Zorgboerderij 18+

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Dit verhaal gaat over een zorgboerderij voor mensen met een verstandelijk beperking en incontinentie.
Dit verhaal is deels verzonnen en waar gebeurt het waar gebeurden verhalen zijn de echte namen veranderd is verzonnen namen om juridische problemen te voor komen .


Het eerst deel gaat over de zorgboerderij tijdens de bouw. Deel 1


In een klein stadje in het middel van Nederland heb je IJsselstein.
Daar word aan de Achterdijk een boerderij omgebouwd tot zorgboerderij met een stuk land waar dwars door een trambaan licht.
De nieuwe eigenaren Anouk en Annebel bouwen de boerderij om tot zorgboerderij waar mensen komen te wonen met een verstandelijke beperking die ook vrij zelfstandig zijn maar wel zorg begeleiding nodig hebben met name bij incontinentie.

Tijdens de sloop en bouw komt ook dagelijks Bas kijken bij de verbouwing maar Anouk en Annebel weten nog niet dat de jongeman is die elke dag met zijn skelter Bas heet.
Maar hij blijft wel netjes achter de hek staan kijken en dat is geven moment Anouk opgevallen dat Bas elke dag komt kijken.

Anouk besluit om naar Bas toe te lopen om te vragen waarom die steeds komt kijken rond 16:00u.
Bas verteld dat hij het interessant wat er gebeurd met de met de oude boerderij waar hij ook vlak bij woont.
Bas vertelde dat het eerst koeien stonden en later als opslag was voor caravans en grote aanhangwagens en dat de stallen ook daarna door de crises leeg heeft gestaan tot een maand gelden toen het pand verkocht was.
Anouk vertelde dat zij de nieuw bewoner en eigenaar zijn en dat de stallen zo slecht waren dat het gesloopt moest worden.

Bas vroeg wat er gebouw gaat worden?
Anouk verteld dat er appartementen word gebouwd voor mensen met een verstandelijk beperking en verzorging nodig hebben.
Iets wat niet overal word gegeven aan mensen met een verstandelijke beperking.

Bas zij dat klopt daar weet ik alles van.
Ik woon in een woon groep voor mensen met autisme maar ik heb het daar niet naar mijn zin in Huis ter heide tussen Zeist en Soesterberg.
Ik wil daar zo snel mogelijk weg omdat ik daar ook word gepest door een huisgenoot en mijn begeleiding doet er niks aan.
Ik heb er ook een brief over geschreven maar ik heb er geen antwoord op gekregen.
Maar ik ben woon sinds een paar weken weer bij mijn moeder tegen over sporthal en de drie scholen.

Anouk zegt dat ze weet waar Bas nu ongeveer woont en vraagt of zij de brieven mag lezen.
Maar stelt zich eerst voor als Anouk en haar vriendin heet Annebel die hier ook woont.

Bas zegt dat is goed en pakt zijn telefoon waarin de brieven staan in het programma Google Drive.
Binnen 5 minuten schrikt Anouk van wat zij leest.
En vraagt of het echt waar is en of zijn school hier van op de hoogt is?
Bas zegt ja ik zit op de Banen school tegen over de Politie bureau.

Anouk zegt tegen Bas dat hij met haar naar binnen mag in de caravan waar Anouk tijdelijk woont tot dat het huis klaar is.
En bied Bas wat te drinken aan en zegt tegen Bas dat hij zij moeder mag bellen om te zeggen dat hij hier is.
In de tussen tijd haalt zij Annebel.
Annebel komt de caravan binnen en stelt zich voor aan Bas.
Annebel verteld dat ze alles heeft gehoord van Anouk en ze zijn er van geschrokken.
Met wat er in de brief staat.

Er staat in de brief hoe erg Bas word gepest en hoe hij word klein gehouden door zijn begeleiding.
En dat Bas hier niks over te zeggen heeft.
En dat Bas ook niks durf terug te doen omdat hij bang is dat hij zelf word gestraft en dat die over word geplaatst naar een strengen woon groep met cellen.

Maar door de brief heeft zijn moeder besloten om Bas terug te halen naar huis in IJsselstein.

Annebel vraagt of Bas eigenlijk bij zijn moeder wil blijven wonen of wil verhuizen naar een woongroep?

Bas zegt eigenlijk wil ik weg bij mijn moeder omdat ze zelf ook ziek is en niet zo goed voor mijn kan zorgen.

Annebel vraagt welke zorg hij nodig heeft?
Bas pakt weer zijn telefoon en laat de brief zien.

Annebel leest: Bas heeft hulp nodig bij zijn post,administratie,dokters en tandarts bezoek,verschonen van zijn luiers.
Ook staat er in wat Bas allemaal heeft.

Annebel zegt: Bas jij bent de eerste bewoner die hier mag komen wonen.
Maar ik wil wel eerst je moeder spreken.
Bas belt zijn moeder om te vertellen dat hij een nieuw woonplek heeft gevonden.
Bas zijn moeder vraagt waar het is en Bas zegt het op de Achterdijk bij de trambaan.
Bas zijn moeder zegt dat het goed nieuws is en vraagt of ze mag langs komen?

Annebel zegt ja dat is.
Binnen 5 minuten staat de moeder van Bas bij de caravan.
Zij herkent de skelter van Bas die bij de caravan staat.
Anouk laat de moeder van Bas binnen.
Zij stelt zich voor als Syl en vraagt hoelang het gaat duren voor dat de bouw klaar is?
Anouk zegt binnen een maand dan is alles klaar en kunnen de eerst bewoners komen.

Anouk verteld dat Bas alles heeft gezegd dat ze er van geschrokken wat er in de brief staat van Bas.
En dat zij wel de goede hulp en begeleiding kunnen geven.
Die Bas nodig heeft.
Anouk vraagt aan Syl of zij reactie heeft gehad op de brief van Bas van zijn oude woongroep?
Syl zegt ja dat heb ik.
Ik heb hier de brief.
Anouk leest de brief en daarin staat:

De inhoud van de brief van Bas is totale onzin.
Wij de woongroep HA Huis zij totaal niet blij mee dat Bas hier een brief over heeft geschreven.
Bas is nog nooit gepest door een medebewoner en er is ook niks gebeurd.
Wij van HA huis eisen ook dat Bas terug komt en hij komt in huis cel 1 dit is een woongroep voor weg lopers.
Hier in word Bas voorzien van een enkelband die een stroomstoot geeft als hij binnen een bepaalde tijd niet thuis is en als hij weg loopt binnen een staal van 1 meter van het pand.
Ook krijgt hij onderhuids een GPS kasje in zijn arm.
Voor straf word dit kasje zonder verdoving in zijn arm geplaatst door onze huisarts dr AA.
Zo kunnen wij zien waar Bas is waar ook in de wereld.

Anouk reageert hier woeden op.
Dit kunnen en mogen ze niet doen.
En belt gelijk haar advocaat op.
Die zegt dat hij die brief eerst wil zien.
Maar zegt aan de hand van het verhaal van Anouk dat het niet mag.
Dit moet eerst goed gekeurd worden door de rechtbank.
Ook moet de moeder van Bas hier in mee stemmen.
Maar die zegt al Nee er word niet in Bas gesneden en hij blijft waar hij nu is.
Ook verteld zij er bij dat Bas nog maar 17 is en dat hij na haar toestemming mag wonen waar hij wil.
Als hij 18 dan heb ik niks meer te tegen over Bas.

De advocaat van Anouk zegt dat klopt Syl en ik neem zelf eerst contact met HA huis.
En ik ga juridische stappen ondernemen tegen HA huis.
Maar ik wil eerst de brieven hebben van zo wel Bas als HA huis.
Anouk maakt een kopie en stuurt deze gelijk naar haar advocaat.

In de tussen tijd belt HA huis Bas met de vraag waar hij blijft?
Syl neemt de telefoon over van Bas.
Syl zegt Bas blijft bij mijn wonen en komt niet meer bij u wonen.
De begeleider van Bas is daar niet mee eens.
Syl zegt u heeft geen poot op om te staan en ik bepaal wat er met Bas gebeurt tot dat hij 18 jaar is.
Bas zegt ik kom nooit maar ook nooit meer terug.
Als je mijn terug wil dan ga je maar naar de rechtbank om mijn onder bewind te zetten of nog erger.
En zijn begeleiding is in één keer stil.
Ja dat klopt wij hebben je bedreigt en onder druk te zetten om je terug te krijgen.
Maar hoe kom je aan die info?
Van het Juridische lokt en zegt doei en Bas hangt op.

Anouk en Annebel en Syl zijn er stil van.

Syl zegt als Bas hier wil wonen dan zeg ik ja en vraagt welke papier zij nodig hebben.

Anouk zegt normaal het dossier van zijn oude groep HA huis maar die willen wij niet omdat die vals is.
Maar wel papieren van zijn huisarts waarin staat wat Bas heeft.

Na het gesprek nemen Bas en Anouk en Annebel afscheid en Bas zegt tot morgen.
Dan heb ik de papieren van mijn huisarts Peter.

Dan gaat Bas met zijn moeder naar huis.
Na dat zij een kaart hebben gekregen van Annebel met alle gevens er op.

Bij thuis komst staat het eten klaar die door de pleegvader van Bas is gemaakt.
Syl en verschoont Bas van zijn luier nog voor dat ze gaan eten.
Bas verteld alles aan Kees zij pleegvader over de toekomstige woongroep.
Syl vult aan wat Bas verteld over de nieuw woongroep wat op nog geen 5 a 10 minuten lopen hier vandaan is door het park.

Na het eten stuurt Bas dr Peter een whatsapp met de vraag of hij voor morgen een brief wil schrijven met wat voor beperkingen en aandoeningen hij heeft?
Voor zijn toekomstige woongroep.

Dr Peter antwoord: Bas je kan die brief morgen ochtend om 08:30 ophalen bij Loes mijn assistenten.
Ik heb je bericht door gestuurd naar Loes.
Bas appt terug: Dank je wel Peter fijne avond.
Na het tv kijken en huiswerk gemaakt te hebben gaat Bas naar bed.
Waar hij van zijn moeder een dikke dubbel nachtluier om krijgt en gaat daarna slapen.

De volgende ochtend om 7:00 word Bas wakker gemaakt door Kees.
Om naar school te gaan.
Bas stapt uit bed en kijkt eerst op zijn telefoon of er nog berichten of emails zijn binnen gekomen zijn.

Daarna loopt Bas samen met Kees naar de badkamer en helpt Bas bij het afdoen van zijn luier.
Zodat Bas kan douchen en na het afdrogen krijgt Bas weer een schone luier om.
Na het aankleden gaat Bas ontbijten en belt school dat hij een half uurtje later is omdat die eerst naar zijn huisarts moet.

Daarna pakt Bas samen met Kees zijn schooltas in en neemt ook extra luiers mee.

Maar eerst rijd Bas op zijn skelter naar zijn huisarts assistenten Loes om de brief op te halen.

Bij Loes aangekomen ziet hij zijn juf Yvonne die bij op school mevrouw Yper moet noemen.
Yvonne vraagt aan Bas wat hij komt doen?

Bas zegt ik moet een brief ophalen voor mijn nieuw toekomstige woongroep.
Yvonne vraagt waar dat is en Bas legt uit waar het is.
Dan word Bas geroepen door Loes.
Yvonne loopt met Bas mee en vraagt aan Loes waarom ze Bas bij zijn voornaam aanspreekt.
Loes verteld dat Bas het verveld vind om bij zijn achternaam aangesproken te worden.
Ook mag hij tegen Peter geen Dokter maar gewoon Peter.

Bas verteld dat hij het ook verveld vind om meneer of mevrouw te moeten zeggen op school.
Yvonne vraagt wat er in de brief staat?
Bas laat de brief zien.
Daarin staat wie Bas is en wat hij allemaal heeft.
Ze staat er van op te kijken dat Bas incontinent is.
Dat is iets wat zij niet weet.
Yvonne vraagt aan Bas of zij een kopie van die brief mag?
Bas zegt ja.
Maar ik wil niet hebben dat de hele klas weet dat ik luiers draagt.
Daarom doe ik niet mee met gym.
Loes hoorde wat Yvonne zij en roept niet veel later Bas voor de tweede brief.

Bas vraagt wat Yvonne hier komt doen?
Yvonne zegt dat zij hier is omdat ze een afspraak had met Loes.
En ook om jou te controleren of je wel echt naar de huisarts moest.
Maar wat ik van jou hoort en leest snap ik waarom je nu hier bent.
Ik stel voor om samen naar school te gaan.

Bas zegt dat is goed dan kunnen we eerst naar de bakker voor een lekker broodje en naar mijn nieuw huis om de brief af te geven.

Yvonne zegt dat is goed ik ben toch op fiets.

Bij de Bakker haalt Bas een broodje en nog wat te drinken en daarna rijden ze naar zijn toekomstige huis.
Yvonne zegt dat dit eigenlijk niet mag maar ik zie het door de vingers heen.
Bas zegt dank je Yvon.
Als ze bij Anouk en Annebel aan zijn gekomen stelt Yvonne zich voor als Yvonne de leerkracht van Bas.
Bas heeft de brief aan Annebel die er van op kijk hoe snel Bas de brief heeft gekregen van zijn huisarts.

Bas zegt dat het niet zo moeilijk was en laat de whatapp zien aan Annebel en Yvonne.
Daarna nemen ze afscheid en Bas zegt tot vanmiddag en rijden ze naar school.

Op school aan gekomen moet Bas eerst langs de directeur van de school.
Yvonne loopt mee.
Voor gesprek.
De directeur stelt een aantal vragen omdat hij zelf naar school heeft gebeld over zijn huisarts.
Yvonne verteld dat het klopt dat Bas bij zijn huisarts is geweest voor een vervelde aandoening.
En dat zij er bij is geweest.
Ook verteld Yvonne dat Bas binnen kort gaat verhuizen naar een woongroep en dat hij een brief heeft gekregen waarin staat wat Bas heeft.
Maar dat de brief medische geheim is.

De directeur zegt tegen Bas jij woonde toch bij HA huis.
Bas zegt ja dat klopt en daar ben ik nu weg.
Dan krijgt Bas de vraag: Waarom ben je daar weg.
Bas krijgt het moeilijk en pakt zijn telefoon om de brief er bij te pakken.
Dan leest de directeur wat er in staat.
Hij zegt nu begrijp ik het maar hij is niet zo netjes geschreven Bas.
Omdat er allemaal voornamen en je/jij in staat.

Bas zegt dat is de manier hoe ik praat en als jij er moeite mee heeft dan is dan jammer.
Maar jij snap niet dat er moeite mee heb als alles in u vorm gezegd word door mijn handicap.
Lees maar de brief die Yvonne heeft sorry bedoel mevrouw Ype.
Maar Yvonne zegt Bas zeg jij maar gewoon Yvon.
Daarom doe ik ook niet mee met gym als je brief goed heb gelezen.

Bas weet even niet meer hoe hij het heeft en loop de kamer uit naar buiten.
Als Bas buiten is gaat hij op zijn skelter zitten en barst in tranen uit.
Yvonne is nog bij de directeur die er raar van op kijkt wat Bas allemaal heeft en wat er is beurt.
Na het gesprek gaan ze zoeken naar Bas.
Omdat die weg gelopen is zonder zijn tas die in nog in de directeur kamer licht.
Bij het open van zijn tas vinden ze zijn luiers wat een normale leerling niet draagt op zijn 17de.

Dan komen ze in de gang Wim tegen die de hele tijd naar buiten zit te kijken totdat Yvonne er is.
En vraagt wat er met Bas aan de hand is?
Yvonne verteld dat Bas het moeilijk heeft met alles wat er gebeurt is.
Wim heeft paar geprobeerd om Bas naar binnen te krijgen maar die wil niet.
Yvonne loopt naar hem te toe.

Yvonne vraagt of het weer gaat?
Bas schut van nee met zij hoofd.
En vraagt waarom die niet mee naar binnen komt.
Bas laat weer een brief zien die hij van zijn moeder heeft gekregen van HA huis.
Hier op schrikt Yvonne.
En zegt dat kan en mag totaal niet.
Ik stel voor dat jij deze week vrij bent school.
En als school gaan we kijken of we juridische hier wat mee kunnen doen?
Ik ken iemand die bij de Politie werkt.

Dan vraagt Bas om wie het gaat?
Yvonne zegt Jan hij werkt hier aan de over kant.
Maar ik moet nu naar mijn les.

Bas loopt mee naar binnen en om tot rust te komen.
Wim komt bij Bas hij is de vertrouwens persoon van de school.
Hij stelt voor om naar Jan te gaan om te kijken wat de juridische mogelijk is voor Bas.
Jan komt toevallig langs lopen als Wim hem roept.
Jan jij heb toch verstand van de zorg op juridische gebied.?
Jan zegt ja waarom vraag je dat?
Kijk Bas zit hier binnen en heeft deze brief gekregen.
Jan leest de brief en zegt dit word een straf zaak.
Ha huis krijgt een dikke geld boete en de mensen die deze bief hebben geschreven een gevangenis straf en een dikke geld boete.

Ik meld Bas ook aan bij de leerplicht ambtenaar dat hij een maand ziek is en dat hij in die maand naar school mag.
Hij heeft tijd nodig om te herstellen en hij heeft hulp nodig van mensen die hij vertrouwd.
Hij mag in die maand gewoon de stad in.
Wim vraagt aan Jan waarom geef je Bas een maand vrij van school?
Bas heeft een verstandelijk handicap door die beperking heeft hij extra tijd nodig om te herstellen dan een normaal iemand.

Bas heeft alles gehoord en komt er bij staan en zegt tegen Jan jou herken ik van YouTube.
Bas vraagt moet ik nog mee om aangiften te doen.
Jan zegt eigenlijk wel maar het is aan jou.
Bas zegt mooi dan ga ik mee.
Jan zegt dat is goed en ik heb ook iemand die jou kan helpen bij de verwerking wat er is gebeurt op je oude woongroep.

Bas pakt zijn spullen en loop met Jan mee naar het politie bureau.
Na de aangiften gaat Bas terug naar school om te melden bij Wim en Yvonne dat hij aangiften heeft gedaan met de aangiften bewijs.
Yvonne vraagt hoe het gaat met Bas en Bas ik wil nu even geen school maar rust.
De hele klas vraagt wat er aan de hand is en Bas zegt: Ik ben sinds kort weer terug in de stad en er is te veel gebeurt waar door ik rust nodig heb.
Dit heeft niks te maken met jullie maar met mijn oude woongroep.
Daarom was agent Jan hier voor mijn om mijn te helpen met het opnemen met de aangiften die ik heb gedaan tegen mijn oude woongroep.

Daarna gaat Bas naar de stadsvijver waar hij graag komt om zijn hooft leeg te maken.
Paar uur later komt Yvonne langs fietsen en ziet Bas daar zitten met een drankje.
En zijn telefoon in de hand.
Zij komt bij Bas zitten om te vragen hoe het gaat?
Bas zegt het gaat weer beter.
Maar de opmerking van de directeur vind ik niet leuk.
Yvonne vraagt bedoel over de brief van jou?
Ja zegt Bas.
Yvonne zegt de heer Pieters vind dat je mensen met u en de achternaam moet aanspreken.
Hij vind het raar dat jij er moeite mee heb.

Bas zegt dan moet die maar ander werk zoeken en anders moet maar met mensen gaan praten die in de verstandelijke gehandicapten zorg werken daar spreek je begeleiders en huisgenoten met de voornaam en je en jij aan.

Yvonne is er stil van en zeg ik heb dat nog nooit geweten dat het zo gaat.

Bas zegt ik binnen kort een afspraak op het politie bureau met Jan en nog iemand.

Maar ik ga van de week nog naar Scheveningen als ik geen afspraken heb.

Maar nu ga ik naar Anouk en Annebel.

Yvonne wenste Bas nog een fijne dag en gaat zelf naar huis.

Als Bas bij Annebel en Anouk aan komt laat Bas de aangiften bewijs zien tegen Ha huis.
Annebel verteld dat het goed nieuws en ook dat het huis bijna klaar is.
Bas verteld dat hij met hoge uitzondering deze maand vrij is van School.
Anouk stelde voor om binnen te kijken in de appartementen.
Bas zegt dat er goed uit ziet.

Anouk wijst ook naar de appartement waar zij en Annebel komt te wonen.
En Bas jij mag zeggen welke kamer jij wilt?
Bas geeft aan het tweede appartement.

En vraagt wanneer het word opgeleverd?
Annebel vraagt dit aan de bouwvakkers en die zeggen het is nu dinsdag en vrijdag zijn we helemaal klaar.
Dan zit ook de vloer bedekking er in en de gordijnen hangen dan ook.
Bas zegt mooi dan kan ik vrijdag of volgende week hier naar toe verhuizen.
Anouk zegt ja dat klopt.
Na overleg tussen Anouk en Annebel krijgt Bas te horen dat hij vanaf maandag hier naar toe mag verhuizen en dat hij vrijdag de sleutels krijgt.

Dan gaat Bas naar huis en verteld aan zijn moeder en pleegvader dat bij volgende week maandag kan verhuizen.
Kees zegt dat is goed nieuws.

Bas verteld ook dat hij aangiften heeft gedaan tegen Ha huis.
Syl staat er raar van op te kijken.
En Bas laat de bewijs zien.
Syl zegt is goed nieuws dat er wat tegen ze gedaan wordt.
 

mike2

Gewaardeerd Lid
Zou een beetje beter op je spelling letten en waarom als je zelf in de titel zegt dat het 18+ plus is waarom zet je het dan neer in x,y,z?
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
mike2 zei:
Zou een beetje beter op je spelling letten en waarom als je zelf in de titel zegt dat het 18+ plus is waarom zet je het dan neer in x,y,z?
Er komen nog verhalen die alleen wettelijk geschrikt is voor 18 jaar en ouder.

De reden dat ik bij de x,y,z heb gezet komt omdat mijn verhaal gaat over een zorgboerderij.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 2 vervolg nog op deel 1

Moeder van Bas verschoont Bas en Kees maakt het avond eten.

Na het eten gaat ze nog wat tv kijken en Bas maakt nog wat huiswerk.

Die avond belt Yvonne Bas om te vragen of hij morgen naar school kan komen?
Bas zegt dat het goed is.
Ik wil ook dat je informatie mee neemt over je incontinentie?

Bas vraagt waarom en Yvonne zegt: op jou leeftijd dragen mensen normaal gesproken geen luiers meer.
Bas zegt: Ik heb geen controle over mijn blaas.
Yvonne vraagt: Waarom heb je dit niet eerder verteld aan mijn?
Bas zegt: Ik schaam mijn hier voor in het begin had ik soort van inleggers maar daar lekte ik in door.
Ik ben uit eindelijk naar Peter gegaan.
Die heeft mijn door gestuurd naar het ziekenhuis.
Waar ik vervelde blaas onderzoeken heb gehad.
De dokters in het ziekenhuis vertelde aan mijn Bas de oorzaak komt door jou verstandelijke beperking.
En je heb een zwakke blaas.

Dit alles heb ik buiten schooltijd gedaan.
Yvonne vraagt: Hoe kom je dan aan je luiers die kan je niet in de supermarkt kopen.
Bas zegt: Ik bestel ze bij de apotheek en soms online.

Dan is het tijd om naar bed te gaan.
Bas is krijgt voor het slapen gaan nog een schone nachtluier om en gaat dan lekker slapen.

De volgende morgen word Bas om 7:00 wakker gemaakt en gaat hij douchen en na het douche krijgt hij van zijn moeder een schone luier om.
Na dat Bas is aan gekleed en aan tafel zit voor ontbijt verteld Bas dat hij een maand vrij is van school en dat hij straks voor gesprek naar school moet.
Ook verteld Bas dat hij naar Scheveningen wilt om zijn hoofd leeg te maken en tot rust wil komen voor een paar dagen.
Kees verteld een hotel in Scheveningen erg duur is.

Kees zegt ik geef je een retourtje Scheveningen voor 1 dag.
Bas zegt dat is goed.
Daarna vertrekt Bas naar school met papieren over zijn incontinentie en neemt hij een paar luiers mee.
Op school aangekomen staat Yvonne op het schoolplein.
Bas loopt gelijk naar haar toe.
Yvonne zegt goedemorgen Bas fijn dat je bent.

Wij gaan zo naar een leeg lokaal waar ik jou privé wil spreken.
Als ze naar binnen lopen gaan ze het eerste lokaal binnen die het eerste les uur vrij is.
Bas pakt de papieren waar Yvonne om vroeg.
Ze vraagt aan Bas of hij kan uitleggen wat er in staat?
Bas zegt: Ik kan niet alles lezen omdat ik het niet begrijpt.
Yvonne begrijp nu wel waarom Bas hier voor schaamt.
Yvonne vraag of Bas zijn luier wil laten zien die in je zat zit.
Bas pakt zijn luier en laat deze zien.
Yvonne zegt deze heb ik nog nooit zien.

Bas zeg ook dat hij goed nieuws heeft.
Ik ga volgende week maandag verhuizen.
En ik ga van week nog naar het strand.

Yvonne zegt dat ze vrijdag vrij is dat graag met hem mee wil gaan.
Maar dat niemand van school dit mag weten.
Ik stel voor dat we in Utrecht Centraal afspreken.
Bas dat is goed.

Daarna gaat Bas naar zijn nieuwe huis.
Als hij daar aan komt ziet hij Annebel aan het werk.
Bas vraagt hoe het met de bouw gaat?
Annebel zegt dat het goed gaat en de laatste puntjes worden op de i gezet.

Bas vraagt of jij nog mee kan helpen.
Annebel zegt ja wij kennen naar de meubel winkel en jij mag mee als je wilt?
Bas zegt ja ik ga wel mee.
Bij de meubel winkel aangekomen lopen ze door de winkel om spullen te kopen voor de appartementen.
Het gaat om bedden, kledingkasten, tafel.
Ook hebben ze een paar behandeltafels gekocht waar ze mensen op kunnen verschonen.

Die spullen worden vrijdag bezorgt.

Daarna gaan ze naar de burgerking om daar lekker te eten.

Daarna gaan ze naar huis.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 3 Gesprek over het wonen en zorgplan gesprek.

De volgende dag gaan Bas,Kees,Syl naar het nieuwe huis van Bas.

Daar hebben ze in het nieuw kantoor een gesprek over zorg van Bas.
Aan gezien Bas nog 17 is maar wel bijna 18 moet zijn moeder er nog bij zijn.
Voor het gesprek zegt Bas tegen Annebel dat hij haar nog alleen wil spreken.
Annebel zegt dat is goed maar na het gesprek.

Anouk opende het gesprek en heeft de dossier van zijn oude groep er bij.
Zij vraagt aan Bas of er nog punten zijn die kloppen?
Syl kijk ook mee.
Bas zegt wat wel en niet klopt.
En wat hij graag wil leren.
Anouk verteld dat hij wel zijn school moet afmaken en dat hij ook moet werken.

Bas verteld dat hij nog geen baan heeft maar als hij verhuist is dat die op zoek gaat met school of een werkbegeleiding.

Daarna verteld Annebel dat zij de zorg kunnen leveren aan Bas die hij nodig heeft ook op het gebied van verzorging.
Ook dat Bas helpen bij het bestellen en verschonen van zijn luiers.

Daarna moet Bas een handtekening zetten en zijn moeder ook.
Annebel zegt als Bas 18 jaar is en niet bij de rechtbank is geweest voor toezicht dat de handtekening van Syl dan wettelijk ongeldig is.

Ook verteld Anouk voor het gesprek afgelopen is is dat er nog een zwijgbrief in het dossier van HA huis in zit.
Ze laat deze brief zien aan Bas en Bas word vuurrood en begint meteen te plat Utregs te vloeken.
Anouk en Annebel schrikken hier van.
Maar Syl zegt dat hij niet zo bedoelt op jullie als begeleiding.
Syl ziet dan ook die brief en word ook boos en belt meteen HA huis.
Syl zegt ik zie voor het eerst een brief van jullie aan Bas dat hij totaal niet mag praten over wat er is gebeurd bij jullie.
HA huis zegt ja dat klopt hij moet zijn mond houden er moet er over zwijgen.
Op dat moment is Anouk met haar advocaat aan de telefoon en die zegt die brief is wettelijk ongeldig Bas mag gewoon praten over wat hem is over komen.
Syl zegt dan ik heb op de andere lijn mijn advocaat.
Die spreekt in juridische taal de begeleiding van HA huis aan over de inhoud van de brief.
En zegt vertaald in gewoon Nederlandse Bas heeft het recht om te praten over wat er is gebeurd bij HA huis.
HA huis zegt: Nee dat recht heeft hij niet omdat hij gehandicapt is.
De advocaat zegt: Dat is onzin ook die mensen hebben het zo veel rechten is U.

Na het gesprek zegt Annebel Bas ik wil jou alleen spreken.
Syl en Kees vertrekken weer.
Bas vraagt of hij een kopie van die brief mag om aan agent Jan te geven?
Annebel zegt: Dat is goed Bas.

Bas vraagt aan Annebel wat gaan jullie doen als ik verschoont moet worden?
Annebel zegt: Ik of Anouk of één van de nieuw begeleiders gaan je verschonen.
Je moet dan liggen op de behandeltafel en voor dat je gaat slapen kan het op bed.
Er zijn bij de verschoning twee begeleiders bij je.
Bas vraagt waarom is dat?
Omdat wij je dan goed kunnen verschonen.
Ook gaan wij je helpen bij het douchen en is de wc streng verboden voor jou.
Je mag er alleen naar toe als je ziek bent.

Dan zegt Annebel ik zie jou dit weekend of maandag als je hier naar komt met verhuizen.
Ik heb vandaag nog een paar gesprekken met nieuw toekomstige bewoners en begeleidsters.

Als Bas de kantoor uit loopt ziet hij zijn school vriendin Marit.
Bas vraagt aan Marit wat kom jij hier doen?
Marit zegt ik hoorde van mevrouw Ype dat hier een woongroep komt voor mensen met een beperking.
En die heb ik maar niks vertellen tegen de klas en school.

Anouk zegt dan Bas wij gaat nu met Marit in gesprek we zien jou dit weekend.

Dan gaat Bas naar de stad met Kees en Syl naar spullen voor zijn nieuw huis.
Maar de meeste spullen heeft Bas al maar hij ziet toch wat leuk.

Daarna gaan ze naar huis en Bas word verschoont.
Daarna schrijft Bas verhuiskaartjes.
Kees regelt het zakelijke verhuisberichten.

Daarna pakt Bas samen met zijn moeder zijn tas in voor de volgende om naar Scheveningen te gaan.
Tijdens het inpakken hoort Kees in de deurbel en daar staat Marit.
Marit vraagt naar Bas en Kees laat haar naar binnen.
Kees zegt dat Bas boven is.
Marit loopt naar Bas die bijna klaar is.
Syl stopt op dat moment nog een paar luiers in Bas zijn tas.
Bas staat er van op te kijken die het niet had verwacht dat Marit zou komen.

Bas zegt tegen Marit: Ik had je niet verwacht.
Marit zegt: Nee het is ook een verrassing en vertelde dat kwam vertellen dat zij ook op de zorgboerderij komt wonen.
Bij Annebel en Anouk.

Bas zegt: Dat vind ik leuk maar ik wist ook niet tot vanmiddag dat jij ook een beperking heb.

Marit zegt: Dat klopt daar schaam ik mijn ook voor net als jij omdat jij ook luiers draagt.
Bas zegt: Ja dat klopt maar hoe weet je dat?
Marit zegt: Ik heb net gezien dat je moeder een luier in je tas deed maar ook herkende ik bij jou aan je broek een luier afdruk.
Maar ik moet je ook wat bekennen ik draag ze ook.
Bas zegt: Dat is mijn niet opgevallen.
Marit zegt: Ik draag luiers die dun zijn en ik doe net als jij ook al een tijd je niet mee met gymles.
Bas zegt: Dat klopt maar ik heb van de week een gesprek gehad met Yvonne en de heer Pieters die weten nu ook dat ik luiers draagt van wegen mijn incontinentie.
Marit vraagt wie is Yvonne?
Bas zegt: Dat is mevrouw Ype maar ik mag gewoon Yvonne zeggen.

Marit vraagt aan Bas wanneer hij weer naar school komt?
Bas zegt: Dat weet ik nog niet ik ben nu officieel ziek van school er is te veel gebeurd met mijn wat niks maar totaal niks met jou en school te maken heeft.
Dit heeft te maken met mijn oude woongroep in Huis ter Heide

Marit vraagt: Wat is er gebeurt Bas?
Bas zegt: Ik ben daar weg gepest en van HA huis mag ik totaal niet praten dit ik ook bekend bij Yvonne,Pieters,Annebel,Anouk en mijn moeder Syl.
En ik heb hier aangiften van gedaan bij de Politie en die heeft mijn officieel ziek gemeld bij de leerplicht ambtenaar voor een maand.

Marit vraagt: Waarom zo lang?
Bas zegt: Omdat agent Jan vind omdat ik meer tijd nodig heb om geestelijk te herstellen en daar hoort geen school bij.
En ik mag gewoon de stad in als ik wil.
Marit zeg nu begrijp ik het.

Marit vraagt: Wanneer ga jij verhuizen?
Bas zegt: Maandag en ik ben toch ziek dus mag ik mooi verhuizen naar de zorgboerderij.
Marit zegt: Dat is toevallig ik ga ook maandag verhuizen naar de zorgboerderij maar ik heb nog wel dozen nodig.
Syl zegt die heb ik nog wel voor je die hebben wij over maar Marit waar woon jij?
Marit zegt ik woon tegen over de weiland naast de kinderboerderij.
Syl zegt dan kan Bas die wel gelijk bij je thuis bezorgen.
Marit vraagt aan Syl hoeveel luierdozen heb je wat je kan missen?
Syl telt de dozen en zegt een stuk of 10.

Bas zegt: Zal ik met je nu mee nemen naar je huis?
Marit zegt: Ja dat is goed maar vraagt ook hoe het met zijn luier is?
Bas zegt: Die is wel nat.
Syl vraagt aan Bas: Bas wil je even je broek open maken?
Ja mama: Maar dat moet Marit wel naar de gang.
Syl zegt: Bas Marit draagt ook luiers zij weet wel hoe een luier uit ziet daar hoef je niet voor te schamen.
Bas zegt: Dat is waar ma.
Syl en Marit zeggen: Bas hij moet wel verschoont worden maar er kan nog wel wat urine bij en je bent toch met de skelter heen en weer dus je kan wel wachten tot dat je weer thuis bent.

Dan pakken ze de stapel luierdozen en leggen deze in de aanhangwagen van de skelter van Bas.
Dan rijden Marit en Bas naar het huis van Marit.
Onderweg vraagt Bas waarom zij niet genoeg dozen heeft?
Marit zegt: Die gooit mijn ouders altijd weg.
Maar omdat ik nu toch gaat verhuizen sparen mijn ouders toch die dozen.

Bij het huis van Marit aangekomen leggen de ze dozen in Marit haar kamer.
De ouders van Marit vraagt aan Marit hoe Bas aan de dozen komt?
Bas zegt: Die zijn van mijn mevrouw.
De moeder van Marit vraagt: Hoe kom jij aan die dozen?
Bas zegt: Omdat ik zelf ook luiers draagt.
En ik woon tegen over de drie scholen en sporthal.

Bas vraagt aan Marit wat zij morgen gaat doen?
Marit zegt: Ik ga morgen mijn spullen inpakken met mijn ouders en ik ben vrij van school voor de verhuizing die week.
Dan neemt Bas afscheid en gaat naar huis.

Thuis aangekomen word Bas verschoont en gaat hij lekker slapen.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 4: strand.

De volgende morgen word Bas wakker gemaakt door zijn moeder.
Die helpt Bas met douchen en verschonen maar dit keer krijgt Bas een twee dikke luiers om.
Daar over heen zijn zwembroek en gewone broek.

Als Bas benende is geeft Kees Bas zijn zakgeld en geld voor de trein en tram om naar het strand te gaan.
Na het eten gaat Bas naar de tram en ziet hij Yvonne en Marit op het perron en loopt er naar ze toe.
Bas vraagt aan Marit of zij niet naar school moet?
Marit zegt nee ik ben officieel ziek.
Yvonne zegt: Wat jij doet Marit mag niet maar dit keer zeg ik niks op school omdat jij en Bas gaan verhuizen.

Bas vraagt aan Marit waar zij naar toe gaat?
Marit zegt: Naar Scheveningen om mijn hoofd leeg te maken voor de verhuizing en mijn ouders regelen de verhuizing papieren net als Kees die dat voor jou doet.
Maar ik heb ook je moeder nog gesproken en die vertelde dat jij ook naar Scheveningen gaat.
Bas zegt klopt.
En als de tram aan komt gaan ze in de tram zitten die ze binnen een half uurtje naar Utrecht brengt.
In de tram houd Bas in de gaten of ze niemand van school tegen komt.
Maar dan ziet hij Wilma en Daniel lopen in een winkel centrum en Bas maakt er een foto van en laat deze zien aan Yvonne.

Yvonne vraagt of ze foto mag hebben?
Bas stuurt gelijk de foto naar Yvonne de telefoon.

Als ze in Utrecht aan komen stappen ze over op de trein naar Den Haag en op de tram naar het strand.
Onderweg belt Yvonne met school om te melden dat Wilma en Daniel heeft gezien bij winkel centrum 5 plein in Utrecht.
Daniel Haag is de grote spijbelaar van school.
Yvonne krijgt te horen dat hij zich ziek heeft gemeld.
Yvonne zegt: Maandag is hij de mijnen ik heb van hem foto's.

Als ze op het strand aankomen gaan ze eerst lekker broodje vis eten en koffie,thee.
Yvonne vraagt aan Marit hoe het gesprek was gegaan bij Anouk en Annebel?
Marit zegt: Ja goed ik heb er een goed gevoel bij en ik ga alle hulp en begeleiding krijgen die ik nodig heb en van Bas heb ik gisteren nog wat verhuisdozen gekregen.
Bas zegt: Ik had die dozen toch over die krijg ik toch elke maand en mijn moeder heeft ze voor mijn gespaard voor de verhuizing.

Dan lopen ze lekker over het strand en Marit verteld aan Yvonne dat zij uit schaamte niks op school heeft verteld over haar zware incontinentie.
Yvonne zegt: Ik heb er met Bas over gehad die dat ook heeft en ik ben er van de week informatie op gezocht en ik schrok dat het veel vaker voor komt in alle leeftijden.

Yvonne vraagt: Hoe denk je er over om dit in de klas te bespreken.
Aan gezien dat dit vaker voor komt bij vrouwen in lichte vorm.

Bas en Marit zeggen: Ik weet het nog niet we schamen er voor.
Yvonne vraagt aan Marit: Welke soort incontinentie materiaal draag jij?
Marit zegt dunne luiers met plakstrips net als Bas.

Dan gaan ze lekker op het strand liggen tot dat Yvonne word gebeld door school door Wim.
Die verteld aan Yvonne dat hij Daniel en Wilma heeft betrapt in Utrecht.
Daniel was kwaad omdat er een foto van hem is gemaakt maar hij weet niet door wie.
Yvonne zegt dat gaat hem niks aan hij is fout en ik heb een foto van hem.

Bas en Marit hebben toestemming van school omdat zij van alles moeten regelen voor de verhuizing en Bas omdat hij nu niet instaat is om te leren en hij gaat ook nog verhuizen.

Bas en Marit zijn tijdens het telefoon gesprek naar het water toe gelopen.
Bas vraagt aan Marit of zij haar zwemkleding aan heeft?
Marit zegt: Nee maar ik wil best wel het water in tot aan mijn knieën maar ik ben mijn zwemkleding vergeten.
Bas vraagt of ze geen korte broek bij zich heeft?
Marit kijkt in haar tas en gelukkig zit die er wel in.
Marit zegt ik durf mijn hier niet om te kleden.
Dan komt Yvonne bij ze staan en verteld dat Daniel boos is om de foto van Bas.
Bas zegt is zijn eigen schuld..
Yvonne zegt: Dat klopt maar jij blijft anoniem en Marit wil jij niks zeggen over die foto?
Marit zegt: Dat blijft tussen ons hij loopt mijn regelmatig te pesten.

Dan zegt Bas ik moet even naar de wc.
Marit en Yvonne lopen met Bas mee en Bas zegt tegen Marit dat ze haar korte broek nu wel kan aan doen in wc.
Bij de wc aangekomen betaald Bas gelijk voor zijn drieën en Marit vraagt of Bas hulp nodig heeft?
Bas kijkt naar de grond zegt ja eigenlijk wel.
Dan lopen ze met zijn tweeën de invalide wc in om elkaar te verschonen en Marit trekt gelijk haar korte broek aan en Bas trekt na de verschoning alleen korte broek aan over zijn luier.

Als ze klaar zijn staat Yvonne te wachten op ze en gaan ze nog terug naar de Boulevard.
En wie ziet Bas weer? Ja wel Daniel en snel pakt hij zijn telefoon en maakt ongezien een foto van hem.
Maar dit keer is hij alleen en Yvonne ziet hem weer lopen en spreekt hem aan.
Met de worden betrapt meneer Haag en Daniel draait zich om en zegt mevrouw Ype?
Ja meneer Daniel Haag uit Nieuwegein wat doet u hier u moet op school zijn en niet hier.
Dan probeer Daniel snel weg te rennen maar dan komt agent Jan aan gereden op de motor en Bas maakt een arm gebaar van aanhouden en wijst naar Daniel.
En Bas pakt Daniel vast en drukt hem tegen de muur.

En zegt zo jij bent aangehouden pestkop van de school.
Agent Jan slaat Daniel meteen in de boeien en Bas helpt Jan daar bij.
In de tussen tijd zijn er meerder agenten bij gekomen.
Jan zegt: Bas ik wist niet dat jij zo strekt was en dat Yvonne hier ook is.
Bas zegt: Het is puur toeval dat wij hier elkaar tegen komen.
Maar wat doe jij hier?
Jan zegt: Ik loop een dagje mee met de Schevenings Politie en ik kreeg van mijn collega in burger dat hij achter een winkel dief zit die bij jou op school zit en jij heb hem aangehouden dank je wel.

Bas Yvonne en Marit zeggen: Wij wisten niet dat hij een dief is.
In de tussen tijd word Daniel afgevoerd en probeert nog los te komen.
Maar Bas grijpt weer in en zegt grote pestkop en winkel dief mee komen naar je cel en rechtbank.
En gooit hem in de politie bus samen met de Haagse agenten.
Agent Willem vraagt naar Bas zijn ID kaart en Bas wil hem pakken totdat Jan zegt: ik heb zijn gevens hij komt uit IJsselstein en is een bekende van mijn.
Bas heeft niks strafrechtelijke iets gedaan afgelopen dinsdag heb ik hem nog gesproken.

Daarna neemt Bas afscheid van de Haagse agenten.

Yvonne zegt tegen Bas dit heb je goed gedaan.
Bas zegt: Dank je wel ik gebruik liever mijn krachten om wat goeds te doen in de plaats van slecht.

Dan gaan ze nog winkelen en tijdens het winkelen lopen ze richting de tram om naar huis te gaan.
Op station Den Haag Centraal eten ze nog wat voor dat de trein naar Utrecht nemen.
Voor dat ze de trein in willen stappen komt agent Jan ook de trein in maar dan in burger.
Jan zegt: Zo jullie gaan ook naar huis?
Ja zeggen ze alle drie.
Nou dan kom ik gezellig bij jullie zitten want mijn dienst zit er op.

Bas vraagt waar ga jij naar toe Jan?
Jan zegt: Naar IJsselstein waar ik ook woon. Maar Bas dat heb je goed gedaan zo op de Boulevard en bij een poging van ontsnappen.
Bas zegt: Eigen schuld hij is die dag ook aan het spijbelen.
Jan zegt: Ik heb die melding ook gehad maar hij is al een tijd je bezig en hij is laatst betrapt met wapen op zak.

Bas zegt: Jan ik en Marit gaan maandag verhuizen naar een nieuwe woongroep.
Jan zegt: Dat is leuk en waar is dat?
Marit zegt: Weet je de Achterdijk langs de trambaan?
Jan zegt: Ja dat ken ik.
Bas zegt: Daar gaan Marit en ik wonen.
Jan zegt: Nou dat is toevallig ik woon daar tegen over.

Als ze in IJsselstein bij de tramhalte zijn aankomen waar ze moeten zijn nemen Jan en Yvonne afscheid en Bas en Marit gaan samen naar het huis van Bas.
Maar onderweg stoppen ze nog even bij de een bankje.

Bas zegt: Ik vond het erg gezellig met je en ik had niet verwacht dat je ook lief was voor mijn.
Marit slaat een arm om Bas heen en zegt in zijn oor: ik vond het ook gezellig met jou en ik verschoon je graag en je kan alles tegen mijn zeggen het blijft tussen ons.
Bas zegt: Ook alles wat jij zegt hou ik voor me en ik verschoon je ook graag en ik vind je ook leuk.

Daarna lopen ze naar het huis van Bas en daar aangekomen gaat Marit gelijk naar huis.
Als Bas binnen is vraagt Syl hoe zijn dag was?

Bas zegt: Het was leuk Marit was ook mee geweest en in Scheveningen heb ik ook nog de pestkop Daniel Haag aangehouden.
Syl zegt: Is dat echt waar? Bas pakt zijn telefoon en ziet dat hij een filmpje heeft ontvangen van Jan.
Bas bekijkt het filmpje en ziet zich zelf en Daniel.
Syl en Kees zeggen: Dat heb je goed gedaan met die pestkop ik had dit niet achter jou gezocht.

Dan is het tijd om verschoont te worden en Bas krijgt zijn nachtluier weer om en blijft nog langer op.
Dan gaat Bas naar bed en zij moeder en Kees ook.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 5 weekend

De volgende ochtend kan Bas lekker uit slapen en dat doet hij ook.
Om 10:00 komt zijn moeder kijken of Bas al wakker is.
En Bas kijk zijn moeder aan en vraag hoe laat we gaan ontbijten?

Syl zegt: Als je wil kan je nu wel eten en daarna kan je wel douchen.
Daarna gaat Kees grote boodschappen doen en wij kunnen al vast je spullen inpakken voor de verhuizing.
Dit bed gaat met jou mee net als al jou spullen uit deze kamer.

Bas staat op en zijn moeder ziet dat zijn luier goed nat is en vraagt of Bas nu of na het eten wil douchen?
Bas zegt: Eigenlijk nu en Syl stemt er mee in.
Na het douchen krijgt Bas omdat het weekend is een dikke luier om.

Na het eten gaat Bas naar de zolder om verhuisdozen te pakken en samen met zijn moeder pakken zij de dozen in.
In de tussen tijd word Bas gebeld door Jan.
Jan vraagt of hij iemand heeft die hem gaat verhuizen?
Bas zegt: Ja dat is Kees mijn pleegvader die heeft alleen geen bus.
Jan zegt: Geen probleem ik kan je wel helpen als je wilt?
Ik kan een ME bus regelen waar mee ik je kan helpen.
Syl hoort ook wat Jan zegt en vraagt aan Bas wie dat is?
Bas zegt: Dat is agent Jan.

Bas zegt: Dat is goed ik heb een paar grote dingen die ik mee gaat nemen.
En ik gelukkig dozen genoeg.
Jan vraagt wanneer ga je verhuizen?
Bas zegt: Maandag en Marit gaat ook die dag verhuizen.

In de tussen tijd is Syl druk bezig met inpakken van Bas zijn spullen en als Bas ophangt is zijn moeder bijna klaar.
Dan gaat Syl de was doen en met name die van Bas zodat hij maandag schone was heeft.

Dan belt Bas Marit of zij hulp nodig heeft en nog dozen nodig heeft?
Marit zegt: Ja je mag wel langs komen en ik heb ook dozen nodig.

Bas pakt na het telefoon gesprek de laatste dozen en gaat naar Marit.
Marit is in de tussen tijd bezig met inpakken maar haar ouders zijn boodschappen aan het doen.
Waar door ze dit alleen moet doen.
Als Bas er is geven ze en elkaar een dikke knuffel en gaat hij gelijk helpen en vraagt of zij iemand heeft die haar gaat helpen met verhuizen?
Marit zegt: Ja mijn vader heeft een bus waar alles in kan en vraagt aan Bas wie hem gaat helpen?
Bas zegt: Jan die we gisteren zijn tegen gekomen.

Als ze bijna klaar zijn komt de moeder van Marit binnen en ziet Bas.
De moeder van Marit zegt: Ik had je niet verwacht maar leuk dat je er bent.
Bas zegt: Marit belde mijn of ik nog dozen had voor haar en die had ik gelukkig nog.
Maar we zijn ook bijna klaar alleen nog een paar dingen.
Maar dat komt zondag of maandag wel.

De moeder van Marit vraagt dan: Wat gaan jullie zo nog doen?
Marit zegt: Dat weten we nog niet.
Maar eerst gaan we nog wat drinken.
Bas heeft mijn goed geholpen.
De moeder van Marit vraagt wat Bas en Marit willen drinken?
Bas en Marit zeggen: Thee.

Marit vraagt aan Bas hoe het met zijn luier is?
Bas krijgt een rood hoofd en de moeder van Marit zegt: Je hoef je niet te schamen Marit draagt ze ook en ik draag alleen inleggers.
Bas zegt: Mijn luier is wel nat maar ik thuis mijn luier liggen.
Na het drinken gaan Bas en Marit eerst naar het huis van Bas voor een schone luier.
Dan gaan ze naar de stad om te winkelen.

Tijdens het winkelen komen ze Jan tegen.
Bas zegt: Dat is toevallig wat ben jij nu aan het doen?
Jan zegt: Zo jullie met zijn twee aan het winkelen.
Ik moet zelf ook boodschappen doen en dinsdag moet ik weer werken.
Nou dat ik jullie toch ziet hoe laat spreken we af maandag voor de verhuizing Bas?
Bas belt Annebel om te vragen vanaf hoe laat hij kan komen met zijn spullen.
Annebel zegt vanaf 10:00.
Jan zegt: Dat is goed die bus mag ik de hele dag gebruiken voor privé gebruiken.
Bas belt zij moeder om te zeggen dat Jan om 10:00 komt helpen met verhuizen.

Na het winkelen gaan ze terug naar huis.

De volgende dag één dag voor het verhuizen.
De volgende morgen na het ontbijt.
Is Kees en Bas bezig om in de woonkamer ruimte te maken in de woonkamer.
Daarna brengen zij de spullen naar benende.
Op alleen schone kleding en luiers en matras na.

De nacht van zondag op maandag slaapt Bas met de matras op de grond.

Als ze even op de bank zitten om pauze te houden en te drinken verteld Kees dat ze ook op zoek gaan naar een andere woning.
Syl zegt aan gezien dat jij Bas de laatste van je broer en zus het huis uit gaat.
Willen Kees en in kleiner gaan wonen.
Dit huis word te groot.
Bas vraagt waar willen jullie naar toe verhuizen?
Syl zegt: Dat weten we nog niet maar wel in de buurt.

Nadat ze nog wat hebben gedronken en dat Bas verschoont is gaan ze veder om de laatste spullen van Bas in de woonkamer neer te zetten.

Als ze klaar zijn en ook het bed en de kledingkast benende is heeft Syl eten gehaald bij de chinees.

Na het eten en tv gekeken te hebben gaat Bas naar boven om door Syl verschoont te worden.
Daarna doet Bas nog laatste dingen en gaat hij lekker slapen.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 6 verhuizing

Bas heeft afgelopen nacht niet lekker geslapen en was ook om die reden vroeg wakker.
Hij besluit om toch te blijven liggen tot dat zijn moeder bij hem kwam.

Na het douchen en een dikke luier voor de verhuizing.

Als Bas samen met zijn moeder en Kees aan het ontbijten zijn gaat de bel.
Kees gaat naar de voordeur en daar staat Jan.

Kees laat Jan binnen en bied hem wat te drinken aan.
Na het ontbijt gaan ze de bus inladen met de spullen van Bas.
In de tussen tijd was Bas naar zijn kamer gegaan om de laatste spullen in te pakken.
Als Bas met de laatste spullen bende komt gaan die ook gelijk de bus in.

Bas stapt voorin de bus naast Jan en Syl en Kees rijden met de auto er achter aan.
Als ze bij de zorgboerderij aan komen staan Annebel en Anouk al te wachten en kijken raar op als Bas en Jan uit de politie bus stappen.

Maar gelukkig zitten alle spullen van Bas in de die bus.
Bas laat aan Jan zijn nieuw kamer zien die er mooi uit ziet.

Dan brengen ze alle spullen naar de nieuw kamer van Bas.
Als alle spullen in de kamer staan zetten Kees en Jan Bas zijn bed en kleding kast in elkaar.
In de tussen tijd pakt Bas samen met zijn moeder zijn spullen uit.

Na het uitpakken brengt Bas zijn verhuisdozen naar de bus.
En Jan rijden samen met Bas naar de stort om de verhuisdozen weg te gooien samen de andere spullen die Bas weg gooit.
Daarna rijden ze nog één keer terug naar het oude huis van Bas om de laatste spullen op te halen.
Dat zijn alleen de fiets en skelter en karren van Bas.

En als die ook bij de boerderij staan neemt Jan de alleen de fiets van Bas mee in de bus.
En brengt de bus terug naar het politie bureau.

Bas is in de tussen tijd met Annebel en Anouk in gesprek.
Bas krijgt in het bij zijn van zijn moeder en Kees zijn huissleutels.
Als zijn moeder en Kees weg zijn gaan Bas en Annebel naar de kamer van Bas.
Annebel vraag aan Bas hoe het met zijn luier is en vraagt of hij zijn broek wil laten zakken?
Bas vraagt aan Annebel of dat echt moet?
Annebel zegt ja.
Bas zegt: Maar ik schaam mijn er voor.
Annebel slaat een arm om Bas heen en zegt: Bas je hoef je niet te schamen.
Straks komt Marit en van de week komen nog een paar mensen wonen.
En er komt ook nog een paar begeleiders die ook je helpen met je luier.

Bas maakt voorzichtig zijn broek open.
Als deze is afgezakt gaat Annebel op haar knieën zitten om naar de luier te kijken.
En zegt: Bas ik vind dat je verschoont moet worden.
Bas vraagt waar wordt ik verschoont?
Annebel zegt in de badkamer loop maar mee Bas en zij pakt ook een schone luier van Bas.
In de badkamer staat een commode met een trap Bas loopt die trap op en komt zo op de commode en gaat liggen.

Annebel maakt de broek van Bas weer open en trekt deze naar bende.
Dan maakt zij de luier open en ziet dat Bas er twee om heeft.
Deze haalt zij weg en maakt alles goed schoon.
Dan krijgt Bas weer een schone luier om.
Als Bas weer op de grond staat gooit ze de vieze luiers weg en gaan ze naar buiten waar Marit net is aangekomen met haar ouders.
Bas besluit om mee te helpen en Marit heeft een kamer naast Bas gekregen.
Bas helpt de vader van Marit om haar bed en kasten in elkaar te zetten en Marit helpt met haar moeder om alle dozen uit te pakken.
Marit vraagt aan Bas of hij nog zijn dozen terug wilt?
Bas zegt: Nee gooi maar weg en de vader van Marit brengt deze ook weg naar de stort en vraagt of Bas mee wil rijden.
Bas stapt in de verhuis bus en rijden eerst naar de stort.
Daarna gaan ze naar het oude huis van Marit om haar fiets en laatste spullen op te halen.
En rijden weer terug.
In de tussen tijd heeft Marit ook haar huissleutels gekregen.

Dan neemt ook Marit afscheid van haar ouders.

Dan word Marit ook gevraagd om haar luier te laten controleren en wordt zij ook verschoont door Annebel.

Bas en Anouk zijn in de keuken gaan zitten.
Anouk verteld dat er vandaag twee begeleiders komen.
Als Marit en Annebel ook de keuken in komen komt gaat de bel.
Het zij Miranda en Anne.
Zij stellen zich voor aan Marit en Bas als begeleiders.

Anouk zegt: Van harte welkom op de eerste dag van de zorgboerderij.

Bas en Marit welkom jullie zij de eerste nieuwe bewoners en er komen nog vier bewoners bij.
Dat zijn Coen,Leo,Greetje,Wilma.
Waarvan jullie twee ook de jongste zijn en toevallig ook bij elkaar op school en in de klas zitten.
Yvonne jullie leerkracht komt van de week nog langs.

Ik ga jullie uitleggen en dat krijg je vaker te horen.

Hier in deze keuken eten en koken wij.

  • Als bewoners word je hier elke ochtend gedoucht.
    Het dragen van luiers is verplicht zo wel dag als 's nachts en je word ook verschoont.
    Zelf je luier verschonen is niet toegestaan hier voor staan straffen.
    Als je een vieze luier heb dan meld je bij één van de begeleiders.
    Als je behoeften heb aan seks dan moet je dit ook melden.
    Je krijgt voor de nacht dikke nachtluiers om.

Zo worden er nog meer huis regels verteld.

Daarna gaat Annebel en Bas naar de snackbar om lekker patat en kroketten en frikandellen te halen.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 7

Als Bas en Annebel terug zijn heeft Anouk de tafel gedekt.
Marit is samen met Anne en Miranda door het huis gelopen.
De kamer naast de keuken is een woonkamer met een gezellig banken en een grote tv.
En een kast met spelletjes.
Dan lopen ze naar de slaapkamers.
Bas en Marit hebben een kamer naast elkaar.
Marit laat haar kamer zien en die van Bas.
Marit heeft in haar kamer net als Bas een aparte kast voor alleen luiers.
Tegen over de slaapkamer is een badkamer aanwezig.
In die badkamer is staat een wc,douch,kast met handdoeken en een commode en een grote prullenbak.

Naast de badkamer is een kantoor en een slaapkamer van Anouk en Annebel.

Als Bas en Annebel terug zijn gaan ze lekker eten.
Tijdens het eten verteld Annebel dat na het eten en de afwas dat er een luier controle plaats vind.
Ook verteld ze er bij dat na 20:00 iedereen zich moeten omkleden dit mag ook eerder.
Dit houd in dat bewoners in hun luier mogen rond lopen.

Na het is het tijd voor de luier controle.
Bas en Marit gaan naar boven en lopen met de begeleiders mee.
Bas en Marit lopen hun eigen kamer in en trekken hun kleding uit.
Als uit gekleed zijn controleert Miranda Bas samen met Annebel.
Bij Marit word de luier gecontroleerd door Anouk en Anne.
Bas Miranda vraagt aan Bas of hij met zijn benen wij wil staan?
Bas schaamt zich er voor en Miranda stelt Bas zich op zijn gemak Annebel kijkt aan de achterkant en zegt dat die nat en vies is.
En Marit schaamt zich er ook voor en Anouk stelt Marit op haar gemak en ook Marit moet met haar benen wijd staan.
En Anne ziet dat Marit ook verschoont moet worden.

Marit pakt uit haar luier kast een schone luier en loopt met Anne en Anouk mee naar de badkamer.
Annebel vraagt of zij er problemen mee heeft als Bas er bij komt staan als zij wordt verschoont?
Marit zegt: Nee ik heb afgelopen vrijdag Bas nog verschoont en hij mijn in Scheveningen.
Dan komt Bas ook de badkamer in met zijn luier.
Marit word als eerste verschoont door Anne.
Dan is Bas aan de beurt en hij word ook verschoont door Anne.

Dan krijgen Bas en Marit een extra grote t-shirt aan en lopen naar de zolder.
Daar is een kamer die in gericht is als speelzolder in de kamer liggen baby speelgoed en kleden en er is een strafkamer.
Bas en Marit lopen samen met Annebel die kamer in en Anouk verteld in deze kamer liggen spullen waar we mensen mee kunnen straffen.
Zo als slaan vastbinden.

Dan lopen ze naar de woonkamer en word er drinken gemaakt.
Annebel verteld aan Bas en Marit dat Miranda en Anne zo weg gaan en dat ze morgen echt beginnen met werken.
Annebel verteld er ook bij dat ze straks een fles krijgen die leeg moet voor dat ze naar boven gaan.
Dan komt Anouk de woonkamer binnen en er is spekkoek voor bij koffie en thee.

Als de thee en koffie op is.
Dan is het tijd dat Anne en Miranda naar huis gaan.
Zij nemen afscheid en Annebel zet de tv aan.

En maakt de gordijnen dicht.

Als het journaal is afgelopen komt Annebel met twee grote flessen met warme melk met honing.
De ene fles geeft ze aan Anouk.
Dan roept ze Bas en die moet met zijn hoofd op Anouk haar schoot komen liggen op de bank.
En trekt Anouk het t-shirt van Bas om hoog zodat de luier goed kan zien.
En stopt ze de speen van de fles in Bas zijn mond en Bas drinkt de fles leeg.

Marit moet bij Annebel op schoot komen liggen en krijgt ook een speen in haar mond drinkt de fles leeg.

Word vervolgt
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 8 vervolg

Ook bij Marit gaat haar t-shirt om hoog zodat Annebel haar luier goed kan zien.
Als de flessen leeg zijn zegt Bas dit had ik niet verwacht en van kunnen dromen maar dit was lekker.

Annebel vraagt aan Marit wat zij er van vond?
Ook Marit zij dat ze dat lekker vond.

Dan geef Bas aan om naar bed te willen gaan omdat hij moe is en een drukke dag was.
Bas gaat samen met Anouk mee naar boven en trekt zijn t-shirt uit zodat hij alleen nog in zijn luier staat.
Anouk controleert de luier en ziet dat die nog niet verschoont hoeft te worden.

Bas kijkt nog rustig rond om nog wat spullen goed neer te zetten zo als hij dat wilt.
Dan pakt Bas zijn laptop en gaat rustig op bed er mee liggen om te internetten.
In de tussen tijd komt Marit ook boven en loopt bij Bas binnen.

Marit vraagt aan Bas wat hij nog gaat doen?
Bas zegt: Dat hij nog even op zijn laptop aan het internetten is.
Dan ziet Marit dat Bas op een abdl site is.
Marit vraagt aan Bas of hij naast zijn incontinentie ook lekker vind om luier te dragen?
Bas kijkt met zijn hoofd naar zijn luier en zegt zachtjes ja.
Maar wil je dit tegen niemand zeggen Marit?
Marit staat een arm om Bas heen en zegt Bas je hoeft je nergens voor te schamen.
Ik draag ze ook en ik vind het ook lekker naast dat ik ook incontinent ben en weetje ik vond het ook lekker dat ik uit de fles moest drinken als een baby.
Marit zegt ook Bas ik hou van je en jij sterker nog ik heb ook gevoelens voor jou.
Bas zegt ik ook voor jou.

Wat ze niet wisten is dat Annebel een deel heeft gehoord wat Marit en Bas tegen elkaar hebben vertelt.
Annebel komt de kamer binnen en zegt: Ik vind het leuk voor jullie dat jullie verlieft zijn.
Marit zegt: Dat klopt. Ik heb ook gevoelens voor Bas en zeker voor wat hem is over komen.

Annebel vraagt hoe het met de luiers is en ziet dat Bas zijn luier aardig nat is.
Annebel vraagt of Bas en Marit mee willen komen om verschoont te worden.

Bas en Marit pakken uit hun kast schonen luiers en Marit heeft in haar kamer haar t-shirt uit getrokken.
Dan vraagt Annebel of ze nog willen douchen?
Bas zegt: Ja lekker.
Annebel maakt de luier van Bas open en die van Marit.
Bas is in de tussen tijd al onder de douch gestapt als Marit er bij komt staan.
Onder de douch wassen Bas en Marit elkaar.
In de tussen tijd maakt Annebel de nachtluier klaar van Bas en Marit.
Bas komt als eerste uit de douch en Annebel droogt Bas af en helpt Bas op de commode.
Dan krijgt Bas twee dikke nachtluiers om.
Dan komt Marit uit de douch en Marit wordt ook afgedroogd door Annebel.
In de tussen tijd is Bas van de commode er af gegaan en gaat Marit liggen.
Ook zij krijgt twee dikke nachtluiers om.

Dan lopen Bas en Marit met moeite naar hun slaapkamers en gaan ze lekker liggen.
Midden in de nacht wordt Bas wakker van Marit die naast zijn bed staat.
Bas vraagt wat er is?
Marit zegt: Ik kan bijna niet slapen.
Bas zegt: Kom maar naast mijn zitten en vraagt wat er aan de hand is?
Marit zegt: Het is voor mijn de eerst nacht zonder mijn ouders en ik vind het nog spanend.
Bas vraagt wil je anders naast mijn komen liggen?
Marit zegt: Ja graag en kruipt bij Bas in bed en geeft Bas een dikke knuffel en dan vallen ze alle bij naast elkaar in slaap.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 9



De volgende ochtend komt Annebel Bas en Marit wakker maken.
Annebel had alleen niet verwacht dat Marit naast Bas in bed lag.
Snel pakte Annebel haar camera om er een foto van te maken.
Daarna maakte zij als nog Bas en Marit wakker.

Annebel vraagt waarom Marit bij Bas in bed is gaan liggen?
Marit zegt: Ik kon niet slapen en ik ben naar Bas toe gegaan.
Bas en ik hebben met elkaar gesproken en toen ben ik bij hem in slaapgevallen.

Als Bas en Marit uit bed zijn controleert Annebel nog snel de luiers van Marit en Bas en trekken Bas en Marit badjas aan.
Daarna lopen ze naar de keuken waar het ontbijt al staat.
Aan de keuken zit ook een nieuwe begeleiders Jose en Lia.
Zij stellen zich voor aan Bas en Marit.

Tijdens het eten verteld Anouk wat het dag programma is.

  • Na het eten en het afruimen van de tafel gaan Lia en Annebel en Jose met Marit en Bas naar de badkamer.

    Daarna komt om 12:00 Jan de agent Bas ophalen om naar de rechtbank Utrecht te gaan samen met Annebel.
    Anouk geeft de papieren voor de rechtbank aan Annebel.

    Marit,Lia,Jose en ik gaan de stallen klaar maken voor de komst van dieren.

    Er komt ook een groep scholieren van de school Banen dat is de school van Bas en Marit.

    Marit en Lia zorgen voor drankjes voor de kinderen en ik heb de leiding samen met de heer Wim Geest.

    En van middag komen de eerst kinderboerderij dieren.

Daarna gaan Bas,Marit,Annebel,Lia naar boven.
In de badkamer op de commode wordt Bas als eerst zijn luier afgedaan.
Bas blijft nu ook op de commode liggen en word liggend gewassen.
Daarna krijgt Bas weer een dikke luier om.

Daarna gaat Marit op de commode liggen en zij word ook liggend gewassen en krijgt wel een normale luier om.

In de tussen tijd is Bas zijn slaapkamer gegaan om samen met Lia te kijken naar nette kleding.
Lia geeft aan welke kleding Bas aan kan trekken voor in de rechtbank.
Als Bas aan gekleed is.
In de tussen tijd pakt Lia een paar luiers voor het geval dat Bas verschoont moet worden.
En stop deze in de tas van Bas.

Is in de tussen tijd ook Marit uit de badkamer gekomen.

Ook zij kleed zich aan.

In de tussen tijd is ook Wim Geest binnen gekomen en is met Anouk in gesprek over straks voor dat de kinderen komen.
Marit is na het aankleden er bij gekomen in de keuken.

Dan wordt er op de deur geklopt en Wim Geest schrikt van agent Jan die binnen komt.

Wim vraagt aan Jan wat hij komt doen als Bas de keuken in komt?

Jan zegt: Ik kom jouw Bas ophalen samen met Annebel om mee te gaan naar de rechtbank.
Bas vraagt aan Jan wat gaat er gebeuren?
Jan zegt: De rechter heeft jou aangiften gelezen en gaat vanmiddag de straf uitspreken tegen Zorka en HA huis.
Om jou gerust te stellen jij krijgt geen straf.
Maar ik wil eerst jou tas en en zakken na kijken als jij dat goed vindt?
Waarom vraagt Bas?

In het gerechtsgebouw mag geen wapens en drugs mee naar binnen nemen.

Bas zegt: Ga je gang Jan controleer mijn maar ik heb toch niks alleen mijn telefoon, portemonnee met geld en pasjes,sleutels en een tas met luiers en verzorgingsproducten.
Wim vraagt tussen door moet dit echt Jan?
Jan zegt: Bas heeft het recht om nee te zeggen tegen mijn en hier kan hij het gewoon achterlaten in het gerechtsgebouw is het strafbaar.
En vraagt aan Bas sinds wanneer draag jij luiers dit doen alleen kleine kinderen tot 3.6 jaar?
Anouk zegt: meneer Wim Geest weet jij niet wat incontinentie is?
Wim zegt: Nee eigenlijk niet helemaal.
Anouk geeft een brief en zegt eerst lezen dan oordelen.

Jan zegt: Annebel ook jou tas wil ik snel controleren op wapens en drugs.
Annebel maakt haar tas open en vind ook niks.

Dan lopen ze naar de auto van Jan en rijden naar de rechtbank Utrecht.

In de het gerechtsgebouw laat Annebel de brief en ID kaarten zien van haar en Bas en Jan.
Dan lopen ze veder en Jan wijst ze de weg.

In de rechtbankzaal nemen ze rechts vooraan plaats.
Dan komt Zorka en haar begeleiders van HA huis binnen.
Zij moeten linksvoor in plaats nemen.
Als de rechters binnen komen.

Moet Bas zijn naam zeggen en wie er bij hem zijn.
Ook Zorka moet dit doen en haar begeleiders en gedragsdeskundige A Ren.

De rechter begint bij agent Jan.
U heeft de aangiften opgenomen van de heer Bas.
Jan zegt: Ja meneer de rechter dat klopt.
Wat er is gebeurt met Bas kan echt niet dit hij heeft geestelijk schade en is om die reden ziek thuis van school.
Meneer de rechter zegt: Ik heb de brief gelezen van Bas en die van de Politie.

Ik kom ook gelijk met de uitspraak.
Mevrouw Zorka u moet een schade vergoeding betalen van € 40.000,- aan de heer Bas Luyer via de Gerechtsdeurwaarder rechtbank NL
Ook krijgt u een contact en plaats verbod van 5 jaar dit houd in dat u geen contact met Bas mag opnemen en niet in de gemeente IJsselstein mag komen.
Doet u dat als nog dan moet een week de gevangenis in.
Bas bepaald hoelang u geen contact mag opnemen.
En HA huis moet € 1000.- betalen aan de heer Bas Luyer via de gerechtsdeurwaarder rechtbank.

Zorka schreeuwt dat zij er niet mee eens is.
Maar de rechter heeft er geen boodschap aan.

Dan spreekt hij de gedragsdeskundige A Ren aan.
Mevrouw Ren u moet een schade vergoeding betalen van € 10.000,- aan Bas.
Ook bent u schuldig aan de geestelijk schade van Bas.
U heeft keihard gelogen tegen Bas.
Ook u krijgt een contact verbod met Bas.
Bas is dan wel verstandelijk beperkt maar hij heeft alle rechten net als u en ik.

Dan zegt meneer de rechter: Bas sterkte met alles jij krijgt na het invullen van dit formulier het geld vandaag nog op de rekening.
Jij mag hier blijven zitten tot dat eerst vrouw Zorka en haar begeleiders weg zijn.

Wil nog één ding zeggen en komt naast meneer de rechter staan.

Ik heb in angst bij HA huis in Huis ter Heide gewoond.
Ik wil maar ook nooit meer terug.
Zorka jij moet nu boete voor wat je mijn heb aangedaan.
Arie Ren jij moet nu ook boete voor wat je mijn heb aangedaan en je moet luisteren naar wat je cliënten zeggen zonder vooroordelen door alleen te lezen wat er in het dossier staat geschreven.
Zorka geeft een grote bek aan Bas.
Meneer de rechter zegt: Zorka u gaat nu een week de cel met TBS en u komt onder curatele te staan.
En uw mentor is mevrouw Haas zij is van de rechtbank.
De agenten en beveiligers pakken Zorka en slaan haar in de boeien.

De rest loopt de recht zaal uit en Bas loopt samen met Jan en Annebel naar de receptie.
Daar krijgt Bas hulp bij het invullen van de papieren.

Dan gaan ze nog even de stad in om wat te drinken.

In de tussen tijd op de boerderij word er hard gewerkt aan de stallen en op het land door de school kinderen.
Anouk wordt na de uitspraak van de rechter gebeld door Annebel.
Zij verteld dat Bas heeft gewonnen en dat hij een schade vergoeding heeft gekregen.
Marit en Wim staan er ook bij als ze het goede nieuws horen.

Marit pakt de skelter van Bas en rijd naar de bakker om taart te halen.
En belt ook Syl en Kees om het goede nieuws te vertellen.
Als Marit terug is op de boerderij met het gebak brengt ze die snel naar haar kamer waar toch niemand mag komen.
Van de school.
Wim ziet dat Marit de keuken in lopen en vraagt waar zij vandaan komt?
Marit zegt: meneer Wim Geest ik woon hier en dit is veder privé terrein.
Ook Anouk zegt: Klopt Marit woont hier sinds gisteren net als Bas.
Oja heb jij Wim nog de brief gelezen over incontinentie?
Wim zegt: Ja dat heb ik lezen en ik sta er van op te kijken dat Bas er last van heeft.
Nou zegt Marit: Ik heb er ook last van en ik draag ook luiers.
En in dit huis zeggen wij ook geen incontinentie materiaal of inco of welk duur woord dan ook.
Maar gewoon luier.
En wij spreken binnen dit huis niemand aan met meneer/mevrouw en U maar.
Bij de voornaam en Je/Jij.

Bas belt ook vanuit de stad zijn moeder Syl en die verteld dat Marit hem net voor was.
Stuurt Bas een app naar Lies en Mark zijn zus en broer met het goede nieuws.

Daarna gaan ze naar terug naar de boerderij.
Onderweg vraagt Jan aan Bas wat voor werk hij wil gaan doen?
Bas zegt: Ik zou wel bij de Politie willen werken maar dan wel in burger op straat.

Annebel vraagt of dit wel mogelijk is?
Jan zegt: Ik denk het wel maar hij moet wel zijn school afmaken en aangezien wat hij heeft doet die dan wel extra lang voor zij opleiding basis agent.

Bas vraagt of Jan dit wil regelen?
En Jan zegt is goed Bas.

Als ze terug komen zet Jan zijn auto bij zijn huis en lopen ze naar de boerderij.
Zij ze bijna klaar en ziet Bas Yvonne en Lia en Jose staan.
Zij vragen hoe het was gegaan in de rechtbank?
Bas zegt goed ik heb de zaak gewonnen en ik heb schade vergoeding gekregen van de pester en Ha Huis.
Ook heeft de pester een plaats verbod gekregen.
Dit hou in dat ze mijn met rust moet laten en zij mag de eerst 5 jaar hier niet komen.

In de tussen tijd zijn er een paar klasgenoten van Bas bij gekomen.
En vragen aan Bas hoe het gaat en waarom die bij de rechter was en of hij straf heeft gekregen?
Bas zegt: Ik ben op mijn oude woongroep heel erg gepest geweest en de pester heeft straf gekregen en schade vergoeding.
Maar ik ga niet zeggen hoeveel dat is.
Dan vragen de kinderen dat aan.
Jan maar die zegt: Ik mag er niks over zeggen hij wil hier over met rust gelaten worden.

Bas vraagt aan Yvonne wat ze hier allemaal hebben gedaan?
Lia laat alles zien samen met Yvonne.

Ook de dieren zijn er.
Er zijn schapen,geiten,kippen,konijnen en nog een paar dieren.

Dan vraagt Lia of Bas mee naar binnen wil komen.
De kinderen willen ook mee naar binnen maar Lia en Annebel zeggen.
Bas en Marit wonen hier.
Niemand van jullie gaan mee naar binnen.

Als Bas,Lia,Annebel,Yvonne binnen komt zit Marit aan tafel rust wat te lezen even weg van de drukt maar wil zo dat ze de buitendeur in gaten kan houden.
Yvonne vraagt aan Marit of ze ook mee wil komen maar Annebel zegt: Ik heb Marit ook nodig hier in huis over een half uurtje komen we weer terug.
Lia neemt Marit en Bas mee naar boven voor een schone luier.
Bas en Marit krijgen een gewone luier om.

Daarna laat Marit zien aan Bas wat zij heeft gekocht wat in haar koelkast ligt.
Bas zegt lekker.
En geeft Marit een dikke zoen en knuffel.

Dan komt Yvonne boven en vraagt of Bas en Marit ook benende willen komen.

Als Bas en Marit buiten zijn bedankt Anouk de school kinderen voor het harde werken.
De kinderen krijgen nog wat lekkers en wat te drinken.
Anouk verteld er ook bij door privé problemen van Bas kon hij er helaas niet bij zijn.
Maar is de dag wel geslaagd dank je wel.

Dan vraagt Wilma aan Bas wanneer hij weer terug komt op school?
Bas zegt: Er is te veel gebeurt waar door ik nu ziek thuis zit.
De problemen worden opgelost.
Ik hem ook goed nieuws te horen gekregen en dat maakt mijn blij.

Daarna gaan de kinderen weg en Yvonne blijft nog.

Dan komt Hans de stage leerkracht.
Hij verteld dat hij voor Bas en Marit komt.
Marit gaat als eerst in gesprek.
En verteld wat voor soort stage zij wil gaan doen.

Dan is Bas aan de beurt en Jan zit er ook bij het gesprek.
Bas verteld dat hij bij de politie wil in burger.
Hans zegt: Sorry Bas Maar dat kan niet.
Oja wel zegt Jan dat kan gewoon.
Hans kijkt even op en vraagt wie ben jij?
Jan van de Politie regio Utrecht.
Ik heb zo juist nog een opleidingsplek voor geregeld voor je Bas.

Hans zegt: Met opleidingsniveau kan dat niet wat Bas heeft.
Jan zegt: Waar een wil is een weg en de opleiding die Bas gaat volgen duur een half jaar maar Bas mag er twee jaar over doen met extra begeleiding er bij.
Voorwaarde is wel:

  • School afmaken
    Geen strafblad

Hans vraagt ook wanneer de opleiding is?
Jan zegt: Zo lang Bas ziek is blijft hij thuis.
Hij kan beginnen wanneer hij wilt.

Kan gaat Hans weer weg samen met Yvonne.


word vervolgt
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
radiotijger zei:
devil2 :-X !1 ,./

als tip loop het even naar volgens mij wil je te snel hahaha

dus tip rustig aan rustig
Dank je wel voor de tips hier kan ik zeker wat mee.
Maar sommige verhalen probeer ik kort te houden en af wijken van de werkelijkheid.
Om er voor te zorgen dat het niet te lang verhaal wordt over één onderwerp.
Zeker het verhaal over weggepest en de rechtbank.


Helaas zijn sommige dingen in dit verhaal helaas echt gebeurt.
Sterker nog ik heb dit helaas echt mee gemaakt. :'( :'( :'(
Maar in de verhaal heb ik geschreven hoe het opgelost had moeten worden.
Om problemen te voor komen heb met de mensen en zorginstelling heb ik namen verzonnen.
 

incoluier

Ik kan geen dag zonder luier
Deel 10

Als Hans en Yvonne weg zijn.
Maakt Anouk het avond eten.
Bas en Marit dekken de tafel.
En gaan in de woonkamer zitten en praten over hoe het was gegaan met de klasgenoten en de mensen van de school.
Marit verteld dat jij werd gemist Bas.
Ik heb verteld dat jij naar de rechtbank moest.
Ik heb samen met Lia en de leerkrachten onze klasgenoten begeleid.
Zij hebben ook gevraagd om het huis te mogen zien.
Maar Anouk heeft duidelijk gezegd dat het niet is toegestaan.
Omdat de slaapkamers privé is.

Ze hebben hier hokken gebouwd voor de dieren.
Ook hebben een container omgebouwd tot bezoekers ruimte waar mensen koffie en thee en frisdrank en vete hap kunnen kopen.
Er is ook een buiten wc gemaakt en een kleedkamers voor de mensen die komen werken.

Bas vraagt wie gaat er dan in de bezoekers kantine staan?
Marit zegt: Ik en één van de mensen de nieuwe bewoners en mensen die komen werken.
Bas zegt: Is mooi gedaan.

Bas zegt: Dat klopt maar binnen 10 minuten stond ik al buiten.
De pester Zorka heeft de grootste straf gekregen.
Zij moet € 40.000,- betalen plus de rechtbank van € 1000,- en een week gevangenis straf met TBS.
Omdat zij een grote mond had tegen mijn en de rechters.
En een verbod om hier in IJsselstein te komen en zij heeft samen met A Ren.
De gedragsdeskundige van Ha huis € 10.000,-
Alle bij samen een contact verbod gekregen.

Annebel,Lia,Jose zijn naar kantoor voor de overdracht.
Samen met Miranda en Anne.

Dan nemen Jose en Lia afscheid en gaan ze naar huis.
Anouk komt de woonkamer binnen en zegt dat we gaan eten.

Als ze aan tafel zitten gaan ze lekker eten.

Annebel verteld dat het avond programma:

Na het eten en afruimen gaan Bas en Marit naar boven samen met Anne.
Voor een schone luier.
Daarna gaan Bas en Marit en Anne naar de dieren om te kijken hoe het gaat en zo nodig eten te geven.

Marit zegt: Ik heb vanavond nog een lekker toetje gehaald met Bas zijn skelter.

Miranda en Anouk en ik gaan naar kantoor.

Als het eten op is en alles staat in de vaatwasser.
Gaan Bas,Marit,Anne naar boven.
Uit de slaapkamers halen Bas en Marit hun eigen luier.
Marit vraagt aan Anne of zij Bas mag verschonen.
Anne zegt: Marit volgens de regels van Anouk en Annebel mag dat niet.
Marit zegt: Ik ben de vriend van Bas en ik wil hem graag verschonen.
Maar Anne zegt toch nee.
Bas is in de tussen tijd gaan liggen en word verschoont door Anne.
Dan is Marit aan de beurt.
Anne zegt tijdens het verschonen dat zij in overleg gaat met Anouk en Annebel.

Dan loopt Marit terug naar haar kamer om oude kleding aan te trekken.
Bas heeft dat al gedaan en is Marit aan het wachten.

Als ze zo ver is lopen zij naar de dieren.
Dan word Bas gebeld door zijn broer Mark.
Mark vraag of hij langs mag komen en Anne zegt ja dat is goed tegen Mark.

Dan krijgt Marit de schrik van haar leven.
In één van de stallen ligt Daniel Haag verstopt.
Gelukkig heeft hij niet gezien dat Marit hem heeft gezien.
Zij loopt snel naar Bas om dit te zeggen.
Bas zegt loop maar snel naar Jan en zeg tegen Jan dat hij handboeien mee moet nemen.
In de tussen tijd komt Mark het terrein op fietsen.

Bas groet zijn broer Mark en zegt dat de politie komt vanwege inbreker.
Jan is er ook snel en stelt zich voor aan Mark.
Samen lopen ze naar de stal waar Daniel is.

Mark loop de lege stal waar Daniel zit samen met Bas.
Jan staat buiten te wachten op een teken.

Bas zegt: Meneer Haag wat doet u hier?
Daniel schrikt zich kapot.
En probeert te vluchten maar Mark zegt niet zo snel jochie en houd hem tegen.
Bas vraagt: Wat doe jij hier?
Daniel zegt: Ik ben er achter gekomen dat jij hier woont samen met dat lekker meid Marit.
Ik ben hier ook geweest en ik wil graag zien hoe jij hier woont?

Mark zegt: Dit hier is een boerderij en hier wonen mensen.
Als je hier wil wonen of wil kijken moet je een afspraak maken.
Marit kijkt samen met Jan of er spullen gestolen zijn?

Jan vindt een tas met spullen er in.
Hij kijkt in die tas en ziet dat er spullen in zit van de boerderij.
Marit zegt: He Daan hoe kom je hier aan?
Markt zegt Antwoord vriend?
Daniel zegt: vieze vuile klootzakken laat me los.
Mark zegt: bek houden en netjes antwoord geven.
Daniel zegt: Ik kom hier om spullen te halen voor verkoop.
En dan breekt hij los en pakt Bas bij zijn broek en trek Bas zijn broek uit.en schelt Bas uit voor baby.
Mark en Jan hebben Daniel snel te pakken en gooien hem op de grond.
Daniel schreeuwt om los gelaten te worden.
Nee zegt Jan jij gaat naar Houten.
Bas is er ook bij gekomen en houd de benen van Daniel stevig vast tot dat Jan het teken geeft van los laten.
Bas pakt een blinddoek van Jan en doet deze voor de ogen van Daniel.

Bas zegt vluchten heeft geen zin je word vroeg of laat toch gepakt.
In de tussen tijd heeft Anne snel de politie gebeld.
Bas maakt nog snel een foto van Daniel en stuurt deze op naar Yvonne.
Met de tekst Daniel Haag is aangehouden en zit in Houten in zijn cel.

Marit is naast Bas komen staan en zegt vieze vuile pestkop.
De grootste baby ben jij.
En houd alle deuren open om er voor te zorgen dat Daniel snel in de Politie bus zit.

In de tussen tijd heeft Anne alle stallen afgesloten.
En gaan ze naar de keuken.

Marit is naar haar kamer toe gelopen.
Om het gebak op te halen.

Als iedereen er is stelt Mark zich voor als de broer van Bas.
Mark verteld aan Anouk dat hij bij een beveiligingsbedrijf werkt.
Waar bij die beveiligingscamera's kan leveren.
Anouk vraagt naar de kosten en de levertijd?
Markt zegt: Ik denk binnen week heb ik ze voor je opgehangen en kan je gelijk gebruiken.
De kosten daar voor moet ik je nog uitrekenen want de camera kost al € 200,- per stuk plus de computer er bij.
Anouk zegt doe maar.

Marit spreekt Bas toe en zegt:
Omdat jij de recht zaak heb gewonnen heb ik bij de bakker speciaal taart gehaald.

Daarna nemen ze lekker een stuk.
Daarna laat Bas en Marit het huis zien aan Mark.
Ook de kamers van Bas en Marit.
Markt zegt: Dit ziet er beter uit dan waar je eerst woonde in nog geen jaar tijd.

Daarna nemen ze afscheid en gaat Mark terug naar huis.

Dan gaan Bas en Marit naar boven en Annebel en Anne lopen mee.
Als ze boven aan komen kleden Bas en Marit uit tot op de luier na.
In hun kamer.

Bas loopt als eerste de badkamer binnen.
En gaat op de commode liggen.
In de tussen tijd is ook Marit in de badkamer gekomen.
Annebel zegt: Bas jou luier word zo open gemaakt en je word gewassen zo als je gewent bent.
Maar en dit geld ook voor jou Marit.
Jullie krijgen de eerst luierstraf.
Bas en Marit schrikken hier van.
Bas vraagt waarom krijgen Marit en ik die straf en wat houd dat in?

Annebel zegt: De reden is om je te laten voelen wat er beurt als je word verschoont door een huisgenoot of als je zelf verschoont en als je op de wc bent geweest en dit allemaal zonder toestemming.
De straf wat je krijgt is pak slaag.
Bas en Marit zeggen: Moet dit echt.
Annebel zegt Ja en er is geen weg terug.

Anne maakt de luier open van Bas en maakt alles schoon.
Dan is het zo ver Bas moet op zijn rug liggen en dan past eerst met de blote hand van Anne krijgt Bas zij eerst klap en dan nog zoon 20 keer.
Bas gilt het uit van de pijn en dan mag Bas weer om draaien op zijn rug en wordt zijn luier onder zijn billen geschoven.
Als Bas zijn benen in de lucht heeft pakt Anne een riem en slaat Bas weer op zijn billen.
Bas gilt het weer uit van de pijn en zijn tranen rollen over zijn wangen.
Dan worden de billen in gesmeerd met een zalf en worden zijn twee luiers dicht gemaakt.
Al die tijd houd Marit Bas zijn hand vast.


Dan is Marit aan de beurt ook zij gaat op de commode liggen en word eerst gewassen als haar luier is afgedaan.
Zij krijgt van Anne ook stuk of 20 keer stevig pak slaag en Marit gilt en huilt van de pijn.
Dan moet zij haar benen om hoog doen en krijgt ze ook twee luiers onder haar billen geschoven.
Dan krijgt ze van Annebel ook een paar pijnlijke pak slaag met de riem.
In de tussen tijd houd Bas de hand vast van Marit.
Annebel smeer ook de billen van Marit in en maakt de twee luiers daarna dicht.

Als Marit weer op de grond staat naast Bas verteld Annebel dit is de straf die je krijgt als je elkaar verschoont of je zelf en als je naar de wc bent geweest ook als je seks heb gehad zonder toestemming.
Want hier in huis geld voor jullie een wc verbod alles maar ook echt alles moet in je luiers.
Dit geld voor jou Bas en jou Marit.

Marit ik heb ook gehoord dat je Bas wilde verschonen?
Marit zegt: Ja dat klopt maar dat mocht niet van Anne.
Annebel zegt: Dat klopt.
Annebel zegt: Als Bas en jij 18 jaar zijn dan mogen jullie met elkaar vrijen.
Maar ook helaas niet eerder.
Bas vraagt waarom niet?
Annebel zegt: dit mag niet van de wet.
Anne laat dit ook zien op de telefoon.
Maar jullie mogen wel bij elkaar slapen.
Bas en Marit lopen naar de kamer van Bas en Marit haalt voor de zekerheid nog een paar luiers en legt deze in de kamer van Bas.

Daarna kruipen ze lekker bij elkaar in bed.
 
Bovenaan