Ares
Stuur mij gerust een privébericht
Ik draai al even mee op dit forum. Ik heb niet het idee dat het nu per se erger is dan zeg vijf of tien jaar geleden.Waarom gaan mensen zo met elkaar om? Wordt wangedrag te veel getolereerd? Zijn mensen dan nog meer met zichzelf bezig dan vijf of tien jaar geleden?
Vergeten sommige gebruikers dat dit (en dit bedoel ik niet denigrerend naar het forum) “maar” een forum is - en dus geen enkele reden om je waar dan ook zó over op te winden dat het gerechtvaardigd is om iemand met de dood te bedreigen?
Dat je als mod 'shit' over je heen krijgt, is natuurlijk niet iets wat hoort, maar helaas wel wat je moet verwachten omdat het wel de realiteit is. En ik heb ook niet de illusie dat dat ooit gaat veranderen. En ook nogmaals: dit is niet per se iets wat alleen op dit forum speelt. Een groot deel van de online wereld heeft met hetzelfde te maken.
Actieve moderatie zal altijd nodig zijn.
En natuurlijk kun je wel van mening verschillen over hoe er gemodereerd moet worden. Ik ben niet voor niets geen mod meer. (Maar ik mis het ook zeker niet).
Dus bij dezen aan de huidige mods: dank voor jullie werk!