
De luier die mijn broertje altijd draagt als hij naar bedje gaat of tijdens een treinreis ofzo.
"Heeeeey Meneertje Poepmachientje, zal ik jouw is schone billen billie-willies gaan maken?!!"

Ruben moet lachen en springt iets te wild van het bed af maar vergeet even dat het toch best wel hoog is!!
Ik schrik en zie hoe Ruben van het bed valt en met z'n nek en hoofdje de rand van het bed raakt.
Ruben val op de grond en begint te huilen en te krijsen.
Ik schrik ervan en voel mijn luiertje wat warm worden.
Grrr niet alweer he!! verdorie!!.
Maar niet aan denken... Zucht.
Ik schrik even uit gedachten en kniel neer op de grond en til men broertje op en sluit hem in men armen.
Sanna schrikt ook en rent snel naar ons toe en gaat naast ons op de grond zitten.
Ik geef Ruben aan Sanna en ze trekt Ruben tegen haar aan en begint hem te troosten en aait rustig over zijn hoofdje.
"Rustig maar kereltje, het is al goed liefie! het is al goed!!"
Ze kijkt me aan en ik zie de tranen in de ogen van Sanna.
"Ik ga even met Ruben naar mama dan kijken we even of we niet naar de eerste hulp moeten.
Ga jij onder maar even TV kijken meissie"
Ik knik en loop voor hun uit naar beneden.
Ik loop de trap af naar beneden en pak van de salontafel de afstandsbediening en zet Netflix Kids op.
Hmmm wat ga ik eens kijken...
Ik kijk even en zie dan de afbeelding van Paw Patrol!!!
Ik klik hem aan en hij gaat verder waar ik eergister geëindigd ben en begin lekker te kijken.
Na 10 minuutjes krijg ik het toch wat koud.
Vooral men teentjes!! En vooral men dikke tenen hihihi.
Ik sta op en pak een blauwe deken uit de grote kast in de woonkamer.
Ik ga weer op de bank zitten en wikkel me lekker in.
Hmmmm, hoop dat men broertje niets heeft.
Maak me toch echt welluuuhh zorgen hoor!!
Ik kijk nog even lekker tv en probeer niet te veel aan men broertje te denken.

Ineens schrik ik wakker en zie ik Sanna naast me zitten op de bank.
"Hey meis, was je in slaap gevallen?! Met Ruben is alles goed hoor! hij heeft geen pijn.
De druktemaker is vooral erg geschrokken!"
"Ooh gelukkig!! Hoe lang heb ik geslapen eigenlijk? hoe laat is het?"
Sanna draait zich om en kijkt over het rug kussen van bank naar de klok in de keuken.
"het is nu 10 uur. je werd volgens mij wakker rond 08:30 dus je hebt nog ongeveer een klein half uurtje geslapen."
"Ooh, ooh oke, ik heb nu wel honger hoor".
"Dat is toevallig! Ik heb ook honger!! en nu?? moeten we ons uithongeren?"
"Hihihihi, neeeeehhhh dan moeten we ons een ontbijtje maken!!"
"Oohhh ja, ja dat is wel handig inderdaad."
We lachen even en Sanna wenkt me naar de keuken.
"Wat wil je eten meis? ik maak mezelf wat geroosterd brood met jam"
"Oehhh jaaaaah! jumsss!!"
"Wil je ook een kop pikzwarte koffie?!"
"Blehhhhh neeeeheeeeeejjjj Sanna. Dat lust ik toch helemaal nog niet!! En dat mag ik van mama ook nog helemaal
niet drinken!
Mag ik wel een glaasje melk?!"
"Whahaha, dat weet ik toch smurfie. Er is ook nog choco choco chocomelk!!"
Bohhh lekker!! ik glimlach en knik super wild ja!!
"Yupsss duidelijk!!"
Ze schenk me een bekertje chocomelk in en ik ga aan tafel zitten.
Pfff voel meteen weer men luiertje tussen mijn beentjes zitten.
Hij schuurt een beetje tussen mijn beentjes. auw.
Ik zet mij roze beker op tafel en Sanna gaat tegenover me zitten.
"Doen je billetjes auwa meisie?"
"Nee het doet auwa tusen mijn beentjes"
"Aah oke, dan gaan we strakjes bij het verschonen en aankleden maar eens even kijken.
Misschien dat je wat sudocréme nodig hebt tegen luieruitslag.
Ben je trouwens nog droog?"
Wat een rot vraag!! en wat is Sudacraam nu weer voor iets.
Ik wil echte niet antwoorden en drink men bekertje chocomelk op.

Sanna kijkt me aan en glimlacht even.
"Ik snap het hoor smurfie, het is ook niet niks he! Maar het komt goed!! Echt waar!
Ik kijk haar aan en knik verlegen.
Na 2 minuutjes staat Sanna op en smeert ze mij 2 sneetjes geroosterd brood met jam.
Niet veel later gaan we saampjes eten.
"Waar zijn Ruben en mama?"
"Ooh mama was Ruben even schone billies maken en zo te horen staat Ruben nu even onder de douche te spetter spatteren.
Als wij klaar zijn met ons ontbijtje dan ga jij ook even douchen meis."
"Oehhh ja lekker warm!"
Niet veel later zijn we klaar en ruimt Sana de tafel af.
"Nee die doe ik zelufff"
Ik pak mijn bekertje en mijn roze plastic bordje en zet ze op het aanrecht.
Ik kom er al bij hoor!!
"Goedzo meissie, nou dan kom dan gaan we naar boven."
We lopen saampjes naar boven en boven aangekomen komen we Ruben en mama tegen.
Mama heeft Ruben al helemaal aangekleed en hangt nu op mama's arm en zwaait even naar ons.
Mama glimlacht en kijkt ons aan.
"Hallo mooie dames, en al lekker ontbeten?"
We knikken even en ik loop door naar de badkamer.
Sanna loopt achter me aan en ik kijkt nog even om en zie dat mama Sanna met het passeren zachtjes op haar billen slaat.
Sanna word een beetje rood en rent snel voor mij uit naar binnen.
we zijn binnen en ik zie dat Sanna moeite heeft haar lach in te houden.
"Wat deed mama nou?! hihihi"
"Ooh helemaal niks hoor, jij hebt niks gezien jij neuswijsje"
We lachen even en daarna loopt Sanna naar de douchecabine en zet de douche aan op een aangename stand.
Daarna sluit ze de douchcabinedeur en kleed Sanna me rustig uit.
na wat te stoeien met men pyjamabroek die niet uit wilde en bleef haken was ik dan toch uitgekleed hihihi.
"Zo das klaar, nu je Pampertje nog even uit"
Ik blijf staan en Sanna gaat door haar hurken en maakt de eerste plakker los van de Pamper.
"Wacht!! Ummm ikke moet super nodig poepen!!"
Sanna zucht even en een paar tellen blijft het stil.
Oohh neeeee he.... ik voel het al komen!! Het... het is diarree!!
Een klein beetje komt zo in de luier...
Sanna kijkt me aan en ik kan niet meer dan naar de grond kijken.
"Ja... Vind ik niet leuk hoor.
doe het maar even in de pamper meis, kun je daarna meteen hup de douche in en maak ik je meteen schoon.
Je kunt nu niet in je nakie naar beneden, het is echt veel te koud beneden en zo wordt je echt ziek!
En je pyjama is nu nat door het vieze water op de grond.
Dat is ook vies en koud.
Dat ligt er nog van de douchbeurt van Ruben.
Ik heb hier nu even niets dat je aan kunt en om 12 uur komen ome Mart en tante Karla al samen Jonas en Loes.
Dus we hebben nog 25 minuutjes."

"Sanna... ik... ik ben klaar.
sorry ik... ik voel me niet lekker, ik heb denk ik diarree. Ik kon... ik kon het echt niet ophouden!!
Ik kijk naar Sanna en zie dat haar gezicht veranderd van boos naar bezorgd.
"Lieverdje toch!! Sorry ik had niet zo stom mogen doen! je ziet ook echt wat bleek!!
Je bent echt niet helemaal lekker he meissie?!
Sanna maakt ondertussen de plakstrips van men Pamper een voor een los en met de voorkant van de Pamper maakt ze mijn billen zo goed mogelijk schoon en rolt ze daarna de pamper op en legt hem op een droge tegen op de grond.
Ze komt voor me staan en knuffelt me even. "Het is toch wat he smurfie!. maar het komt goed!! Echt hoor, het komt goed!!"
Sanna opent de douchcabine en wenkt me vriendelijk er onder te stappen.
Ineens word er op de deur geklopt.
"Sanna sjat, de chocomelk was over de datum, hebben jullie daar van gedronken?!"
"Aahhh neeeee he, meen je niet!! Ja Saartje heeft 2 bekers ervan gedronken en heeft nu diarree en voelt zich echt niet lekker, cherm!!"
"Och nee shit hey, en dat juist nu net voor dat het bezoek komt. Umm ja goed doe der maar een Pampertje om en kijk maar of ze naar bedje wilt of dat ze er bij wilt blijven vanmiddag."


Word vervolgt...

Note:


Dit was weer een wat uitgebreider hoofdstuk.
misschien niet helemaal wat jullie verwacht hadden.
Veel situaties die in dit verhaal voorkomen heb ik of zelf
meegemaakt of ik was aanwezig bij dergelijke of dezelfde situaties.
Zo ook dat een kindje van 6 eens een keer echt goed ziek was en daardoor een vieze broek had.
Dit is niet iets dat vaak of vaker zal gebeuren in dit verhaal omdat het dan niet meer realistisch is.
Veel dingen rondom de opvoeding van kinderen word gezien als taboes.
Een aantal van die taboes doorbreek ik in dit verhaal!! Er zijn er al best wat geweest!!
Heb jij ze al gevonden? Laat het weten in de reacties!.
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
De taboes heb ik nog niet echt gevonden. Maar ik vond het wel weer een super hoofdstuk.
Ik kan niets anders zeggen dan, ga zo door !!!!
 

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 8: Mama Sanna.

Ik sta onder de douche en het heerlijke warme water glijd van mijn hoofd zo over de rest van mijn lichaam.
Ik zucht even en denk na over wat mama net vertelde tegen Sanna.
Ik moet zo meteen dus weer een luiertje om...
Het is niet dat het vervelend zit ofzo... Nouja, niet meer. Ik ben er nu wel aan gewend.
Ik vind het alleen niet eerlijk van Ruben.
Hij had toch echt gister een natte broek maar mama had er toen niets meer aan gedaan.
Umm ofwel? Eigenlijk weet ik het niet.
Ineens gaat de douchedeur open en staat Sanna er met een busje Rituals Showerfoam.
Ik kijk eens goed en zie dat ze in de andere hand het waterpistooltje van Ruben vast heeft.
Die ligt altijd bij het bad.
"Arrrrr, handen omhoog of ik schieeeeeet!!"
Ik doe snel giechelend en lachend men armpjes omhoog en Sanna spuit onder elke arm een foefje showerfoam.
Ieeehhh dat kriebelt.
Daarna maakt ze nog een grote letter S op mijn buikje.
"arrrr, staan blijven!! grrrr... arrrr."
Ik moet lachen maar blijf staan terwijl het schuim langzaam druppeltje voor druppeltje van men buikje en men armpjes afglijd.
Dan legt Sanna de spullen in de wasbak neer en zet ze snel de douche op een zachte stand en begint mij met een blauw washandje in te zepen.
Heerlijk.
Ik doe mijn oogjes dicht en voel het washandje over mijn lichaam gaan en kan even volledig ontspannen.
Daarna hoor ik Sanna even de douche cabine uitstappen en even later hoor ik der weer komen en open ik even snel men ogen en zie ik dat ze wat showerfoam op het washandje gedaan heeft.
"Arrrr beentjes uit elkaar".
Ik doe mijn beentjes uit elkaar en sta als een soort gorilla met men beentjes breed uit elkaar in de douche.
Ik doek mijn armpjes omhoog en zwaai ze in de lucht.
"Kijk ik ben een aap, een gorilla!!"
"Och jij rare flap toch hahahaha"

Van al het lachen moet ik ineens hoesten.
"Och meissie toch, je bent echt niet lekker he..."
Ik schraap daarna mij keel en krijg een vieze klodder slijm in mijn mond maar durf het niet niet door te slikken. het is zooooo vies!!!
Sanna ziet het en knikt ja en gebaard naar de grond.
Niet veel later ben ik weer helemaal fris en schoon.
"Doe maar meis! spuug het maar even uit. Ik hoor ook dat je neusje helemaal verstopt zit he!?"
Ik kijk Sanna nog eens aan en spuug vervolgens een vieze klodder groengeel slijm weg en het valt zo ploep de ploep op
de grond en word meteen door de kracht van het water naar het afvoerputje geleid, en weg is ie.
Sanna gaat verder en haalt nog een keer het washandje tussen mijn beentjes door en niet veel later ben ik klaar.
"Hmmm... je haren doen we vanavond of morgen wel, dat gaan we nu niet meer halen"
Sanna zet de kraan uit en stapt uit de douchecabine.
Ze pakt een grote handdoek en vouwt hem open, doet de douchecabine open en ik duik zo de handdoek in!
Nadat ze mij van mijn topje van meneer de dikke teen tot aan mijn aller langste haar op mijn hoofd heeft afgedroogd slaat ze de handdoek over me heen en neemt ze mijn natte pyjama mee en lopen we naar mijn slaapkamer.
Bij mijn slaapkamer aangekomen blijf ik even staan.
"Wat wil jij sjat?! wil je weer een Pampertje om, of wil je het proberen met een onderbroekje?
Je kunt niet steeds maar een luiertje om hebben.
Je bent al best een grote meid!"
Ik weet niet wat ik moet zeggen... Ik loop rustig naar mijn bede en ga ga op de rand zitten. Ik kijk even naar de grond.
Ik zucht even diep en zie dat Sanne naast me op bed gaat zitten.
"Kijk meis, als je nu een onderbroekje aanhebt dan moet je wel echt op tijd naar de wc gaan!! We krijgen zo bezoek van Jonas, Loes samen met ome Mart en tante Karla. Als je dan een ongelukje krijgt kan ik niet beloven dat de rest het niet ziet of het meekrijgt. Je zult dus echt goed je best moeten doen meis!!"
Oooohhh ik weet het echt niet!! Ik denk na... Een luiertje ziet toch niemand... of wel?! Ik weet het eigenlijk niet!
En in mijn broek plassen of ummm... poepen... ooooh neeeee.... Dat wil ik echt niet waar IEDEREEN bij is!!
Hmmm... toch maar het luiertje, de pamper dan.
Het zit best fijn maarja, ik wil gewoon het liefst geen ongelukjes meer hebben...
"Nou meis weet je wet al?"
"Ik wil wel het onderbroekje proberen maar... ik... ik ben zo bang dat het fout gaat. Dat het alweer fout gaat?
En dat zou een super grote ramp zijn!!!"
"Ik begrijp je heel goed meis! heel erg goed!! Zou ik je wat vertellen?! Ik plaste vroeger tot mijn 5e nog elke nacht in bed!!
Ik moest toen elke avond als ik naar bed ging ook een luiertje om! En raad eens wat voor luiertjes dat waren?!

"Ummm een Kruidvat luierbroekje? van die luierbroekjes die Ruben vaker aanhad
als hij thuis kwam van de opvang?!"
"Nee meis, dat waren net als jouw gewone Pampers luiertjes.
Ik weet dus héél erg goed hoe vervelend het kan zijn en het soms ook is! Maar soms kan een luiertje wel even voor een tijdje een oplossing zijn!
Zoals nu bijvoorbeeld het geval is! Ik denk dat ik jouw toch nog even een luiertje ga om doen. Als je mij of mama op tijd laat weten wanneer je moet plassen en als jij tot 15 uur in de middag je luiertje droog en schoon kunt houden, dan mag hij uit en doe ik of mama jouw weer een onderbroekje aan. Hebben we een Deal!!"
Dit klinkt goed en ik knik ja!
Sanna glimlacht, staat op en knikt richting het bed.
"Ga maar even liggen, dan pak ik even alle verschoonspulletjes."
Ik laat me achterover vallen en lig zo op men bed.
Ik schuif nog omhoog zodat ook mijn beentjes op het bed liggen.
Ik laat wel nog lekker de handdoek om mij hee hoor. brrrr. vind het maar fripsjes!!
Niet veel later komt Sanna weer terug met... de pamper en een of ander klein potje.
Ooooooh wacht dat zal wel die Sudacraam zijn tegen de luieruitslag.
Rare naam toch, hihihi.
Sanna loopt naar me toe en vouwt de handdoek wat open en pakt het potje.
Even snel probeer ik te lezen wat erop staat: Sudocreme.
Hmmm had ik het dus toch bijna goed! Hihihi. Ik kan al echt goed lezen hoor!!
Sanna draait de deksel van het potje en met haar rechterhand stopt ze haar rechter wijsvinger en ummmm.. die vinger ernaast in het potje, legt het potje aan de kant en pakt met der linkerhand mijn beentjes en pakt vervolgens mijn enkels en tilt ze omhoog.
Zo hoog dat mijn billies van het bed af komen.
Ze smeert mijn billies een voor een in met die Sudocreme.
Daarna laat ze mijn billies rustig weer op het bed zakken en smeert ze nog wat Sudocreme tussen mijn beentjes.
Z maakt daarna der handen schoon aan de handdoek en glimlacht even naar mij.
"Zo hupla, hoef je niet meer bang te zijn voor auwa billies of auwa tussen de beentjes!!"
Sanna pakt de pamper die naast ons op bed lag en vouwt hem open.
Ze pakt weer met der linkerhand mijn enkels vast en tilt ze omhoog zodat mijn billies weer van het bed af komen.
Ze pakt de Pampers luier en legt hem onder mijn billies en laat mijn billen weer rustig zakken.
Ze kijkt of de pamper goed zit en plakt een voor een de plakkertjes van de luier dicht.
"Zo nou das ook weer klaarie!! Nu maar even kleertjes uitzoeken voor deze stoere piratenmeid!"
"Ummm, mag ik een onderbroekje voor over de pamper?"
Sanna knikt en loopt naar mijn kledingkast en rommelt wat in mijn onderbroekenlade en draait zich ineens SUPER SNEL om en gooit zo
hupla een roze Frozen onderbroekje naar mijn hooft die ik maar nette plet kan ontwijken!!
"Bohhh goedzo!! jij bent snel!! Nou als je zelf even je onderbroekje aantrekt dan zoek ik verder je kleertjes uit voor vandaag.
Nou het duurde even eer ik mijn onderbroekje goed over mijn pamper heen kreeg maar het lukte!
Gelukkig maar!!

Sanna loopt naar me toe en legt een jeansbroek, een onderhemdje en een coltrui op bed.
Kun jij je zelf al aankleden meissie?
"pfff tuurlijk!! ben natuurlijk al 6 jaar he!"
"Hahahaha, oke! Laat maar zien dan! Dan doe ik ondertussen je mooie lange haren even kammen!"
Ze liep even de kamer uit en ik begon met mijn broek aan te trekken.
Het lukte maar ik voelde mijn luiertje goed zitten nu!
Ik pakte mijn onderhemdje en net op dat moment kwam Sanna weer binnen met de haarborstel, een paar elastiekjes, een paar sokken en men schoenen: leuke bruine leren laarsjes.
Ik deed mijn hemdje aan en daarna snel men coltrui.
"Zooooo jij bent snel!! maar dat zit zo toch niet lekker?"
Ik kijk Sanna aan en ze zegt even niets. Ik denk meteen aan mijn luier. zou ze mijn luier bedoelen?? zit hij niet goed?!
"Je coltrui moet andersom aan jij badmuts! hahaha."
Ze loopt naar me toe en doet mijn trui over mijn hoofd heen uit.
"Kijk is hier. Hier is het kaartje, dus dit is de achterkant."
Ze geeft de coltrui terug en ik doe hem goed om aan.
Ze komt voor me staan en stopt men onderhemdje in mijn broek en doet mijn broeksknoop dicht.
"Zo nu ziet niemand je luiertje!"
Ik glimlach en Sanna begint mijn haren te kammen terwijl ik ondertussen mijn sokken en schoenen aantrek.
Niet veel later ben ik klaar en kijk ik in de spiegel van mijn kleerkast.
Sanna heeft mij mooie ingevlochten vlechtjes gemaakt!!
Super moooooi!!!
Sanna gaat naast achter me staan, gaat door der hurken en omhelst me.
"Het komt goed sjat!! echt!! Je ziet er prachtig uit meissie!! En niemand ziet de pamper!
Geef mama Sanna eens een kus"
Ik glimlach en geef Sanna een kus op der wang.
"Word jij nu echt mijn 2e mama?!"
"Als jij dat wilt, dan wel ja! Zou jij dat willen?"
"Ummm jaaaa natuurlijk!! 2 mama's!!"
Sanna geeft me nog een knuffel en fluistert in mijn oor.
"Nou lief kind, kom hups dan gaan we naar beneden."
We lachen even en lopen mijn slaapkamer uit.


Word vervolgt...


Dit was me weer een hoofdstuk!!
Hoe vinden jullie tot nu toe het hoofdstuk?!
Dit verhaal begon op een vrijdag en speelt zich inmiddels af op een zaterdag.
De komende maandag moet Saartje natuurlijk weer naar school!
Ideeën en of suggesties zijn van harte welkom!!
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
Heel leuk hoofdstuk weer.
Blijf het leuk vinden, die manier zoals jij schrijft.
Misschien als klein idee, dat het toch niet zo lekker gaat, en dat ze, als ze naar school gaat, ook nog een luiertje om moet.
 

beddenplasser

volwassen peuter
blijven verdergaan. Het is knap lastig om een goed luierverhaal te schrijven waarbij jonge kinderen een belangrijke, zo niet hoofdrol spelen, en dan al zeker niet als het verhaal wordt opgebouwd vanuit de zienswijze van zo'n kind. In dit verhaal is dit heel mooi uitgewerkt.
 

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 9: Huisje, Boompje, Pampers, Beestje.

Ik loop de trap af en kom in de hal terecht.
Ik kijk even door het raam van de huiskamerdeur en zie ome Mart, tante Karla en Jonas en Loes al op de bank zitten.
Tante Karla ziet me staan en wenk me naar binnen.
Ik slik even diep.
Wat nou als ze het weet... Het weet dat ik een pamper om heb!
Ik schud die gedachte uit m'n hoofd en open de deur.
Ik kijk de woonkamer in en zie dat iedereen al druk in de weer is. Jonas en Loes spelen met hun Playmobil die ze hebben
meegenomen, mama is drinken aan het inschenken en oom en tante zijn wat aan het kletsen.
Tante Karla kijkt om en kijkt me aan.
"En meis, hoe is met jou dan? Hey wat heb jij een leuke coltrui aan!!"
"Hoi tante, ja leuk he!! En met mij gaat het goed hoor! Hoe is het met jouw en ome Mart?"
"Ja goed hoor mies, we zijn bijna klaar met de verbouwing van ons nieuwe huis.
Nog ongeveer 1 a 2 weekjes is het klaar en kun je weer eens komen logeren!!"
Oehh das echtlang geleden dan ik bij ome Mart en tante Karla heb gelogeerd! Misschien wel al een jaar!!
"Oehh jaaaah leuk!! Heb er nu al zin in!!"
"Aah fijn meis dan zal ik dat strakjes even met mama regelen"
Ik knik ja en ga naar Jonas en Loes en vraag of ik mee mag spelen met de Playmobil.

10 minuutjes later gaat de woonkamerdeur open en zie ik Sanna binnenlopen.
Ze kijkt me aan, glimlacht en loopt door naar de keuken waar mama wat staat klaar te maken.
Ze zijn druk aan het praten.
Dan draait ze zich weer richting woonkamer en wenkt mij, oom en tante naar de keuken.
We knikken en lopen gezamenlijk naar de keuken.
Aan gekomen in de keuken gaan we allemaal rond het aanrecht staan.
Mama en Sanna staan hand in hand naast elkaar.
Ze kijken elkaar liefjes aan. Mama zucht even diep en dan begint mama te vertellen.
"Toen Dennis 6 jaar geleden overleed wist ik niet wat ik moest doen, ik wist me geen raad.
Dat hij al die tijd al zo ziek was... Maar toen kwam ik Sanna tegen, ze kwam in mijn leven, precies op het juiste moment.
Er was meteen een vonk, een vuurtje zelfs!!
Sanna hielp mij weer de zin in het leven te zien, ze hielp mij met de zorg voor een net geboren baby (Saar) en later deed ze hetzelfde voor Ruben.
Ik heb mijn geaardheid altijd geheimgehouden omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest!
Maar nu inmiddels weet ik het wel: Sanna en ik houden van elkaar en horen bij elkaar!
Sanna komt dan ook vanaf maandag hier intrekken!"

Even is het piepjesstil en dan slaat Sanna haar arm om mama heen en begint te vertellen.
"Dat heb je super mooi en lief gezegd liefje!
Deze stap betekent gewoon heel erg veel voor ons! Samen een zijn, er voor elkaar zij, elkaar steunen en bovenal van elkaar houden!!"
Ik kijk naar men tante en zie dat ze glimlacht en er een dikke natte druppel zo over haar rechterwang naar beneden glijdt.
Ze loopt naar mama en umm mama 2 en geef ze een groepsknuffel.
"Ummm, en ikke dannn?!"
Ik wurm mij ertussen en samen wordt er even geknuffeld.
Ik kijk even om en zie dat ome Mart glimlacht en bevredigend knikt!
Mama, Sanna en tante zijn alweer druk aan het kletsen en oom wenk me naar hem toe.
"Laat hen maar even kletsen, kom dan gaan wij weer de woonkamer in."
Ruben ziet mij de woonkamer inkomen en rent op mij af en geeft mij een knuffel.
"Waaaaare wasse jij nou?! Ineens wase je weg!"
Och men kleine broertje toch! De lieverd, zo snel ongerust!
"Ach jij flap, ik was gewoon even wat kletsen in de keuken!"
"Pfff jije zelf ene flap!"
We lachen even en daarna rent Rubben weer naar Loes en Jonas en gaat hij verder met de Playmobil spelen.
Na 15 minuutjes, uum een kwartaaltje dus later komt ome Mart aan met een nieuw bekertje sinas!
Ik moet plassen, en best nodig ook!!
Ik sta op en ren naar de keuken maar waar is mama nou!?
Ik ren weer de woonkamer in en grrrr daar is mama ook niet!
En Sanna waar is zij dan?! Ik loop naar de gang en zie dat de kelderdeur open staat.
"Mama, Sanna, Klara?!
Ineens wordt er door mama geantwoord.
"We zijn hieronder meisje, blijf maar mooi boven wij komen zo!"
"Umm ik kan niet wachten..."

"Ik ga wel" hoor ik Sanna zeggen en ze loopt de trap omhoog.
Lijkt wel een olifant die de trap op stormt! Zoveel kabaal hihihi!
"En liefie wat is er zo dringend?!"
Grrr wat ik rotvraag. Maar goed. Ik zucht een diep.
"Ik... Ik moet ummm... Naar de wc"
"Och moet je plassen meid, nou dan kom!"
We lopen naar richting de wc en ik open de deur.
We lopen naar binnen, het past maar net hihihi!
Sanna kijkt even op d'r smartwatch en zakt door haar knieën.
"En meis ben je nog droog!?"



Word vervolgt...



Yups inderdaad het heeft onwijs lang geduurd voor een volgend hoofdstuk!!
Maar goed ik heb gewoon een erg druk leven met vaak een erg vol hoofd (ADHD en ADD.)
Ik heb daar de laatste tijd steeds meer last van helaas.
Vandaar dat dit hoofdstuk even net iets korter is! mare alsnog best spannend!!
 
Laatst bewerkt:

vino

Toplid
Het maakt niet uit dat we even moesten wachten. Het was weer een leuk hoofdstuk, wel een aparte wending, maar toch leuk. Het is net of je het zo vertelt, alsof jij het zelf heb mee gemaakt.
 
Bovenaan