Strand vakantie

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie.

Daar zit ik dan, gekleed in alleen een luier te spelen op een druk strand. Ik ben bezig het mooiste kasteel van het strand te bouwen.

Hallo ik ben Stefan en ga jullie nu vertellen hoe ik een aantal jaren geleden in deze situatie terecht ben gekomen.

1) Op vakantie.

De zomervakantie is weer in aantocht. Nog maar een paar weken naar school en dan heb ik er weer een leerjaar opzitten. Het was een moeilijk jaar geweest maar ik had gelukkig net genoeg punten om over te gaan. Ik denk dat ik volgend jaar nog beter mijn best moet gaan doen om het examen te kunnen halen.
Het was thuis ook een zwaar jaar geweest. De scheiding van mijn ouders leverde heel wat extra stress op. Ze hebben inmiddels alle twee nieuwe woonruimte gevonden en ik pendelde tussen deze twee adressen op en neer. In beide huizen had ik een ingerichte kamer, maar het voelde nog niet als eigen. Ik miste mijn oude kamertje.
Dit jaar ging ik voor het eerst alleen mijn moeder op vakantie. Mijn vader had het te druk op zijn werk en had ook nog geen vakantie plannen gemaakt. Van mijn moeder mocht ik als enig kind kiezen waar we naar toe zouden gaan. Helaas was het budget te beperkt voor een verre vakantie. Na twee weken zoeken naar een geschikte camping, kwam ik een advertentie tegen in de krant.
'New Camping besoins spéciaux' Het was direct aan het strand en volgens de advertentie inclusief ingerichte cabin. Ik scheurde de advertentie uit de krant en legde hem op de keukentafel neer.

Tijdens het avond eten vroeg ik aan mijn moeder of ze de advertentie had gezien. Ze had het inderdaad bekeken en zei dat dat het wel iets voor ons zou kunnen zijn. “Ik hoop dat er nog plek voor ons is” Na het eten bezochte we samen de website en bekeken we de plaatjes van de camping. Een mooi strand, een grote speeltuin, een camping winkel en twee zwembaden. De afbeelding van het zwembad lied alleen het peuterbadje zien. Het andere bad zal wel niet op de foto gezet zijn. De inrichting van de cabins was netjes. Er waren twee slaapkamers en een woonkamer / keuken. Er was ook een afbeelding van een slaapkamer die ingericht was als een soort babykamer. "Ziet er allemaal netjes uit" zei mijn moeder. Dan zullen we maar eens vragen of er nog plek is. Frans spreken we allebei niet. Hierdoor hadden we wel wat moeite om het contactformulier te vinden.
Mijn moeder vulde het formulier in. "Ik hoop dat ze het begrijpen" Ze had het formulier in het Engels ingevuld.
Twee dagen later kregen wij in gebrekkig Engels een reactie terug. Er was een plek vrij gekomen na een annulering. Als we direct zouden boeken konden ze voor ons een “cabin type-B” reserveren.
We hadden dus geluk gehad. Dat mocht ook wel een keertje na een jaar van ellende. We hebben direct een bevestiging terug gestuurd. "Hebben we toch nog iets gevonden" zei mijn moeder opgelucht.

Mijn moeder en ik kunnen het goed samen vinden. Ik denk dat ik alles wel met haar kan delen. Ik vertel haar dat ik ook wel aan een vakantie toe ben. Dat ik afgelopen jaar ook als een heel zwaar jaar ervaren heb. Ik zie een traan op mijn moeders gezicht "Het spijt me" zegt ze, ze vindt het heel vervelend dat ik dit allemaal mee heb moeten maken. Ik troost mijn moeder en zeg dat het zo beter is voor iedereen. De vakantie zal ons allebei goed doen.

De laatste week op school gaat het bij iedereen over de zomervakantie. De meeste gaan ook nog met hun ouders mee. Als ik dat hoor, samen met broers of zussen op vakantie dan wordt ik altijd een beetje jaloers van. Het lijkt mij zo gezellig om met een groot gezin op vakantie te gaan. Een paar vrienden gaan ook samen op vakantie, naar Renesse. Misschien dat ik volgend jaar durf te vragen of ik ook mee mag..
Dan is het zo ver. De schoolbel klinkt voor de laatste keer. Iedereen sprint naar buiten en is blij dat de vakantie eindelijk begonnen is. Ik wens mijn vrienden een fijne vakantie en spring op mijn fiets. Onderweg bedenk ik mij dat we morgen al op vakantie gaan. Ik heb nog niet eens mijn spullen gepakt! Ik denk na over wat ik allemaal mee zal nemen. Een paar boeken, tekenspullen en wat spelletjes meer kan ik eigenlijk niet bedenken. Ik hoop dat ik wat nieuwe vrienden kan maken op de camping.

Ik zie dat mama al thuis is van haar werk. Tijdens een kopje thee bespreken we de vakantie. We hebben er allebei erg veel zin in. We noemen om de beurten dingen op die we graag willen gaan doen. We willen morgen om 5 uur vertrekken. Zullen we dan maar de koffers gaan pakken?
Samen lopen we naar boven. Mama heeft al een lege koffer op mijn bed gelegd. Ik pak eerst de belangrijke dingen. Telefoonlader, oortjes, tekenspullen, boeken en dan ga ik eens naar mijn kleding kast. Ik pak drie onderbroeken, een zwembroek wat t-shirts en een lange broek. Dan rits ik mijn koffer dicht en ga kijken of mama al klaar is. Ze is nog druk met pakken bezig en zegt dat ik alvast moet gaan slapen, morgen is het vroeg dag. Ik poets mijn tanden, geef mama een kus en ga naar bed.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 2)

2) Naar de camping

Mijn wekker loopt af. ik kijk naar links en zie dat er 4:30 op mijn wekker staat. Ik hoor mama al op de gang rond lopen. Ik druk op de snooze knop en val weer in slaap. 10 minuten later loopt mijn wekker opnieuw af. "Opstaan Stefan, we vertrekken zo" Ik zet mijn wekker uit en klim uit bed. Ik loop naar de badkamer en spring nog even snel onder de douche. Ik pak het scheermesje van mama en scheer mijn edele delen nog een keertje. Sinds mijn eerste haren daar verschenen scheer ik het kaal. Ik vond het maar een vies gezicht al die haren. Ik droog mezelf af en loop met de handdoek om mijn middel richting mijn kamer. Onderweg kom ik mijn mama tegen. "Schiet je op?" Ik heb alles al klaar staan dan kunnen we vertrekken.
Ik trek snel mijn kleren aan, pak mijn koffer en loop de trap af. Er stonden al diverse tassen bij de voordeur en ik zetten mijn koffer daar ook bij.
We zetten alles in de auto, sluiten het huis af, en gaan in de auto zitten. Voordat wij vertrekken vraagt mama "Heb jij er zin in?" Ik vertel haar dat ik er heel veel zin in heb en hoop dat ik wat vriendjes kan vinden. "We maken er een leuke tijd van samen" Ze start de auto en we rijden richting het zuiden. Ik val eigenlijk meteen weer in slaap.

Na een twee uurtjes rijden wordt ik weer wakker en moet ik heel erg naar de wc. "Mam, kan je snel stoppen?" Ik kan het bijna niet meer ophouden! Ze geeft aan dat het nog 10 minuten rijden is tot het volgende tankstation. Eindelijk zie ik de afslag van het benzine station.
Nog voor dat de auto stil staat spring ik uit de auto en ren naar binnen. Waar zijn de wc's? Helemaal achterin zie ik een bordje met WC hangen. Als er maar geen rij staat.. Gelukkig was dat niet het geval en was ik net op tijd. Pff. dat lucht op.
Ik was mijn handen en loop terug. Onderweg koop ik twee kopjes koffie uit de automaat en zoek ik mama weer op. Ze was net klaar met tanken en kwam aanlopen om te betalen.
We dronken de koffie buiten op. "Was je nog op tijd?" Ik knikte ja, en begon te blozen. Ik dacht meteen terug aan al die keren dat het niet gelukt was om droog te blijven. Het was al weer heel wat jaartjes geleden maar toch. Ik ben toen heel wat keren verschoond op het dames toilet. Ik kan me zelfs nog een vakantie herinneren dan ik van mijn vader een speciaal broekje aan moest doen.
"Gelukkig maar" zei mijn mama. We stapte weer in de auto en reden verder naar het zuiden.
Het was gezellig in de auto en om 11 uur maakte we een langere stop. We gingen eten in het restaurant. Het is nog 3 uur rijden tot dat we op de camping zijn, en mama was niet van plan nog een keer te stoppen. "Moet je nog naar de WC?" vroeg mama. Voor de zekerheid ging ik toch maar even. Het was best druk en zelfs bij de mannen stond een rij. Ik zag dat de invalide wc vrij was. Op de deur was een afbeelding van een rolstoel en een baby afgebeeld. Ik stapte naar binnen en sloot de deur achter mij. Het was een grote ruimte met een wc en een grote verschoontafel. Achter de deur stond een grote vuilnis bak en aan de muur hing een automaat met verschillende luiers. Ik ging op de wc zitten en toen zag ik de deur klink bewegen. Er werd aangeklopt.. "Hallo?" Ik spoelde snel door en waste mijn handen. Toen ik de deur open maakte stond daar een vrouw met een wat ouder kind die een natte broek had. Ik dacht gelijk weer aan vroeger en voelde mee met die jongen. We liepen weer terug naar de auto en we maakte ons op voor het laatste stukje.

"We zijn er bijna Stefan" We reden door het laatste dorpje wat vlak bij onze camping lag. Ik hielp mee om de reclame bordjes van de camping te zoeken. "Hoe heet de camping ook al weer?" mama wees naar een briefje wat op het dashboard lag. "Daar staat het op" Ik las de naam nog een keertje voor "Camping besoins spéciaux" Helemaal aan het einde van het dorp vonden we een bordje waar het op stond. We volgde een smal straatje en kwamen uiteindelijk bij een slagboom uit. "We zijn er!" Het was een lange rit geweest en we waren blij dat we er waren. We parkeerde onze auto op een parkeerplaats voor de arivee. We stapten uit en lopen naar de receptie.
Voor de receptie staan een aantal fietsen voor de verhuur. Het viel me wel op dat het niet allemaal gewone fietsen waren. Een deel is aangepast met drie wielen en er was zelfs een fiets met een grote kinderstoel voorop. We lopen naar binnen en melden ons bij de dame die achter de balie staat.
Ze begon in een map te bladeren om onze reservering te zoeken. Het duurde even maar uiteindelijk had ze onze boeking gevonden. Ze keek ons nog een keertje aan, toen weer terug naar het formulier, en weer naar ons. Ze pakte een sleutel uit de la en een envelop met informatie over de camping. "You stay in cabin-bebe 12" Ze pakte twee bandjes uit de envelop een lichtblauwe en een groene. Met een speciale tang werden ze meteen om onze pols vast gezet. Ik had een lichtblauwe met mijn naam, een telefoonnummer en cabin-bebe 12 erop, en mama kreeg een groene zonder tekst.
Ze pakte een plattegrond van de camping en tekende een cirkel om onze cabin. "Do you need any specials things?" We vonden het maar een rare vraag en bedankte haar vriendelijk. We stapte weer in de auto en de slagboon ging open. "Hier rechtsaf mam" en na een paar bochten parkeerde we de auto voor cabin-bebe 12. "Wat betekent dat mam, bebe?" Dat weet ik ook niet jongen, zullen we binnen gaan kijken?
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 3)

3) De eerste dag

Ik had de sleutel van de cabin gepakt en stapte uit. Het was lekker warm weer en ik had duidelijk te veel kleren aan. In de auto merk je dat niet zo. Ik keek mijn moeder aan en zei "Ik heb er zin in mam!" en we liepen naar de voordeur van ons huisje waar we de komende twee weken zouden verblijven.
We hadden een mooi overdekt terras met grote tafel, een schommel bank en zelfs een hangmat. We keken uit over de camping maar tussen de bomen door konden we ook de zee zien. Aan de sleutel hing een metalen plaatje met de tekst "cabin-bebe 12" Ik maakte de voordeur open.
Mama was ook nieuwsgierig ze en duwde mij naar binnen. Mijn mond viel open.. "wat is dit?" Ik keek rond en het leek wel op een grote baby kamer! De muren waren beschilderd met afbeeldingen van beertjes in luiers die in een bos aan het spelen waren. Er stond een grote box in de kamer. Aan de ander kant lag een speelkleed op de grond met van die zachte ABC blokken. Aan de tafel stonden twee gewone stoelen en twee kinderstoelen met een blad ervoor. Verbaast liep ik naar een van de slaapkamers. Ik opende een deur en daar zag ik gelukkig een normale slaapkamer met een dubbel bed. Deze slaapkamer had een raam met uitzicht op zee.

De volgende slaapkamer was weer een verassing. Hier zag ik gelijk weer die geluierde beetjes op de muren. Er stond een grote commode tegen de muur met een groot verschoonkussen erop, een groot spijlen bed met een beertjes deken. Aan de spijlen was z'n speelding bevestigd met allemaal van die blije knopjes en draai dingentjes. Er was ook een mobiel boven het bed bevestigd.
Ook hier lag op de grond een speelkleed met verschillende knuffels, en er stond z'n ding waar de baby's onder gaan kunnen gaan liggen om te spelen. Het viel mij wel op dat het te hoog zou zijn voor baby's. "Mam, ik heb jou slaapkamer gevonden" en mama kwam nu ook deze slaapkamer binnen gelopen. "Waar zijn we nu weer terecht gekomen" zei mama. Het ziet er wel schattig uit, maar ik kan niet over die spijlen klimmen.. De badkamer zag er niet veel anders uit. Ook hier was de geluierde beer overal op de muren geschilderd. Er was ook een grote commode met schapjes erboven met verschillende flesjes en potjes voor de verzorging van baby’s. Langs het bad stonden bad eendjes en nog meer water speelgoed.

Nu begon het kwartje van "cabin-BEBE" te vallen. Mama begon te lachen maar ik vond het helemaal niet leuk. Ik had me zo op de vakantie verheugd en dan krijg je dit? "We gaan wel even langs de receptie" Ik hoop maar dat ze nog een andere cabin hebben, anders wil ik meteen weer naar huis. Teleurgesteld liep ik achter mama aan naar de receptie.

"Can i help you?" Mama legt in gebrekkig Engels uit wat er aan de hand is. De dame achter de balie kijkt verbaast en begint te zoeken in haar computer. Ze schud een paar keer met haar hoofd en dan zegt ze dat alles is vol geboekt is. "Dan wil ik naar huis" zeg ik tegen mama. Kom op jongen, laat je vakantie niet verpesten door een paar spullen in een huisje. "Dan ga jij maar op die kamer liggen" mama bedankt de mevrouw van de receptie en we lopen terug. mama zegt dat het best wel mee valt, maar het enige wat ik kan bedenken is naar huis, naar huis en naar huis. Na een tijdje is mama het zat. Ze draait om en pakt mijn arm stevig vast "Jongen, nu moet je goed luisteren.." en ze vertelt dat ze een rot jaar achter de rug heeft en dat ze kei hard heeft gewerkt om met mij op vakantie te kunnen gaan. Hier moeten we het mee doen. Ik zag de tranen in mama ogen staan. "Ik had het mij ook anders voorgesteld" en nu rolde er een paar tranen over haar gezicht. Ik schrok van haar reactie en troostte haar. Ik begon ook traanogen te krijgen en vertelde haar dat het een grote teleurstelling was maar dat ik er het beste van zou gaan maken. Mama's gezicht klaarde al weer een beetje op. We gaan allebei ons best doen dan komt het vast wel goed. "Kom hier baby’tje van mij!" en ik kreeg een knuffel. Zullen we wat lekkers kopen in de supermarkt?

Het was best wel een grote supermarkt. Altijd weer leuk om te kijken welke producten wij in Nederland niet hebben. Heel veel soorten kazen en jammen. Het viel op dat er veel voor baby's en kinderen te verkrijgen was. Er waren zelfs twee rijen met verschillende luiers. Ook was er een hoek met kleding ingericht. Van zwembroeken tot pyjama's hadden ze in de rekken hangen. Mama was ook aan het snuffelen tussen de kleren en haalde een baby pakje er tussen uit. "Kijk Stefan deze is in jou maat!" We zochten wat lekkers om straks te eten en we pakte wat snoepjes en drinken. We stonden even bij de kassa te wachten toen een andere moeder met haar zoon binnen kwam lopen. Op zich niet raar zou je zeggen, alleen deze jongen had alleen een romper aan. Het was duidelijk te zien dat er een luier onder zat. De randjes van de luiers staken er gewoon uit. De jongen was iets jonger dan mij. Het leek hem niets te deren en liep samen met zijn moeder de winkel in. Mama had het ook gezien en toen we buiten waren zei ze tegen mij "Zeker ook verkeerd geboekt!"

We liepen terug naar ons huisje. De camping was goed onderhouden en er stonden mooie bomen langs de weg. We liepen onze straat en ik zag nu ook overal die geluierde beer terug. Op het straat bordje, bij de prullenbakken en voor de huisjes. Het huisje langs ons was inmiddels ook bezet. Er zaten mensen op het terras. Zo te zien een jong gezin. Vader, moeder met een peuter op schoot maar er zat ook een meisje die wat ouder was. Aan de auto te zien waren het ook Nederlanders.
We zetten de boodschappen in de keuken en mama vraagt of ik de auto wil leeg maken. De auto zit nog vol met koffers en vakantie spullen. Ik zet alle spullen in de kamer en mama bergt alles op in de kasten. Na een half uurtje zijn we klaar. Kom je even kijken Stefan, dan weet je waar ik alles gelaten heb. "Hier liggen jou kleren" en ze loopt de baby kamer in. Bedroeft loop ik achter haar aan. Mama aait een keer over mijn bol en zegt "kom op jongen, maak er het beste van" en ze opent een kastje van de commode. Dit is alles wat jij hebt meegenomen.. "Drie onderbroeken en een paar t-shirtjes?" Dat is toch veel te weinig? Ik zie dat het mobieltje nog steeds boven mijn bed hangt. Ook dat ding naast mijn kussen hangt er nog steeds. "Die kunnen er niet van af" zei mijn moeder. Hier liggen de handdoeken, en ze loopt haar eigen slaapkamer binnen. Ik kijk nog een keertje rond en vraag mij af of ik hier wel kan slapen.
Ga jij maar even op het terras zitten dan zal ik eten koken. Ik ga aan de grote tafel zitten. Ik ben bezig met een stripboek en moet nog wat karakters verzinnen. Ik kijk een beetje rond en dan kijk ik in de ogen van het buurmeisje die op hun terras zit. Ik probeer snel weg te kijken maar zij steekt haar hand al omhoog. Ik zwaai terug en ga weer verder met schetsen. Ik teken een paar gezichten en dan hoor ik ineens "Zo, die zijn gaaf!" Staat het buurmeisje in eens achter mij. Ze is echt super knap. Ze heeft een jurkje aan en strikjes in haar haren. Ik schat haar ongeveer dezelfde leeftijd als mij. Ik vertel dat ik met een stripboek bezig ben en dat ik nog karakters nodig heb. "O, ik wil wel poseren hoor" zegt ze lachend. Mama komt naar buiten lopen en zegt "Zo wie hebben we daar?" He meisje draait zich een beetje moeizaam om en stelde zich voor als Sofie van hierlangs. ze verteld dat ze net zijn aangekomen. "Wij blijven 3 weken en jullie?" Ik liet haar weten dat wij 2 weken in dit huisje zouden blijven. Ik zag dat Sofie het zelfde lichtblauwe bandje om haar pols had. Sofie werd door haar moeder geroepen om te eten. Nou dan zie ik jullie nog wel. Sofie slofte weg. Ze kon haar linkerbeen bijna niet bewegen. Ben je gevallen vroeg ik. Nee, dat is mijn beperking wat is die van jouw? En ze keek mij vragend aan. Ik wist niet wat ik moest zeggen.. Nou dat hoor ik dan nog wel, en ze liep door. "Dek jij de tafel Stefan?" Ik liep de keuken in. In de kast lagen alleen plastic borden met die rare beer erop. Ik pakte twee borden en wat bestek en legde het op de buitentafel neer. Het eten smaakte goed en we waren allebei moe van de reis.

De informatie map van de camping lag nog op tafel en mama haalde alle folders uit de envelop. Er was een folder over de verhuur van de fietsen, een folder over de natuurparken, een folder over de aangepaste kleding lijn en een folder over de verschillende incontinentie materialen die beschikbaar waren in de winkel. Ook zat er een welkomst brief in het Nederlands bij. Mama begon de brief voor te lezen:
"Welkom op Camping besoins spéciaux. Onze camping is ingericht voor mensen met speciale behoeftes. Alles is erop gemaakt u een zo zorgeloze vakantie te geven. Er gelden een aantal regels op de camping voor de veiligheid en hygiëne.
- Kinderen met een rode armband mogen niet zonder begeleiding rond lopen.
- Kinderen met een lichtblauwe armband mogen na 20.00 uur niet meer zonder begeleiding rond lopen
- Bij het betreden van het zwembad is douchen en het voeten badje verplicht.
- In het zwembad is een zwemluier voor alle kinderen verplicht.
- Gebruik alleen de bruine containers voor het incontinentie materiaal. Deze zijn ook op het strand aanwezig.
Veel plezier op camping besoins spéciaux"

Mama keek mij aan en zag de teleurstelling op mijn gezicht. Mijn hele vakantie viel in duigen. Ik had het idee om in de avond met nieuwe vrienden op het strand een groot vuur te maken, te voetballen op een veldje en een beetje hangen bij het zwembad. Het enige wat ik nu voor me zag waren gehandicapte kinderen. Daar ging mij vakantie. "We gaan er het beste van maken" mama probeerde mij op te fleuren maar niets hielp. Het was een lange dag en mama stelde voor om vandaag maar vroeg te gaan slapen. Tijdens de afwas hadden we het over de laatste dag op school. Dit hielp mee om te vergeten waar is was en even kon ik ook weer lachen. Tijdens het tanden poetsen was ik weer terug op de camping. Overal potjes met die beer erop. Ik opende er een paar en ik moet toegeven ze roken wel lekker. Ik voelde aan het verschoonkussen en zag dat ik daar met gemak op zou kunnen liggen. Ik spoelde mijn mond en gaf mama een kus. "Welterusten jongen"

Ik liep mijn slaapkamer binnen. Er brandde een nacht lampje die halve manen en sterretjes op het plafond toonden. Ik trok mij kleren uit en trok een slaap t-shirt aan. Nu moet ik nog in bed zien te komen. De spijlen waren best hoog. Ik pakte een stoel en klom via de stoel in bed. Ik kroop onder de beertjes dekens en keek nog een keertje rond. Links van mij allemaal spiegeltjes en draaiblokjes, boven mij hing een mobiel, bij mijn voeten stond een knuffelbeer die had zelfs een echte luier aan, en het plafond werd verlicht met maantjes en sterren. Ik ging op mijn buik liggen en ik keek naar de blokjes en spiegeltjes. Ik kon er niet van afblijven en draaide aan een blokje. Er zaten belletjes in het blokje die begonnen te rinkelen. "Welterusten Jongen" hoorde ik vanuit de kamer... Al snel viel ik in slaap.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 4)

4) Sofie

"Goede morgen Stefan" mama kwam de kamer binnen lopen. Ze boog over de rand van het ledikantje en ik kreeg een aai over mijn bol. "Lekker geslapen" Ze opende de gordijnen en vertelde dat ze naar de supermarkt ging om brood te kopen. Ik hoorde hoe mama nog wat rommelde in de kamer en toen de deur dicht viel werd het stil. Ik had heerlijk geslapen. Meestal wordt ik midden in de nacht een keer wakker maar dit keer niet. Ik keek door de spijlen van het ledikantje en zag de commode staan. Baby’tjes hebben ook maar makkelijk. Worden uit bed getild, op de commode aangekleed krijgen eten toegediend dat is pas vakantie! Met deze gedacht begon ik de baby kamer steeds minder erg te vinden. Ik klom over de spijlen van het ledikant op de stoel die er gelukkig nog stond. Het parket vloer voelde erg koud aan dus pakte ik snel mijn kleren en ging op het speelkleed staan. Ik trok mijn korte broek aan en ging op de grond zitten om mijn schoenen aan te trekken. Ik zat tussen het babyspeelgoed en pakte een rammelaar vast. Ik probeerde de knikker rond te laten draaien in de rammelaar. Beste wel moeilijk.. "Ik ben er weer" en van schrik gooide ik de rammelaar op de grond. Mama keek door de deur en zag mij op het speelkleed zitten. "Kom je zo eten?" Mama keek mij lief aan. Ik kleedde mij verder aan en liep naar buiten. Mama had de tafel al gedekt, lekker croissantjes!
Het buurmeisje zat ook op het terras en zo te zien verveelde ze zich. Ze keek maar een beetje sip voor haar uit. Eindelijk keek ze mijn kant uit. Ik stak mijn vinger in de lucht . Ze zwaaide terug en maakte gelijk een gebaar of ik wilde komen. Ik knikte en stond op. "Ik ben even naar Sofie" mama keek even op uit een blaadje wat ze aan het lezen was.
"Hoi Sofie" zei ik en ik ging bij haar aan tafel zitten. Haar vader was met de auto weg en haar moeder was met haar zusje bezig. We kletste wat maar echt van zelf verliep het gesprek ook niet. "Zullen we een spelletje Uno spelen?" dat leek mij ook wel leuk en ze stond op om de kaarten te halen. Makkelijk kon ze nog steeds niet lopen en ik was benieuwd wat er met haar aan de hand zou zijn. Ik keek naar ons huisje en zag mama op de schommelbank was gaan zitten. "Ik heb ze" Sofie kwam weer aangelopen met de Uno kaarten in haar hand. Het werd gelukkig al snel gezellig. En na een paar potjes vroeg ik aan haar wat ze nou eigenlijk markeerde. Ze vertelde dat ze bij haar geboorte een hersenbeschadiging als gevolg van zuurstofgebrek had opgelopen. Hierdoor had ze onder andere problemen met lopen.
"Maar nu wil ik gaan zwemmen ga je mee?" Tuurlijk wil ik wel mee gaan zwemmen. Het was inmiddels al lekker warm geworden. Ik ga mij even omkleden dan zie ik jou zo. Ik was blij dat ik Sofie had leren kennen. ze was aardig en zag er bovendien best knap uit. Ik liep naar binnen en trok mijn zwembroek aan pakte een handdoek en liep weer naar buiten. Mam wij gaan zwemmen en ik liep weer richting Sofie. "Stefan" mijn moeder riep mij. Ze zal wel weer allerlei tips willen geven en daar zat ik nou niet op te wachten. Ik deed net of ik haar niet hoorde en liep door. Het duurde even voordat Sofie naar buiten kwam. Ze had een mooi jurkje aan en een handdoek in haar handen. Ze liep op mij af en ik vroeg of ik haar kon helpen. Dat vond ze wel fijn, en ze sloeg een arm om mijn schouder.
Het was niet ver naar het zwembad, en ik had er zin in. Sofie vertelde dat ze in het water even kon vergeten dat ze niet zo goed kon lopen. We maakte het hekje bij het zwembad open en liepen naar binnen. Er waren twee zwembaden. Het voorste bad was een peuterbad. Het was overal maar 15 cm diep. In het midden was een grote fontein en er waren een aantal mooi gekleurde glijbanen in het water gezet. Her en der stonden verschillende plastic auto’s in het water. Je kon daar op gaan zitten en zo door het water heen rijden.
Het tweede bad lag er direct achter. Ook hierin stond een grote fontein. Om het zwembad heen waren ligstoelen met parasols neergezet. We kozen twee ligstoelen uit en legde onze handdoeken erop. Sofie begon haar jurkje uit te trekken en ik trok mijn t-shirt uit. Het jurkje ging over haar hoofd en ik keek direct op de zwemluier van Sofie. Mijn hart begon te bonken en ineens besefte ik weer wat we gisteravond gelezen hadden. Alle kinderen moeten een zwemluier aan in het zwembad. De zwemluier van Sofie had brede randen bij de pijpjes en een brede band bij haar buik. Daar tussen zag je duidelijk de dikte van de luier zitten. Ik deed net of ik van niets wist en we liepen samen naar de douches. "Is het koud" vroeg Sofie aan mij toen ik onder de douche stond. Ik vertelde haar dat het heel koud was en stapte lachend onder de douche uit. Sofie ging er nu onder staan. "Het is helemaal niet koud" en ik keek hoe ze daar onder de douche stond. Ze had haar haren in een staart, een heel lief gezichtje, een mooie bikini aan en dan een dikke luier. We liepen richting het bad en wilde er net inspringen.. "Prrrrrrrrrr…. Prrrrrrrrrrr…." Ik hoorde de fluit van de badmeester. We keken naar hem en hij en hij had zijn wijsvinger opgestoken en hij bewoog deze van links naar rechts. Hij gebaarde dat wij bij hem moesten komen. Sofie keek mij aan en toen naar onder.. Ik denk dat jij de pineut bent. Samen liepen wij naar de badmeester. "non couche" hij keek mij aan en wees naar mijn zwembroek. Ik wist niet wat het betekende maar ik had wel een vermoede. Ik keek Sofie aan en die zei "Je moet een zwemluier aan heb jij die niet?" De badmeester probeerde het nog een keer nu in het Engels "You need diaper for swim" Wat moest ik nu? Ik wilde heel graag gaan zwemmen. Ik heb helemaal geen luier. Ik probeerde uit te leggen dat ik geen luier nodig had maar het was niet de vriendelijkste badmeester "No diaper, No swim" Dan niet dacht ik bij mij zelf en ik keek Sofie aan. Ze keek heel bedroeft. Ik vertelde de badmeester dat ik geen zwemluier had. Hij wees vervolgens naar een gebouwtje bij de ingang en zei "Ask there" Waarom zijn wij op deze camping beland... Ik wilde boos weg lopen maar zag Sofie nog steeds bedroeft staan "Dus we gaan niet zwemmen?" en ze keek nog sipper. Ik vond het zo zielig voor Sofie en ze was zo knap... Zou ik dan toch.. Het liefste wilde ik naar mama rennen en roepen "IK WIL NAAR HUIS!" Ik keek Sofie nog een keertje aan en zei "Ok, wacht jij hier even dan ga ik daar even kijken" Ze keek gelijk heel blij en ik kreeg een kus op mijn wang! "Bedankt" zei ze lief.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 5)

5) Een zwemluier

Ik liep naar het gebouwtje wat de badmeester aangewezen had. Buiten was een rek met luchtbedden en zwembanden. Boven de deur hing een bordje "Swimshop" Wat moet ik hier nou eigenlijk gaan doen? vragen om een zwemluier? Met knikkende knieën liep ik de winkel binnen. Het was niet een hele grote winkel maar ze hadden van alles. Duikbrillen, flippers, van die opduik dingetjes, zwembandjes. "Can i help you?" Ik draaide mij om zag een verkoopster staan. Het liefste wilde ik heel snel weer naar buiten rennen maar het kusje om mijn wang zorgde er voor dat ik bleef staan. Ik begon te vertellen dat ik wilde gaan zwemmen en dat ik het zwembad niet in mocht. Ze begreep mij gelukkig meteen en ze vroeg of ik even mee wilde lopen. Achter in de winkel was nog een deur waarop stond "Special needs" Ze maakte de deur open en liep naar binnen. Ik volgde haar en zag allemaal rekken met badkleding. Tegen de achterwand stond een grote verschoontafel.

De vrouw pakte een grote doos van de grond en zette deze op de verschoontafel. Dit zijn een aantal test zwemluiers en hier mag jij er een van uitzoeken die past voor vandaag. Ze maakte de doos open en haalde een voor een de luiers uit de doos. Ik bekeek ze en ze waren allemaal vrij dik. Ik pakte een donkerblauwe van de verschoontafel en dacht dat deze het minst zou opvallen. Zullen we deze dan even passen? Vroeg de vrouw in het Engels. De vrouw pakt de luier uit mijn hand en legde deze weer terug op het verschoontafel. Ze ging op haar knieën zitten en trok mijn zwembroek naar beneden. Ik schaamde me kapot. Ze pakte de zwemluier van de tafel en hield deze open zodat ik er in kon stappen. Ik stak mijn voeten door de gaten en de vrouw trok de luier omhoog. Ze kreeg hem alleen niet goed over mijn kont heen "It's to small" zei ze en ze trok hem weer naar beneden. Daar stond ik dan, helemaal in mijn nakie naast een vreemde vrouw luiers te passen. De vrouw pakte een lichtblauwe van de tafel met witte banden bij de benen en buik. Deze was duidelijk dikker dan die van net. Ze hield hem even bij mijn armbandje en zei "Same color" daarna hield ze hem weer open zodat ik er weer in kon stappen. Deze paste wel. Hij zat wel strak om mijn benen, maar de vrouw vertelde dat dat zo hoorde. "This one ok?" Ik knikte. Ze vroeg in welke cabin ik verbleef. Ik keek naar beneden en zag mij zelf staan in alleen een zwemluier. "Bebe 12" zei ik tegen haar en ze lachte lief. Hierna liep ze de kamer uit en terug de winkel in. Ik voelde de luier heel goed zitten. Ik liep langs een spiegel en zag mezelf staan. Het was overduidelijk een zwemluier. Ik schaamde mij kapot. Moet ik hier echt in rond gaan lopen? Ik keek nog een keertje in de spiegel. Volgens mij heeft Sofie bijna dezelfde. Ik raapte alle moed bij elkaar en liep de winkel weer in. Bij de eerste stapjes voelde ik de luier zo goed zitten dat ik overdreven wijdbeens ging lopen. Ik zocht de vrouw weer op die mij geholpen had. Ze was met een andere klant bezig maar toen ze mij zag onderbrak ze het gesprek en kwam ze naar mij toe gelopen. De klant keek mij aan, en zag mij in alleen een zwemluier staan. Ik dacht terug aan het moment in de supermarkt, toen die jongen in een romper binnen kwam lopen. Nu was ik diegene die zo in de winkel stond.
De vrouw vertelde dat ik vandaag de zwemluier mocht proberen. Aan het einde van de dag kon ik beslissen of ik hem wilde kopen. Ik kon de luier die ik nu aan had met 50% korting kopen. Hij kosten dan nog maar 23 euro. Ik bedankt haar en waggelde de winkel uit.

Buiten keek ik eerst rond of ik mensen zag. Het was ondertussen iets drukker geworden in het zwembad. Ik had geen keus en moet langs al die mensen lopen om weer bij Sofie te komen. In de verte zag ik haar op een stoel zitten. Ik had het gevoel dat iedereen mij op ieder moment zou gaan uitlachen. Ik probeerde zo normaal mogelijk te lopen, maar de dikke luier zorgde ervoor dat dat echt niet kon. Ik liep langs de badmeester en van hem kreeg ik meteen een duim. Niemand keek verder op of om en ook niemand hoorde ik lachen. Ik kwam steeds dichter bij Sofie. Hoe zou zij dan reageren? Opeens keek ze op en zag mij aankomen lopen. Ze keek blij en stond meteen op. "Ha ben je daar eindelijk" en ze keek naar mijn zwemluier. Ze keek mij weer aan, en ik kreeg weer een kusje op mijn wang. "Ik vindt het echt super lief dat jij dit voor mij doet" en ze duwde mij het water in. Ze begon heel hard te lachen en ik klom er weer snel uit om Sofie ook in het water te gooien maar ik was te laat ze was er zelf al in gesprongen.

We hadden een bal gevonden en we probeerde met twee keer stuiteren over te gooien. Zolang ik in het water zwom, dacht ik niet aan de luier maar de bal stuiterde best vaak het bad uit. Als ik dan de bal ging halen, voelde ik de dikke prop tussen mijn benen goed zitten. Soms leek het wel dat Sofie de bal extra uit het bad gooide om mij te plagen.
Sofie kreeg het koud en wilde in de zon gaan liggen. Ze klom uit bad en liep terug naar de strandbedjes. Ze ging op haar buik in de zon liggen. Ik klom nu ook uit bad. En ging naast haar liggen. Ze keek mij aan en zei "En? is het heel erg?" ik vertelde dat ik eerst weg wilde rennen maar nu we een uurtje verder zijn valt het eigenlijk wel mee. Sofie zei "Ik kan niet anders" en trok een verdrietig gezicht. Ze begon te vertellen dat ze sinds haar geboorte eigenlijk altijd al een luier aan heeft gehad, dag en nacht. Ze had het daar heel moeilijk mee gehad en durfde in het begin nooit contact met andere te maken. Daarom zijn wij ook op deze camping terecht gekomen. Hier is het heel gewoon en de meeste kinderen lopen hier gewoon in een luier rond. Ik vertelde dat wij dat ook al in de supermarkt hadden gezien. Ik had medelijden met Sofie. Ik probeerde haar een beetje op te fleuren door te zeggen dat de hij eigenlijk best wel lekker zat. En ik wreef een keer over mijn luier. Jij bent een grapjas.
We hadden het gezellig en we praatte over van alles en nog wat. Af en toe een keertje afkoelen dan weer even in de zon. "Zullen we even thuis gaan eten?" Ik pakte mijn handdoek en mijn t-Shirt en mijn boxe... Ships die heb ik natuurlijk in de winkel laten liggen. Net nu ik me wilde omkleden. Ik vertelde Sofie dat ik mijn boxershort had laten liggen en dat ik die even ging ophalen. Ik liep weer in alleen een zwemluier langs allemaal mensen en er was nog steeds niemand die raar opkeek. "Closed" het bordje op de deur vertelde dat de winkel van 12 tot 15 gesloten was. Nu moet ik het hele stuk vanaf het zwembad terug naar ons huisje in een luier lopen. En wat moet mama wel niet denken als ik zo thuis kom. Ik liep een beetje in paniek terug naar Sofie. "Wat is er?" vroeg ze, ik vertelde dat de winkel dicht was en dat ik nu in een luier naar huis moest lopen. "Is dat alles? wat dacht je van mij?" en ze vertelde weer dat zij al haar hele leven in een luier rond moest rond lopen. Ze werd zelfs een beetje boos. Sorry, sorry, zo bedoelde ik het niet, ik ben het gewoon niet gewend. Ik had spijt dat ik haar hiermee had gekwetst en wilde het goed maken. "Weet je wat.." ik zal vandaag de hele dag net zoals jij een luier dragen. "Echt waar?" en ze was blij dat ik dat voor haar over zou hebben. Ik kreeg een knuffel en voorzichtig raakte onze luiers elkaar.

Sofie trok haar jurkje weer aan en ik mijn t-shirt. Mijn zwemluier stak duidelijk onder mijn t-shirt uit. Ze legde een arm op mijn schouders en met mijn arm hield ik haar heup vast. Zo liepen we samen naar huis. Onderweg bespraken we wat we vanmiddag zouden gaan doen. We kunnen weer naar het zwembad gaan of zullen we naar het strand gaan? Het leek ons wel leuk om naar het strand te gaan. Ik vroeg haar of ze dezelfde luier aan hield. Sofie vertelde dat haar luier nat was en dat de zee toch te koud was om in te gaan zwemmen, ze dacht dat ze een gewone luier aan zou krijgen. Hoezo? "ze dacht" bepaalde ze dat dan niet zelf? Ik had alleen maar deze luier en vertelde haar dat ik geen ander luiers had. "Kom dan maar eerst langs ons, dan kijken we daar wel even" We wenste elkaar smakelijk eten en ik liep naar onze cabin.

Mama zat lekker onderuit op de schommelbank in een boek te lezen. "Hoi Stefan" en ze keek mij aan. Ze legde meteen het boek aan de kant ging rechtop zitten en keek mij nog eens aan met een scheef hoofd. "Is dat wat ik denk dat het is?" en ze wees richting mijn kruis. Ik liep snel naar binnen en ging in de kamer op de bank zitten. Mama kwam achter mij aanlopen en ging langs mij zitten. "Ik wou jou nog waarschuwen vanochtend" Maar hoe.. en waar is jou zwembroek? Ik legde mama het hele verhaal uit en ze vond het super knap van mij dat ik dat allemaal gedurfd had. "Ik was al lang naar huis gerend" zei ze en voelde aan de pijpjes van de zwemluier. Nou trek maar gauw een onderbroek aan dan gaan we eten. Ik had mama niet verteld wat ik Sofie beloofd had vandaag. Ze hoeft ook niet alles te weten.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Strand vakantie (deel 6)

6) Naar het strand

"Doei mam" Ik had een handdoek en strandbal gepakt en ik liep naar de buren. Ik had er zin in, lekker met Sofie naar het strand. Ik zag niemand op het terras zitten maar de buitendeur stond open. Ik liep de kamer binnen "Hallo?" Het was precies dezelfde inrichting als bij ons. Ook hier was die beer overal te zien. Ik hoorde Sofie vanuit de slaapkamer roepen "Ik kom zo”
Op de achtergrond hoorde ik Sofie's zusje brabbelen. Sofie was met haar moeder aan het praten maar ik kon niet alles verstaan. Af en toe hoorde ik wel mijn naam. Ze hadden het duidelijk over mij. Sofie kwam de kamer binnen lopen, gaf mij een kus op mijn wang en pakte mijn hand vast. Ze trok mij mee richting haar slaapkamer. De huisjes zijn precies gelijk dus dat zou betekenen dat Sofie ook in een baby kamer zou slapen. Yep, het zag er precies hetzelfde uit, alleen hadden ze een extra kinderbedje in de kamer gezet waar haar kleine zus nog in lag.

Haar moeder stelde zich voor en vertelde wat ze van Sofie gehoord had. “Klopt het dat jij vandaag een luier zou dragen om Sofie te helpen?” Ik keek Sofie aan die met een grote smile terug keek. Ze was duidelijk blij dat ik dat voor haar wilde doen.
Ik keek een beetje verlegen naar haar moeder “Ja, dat klopt" zei ik zachtjes. "Zal ik jou dan even helpen?" Ik schrok van haar opmerking, en zei dat ik het zelf ook wel zou kunnen.
Sofie's moeder pakte een schone witte luier en legde deze op de commode neer. Kom Sofie dan laten we hem even alleen.
De deur ging dicht en ik bekeek de luier. Hij had een plastic buitenlaag en hij voelde heel zacht aan. Ik vouwde de luier open en zag flapjes en plakkertjes en ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen. Ik legde de luier open op de commode neer en trok mijn korte broek en mijn onderbroek uit. Ik klom op de commode en ging op de luier liggen. Ik trok de luier tussen mijn benen maar ik snapte de plakkertjes niet. Ze zaten vast aan de voorflappen en ik kon geen plek verzinnen om ze op te plakken. Ik voelde mij een beetje onhandig en wist dat dit zo niet ging lukken dus riep ik Sofie. Ze kwam de babykamer binnen en zag mij op de commode liggen. "Het lukt me niet" wacht, ik roep mama wel even en ze liep de kamer weer uit. Haar zusje had een rammelaar gevonden, en was daarmee aan het schudden en ondertussen brabbelde ze van alles.
Haar moeder kwam binnen lopen en zag meteen wat er mis was. Ik had de luier verkeerd om liggen. “Kom ik help je wel even” Ze trok de luier onder mij uit, en legde hem meteen andersom weer neer. Ze keek of ik netjes in het midden erop lag, pakte een bus talkpoeder en strooide wat poeder over mijn voorkant. Daarna trok ze de luier tussen mijn benen omhoog. Ze plakte de plakkers dicht en zei "Klaar" Ze had er duidelijk veel ervaring mee wat het duurde voor mijn gevoel minder dan een minuut. Haar handen gingen nog een keer over de luier om de randjes bij de benden te controleren. Ze lachte nog een keer lief en draaide zich om.

Daar lag ik dan, in een luier op een commode. Ik keek om mij heen en zag dat Sofie een ander mobieltje boven haar bed had hangen. Haar moeder stond voorover gebogen bij het kleine zusje.

"Ga je mee?" hoorde ik Sofie zeggen terwijl ze de kamer binnen kwam lopen. Ik klom van de commode af en voelde weer een dikke luier tussen mijn benen. Haar moeder kwam aanlopen met haar dochter en legde haar op de commode voor een schone broek.
Ik pakte mijn korte broek van de grond en probeerde deze aan te trekken. Hij paste niet meer... Ik kreeg hem simpel weg niet over de luier getrokken. "Geeft niets" zei Sofie, jou t-shirt valt er toch al overheen. En ze trok mijn t-shirt nog een keertje extra naar beneden. Ik stapte weer uit mijn korte broek waarna Sofie mijn hand vast pakte en mij mee naar buiten trok. “Mam, wij zijn weg” Ik pakte mijn handdoek en de strandbal en voelde bij elke beweging de luier zitten. Het leek wel of deze luier nog dikker was dan die zwemluier.

Sofie sloeg haar arm weer om mijn nek. Hierdoor werd mijn t-shirt omhooggetrokken zodat mijn luier duidelijk voor iedereen zichtbaar was. Gelukkig had ik dit zelf niet in de gaten. Sofie vertelde dat ze nog nooit z'n lieve vriend had gehad en ze kuste mij weer op mijn wang. "Je bent een schat!”
Nog een straat en dan zouden we de zee moeten zien. We konden de golven al horen. De lucht was helemaal blauw maar de wind zorgde voor wat verkoeling. Daar was de zee dan. En al snel stonden we met onze schoenen in het zand. Het was lekker druk op het strand en ik keek rond of ik meer kinderen in luiers zag. Dat zou het voor mij gemakkelijker maken. Helaas ik zag wel wat kleine kinderen in luiers maar de meeste oudere kinderen liepen gewoon in een zwembroek.

We zochten een mooi plekje uit. We legde onze handdoeken neer en gingen er op zitten. Ik keek naar onderen en zag mijn eigen luier duidelijk onder mijn t-shirt uit komen. Ik trok mijn schoenen uit en voelde het warme zand tussen mijn tenen. "Wil jij mijn schoenen ook uit doen?" Ik kroop naar onderen en ging op mijn knieën voor haar voeten zitten. Een voor een trok ik haar schoenen uit. Iedere keer als ik naar onderen keek zag ik die witte luier duidelijk zitten.
Langs ons zat een stelletje met twee kinderen. Ze hadden allebei alleen een luier aan. Ze waren een kasteel aan het bouwen. Zo zal ik er nu ook wel uitzien..

Sofie trok haar jurkje uit en ik zag dat ze dezelfde luier als die van mij aan had. Het maakte haar blijkbaar niets uit dat ze in alleen een luier en een topje op het strand. Ik weet niet of ik dat wel durf. Ze ging op haar handdoek liggen. Ik ging er op mijn rug langs liggen en en keek naar boven. Ik zag hoog in de lucht een paar meeuwen vliegen. Ik hoorde de golven omslaan en spelende kinderen om mij heen. Plots voelde ik een hand op mijn buik en deze hand begon mijn t-shirt omhoog te trekken. "Trek eens uit" zei Sofie en ik vertelde dat ik dat niet durfde "Dan help ik jou wel een handje" en ze ging langs mij zitten en hielp mij overeind. Ze pakte mijn t-shirt van onderen vast en trok hem langzaam naar boven. Ik kreeg een knipoog van haar en ze zei zachtjes "Armpjes omhoog" en braaf gehoorzaamde ik haar. Voorzichtig trok ze mijn t-shirt uit.

Daar zat ik dan, op het strand in alleen een luier... Ik keek rond maar er was gelukkig niemand die mij aanstaarde. Ik ging langs Sofie liggen en ze legde een hand op mijn buik. Ik keek haar aan en toen wist ik het zeker.. Ik was verlieft.
Ik keek in haar ogen en ik zag dat ze gelukkig was. Wat een begin van de vakantie... Gisteren wilde ik nog naar huis en nu? tja, ik lig in alleen een luier op het strand maar.. Ik ben verlieft!

"Hallo!" hoorde we boven ons. De moeder van Sofie en haar zusje waren aangekomen. Haar zusje werd tussen ons in gezet. Ze had een rompertje aan met een giraf erop. Ze kroop over ons heen en ging toen tegen Sofie aan liggen. Haar moeder had limonade meegenomen en we kregen allemaal een grote beker. Ik had best wel dorst en dronk de beker in een keer leeg. "Jullie moeten goed drinken met dit weer hoor" en ze schonk mijn beker nog een keer vol. Sofie was weer gaan liggen. Ik dronk mijn beker nog een keer leeg, en ging langs Sofie liggen.

Haar zusje was in het zand aan het spelen. Ze had een schepje in haar hand, en was nu een emmer aan het vol scheppen. Iedere keer als de emmer vol was riep ze Sofie "Sofie, Omkiepel" na een paar keer zei Sofie tegen haar zusje dat ze mij maar moest vragen.
"Sefal, Omkiepel" Ik ging recht op zitten en schoof over mijn handdoek richting haar zusje. Het voelde heel erg ongemakkelijk met alleen een luier aan. Ik ging er langs zitten en keerde de emmer om. Het zusje klapte blij in haar handjes en begon de emmer weer te vullen met zand. Ondertussen was ik een brug voor haar aan het graven. We hadden al een paar emmers zand op elkaar gestapeld, maar ze bleef de emmer steeds vullen. Ik kroop om het kasteel heen en had nu ook een gracht gegraven.

"Daar zit ik dan, gekleed in alleen een luier te spelen op een druk strand. Ik ben bezig het mooiste kasteel van het strand te bouwen”

Samen met Lotte, zo heette haar zusje, speelde ik nog een tijdje in het zand. Ik kon er ook echt van genieten. We hadden een mooi kasteel gebouwd en we waren er trots op. Ik zat nu zelf ook helemaal onder het zand.

Ik kroop weer even op mijn handdoek en Sofie veegde wat zand van mijn rug. Ik fluisterde naar Sofie "Ik moet plassen" Sofie begon te lachen ze tikte op mijn luier kont. "Geen probleem toch?" Ze kroop naar mij toe en kwam steeds dichter bij mijn gezicht. Haar mond kwam nu heel dicht bij mijn oor en ze fluisterde "Ik ben al nat" Ik kreeg weer een kus op mijn wang en ze kwam nu dicht tegen mij aan liggen. Haar zusje was schijnbaar jaloers en probeerde zicht tussen ons in te wurmen.
Moet ik nu echt de luier gaan gebruiken? Het leek mij eigenlijk helemaal geen goed idee. Alleen terug lopen had ik ook geen zin in, dus ik ga het maar proberen op te houden. De drang om te plassen werd alleen maar groter. Ik moet afleiding hebben om niet meer aan plassen te denken. "Zullen we een bal spel doen?"
Ik bedacht een spel waar we met onze voeten tegen elkaar aan moesten zitten. Met de benen uit elkaar moeten we de standbal over het zand laten rollen. Als hij over de benen heen rolt ben je af. Raak je de buik van de ander heb je een punt. Sofie rolde als eerste de bal naar mij. De bal kwam aanrollen en kwam steeds dichter bij.. Ik keek naar onderen en ik voelde dat ik aan het plassen was. De bal was allang gestopt maar ik bleef naar beneden kijken. Sofie wist meteen wat er aan de hand was en wiebelde met haar voeten. Ik keek haar aan en kreeg een knipoog van haar.
Ik wist niet wat er gebeurde, mijn luier werd warm en het voelde eigenlijk heel fijn aan. Ik pakte de bal en voor dat ik hem weg rolde keek ik naar de luier van Sofie. Deze was aan de voorkant ook veel dikker geworden. Ik rolde de bal naar de overkant en keek weer naar beneden. Weer liet ik een flinke plas lopen. De grootste druk was er nu wel vanaf. Sofie keek mij weer aan en ik kreeg een lucht kus van haar. Haar kleine zusje wilde ook meespelen en we maakte de kring nog wat groter. Het zusje moest ook haar voetjes tegen die van ons aan houden. Nu zaten we in een kringetje van drie, en weet je wat? We hadden alle drie een natte luier!

Om 4 uur vond de moeder van Sofie het mooi geweest en ze pakte haar spullen weer in. Komen jullie ook zo? Ze pakte Lotte op haar arm en liep terug naar het huisje. Nu hadden we nog even tijd om lekker dicht tegen elkaar aan te liggen. Sofie fluisterde in mijn oor "En hoe vind het het?" Ik moet toegeven dat ik het heel spannend vond maar dat ik er nu ook wel van kon genieten. Je voelt je zo klein. Alsof er niets in de wereld om je heen fout kan gaan. Ik kreeg weer een kusje en dit keer niet op mijn wang. Ze kuste mij nu op mijn mond. "Ik hou van jou Stefan" Ik kreeg de kriebels in mijn buik en mijn piemel reageerde mee. Hij zat alleen vast in een zware natte luier. Dat maakt het allemaal nog intenser. "Ik hou ook van jou Sofie" En we kuste elkaar nog een keer.

Wat een start van de vakantie, en dit is pas de eerste dag! We moeten maar eens terug gaan het is al 5 uur geweest. Ik trok mijn t-shirt aan maar mijn natte luier hing er nu nog duidelijker onderuit. Sofie trok haar jurkje aan en samen liepen we weer terug.
Zullen we na het eten nog iets gaan doen? Sofie vertelde dat er vanavond een welkoms feestje zou zijn waar we naar toe konden gaan. daar waren optredens en spelletjes. “Ok, lijkt met leuk" eigenlijk maakt mij het niet veel uit als ik maar bij Sofie kon zijn. Mama zwaaide vanaf ons huisje en ik zwaaide terug. mijn t-shirt ging daardoor nog wat omhoog en mijn natte luier was daardoor helemaal goed zichtbaar. Ik vertelde Sofie dat ik mijn onderbroek nog in haar slaapkamer had laten liggen. Loop dan nog maar even mee naar binnen.

De mama van Sofie was eten aan het koken. "zijn jullie daar eindelijk?" Kom gelijk maar even mee dan zal ik jullie omkleden. Braaf liepen we achter haar aan de slaapkamer in. Kom jij maar eerst jongeman. Ze zei het met een toon dat ik meteen luisterde. Ik klom weer braaf op de commode. Ze maakte mijn luier los en vertelde dat ik een grote jongen was. Ze pakte wat billen doekjes en veegde overal een keertje langs. Moet deze jongen nu weer een luier aan of ga jij eerst de douche in? Ik vertelde haar dat ik eerst thuis zou gaan douchen. Ok, dan kom na het douchen maar even terug, dan help ik jou weer even. Ik klom van de commode af en trok mijn onderbroek en korte broek weer aan. Ondertussen was het de beurt van Sofie. Ik zag dat haar moeder Sofie bijna als baby behandelde…
Ik wilde eigenlijk alles volgen wat er op de commode gebeurde, maar de moeder van Sofie zei “Dan zien wij jou straks wel weer” en ik liep naar huis..
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
VincentKoridon Luier op het strand Polls 58
L Strand 16+ Board 3
VincentKoridon Luieren op het strand Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 31
diaper92 Luiers op strand 16+ Board 18
TBFurry Het Strand en luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
Babydre Lekker strand dagje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
A Nog niet klaar De vakantie ABDL Luierverhalen 13
F Nog niet klaar Nog steeds een grote meid?? N 82
D Vakantie(luier)maatje(s) gezocht Contact advertenties 8
L Niet kunnen plassen onderweg auto vakantie Broekplassers en Poepers 1
L Plassen onderweg vakantie 16+ Board 1
pampervuller Vakantie geboekt naar Disney world, 2024 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
DaddyNHWF Laatste dagen van mijn vakantie goed eindigen AB/DL Fotos 0
L Ook op vakantie? Contact advertenties 2
L Strikslip gemist op vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
André Adult Baby Wie gaat er naar Egypte op vakantie en welke streek. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
A Vakantie nu 3 weken 24 7 luieren Contact advertenties 2
M Luier om op vakantie/verschonen tijdens reis.2 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 19
maxicosie Max Vakantieman: Neem een Luier mee op vakantie Pub 1
H Vakantie VVV 1
A Wat is jouw abdl droom vakantie of weekend Pub 20
Watermeloen Nog 1 weekje vakantie Contact advertenties 0
Snakebite "Vakantie"-kleintje gezocht Contact advertenties 6
briekje 3x raden wat ik tegenkom op vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
MaxxToddlerLife Abdl vakantie Gran Canaria Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
K Ik ga op vakantie en neem mee.... Pub 8
LittleOrion AB vakantie in Drenthe Kalender 17
R Vakantie Curacao Contact advertenties 9
lovediaper Incontinent en vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 17
Waggelaar Ondeugende vakantie Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
Luierboyamersfoort Vakantie AB/DL Fotos 12
L Vakantie 16+ Board 4
Luiersersen Vakantie V 7
Remco1992 Nog niet klaar Vakantie naar Madrid V 13
lisa Vakantie Pub 35
Little Endy ABDL-camping? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 20
John Vakantie in eigen land (Amsterdam?) Pub 18
incoluier Vakantie en corona/covid19 Pub 27
annemiek we gaan op vakantie ( knuf ) Spelletjes 78
Plasbibs Vakantie 2002 Broekplassers en Poepers 1
Jappie1996 Verhaal Klaar Op vakantie bij tante Celine O 221
Limbonees Vakantie Pub 14
K Vakantie in Portugal. Broekplassers en Poepers 2
K Luiers op vakantie. Waar te koop? Broekplassers en Poepers 6
I Vakantie verrassing 16+ Board 13
L vakantie 16+ Board 6
yellow rose waar gaan jullie op vakantie?? (naamswijziging!) Pub 39
bluesbrother1984 Vakantie Florida America Algemeen 2
slaaf.johannes De vakantie van radiotijger 16+ Verhalen 13
Q vakantie zweden noorwegen. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
Similar threads


















































Bovenaan