AI-verhalen

Wat vind je van AI-verhalen?

• Top, ik lees ze net zo graag als geschreven verhalen.

Stemmen: 3 10,3%
  • Geen moeite mee, maar zet ze in een apart subforum.

Stemmen: 7 24,1%
  • Geen moeite mee, zolang ik vooraf maar kan zien dat het AI is.

Stemmen: 6 20,7%
  • Vreselijk, zou ze hier het liefst niet zien.

Stemmen: 12 41,4%
  • Niks, ik ga lekker koffie zetten, joejoe!

Stemmen: 1 3,4%
  • Anders, namelijk ...

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    29

beddenplasser

volwassen peuter
Ik merk de laatste tijd dat er behoorlijk veel AI-verhalen zijn, of verhalen waarbij Ai wordt gebruikt.

Eerlijk gezegd betreur ik dat. Niet alleen maakt het dat je jezelf niet uitdaagt als schrijver, maar ook zijn die verhalen dikwijls te herkenbaar, zonder enige eigen stijl. Ik heb er ondertussen toch al meerdere gelezen, en eerlijk gezegd kan ik maar weinig van die creaties het predicaat 'verhaal' toe-eigenen. Het gaat meer om een brj woorden die samen één of andere zogezegde betekenis zouden moeten hebben. Dat vervuilt m.i. ook de verhalensectie.

Ik weet ook niet goed hoe we hier mee moeten omgaan. Ik ben al blij dat er een aparte tagging voor is, zodat ik die dingen kan negeren.

Ares

Stuur mij gerust een privébericht
Sorry, ik kon het niet laten::2funny

Serieus, wat is er mis met mensen die op een ABDL-forum (dat toch al een niche is, waar je eigen creativiteit en persoonlijke beleving centraal zouden moeten staan) doodleuk AI-gegenereerde verhalen neerpleuren alsof ze een literaire geboorte hebben meegemaakt? Het is alsof je naar een gezellige huiskamer vol mensen gaat die uren hebben gezwoegd op hun fantasieën en herinneringen, en dan komt er iemand binnen die een blender met ChatGPT heeft aangezet en roept: “Kijk! Mijn meesterwerk!”

Die teksten ruiken naar instant-soep: oppervlakkig, zout, en vooral zonder ziel. Je hoeft er geen zweet, geen tijd en geen schaamte voor te investeren – en dát is juist de kern van een community die draait om kwetsbaarheid en persoonlijke beleving. AI-verhalen zijn het McDonald’s-menu van de erotiek: snel, goedkoop en na vijf happen al weer doodsaai.

Maar nee, sommige lui doen alsof ze een geniaal auteur zijn, terwijl iedereen met een halve hersenhelft ziet dat hun stukjes uit de generieke AI-fabriek komen: dezelfde clichés, dezelfde vlakke dialogen, nul gevoel voor spanning. Het is net alsof je in een café vol bierliefhebbers je glas vult met alcoholvrij lauw kraanwater en beweert dat het ambachtelijk gebrouwen IPA is.

Als je niks origineels te melden hebt, lees dan lekker mee, maar houd alsjeblieft die algoritmische pulp voor jezelf.

~ ChatGPT

Maar ja, in grote lijnen ben ik het wel eens met mijn niet zelf geschreven AI tekst.:p
Het is naar mijn mening vervuiling van het forum. Het is gewoon niks.

En je kunt natuurlijk wel AI gebruiken voor een beetje inspiratie of om een zelf geschreven tekst te laten controleren (zou ik zelf ook doen als ik een verhaal zou schrijven). Maar nu zie je gewoon veel kopieer- en plakwerk. Het komt vooral nogal sneu over. "Ik heb een verhaal geschreven". Eh nee.... dat heb je dus niet. Je hebt een AI-prompt getypt en de uitkomst met ons gedeeld.

Laatst bewerkt:

Snakebite

Niet voeren!
Forumleiding
Als het aan mij zou liggen, dan werd al die AI-rotzooi inderdaad geweerd. Het probleem is echter dat de technologie al zo ver gevorderd is dat je het er niet in alle gevallen meer uit kan halen. Waar mogelijk tag ik het, al vrees ik dat het een onomkeerbaar proces is.

Demotiverend voor schrijvers is het wel. Waarom zou je nog iets posten waar je uren tijd in hebt gestoken, als je ziet dat de buurman met vals spel meer waardering krijgt?

Pjotr007

DL geen AB (ieder z'n ding:)
Ik merk zelf dat ik al die ai verhalen troep vind. Er zit geen 'ziel' in het verhaal, geen deltaplan met linkjes tussen personages /spel tussen heden en verleden. Overigens denk ik dat ai wel kan helpen bij het schrijven en in theorie kan ai ook een mooi plan maken voor het schrijven van een verhaal. Maar ik heb het idee dat de meeste ai gebruikers vrij lui zijn en gewoon ai met een simpel promptje iets laten uitspugen. De output kan mij tot nu toe niet bekoren.

beddenplasser

volwassen peuter
Sorry, ik kon het niet laten::2funny

Serieus, wat is er mis met mensen die op een ABDL-forum (dat toch al een niche is, waar je eigen creativiteit en persoonlijke beleving centraal zouden moeten staan) doodleuk AI-gegenereerde verhalen neerpleuren alsof ze een literaire geboorte hebben meegemaakt? Het is alsof je naar een gezellige huiskamer vol mensen gaat die uren hebben gezwoegd op hun fantasieën en herinneringen, en dan komt er iemand binnen die een blender met ChatGPT heeft aangezet en roept: “Kijk! Mijn meesterwerk!”

Die teksten ruiken naar instant-soep: oppervlakkig, zout, en vooral zonder ziel. Je hoeft er geen zweet, geen tijd en geen schaamte voor te investeren – en dát is juist de kern van een community die draait om kwetsbaarheid en persoonlijke beleving. AI-verhalen zijn het McDonald’s-menu van de erotiek: snel, goedkoop en na vijf happen al weer doodsaai.

Maar nee, sommige lui doen alsof ze een geniaal auteur zijn, terwijl iedereen met een halve hersenhelft ziet dat hun stukjes uit de generieke AI-fabriek komen: dezelfde clichés, dezelfde vlakke dialogen, nul gevoel voor spanning. Het is net alsof je in een café vol bierliefhebbers je glas vult met alcoholvrij lauw kraanwater en beweert dat het ambachtelijk gebrouwen IPA is.

Als je niks origineels te melden hebt, lees dan lekker mee, maar houd alsjeblieft die algoritmische pulp voor jezelf.

~ ChatGPT

Maar ja, in grote lijnen ben ik het wel eens met mijn niet zelf geschreven AI tekst.:p
Het is naar mijn mening vervuiling van het forum. Het is gewoon niks.

En je kunt natuurlijk wel AI gebruiken voor een beetje inspiratie of om een zelf geschreven tekst te laten controleren (zou ik zelf ook doen als ik een verhaal zou schrijven). Maar nu zie je gewoon veel kopieer- en plakwerk. Het komt vooral nogal sneu over. "Ik heb een verhaal geschreven". Eh nee.... dat heb je dus niet. Je hebt een AI-prompt getypt en de uitkomst met ons gedeeld.
@Ares, ik ben wel benieuwd naar welke prompt je hebt gebruikt dat AI in zijn eigen zelfvernietigende missie is getrapt. Heerlijk stukje AI-zelfkennis.

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Voor alle duidelijkheid: voor mijn verhalen wordt NOOIT AI gebruikt! Ik zou me schamen!
Idem dito!
Not to mention dat ik zelf over het algemeen ook sterk tegen AI ben, merendeels omdat ik prima in staat ben om mijn handen en - héél belangrijk - hersenen te gebruiken om zelf literatuur (en kunst) op te stellen, en deze, ook niet geheel onbelangrijk, van A tot Z te controleren op fouten. (In het geval van literatuur ook wel proeflezen of beta-reading genoemd.)

Snakebite

Niet voeren!
Forumleiding
@beddenplasser - ik hoop dat je het oké vindt dat ik er even een poll bij heb gezet. Kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om een reactie te schrijven, maar wellicht toch een mening heeft.

De afgelopen dagen is er ook weer een waslijst aan AI-verhalen toegevoegd. Ben toch benieuwd hoe men hier in het algemeen over denkt. Vandaar. :)

Ares

Stuur mij gerust een privébericht
Ik heb gestemd op: "Vreselijk, zou ze hier het liefst niet zien."

Maar dan heb ik het dus wel echt over mensen die niks anders doen dan een opdrachtprompt in een AI-tool zetten en vervolgens hier de uitkomst plakken.

beddenplasser

volwassen peuter
@beddenplasser - ik hoop dat je het oké vindt dat ik er even een poll bij heb gezet. Kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om een reactie te schrijven, maar wellicht toch een mening heeft.

De afgelopen dagen is er ook weer een waslijst aan AI-verhalen toegevoegd. Ben toch benieuwd hoe men hier in het algemeen over denkt. Vandaar. :)
Mooi initiatief. Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. De doen alsof-auteurs horen hier niet thuis, maar als er auteurs zijn die AI als hulpmiddel gebruiken voor het foutloos krijgen van hun teksten, geen probleem.

vochtig tot nat

Gewaardeerd Lid
Ik wil het absoluut niet gebruiken. Bij mij komen juist de ideeën als ik aan het schrijven ben. En die mis je toch wel als je AI een opdracht moet geven om een verhaal te schrijven. Voor sommigen zou het wel handig zijn om het te gebruiken voor controle van de spelling en de grammatica.

SweDutchDiaper

Gewaardeerd Lid
Mooi initiatief. Ik sluit me aan bij de reactie hierboven. De doen alsof-auteurs horen hier niet thuis, maar als er auteurs zijn die AI als hulpmiddel gebruiken voor het foutloos krijgen van hun teksten, geen probleem.
Dat laatste is niet te handhaven. Dan krijg je doen-alsof auteurs die bij hoog en laag gaan beweren dat het echt alleen maar een grammaticacheck was. Het makkelijkste is gewoon alles waar AI gebruikt is als AI te taggen, ongeacht de mate van gebruik.

Jappie1996

Superlid
Zelf ben ik er ook geen voorstander van maar ieder zijn ding. Al helemaal omdat het idd geen verhaal is maar een promt wat je online zet. Heb er zelf uiteraard wel eens mee geëxperimenteerd maar wat je in je hoofd heb kan je het beste zelf uitschrijven (al heb ik daar wel weinig tijd voor...) Net als wat anderen zeggen is het verhaal simpel, oppervlakkig en veel van hetzelfde.

Zou het geen 'oplossing' zijn om net als de 16+ verhalen een aparte pagina voor AI verhalen te maken? Dan moet de auteur wel zo eerlijk zijn dat het verhaal door AI geschreven is natuurlijk.

Snakebite

Niet voeren!
Forumleiding
Zelf ben ik er ook geen voorstander van maar ieder zijn ding. Al helemaal omdat het idd geen verhaal is maar een promt wat je online zet. Heb er zelf uiteraard wel eens mee geëxperimenteerd maar wat je in je hoofd heb kan je het beste zelf uitschrijven (al heb ik daar wel weinig tijd voor...) Net als wat anderen zeggen is het verhaal simpel, oppervlakkig en veel van hetzelfde.

Zou het geen 'oplossing' zijn om net als de 16+ verhalen een aparte pagina voor AI verhalen te maken? Dan moet de auteur wel zo eerlijk zijn dat het verhaal door AI geschreven is natuurlijk.
Over een apart subforum heb ik inderdaad ook nagedacht. Het nadeel is echter, dat je dan weer afsplitsingen krijgt. "AI", "16+" en "16+ AI"..

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
poepbroek Project broekpoepverhalen (o.a. vertalen verhalen van Ripples story index) / Vraag voor moderatoren VVV 11
B Poll boven de verhalen moderator talk 2
Little Endy verhalen/fanfictions vanuit welk oogpunt? Pub 2
Snakebite Verhalen FAQ ABDL Luierverhalen 8
mark Nog niet klaar [16+] ZKV: Zeer Korte Verhalen 16+ Verhalen 91
Mr.Nobody Verhalen, strips&comics moderator talk 1
P Verhalen broek poepen Broekplassers en Poepers 7
E Verhaal Klaar Verhalen van Emina V 8
B Verhalen Pub 16
max79 Verhalen over kinderen moderator talk 12
Ivy verhalen lezen en bedoordelen Polls 7
luierdrager15 Luister verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
VincentKoridon Fan Fiction verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
John Verhaal Klaar Herinneringen (A) H 12
Y Korte ABDL verhalen laten beoordelen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
Mary-Jane Holland Verhalen en leeftijd Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 24
Limbonees Regels voor verhalen VVV 3
dllover Cuckold verhalen 16+ Board 4
P Abdl verhalen op bol.com Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
geefmeluiers Alle (niet 16+) verhalen gesorteerd op weergaven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
zeeland! Lang verloren verhalen en schrijver Pub 4
T Luier verhalen in boekvorm Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
Little Endy Het terug lezen van jullie eigen verhalen op dit forum? Pub 5
K Een mankeren van anime luier / abdl verhalen waar er praktisch om GEVRAAGD word. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
Rotterdammert Minderjarige verhalen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
gondra Mijn broekplas en broekpoep verhalen. Broekplassers en Poepers 18
V Oude verhalen overnemen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Little Endy fantasie/inspiratie voor verhalen op deze site? Pub 7
bobby2004 verhalen 16+ moderator talk 2
Limbonees Engelstalige verhalen AB/DL/TB Links 2
adidaslover verhalen op internet over evt reden van beginnen met luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
bobby2004 verzoek tot alfabetisering van 16+ verhalen moderator talk 1
W seksueel getinte verhalen 16+ Board 4
bobby2004 Verhalen moderator talk 2
friendly Verhalen schrijven Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 27
P Waar kan ik verhalen schrijven en posten? VVV 6
J Verloren verhalen van luierkind Pub 0
Limbonees Gevonden: Site met verhalen en comics AB/DL/TB Links 6