Vragen aan zorgaanbieders

PamperMe2

Toplid
Had het zelf zomaar kunnen zijn die dit zou vragen (maar nee ben het niet). Maar heb de les al geleerd op het gebied van het vragen naar proefpakketjes in de apotheek van mijn woonplaats :oops::oops:. En nog wat in dezelfde strekking als dit waar ik ook niet trotst op ben :oops::oops:

Ik vind het een beetje vage manier dat het hier gepost wordt maar aan de andere kant kan het zomaar een laatste poging zijn om het in de mine te schikken. Je weet immers maar nooit of iemand zich aangesproken voelt. Maar hoe de specifieke informatie dan allemaal bij één persoon terecht komt met signaleringen uit andere instellingen en over meerdere jaren..... Hmmmzzz.

Anyway, uit ervaring, de enige manier om iemand ermee op te laten houden is hem te shockeren. Vriendelijk vragen helpt niet, hij zal hoogstens even stoppen en daarna een andere insteek verzinnen. Betere manier is om met zon persoon face-to-face in contact te komen en dit bespreken. En dan mag je nog hopen dat ie er iets van leert en tot zijn zinnen komt.

Ik vind het allemaal een klein beetje overdreven wat de enorme (tijd) schade is die dit persoon berokkend. Alsof iemand er een uur mee bezig is om er van af te komen.

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Ik werk voor een landelijke zorgaanbieder voor verstandelijk gehandicapten. Sinds 2017 krijgen worden wij regelmatig gebeld door een meneer.
Deze meneer vraagt "of wij hem kunnen helpen met zijn luier". Wanneer er wordt doorgevraagd, blijkt dat meneer geen indicatie (recht op zorg) heeft.

Eerst belde hij alleen ons hoofdkantoor, nu ook door het hele land naar woonlocaties.

Ben jij deze persoon, dan wil ik je met klem vragen: stop hier onmiddellijk mee.

Een zorgprofessional gaat dit nooit voor je doen als je geen recht hebt op zorg. Heb je dat wel, dan worden mijn collega's niet betaald om jouw fetisj fantasieën in vervulling te brengen.

Zelfs als het je alleen maar gaat om het bellen: je neemt hiermee kostbare tijd in beslag die zou moeten worden besteed aan onze cliënten.
Wil je echt graag dit soort telefoontjes plegen, bel dan een sekslijn. Wil je dit meemaken, ga dan naar één van de (ook in Nederland!) bestaande ABDL nurseries.

Stel je vragen alsjeblieft aan mensen die er iets mee kunnen. Mijn collega's kunnen en mogen je niet helpen, en het is voor hen heel ongemakkelijk om dit soort vragen te krijgen.
Is het een idee om te onderzoeken of er juridische stappen ondernomen kunnen worden naar die meneer die steeds belt met de vraag of jullie hem kunnen helpen met zijn luier?

Ik vind het niet normaal dat mensen die geen recht hebben op zorg dat ze hulp gaan voor iets wat ze zelf kunnen doen.
Dit kost de zorginstelling handen vol met geld door dit soort onzinnige telefoontjes wat gedaan word.

In dit geval moet meneer bij zijn huisarts en gemeente van zijn woonplaats zijn voor hulp.
De huisarts gaat dan kijken wat er aan de hand is en de gemeente kijkt naar de brieven die artsen hebben geschreven.
Hoe dit pressies zit weet ik niet.
Maar dit komt omdat er in het verleden door artsen en mijn moeder alles is geregeld.

Ik woon zelf ook begeleid in een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking.
Welke zorg en begeleiding ik nodig heb dat vertel ik niet.

Omgeven door mafkezen

Super cool, maar ik ben weg hier
Jemig, wat een treinwrak is dit geworden. Super handig dat de helft van de reaguurders op de negeerlijst staan, en het blijkt wederom dat het niet voor niets is.
Maar goed, daar gaan we weer, in de ijdele hoop dat men dit keer wel daadwerkelijk leest wat ik effectief schrijf. Om mijn punt ad nauseam voor de zoveelste keer te maken.

Jij wilt met klem zeggen dat diegene hiermee moet stoppen, ik vind vind het forum daar niet de juiste plek voor. Hier op het forum gelden niet de regels van jouw werk.
Het gaat niet over regels van mijn werkgever. Het gaat om de fatsoensnorm dat je je fantasieën niet ongevraagd in iemands gezicht moet duwen. En om de vuistregel dat er voor (bijna) alles een juiste plaats is. Of is dat ineens geen regel meer hier?

@lotje, Marcel, en wie het over het verschil tussen ruzie en discussie heeft:
1. Deze oproep heeft niet als doel discussie te veroorzaken, dat is daarna gekomen doordat de eerste paar reaguurders het bericht niet goed hebben gelezen, of het niet goed hebben begrepen. Meteen zeiken vanuit emotionele impuls is nu eenmaal de weg van de minste weerstand.
2. Welke naam het heeft kan mij gestolen worden. De gebruikers die op mij willen zeiken vinden hoe dan ook wel een stok om mee te slaan.
3. Kennelijk vallen mensen erover dat ik een mening heb over personen die onvoldoende discreet zijn met hun voorkeuren. Een fetisj is als een piemel. Prima dat je één hebt, maar ik hoef het niet te zien en duw hem niet ongevraagd in iemands gezicht.

... Maar hier ging het niet om een situatie op het forum, maar een situatie in real life die een bezorgdheid was van luierdraakje. De manier waarop er werd gereageerd, vind ik dikwijls allesbehalve begrijpend en inlevend.
Precies dit. Het lijkt er wel eens op dat sommige mensen het persoonlijk op mij hebben voorzien. Maar als ik ergens kritisch op ben, nee, dan geldt ineens "don't like it? Don't click it". En dat nota bene soms uit de mond van iemand die zichzelf zeer tolerant noemt. Die vlieger gaat helaas niet op als je alleen tolerant bent naar mensen die minstens zo tolerant zijn als jezelf. Of niet tolereert dat er mensen met strakkere grenzen zijn.

@bambam
"En anders?" Anders niets. Het is een verzoek. Geen dreigement. Ik kan geen tegengewicht bieden, duh. Daarom een verzoek, in de hoop dat iedereen die dit leest (en dit soort fantasieën heeft) zal denken "oh dit is kennelijk ongewenst gedrag, laat ik het niet doen".
Is dit forum de manier om het op te lossen? Weet ik veel. Het is het enige middel om in één keer veel mensen in het wereldje aan te spreken. De persoon uit de omschreven situatie is een concreet voorbeeld, maar mijn motivatie gaat (zoals je inmiddels in drievoud kunt lezen) breder dan dat.

Vervolgens gaan we met z'n allen in het harnas tegen iemand die (vanuit mijn optiek een zeer logische oproep) doet, aan iemand die dit soort dingen dus in het echte leven met non-kink personen zijn dergelijke fantasieën probeert te verwezelijken.
100% dit. Bedankt voor je aandacht en moeite, @Mary-Jane Holland.

Ik ben bambam die gek is van luiers en hier gewoon rondhangt om over luiers en diversen te lullen.
Waarom bemoei je je dan in vredesnaam tegen dit topic aan? Wil je mij een lol doen en gewoon doorlopen als je niets hebt toe te voegen? Alvast vriendelijk bedankt.

Maar hoe de specifieke informatie dan allemaal bij één persoon terecht komt met signaleringen uit andere instellingen en over meerdere jaren..... Hmmmzzz.
Omdat mijn collega's iet achterlijk zijn. Die doen aan dossiervorming, zoals mag worden verwacht van een zorginstelling.
En om de hoeveelheid tijd: dat dondert niet. Elke minuut is teveel. Het kost gemeenschapsgeld (waar ons salaris van wordt betaald) en het kost tijd die mijn collega's horen te besteden aan mensen met daadwerkelijke zorgvragen. Niet aan malloten die zich niet fatsoenlijk wensen te gedragen.

Enfin. Wie is de volgende?

Omgeven door mafkezen

Super cool, maar ik ben weg hier
Is het een idee om te onderzoeken of er juridische stappen ondernomen kunnen worden naar die meneer die steeds belt met de vraag of jullie hem kunnen helpen met zijn luier?

Ik vind het niet normaal dat mensen die geen recht hebben op zorg dat ze hulp gaan voor iets wat ze zelf kunnen doen.
Dit kost de zorginstelling handen vol met geld door dit soort onzinnige telefoontjes wat gedaan word.
Juridische stappen zou te overwegen zijn, al is de vraag of het zin heeft. Maar dit dus. Als ik mijn collega's moet geloven heeft meneer geen recht op zorg en stelt hij zich niet meewerkend op wanneer er wordt gevraagd om een intake. Het is hem puur te doen om "hulp bij zijn luier".

Botoz

33, interesse in contact
Wat bizar dit. Ik vind het ook prima dat luierdraakje dit op het forum plaatst. Het is niet ok om je liefhebberij zo te uiten en, of het nou 1 minuut of uren is, instanties daarmee lastig te vallen. Heel simpel. En als topic starter dit als mededeling en oproep wil plaatsen op het forum, is dat zijn/haar goed recht!

Al eens gedacht aan het feit dat diegene inderdaad grotere problemen kan krijgen als hij hiermee door gaat? Wat als er inderdaad aangifte (of iets soortgelijks) gedaan wordt tegen deze persoon? 1 kort bericht niet kán hem evt dan een inzicht geven dat hij echt moet stoppen. Zo niet, is het in ieder geval geprobeerd, hoe klein de kans ook is. Of die persoon wel of niet op dit forum zit is niet relevant. Ik vind het ook absurd dat diegene dit doet en vind het bericht prima. Denkt iemand daar anders over, sla het bericht lekker over. Daarnaast geeft diegene anderen die (wel normaal) genieten van luiers op welke manier ook, weer slechte "reclame". Er rust al een taboe en stigma op abdl, dit helpt dat zeker niet aan mee!

Een aantal reacties hier zijn echt heel verdedigend richting deze persoon, je zou er bijna wat van gaan denken.

Ik plaats hier zelden wat een lees af en toe. Maar inderdaad, in een groep met mensen met zo'n fetisj, kan men wel wat aardiger met elkaar omgaan.

Julia

Trotse Transvrouw, PDS, Inco
lieve Luierdraakje, en allen,

ik snap je bericht, blijkbaar zit er iemand dus duidelijk in nood die in geval van persoon waar je het over hebt, dus niet snapt hoe het werkt,
zulke mensen komen juist in aanmerking voor een indicatie, niet om de vraag over verzorgd worden,
maar juist omdat het blijkbaar niet binnenkomt denk ik,
juist deze "vraag om hulp" daar zou zomaar heel veel meer achter kunnen zitten dan de vraag alleen, Hitsig of niet, opdringerig of niet...

hoop niet dat ik ook op je negeerlijst sta, anders komt dit bericht ook niet aan... If so, graag dan reactie wat ik verkeerd gedaan heb, dan kan ik dat bijvoegen bij de rest wat ik in mijn leven fout doe....

Aan alle Lieverds, de feestdagen komen er aan, het weer is deprimerend, enz enz enz,
laten we alstublieft met elkaar proberen, wat minder heftig te reageren...
we zijn met elkaar allemaal kwetsbaar in welke zin ook, laten we elkaar steunen en niet af-fikken, dat doet de buitenwereld wel,

laten we alstublieft proberen een vorm van "Vrede" te bewaren...
en zo het mooie forum te behouden....

ik ben behoorlijk geschrokken van het feit dat een vraag uitmond in een dusdanig beladen sfeer, dat ik echt twijfel of ik wel of niet zou reageren

gerard611

Gewaardeerd Lid
Ik werk voor een landelijke zorgaanbieder voor verstandelijk gehandicapten. Sinds 2017 krijgen worden wij regelmatig gebeld door een meneer.
Deze meneer vraagt "of wij hem kunnen helpen met zijn luier". Wanneer er wordt doorgevraagd, blijkt dat meneer geen indicatie (recht op zorg) heeft.

Eerst belde hij alleen ons hoofdkantoor, nu ook door het hele land naar woonlocaties.

Ben jij deze persoon, dan wil ik je met klem vragen: stop hier onmiddellijk mee.

Een zorgprofessional gaat dit nooit voor je doen als je geen recht hebt op zorg. Heb je dat wel, dan worden mijn collega's niet betaald om jouw fetisj fantasieën in vervulling te brengen.

Zelfs als het je alleen maar gaat om het bellen: je neemt hiermee kostbare tijd in beslag die zou moeten worden besteed aan onze cliënten.
Wil je echt graag dit soort telefoontjes plegen, bel dan een sekslijn. Wil je dit meemaken, ga dan naar één van de (ook in Nederland!) bestaande ABDL nurseries.

Stel je vragen alsjeblieft aan mensen die er iets mee kunnen. Mijn collega's kunnen en mogen je niet helpen, en het is voor hen heel ongemakkelijk om dit soort vragen te krijgen.
Dat deze meneer ,een link legt met dit forum ,zal hij zelf ook wel wat met luiers hebben .En trouwens waar bemoeit hij hem mee .

Lotje 66

Ikke lief???
Wat ik niet snap???
In mijn helaas nogal uitgebreide ervaring met thuiszorg heb ik gemerkt dat alles via de huisarts loopt
Zonder huisarts geen zorg-indicatie
Waar is de huisarts in dit hele verhaal?
Hij/zij is degene die hierop zou moeten regeren
Het benaderen van een thuiszorg instelling zonder zorgindicatie is sowieso een kansloze operatie
Neemt de zorgaanbieder bij jullie dan geen contact op met de huisarts?

bambam

Toplid
lieve Luierdraakje, en allen,

ik snap je bericht, blijkbaar zit er iemand dus duidelijk in nood die in geval van persoon waar je het over hebt, dus niet snapt hoe het werkt,
zulke mensen komen juist in aanmerking voor een indicatie, niet om de vraag over verzorgd worden,
maar juist omdat het blijkbaar niet binnenkomt denk ik,
juist deze "vraag om hulp" daar zou zomaar heel veel meer achter kunnen zitten dan de vraag alleen, Hitsig of niet, opdringerig of niet...
mooi gezegd, dat bedoel ik dus ook deels duidelijk te maken.

justaguy

Toplid
Als er zo iemand steeds belt met zoiets en je ziet niet meteen een oplossing , lijkt het mij niet zo gek om het hier te plaatsen. Daarom is niet iedereen verdacht. Al die verontwaardigde , vernietigende reacties naar de TS zijn dan ook nie nodig.

En serieus, als ik de laatste tijd kijk naar het aantal heel bedenkelijke posts van geile(nde) mannen wanhopig op zoek, is het allemaal niet eens zo vergezocht.

Lotje 66

Ikke lief???
Als er zo iemand steeds belt met zoiets en je ziet niet meteen een oplossing , lijkt het mij niet zo gek om het hier te plaatsen. Daarom is niet iedereen verdacht. Al die verontwaardigde , vernietigende reacties naar de TS zijn dan ook nie nodig.

En serieus, als ik de laatste tijd kijk naar het aantal heel bedenkelijke posts van geile(nde) mannen wanhopig op zoek, is het allemaal niet eens zo vergezocht.
Natuurlijk heb je een heleboel verknipte mensen op deze wereld
Toch blijf ik erbij dat de huisarts de aangewezen persoon is hierop te acteren
Of te zorgen dat de ggz hierop acteert
Een oproep op dit forum is misschien begrijpelijk
Maar was gedoemd een ware rel te worden
Trouwens de zorg is volgens mij uitstekend in staat hier zelf een einde aan te maken
Ik begrijp de oproep
Maar iemand die zo maf is trekt zich ook van een oproep op dit forum nix aan

Limbonees

Daddy van Floortje
De titel, gaf mij geen aansporing dit topic te lezen.
Ik dacht dat het ging over wat wel en niet vergoed was.
Maar omdat het topic steeds terug kwam ,toch maar eens gelezen.

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje.

Ik ga mij niet uitspreken of dit topic wel of niet op het forum hoort.
Wel vraag ik mij af of dit nut heeft.
Hij belt al vanaf 2017 en wil daar niet mee stoppen.
Kan mij niet voorstellen dat hij naar het lezen van het bericht er nu plots mee stopt.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is.
Maar wat hier eerder al gezegd is, waarschijnlijk heeft hij toch een (geestelijk) probleem.
Is het dan niet de taak van een hulpverlener om hulp te bieden ?
Koppel de telefoontjes een terug met de huisarts, dat mag juridisch.
Geef dan aan dat deze meneer hulp nodig heeft en dat de huisarts er eens een maatschappelijk werker naar toe stuurt.

De man is denk ik hiermee goed geholpen.
En ik weet bijna zeker dat de telefoontjes dan zullen stoppen.

Lotje 66

Ikke lief???
Had het zelf zomaar kunnen zijn die dit zou vragen (maar nee ben het niet). Maar heb de les al geleerd op het gebied van het vragen naar proefpakketjes in de apotheek van mijn woonplaats :oops::oops:. En nog wat in dezelfde strekking als dit waar ik ook niet trotst op ben :oops::oops:

Ik vind het een beetje vage manier dat het hier gepost wordt maar aan de andere kant kan het zomaar een laatste poging zijn om het in de mine te schikken. Je weet immers maar nooit of iemand zich aangesproken voelt. Maar hoe de specifieke informatie dan allemaal bij één persoon terecht komt met signaleringen uit andere instellingen en over meerdere jaren..... Hmmmzzz.

Anyway, uit ervaring, de enige manier om iemand ermee op te laten houden is hem te shockeren. Vriendelijk vragen helpt niet, hij zal hoogstens even stoppen en daarna een andere insteek verzinnen. Betere manier is om met zon persoon face-to-face in contact te komen en dit bespreken. En dan mag je nog hopen dat ie er iets van leert en tot zijn zinnen komt.

Ik vind het allemaal een klein beetje overdreven wat de enorme (tijd) schade is die dit persoon berokkend. Alsof iemand er een uur mee bezig is om er van af te komen.
OFTOPIC ALARM
Als je proefpaketjes wil Kun je (zonder slecht geweten) de fabrikant aanschrijven vooral als ze iets nieuws in hun assortiment hebben zijn ze vaak graag bereid iets op te sturen

beddenplasser

volwassen peuter
OFTOPIC ALARM
Als je proefpaketjes wil Kun je (zonder slecht geweten) de fabrikant aanschrijven vooral als ze iets nieuws in hun assortiment hebben zijn ze vaak graag bereid iets op te sturen
Lotje, foei toch. Dat is echt durven. Trouwens, lijkt me belangrijk genoeg om dit onder het 'luiers'-hoofdstuk te plaatsen in een helemaal gloednieuw topic helemaal door jou gestart. Denk je dat je dat durft ? Ben je al zo flink ?

groetekes,
beddenplasser

Berth

Men wil wel uniek zijn, maar niet apart
@Luierdraakje
Misschien rare reactie, is het geen idee om omgekeerde psychologie toe te passen in dit geval.
Gewoon een keer op de eisen van deze persoon in gaan. Als hij weer belt zeggen goed, we komen
er aan we hebben alleen uw gegevens even nodig. Ja dan gewoon aldaar op de stoep staan.
Ik denk dat in vele gevallen het alleen een fantasie van een persoon is, maar als puntje bij paaltje
gaat komen er de lol / kick gelijk van af is.
Ik begrijp dat er misschien tijd ingestoken moet worden en dat er dat vaak niet tot nauwelijks is.
Het kan zijn vruchten afwerpen en dat jullie verder met rust gelaten worden,, iets van oeps ze komen!!

Bovenaan