3. Omkleden voor de zoektocht
Claire zegt, loop maar even mee. Vincent heeft een beperking. Daardoor heeft hij wat speciale kleding nodig. Sorry, het is wat anders dan normaal. Maar wel lekker droog en warm. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten. Vind het wel spannend. Ik volg Claire in een grote badkamer.
Kleed jezelf maar uit, droog je goed af. Ik ben zo terug. De badjas houd ik nog even aan maar mijn broek doe ik uit. Claire komt al snel terug. Ze heeft een blauwe denim jumpsuit in haar handen. Kijk ik heb deze voor je gepakt. Zou dat goed zijn? Het is een soort van overall van spijkerstof. Ik trek mijn wenkbrauwen omhoog. Maar na de eerste seconde van verbazing denk ik, dat is eigenlijk wel goed warm. Ik antwoord Claire, ik vind het prima. Claire vervolgt, ik heb ook een hemd en speciaal ondergoed voor jou. Doe dit eerst maar aan. Ze geeft een Tena pants aan. Coen vraagt, heb je geen normale onderbroek voor mij? Nee, die draagt Vincent niet. Deze Pants draagt hij ook niet meer, meestal draagt hij een luier. Maar ik denk dat dit makkelijker voor je is. Doe jij maar even deze pants aan, dan help ik je met de rest van de kleding. Claire draait zich om met haar hoofd naar de deur om privacy te geven.
Ik doe snel de badjas uit. En stap in de pants. Ik verklap maar niet aan Claire dat ik deze wel eens vaker draag uit hobby. Als hij aan is (5 seconden later) zeg ik: klaar. Ze draait zich om. Wil je ook een lekker warme body aan vraagt ze. Ze houdt een romper omhoog met korte mouwen en korte pijpjes. Graag zeg ik, alles voor warmte. Ze helpt mij om erin te stappen. En mijn armen in de mouwen te doen. Voordat ik het echt in de gaten heb, heeft ze de ritssluiting op mijn rug al dicht gemaakt. En dan houdt ze de jumpsuit voor mijn benen. Ik mag deze broekspijpen aandoen. Ze stapt weer achter mij en helpt mijn armen in de mouwen. Dan sluit ze de ritssluiting op mijn buik. Ik denk, dat had ik ook wel zelf kunnen doen. Maar het is zo snel gegaan, dat ik er geen tijd voor had. Ga maar even zitten zegt ze en wijst naar een stoel. Als ik zit doet Claire bij mij sokken aan. Lekker warme droge sokken. Dan loopt ze snel naar beneden.
In de hal zit een kast. Die doet ze open. Wacht maar heel even zegt ze, anders is het te krap in de kast. Claire stapt erin en komt een paar seconden later weer terug. Ze geeft een regenbroek aan. Het lijkt wel een model voor kleine kinderen maar dan in volwassen formaat. Een soort tuinbroek model met banden over de schouders. Ik trek hem snel aan. En dan krijg ik een regenjas. Maar dit is eigenlijk een parka. Ik moet hem als een trui over mijn hoofd trekken. Claire geeft dan 2 regenlaarzen aan. Gelukkig passen ook deze goed, het is mijn schoenmaat. En als laatste 2 handschoenen. Ik ben er nu helemaal klaar voor en begin het al warm te krijgen. Ik pak mijn telefoon en sleutels van de tafel. Claire zegt nog, ik ben zo blij dat jij ook helpt met zoeken. Ze geeft me een stevige knuffel. Vind alsjeblieft mijn zoon! Wat is je telefoonnummer vraag ik. We wisselen nummers uit. Als er nog nieuws is, bel mij dan.