Nog niet klaar Benny's Drie Maanden

Hoe goed is dit verhaal?

• 1

Stemmen: 0 0,0%
  • 2

• 3

Stemmen: 1 50,0%
  • 4

• 5

Stemmen: 1 50,0%
  • 6

• 7

• 8

• 9

• 10

• Totaal stemmers
    2

FavoD

Nieuw lid
Mijn naam is Benny, toen ik acht jaar oud en iets aan de kleine kant voor mijn leeftijd was heb ik een zomer heb ik gelogeerd bij mijn oppas. ik moest hier blijven omdat mijn ouders een lange reis naar het buitenland zouden maken die 3 maanden zou duren. Deze drie maanden liepen anders dan ik ooit had kunnen verwachten.

Deel 1: Op naar de oppas.

Het was een warme zaterdag ochtend in Juli. Ik lag al vanaf 6 uur wakker omdat ik wist dat vandaag mijn oppas Elise een meisje van toen een jaar of 26 mij zou komen halen ik een lange tijd bij haar zou gaan slapen. Het was ondertussen half 9 en mijn ouders riepen me uit bed, ik sprong eruit en rende naar beneden. 'Elise komt er zo aan Benny ga jij je vast even helemaal klaar maken?' zei mijn moeder. Ik gaf ze beide een knuffel en rende weer terug naar boven, ik waste me snel en trok de kleding aan die al voor mij op de kast waren klaargelegd. Meer keuze had ik niet want alles zat al in de grote tassen die ik mee moest nemen naar het huis van Elise.
Ding Dong de deurbel gaat. 'Dat zal Elise zijn, wil jij even opendoen?' zei mijn moeder. Ik versnelde naar de voordeur en deed open. 'hey vriendje!' riep Elise vrolijk toen ze naar binnen liep. 'Gaan wij lekker samen een mooie tijd hebben?' vroeg ze. Ik antwoordde vrolijk dat ik er zin in had maar toch ook een kleine beetje nerveus omdat ik mijn ouders zo lang niet zou gaan zien. 'Dat komt helemaal goed, ik ga zorgen dat je je prima thuis gaat voelen bij mij' antwoordde Elise hierop. Elise woonde niet zo ver van ons vandaan, ze woonde in een grote villa van haar ouders die ondertussen naar Spanje waren verhuisd. Na een half uurtje met Elise en mijn ouders aan de koffie tafel te hebben gezeten was het tijd om te gaan. We laadde de tassen in de auto van Elise en namen uitgebreid afscheid van mijn ouders. Elise hielp mij achterin haar auto en begon te rijden. 'We moeten nog even langs de supermarkt schat' zei Elise toen we ons dorp uit reden. Ik knikte van ja naar haar en keek de rit uit het raam naar de andere auto’s. Toen we bij de supermarkt aankwamen pakte Elise een karretje, 'Wil je in t zitje? Mag hoor!' vroeg Elise toen ze lachende naar me keek. 'Daar ben ik toch al veel te groot voor antwoordde ik haar. 'Wel nee! kom maar' ik twijfelde maar wilde het stiekem wel. 'Kom nou smurf' zei Elise met een speelse stem. Ze deed het zitje uit, tilde me op en zette me erin. 'We gaan lekkere dingen halen' zei ze. We liepen de paden af en Elise gooide allerlei dingen in het karretje. Ik kon niet alles goed zien want ik zat tenslotte met mijn rug naar de spulletjes toe. Toen liepen we het pad in met de zeepjes, toilet papier en baby artikelen. Elise stopte de kar midden in het pad en gooide een blauwe pot in de kar. Ze reed een stukje verder en stopte bij de luiers, ze keek en kort naar me en legde 4 pakken in de kar. Ik keek ernaar en dacht eigenlijk direct dat ze dit voor iemand moest halen of dat het voor een ander kindje was waar ze op oppaste. We liepen naar de kassa en betaalde. Eenmaal thuis aangekomen werden de tassen die ik had meegekregen in een klein kamertje gezet. 'Zo die hebben we niet echt meer nodig' hoorde ik Elise zachtjes zeggen. Wat bedoelde ze daarmee? Ik moest toch mijn kleding hebben? Nadat Elise de boodschappen had opgeruimd liep ze naar me toen en tilde me op. Ze trok zachtjes aan de zijkant van mijn broek en begon te tellen. 'één, twee. Oh dat is er zoiezo ééntje te weinig, daar gaan we even iets aan doen' zei Elise vrolijk. Ik vroeg wat ze hiermee bedoelde maar ze negeerde mijn vraag volledig. Ze tilde me naar een grote badkamer. Ik keek hier rond en zag een badje en een grote kast met een verschoon kussen erop staan. Elise legde mij dan ook op mijn rug op het kussen en deed een soort riempje vast die over mijn torso liep. 'Zo kan jij er niet zomaar afrollen smurf' zei ze. 'We gaan jou is even lekker omkleden'. Ze begon met het uittrekken van mijn sokken daarna mijn spijkerbroek. Ik begon tegen te stribbelen en zei dat ik dat zelf wel kon doen, ik kon weinig omdat het riempje vrij strak zat. 'Rustig smurfje we zijn zo klaar' zei Elise met een rustige stem. Ze trok mijn broek uit en vervolgens ook mijn onderbroek. Ik lag nu zonder broek in mijn blote billen op een verschoon kussen. Ik begon een beetje met mijn benen te trappelen en roepen wat er nou allemaal gebeurde. Elise trok een been omhoog en gaf een tik op mijn bil. 'Even rustig doen!' kwam er geïrriteerd uit Elise haar mond. Ik besloot ernaar te luisteren en stil te blijven liggen. Tot mijn grote verbazing pakte Elise nu een luier uit het laatje onder mij. Ik keek met grote ogen en begon weer te roepen waarom ze een luier in haar handen had. Elise negeerde mij en tilde met één hand mijn benen in de lucht, met haar andere hand schoof ze de luier onder mijn billen haalde hem tussen mijn benen en plakte hem dicht. Ze deed zelf met haar vingers even de randjes goed. Het voelde gek en ik begreep het niet, hierdoor begon ik zachtjes te snikken. 'Zo al klaar smurf' zei ze lief. Ze maakte het riempje los en tilde me overeind. Ze deed mijn shirt uit en verving die met een ander shirt die wat langer leek te zijn. Ze tilde me omhoog waardoor ik nu op het kussen stond en voelde haar hand tussen mijn benen gaan. Ze haalde een flapje tussen en benen en klikte iets met knoopjes dicht. Ze zette me weer terug op het randje van het kussen en begon tegen me te praten. 'Zo heeft het smurfje lekker een luiertje om, die kan jij lekker gaan gebruiken. Dus als jij een plasje of een poepje moet doen hoef je niet eerst naar mij toe te lopen om naar de wc te gaan maar doe je het lekker in je luier. Als je luier vies is gaan we lekker een schone broek halen en ben je weer fris. Snap je dat?' Ik ging uiteraard vol in protest 'Ik ben al 8! ik hoef geen luier om! Ik wil gewoon naar de wc!' Elise keek me een beetje scherp aan en pakte mij bij mijn kin. 'Smurfjes hebben nog luiers nodig en volgends mij ben jij nog een smurfen, dus je hebt niks te willen' Ik begon te huilen, hierdoor greep Elise weer naar de lade en stopte een speen in mijn mond. 'Zo stil maar smurfje je komt er van zelf achter hoe handig het is' Ze tilde me van het kussen af en pakte mijn hand vast. Samen liepen we naar de woonkamer waar ze me rustig op de bank zette. Lopen voelde raar met een luier tussen mn benen. 'Wil je wat drinken?' vroeg ze op een lieve manier aan me. Ik knikte ja. Elise liep naar de keuken en kwam terug met een tuitbeker met appelsap erin. Ze gaf het bekertje aan me en haalde de speen uit mijn mond. Ik durfde niks te zeggen en pakte het bekertje aan. 'Met twee handjes! we willen geen troepjes op de bank' beval Elise mij. Ze kwam naast me zitten, trok me tegen zich aan en zette de televisie aan. 'Komt allemaal goed smurf' zei ze zachtjes. Ik voelde me gek en wist niet wat ik hier allemaal van moest denken, de enige gedachte die steeds terugkwam was dat het stiekem best wel lekker lag zo met Elise op de bank. Aan het einde van de film voelde ik opeens dat ik moest plassen. Ik wilde opstaan om naar de Wc te gaan maar dat werd snel tegen gehouden. 'Waar ga jij naartoe smurf?' vroeg Elise. 'Ik moet plassen' antwoordde ik. Ze trok me snel terug op de bank en zegde me weer tegen haar aan. 'Doe maar hoor schat, daar heb je een luier voor om' Ik begon weer zachtjes te huilen, ik wilde helemaal niet in een luier plassen maar ik had geen keus. Elise gaf geen aandacht aan het verdriet en legde maar arm om mijn middel. Ik moest een hoop moeite doen maar ik liet mijn plas in de luier lopen. Het was een gek gevoel, heel warm en alsof alles langs mijn benen zou lopen. Elise legde haar hand op de voorkant van de luier en zei 'goed gedaan, even de film afkijken dan doen we een schone broek' Ik kon niet anders dan rustig te blijven zitten en de film af te kijken. Toen de film afgelopen was keek Elise op haar horloge en zei 'Oh het is al half 3, het is tijd voor jouw dutje smurf. We gaan jou eerst eens even een schone luier aangeven en daarna ga ik je even je kamertje laten zien'. Ik stond op en liep met Elise mee naar de badkamer, hier werd ik op het kussen gelegd en het riempje werd vastgemaakt. Ze maakte de knoopjes los en schoof de flappen onder mijn rug en op mijn buik. Ze maakte de plakkers los en vouwde de luier open. 'Zo goeie plas gemaakt smurfie!' kwam er enthousiast uit haar mond. Ze pakte was doekjes en maakte mij schoon, ze haalde de vieze luier onder mij vandaag en voor dat ik het wist landde mijn billen op een schone. Dit keer pakte Elise een grote witte bus en begon met poeder op mijn billen te sprankelen. Ze sloot de luier en maakte de plakkers goed vast. 'Zo weer een fris jongetje' zei ze. Ze maakte de knoopjes weer dicht en tilde me op. Een paar deuren verder liepen we een kamer binnen, Elise klikte het licht aan. Ik keek met grote ogen rond, dit was gewoon een volledig ingerichte kinderkamer! Elise zette mij midden in de kamer op de grond en pakte iets uit het ledikantje. Het was een slaapzak met allemaal oogjes aan de zijkanten. Elise beval mij om op mijn rug te gaan liggen. Ik gehoorzaamde, want ik wilde niet nog een tik op mijn billen krijgen. Ze legde mijn benen in de slaapzak en trok hem helemaal omhoog, mijn armen zaten hier nu ook in. Ze tilde me op en legde me in het ledikantje, aan de zijkanten van het ledikantje zaten allemaal kleine haakjes. Deze maakte ze vast aan mijn slaapzak. 'Zo nu kan er niemand uit zijn bedje klimmen' zei Elise. Elise deed het speentje in mijn mond en gaf me een kus op mijn voorhoofd. 'Lekker slapen dan kom ik je straks weer wakker maken' zei ze nog. Nu lag ik daar in het donker als 8 jarige vast in een ledikant in een slaapzak met een speen in mijn mond en een luier om. Ondanks ik natuurlijk helemaal niet moe was probeerde ik toch maar te gaan slapen. Het enige wat ik me kon bedenken was wat er nog meer zou gaan gebeuren en hoelang ik dit moest gaan volhouden. Na een half uur piekeren viel ik toch in slaap.

FavoD

Nieuw lid
Deel 2: Vluchtpoging

Voor mijn gevoel had ik maar tien minuten geslapen toen ik weer wakker schrok en zo ver het kon om me heen begon te kijken. Ik voelde dat ik moest plassen maar hield het uit gewoonte op. Elise deed langzaam de deur op een kier en zag dat ik mijn ogen weer open had. 'Zo heeft meneer lekker geslapen?' vroeg ze lief. Ik gaf geen antwoord en keek glazig voor me uit. 'Wordt maar even rustig wakker dan kom ik je straks uit bed halen' hoorde ik vanuit de deuropening. De drang om te plassen werd dusdanig heftig dat ik het eigenlijk per ongeluk liet lopen. Ik voelde een warme gloed tussen mijn benen lopen, het voelde gek en ik begon ervan te wiebelen. Ik merkte dat ik eigenlijk maar beperkt kon bewegen en hoopte dat Elise mij snel uit bed zou komen halen.

Na nog een paar minuten wachten kwam Elise de kamer binnen en maakte de slaapzak los van het bedje. Ze tilde me naar de badkamer en legde me op het kussen. Ze maakte de slaapzak open, deed hem uit en hing hem aan een haakje naast de commode. Ze voelde met haar hand aan de voorkant van de luier en zei 'Zo heeft er iemand een plasje gemaakt?' Ze klikte de romper los en schoof hem omhoog. Ik voelde één been omhoog gaan en een stukje van de achterkant van de luier open gaan. 'Heeft het smurfje ook nog een andere verrassing?' vroeg Elise met een grappende stem. Ze deed de luier open en veegde me schoon met billendoekjes, deze voelde erg koud aan en bij de eerste aanraking trok ik even opzij. 'Is koud he lieverd' was Elise haar reactie op dit.

Elise vouwde de vieze luier dicht en draaide zich naar de luier emmer die een stukje verder in de badkamer stond. Nu zag ik mijn kans, ik sprong overeind en liet me van de commode vallen. Hierbij bezeerde ik mijn enkel, toch zette ik het op een lopen en snelde de badkamer uit. Ik probeerde een weg naar de voordeur te vinden maar voordat ik het wist voelde ik een hand aan de achterkant van de romper. Elise trok me stevig terug en gaf een harde tik op mijn blote billen. 'Ben jij nou helemaal gek worden?! Jij gaat helemaal nergens heen, Foei!' Ik begon de huilen en riep dat ik dit niet wilde. Ik hoefde geen luier meer om, ik wilde niet in een baby bedje en in een slaapzak. Elise tilde me met een boos gezicht op en liep terug naar de badkamer. 'Ik ben erg teleurgesteld' zei ze boos. 'Je moet maar even accepteren dat je gewoon een klein smurfje bent, het duurt nog heel lang voordat je groot bent' Ik bleef huilen terwijl ik weer op het kussen werd gelegd. Elise maakte het riempje weer stevig vast. 'Die vergeet ik in het vervolg niet meer want het is blijkbaar erg moeilijk om rustig te blijven liggen. Ze pakte een luier uit de la en legde hem onder mijn billen, die helemaal rood waren geworden van de tik. 'Daar zullen we maar even een poedertje op doen' zei Elise snel. Ze poederde mijn billen en deed de luier dicht.

Ik bleef huilen want ik was erg geschrokken en had toch wel pijn aan mijn enkel door de landing. Elise had het door en begon weer langzaam lief te praten. Ze klikte het riempje los en zette mij zittend op het kussen. 'Heb je pijn aan je enkel?' vroeg ze weer wat liever. 'Ja antwoordde ik. Ze pakte mijn been en voelde aan mijn enkel. 'Auw!' riep ik. 'Och smurfje toch, ja die is gekneusd. Daar gaan we even niet op lopen' zei Elise. 'Eerst maar even schone kleertjes aan'. Ze trok de romper over mijn hoofd en gooide hem in de wasmand. Ik zat nu in alleen een luier te snikken op een commode in het huis van mijn oppas. Deze gedachte maakte mij eigenlijk weer verder aan het huilen. Elise had het door en liep met een nieuw setje kleding naar mij toe. 'Ach mannetje toch, komt allemaal weer goed' Ze trok een schone romper over mijn hoofd en maakte hem dicht, ook kreeg ik een comfortabel trainingsbroekje aan. Elise stopte het speentje in mijn mond en tilde me richting de keuken.

Hier zag ik een grote tafel met allemaal stoelen, maar ééntje in het bijzonder. Het was een baby stoel met een tafeltje ervoor. 'Gaan we even een beetje eten smurfje' zei Elise terwijl ze me in die baby stoel zette. Ze haalde mijn armen door de riempjes heen en klikte hem vast, ze trok hem stevig aan. Ik voelde hoe de sluiting van het tuigje tegen de luier werd geduwd. 'We willen geen renende kindjes meer' zei Elise terwijl ze me strak aankeek. De stoel had dikke kussens, dus stiekem zat het best lekker. Ik besloot het maar positief te bekijken, ik kon er tenslotte toch niks aan doen. Even later kwam Elise aan met een plastic bordje met daarop een broodje in stukjes gesneden. Ze zette het bordje voor me op het tafeltje en haalde een slabbetje onder haar arm vandaan. Ze deed het slabbetje om en zei 'lekker eten smurf'. Ze liep zelf terug naar de keuken om ook haar eigen broodje te pakken. Ik had het broodje nog niet aangeraakt toen ze terug kwam met haar eigen bord. 'Moet ik jou eerst even gaan helpen?' vroeg ze. Ze zette een stoel naast mij en stopje een stukje brood in mijn mond. 'Ik kan het zelf!' antwoordde ik geïrriteerd. 'sstt stil maar, doe je mondje maar open' kreeg als reactie. Boos liet ik mij voeren. Toen het broodje helemaal op was wreef Elise over mijn buik. 'Lekker gevuld buikje' zei ze. Ze pakte het tuit bekertje en zette deze voor me neer. Nu begon Elise zelf haar broodje te eten. 'We gaan zo even een stukje lopen smurfje' zei ze met haar mond vol.

Ik schrok van deze uitspraak want dat zou betekenen dat ik naar buiten zou gaan. In een luier! Ik was bang dat mensen het zouden zien en mij zouden uitlachen. Ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik een bekende zou tegenkomen want ik kende hier in de buurt niemand. Elise stond op en ruimte de borden op. Ze deed het slabbetje af en liep naar de gang. Ze kwam terug met een karretje, toen ze dichterbij kwam zag ik het pas goed. Het was een buggy! 'Ik kan zelf lopen hoor!' zei ik snel. 'Nee nee smurfje, dat is veel te ver voor die kleine pootjes. En ik ga je niet de hele tijd tillen. Bovendien heb je een zeer enkeltje dus je gaat lekker in de buggy. Ze tilde me uit de babystoel en trok me een jas aan. Hierna zette ze me vakkundig in de buggy, maakte het tuigje vast en klikte het staafje voor mij dicht. Tot mijn verbazing paste ik er precies in. Elise stopte mijn speen in mijn hand en duwde de buggy richting de buitendeur.

luierdromertje

Niet geschoten is altijd mis.
Mooi vervolg, en zo leest het inderdaad makkelijker.
Overigens kan je via de functie bewerk het eerste hoofdstuk alsnog aanpassen.

Lauwie

Superlid
Een soort kindermishandeling eigenlijk. Eerst van de ouders en daarna van de oppas. Probeer het verhaal vanuit het perspectief van een volwassene te schrijven. En probeer het gewoon als spel te omschrijven. Nu is de fantasie te onorthodox.

Bovenaan