Undercover 2

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 1 11,1%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 1 11,1%
  • 8

    Stemmen: 0 0,0%
  • 9

    Stemmen: 3 33,3%
  • 10

    Stemmen: 4 44,4%

  • Totaal stemmers
    9

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
Vervolg op: Undercover

geschreven door: Meesteres Gwen



(deel 1)

Zondag de 25e


De volgende ochtend werd Sebastiaan wakker doordat hij de anderen binnen hoorde komen. Hij was toch wel zenuwachtig want ja hij wilde toch wel graag weten wat die opdracht nu was. Toen ze er allemaal bij elkaar waren, begon Matt.

Zo, zei Matt, nu we er allemaal zijn, hebben we het over onze nieuwe opdracht, maar daar zit nogal wat uitkijk werk in. Het is namelijk zo dat er straks een vrachtwagen aankomt, en nu wil onze opdrachtgever graag weten wat daar in zit. Maar ja, ze durven het zelf niet aan, dus mogen wij het opknappen.

Nu heb ik zo gedacht als we Sebastiaan nu eens op de uitkijk zetten, want die heeft onderhand ervaring met luiers, dus die hoeft niet elke keer weg om naar de wc te gaan. Als hij dan truck langs ziet komen loopt hij even om de hoek, en daar zit een cafetaria, waar hij ons kan bellen zodat wij in actie kunnen komen.

Ze vonden het allemaal een goed idee. Dus Sebastiaan, kreeg een luier van Mike, die hij aan trok. Toen Sebastiaan daar mee klaar was, grapte Roland, dat tie wel op een echte baby leek. Maar veel tijd om daar wat op te zeggen kreeg hij niet, want Matt had de auto al gestart. Halverwege moest hij al een beetje plassen en liet dat lopen, maar hij hoopte wel dat de klus niet te lang zou duren. Want zo lang hield die luier het ook niet uit, en stom genoeg had hij geen schone mee genomen. Op de plek aangekomen reden ze eerst een beetje in de omgeving om te kijken of er niemand was. Na dat de kust veilig was reed Matt langs de plek en verstopte Sebastiaan zich snel. Waarna Matt weg reed.

Nadat hij daar een uur gezeten had en er weinig was gebeurd, begon Sebastiaan zich toch wel te vervelen, en langzaam aan begon zijn luier ook zwaar te worden. Maar goed het was verder lekker weer dus was het wel uit te houden daar.

Na een tijdje, kwamen er nog een paar mensen voorbij, een moeder met kinderwagen. Ja dacht Sebastiaan, die baby heeft het makkelijk. Die kan de hele tijd liggen en als die nat is zet die het op een huilen en krijgt een schone luier, en mijn luier stroomt haast over en ik mag niks zeggen, laat staan mezelf bewegen.

Maar toen hij zich op die gedachte betrapte, horde hij een zwaar geluid aan komen. Dat geluid werd zwaarder en zwaarder, en... helaas een stads bus. Nou dacht Sebastiaan, dit wordt leuk, straks komt hij, Nnnnn... verdraait daar rijdt hij toch.

Door die klere herrie van die bus had hij die truck niet horen aankomen. Hij kon nog net op tijd bukken.

Maar de chauffeur, had schijnbaar andere dingen aan zijn hoofd, want die keek niet eens op of om.

Sebastiaan allang blij dat hij daar eindelijk weg kon, en hij ging richting de cafetaria. Maar dat was leuk geweest als...

Balen dacht Sebastiaan daar hebben we Bianca.

Hallo Sebastiaan, wat doe jij nu hier? Zei ze. Ik moet bellen, zei Sebastiaan, dus heb geen tijd. Waarom moet jij dan bellen? Vroeg ze terwijl ze hem eens onderzoekend aankeek. O, ik zie het al jij hebt een schone luier nodig. Maar daarvoor hoef jij niet te bellen, want ik heb een hele goeie plek daarvoor, dus kom maar mee, zei ze toen ze hem mee trok.

Waar, waar gaan we naar toe dan? Vroeg Sebastiaan.

Nou naar een plek waar ze verstand hebben van luiers verschonen.

Sebastiaan geloofde ze eigen oren niet, waar zouden ze nu verstand hebben van luiers verschonen?

Na even gelopen hebben, zagen ze Kim lopen.

Hoi Kim, zei Bianca, kom je helpen?

Helpen zei Kim waarmee?

Nou ken je onze baby nog? Want meer is het niet, want die liep daar bij de cafetaria met een natte luier aan. Nou zei Kim, natte luier? Ze hele broek is nat.

Stoute Baby zei Kim, maar zei ze waar ga je naar toe met die baby?

Nou zei Bianca, je weet die kledingzaak toch wel waar Irene werkt? Ja zei Kim. Nou daartegenover hebben ze toch verstand van luiers? Ja zei Kim bij dat kin... sssssssssstttttttt zei Bianca.

Maar weet jij of dat vandaag open is. Het is tenslotte zondag...

Dacht het wel zei Kim, want toen ik daar langs kwam zag ik daar ook wat collega's van Sebastiaan?

Nu had Sebastiaan toch een probleem, want collega's? zou Matt, Mike en Roland daar ook wezen? Zou wel leuk wezen dacht hij want dat scheelde een telefoon zoeken.

Dus zei hij laconiek: Nou dan ga ik mee, want hun moet ik net hebben. De reactie van Bianca en Kim snapte hij niet, want die stonden er wel zo vreemd bij te kijken.

Maar na een stuk gelopen te hebben, en toen op de plek aangekomen te zijn, zei Bianca gaan jullie effe mee naar binnen? Nou zei Sebastiaan, zijn me collega's hier, Wie bedoel je vroeg Kim? Nou, Matt en de anderen... Nee zei Kim, maar hier hebben ze wel telefoon. Ok zei Sebastiaan, dan ga ik mee naar binnen ff vragen of ik mag bellen.

Maar wat moest die knipoog nu van Bianca? Sebastiaan snapte er helemaal niks van. Zouden ze wat in hun schild voeren?

Dus Sebastiaan vroeg terwijl ze naar binnen liepen: Is er wat?.

Nee hoor, echt niet, zei Kim, wat zou er moeten wezen? Waarop Bianca zei: nee hoor hoe kom je daar bij?

Weet niet zei Sebastiaan, Maar jullie doen zo anders, net alsof er wat aan de hand is.

Maar voor hij zijn gedachten daarover kon breken liep er een oudere vrouw, en toen die vroeg wat ze kwamen doen vroeg Sebastiaan of hij even bellen mocht.

Dat kon wel zei Michelle (want dat stond op haar naamplaatje), je loopt rechtuit tot je niet verder kan, en daar ga je links en daar op het eind is wel een telefoon die je wel even kan gebruiken.

En hoorde Sebastiaan, Bianca nog vragen: tot hoe oud zijn de k...? waarna hij te ver weg was om nog wat te horen.

Hij was allang blij dat hij even naar Matt kon bellen, met dat hij de truck gezien had. Die was niet echt blij toen die te horen kreeg dat het al weer een tijdje geleden was dat Sebastiaan hem gezien had, maar dat ze er meteen vandoor gingen in de hoop toch nog wat te zien.

Tijdens dat gesprek merkte Sebastiaan dat hij nodig poepen moest, maar ja, hij wist niet waar de wc was. Dus meteen na het telefoongesprek, zou hij snel weer terug lopen, maar... Shi... Daar kon hij het niet meer houden, en poepte dus ook nog in z'n luier.

Hij kon wel janken, maar ja, daarmee was hij de luier nog niet kwijt.

En toen hij de hoek om liep kwam Michelle hem al tegemoet, en gevolgd door Bianca en Kim ook aan. Zo zei Michelle, wat heb jij gedaan? Sorry Mevrouw maar ik kon het niet meer ophouden, en toch schoot het zo me luier in., zei Sebastiaan. Baby, Baby riepen Bianca en Kim.

Dat geeft niet zei Michelle, daar weten wij wel raad mee, kom maar mee. En geef maar een handje. Bij een deur aangekomen, deed Michelle hem van het slot. En voor ze naar binnen liep, zei ze, hier even wachten.

Ik heb zo meteen een verrassing voor jou, en daarom ga ik je eerst een blinddoek voor doen. Daarna gaan we naar binnen en dan leg ik eerst wat spullen klaar, waarna je weer kijken mag. Dus ik hoorde de deur open gaan en langzaam nam ze Sebastiaan mee aan me hand, de ruimte in. KliKkkkkkk, ???? Valt die deur nu in het slot, dacht Sebastiaan. En zou wat zeggen maar schrok 'Klikkk' daar ze me handen op me rug vastzette met een stel handboeien.

Voor Sebastiaan goed en wel ze mond open kon doen voelde Sebastiaan dat Michelle er wat instopte. Zo dan blijft het hier tenminste rustig, en hebben we geen paniekerige baby's.

?? en nu dan?, dacht Sebastiaan, terwijl hij hoorde dat er spullen werden gepakt. En dan gaan we nu eens kijken hoe je het hier vindt, hoorde hij, Michelle zeggen terwijl zij de blinddoek weg trok. Daar schrok hij toch wel even, want overal waar hij keek zag hij wiegen met slapende baby's. Lief hé, zei Michelle, eigenlijk zouden ze niet groter moeten worden, maar dat is helaas niet anders. Ze pakte Sebastiaan bij zijn arm en zei, nou gaan we jou eerst maar eens verlossen, van die luier. "voordat je gaat huilen" grapte Michelle. terwijl ze naar een commode liepen.

Als je daar even voor die Commode gaat staan, op dat rubberen matje, zal ik je eerst even van je natte luier af helpen...Want ja die kleintjes moet je overal mee helpen. Zelfs met aan en uitkleden.

Mmmmmmm zei Sebastiaan... Ja precies zei Michelle, want een beetje man plast en poept niet in een luier, maar jij dus wel.

Maar je hebt geluk, tegen de tijd dat ik klaar ben, weten we wat jij bent. ??? dacht Sebastiaan. Ik ben toch een Man? Nou ja, ok, met een luier aan.

Eerst je broek maar eens uit doen, zei Michelle, poeh, die is vies, kan gelijk in de luieremmer. Zal hem wat dichterbij zetten, want dan kan gelijk jou vieze luier er bij in. Want jij bent wel een vieze baby, alles zit er onder, zelfs je broek, en de stront zit tot aan je rug, bah.

Maar je bent op een goede plek, want hier weten wij wel hoe we daar mee om moeten gaan. We hebben zelfs, wat beter passende kleding voor je, maar goed dat komt straks.

Eerst maar eens zien of we jou wat schoner kunnen maken, want alles zit er onder. Michelle hield niet van half werk, en na Sebastiaan eens stevig schoongemaakt te hebben, kon hij op de commode gaan liggen.

Maar dacht Sebastiaan, als Michelle even niet op let ren ik naar de deur, en vraag ik aan Bianca of Kim, of ze me helpen. En die kans bleek al snel te komen, want Michelle draaide haar rug naar hem toe, om de luiers te pakken.

Nu dacht Sebastiaan, nu heb ik de kans, en hij zette het op een lopen naar de deur, en toen hij bij de deur was, verwonderde Sebastiaan dat Michelle niet achter hem aan kwam. Maar bij de deur aangekomen kwam hij er al snel achter waarom... Hij kon namelijk niks vinden om de deur te openen.

En was het wachten op Michelle... Daar zijn wij op voorbereid zei ze, terwijl ze aankwam lopen, want met al die kleine 'handenbindertjes' hier, blijft het altijd oppassen.

Maar aangezien jij dus meer baby ben dan ik verwachtte, krijg je eerst blinddoek weer voor, en een babytuigje om, zodat ik je wat makkelijker in bedwang kan houden, want ik heb je aan de lijn.

Dus zo gedaan, Sebastiaan kreeg eerst de blinddoek voor, en toen het babytuigje, waarna hij weer naar de commode moest lopen.

Daar aangekomen moest hij op de commode gaan liggen, waar Michelle, hem op vast bond. Zo, ik zorg er gelijk voor, dat je hier veilig bent, en niet van die commode af kan rollen. Toen dat klaar was, zei Michelle, dit ligt niet zo lekker, en ik zal je een beetje helpen door je handen op je rug los te maken, en ze dan aan de voorkant weer vast te maken.

Als je wat probeert, zal ik je laten weten hoe het voelt om baby te zijn. Ja,ja dacht Sebastiaan, ik grijp je...

En zo gedaan, terwijl Michelle zijn ene hand had losgemaakt, greep Sebastiaan Michelle vast, maar wat Sebastiaan niet wist was dat Michelle, al een tijdje op een gevechtsport zat, en dat Sebastiaan dus eigenlijk geen partij voor haar was.

Dus al snel lag hij daar met zijn handen geboeid voor hem.

Zo, dus je wilt niet luisteren? Nou ik heb je wat belooft, en dat gebeurd dan ook. En toen pakte ze diverse dingen, die Sebastiaan al snel herkende als luiers, en plastic broeken.

Zo, eens even denken, wat voor een mooi pakketje we voor jou zullen maken. eerst maar eens deze mooie roze katoenen luier, dan nemen we nog een katoenen luier, en nog een katoenen luier , en dan deze mooie dikke katoenen luier, en dan een paar inleg luiers nemen, en voor het geval dat je nog een cadeautje produceert, nemen we ook nog een mooie papieren luier. Waar we even een aantal gaten inprikken, zodat al het vocht tenminste door wil naar de andere luiers. Zo en als je dan nu even mee werkt, kan ik dat er zo onder schuiven. Ja dacht Sebastiaan, dat kan jij wel graag willen, maar ... Dus niet.

Je wil dus niet mee werken? Ok, dan doen we het even anders. En toen pakte ze hem bij zijn 'knikkers', en trok hem omhoog. Toen wilde Sebastiaan wel mee werken.

Zo en nu ff je kontje omhoog, dan zal ik je poederen. En omdat je zo goed heb geholpen daar straks, nemen we nu de rode poederbus, die is speciaal voor lieve baby's zoals jij. Waarna ze alles mooi wit maakte, en nog een beetje extra aan de voorkant op de luier strooide.

Zo, ... klaar, laat maar zakken. Voor het geval dat er iets mis gaat, moet ik eerst nog wat in je kontje stoppen, want ja, je bent misschien wel leeg, maar we moeten er ook voorzorgen dat je geen verstopping krijgt. Wees niet bang, het werkt pas als er nog wat in zit. En dan nu even kijken of je blaas leeg is, zei Michelle, want ja, ik heb beloofd dat ik zeer goed op je zou passen.

Toen voelde Sebastiaan dat er iets naar binnen werd geschoven. Dit heet een catheter, zei Michelle, en kijk daar er komt nog iets uit. Toch wel jammer als dat in de luier zou verdwijnen, want ik kan je toch niet een beetje natte luier aandoen?

Zo en dan gaan we je nu mooi aankleden eerst die mooie papieren luier, die zit als 'gegoten', eigenlijk jammer dat je hem niet zien kan, want het lijkt zo net op een echte baby luier. dan de eerste katoenen, met die mooie inleggers, je hebt geluk, want daar ben ik vakvrouw in, weet ze precies goed te plaatsen. "Grinnik". Wat heb ik toch een mooi pakketje voor je samen gesteld, zei Michelle, toen ze de laatste luier dichtspelde.

Nu nog even mooi inpakken, om te beginnen met zo'n mooie doorzichtige plastic broek met drukknopen, dan nemen we nog zo'n mooie gewone doorzichtige plastic broek, en dan nog zo'n hele mooie doorzichtige afsluitbare plastic broek, zodat jij Sebastiaan je geen zorgen hoeft te maken of je de boel vies maakt en dat je zeker weet dat een ander je verschoont.

Zo, zei Michelle, en aangezien je hier nieuw bent, moet jij Sebastiaan hier kruipende over de vloer, naar de deur zoals een echte baby doet. Dus kom maar van die commode af en ga maar op je luiertje zitten. Toen Sebastiaan op de grond zat, maakte Michelle zijn blinddoek los. En nu zullen we kijken of je nu wel door die deur kan. En inderdaad bij de deur aangekomen maakt Michelle de deur open, en kroop hij daar doorheen.

Op de gang aangekomen, wachtte hem een verrassing die hij niet leuk vond. Daar stonden namelijk Bianca, Kim en wat nog erger was Femke, zijn zus.

Die lagen met zijn 3en in een deuk, want Sebastiaan zag er toch wel net als een echte baby uit, zo in zijn luiertje. En zei Femke tegen Sebastiaan, heb je Michelle al bedankt voor haar hulp? Hihi, dat is waar ook, Baby's kunnen niet praten. Dan zal grote zus dat wel even doen. Michelle, Hartelijk bedankt dat je me babybroertje aangekleed hebt, hij schijnt de laatste tijd nogal een probleem daarmee te hebben.

Is al goed, zei Michelle, maar kwam je de baby nu halen?

Nou nee, zei Femke. Me ouders vonden het wel een goed idee dat hij een week blijft, dan kan hij zien hoe het leven van een Baby is.

Want dat schijnt SEbastiaan, nogal leuk te vinden, sprak ze me naam met nadruk uit. Daar ging Sebastiaan ze laatste hoop.

Nou zei Michelle, dan heb ik nog een leuk plekje voor hem, gaan jullie mee hem naar zijn wieg te brengen? Balen, dacht Sebastiaan, ook dat nog. Is het niet genoeg dat ik hier zo rondkruip...

Dus daar gingen ze met zijn allen, door de gang om de hoek, naar een deur, die Sebastiaan nog niet eerder gezien had.

Zo zei Michelle, hier moeten we zijn. Deze kamer is echt iets voor onze Baby. Hier kan hij net zoveel spelen, slapen, als hij wil en nodig heeft.

Dat was even schrikken, want die kamer daar stond een groot bed in, waar als je er eenmaal inzat, niet meer uit kon komen, want er zat een hele grote kooi om heen.

Michelle deed de zijkant open, en toen moest ik daar inklimmen, waarna ze me vast legde. Eerst een riem om me buik, en toen me armen vast, en om ervoor te zorgen dat je echt veilig ligt, zetten we je benen ook even vast.

Kijk, die Baby ligt mooi, veilig, en we kunnen hem met rust laten, want hij gaat zo 'spelen'. Spelen dacht Sebastiaan?, hoe kan dat nu? Ik kan helemaal niks meer.

Voor dat ik het vergeet, zei Michelle, we moeten er wel voorzorgen dat hij geen dorst krijgt. Dus 1 moment, ben zo terug.

Goh wat ligt die Baby daar toch mooi, zei Kim, vinden jullie niet? Ja zei Bianca, had ik dit eerder geweten, dan had ik toen wat foto's genomen. Is toch wel leuk voor zijn "Sebastiaantjes Fotoalbum" Hahahahahaha, lachten ze met zijn allen.

En Sebastiaan moest dat maar aanhoren, en die schaamde zich diep. Hij werd er zelfs rood van tot achter zijn oren. Kijk nou dan, zei Bianca, onze Baby moet poepen, want hij wordt rood.

Lachen deden ze met zijn allen, en Sebastiaan, werd nog roder van schaamte. Maar daar kwam Michelle weer aan, ik hoor het wel, het is hier gezellig, en ons Baby'tje vermaakt zich nog niet zie ik wel, maar goed, daar gaan we nu voor zorgen.

Eerst zette ze een statief naast het hoofdeind van het bed, waar ze een zak aan ophing, met vloeistof. En nu nog even deze slang aan dat mooie dingetje in zijn mond, en dan kan hij zo meteen drinken, want ik heb niet het vertrouwen dat onze 'boreling' dat zelf al doet. Denk niet dat hij die vaardigheid al geleerd heeft.

Maar, hij vindt het vast lekker, zei een knipogende Michelle naar Femke.

En dan nu hier weg zei Michelle, want deze Baby gaat zo meteen lekker spelen en als die alleen is, kan hij dat nog beter. Maar voor ik het vergeet... zet ik ook de beveiligingscamera er nog bij aan, want ja, die kleintjes zijn niet te vertrouwen. Die moet je in de gaten houden.

Femke gaf de Baby nog een kus, en vondt dat hij er toch wel lief uitzag zo in zijn baby uitfit.

En dat ze nog wel een keer zou komen kijken naar zijn vorderingen. Daarna sloot Michelle het bed, en verlieten ze de kamer. Mag ik nog even blijven, vroegen Bianca en Femke? We willen hem graag op de camera zien.

Kom maar mee, zei Michelle, dan kan je een 'spelende' Baby zien.

En ze gingen naar een kantoortje, waar diverse monitoren hingen. Op 1 daarvan was ook de ruimte te zien, waar Michelle en Sebastiaan eerst heen waren geweest, maar daar sliep alles rustig. Toen ze in de gaten kregen, waar de Baby lag, vonden ze hem toch wel onrustig. Het hele bed stond te schudden, van de onrustige bewegingen die Baby maakte.

Femke keek toch wel bedenkelijk, en vroeg aan Michelle of dat wel goed ging? Michelle zei, dat het heel goed ging, daar hij nu lag te 'genieten' van de dingen die hij had opgespaard. Femke keek toch wel vreemd maar toen Michelle verklaarde dat hij nogal stout was geweest, had zij, er voor gezorgd, dat ze zijn luier had gepoederd.

Maar zei Femke, Daar is toch niks mis mee? Nou zei Michelle, ik heb de rode bus genomen en daar zit een gemixt poeder in. En die mix bestaat uit talkpoeder en ... jeukpoeder. Dat poeder begint te werken als het nat wordt. Je kan dus zeggen dat de vloeistof uit die zak die er naast zijn bed hangt, werkt.

Maar is het niet gevaarlijk dan, vroeg Femke? nee hoor zei Michelle, morgen heeft hij luieruitslag, maar ja dat hebben baby's toch af en toe. Maar dat leert hem wel, hoe het is om Baby te zijn. Maar zei Michelle, ik moet nog even verder, blijf rustig kijken, en als je nog iets weten wil, dan zeg je het maar.

Na een tijdje zag Femke dat Sebastiaan rustiger werd, en toen Michelle er ook weer was, vond ze het tijd om weg te gaan.

Sebastiaan ondertussen, vond het minder leuk. Want zijn luier was inmiddels nat, en het jeukte verschrikkelijk. Eerst nog geprobeerd, om door zich te bewegen van die jeuk af te komen, maar daar leek het alleen maar erger van te worden, en daar hij moe werd, gaf hij het maar op. Na een tijd, schrok hij wakker, want... Daar stond Michelle. Ik zie dat je goed je best gedaan heb, want de zak ik leeg en dat komt goed uit want ik heb nog een ander zakje voor je, met lekkers. Die mag je eerst leeg maken. En zo gedaan verruilde ze de ene zak met het andere zakje, die ze dus ook weer aansloot op zijn knevel.

En zei Michelle, hoe is het met ons Baby'tje dan? Is die uitgeslapen, zo te zien wel, en dat is maar goed ook, want nu moet onze Baby een tijd wakker blijven, want Baby moet toch weten hoe het leven is als echte baby zijnde. Ik zie wel dat je als baby in elk geval goed je luier nat kan maken, zei ze, en je vindt het nog lekker ook (terwijl ze zachtjes over de luier streelde). Je luier zit in elk geval niet te strak, wat je ziet, er zit beweging in. Maar goed, ik zie wel dat je het wel extra lekker vindt en aangezien dat het dus niet bij een baby hoort, houdt ik er maar snel mee op.

Balen dacht Sebastiaan, nu ben ik bijna op me hoogtepunt en nu houdt ze er mee op.

Och wat kijk je nu beteuterd zei Michelle, ja wij weten het beste, wat goed is voor baby's. inwendig moest ze toch wel lachen.

Maar wacht eens even, ben jij aan het tegenwerken? Nou dan moet ik toch even helpen... zei Michelle, en kneep ze zijn neus dicht. Zo, gaat het beter, zei Michelle, je kan best lief zijn, maar blijkbaar moet je soms even voelen wie er de Baas is.

Ik zal gelijk even kijken of je luier goed dicht zit, want ja, je snapt natuurlijk wel, dat je die luier niet voor niets draagt.Want die zorgt er voor dat we niet de hele tijd hoeven te dweilen en dergelijke.

Baby leert het al, want het zakje is leeg. Zo en dan nu de volgende zak. Deze zak is zoveel groter omdat er voeding en drinken voor een halve dag in zit, zodat ik me daar geen zorgen over hoeft te maken dat jij niet genoeg eet en drinkt. Deze vindt jij vast wel lekker, want het is voeding maar dan met een fruit smaak.

Baby's mag je best verwennen zei Michelle. Zeker als ze goed hun best hebben gedaan. Want dat kleine zakje van zonet, daar zit iets in dat je helpt wakker te blijven, want het zou toch jammer zijn als je er een 'slaapvakantie' van maakt, terwijl je er zoveel van kan 'genieten'.

Maar voor ik je teveel afleid, ga ik weer, zei Michelle. Zoals het nu lijkt zie ik je morgen pas weer, dus geniet er van, en geen domme dingen doen. Daarna sloot ze de deur achter haar en verdween.

Nou gaat ook leuk, dacht Sebastiaan. Ik lig hier te vergaan van de jeuk, kan niks doen, en me luier wordt al aardig nat. Het zal me nachtje wel worden, (tenminste dat idee heb ik want ik zie hier niks geen licht van buiten).

Af en toe hoorde hij wel voetstappen, maar die gingen steeds voorbij.

Na een tijd, klonken er weer stappen, en die... ging ineens de deur open en stapte er een jonge vrouw binnen.

Ik ben Sabrina zei ze, en ik kom even kijken hoe het met Baby is.Ik heb gehoord dat je nogal stout bent geweest, en dan heb je een slechte aan Michelle, want die vindt dat wat leuk. Is niet mijn stijl maar ja, Michelle is de Baas hier en die maakt de regels.

Maar hoe is het met je, vroeg Sabrina? Vindt je dit niet leuk? Och, daar mag ik niks aan doen, maar ik kan je wel iets anders geven. Dus Sabrina deed een zijkant van het bed naar beneden, en ging bij hem op de rand zitten. Arm Baby'tje, hebben ze je zo te pakken gehad?

Wat is dat nu? Ga jij huilen? Is het zo erg? Waarom moet jij dan ook zo stout zijn, je weet toch dat Baby's moeten luisteren en gehoorzaam moeten zijn.

Nou kom maar eens hier, krijg je een knuffel van me, want ik vindt jou als Baby wel lief. Helaas kan ik je niet de hele tijd knuffelen wat ik heb meer te doen, want er zijn hier meer baby's waar ik op moet passen. Als je lief bent, zei Sabrina, kom ik straks als ik tijd heb wel weer even. En onderwijl veegde ze zijn tranen weg. Zal ik gelijk eens kijken of ik nog iets leuks voor je heb?. Vindt je dat wel leuk? Aan je oogjes te zien wel, want die staan al weer wat vrolijker, dus tot strakjes.

Ze sloot de zijkant van het bed weer, en na even achterom gekeken te hebben, sloot ze de deur achter haar.

Sebastiaan was allang blij, dat Michelle niet de enigste was die hem in de gaten hield, wat daar had hij toch wel zo'n hekel aan. Sabrina was wel leuk, want die was tenminste niet zo hard, meer een moeder...???? Wat dacht die nu? Hij schrok er zelf van. Ok, ze was leuk en ergens wilde hij haar graag beter willen kennen, maar ja, of dat lukte?

Onderwijl, Was Sabrina verder met haar avondronde, en ze kon die Speciale Baby toch maar niet uit haar hoofd zetten. Ze vond hem leuk, en zou wel... maar... Ach wat was ze toch aan het doen, ze kende hem nog geen '5' minuten. Dus eerst maar eens kijken, hoe het gaat lopen.

In de speelruimte aangekomen, keek ze even of alles opgeruimd was, en toen viel haar blik op een sprookjesboek. Sabrina dacht; Ik kan hem een verhaaltje voorlezen, en dan kan hij tenminste even ergens anders aan denken. Misschien kan hij dan zelfs nog een beetje slapen...

Dus na een paar uur keerde ze bij Sebastiaan terug. Die was allang blij dat ze er weer was, want hij was inmiddels niet alleen nat, maar ook vies. Maar gelukkig was die jeuk verdwenen, want dat deed raar zeer. Ze luier brandde wel maar goed, nu Sabrina er weer was, voelde hij zich al weer een heel stuk beter.

Kijk eens wie ik heb mee gebracht, voor je, zei Sabrina, en liet hem een grote teddybeer zien. Die wil je graag bij Baby zijn.

Mag die dat wel?

Sebastiaan knikte, was die tenminste niet helemaal alleen in deze kamer.

En zei Sabrina, ik heb eens gekeken en dacht dat het misschien een goede was, als ik jou een verhaaltje voorlees. Dan kan je misschien straks ook nog een beetje slapen, want slapen is goed voor baby's, dat weet iedere moe... Daar schrok ze toch wel ff, want wat zei ze nu dan?

Ze keek nog eens goed naar Sebastiaan, maar die reageerde er niet op, en ze was allang blij.

Ik zal eerst eens kijken of je goed ligt zei Sabrina, want dan wil het vast beter slapen. Dus toen ze had gekeken of er niks afknelde, of op andere manier belemmerde, ging ze er bij zitten. Dit is ook wel kaal zo zei Sabrina... Weet je wat... Dan laat ik een zijkant van het bed zakken, en kom ik dichterbij jou zitten. Of vindt je dat goed?

Sebastiaan knikte, hij vond het schitterend, zeker nu ze zo dichtbij kwam.

Zo en dan nu een verhaaltje, zal ik eens een mooi verhaaltje uitzoeken over een beertje?

Sebastiaan knikte, hij vond het prima, zolang als zij er maar was, dan voelde hij tenminste de pijn niet zo erg.

Nou zei Sabrina, moet je nu maar eens horen: Er was eens een beer, die... Sebastiaan was zo uitgeput dat hij het eigenlijk niet eens meer hoorde, en doordat Sabrina bewoog, sukkelde hij zo in slaap.

Daarbij dromende van een beer, die samen met een ander lieve beer, op avontuur uitging.

Halverwege de pagina, vond Sabrina, het toch wel rustig, en toen ze ging kijken, zag ze wel dat hij sliep.

Gelukkig dacht ze, die voelt even een tijdje niks, want ze vond het toch wel erg, wat er met hem gebeurde. Maar waarom moest hij dan ook zo koppig wezen?

Voorzichtig deed ze het boek dicht, en stond langzaam op, om die Baby maar niet wakker te maken.

Toen sloot ze heel voorzichtig de zijkant weer, en keek ze nog even naar hem. Ze vond hem zo toch een lieve baby. En na even van die aanblik genoten te hebben ging ze weg. De deur achter haar sluitende.

Toen ze op het kantoortje aankwam, zag ze hoe laat het eigenlijk al was, en dat het niet zo lang meer duurde voordat ze afgelost zou worden.
Maandag de 26e

Zo kleine stinker, hoorde Sebastiaan, toen hij wakker schrok van een stem vlakbij hem. Toen zag hij Michelle weer. Heb Baby goed ze best gedaan? Vervolgde ze. Laten we dat eerst maar eens controleren, en zo gezegd, stak ze haar vingers langs zijn been omhoog, om te voelen of zijn luiers nat waren.

Goed zo, Baby is geslaagd, voor luiers vullen, en hoe is het met Baby zelf?

Zal Baby lief zijn vandaag? Vroeg ze. Sebastiaan knikte, hij wilde maar graag die luier kwijt.

Als je niet lief bent, kan je vandaag en de komende nacht, hetzelfde mee maken, of erger met het verschil dat ik dan Sabrina, maar op een andere afdeling laat werken, glimlachte ze.

Nee, nee schudde Sebastiaan, die wilde hij niet graag missen.

Ik maak je eerst los, en dan zullen we eens kijken wat we dan gaan doen.

Sebastiaan was blij dat hij tenminste, meer bewegingsvrijheid had, en wachtte toen gelaten af wat Michelle nu ging doen.

Da's waar ook, je hebt je tuigje nog om, dat komt mooi uit want dan kan ik daar mooi de leiband aan vast maken en kan je mooi naast me kruipen naar de wasruimte.

Maar goed, zogedaan, de leidsband vastgemaakt en toen de zijkant van het bed opengemaakt, waarna Sebastiaan er zo uit kon kruipen.

Hij was zo blij dat hij die luier binnen kort kwijt zou zijn, dat hij graag met Michelle mee ging, naar de wachtruimte. Eigenlijk ging het hem veel te langzaam, want die luier brandde erg, maar ja Michelle remde hem af. Niet zo hard, Baby's kunnen niet zo snel, zei Michelle en dus ging hij maar langzamer.

Eerst door de deur, en toen de gang op. Daar schrok hij toch wel even, want er liepen net heel veel mensen op de gang.

En sommige die hem zagen, moesten nog lachen ook.

Nieuwe service, Michelle, "Baby uitlaten"? en Welke baby voeding heb je die gegeven? Waren een paar dingen die Sebastiaan hoorde.

Het schaamrood stond hem op de kaken.

Maar daar hij toch niks zeggen kon, kroop hij maar wat graag verder naar de wasruimte.

Bij de deur aangekomen van de wasruimte, deed Michelle de deur open, en kon Sebastiaan zo naar binnen kruipen.

Die ruimte vond hij wel een beetje vreemd want er hing een takel, maar dacht Sebastiaan, wat kan het schelen als ik die luier maar kwijt ben.

Maar hij had het kunnen weten, want toen hij goed en wel in het midden van de ruimte was aangekomen, moest hij rechtop gaan staan, en kreeg hij van Michelle 2 polsboeien aangereikt.

Geef je ene hand eens, vroeg ze, waarna ze die polsboei omdeed, waarna die andere pols volgde.

Die klikte ze samen, en toen liet ze de takel zakken, waarna ze zijn polsboeien er aan vast haakte. Zo, dan ga ik je handjes nu mooi omhoog brengen, zodat je zo meteen mooi als baby op je teentjes staat.

Michelle vond hem daar eigenlijk wel mooi staan, zo balancerend op zijn tenen, en deed extra langzaam om het eens goed te kunnen aanschouwen. Daarna begon ze heel voorzichtig, hem van zijn plastic broeken te ontdoen.

Sebastiaan vond de stank die van zijn luiers af kwam beslist niet lekker, dus hij wilde maar wat graag dat Michelle een beetje opschoot met hem te verschonen.

Maar toen zij alle luiers had laten zakken en hij in zijn nakie stond, pakte ze de waterslang en spoot hem schoon.

Das waar ook zei Michelle, ik moet nog even wat pakken., even geduld, ik ben zo terug.

En toen verliet ze de wasruimte.

Lekker dacht Sebastiaan, nu laat ze me zo hangen, in die stank maar goed, ik ben me luier kwijt.

Maar hij vond het wel lang duren voor ze terug kwam, dus ging hij er toch maar eens over denken, of hij misschien van die takel kon komen.

En toen hij eens goed bekeken had hoe hij dat kon doen, ontdekte hij dat de kraanbediening vlakbij hem lag, maar of hij daar bij kon? Eerst reikte hij er naar toe, en toen kon hij er net niet bij.

Dus eens kijken of hij op zijn tenen er naar toe kon trippelen...

En toen weer proberen, en ... ja toen lukte het dus wel.

Maar ja toen kon hij er wel bij, maar..., hoe moest hij nu die takel laten zakken? Even kijken of dat misschien met zijn dikke teen lukte, en... Bsssssssssssssssss, daar ging de takel naar beneden.

Hè hè, dat was een opluchting, gewoon op zijn voeten staan.

Maar dacht Sebastiaan, nu ik zover ben, misschien kan ik nog wel verder gaan ook.

Maar ja, Hoe moest hij nu die kraanhaak losmaken? Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Want die haak had een beveiliging dat wat er aan die haak vastzat, er niet zomaar uit kon schieten.

Eerst geprobeerd om hem met zijn mond, die beveiliging, open te 'bijten' maar dat wilde niet lukken.

Ineens had hij het... als hij nu eens zijn linker pols voorlangs die haak kon halen, en dan met zijn voet die haak tegen kon houden, wilde die beveiliging misschien wel mee geven.

Dus, die haak nog verder laten zakken, en ... Dat was balen, zo ver kwam die niet.

Maar al snel kreeg hij door dat hij dat ook met zijn knieën kon doen., probleempje was nog wel dat hij die haak een beetje kantelen moest, maar dat lukte na een 3de poging.

Gelukkig dat was los, maar nu die boeien nog. Want met die handen zo bij elkaar, dat wilde nog niet echt lekker als je ontsnappen wil.

Maar dacht hij, als ik hier eerst uit ben, kan ik altijd nog zien, hoe ik die boeien kwijt raak.

De deur was geen probleem, die kon hij zo open doen, maar ... Wie liep daar?

Sabrina... En ze zag hem ook nog.

Hij baalde, want wat nu???? Zou hij er tussen uitknijpen? Of...

Er was iets wat hem liet aarzelen, want Sabrina vond hij toch wel mooi.

Dus hij wachtte totdat ze bij hem was. Waar gaat mijn Baby heen? Vroeg ze Of wil jij weer naar bedje?

Hij knikte, wat het verwarde hem dat Sabrina zei, "Haar Baby"

Nou geef maar een handje, zei ze. Dan zal ik jou naar bedje brengen, en zal ik jou dan eens mooi aankleden?

Sebastiaan wist niet meer hoe hij het had, want wat moest hij hier van denken? Haar baby, Mooi aankleden? Hij was even perplex, maar ja, hij was blij dat hij Sabrina weer zag, en dat beviel hem eigenlijk heel goed.

In de kamer aangekomen waar hij had geslapen moest hij op bed gaan liggen, waarna Sabrina, het bed weer afsloot.

Even niet weglopen, ik zal even wat mooie kleding voor je halen, zei Sabrina toen ze de deur uit liep.

En toen... was er herrie. Het leek wel of er brand was. Maar dacht Sebastiaan, ik ruik niks, dus zal het wel mis hebben. Het bleek namelijk dat Michelle, Sebastiaan inmiddels kwijt was en... was er paniek, want waar kon die Sebastiaan zitten?

Overal waren ze aan het zoeken, maar ze vonden hem niet.

Totdat Michelle, Sabrina zag lopen. En toen Michelle Sabrina vroeg of ze Sebastiaan ook gezien had, zei ze, Ja.

Waar dan, zei Michelle verwonderd, want ik ben hem kwijt.

Nou zei Sabrina, tot nog toe is hij weer in zijn bed, maar zo straks, kwam ik hem hier op de gang tegen, het leek wel of hij er tussen uit wou knijpen, maar hij ging zo mee toen ik hem vroeg.

Dat heb je dan goed gedaan, zei Michelle, want als die naar buiten was gegaan... hadden we met heel andere dingen te maken kunnen hebben. Want hij wilde er inderdaad tussenuit knijpen, maar goed daar heb ik het dan zometeen wel over, met die Baby.

Zo dan ga ik nu eerst maar eens de zoektocht afblazen, nu ik weet waar hij is, zei Michelle. En daarna zie ik je bij die Baby? Is goed zei Sabrina, heb net wat spullen voor hem opgezocht.

Da's waar ook zei Michelle, ik had ook nog wat voor hem opgezocht, en dat zal ik dan gelijk even ophalen en mee brengen.

Tot zo, en toen gingen ze ieder hun weg.

Sabrina, liep de kamer bij Sebastiaan binnen. Zo zei ze, wat hoor ik nu... Wilde jij weg lopen?

Nee zei Sebastiaan, vlugger dan goed voor hem was.

Dus nog liegen ook zei Sabrina? Waarna Sebastiaan schaamtevol weg keek.

Wacht maar, zei Sabrina, Michelle komt zo meteen, om nog een hartig woordje met je te spreken, en nu jij zo doet, zal ik weinig voor je doen. Want dat zal je eerst moeten verdienen.

Gelukkig hebben we hele leuke spullen, voor Baby's als jij maar daar kom je vanzelf achter, nu je zo doet.

En toen kwam Michelle binnen, met diverse spullen. Zo zei Michelle, was ons weglopertje hier? Sebastiaan wist niet meer waar hij kijken moest, en dat werd nog erger toen Sabrina had verteld dat hij loog, over dat hij ontsnappen zou.

Gelukkig heeft die zijn tuigje nog niet afgedaan, zei Michelle want dan zullen we hem daar eerst weer mee vast zetten, en zo gedaan.

Waarna ze de beide zijkanten van het bed omhoog deed.

Zo zei Michelle, dan gaan we je eerst maar eens een tijdje leren hoe het is om baby te zijn, en... die spreken niet dus stoppen we eerst die mooie knevel er maar weer in die Baby heeft af gedaan. En je hebt geluk, Sabrina wil vast wel een handje helpen, nu je zo aardig voor was.

Ja knikte Sabrina, en pakte de knevel.

Sluit je hem gelijk even af, met een slotje, zei Michelle, want je weet het maar nooit met Baby's, Dat zie je wel weer.

Zullen we hem dan maar gelijk van die mooie handschoenen aan doen, zei Sabrina, want stel je voor dat onze Baby zijn nageltjes scheurt, want dan is het huilen geblazen.

Goed idee zei Michelle, ik kom gelijk even helpen.

Wat vindt je er van Sabrina, Wordt hij zo niet mooi, net een Baby als kerstboom. Kan wel een foto van hem maken, voor de kerst, als Kerstkaart, zei Sabrina, terwijl ze Michelle een knipoog gaf.

Zou nog even wachten, zei Michelle, terwijl ze terug knipoogde, want we zijn nog niet klaar met deze Babykerstboom.

Dat is nu toch ook wat, zei Michelle, plast die nog in zijn bed ook. Wat moet je nu met zo'n Baby?

Misschien als cadeautje een katoenen luier omdoen? Zei Sabrina. En dan zei Michelle?

Euh, nou, dan kan hij met die luier even een stuk vocht van het bed opzuigen, is ze luier wel nat, maar ja, dat zal niemand verbazen. Als die daar dan even gezeten heeft trekken we hem nog een paar katoenen luiers aan, zodat hij nog meer kan opsparen, en dan zo'n mooie plastic broek.

Eigenlijk kunnen we hem die roze plastic broek wel eens aantrekken, zei Michelle, want die is pas nieuw. Haal ik wel even zei Sabrina.

Als je dan toch loopt, zei Michelle, ken je die witte zak die aan de kast in het kantoortje hangt ook gelijk even mee nemen. Daar zit ook iets leuks in, wat we nu kunnen gebruiken..

Doe ik, en weg was Sabrina.

Zo zei Michelle, wilde Baby'tje er tussen uit knijpen. Het is maar een geluk dat Sabrina ons Baby'tje zag, want anders had ik iets met je moeten doen, wat nog erger was dan gisteren.

En nu, zei Michelle ga ik het idee maar uitvoeren wat Sabrina heeft. En dus pakte ze een katoenen luier. Zo, kan Baby'tje even meewerken, want dan kan ik zo die luier er onder schuiven, het zou toch eigenlijk zonde zijn dat het zo maar zou verdwijnen. Nu kan je er tenminste nog een keer van genieten. Want je hebt er eerst zoveel moeite voor gedaan om het te maken, en dan zo wegspoelen, Nee dat kan niet. Zei Michelle terwijl ze hem die luier omdeed.

Maar omdat je met Sabrina mee gelopen ben zal ik je straf niet zo zwaar maken. Maar straf krijg je. Had je maar niet een vluchtpoging moeten ondernemen. Want je weet waar ik toe in staat kan zijn.

Sebastiaan knikte, want wat moest hij hier mee? Hij begon meer en meer een hekel aan haar te krijgen.

Zo zei Michelle, dan ga ik nu even wat spullen klaar leggen en ondertussen kan jij tenminste nog even 'spelen' met je mooie 'watertje', en als Sabrina dan terug komt, zullen we je even verder aankleden.

Op een bepaald moment was Michelle klaar, maar nog steeds geen spoor, van Sabrina.

En na een tijdje wilde Michelle toch wel weten waar ze bleef, en terwijl ze naar de deur liep, kwam Sabrina terug.

Sorry hoor zei Sabrina, maar er kwam een telefoontje tussendoor. Het was iemand die wilde graag weten of hun ook bij de baby kon komen kijken.

Over welke baby heb je het nu? Vroeg Michelle.

Nou je weet wel die nieuwe... Zei Sabrina.

Nieuwe? zei Michelle. Ja zei Sabrina.

Ik heb gezegd dat het nu niet uit kwam daar ze de baby aan het verzorgen zijn, maar dat ze begin van de middag, wel even op bezoek kunnen komen.

Nou weet ik het, zei Michelle, ja dat is goed, dan zullen we eens kijken wat we die baby dan aan kunnen trekken voor het bezoek.

Maar goed, je hebt alles kunnen vinden, zo te zien, zei Michelle, hang die zak maar even aan de rand van het bed, want die kunnen we nu toch nog niet gebruiken.

Help je even zei Michelle tegen Sabrina, want Baby moet nog een luier om. Nou zei Sabrina, misschien is het wel een goeie om er een mooi pakket van te maken. Een Baby met eendekontje is toch wel schattig om te zien, zeker als dat heen en weer schud.

Goed idee zei Michelle, en heb je dan nog voorkeur voor een bepaald soort luier?

Nou zei Sabrina, (met een knipoog) die voorgevormde vind ik wel leuk, en als we 4 luiers nemen en die stuk voor stuk opvullen met een inlegger, wordt het mooi rond.

Vind ik een hele goeie, zei Michelle.

Wordt wel even uitkijken grapte Michelle, straks heeft die hoogtevrees.
 

DL_Michel

Administrator
Forumleiding
(deel 2)



Toen ze die Baby zover aangekleed hadden, bekeken ze hun werk nog een keer.

Is heel mooi, zei Michelle, nu doen we eerst die andere kleinere plasticbroek er overheen zodat het mooi op zijn plek blijft, en dan even een bescherming op het bed, want het zou zo jammer zijn als die laatste die roze, met ruche, meteen al nat zou worden.

Staat prachtig, zei Sabrina vol enthousiasme, toen ze klaar waren.

En dan zorg ik nu even voor, dat onze baby nog wat te eten krijgt, zei Michelle en dan onderwijl, gaan wij nog even verder, met Baby aankleden.

Ze liep naar een tafeltje waar een zak met vloeistof op lag, die nam ze mee en hing die op aan het bed waarna ze het slangetje van die zak aan zijn knevel vast maakte.

Zo zei Michelle, is onze Baby even rustig, en kunnen wij ongestoord door werken.

Ook leuk dacht Sebastiaan, zo kan ik helemaal geen geluid voorbrengen, nu dat spul zo me mond in loopt.

Onderwijl had Michelle, een paar ijzeren dingen gepakt, waar ze mee naar Sabrina liep.

Help je even, vroeg Michelle, want deze moet om dit been, en die andere om dat andere been.

Dat wordt euhm effe niet dacht Sebastiaan, dat gebeurd niet.

Dus terwijl Michelle en Sabrina probeerden een been op te tillen, ging Sebastiaan er tegen in.

O ja, zei Michelle, gaan we zo beginnen, nou zei ze, dan doen het even anders.

Ik ga wel even naast hem staan, en dan ga jij naast zijn voet staan, en dan zullen we eens kijken of die wil mee werken.

Dus toen tilde ze weer het ben op, maar Baby dacht er niet over om mee te werken, maar zei Michelle, komt die, en kneep hem aan de binnen kant van zijn been.

Aaaaaaaaaaaa, klonk het gedempt. Genoeg? Zei Michelle. Ja knikte Sebastiaan.

Dus je werkt nu wel mee? Ja knikte Sebastiaan.

Til je been eens op dan? Zei Michelle.

En zo hielp Sebastiaan ook een handje, en toen hadden ze die beugels snel geplaatst.

Kan je nu ook je benen even intrekken? Vroeg Michelle.

Daar Sebastiaan geen zin had in meer problemen, trok hij ze op, en terwijl hij dat deed hoorde hij een droge klik.

Zo die zit mooi op zijn plek, zei Michelle. Nu kan hij alleen nog maar kruipen.

En eens even kijken hoever of die met zijn eten is... Ziet er goed uit zei Sabrina, het is haast leeg.

Mooi zo, dan kunnen we hem haast losmaken, en dan mag je Baby meenemen.

Dus na enige ogenblikken konden ze de zak loskoppelen, en Baby'tje losmaken, zodat hij daarna uit bed kon klauteren.

Want Sebastiaan merkte als snel dat die beugels wel heel degelijk hun werk deden. En dat hij met deze beugels niet kon staan, of lopen.

Dus ging hij door ze knieën, waar Sabrina hem vast hield.

Michelle zei tegen Sabrina, kan je hem zo even vast houden, want dan zal ik hem nog even aankleden, maar eerst zet ik die beugels nog even vast aan elkaar dat hij niet weg kan kruipen.

Toen die beugels vast zaten, maakte ze het tuigje los, want zei Michelle, die moet er zo meteen weer over heen.

Daarna ging Sabrina achter hem staan, en knoopte bij hem snel een blinddoek voor. Dan is de verrassing nog groter, die wij zo meteen voor je hebben, zei ze.

Sebastiaan hoorde wel dat er iemand met die zak bezig was die Sabrina mee genomen had, maar ja, hij kon het niet zien.

En hij schrok toen hij wat zachts, voelde. Zo, zei Michelle, nu eerst deze handje omhoog, terwijl ze op zijn linker arm tikte, en die steken we hier in. (zal wel dacht Sebastiaan). En nu het andere handje, die stoppen we hier in. (ja en, dacht Sebastiaan).

En dan trekken we het nu langzaam naar beneden, totdat, het hoofdje er door is.

Is wel lekker zacht dacht Sebastiaan, wat dit voor kledingstuk is?

Daar stond hij later nog van te kijken, maar ja hij wist toen nog niet wat ze hem aangetrokken hadden., want ja, het was lekker zacht en glad op zijn huid.

En dan nu nog even het tuigje, en dan mag je kijken.

Dus toen hij het tuigje weer om had, vond Michelle het eigenlijk toch raadzaam om er een slotje op te zetten.

Zullen we hem even een beetje draaien? Zei Sabrina. En toen Michelle in de gaten had waarom Sabrina dat wilde, vond ze dat een schitterend idee.

Zo Sabrina, pak je die leiband ff? Zei Michelle, dan maak ik zijn blinddoek los.

En wat Sebastiaan toen zag...

Hij zag een Hele mooie... Baby met een babyjurkje aan, maar toen Michelle hem een mutsje op zette, kwam hij er achter dat die baby, hijzelf was.

Toen sprongen de tranen in zijn ogen, want hij was toch geen meisje??? En ergens vond hij het ook wel weer mooi, want het was wel een hele mooie jurk.

En wat zeg je dan tegen Michelle? Zei Sabrina.

Ze vond het eigenlijk wel een goeie mop van haar, want Baby kon niks zeggen met die knevel in, en daarom gaf Sabrina hem maar een knuffel.

Is ook omdat je er zo mooi uit ziet, zei Sabrina. Wil je wel met mij mee, zei Sabrina, dan gaan we een eindje wandelen. Nou ja kruipen in jou geval.

Sebastiaan wilde maar wat graag, want dan was hij tenminste bij die Michelle weg.

Maar bij de deur aangekomen, zei Sabrina, zwaai eens even dag tegen Tante Michelle.

Eigenlijk had Sebastiaan er geen zin in, maar ja, hij had wel ontzag voor Michelle, dus toen wuifde hij toch maar even.

Baby veel plezier, en tot later, zei Michelle nog.

En toen gingen Sabrina en Baby er vandoor. Op babypatrouille.

Na een stukje door de gang gekropen te hebben, kwamen ze bij een deur aan.

Ho stop, zei Sabrina, hier gaan we eerst eens achter de deur kijken.

Toen ze de deur geopend had, zag Sebastiaan wat er achter zat... en vond hij het wel een hele goeie om daar naar binnen.

Want overal waar hij kijken kon stond speelgoed, dat was na zo'n dag als gisteren wel even een heel welkome afwisseling.

Waar hij zo snel niet opgelet had, waren de boxen die her en der stonden, dus was het voor hem wel ff schrikken, toen Sabrina, daar naar toe liep.

Maar hij was allang blij dat hij tenminste bij Michelle weg was.

Sabrina deed een deurtje open in de zijkant van zo'n babybox zodat hij daar naar binnen kon kruipen, en nadat hij 'binnen' was, sloot zij het deurtje achter hem.

En nu eens even kijken wat ik voor speelgoed voor jou zal pakken.

Ze zag een grote beer, en dat leek Sabrina wel wat voor Baby, en zo kwam ze onderweg nog wat poppen en dergelijke tegen.

Toen ze die naar hem toe wilde brengen zag ze dat hij, wilde gaan zitten, maar door die bult in zijn luier lukte dat niet best, en als snel lag hij dan ook op zijn rug.

Daarna, bracht ze het speelgoed bij hem, en zei dat 'zij' maar zoet moest gaan spelen, daar Sabrina nog wat te doen had.

Nu moest 'zij' niet bang zijn, want Sabrina, hield haar wel in de gaten, en als er wat was kon ze dat snel genoeg zien.

Tot strakjes, en toen ging Sabrina de deur uit.

En toen werd het rustig...

Sebastiaan vond het eigenlijk wel prima, op die beugels aan ze benen na. Want het was er lekker rustig, geen Michelle, en nog lekker warm bovendien.

Op een bepaald moment hoorde hij ook nog muziek, en toen was het helemaal mooi, en ging hij eens lekker rustig liggen te genieten.

Die muziek, dat deed hem denken aan... toen hij klein was, en hij lekker veilig en beschut bij zijn Mammie op schoot kon zitten. Eigenlijk miste hij nu toch wel Sabrina, want die beer was wel leuk, maar Sabrina, kon hem dan af en toe nog eens een knuffel geven.

Maar hij voelde zich langzamer aan moe worden, en na een tijdje lag die in de box te slapen kompleet met de beer onder zijn arm. Niet wetende wat hem kort daarna zou gaan gebeuren.

Michelle had namelijk een seintje gekregen dat er bezoek op de stoep stond, en had dus de deur opengedaan.

Dat bezoek kwam eens kijken hoe het er op een baby en peuterspeelzaal toeging, en hoe ze met baby's omgingen.

Wat Michelle niet door had, was dat het een aantal vrouwen waren die met Bianca, Kim en Femke eens kwamen kijken hoe Sebastiaan het maakte, daar ze van hun hadden vernomen dat Sebastiaan daar zat.

En ze vonden het toch wel speciaal dat hij daar moest zitten.

Dus na een aantal ruimtes gezien te hebben, kwamen ze bij de ruimte waar Sebastiaan lag te slapen.

Eerst hadden ze niet door dat hij dat was, omdat hij als meisje aangekleed was, maar toen ze het eenmaal in de gaten hadden dat hij dat was, lagen ze met zijn allen in een deuk.

Sebastiaan schaamde zich diep, en werd als een tomaat zo rood, en toen die plaaggeesten door gingen, zette hij het op een huilen. Wat nog meer commentaar op leverde.

Gelukkig kwam toen Sabrina binnen, en die had al heel snel door wat dat voor een groepje vrouwen was, en wat ze kwamen doen. Ze liep heel snel naar Michelle met de vraag of ze die plaaggeesten niet weg kon halen, bij Sebastiaan, want plagen kan leuk zijn maar dit was meer dan treiteren.

Sebastiaan was maar wat blij dat Sabrina ingreep want dit voelde helemaal niet goed, en hij kon weinig terug doen, met die beugels, en knevel. Dus toen Michelle, ze weg had gewerkt uit die ruimte, kroop Sabrina bij Sebastiaan in de box, en nam hem in haar armen.

Rustig maar zei ze, Michelle heeft ze al weg gehaald, zei Sabrina, en ik denk dat ik jou maar een beetje beter in de gaten ga houden, want dat heb jij wel nodig, denk ik.

Sabrina werd week van hoe Sebastiaan haar aan keek, en was ineens 'verkocht'. Sebastiaan daarentegen zag zijn kans om verbeteringen te krijgen. Want dit vond hij maar niks.

Maar ja, hoe moest hij dat nu duidelijk maken, aan Sabrina, dat hij graag praten wilde met haar.

Hij wees met zijn ene vuist richting zijn mond, en Sabrina dacht dat hij wel dorst had, en toen zei vroeg of hij drinken wilde, was het eerst nee, maar toen bedacht hij zich, en knikte van ja.

Maar zei Sabrina dat wordt hier moeilijk, want ik kan hier geen zak op hangen.

Daarop schudde Sebastiaan heel hard van Nee. Maar zei ze hoe wil je dan drinken?

Nou had Sebastiaan geluk, dat er in een hoek van de kamer nog een babyfles stond, en daar wees die dus heen. Wil jij de fles? Vroeg Sabrina. Heftig knikte Sebastiaan van ja.

Eens even kijken wat we daar in stoppen, dacht Sabrina hardop na. Waarop Sebastiaan naar de kraan wees.

Wil je water, vroeg Sabrina, waarop Sebastiaan snel ja knikte. even kijken of er hier nog een speen ligt, en na enig zoeken vond ze die al snel.

O ja, zei Sabrina, das waar ook. Die knevel, maar wacht eens even, misschien hangt er aan mijn sleutelbos ook nog zo'n sleuteltje. Want toen we die kregen hing er van alles aan, en naar mijn idee was die veel te dik, maar misschien hebben we nu geluk

En na enig zoeken, vond ze de goede sleutel ook nog.

En toen was het al snel dat ze het slotje los had, maar toen bedacht ze zich dat hij het nog wel op een gillen kon gaan zetten.

Dus toen vroeg Sabrina aan Sebastiaan, geef je geen kik? Nee schudde Sebastiaan en dat vertrouwde ze genoeg om, die knevel los te maken.

Euhm, euhm, zei Sebastiaan, mag ik even praten met je? Ligt er aan waarover zei Sabrina, maar heb je geen dorst? Jawel zei Sebastiaan, maar ik wil graag even praten met je.

En waar wil je dan over praten, zei Sabrina? Of ik de kans krijg om dingen te veranderen: zei Sebastiaan En waar denk je dan aan? Zei Sabrina. Nou zei Sebastiaan, zonder die dingen aan me benen kan ik ook wel kruipen, en daar slapen en hier spelen, alleen ik zou wel 1 ding heel graag zien?

Durf je dat niet te vertellen, zei Sabrina? Jawel zei Sebastiaan half verlegen, maarre, maarre ikke weet niet hoe euhm... jij daarover denkt? Waarover, zei Sabrina.

Nou zei Sebastiaan, jij bent best lief, dus misschien kan/mag jij meer in de buurt zijn en deze Baby helpen? Om precies te zijn, baby de fles geven, en eten geven, enz. enz.

Ikke? zei Sabrina, terwijl ze kleurde. Ja zei Sebastiaan. Ik moet hier een week blijven zeiden ze, dus misschien ...

Maar goed zei Sebastiaan, en nu dorst. Geef jij mij de fles? Toen kleurde Sabrina nog een keer want hier had ze op erg op gehoopt, maar eigenlijk verwachtte ze het niet meer... En nu was de mogelijkheid daar. Gekkie zei ze, dan heb ik eerst een spijtige mededeling voor je.

O zei Sebastiaan en ze hele gezicht betrok, en die is?

Dat je eerst een knuffel krijgt van 'Mammie' Sabrina, of wil jij van 'Mammie' Sabrina geen knuffel, maar water?

Sebastiaan wist even niet wat hij er van denken moest, maar liet zich langzaam in haar richting zakken. En toen nam ze hem in haar armen. Sebastiaan beviel dit veel beter, nu kon hij tenminste meer doen, en na dat Sabrina een traantje had weggepinkt, nam ze Sebastiaan meer voor haar zo ze hem de fles kon geven.

En terwijl Sabrina zo bezig was, zei ze tegen Sebastiaan, dat ze het er met Michelle over moest hebben.

Wat ze geen van beiden wisten was dat Michelle het hele gebeuren had gezien, op de monitor, en daar ze zag dat het goed ging, euhm euhm, nou eigenlijk ging het nog beter dan ze verwachtte. En was het misschien wel een goeie om die 2 meer ruimte te geven. Het scheelde haar een hoop werk. En als ze hun zo zag, wist Sabrina wel raad met hun. Toen de fles leeg was, wisten ze eigenlijk geen van 2en hoe nu verder, en daar Michelle zag dat ze blijkbaar een probleempje hadden ging ze er heen.

Michelle, had het al helemaal bedacht... Dus toen ze de ruimte binnen liep bij Sabrina en Sebastiaan, begon ze eerst maar eens te mopperen, dat die Baby niet zo kon zitten, en dat hij wel de nodige boeien moest dragen.

Daar kreeg ze als antwoord van Sabrina op dat ze graag even praten wilde.

Is dat wel vertrouwd zei Michelle? Straks loopt Baby weer weg. Denk het niet zei Sabrina terwijl ze Sebastiaan aankeek.

En Sebastiaan schudde van nee. En mompelde dat hij een ander geen probleem wilde geven, door zijn gedrag.

Nou zei Michelle, als het er dan zo voor hangt loop dan maar mee.

Op de gang aangekomen zei Sabrina tegen Michelle, dat Baby het toch wel een probleem vond met al die boeien, en of dat niet anders kon?

En zei Michelle, hoe ziet hij dat dan?

Nou zei Sabrina, eigenlijk heel simpel... Hij wil best in dat bed slapen, kruipen vindt die ook niet erg, vindt het zelfs prima om in de box te spelen, maar er is 1 maar...

En die is zei Michelle? Ik, zei Sabrina.

Jou? Hoe bedoel je zei Michelle?

Nou eigenlijk heel eenvoudig, zei Sabrina, Sebastiaan wil dat ik hem verzorg, en als jij dat goed vindt gaat hij met de rest zonder problemen akkoord.

En wat vindt jij daar nu van zei Michelle? Euh, euh, euh, zei Sabrina, als ik heel eerlijk ben...wil ik heel graag. Zou hem graag als ... Maar dat mag ik misschien niet zeggen.. Maar als je het wel mag zeggen, zonder problemen zei Michelle? Nou zei Sabrina, dan euh, euh, zou ik hem graag als, euh Baby willen, flapte ze er ineens uit, met een rood hoofd.

Dan lijkt het me beter dat ik jou maar je gang laat gaan met hem, zei Michelle. Maar als Baby iets doet wat niet goed is, krijgt die nog steeds straf van mij.

Is goed, zei Sabrina. Wacht eens zei Michelle, zoals het nu lijkt is het toch rustig hier, want de meeste hebben vakantie. Zou je het wat lijken om alleen met hem bezig te zijn? Zei Michelle. En vervolgde met een knipoog, dan kan 'Mammie' oefenen...

Sabrina kleurde alweer. Mag dat, vroeg Sabrina?

Voor mij wel zei Michelle, en als je hulp nodig hebt, zeg je het maar. Sabrina glunderde: dank je zei ze, en dan ga ik nu weer naar me Baby. Want vertrouwen kan je ze niet, giechelde Sabrina.

Dus liep Sabrina, weer de ruimte in waar Sebastiaan zat te spelen. Toen die de deur hoorde, en hij zag Sabrina komen, keek hij Sabrina heel vragend aan. En toen Sabrina een beetje somber keek, zag je Sebastiaan zijn gezicht betrekken. Mag het niet, vroeg Sebastiaan?

Nou zei Sabrina. Michelle wil je graag straf geven, en toen Sebastiaan daarop nog treuriger keek, zei Sabrina, is een grapje, want dat doet ze alleen als je stout bent en niet naar je 'Mammie Sabrina' luistert..

Sebastiaan was heel blij, want dat was toch wel lekker, zeker als die af en toe bij Mammie Sabrina mocht komen, om de fles te krijgen.

Onderwijl klom Sabrina bij Sebastiaan in de box.

Maar zei Sabrina, dat betekent wel dat jij babyjurkjes draagt. Mammie wil namelijk een heel mooi meisje. Dat vond Sebastiaan niet leuk, maar als dat haar eis was wilde hij dat wel voor haar doen. Want Sabrina had er tenminste voor gezorgd, dat hij tenminste niet van die zware straffen meer kreeg.

En daar ging de deur open, en kwam Michelle binnen, met een karretje waar diverse spullen oplagen.

Zo zei Michelle en hoe gaat het hier? Baby vindt het niet leuk dat hij een jurkje aan moet zei Sabrina. Hahaha, zei Michelle. Baby's vinden wel meer niet leuk, maar Mamma's hebben het voor het zeggen.

Daarom heb ik nog wat mee gebracht, zei Michelle. voor jou 'Mammie' heb ik een lekker bakje koffie mee genomen.

En voor de Baby... een babyfles. Daar zit echte babyvoeding in, en omdat jij een baby bent, heb ik het pak maar genomen tot een half jaar. Je moet toch langzaam wennen aan je eten, want dat maagje kan eerst nog niet alles hebben. En daarom moeten we dat langzaam opbouwen.

Ik kom straks weer even kijken. Tot straks. Zei Michelle, waarna ze weer vertrok.

Zal ik jou de fles geven, zei Sabrina? Ja lekker zei Sebastiaan. Nou kom bij Mammie dan, en ga maar liggen.

Dus kroop Sebastiaan naar Mammie, en ging bij haar liggen.

En nu mondje open, zei Sabrina en tjoep, zo die speen er in.

En dan gaan we nu rustig drinken. En dan neemt Mammie af en toe een slokje van haar koffie.

Zo dat gaat goed met jou, heb je zeker goed geoefend in Mammies buik, zei Sabrina.

Maar Sebastiaan wist daar geen antwoord op, en knikte alleen maar terwijl hij lag te drinken.

Baby kan dat wel goed zo, die fles leeg drinken, zou haast een grotere moeten nemen, zei Sabrina. Maar misschien is dat een goeie voor de volgende voeding.

Daar Sebastiaan die voeding niet lekker vond, ging hij extra snel drinken, zodat hij in heel snel tempo die fles leeg had. En hij hoopte maar dat Sabrina niet een grotere kon vinden.

Dus toen Sebastiaan die fles leeg had, zei Sabrina, en dan nu even boertje doen.

Boertje doen dacht Sebastiaan, wat is dat? Hij had dat nog niet gedacht of daar klonk al een boer.

Baby's zuigen altijd lucht op, en dat moet er weer uit zei Sabrina, en dat moet je altijd even helpen, want anders gaat het zeer doen, in baby's maagje.

Maar gelukkig gaat het nu goed. Zei Sabrina.

Zo en wat ga me Baby nu doen? Zei Sabrina, een tijdje lekker slapen.

Maar zei Sebastiaan... Niks te maren, zei Sabrina. Mamma is baas en Baby's hebben veel slaap nodig.

Dus kom maar mee, en toen stond ze op en trok ze hem mee naar de ruimte waar 'zijn' bed stond.

Zo klim er maar op, Zei Sabrina. Daarna zet ik je vast, aan het bed.

En zo gedaan, daar zat Sebastiaan al snel weer vast in zijn bed. En nu zal ik die beugels even verwijderen, zodat je makkelijker slapen kunt. toen ze dat gedaan had stak ze een paar vingers bij zijn been langs om te kijken of die nat was. Maar dat viel nogal mee, dus zei Sabrina, dat kan straks wel, na het slapen.

Daarna sloot ze het bed aan beide kanten, en zei tegen Sebastiaan, Dat Mammie nu wist dat haar Baby rustig en veilig kon slapen.

Welterusten en tot straks, zei Sabrina, fijne dromen.

Waarna ze de kamer verliet en de deur achter haar sloot..

Op de gang aangekomen, kwam ze Michelle tegen.

En vroeg Michelle, hoe is het met je Baby? Gaat lekker zei Sabrina, die ligt veilig in d'r bedje.

En wat wil jij nu gaan doen? Vroeg Michelle. Ik denk ff gaan liggen, want het is wel even wennen, zei Sabrina.

Ja Mammie zijn, is hard werken, maar als je haar een klein beetje op laat groeien, kan ze je mooi helpen met kleine dingen. Zei Michelle. Maar ik zal je nu even niet verder tegen houden, zodat jij even kan gaan slapen.

Welterusten zei Michelle tegen Sabrina. Werkse zei Sabrina, en tot later.

O euh Michelle, kan je me met een goed uur wakker maken? Vroeg Sabrina.

Doe ik zei Michelle. en toen ging Sabrina slapen.



Na een uur, maakte Michelle, Sabrina wakker.

En heb je goed geslapen, vroeg Michelle? Echt wel zei Sabrina, kan er weer ff tegen.

Nog wat van Baby gehoord? Vroeg Sabrina?

Nee dus zei Michelle, heb nog op de monitor gekeken, maar ze is zo rustig, denk dat ze slaapt.

Nou dan zullen we die eens even wakker maken zei Sabrina.

En zo gezegd ging ze op weg.

Bij de deur aangekomen deed ze heel voorzichtig de deur open, om... als Baby lag te slapen hem dan nog niet wakker te maken.

En 'ze' sliep nog, dus sloop Sabrina stilletjes dichterbij.

En vlakbij gekomen, bleef ze staan kijken, hoe 'haar' baby sliep. En 'ze' had haar beer stevig tegen haar aangeklemd. Gelijk had ze wel, want die lag ook nog steeds in 'd'r' bed.

En wat zag ze er vredig uit. Een plaatje, Sabrina kon er wel uren lang naar kijken.

Maar ja, beter was om haar baby nu wakker te maken, anders was het vannacht mis, wist ze uit ervaring.

Want dan kon ze niet slapen omdat ze uitgerust was.

En daarom ging ze Sebastiaan maar wakker maken. Eerst een beetje kriebelen op haar wang, en dan eens kijken of ze daar wakker mee worden zou. Toen dat niet echt lukte, ging ze toch maar een beetje schudden, en gelukkig werd ze daar wakker van.

Zo slaapkopje, zei Sabrina. Heb jij de slaap nog niet uit?

Slaapkopje? Dacht Sebastiaan. Heeft me Baby lekker geslapen, vroeg Sabrina?

Slapen? Zei Sebastiaan, ben ik dan toch in slaap gevallen? Blijkbaar zei Sabrina, want Mammie heeft je wakker moeten maken.

En heeft me Baby goed slaapjes gedaan? Vroeg Sabrina jaha, zei Sebastiaan, blijkbaar wel. Want ik voelde me wel lekker zo in bed en toen zag ik beer, en die wilde graag slapie doen, en toen heb ik die maar tegen me aangelegd. Ikke denk dat ik toen ook sapie ben gaan doen. Nou, dan kan je vast zo ook wel weer gaan spelen, zei Sabrina. Sebastiaan knikte, want zo even slapen was toch wel lekker..

En dan gaan we nu eens kijken wat jij allemaal gedaan hebt, zei Sabrina terwijl ze de zijkant opende. En dan bedoel ik, even kijken hoe het met je luiertje is, zei Sabrina. Want die zag er toch wel vochtig uit.

Dus toen Sabrina de luier af deed, vond ze dat haar Baby toch wel heel goed zijn best had gedaan, en dat het maar goed was dat haar Baby een luier droeg. Nadat ze het nodige gezalfd en gepoederd had, pakte ze een schone luier. Die zal jou vast wel bevallen zei Sabrina. Zo'n schoon kontje Sebastiaan was ook heel blij, want dat natte tussen zijn benen, vond die maar niks.

Maar gelukkig was die dat kwijt, en voelde zich weer heel wat beter, toen Sabrina klaar was met verschonen. En dan gaan we nu spelen, zei Sabrina.

Zo dacht Sebastiaan en waar gaan we dat nu doen? Maar toen ze op de bekende plek aankwamen vond hij dat toch wel iets minder, want dat kende hij al. En zelfs toen Sabrina hem weer in de box had gestopt, vond hij dat eigenlijk maar niks, maar ja, hij had wat beloofd, dus hij moest wel accepteren, ook al baalde hij daar wel van.

Toen hij goed en wel in de box zat, zei Sabrina, en nu zoet spelen, want Mammie moet nog even weg. Tot straks, en toen liep ze de ruimte uit. Balen dacht Sebastiaan, nou ben ik weer alleen. Dus ging hij op het laatst toch maar spelen met het speelgoed wat er lag.

Na een tijdje kwam Sabrina terug, met diverse dingen, en zag dat haar Baby toch wel sip keek, vroeg ze wat er was? Nou zei hij, ik ben zo alleen, er is hier niks aan zo, maar zei Sebastiaan nu je er weer bent, gaat het beter.

Wat hoor ik daar zei Sabrina, wie zei Baby dat er weer was? Jij... toch? Zei Sebastiaan.

En wie is die jij dan? Zei Sabrina. En kijk me eens aan. Als jij mijn Baby bent, Zei Sabrina, dan ben ik jou...? Mamma?, zei Sebastiaan.

Je weet het wel, zei Sabrina, maar omdat je een Baby bent zal Mammie jou helpen, dus vertel dat laatste nog eens, met dat jij je zo alleen voelde.

Nou zei Sebastiaan, ik voel me zo alleen, en vindt er niks aan, maar nu j... Euh zei Sabrina. Sorry Mammie, zei Sebastiaan, maar vindt er niks aan zonder dat Mammie er niet is.

Zie je wel dat Baby het kan, maar daar zijn Moeders dan ook voor, om Baby's te helpen. Ben blij dat je het zegt, zei Sabrina, want dat betekent dat Baby echt ze Moeder nodig heeft. Maar ja, Mama, heeft soms andere volwassen verplichtingen, en die moet soms even weg.

Nie leuk zei Sebastiaan, vindt ik ook zei Sabrina, maar het is niet anders.

Maar kijk eens wat jou Mamma, heeft mee gebracht voor jou? zei Sabrina. En liet hem een gevulde babyfles zien. Heeft Mama, voor jou gemaakt, want dacht Mama, Baby zal wel dorst hebben. En dat klopte ook, want Sebastiaan kwam er toen achter dat hij grote dorst had. Nou even wachten zei Sabrina, Mammie komt zo bij jou, kompleet met een lekkere fles pap, want ja Baby moet ook eten.

En zo gezegd, zag Sebastiaan dat Sabrina even later kompleet met 2 babyflessen de box in kwam. <<<,,,,,,,,,verhaal heeft nu dubbele lengte,,,,,,,>>>

Ik denk dat we eerst maar even met de fles met voeding beginnen, want die is warm, zei Sabrina.

Dus kom eens dichterbij, dan zal ik je eerst eens mooi maken, en toen haalde ze een slab tevoorschijn. Het zou toch jammer zijn, dat je mooie jurk vies werd? Ja knikte Sebastiaan.

Dus toen hij de slab voor had, ging hij lekker bij Sabrina liggen, en gaf hem toen de fles. Sabrina zag dat Sebastiaan gelukkig was, het straalde gewoon van hem af.

Maar ja, het was ook lekker knus, en Sabrina kon haar ogen niet van haar Baby afhouden.

Tot dat Sebastiaan in de gaten kreeg dat Sabrina naar hem zat te kijken en toen moest hij toch wel even glimlachen. En toen verslikte hij zich. Waarna hij omhoog kwam Wat doet mij Baby nu dan, zei Sabrina. Ik verslik me, zei Sebastiaan. Dat zie ik, zei Sabrina. Keek jij naar Mammie?

Ja zei Sebastiaan. Moet je niet doen, zei Sabrina, want Baby moet op haar eten letten, dat is al heel wat voor haar.

Ja Mammie, zei Sebastiaan. Goed zo zei Sabrina, Baby leert het al netjes tegen Mama te wezen.

Nou kom Baby, gaan we weer verder, want de fles is nog niet eens half leeg, zei Sabrina.

En daar ging Sebastiaan er weer bij liggen, waarna Sabrina de speen weer in zijn mond stopte.

En toen was Baby ook zo klaar met drinken, en toen stopte Sabrina al heel snel de andere speen er in, zodat hij gelijk zijn drinken er achter aan kreeg. Na een tijdje, had hij die ook leeg.

En nu zei Sabrina, is het leuk geweest, en gaan we nog een klein stukje door de gang, richting slaapkamer.

Gaan we doen dan Mammie? Vroeg Sebastiaan. Nou wat denk jij van slapen? Zei Sabrina

Slapen Mammie? Zei Sebastiaan. Ja zei Sabrina. Baby heeft veel slaap nodig, en dan is het beste om vroeg te gaan slapen.

Maar Mammie... zei Sebastiaan, Niks te maarre, Baby gaat naar d'r bed, zei Sabrina.

Maar Mammie... zei Sebastiaan. Moet jij straf? zei Sabrina Nee Mammie, zei Sebastiaan.

Mooi dan ga je nu mee, zei Sabrina, want het is Baby bedtijd.

En terwijl Sebastiaan nog wat liep te mokken dat het nog veel te vroeg was, bracht Sabrina hem naar de slaapkamer.

Daar stopte ze hem in bed, en na hem vastgelegd te hebben en de zijkant dicht gedaan te hebben, zei ze. Welterusten Baby Krijgt Baby niet een schone luier? Zei Sebastiaan.

Nee, zei Sabrina, dat heb jij nu niet verdient. Dus welterusten.

Mok mok, deed Sebastiaan. Zei Baby nog wat? Vroeg Sabrina?

Nee Mammie zei Sebastiaan. Mooi dan welterusten, zei Sabrina, en deed het licht uit ,en trok de deur achter haar dicht.

Waarna Sabrina nog even een tijdje op kantoor bij Michelle ging kijken en daarna langzaam naar huis ging.
Dinsdag de 27e t/m Donderdag de 29e

Toen Sabrina dinsdag weer bij Sebastiaan kwam, was ze rustig. En liet het allemaal gelaten over haar heen komen, en de dagen gingen rustig voorbij, eigenlijk zonder speciale noemenswaardigheden. Maar toen kwam:
Vrijdag de 30e

Sabrina voelde dat er iets was, want ze voelde wel een spanningsveld, maar wist niet wat er was. Onderweg kwam ze Michelle tegen en die deed gedroeg zich niets anders. Dus dacht Sabrina, misschien verbaas ik het me wel.

Toen ze bij Sebastiaan kwam voelde ze die spanning erger, maar dacht ze, dat het wel zou komen doordat de week haast om was.

Dus toen Sabrina het bed open had opengemaakt aan 1 zijkant, zei ze, Goedemorgen Baby, lekker slapie gedaan?, nee Mammie zei Sebastiaan. Heeft Baby een probleem zei Sabrina, weet niet zei Sebastiaan. Nou je kan het toch wel tegen Mamma vertellen? Zei Sabrina.

Weet niet Mammie, zei Sebastiaan. Michelle die ook wat voelde, had langzaam de deur opengedaan, en dat had Sebastiaan, eerst niet in de gaten. Maar toen Sabrina hem verschoont had, en hem los had gemaakt zag Sebastiaan ineens de deur openstaan.

Daar werd hij toch wel even vreemd van, want hij kon zo de deur uit, naar de gang, met de mogelijkheid om te ontsnappen. Maar ja Mammie dan? Ze was zo lief voor hem, en dat knuffelen, zou hij ook niet graag missen. Maar Matt, Roland, Mike en Paul dan? Die had hij ook al een week niet gezien, maar ja, die lieten hem ook in een luier lopen maar gaven geen knuffels. Maar ja, die vrijheid was leuk, zou hij toch maar gaan.

Maar voor hij het echt wist, stond Michelle, op de gang, naar binnen te kijken.

Ga je niet weg? Zei ze tegen Sebastiaan, loop dan, het kan nu, de deur staat open, maar zei Michelle, ...ik kan niet garanderen dat je geen zware straf krijgt als we je weer te pakken krijgen. Nou loop dan, zei Michelle nogmaals.

Sebastiaan bedacht zich toch maar, en schudde van nee.

Och zei Michelle, zo te zien wil onze Baby niet weg. Kan zijn Mammie niet missen, want die moet zijn luiertjes verschonen, en dergelijke.

Daar moest hij toch wel van kleuren, want ja, hij was toch geen Baby????? Nou toch wel bedacht hij zich, want hij liet inderdaad zich door Mammie Sabrina verzorgen..

Sabrina kwam toen bij hem staan, en terwijl ze een arm om hem heen sloeg, zij ze: Mijn Baby.

En Sebastiaan kroop haar eens lekker aan, en terwijl hij haar eens recht in de ogen keek, zei hij, Ja Mammie.

Weet je wat, ik zal je vandaag eens extra mooi aankleden, zei Sabrina want morgen moeten we maar zien hoe het komt.

En zogezegd zo gedaan, maakte ze er een speciale dag van, waar ze Sebastiaan zijn gezicht eens lekker onder de taart smeerde. Want zei Sabrina, wil me Baby ook wel eens Babyachtig zien.

Nadat hij de fles had gehad, nam ze hem mee naar buiten waar een soort van zandbak was, en hij samen met Sabrina, in ging spelen.

Daar de tijd al snel voorbij ging, was het al snel weer bedtijd, en zei Sabrina, zal ik je eens knuffelen zo op de laatste nacht hier?

Dat vond Sebastiaan wel een heel goed idee, want ja... morgen????

Morgen dacht Sebastiaan, weg?... Mammie weg?

Dus toen Sebastiaan lekker bij Sabrina lag vroeg hij... Mammie?

Ja Baby, zei Sabrina.

Mammie, wat gebeurd er nu morgen? Vroeg Sebastiaan.

Heel simpel toch, zei Sabrina. Jij gaat weg.

Maar zei Sebastiaan en Mammie dan?

O euh ja, weet ik nog niet zei Sabrina, want ik moet nog een aantal dingen regelen.

Maar 1 ding is zeker zei Sabrina. En dat is zei Sebastiaan?

Dat ik morgen hier ook ben als jij weg gaat.

Vindt ik wel heel leuk Mammie, wil Mammie niet missen. Zei Sebastiaan, vindt haar leuk.

Maar goed ik ga je nu verschonen, en dan even vast leggen, en dan sluit ik het bed nog even, zodat ik zeker weet dat Baby veilig slapen kan.

Ja Mammie, zei Sebastiaan.

Dus toen dat klaar was, gaf ze vlak voor ze het bed sloot Sebastiaan nog een kus op de punt van zijn neus.

Welterusten Baby, en tot morgen. Goed slapen want het wordt morgen een inspannende dag. Zei Sabrina, terwijl ze het licht uitdeed en de deur sloot.

Toen ging ze nog ff naar Michelle, om te zeggen dat ze geen kans zag om morgenvroeg, op tijd er weer te zijn en of Michelle de Baby uit haar bed wilde halen.

Dat wilde ze wel, en zo ging Sabrina moe maar voldaan naar huis, waar ze de laatste hand legde aan een grote baby kamer.

Zaterdag de 31e

's Morgens keek Sebastiaan toch wel vreemd op, daar niet Sabrina maar Michelle hem wakker kwam maken.

Sebastiaan vroeg, heel voorzichtig kijkend, of Baby stout geweest was?

Michelle moest wel even lachen, want nee, daarvoor was ze er niet. Tenminste nu niet.

Nee hoor zei Michelle, maar jou Mammie heeft het zo druk, van ochtend, dat ze weinig tijd heeft om jou uit bed te halen.

Maar zei Sebastiaan, Is Mammie d'r straks wel als ik weg ga?

Weet ik wel zeker zei Michelle, want ze heeft nog een leuke verrassing voor je.

Maar zei Michelle, voor ze hier straks allemaal op de stoep staan zal ik je eerst eens mooi aankleden.

En zo gebeurde het dat Michelle hem enigszins een beetje meer mannelijk aankleedde.

Dat beviel Sebastiaan maar niks, maar ja, hij wilde niet tegen sputteren met Michelle, want op straf zat hij nu ook niet te wachten.

Maar goed Toen Michelle hem aangekleed had, nam ze hem mee naar een zaal, waar allemaal stoelen en tafels stonden, en in een hoek stond ook nog iets onder een laken.

Zo zei Michelle, nu mag je kiezen... wil je dat ik je de fles geef?

Daar wist hij zo snel geen antwoord op, want ja dat deed Sabrina. Gaan we gewoon proberen zei Michelle, kom maar eens hier, bij Tante Michelle.

En na enig proberen, ging het nog best goed ook, vond Sebastiaan.

Toen de fles leeg was, had Michelle eigenlijk niet eens goed de tijd om de Baby een boertje te laten doen, daar ze de deurbel hoorde.

Nou zei Michelle, daar zal je de 'visite' hebben. Blijf jij hier? Zei Michelle tegen Sebastiaan?

Ja knikte Sebastiaan, want nu werd het wel heel spannend.

En toen verliet Michelle de ruimte.

Sebastiaan kon de verleiding niet weerstaan om toch eens onder dat laken te kijken, want dat was toch wel iets anders, maar toen hij het zag, wist hij even niet wat hij daar nu mee moest. Want het was wel een hele mooie.

Maar hij moest maken dat hij weg kwam want daar klonken de voetstappen die dichterbij kwamen.

En toen de deur openging, was hij toch wel even stom verbaasd, want daar stond een vriend van hem die hij al een hele tijd al niet gezien had.

Hoi zei die, ik hoorde dat jij hier gelogeerd hebt?.

Ja zei Sebastiaan en ik mag vandaag weer naar huis.

Komt wel mooi uit, zei z'n vriend, want dan kan je mooi mee rijden.

Maar zei Michelle, tegen zijn vriend, wil je koffie? Nou nee zei die want ik heb nogal haast, ik moet door want ik ben op route, en dan weet je het wel, alles volgens tijd.

Jammer zei Michelle, want eigenlijk verwachten we nog iemand. Kan die niet opschieten, want ik moet weg.

Nou nou zei Michelle, zou jij niet een klein beetje rustig wezen. Maar zou zijn vriend zeggen, terwijl er ergens een deur open ging.

Komt ze vast aan zei Michelle, en je zag Sebastiaan al helemaal opfleuren want die zou haar als laatste niet graag missen.

En...

Daar ging de deur open en stapte Sabrina binnen, in een hele mooie jurk.

Sebastiaan, bleef met open mond staan kijken want nu was ze helemaal adembenemend mooi.

Nou zei zijn vriend kunnen we nu weg?

Eigenlijk niet zei Sabrina, want ik wil nog heel even met Sebastiaan praten. Dus als je even op de gang wil wachten, komen we er zo aan.

En toen zijn vriend de gang op liep zei Michelle tegen Sebastiaan. Je hebt vast wel gezien dat hier iets onder een laken staat?

Ja knikte Sebastiaan, terwijl die vuurrood werd. Of heb je stiekem gekeken? Vroeg Michelle.

Ja zei Sebastiaan, waarna hij toch even naar Sabrina keek. Geeft niks zei Sabrina, maar dan is het wel makkelijker praten.

Het is namelijk zo zei Sabrina, dat je nu de keuze hebt?

Je kan met je vriend mee, en dan nemen wij afscheid

Of...

Je kan met mij mee in die mooie wandelwagen, en dan rij ik je zo mee, naar... mijn huis. Sebastiaan wist niet wat hij daar van denken moest want zijn oren stonden te klapperen, en zijn hart sprong op van geluk.

Met Sabrina mee naar huis? Weer Baby zijn?

Toen vloog hij op Sabrina toe en omhelsde haar.

Toen vroeg Sebastiaan aan Michelle of die zijn vriend ook kon weg sturen, want hij ging met Sabrina mee.

En toen die vriend dus mopperend het pand verlaten had, verkleedde Sabrina Sebastiaan in een hele mooie jurk.

Waarna Sebastiaan als Mooiste Baby van de stad door de straten werd gereden door Sabrina op weg naar haar huis.

En wat daar allemaal gebeurde...

Dat is een ander verhaal.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
DL_Michel Undercover U 1
Similar threads

Bovenaan