Zindelijkheidstraining

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Het is weer vakantie voor een groot gedeelte van het land. Dat doet mij denken aan mijn zindelijkheidstrainingen. Deze werden altijd een paar dagen voor aanvang van de vakantie gestart. Tenminste als we niet op vakantie gingen want als dat wel het geval was dan voelde het eerder of mama het wel makkelijk vond dat ik nog in bedplaste.

In dit verhaal beschrijf ik zo'n vakantie.

De voorjaarsvakantie.

Het is woensdagavond voor de voorjaarsvakantie. Nou Bartje zegt mama na het eten we gaan weer een poging doen om droog te worden snachts. Beetje sip kijk ik naar mama. Het is een van die onderwerpen waar ik liever niet over praat. Ik schaam me er een beetje voor. Mama is er heel relaxed onder tenminste over mijn nachtelijk bedplassen dan.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Ja Bart je wordt dit jaar 11 zou onderhand toch wel mogen dat je droog gaat worden voor de nacht he knul. Het geeft niks hoor maar we moeten het wel weer gaan proberen.

Mama kent een aantal soorten zindelijkheidstrainingen. Dat ze me 2 keer per nacht wakker maakt, de plaswekker, katoenen luiers ipv wegwerpluiers. Aan die katoenen luiers heb ik echt een bloed hekel. Om verschillende redenen. Omdat ze nat blijven, en om de was aan de waslijn http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://barbamama.punt.nl/_files/2012-09-28/juli-242.jpg&imgrefurl=http://barbamama.punt.nl/content/2009/08/luierwas&h=336&w=448&tbnid=2_C4PBGlo1_QNM:&zoom=1&docid=oJTthbb3gAl67M&ei=cYlAVcGZEIbZPZvzgMgB&tbm=isch&client=safari&ved=0CHIQMyhIMEgen om de plasticbroekjes of strikslips die mama gebruikt.

Ik ga je vannacht weer twee keer opnemen. Een keer als ik naar bed ga en ik ga de wekker zetten en dan laat ik je om 4 uur nog eens plassen. Ik knik dat is goed mam. Het is belangrijk dat je dan echt even wakker wordt Bartje want anders heeft het geen zin dus ik ga je een code woord geven. Het code woord wat we afspreken is vakantie.

Zoals gebruikelijk wordt ik naar bed gebracht een ritueel wat voor mij altijd het zelfde is. Mijn zusje krijgt vaak een kus en gaat dan zelf naar bed maar ik wordt zeg maar nog een soort van onder gestopt. Mama loopt dan nog weleens bij saar binnen om haar een kus te brengen maar ze gaat er vaak zelf in.

Omdat ik met lezen iets achterloop ga ik na het plassen op mijn bed zitten en moet ik een verhaaltje hardop voorlezen. Saar mag dan op mijn kamer komen luisteren naar dat verhaaltje. Daarna gaat ze naar haar kamer. Kleed jij je even uit Bart hier is je pyjama. Mama loopt naar mijn kast en haalt daar mijn gevreesde katoenen luiers uit. Mama vouwt die meestal in de stikslips zodat ze niet met veiligheidsspelden hoeft te werken. Als ik mijn kleren uit heb en mijn pyjama-shirt heb aan getrokken ga ik op bed liggen en trek ik mijn knieën naar mijn neus. Mama legt de luier onder mijn billen en haalt de luier tussen mijn benen naar boven en legt die dan op mijn buik. Vervolgens maakt ze de stikslip op mijn buik vast en slaat ze de luier terug. Dan haalt ze de stikslip tussen mijn benen door en moet ik op mijn buik rollen zodat ze het zelfde kan doen op mijn rug. Ik ga op de rand van mijn bed zitten en trek mijn pyjamabroek aan. Mam we zouden toch doen dat je me wakker zou maken? Ja dat klopt zegt mama maar ik wil nog even het zekere voor het onzekere. Ik moet zelf ook nog een paar dagen werken en anders moet ik misschoen ook nog je beddengoed verschonen en daar heb ik niet zoveel zin in. Weet je het codewoord nog? Ja mam "vakantie". Mooi welterusten en met een kus ga ik slapen.

Deze trainingen zijn vaak belastend voor me. Dat is ook de rede dat mama het tegen- en in de vakantie doet. Door het opnemen ben ik overdag wat moe. De eerste dagen gaat dat nog wel maar als het langer duurt heb ik steeds meer last van.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Het resultaat van deze training was als volgt. De eerste paar nachten wat ik DROOG. Door het code woord en doordat die katoenen luier niet eenvoudig uit te doen was was ik ook echt wakker. Door het resultaat waren mama en ik dan ook echt gemotiveerd. Maar door het slechte slapen van de eerste dagen ging ik tussen de keren dat ik wakker werd gemaakt dieper slapen en daardoor had ik naar een paar nachten al een natte luier als mama me kwam wekken. Ik werd dan nog altijd wel op de wc gezet om te proberen zogoed mogelijk uit te plassen. Daarna was ik dan morgens wel droog.

Een ander gevolg van de onrustige nachten was dat ik overdag na een paar dagen ongelukjes had. In de eerste dagen kreeg ik dan iedere keer een droge broek aan. Maar na een paar dagen was het humeur van mama ook niet meer super best omdat het voor haar ook belastend was die onrustige nachten. En met het dalen van het humeur ging ook een beetje het geduld weg. Resultaat was dan ook dat ik nog geen week nadat we gestart waren met de training dat ik dag en nacht een luier om had. Mama stopte dan ook weer met het opnemen maar hield me dan nog wel een tijdje in de katoenen luiers.

De rede dat mama stopte met het opnemen was omdat ze dan weer wilde concentreren op het droog zijn overdag. Als ik een beetje was bij geslapen dan ging het ook al best wel snel weer oke overdag. Ik kon eigenlijk niet zo goed tegen die katoenen luiers. Na een paar weken kreeg ik er uitslag van en na ook wat aandringen van mij gingen we dan weer over naar wegwerp luiers.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Kleine tip probeer eens bij het plaatsen van een nieuw hoofdstuk bij onderwerp ipv re: zindelijkheidstraining bijvoorbeeld zindelijkheidstraining h4 te zetten
Waardoor het duidelijk is dat er een nieuw Hoofdstuk is en wanneer er een reactie is
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Ook ik moest af en toe terug in katoenen luiers. Plasticbroekjes moest ik sowieso aan. ook bij de wegwerp. Het meest schaamde ik me als er vriendjes of familieleden zoals neefjes van mijn eigen leeftijd bleven slapen. Van mijn bedplassen werd namelijk geen geheim gemaakt, de hele familie wist het, vaak moesten ze ook mijn kamer delen. Ik werd in de luiers verpakt (later deed ik het zelf) en moest er mijn plasticbroekje overheen aantrekken, terwijl mijn vriendje toekeek. Meestal vonden ze het wel interessant en sommigen hadden vroeger ook wel in bed geplast. Maar ja, die waren op hun vierde, vijfde, zesde noem maar op droog geworden en ik plaste op mijn dertiende, veertiende, vijftiende nog steeds in bed. En was dan ook elke morgen nat voor de ogen van mijn vriendje. Dat waren momenten dat ik het bedplassen echt haatte. Op andere momenten zat ik er minder mee: ik pis nog in mijn nest, boeie, dan speelde ik de onverschillige tiener. En ik had het zeker wel goed thuis en een hoop lol met vrienden en zo.
 

vanbartje

Gewaardeerd Lid
Hoi bedplasser, die onverschillige houding herken ik wel. Ondanks dat ik me diep van binnen niet zo voelde was het een houding die ik me aannam. Dat was voornamelijk als ik ergens moest blijven slapen en werd door een tante of moeder van vriendje een luier omgedaan. Ook had ik dit soms thuis. Er werd bij ons niet moeilijk gedaan over mijn bedplassen. Dus voor mijn moeder was de luier ook geen taboe. Daarom eerd deze ook aangedaan of af gedaan in het bijzijn soms van andere meestal volwassenen. Ik probeerde dan ook onverschillig te doen. Overdag was ik echt een praatjes maker en stoer maar dat ging helemaal weg als ik een luier omhad. Onze achterbuurvrouw kon daar uit opmerken of ik een luier om had of niet!
 
Allemaal heel herkenbaar. Ik heb tijdens een schoolkamp in de brugklas in bed geplast. Heb me toen ook stoer gehouden en ben midden in de zaal gaan staan en heb het aan iedereen verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Later heb ik nog een keer op school in mijn broek gedaan. Ik was toen 15. Daar schaamde ik me toen wel voor.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
DLGuido Heeft zindelijkheidstraining zin? Pub 0
Similar threads

Bovenaan