Strand vakantie

vino

Toplid
Ik heb dit verhaal vandaag, voor het eerst gelezen. En ik vind het een top verhaal.
Ik hoop dat je nog verder gaat.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 11)

Naar het strand

"Veel plezier jongen" en ik kreeg nog een knuffel van mama. Ik pakte een plastic bal en een handdoek en liep naar Sofie.
De moeder van Sofie was buiten een tijdschrift aan het lezen. "Hoi Stefan" zei ze, Sofie is binnen. Ik wilde naar binnen lopen maar ik hoorde al snel "Wat zie jij er schattig uit" en ze gebaarde dat ik bij haar moest komen. Uit beleefdheid liep ik toch maar even naar haar toe. Ze bleef gewoon op haar stoel zitten, en ik moest vlak voor haar komen staan.
Ze trok de achterkant van mijn t-shirt een beetje omhoog en bekeek het konijn-tje. "Staat je leuk hoor!" en ze tikte een keer om mijn geluierde kont. Sofie kwam op dat moment net naar buiten gelopen. "Mam, je moet Stefan niet zo plagen" De moeder van Sofie lachte vriendelijk.

Sofie had een tas met spullen in haar hand en kwam mijn kant op gelopen. Ze sleepte met haar been over de grond en ik liep snel op haar af en pakte de tas van haar over. "Wat ben je toch een schatje" en ze wilde haar arm om mijn nek leggen. Ik had alleen ook nog een bal onder mijn arm. "Wacht even" zei ik, en ik opende haar strandtas om de bal er in te stoppen. Er zaten van allerlei spullen in haar tas maar het eerste wat mij opviel waren zwitsal billendoekjes en twee luiers! Snel stopte ik de bal in de tas alsof ik niets gezien had, en hing de tas over mijn schouder.

"Zullen we dan maar?" zei Sofie en haar moeder wenste ons veel plezier op het strand. Ze vertelde dat ze straks ook nog met Lotte zou komen. Sofie legde haar arm om mijn nek en we liepen richting de cabin van Lisa. Onderweg vertelde Sofie dat ze heel blij was dat ze mij had ontmoet. Ze was erg benieuwd naar hoe ik mijn moeder zo ver had gekregen dat ze luiers voor mij ging kopen. Ik vertelde Sofie dat mama gisteren mijn luier uit wilde doen, en dat ik toen gevraagd had of ik de luier aan mocht houden. Ik dacht dat mama het heel gek zou vinden maar ze was juist heel blij om mij weer als kleine Stefan terug te hebben. De volgende dag hebben we met elkaar afgesproken dat ik deze vakantie weer lekker klein mocht zijn en dat mama mij zou verzorgen...

"Wat lief" zei Sofie en ze gaf mij een kus. Ik vertelde dat mama allemaal baby dingetjes gekocht had, flesjes, papjes, fruithapjes en luiers. Ik vertelde Sofie dat we in de verschoon kamer achter in de winkel geweest waren om verschillende luiers te passen. Ik heb haar maar niet verteld wat er met de baby luier gebeurt is. Iedere keer als ik daar aan terug denk begint het weer te kriebelen van onderen.

"Welk cabin heeft Lisa?" vroeg Sofie. We liepen al in de SeaView straat. Volgens mijn was het nummer 6 en we liepen de veranda van nummer 6 op. Bij onze cabin zag je maar een klein stukje zee maar hier had je geweldig uitzicht!
We zagen nog niemand dus klopte we op de deur. De moeder van Lisa maakte de deur open. "Kunnen jullie nog even wachten?" en ze maakt de deur weer dicht. Op de achtergrond hoorde wij Lisa roepen. "Ik neem hem niet mee" en zo ging het nog een paar keer op en neer.. Uiteindelijk
ging de deur open en een verdrietige Lisa kwam naar buiten. Ze had gehoopt dat ze samen met ons mee naar het strand kon gaan maar nu wilde haar moeder dat haar broertje ook mee zou gaan. "Dat is toch helemaal niet erg?" zei Sofie. Lisa's gezicht fleurde al weer een beetje op.
"Dus jullie vinden dat niet erg?" Ze had schijnbaar verwacht dat wij dat niet goed zouden vinden of zo. Ze liep weer naar binnen en kwam met haar broertje weer naar buiten. "Dit is Sven" Ik zag een jongetje van een jaar of 10. Verlegen keek hij ons aan. Hij had een t-shirt aan van Koekiemonster een ruime zwembroek en een petje schuin op zijn hoofd. "Zullen we dan maar" zei Lisa en ze gaf haar broertje een hand. Zonder tegenstribbelen hield Sven haar vast en we liepen naar het strand. Het was weer een mooie dag. Het zonnetje straalde lekker en de zee wind zorgde ervoor dat het niet te warm werd. Eenmaal over de duinen zagen we dat het nog helemaal niet druk was op het strand. We kozen een mooi rustig plekje uit en legde onze handdoeken daar neer. Ik lag tussen Sofie en Sven in. Ik trok mijn schoenen uit en hielp Sofie met het uittrekken van haar schoenen. Sofie trok zelf haar jurkje uit. Zonder blikken of blozen trok ze haar jurkje omhoog. Haar luier werd direct zichtbaar maar het maakte haar niets uit. Ze had buiten de luier alleen een blauw topje met bloemetjes aan. Vorige week zou ik dit aanzicht maar niets vinden maar nu.. Ik kon er echt van genieten.
Lisa was met haar broertje bezig. Ze trok eerst zijn schoenen uit en vervolgens zijn t-shirt. Ik hoorde haar tegen Sven zeggen "Je mag je zwembroek aanhouden maar als je moet plassen moet je het zeggen" en ze mompelde iets van, dat ze geen zin had in weer een lekkende luier.
Sofie was inmiddels achter mij gekropen en trok mijn t-shirt uit. Ik zat nu in mijn nieuwe korte broekje op het strand. Mijn broekje bedekte de luier niet helemaal. Bij mijn buik en rug kwamen de witte randjes van de luier er onderuit. Omdat ik in kleermakerszit zat, zag ik langs de pijpjes ook wat wits tevoorschijn komen.
"Wil jij de korte broek ook uit?" Voor mij was dit nog steeds te spannend en ik zei dat ik ik hem liever aan wilde houden."Dan geld voor jou de zelfde regel, even melden als je moet plassen!" en ik kreeg een kus op mijn wang. Sofie ging liggen en ze vroeg of ik haar rug wilde insmeren. Ik ging langs haar zitten en begon met smeren. Ik zag dat Sven achter ons al aan het graven was met zijn schep. Lisa en Sofie kletsten lekker over wat ze gisteren allemaal gedaan hadden en ik was ondertussen klaar met de rug van Sofie. Ze draaide zich om en vroeg of ik ook haar buik wilde
insmeren. Ik kneep wat zonnebrand crème op mijn handen en begon weer met smeren. Stiekem gleed mijn hand een beetje onder de rand van haar luier want ja, juist bij de randjes kan je snel verbranden. Sofie keek mij lief aan. Ik zag dat ze het zeker niet vervelend vond. Als bonus smeerde ik haar gezicht ook maar even in. "Klaar"
Ik stond op en draaide mij om. Ik zag een mooi strand met hier en daar wat mensen. De Zee zag er mooi blauw uit. Jammer dat hij te koud is om in te zwemmen. Sven was een grote kuil aan het graven. Ik had eigenlijk wel zin om hem even te helpen.

"Moet ik jou ook nog insmeren?" Ik vertelde dat mama dat al gedaan had, en ik maakt aanstalten om naar Sven te gaan. "Kom toch maar even op jou rug liggen, dan controleer ik de randjes nog even" Ze keek mij aan en ik zag dat ze het meende.. Ze tikte met haar hand op de handdoek langs haar. Ik liep braaf terug maar voor dat ik kon gaan liggen had Sofie de randjes van mijn korte broek te pakken. "Deze doen we even uit" en ze vertelde dat ze het zonde vond als hij vies zou worden in het zand. Ik Stond weer in alleen een luier op het strand.
Sofie tikte nog een keertje de handdoek aan voor het geval dat ik het vergeten was. Ik ging naast haar op mijn rug liggen. Sofie pakte de fles zonnebrand crème en zette deze naast mij neer. Ze trok toen mijn benen uit elkaar en ging op haar knieën er tussen zitten.
“Is dit ook een dottie?" Ze herkende de plaatjes niet die op de voorkant van de luier stonden. Ik knikte een keer en Sofie kneep wat crème uit de fles op mijn buik. Met haar ene hand trok ze de luier wat naar beneden en met haar andere smeerde ze de crème uit.
Ze tilde mijn knieën een voor een omhoog om zo de luier randjes om mijn benen goed te kunnen smeren. Ik sloot mijn ogen en genoot van het gefriemel. Ik hoorde de zee in de verte ruisen en spelende kinderen om mij heen. Ik voelde mij weer heel erg klein…

"Klaar" hoorde ik Sofie zeggen, en ze ging weer langs mij zitten. "Nou kan je Sven wel even gaan helpen” Ik ging rechtop zitten en keek naar Sven die een paar meter verderop aan het graven was. Ik dacht verder nergens over na en kroop op handen en voeten naar hem toe. Ik ging op de rand van de kuil zitten. Ik vroeg aan Sven wat zullen we gaan maken?
Sven ging staan en keek een beetje moeilijk naar beneden. "Sven!" hoorde ik van achteren Lisa roepen. Verschikt keek Sven naar Lisa. Lisa gebaarde dat Sven moest komen. Sven kroop uit de kuil en liep richting Lisa "Wat hadden we nou afgesproken jongen?" Sven vertelde dat hij het vergeten was terwijl Lisa zijn broek uit trok. Nu Stond ook Sven in alleen een luier. Lisa inspecteerde zijn luier nog een keertje en hij mocht weer vertrekken. Zijn voorkant was duidelijk opgezwollen.
"Zullen we een gezichten berg gaan maken" Sven keek mij vragend aan en ik legde hem uit dat we aan alle kanten gezichten op de berg gaan maken. Het Zand was alleen te droog en we hadden een emmertje water nodig. Ik had niet zo veel zin om in alleen een luier met een emmertje naar de zee te lopen dus ik zei tegen Sven "Als jij een emmertje water haalt dan maak ik de berg af" en ik gaf hem een emmertje in zijn handen. Gelukkig liep hij gelijk naar de zee om water te halen. Ik keek hem na en zag een jongetje in niets anders dan een luier naar zee lopen. Hij was er duidelijk te groot voor.
Ik schepte nog wat extra zand op de berg en sloeg het zand mooi plat. Ik voelde dat ik moest plassen en liet het ook direct in de luier lopen. Ook mijn luier bolde nu wat meer op aan de voorkant. Sven kwam weer terug gelopen. Hij hield de emmer water met twee handen vast. Hij was er bijna maar toen.. Hij stapte in een kuil die hij niet gezien had en viel voorover. Ik sprong overeind en rende naar hem toe. Hij begon te huilen en ik troosten hem. "Heb je pijn gedaan?" Sven was gelukkig alleen maar geschrokken. Ik stond op en besefte toen eigenlijk pas dat ik in alleen een luier naar hem toe gerend was. Ik had het idee dat het hele strand naar ons aan het kijken was. Ik raapte de emmer van de grond en pakte de hand van Sven vast. Samen liepen we weer terug naar onze plek. Lisa kwam ook aangelopen en vroeg aan haar broertje wat er gebeurt was. Na wat troostende woorden snikte Sven nog een keertje. "Nu hebben we nog geen water.." Och jongen zijn Lisa, die gaat Stefan wel even halen.
Nu mocht ik op pad met een emmertje in mijn hand. Ik voelde het warme zand tussen mijn tenen en de warme luier tussen mijn benen…
Vlak bij de zee lagen best wel mooie schelpen. Ik ging op mijn hurken zitten en snuffelde wat tussen de schelpen. Mijn natte luier puilde tussen mijn bennen naar voren. Ondanks de spanning vond ik het geweldig. Ik snapte ook niet dat ik hier gewoon in alleen een luier durfde rond te lopen.
"Mooie schelpen he!" Naast mij stond een meisje met een paar schelpen in haar hand. Ze liet mij de mooiste zien.. ze had van die hele mooie gedraaide hoorntjes "Waarom heb jij een luier aan? ben jij soms een baby?" Ik wist ook niet wat ik moest zeggen en vroeg maar snel waar zij die schelpen had gevonden. Ze wees naar het einde van het strand "Bij die rotsen" Ik pakte een paar schelpen van het strand die ik voor tanden en ogen kon gebruiken en liep verder naar de zee.

Ik ging met mijn voeten in de branding staan. en probeerde water in mijn emmer te krijgen. dat lukte niet dus liep ik wat dieper de zee in. Het water was wel koud maar als je er even in staat is het goed vol te houden. Ik liep nog een beetje dieper de zee in en nu stonden mijn knieën ook onderwater.
Ik keek naar het strand en zag dat Sofie naar mij zwaaide. Ik wilde terug gaan zwaaien maar toen... Een enorme golf sloeg achter tegen mij aan en ik viel voorover in de zee. Ik probeerde op te staan maar dat lukte niet meteen. Gelukkig voelde ik weer zand onder mijn voeten en kon ik weer gaan staan. Ik had de emmer nog in mijn hand en schepte deze vol met water. Dat was koud en ik liep de zee uit. Met het lopen merkte ik al dat er iets veranderd was. Mijn luier was natuurlijk helemaal ondergelopen... Hij was nu aan alle kanten opgezwollen. Ik wilde eigenlijk snel terug rennen maar de emmer water en de gezwollen luier weerhielden mij hiervan. Wijdbeens liep ik rustig terug naar ons plekje.
Sofie had van ver gezien wat er gebeurt was en vroeg of ik mij bezeerd had. "Kom maar eens hier" en ze wees weer op mijn handdoek die tussen Sofie en Lisa in lag. Ik zette de emmer water bij Sven neer en ging op de handdoek zitten. Ik vertelde wat er gebeurt was en dat ik helemaal kopie onder was geweest. Sofie bekeek mijn luier er zei "Zullen we jou maar even een schone broek geven?" ze pakte haar tas erbij en zette deze vlak bij mij neer. Ze maakt de tas open en pakte de billendoekjes en een schone luier eruit. Ik dacht dat we ergens heen zouden lopen maar Sofie duwde mij achterover op mijn rug. Toch niet hier? en ik wilde weer overeind komen. Sofie vroeg aan Lisa of zij mij even kon plat houden. Lisa trok mij weer onderuit en legde haar hand op mijn hoofd. "Blijf maar lekker liggen manneke"
Sofie had inmiddels de schone luier opengevouwen en klaar gelegd. Ze legde een hand voorop mijn luier en met haar andere hand trok ze de vier plakkertjes los. Ik wist niet goed waar ik moest kijken en schaamde mij nu toch wel een beetje. Sofie trok de luier tussen mijn benen naar beneden en zei "Billetjes omhoog" en ze trok de luier onder mij vandaan. Ze opende het pakje zwitsal billendoekjes en pakte er een doekje uit. Ze begon nu alles af te vegen en dit voelde natuurlijk geweldig aan. Al snel begon ik bloed naar onderen te pompen of ik het nou wilde of niet.. Dit was gewoon te opwindend voor mij. De meisjes kregen dit ook in de gaten "Maar jongen toch" zei Sofie en ze legde snel de schone luier onder mij neer en trok hem tussen mijn benen omhoog. "Dat heeft Sven ook wel eens" zei Lisa als of het de gewoonste zaak van de wereld was. "Weet je wat ik dan doe?" Ik dacht, ojee dit lijk verdacht veel op vanochtend in de winkel. "Ik leg dan meestal een koud washandje erop" Ja grapjas, waar halen we hier nou een koud washandje vandaan. "Ik help mijn schatje wel even" Ze pakte een paar billendoekjes uit de verpakking. Ze trok de luier weer een beetje naar onderen en legde de billendoekjes op mijn piemel neer. ze vouwde de doekjes erom heen en vroeg aan Sofie of ze de tas er voor wilde zetten. Nu Pakte Sofie met een hand mijn piemel vast en haar andere trok ze de luier er weer overheen. Ze legde haar hand boven op de luier en begon zachtjes te wrijven. Haar hand die om mijn piemel zat begon ook te bewegen. Ik had niet zo heel veel tijd nodig in deze positie..
Ik keek naar boven en zag een paar meeuwen vliegen. Ik voelde mij het gelukkigste jongetje op de hele wereld. Sofie stopte de billendoekjes in een afvalzakje en trok de luier dicht. Ze plakte hem vast en kwam nog even langs mij liggen. Ik kreeg een kus en ik kuste haar terug... "Gaan we nog verder met de gezichten berg?" riep Sven...
 
Strand vakantie (deel 7)

7) Welkomstfeestje

Ik liep terug naar ons huisje. Mama was net begonnen met eten koken. "Was het gezellig?" Ik vertelde haar dat het gezellig was op het strand en dat we leuke spelletjes hadden gedaan. Ik had zelfs samen met Lotte een zandkasteel gemaakt.
Ze moest eens weten dat ik in alleen een luier op het strand had gezeten. Als ik daar aan terug denk, kan ik nog niet begrijpen hoe ik dat gedurfd had. Er zaten allemaal mensen om mij heen en ik zat gewoon in mijn luier op het zand. Ik kroop van links naar rechts om het zandkasteel heen. Op dat moment had ik het zelf niet eens in de gaten.
Ik vertelde aan mama dat ik het heel goed kon vinden met Sofie. Ze is echt heel aardig en ik vertelde dat ik verliefd was geworden. Mama keek blij, en zei dat ze dat al had zien aankomen.
"Maar waarom had je net weer een luier aan?" Ze had het dus gezien toen we terug kwamen lopen. Ik veel even stil en kreeg een kleur. Ik wilde het eigenlijk niet met haar overhebben en vertelde dat het een lang verhaal was. “Ik heb de tijd” zei ze, en ze keek mij vragend aan. Ik vertelde over Sofie en dat ze al haar hele leven luiers moet dragen. Hierdoor kan ze maar moeilijk vrienden maken en is ze veel alleen geweest. Ze schaamde zich ervoor en was bang mij ook weer te verliezen. Ik liet haar weten dat ik het helemaal niet erg vond en dat ik zelfs een luier aan zou doen om het haar gemakkelijker te maken.
"Wat ben je toch ook een schat" Ik kreeg een knuffel en ze was blij dat ik als zo snel iemand gevonden had om de vakantie mee te vieren.
“Ik ga even douchen mam” mama zei dat we over 20 minuten gingen eten. Ik nam een warme douche en voelde meteen dat ik behoorlijk verbrand was. Het warme water brandde op mijn huid. Ik kon mijzelf alleen afdrogen door met de handdoek te deppen. Wrijven met de handdoek deed te veel pijn.. Ik trok een onderbroek aan en liep de kamer in. "Jonge toch, wat ben jij verbrand" mama kwam aanlopen en bekeek mijn rug. Loop maar even mee dan zal jou insmeren. Ik liep achter haar aan, terug naar de badkamer.
Ga hier maar even bovenop liggen, en ze wees naar de commode. Ik klom naar boven en ging op mijn rug liggen. Mama pakte wat potjes van de schap en begon er aan te ruiken. Deze ruik wel lekker. Op de potje stond "baby lotion" Mama smeerde mijn hele voorkant in met de lotion, van mijn gezicht tot aan mijn voeten. Het voelde al heerlijk verkoelend aan. "Draai maar even om" en ik ging op mijn buik liggen. Ze smeerde achterkant ook helemaal in. De geur van de baby lotion maakte mij helemaal kalm. Mama kon er blijkbaar ook van genieten want mijn rug had ze wel drie keer gedaan..

Ik vertelde mama dat we vanavond afgesproken hadden om naar het welkomst feest te gaan. De ouders van Sofie gaan ook mee en ik vroeg of mama ook mee wilde gaan. Ik stel je wel voor aan de ouders van Sofie zei ik. "En mam.." ik veel weer even stil, en mama keek mij weer vragend aan… “Ik krijg straks weer een luier om” Ik liet haar weten dat ik het helemaal niet erg vond, en dat ik het aan Sofie beloofd had. Ik had verwacht dat mama dit niet goed zou vinden maar dat was gelukkig niet zo. Sterker nog, ze zei "Dan kan je beter nu gelijk even gaan, want over 5 minuten gaan we eten"
Dat liet ik mij geen twee keer zeggen. Ik liep gelijk naar de buren. Er was niemand buiten en de deur was dicht. Ik klopte aan bij de achterdeur. Sofie's moeder maakte de deur open. "Hoi Stefan" Moet ik haar nou om een luier vragen? Ik begon met "Ik euh.. zou euh.." ze onderbrak mij "Jij komt voor een luier toch?" en ik knikte voorzichtig. Loop maar even mee, maar je moet wel stil zijn want ze slapen net.
We liepen de donker gemaakte babykamer binnen. Lotte lag in het kleine bedje te slapen en Sofie in het grote spijlen bed. Het mobieltje boven haar bed was nog aan het draaien en er klonk een melodietje. Ze fluisterde "Klim er maar op". Ik klom zachtjes naar boven en ging om mijn rug liggen. Ze trok mijn onderbroek voorzichtig naar beneden. "Wat ruik jij lekker" en pakte een billendoekje en veegde mij nog een keer van onderen schoon. Ze pakte een schone luier en vouwde deze boven mij open. "Even je billen optillen" fluisterde ze, en ze schoof de luier onder mijn billen. Ze pakte de babypoeder en strooide wat over mij heen. Hierna trok ze de luier tussen mijn benen strak en plakte hem vast. Ik voelde meteen dat het een dikkere luier was. "Klaar" en ik mocht weer van de commode af klimmen.
We liepen de babykamer uit en in de kamer vertelde ik haar dat mijn moeder vanavond ook mee zou gaan. Dat vond ze wel gezellig en ze vroeg of ik wel iets had om aan te trekken. Ze had vanmiddag al gezien dat mijn korte broek niet groot genoeg was om over de luier heen te trekken. Ik liet haar weten dat ik daar nog niet over had nagedacht, grotere broeken heb ik niet.. "Wacht maar even” en ze liep de babykamer weer in. Niet veel later kwam ze terug met een geel kledingstuk. Ze vouwde het open en trok het over mijn hoofd. "Even jouw armpjes hierdoor steken" daarna trok ze het verder naar beneden. Aan de onderste flappen zaten drukkers. Ze ging op haar knieën zitten, en maakte de drukkers vast.
Daar stond ik dan, net als die jongen van gisteren in de supermarkt. Ik had een romper aan gekregen met daaronder een dikke luier. Pff.. ik vond het wel heftig allemaal, maar het voelde wel gelijk goed. "Nou Stefan, dan zien wij jullie straks"
Ik liep weer naar huis en zag mama al klaar zitten met het eten. "Wat zie jij er lief uit!" Ik kreeg meteen een knuffel van haar en ik moest een rondje draaien om mijn outfit te tonen. Ze voelde overal en vooral hoe dik de luier wel niet was. "Weet je nog gisteren" ik knikte ja, nu ben ik het zelf. "Wacht even" en mama liep naar binnen en kwam terug met een slabbetje. "Kijk deze lagen in de commode" en ze liet het slabbetje aan mij zien. Natuurlijk stonden er ook weer beertjes in luiers op. "Zo blijft jouw rompertje mooi schoon voor vanavond" en ze knoopte hem vast om mijn nek.

Ze had lekker gekookt. Tijdens de afwas kon ze geen genoeg krijgen van mijn outfit. Ze vertelde over vroeger dat ik tot een jaar of 6 thuis in een romper rond liep. "Weet jij dat nog?" Ik vertelde dat ik dat nog goed kon herinneren en dat het een fijne tijd was.
Mama vertelde dat mijn zwemluier inmiddels droog was. Ze had hem op de commode gelegd. Oja ships, mijn zwemluier. Ik legde mama uit dat ik die nog moet gaan terug brengen naar de winkel. “Wil jij niet meer gaan zwemmen?” Natuurlijk wil ik wel zwemmen, maar dat zou betekenen dat ik twee weken in een zwemluier zou rondlopen? Mama vroeg hoe duur de zwembroek was en gaf mij 23 euro. Ga nu maar snel betalen anders kan je morgen niet zwemmen. Daar liep ik dan, in een romper over de camping. De dikke luier puilde er aan de zijkanten uit en was duidelijk te zien. Onderweg kwam ik een moeder met kinderwagen tegen. Ze keek mij aan en lachte lief.
De winkel was gelukkig open. Ik liep naar binnen en er stonden drie klanten bij de kassa te wachten. Ik wilde eerst de winkel weer uit lopen maar ben toen toch maar in de rij gaan staan. De eerste twee klanten waren snel geholpen, maar de klant voor mij had veel vragen. Ondertussen kwam er nog en klant binnen die achter mij in de rij ging staan. "Psst, jou luier komt er onderuit" Ik keek om, en kreeg meteen een kleur. Het was een oudere dame die naar mijn luier aan het wijzen was. Ze bukte een beetje en probeerde mijn romper er overheen te trekken. Toen dat niet lukte, ging ze weer staan en trok haar schouders op.
Ik was eindelijk aan de beurt. Het was niet dezelfde dame als vanochtend . Ik probeerde uit te leggen dat ik nog 23 euro moest betalen voor een zwemluier. Ze begreep er helemaal niets van. Ik maakte zwembewegingen en wees naar mijn luier die ik aanhad. De vrouw achter mij begon zich er nu ook mee te bemoeien. "Zal ik jou even helpen jongen? " En ze vroeg aan mij wat er aan de hand was. Ik vertelde dat ik nog 23 euro voor een zwemluier moet betalen, en dat mijn zwembroek nog achter in de winkel lag. De vrouw bleek goed Frans te praten en nu was het voor de verkoopster ook duidelijk geworden. Ze gebaarde of ik even mee wilde lopen. Samen liepen naar het kamertje achter in de winkel. Op de verschoontafel lag mijn zwembroek. "This one?" En de vrouw gaf mijn zwembroek terug. Ze keek naar mij rompertje en ging op haar knieën zitten. Ze probeerde ook de romper wat beter over mijn luier te trekken. "Aha" zei ze en ze maakte de drukkers een voor een open. Ze brabbelde wat in het Frans maar ik kon het niet verstaan. Ze begon nu mij romper uit te trekken. Ik probeerde haar tegen te houden, maar ze zei lief "No, no" Ze trok nu mijn romper helemaal uit. Ik stond nu in alleen een dikke witte luier voor haar. Ze inspecteerde de luier en voelde aan de voor en achterkant. "Good, very good diaper" en ze trok mijn romper weer aan. Ze maakte de drukknopjes weer dicht. "Now good fit" bleek dat ik mijn romper verkeerd om aan had. We liepen terug naar de kassa en ik betaalde de 23 euro. Met mijn zwembroek in mijn hand liep ik terug naar ons huisje.
Ik ging buiten nog wat lezen. Het is al bijna 7 uur en dan zouden we naar Sofie gaan. "Mam ben jij ook zo klaar?" Mama was nog steeds in de badkamer bezig "Ja ik kom er aan" en toen was het tijd om te vertrekken. Ik had nog steeds alleen een rompertje aan. Ik dacht dat er wel meer kinderen zo gekleed zouden gaan. Mama was nu ook eindelijk klaar en kwam naar buiten. "Kunnen we?" mama sloot de deur en gaf mij een tik op mijn kont. "Hup hup, we gaan.."

We liepen naar de buren en ik stelde mama voor aan de familie van Sofie. Sofie had een jurkje aan en je zag bij haar geen luier zitten. Lotte had precies dezelfde romper als mij aan, alleen dan in het klein. Sofie kwam naar mij toe en fluisterde in mijn oor "Je ziet er lief uit schatje" Ze sloeg haar arm om mij heen en zo liepen we naar het plein waar het feest zou zijn.
We hoorde in de verte de muziek al spelen. Het was al druk op het plein. Ik denk dat de hele camping al aanwezig was. Er was geen tafel meer vrij maar we hadden nog 3 lege stoelen gevonden. De mama van Sofie pakte Lotte uit de buggy en ging op een stoel zitten. Haar vader wees mijn moeder de stoel erlangs aan en ging zelf op de laatste stoel zitten. Sofie en ik stonden nog te kijken. Haar vader trok Sofie naar hem toe en tilde haar op schoot. Mama vroeg het ook aan mij, maar dat wilde ik niet. Doe niet zo flauw zei Sofie, en mama pakte mijn arm en trok mij naar haar toe. Ik ging bij mama op schoot zitten.. Ze legde meteen een arm om mij heen en de andere arm ging tussen mijn benen. Er waren verschillende optredens en de clowns waren erg grappig. Mama legde haar hand een paar keer ongemerkt op de voorkant van mijn luier. Het zal wel een gewoonte zijn want ik zag het bij Lotte ook gebeuren.
Om ons heen zaten kinderen waarvan je goed kon zien dat ze ook een luier aan hadden. Maar de meeste kinderen hadden toch gewone kleren aan.
Alle kinderen werden naar voren geroepen. Sofie stond op. "Kom op Stefan" en ze pakte mijn hand vast "Jij moet ook mee" Ik had eigenlijk niet zo veel zin om in een rompertje midden in de belangstelling te gaan staan. "Je moet me helpen" Mama duwde mij naar voren en tikte op mijn kont. Sofie sloeg haar arm om mij heen en samen met de andere kinderen liepen we naar voren. Ik voelde mij niet echt op mijn gemak in mijn romper. Ik had het gevoel dat iedereen zou gaan wijzen en lachen. Ik probeerde een beetje achteraan te gaan staan maar Sofie trok mij weer mee naar voren. We kregen allemaal een knuffel beer van de camping. Bij het uit delen werden sommige kinderen geïnterviewd. En ja hoor, ik kreeg ook de microfoon voor mijn mond. De vrouw van de winkel stond voor mij. Iedereen keek mij aan. Alle kinderen en alle ouders in de zaal zagen hoe ik daar op het podium stond in een romper met daaronder duidelijk een luier, en nu ook met knuffel beer in mijn handen.. Ik kon wel door de grond zakken. De mevrouw zag dat ik het niet heel prettig vond maar toch vroeg ze hoe ik heette. "Stefan.." zei ik en ze draaide zicht weer richting het publiek. "Dit is Stefan, ik kwam hem vandaag in de winkel al tegen" ik kreeg het steeds benauwder. ze zal toch niet gaan vertellen waarom ik in de winkel was? "Veel plezier op de camping Stefan" en ze liep gelukkig weer verder. Ik kroop snel weer een beetje naar achteren.
Nadat alle kinderen een knuffel hadden gekregen mochten we weer terug naar onze plek. De vrouw vertelde dat er straks een kinderdisco in de binnenhal was.
Sofie pakte mij weer vast en we liepen terug naar onze ouders. Ze kroop gelijk weer bij haar vader op schoot. Ik stond voor mama en zij trok mij ook weer op schoot. Ze pakte de beer uit mijn hand bekeken hem even en toen kreeg ik hem in mijn nek geknuffeld.
We keken nog naar wat optredens van een clown en een zanger. Hierna was de voorstelling voorbij en ging het feest voor de kinderen binnen verder. Sofie vroeg of Lotte ook mee mocht. Haar moeder vond dat goed en zette haar op de grond. Lotte gaf mij een handje en met z'n drieën liepen we naar binnen hal. Bij de ingang was het druk en Sofie vroeg of ik haar zusje wilde optillen. Ik tilde haar van de grond en ze sloeg direct haar armen om mijn nek. Het was alsof ik mijzelf optilde.. Lotte had dezelfde romper aan en ik voelde bij haar ook duidelijk een luier zitten. Ik voelde mij hierdoor ook veel jonger.

Binnen was het een groot kinderparadijs. Verschillende klimtoestellen, glijbanen, een skelter baan, knutselhoek en een grote ballenbak. In het midden was een grote dansvloer en verschillende discolampen schenen op de grond. Er klonk vrolijke muziek en er waren wat kinderen aan het springen en dansen. Bij de ingang stond een bordje met een schoenen verboden. We gingen op een bankje zitten en trokken onze schoenen uit. Hierna mochten we de zaal in.
Lotte zag de ballenbak en wilde daar heel graag naar toe. Sofie vond het ook wel een leuk idee om weer eens in een ballenbak te liggen. "Kom op Stefan" en Sofie zei dat ik niet zo serieus moest kijken. We liepen naar de ballenbak en sprongen er in. We rolde door de ballen heen en klauterde over de zachte schuim blokken. We hadden de grootste lol. Ik hielp Lotte mee naar boven om van de glijbaan te gaan. Sofie ving haar onder weer op. Even had ik niet meer in de gaten dat ik in een romper liep, totdat... Ik moest plassen. Ik had al eerder in deze situatie gezeten en dacht, ik heb niet voor niets een luier aan. Ik stond even stil en keek vanzelf naar onderen. Ik voelde de plas in mijn luier lopen. "Lukt het?" Sofie keek mij aan en wist meteen wat ik aan het doen was. Ze pakte een plastic bal en gooide deze naar mij toe. Ik sprong weer in de ballenbak en probeerde Sofie helemaal onder de ballen te verstoppen. Ik liet mezelf er boven op vallen en Sofie pakte mij toen vast. Een arm ging om mij heen en haar andere hand legde ze onder op mijn rompertje. Ze wreef een keer over mijn luier en fluisterde in mijn oor "Lekker nat baby’tje?" Het voelde geweldig en gaf haar een kusje op haar wang. Ik voelde me heerlijk in de ballenbak. Ik kon lekker klein zijn en ik hoefde nergens aan te denken. Hierna durfde ik ook gewoon van de glijbaan af. De natte luier maakte het allemaal nog wat intenser.

Zullen we nog even gaan dansen? Haar zusje keek blij en klom al de ballenbak uit. Ik was liever nog even gebleven maar Sofie riep mij om ook mee te gaan. Onderweg kwamen we langs een groot klimtoestel. Het was wel 5 lagen hoog! Het had allemaal gangen en glijbanen en ook hier waren verschillende ballenbakken in verstopt. Ik had wel zin om daar naar binnen te gaan maar Sofie wilde eerst naar de dansvloer. Ik stampte op de grond en zei "Ik wil wel naar binnen" Het kwam er vanzelf zo uit en het klonk echt heel peuterachtig.. Sofie begon te lachen en zei "Kom op knulleke, straks misschien" en ze stak haar hand uit. Ik pakte haar hand vast en we liepen verder. Het was best wel druk op de dansvloer. De meeste kinderen waren lekker aan het springen en dansen. Sofie ging samen het haar zusje de dansvloer op, en ik stond langs de kant en keek wat rond. Ik voelde dat ik weer moest plassen. Ik had net ook al een grote plas laten lopen. Zou deze luier nog wel een plas aan kunnen? Ik probeerde te plassen maar het lukte niet. Ik moet me wat meer te ontspannen. Ik sloot mijn ogen en haalde een keer diep adem door mijn neus. Bij het uitademen begon ik te plassen. Langzaam liet ik het in mijn luier lopen. Ik voelde de warme stroom opgenomen worden en hoopte dat het niet zou gaan doorlekken. Ik voelde de opzwelling van de luier en had het idee dat hij twee keer zo dik was geworden. "Hoi, ik ben Lisa." Ik schrok, opende mijn ogen en keek in de ogen van een meisje die ik nog niet kende. Ze was denk ik net zo oud als Sofie. "Sorry, ik wilde je niet laten schrikken" Zou ze gezien hebben wat ik aan het doen was? En ben ik niet aan het doorlekken? Ik probeerde zo normaal mogelijk te reageren "Geeft niets hoor, ik ben Stefan" en voorzichtig keek ik naar beneden om te kijken of alles droog was. "Wat heb jij een leuk rompertje aan" en ze begon te vertellen dat hij heel leuk bij mij paste. Haar broertje had bijna dezelfde. Ze waren vandaag aangekomen op camping en ze vertelde dat ze in cabin SeaView 6 zat. Dit was al de 5e keer dat ze op deze camping kwamen. Ik vertelde dat het voor onde de eerste keer was en dat ik alleen met mijn moeder was gekomen. Ze vroeg in welk huisje wij zaten en toen ik dat vertelde waar wij zaten zei ze "Bebe 12? Dat zijn toch die cabins voor baby's?" en ze schrok gelijk van haar eigen reactie.
Ze keek mij aan en zag duidelijk en dikke luier onder mijn romper. "Je kan je hier bij de wc's ook verschonen" Ze zei het alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. "Ik verschoon mijn broertje hier ook altijd" en ze vertelde dat ze kon zien dat ik niet meer zo lang moest wachten, anders zou ik gaan doorlekken. . En ze vertelde van die ene keer dat haar broertje helemaal nat was geworden. Nu zie ik het meteen als ik hem moet verschonen. Ik bedankte haar voor de tip maar vertelde dat ik geen verschoon spullen had meegenomen. Hopelijk konden we dit onderwerp nu afsluiten. Ik vond het al gênant genoeg. "O, maar dat hebben ze hier allemaal liggen hoor" en ze vertelde dat alle maten luiers en verschoonspullen aanwezig zijn. "Als je wilt kan ik jou ook wel helpen" en ze keek mij lief aan. Precies op dat moment kwam Sofie met haar zusje op haar arm bij ons staan. "Ik ben er moe van" zei Sofie. Ik stelde Lisa aan haar voor. Het klikte wel tussen die twee en ondertussen kreeg ik Lotte in mijn armen geduwd. De twee dames gingen weer de dansvloer op.

"Hier is het gezellig" De moeder van Sofie kwam naast mij staan. Sofie zwaaide naar haar moeder. "Ik kom even Lotte verschonen" Ze keek mij aan en zei "Loop jij even mee Stefan" en ze liep richting de wc's. Braaf volgde ik haar zo goed als ik kon. Heel makkelijk ging dat niet meer met z'n volle luier. Sofie zwaaide een keertje naar ons en haar zusje zwaaide blij terug.
Haar moeder stond al te wachten bij de ingang van de verschoonruimte en zag mij aan komen lopen. Ze pakte haar dochter van mij over en zei "Kom jij ook maar even mee naar binnen" En ze legde haar hand achter op mijn hoofd en duwde mij de verschoonkamer in.
Binnen was het ingericht zoals een babykamer. In plaats van een bed stond er nu een grote box. Er stonden verschillende verschoontafels tegen de muur. Ze legde haar dochter op een van de grote verschoontafels neer. Ze begon allemaal hoetsie toetsie praatjes te houden en ondertussen trok ze haar rompertje los. Ze vroeg aan mij of ik een luier maat 5 wilde pakken uit de kast. Ik opende de kast en die zat helemaal vol met verschillende luiers. Ik pakte er een maat 5 uit en liep weer terug. Ik keek toe hoe zij haar dochter een schone luier gaf. Het was heel lief en intiem. Ze tilde haar dochter op en ik dacht dat we weer zouden gaan... "Klim jij er nu maar op" en ze liep richting de box. Ze zette haar dochter op het zachte kleed en pakte nog een speelgoed knuffel voor haar. Ze draaide zich om en zag mij nog steeds langs de verschoon tafel staan. "Kom op Stefan, klim er eens op" Ik begon naar boven te klimmen. Ze legde haar hand op mijn billen en hielp mij zo mee naar boven. "Ga maar op jou rug liggen" Ik draaide mij om en ging liggen. Nu is het moment van de hoetsie toetsie praatjes dacht ik… Maar in plaats van dat ging de deur opnieuw open. Een moeder met een zoontje van een jaar of 6 loopt naar binnen. "Goede avond" zegt ze en ze loopt naar de box en zwaait een keer naar het Lotte. Ze pakt dan haar zoontje op en legt hem op de verschoontafel langs ons.
De moeder van Sofie begint met het los knopen van mijn romper en ondertussen praatte de dames met elkaar. Ze hebben het over van alles, hoe goed de faciliteiten wel niet zijn tot aan het weer. Ze trok ondertussen de plakkers los van mijn luier, en keek mij een keertje aan. "Het is maar goed dat je een luier om hebt" Het gekakel van de dames begon weer en ondertussen duwde ze de voorkant van mijn luier tussen mijn benen. Ik tilde mijn billen een beetje omhoog en ze trok de luier onder mij vandaan. Ze rolde hem op en liep naar de kast met luiers. "Ik denk dat deze wel goed is" en ze liet mij de luier zien. Het was een witte en weer een dikke zo te zien. Ze vouwde hem open terwijl ze weer met de buurvrouw aan het praten was. Ik hoorde duidelijk dat deze luier meer kraakte. Ze legde de luier onder mij neer en pakte de billendoekjes. Op de zelfde manier zoals ik net bij Lotte had gezien werd ik zorgvuldig en liefde vol schoongepoetst. Hierna ging er nog wat talkpoeder overheen en trok ze de luier tussen mijn benen omhoog. Ze plakte hem vast en controleerde met haar handen of de luier overal netjes aansloot. Hierna mocht ik op mijn knieën gaan zitten. Ze pakte de achterflap van de romper vast en trok deze tussen mijn benen naar voren. Ze klikte de drukkertjes vast en klaar was ik. "Haal jij Lotte uit de box?" en ik klom van de verschoontafel af. Ik liep naar de box en besefte dat een schone luier een stuk makkelijker loopt. Ik pakte Lotte uit de box en liep terug naar haar moeder. "Ga maar vast, ik kom zo" en ik kreeg een ai over mijn bol. Ik liep weer naar binnen en zag Sofie en Lisa nog steeds samen aan het dansen waren. Ik ging op een bankje zitten en zette Lotte bij mij op schoot.
Sofie en Lisa kwamen aangelopen en nog hieper van het dansen stonden ze voor mij. De muziek stopte met spelen en de grote lampen gingen aan. Het feestje was voorbij. Iedereen ging zijn schoenen weer aandoen bij de uitgang. We spraken af om morgenvroeg naar het strand te gaan. We zouden om 10 uur bij Lisa verzamelen. Lisa ging zelf naar huis en wij liepen met z'n allen naar huis. Sofie had haar arm weer om mij heen gelegd en we probeerde een beetje achterop te lopen. "Ik heb een fijne dag gehad" zei Sofie en ik moest toegeven dat ik er ook wel van genoten had. Ik vertelde haar hoe ik de dag beleefd had en dat ik er in het begin erg tegenop zag. Maar nu vond ik het zelfs fijn om in een luier rond te lopen... Sofie lachte lief gaf mij een kusje en zei fluisterde in mijn oor.. "Ik ook.." Ik dacht dat ze het juist verschrikkelijk vond, en nu geeft ze toe dat ze het eigenlijk helemaal niet erg vindt? "Ik vind het fijn als mama mij vertroeteld als een baby" Ik vertelde haar dat de dag er bijna op zat en dat ik morgen weer in een gewone broek zou rondlopen. Ik had haar immers een dag in een luier beloofd niet de hele vakantie. Sofie keek heel erg bedroeft.. “Dan ben ik morgen de enige in een luier op het strand” Ik zag aan haar waterige ogen dat ze bijna moest huilen. Ik vertelde dat ik het ook wel wilde maar ik niet wist hoe ik het aan mama zou uitleggen. Ik vertelde dat ik in ieder geval een zwemluier had gekocht voor in het zwembad. Dat fleurde haar weer een beetje op.

Het was inmiddels al laat geworden en we namen afscheid van elkaar. Ik liep samen met mama naar onze bebe 12. Ik was moe en ging mijn tanden poetsen. Ik keek in de spiegel en zag mij zelf staan. De luier voelde heerlijk aan en wilde hem eigenlijk helemaal niet uitdoen. Ik spoelde mijn mond en liep de kamer in. Mama zat op de bank naar haar telefoontje te kijken. Ik zei dat ik moe was en naar bed wou gaan. "Zal ik jou dan even helpen?" en ze stond direct op. "Kom maar" en we liepen de babykamer op. Ik wilde eigenlijk met romper en luier in bed kruipen en nu wil mama mijn luier natuurlijk uit doen.. "Klim maar even hierop" en ze wees naar de commode. Wat moest ik nou, ik wilde heel graag de luier aanhouden. Ik klom toch maar naar boven en ging op mijn rug liggen. Mama keek lief naar mij en ze voelde overal aan mijn rompertje. Ook bekeek ze uitvoerig hoe de luier een beetje onder mijn romper uitstak. Ze trok een drukkertje los en toen nog een.. Ik wilde de hele tijd roepen "Stop!" maar ik durfde niet.. Ze had nu de laatste drukker losgemaakt en de flap omhoog getrokken. Ze bekeek mijn luier en wreef er een keer overheen. "Hij past jou perfect" zei ze.. en ze wilde de eerste plakstrip los trekken. "Nee!" Riep ik, mama keek verbaast naar mij en vroeg wat er aan de hand was. "Ik... Ik wil... " mama keek mij lief aan en zei "Wat is er liefje" ik schraapte mijn keel en verzamelde alle moet bij elkaar "Ik.. wil de luier aan houden" Mama keek verbaast en vroeg waarom dat ik dat wilde. Ik vertelde hoe fijn ik het vandaag had gehad. Ik kon weer klein zijn op het strand en in de ballenbak. Ik genoot ervan om niet na te hoeven denken over de grote mensen problemen van afgelopen jaar. Ik kreeg tranen in mijn ogen en toen begon ik te huilen... Mama troosten mij maar ook zij hield het niet droog. Mama begon mij te knuffelen terwijl ik nog op mijn rug op de commode lag. Al snel kwam ik weer tot rust. Mama vertelde dat ze het helemaal geen probleem vond en dat ze mij graag wilde verzorgen. Mama voelde nog een keertje aan mijn luier en zei "Deze kan je vannacht nog wel aanhouden" en ze begon mijn rompertje weer dicht te drukken. Wat was ik blij dat ik “nee” had durven roepen. Als ik dat niet had gedaan, dan had ik nu weer een onderbroek aan. Mama duwde de laatste drukker weer dicht. Ze legde een hand op mijn voorhoofd en haar andere hand op mijn buik. Ze keek mij lief aan en vertelde dat ik me nergens voor hoefde te schamen. Ze was blij dat ik zo eerlijk en open tegen haar kon zijn. Haar linker hand kwam nu ook op mijn buik te liggen. Ik ben blij dat ik nog een keertje voor mijn kleine Stefan kan zorgen. Haar rechterhand schoof nu naar onderen en stopte boven op mijn luier. Het voelde geweldig en ik wou dat ik zo de hele nacht kon blijven liggen. Ik voelde me de gelukkigste jongen op de hele wereld.
"Morgen kijken we wel weer verder" en ik mocht ik in mijn bedje klimmen. Mama had al de dekens opengeslagen en een stoel klaargezet. Ik klom op de stoel en over de spijlen in het ledikantje. "Ga maar lekker liggen" en ze pakte mijn nieuwe knuffelbeer en legde die naast mij neer. Ze trok de dekens over ons heen en ze aaide door mijn haren heen. "Welterusten knulletje"
MOoi verhaal lees later even verder
 
Strand vakantie (deel 11)

Naar het strand

"Veel plezier jongen" en ik kreeg nog een knuffel van mama. Ik pakte een plastic bal en een handdoek en liep naar Sofie.
De moeder van Sofie was buiten een tijdschrift aan het lezen. "Hoi Stefan" zei ze, Sofie is binnen. Ik wilde naar binnen lopen maar ik hoorde al snel "Wat zie jij er schattig uit" en ze gebaarde dat ik bij haar moest komen. Uit beleefdheid liep ik toch maar even naar haar toe. Ze bleef gewoon op haar stoel zitten, en ik moest vlak voor haar komen staan.
Ze trok de achterkant van mijn t-shirt een beetje omhoog en bekeek het konijn-tje. "Staat je leuk hoor!" en ze tikte een keer om mijn geluierde kont. Sofie kwam op dat moment net naar buiten gelopen. "Mam, je moet Stefan niet zo plagen" De moeder van Sofie lachte vriendelijk.

Sofie had een tas met spullen in haar hand en kwam mijn kant op gelopen. Ze sleepte met haar been over de grond en ik liep snel op haar af en pakte de tas van haar over. "Wat ben je toch een schatje" en ze wilde haar arm om mijn nek leggen. Ik had alleen ook nog een bal onder mijn arm. "Wacht even" zei ik, en ik opende haar strandtas om de bal er in te stoppen. Er zaten van allerlei spullen in haar tas maar het eerste wat mij opviel waren zwitsal billendoekjes en twee luiers! Snel stopte ik de bal in de tas alsof ik niets gezien had, en hing de tas over mijn schouder.

"Zullen we dan maar?" zei Sofie en haar moeder wenste ons veel plezier op het strand. Ze vertelde dat ze straks ook nog met Lotte zou komen. Sofie legde haar arm om mijn nek en we liepen richting de cabin van Lisa. Onderweg vertelde Sofie dat ze heel blij was dat ze mij had ontmoet. Ze was erg benieuwd naar hoe ik mijn moeder zo ver had gekregen dat ze luiers voor mij ging kopen. Ik vertelde Sofie dat mama gisteren mijn luier uit wilde doen, en dat ik toen gevraagd had of ik de luier aan mocht houden. Ik dacht dat mama het heel gek zou vinden maar ze was juist heel blij om mij weer als kleine Stefan terug te hebben. De volgende dag hebben we met elkaar afgesproken dat ik deze vakantie weer lekker klein mocht zijn en dat mama mij zou verzorgen...

"Wat lief" zei Sofie en ze gaf mij een kus. Ik vertelde dat mama allemaal baby dingetjes gekocht had, flesjes, papjes, fruithapjes en luiers. Ik vertelde Sofie dat we in de verschoon kamer achter in de winkel geweest waren om verschillende luiers te passen. Ik heb haar maar niet verteld wat er met de baby luier gebeurt is. Iedere keer als ik daar aan terug denk begint het weer te kriebelen van onderen.

"Welk cabin heeft Lisa?" vroeg Sofie. We liepen al in de SeaView straat. Volgens mijn was het nummer 6 en we liepen de veranda van nummer 6 op. Bij onze cabin zag je maar een klein stukje zee maar hier had je geweldig uitzicht!
We zagen nog niemand dus klopte we op de deur. De moeder van Lisa maakte de deur open. "Kunnen jullie nog even wachten?" en ze maakt de deur weer dicht. Op de achtergrond hoorde wij Lisa roepen. "Ik neem hem niet mee" en zo ging het nog een paar keer op en neer.. Uiteindelijk
ging de deur open en een verdrietige Lisa kwam naar buiten. Ze had gehoopt dat ze samen met ons mee naar het strand kon gaan maar nu wilde haar moeder dat haar broertje ook mee zou gaan. "Dat is toch helemaal niet erg?" zei Sofie. Lisa's gezicht fleurde al weer een beetje op.
"Dus jullie vinden dat niet erg?" Ze had schijnbaar verwacht dat wij dat niet goed zouden vinden of zo. Ze liep weer naar binnen en kwam met haar broertje weer naar buiten. "Dit is Sven" Ik zag een jongetje van een jaar of 10. Verlegen keek hij ons aan. Hij had een t-shirt aan van Koekiemonster een ruime zwembroek en een petje schuin op zijn hoofd. "Zullen we dan maar" zei Lisa en ze gaf haar broertje een hand. Zonder tegenstribbelen hield Sven haar vast en we liepen naar het strand. Het was weer een mooie dag. Het zonnetje straalde lekker en de zee wind zorgde ervoor dat het niet te warm werd. Eenmaal over de duinen zagen we dat het nog helemaal niet druk was op het strand. We kozen een mooi rustig plekje uit en legde onze handdoeken daar neer. Ik lag tussen Sofie en Sven in. Ik trok mijn schoenen uit en hielp Sofie met het uittrekken van haar schoenen. Sofie trok zelf haar jurkje uit. Zonder blikken of blozen trok ze haar jurkje omhoog. Haar luier werd direct zichtbaar maar het maakte haar niets uit. Ze had buiten de luier alleen een blauw topje met bloemetjes aan. Vorige week zou ik dit aanzicht maar niets vinden maar nu.. Ik kon er echt van genieten.
Lisa was met haar broertje bezig. Ze trok eerst zijn schoenen uit en vervolgens zijn t-shirt. Ik hoorde haar tegen Sven zeggen "Je mag je zwembroek aanhouden maar als je moet plassen moet je het zeggen" en ze mompelde iets van, dat ze geen zin had in weer een lekkende luier.
Sofie was inmiddels achter mij gekropen en trok mijn t-shirt uit. Ik zat nu in mijn nieuwe korte broekje op het strand. Mijn broekje bedekte de luier niet helemaal. Bij mijn buik en rug kwamen de witte randjes van de luier er onderuit. Omdat ik in kleermakerszit zat, zag ik langs de pijpjes ook wat wits tevoorschijn komen.
"Wil jij de korte broek ook uit?" Voor mij was dit nog steeds te spannend en ik zei dat ik ik hem liever aan wilde houden."Dan geld voor jou de zelfde regel, even melden als je moet plassen!" en ik kreeg een kus op mijn wang. Sofie ging liggen en ze vroeg of ik haar rug wilde insmeren. Ik ging langs haar zitten en begon met smeren. Ik zag dat Sven achter ons al aan het graven was met zijn schep. Lisa en Sofie kletsten lekker over wat ze gisteren allemaal gedaan hadden en ik was ondertussen klaar met de rug van Sofie. Ze draaide zich om en vroeg of ik ook haar buik wilde
insmeren. Ik kneep wat zonnebrand crème op mijn handen en begon weer met smeren. Stiekem gleed mijn hand een beetje onder de rand van haar luier want ja, juist bij de randjes kan je snel verbranden. Sofie keek mij lief aan. Ik zag dat ze het zeker niet vervelend vond. Als bonus smeerde ik haar gezicht ook maar even in. "Klaar"
Ik stond op en draaide mij om. Ik zag een mooi strand met hier en daar wat mensen. De Zee zag er mooi blauw uit. Jammer dat hij te koud is om in te zwemmen. Sven was een grote kuil aan het graven. Ik had eigenlijk wel zin om hem even te helpen.

"Moet ik jou ook nog insmeren?" Ik vertelde dat mama dat al gedaan had, en ik maakt aanstalten om naar Sven te gaan. "Kom toch maar even op jou rug liggen, dan controleer ik de randjes nog even" Ze keek mij aan en ik zag dat ze het meende.. Ze tikte met haar hand op de handdoek langs haar. Ik liep braaf terug maar voor dat ik kon gaan liggen had Sofie de randjes van mijn korte broek te pakken. "Deze doen we even uit" en ze vertelde dat ze het zonde vond als hij vies zou worden in het zand. Ik Stond weer in alleen een luier op het strand.
Sofie tikte nog een keertje de handdoek aan voor het geval dat ik het vergeten was. Ik ging naast haar op mijn rug liggen. Sofie pakte de fles zonnebrand crème en zette deze naast mij neer. Ze trok toen mijn benen uit elkaar en ging op haar knieën er tussen zitten.
“Is dit ook een dottie?" Ze herkende de plaatjes niet die op de voorkant van de luier stonden. Ik knikte een keer en Sofie kneep wat crème uit de fles op mijn buik. Met haar ene hand trok ze de luier wat naar beneden en met haar andere smeerde ze de crème uit.
Ze tilde mijn knieën een voor een omhoog om zo de luier randjes om mijn benen goed te kunnen smeren. Ik sloot mijn ogen en genoot van het gefriemel. Ik hoorde de zee in de verte ruisen en spelende kinderen om mij heen. Ik voelde mij weer heel erg klein…

"Klaar" hoorde ik Sofie zeggen, en ze ging weer langs mij zitten. "Nou kan je Sven wel even gaan helpen” Ik ging rechtop zitten en keek naar Sven die een paar meter verderop aan het graven was. Ik dacht verder nergens over na en kroop op handen en voeten naar hem toe. Ik ging op de rand van de kuil zitten. Ik vroeg aan Sven wat zullen we gaan maken?
Sven ging staan en keek een beetje moeilijk naar beneden. "Sven!" hoorde ik van achteren Lisa roepen. Verschikt keek Sven naar Lisa. Lisa gebaarde dat Sven moest komen. Sven kroop uit de kuil en liep richting Lisa "Wat hadden we nou afgesproken jongen?" Sven vertelde dat hij het vergeten was terwijl Lisa zijn broek uit trok. Nu Stond ook Sven in alleen een luier. Lisa inspecteerde zijn luier nog een keertje en hij mocht weer vertrekken. Zijn voorkant was duidelijk opgezwollen.
"Zullen we een gezichten berg gaan maken" Sven keek mij vragend aan en ik legde hem uit dat we aan alle kanten gezichten op de berg gaan maken. Het Zand was alleen te droog en we hadden een emmertje water nodig. Ik had niet zo veel zin om in alleen een luier met een emmertje naar de zee te lopen dus ik zei tegen Sven "Als jij een emmertje water haalt dan maak ik de berg af" en ik gaf hem een emmertje in zijn handen. Gelukkig liep hij gelijk naar de zee om water te halen. Ik keek hem na en zag een jongetje in niets anders dan een luier naar zee lopen. Hij was er duidelijk te groot voor.
Ik schepte nog wat extra zand op de berg en sloeg het zand mooi plat. Ik voelde dat ik moest plassen en liet het ook direct in de luier lopen. Ook mijn luier bolde nu wat meer op aan de voorkant. Sven kwam weer terug gelopen. Hij hield de emmer water met twee handen vast. Hij was er bijna maar toen.. Hij stapte in een kuil die hij niet gezien had en viel voorover. Ik sprong overeind en rende naar hem toe. Hij begon te huilen en ik troosten hem. "Heb je pijn gedaan?" Sven was gelukkig alleen maar geschrokken. Ik stond op en besefte toen eigenlijk pas dat ik in alleen een luier naar hem toe gerend was. Ik had het idee dat het hele strand naar ons aan het kijken was. Ik raapte de emmer van de grond en pakte de hand van Sven vast. Samen liepen we weer terug naar onze plek. Lisa kwam ook aangelopen en vroeg aan haar broertje wat er gebeurt was. Na wat troostende woorden snikte Sven nog een keertje. "Nu hebben we nog geen water.." Och jongen zijn Lisa, die gaat Stefan wel even halen.
Nu mocht ik op pad met een emmertje in mijn hand. Ik voelde het warme zand tussen mijn tenen en de warme luier tussen mijn benen…
Vlak bij de zee lagen best wel mooie schelpen. Ik ging op mijn hurken zitten en snuffelde wat tussen de schelpen. Mijn natte luier puilde tussen mijn bennen naar voren. Ondanks de spanning vond ik het geweldig. Ik snapte ook niet dat ik hier gewoon in alleen een luier durfde rond te lopen.
"Mooie schelpen he!" Naast mij stond een meisje met een paar schelpen in haar hand. Ze liet mij de mooiste zien.. ze had van die hele mooie gedraaide hoorntjes "Waarom heb jij een luier aan? ben jij soms een baby?" Ik wist ook niet wat ik moest zeggen en vroeg maar snel waar zij die schelpen had gevonden. Ze wees naar het einde van het strand "Bij die rotsen" Ik pakte een paar schelpen van het strand die ik voor tanden en ogen kon gebruiken en liep verder naar de zee.

Ik ging met mijn voeten in de branding staan. en probeerde water in mijn emmer te krijgen. dat lukte niet dus liep ik wat dieper de zee in. Het water was wel koud maar als je er even in staat is het goed vol te houden. Ik liep nog een beetje dieper de zee in en nu stonden mijn knieën ook onderwater.
Ik keek naar het strand en zag dat Sofie naar mij zwaaide. Ik wilde terug gaan zwaaien maar toen... Een enorme golf sloeg achter tegen mij aan en ik viel voorover in de zee. Ik probeerde op te staan maar dat lukte niet meteen. Gelukkig voelde ik weer zand onder mijn voeten en kon ik weer gaan staan. Ik had de emmer nog in mijn hand en schepte deze vol met water. Dat was koud en ik liep de zee uit. Met het lopen merkte ik al dat er iets veranderd was. Mijn luier was natuurlijk helemaal ondergelopen... Hij was nu aan alle kanten opgezwollen. Ik wilde eigenlijk snel terug rennen maar de emmer water en de gezwollen luier weerhielden mij hiervan. Wijdbeens liep ik rustig terug naar ons plekje.
Sofie had van ver gezien wat er gebeurt was en vroeg of ik mij bezeerd had. "Kom maar eens hier" en ze wees weer op mijn handdoek die tussen Sofie en Lisa in lag. Ik zette de emmer water bij Sven neer en ging op de handdoek zitten. Ik vertelde wat er gebeurt was en dat ik helemaal kopie onder was geweest. Sofie bekeek mijn luier er zei "Zullen we jou maar even een schone broek geven?" ze pakte haar tas erbij en zette deze vlak bij mij neer. Ze maakt de tas open en pakte de billendoekjes en een schone luier eruit. Ik dacht dat we ergens heen zouden lopen maar Sofie duwde mij achterover op mijn rug. Toch niet hier? en ik wilde weer overeind komen. Sofie vroeg aan Lisa of zij mij even kon plat houden. Lisa trok mij weer onderuit en legde haar hand op mijn hoofd. "Blijf maar lekker liggen manneke"
Sofie had inmiddels de schone luier opengevouwen en klaar gelegd. Ze legde een hand voorop mijn luier en met haar andere hand trok ze de vier plakkertjes los. Ik wist niet goed waar ik moest kijken en schaamde mij nu toch wel een beetje. Sofie trok de luier tussen mijn benen naar beneden en zei "Billetjes omhoog" en ze trok de luier onder mij vandaan. Ze opende het pakje zwitsal billendoekjes en pakte er een doekje uit. Ze begon nu alles af te vegen en dit voelde natuurlijk geweldig aan. Al snel begon ik bloed naar onderen te pompen of ik het nou wilde of niet.. Dit was gewoon te opwindend voor mij. De meisjes kregen dit ook in de gaten "Maar jongen toch" zei Sofie en ze legde snel de schone luier onder mij neer en trok hem tussen mijn benen omhoog. "Dat heeft Sven ook wel eens" zei Lisa als of het de gewoonste zaak van de wereld was. "Weet je wat ik dan doe?" Ik dacht, ojee dit lijk verdacht veel op vanochtend in de winkel. "Ik leg dan meestal een koud washandje erop" Ja grapjas, waar halen we hier nou een koud washandje vandaan. "Ik help mijn schatje wel even" Ze pakte een paar billendoekjes uit de verpakking. Ze trok de luier weer een beetje naar onderen en legde de billendoekjes op mijn piemel neer. ze vouwde de doekjes erom heen en vroeg aan Sofie of ze de tas er voor wilde zetten. Nu Pakte Sofie met een hand mijn piemel vast en haar andere trok ze de luier er weer overheen. Ze legde haar hand boven op de luier en begon zachtjes te wrijven. Haar hand die om mijn piemel zat begon ook te bewegen. Ik had niet zo heel veel tijd nodig in deze positie..
Ik keek naar boven en zag een paar meeuwen vliegen. Ik voelde mij het gelukkigste jongetje op de hele wereld. Sofie stopte de billendoekjes in een afvalzakje en trok de luier dicht. Ze plakte hem vast en kwam nog even langs mij liggen. Ik kreeg een kus en ik kuste haar terug... "Gaan we nog verder met de gezichten berg?" riep Sven...
@knuf zou leuk zijn als je ooit nog een vervolg op dit mooie verhaal schrijft
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
VincentKoridon Luier op het strand Polls 58
L Strand 16+ Board 3
VincentKoridon Luieren op het strand Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 31
diaper92 Luiers op strand 16+ Board 18
TBFurry Het Strand en luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Babydre Lekker strand dagje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
A Nog niet klaar De vakantie V 13
F Nog niet klaar Nog steeds een grote meid?? N 93
D Vakantie(luier)maatje(s) gezocht Contact advertenties 8
L Niet kunnen plassen onderweg auto vakantie Broekplassers en Poepers 1
L Plassen onderweg vakantie 16+ Board 1
pampervuller Vakantie geboekt naar Disney world, 2024 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
DaddyNHWF Laatste dagen van mijn vakantie goed eindigen AB/DL Fotos 0
L Ook op vakantie? Contact advertenties 2
L Strikslip gemist op vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
André Adult Baby Wie gaat er naar Egypte op vakantie en welke streek. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
A Vakantie nu 3 weken 24 7 luieren Contact advertenties 2
M Luier om op vakantie/verschonen tijdens reis.2 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
maxicosie Max Vakantieman: Neem een Luier mee op vakantie Pub 1
H Vakantie VVV 1
A Wat is jouw abdl droom vakantie of weekend Pub 20
Watermeloen Nog 1 weekje vakantie Contact advertenties 0
briekje 3x raden wat ik tegenkom op vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
MaxxToddlerLife Abdl vakantie Gran Canaria Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
K Ik ga op vakantie en neem mee.... Pub 8
LittleOrion AB vakantie in Drenthe Kalender 17
R Vakantie Curacao Contact advertenties 9
lovediaper Incontinent en vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 17
Waggelaar Ondeugende vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Luierboyamersfoort Vakantie AB/DL Fotos 12
L Vakantie 16+ Board 4
Luiersersen Vakantie V 7
Remco1992 Nog niet klaar Vakantie naar Madrid V 13
lisa Vakantie Pub 35
Little Endy ABDL-camping? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 20
John Vakantie in eigen land (Amsterdam?) Pub 18
incoluier Vakantie en corona/covid19 Pub 27
annemiek we gaan op vakantie ( knuf ) Spelletjes 78
Plasbibs Vakantie 2002 Broekplassers en Poepers 1
Jappie1996 Verhaal Klaar Op vakantie bij tante Celine O 221
Limbonees Vakantie Pub 14
K Vakantie in Portugal. Broekplassers en Poepers 2
K Luiers op vakantie. Waar te koop? Broekplassers en Poepers 6
I Vakantie verrassing 16+ Board 13
L vakantie 16+ Board 6
yellow rose waar gaan jullie op vakantie?? (naamswijziging!) Pub 39
bluesbrother1984 Vakantie Florida America Algemeen 2
slaaf.johannes De vakantie van radiotijger 16+ Verhalen 13
Q vakantie zweden noorwegen. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
D De vakantie V 3
Similar threads


















































Bovenaan