Nog niet klaar De luierdiefstal

Luierman1983

Superlid
Beste forumleden,

Hier is weer een verhaal van mij, nadat ik eerder 'Een onschuldig fietstochtje met grote gevolgen' had gemaakt. Deze fantasie is veel korter en bestaat uit maar twee hoofdstukken. Hieronder het eerste hoofdstuk, volgend weekend het tweede en laatste hoofdstuk. Ik wens iedereen veel plezier bij het lezen en hoop dat dit verhaal een beetje in de smaak valt.

Groetjes,
Luierman1983

Hoofdstuk 1: ‘Ga jij hier maar eens een paar uur staan, diefje’

Als ik thuis kom, besluit ik om eens lekker makkelijk voor mijzelf te koken. Ik maak een gehaktbal (stiekem uit blik) en ik doe er een bak aardappeltjes en groente bij. Ik eet alles smakelijk op, sla het toetje over en doe snel de afwas.

Als de afwas klaar is, besluit ik om een rondje te gaan wandelen. Ik zet Strava (een fitness-app die je activiteiten bijhoudt) aan en begin met lopen. Het is echt heerlijk weer. Na een tijdje kom ik langs een ijswinkel en koop ik een ijsje. Lekker genietend van het ijsje wandel ik gestaag door, tot ik bij een groot wit huis kom met een heel lange oprijlaan. Ik kijk ernaar en zie dat er ook een paardenstal bij is. Als ik door wil lopen, zie ik een eindje verderop een goed gevulde plastic tas op de oprijlaan liggen. Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en loop ernaar toe, hoewel ik weet dat ik mij op privéterrein bevind. Als ik in de tas kijk, ontdek ik dat er vier luiers in liggen. Mijn hart begint te kloppen in mijn keel. Ik besluit de plastic tas mee te nemen, maak mij uit de voeten en loop opgewonden naar huis.

Als ik thuis ben, ga ik lekker op de bank zitten en zet ik een kopje koffie. Ik haal de vier luiers uit de plastic tas en leg ze op de keukentafel. De koffie is binnen twee minuten klaar, waarna ik weer op de bank ga zitten. Omdat de rolgordijnen dicht zijn, besluit ik naar een abdl-film te kijken, die drie uur duurt. Ik ga naar bed als de film voorbij is, maar ik kan mij onmogelijk nog langer bedwingen en doe eerst een luier om. Nu pas zie ik dat er eenhoorns op staan. Ik moet heel nodig plassen en doe dat in de luier. Wat een heerlijk gevoel is dat!

Voordat ik ga slapen, kijk ik nog even wat rond op Facebook. In de zoekfunctie tik ik luiers in en bekijk wat profielen waar luiers in worden genoemd, totdat mijn hart ineens verzakt. Ik zie tot mijn schrik een filmpje, dat wordt ingeleid met de tekst: ‘Deze luierdief is wel heel brutaal. Hij steelt op onze oprijlaan een plastic tas waar luiers in zitten, die bestemd zijn voor een hulpbehoevende kennis. We hadden de tas speciaal voor hem klaargezet.’

Ik besluit het filmpje te gaan bekijken en zie dat ik gelukkig onherkenbaar ben gemaakt. Heel duidelijk is te zien dat ik de plastic tas openmaak, dat ik de tas meeneem en dat ik mij snel uit de voeten maak. Het filmpje wordt afgesloten met de tekst: ‘Deze dief heeft tot morgenvroeg 11.00 uur om zich te melden. Zo niet, dan komt hij herkenbaar in beeld.’

Van schrik plas ik nog een keer in de luier. Ik kan die nacht niet slapen. Minuten lijken uren te duren. De tijd kruipt langzaam voorbij, tot het eindelijk 09.00 uur is. Ik ga snel uit bed, houd de luier om en doe mijn kleren aan. Ik doe de drie andere luiers netjes in de plastic tas en haast me naar de witte villa.

Met knikkende knieën bel ik aan. Er doet een man de deur open. Hij kijkt mij heel boos aan en roept naar zijn vrouw dat de dief er is. De vrouw komt er aan lopen en zegt tegen mij dat ik dus die brutale luierdief ben. ‘Heb je ze bij je?’, vraagt ze. ‘Ja mevrouw, ik heb ze bij me, maar er zijn er nog maar drie schoon. De andere luier heb ik nog om.’ Ik overhandig haar de plastic tas en bied haar mijn excuus aan.

‘Denk je dat je er zo gemakkelijk vanaf komt?’, zegt ze met een vastberaden blik in haar ogen. Ik moet meelopen naar de tuin. De vrouw heeft een touw voor paarden in haar hand en beveelt mij om mijn broek en mijn shirt uit te doen. Ze neemt mij over de oprijlaan mee naar de straatkant, waar ze mij aan het hek vastbindt met het touw. ‘Ga jij hier maar eens een paar uur staan, diefje!’

(wordt nog één keer vervolgd)

Luierman1983

Superlid
Hoofdstuk 2: Talrijke vernederingen voor iedereen zichtbaar

Terwijl ik daar aan het hek sta, zie ik de man en de vrouw in een luxe personenauto wegrijden van de oprijlaan. Aangezien ik hier al die tijd sta, begin ik mij te vervelen. Ik kan geen kant op, maar na een paar uren komt de auto er weer aan rijden.

De vrouw komt naar mij toe lopen en maakt mij los van het hek. Ik krijg een halsband om en daar wordt het touw aan vastgemaakt. Ik moet met de vrouw meelopen naar de auto. ‘Zo luierdief, daar leer je vast van om een tijdlang aan het hek vast te staan,’ liet de vrouw mij vastberaden weten. ‘We hebben vanaf morgen een groot concours dat drie dagen duurt en jij gaat met ons mee. Ik zal je even wat te eten geven, het is namelijk al vier uur in de middag.’ Ik krijg van de vrouw een normale lekkere maaltijd. Als ik het eten op heb, bedank ik haar.

Ik moet weer meelopen met de vrouw en word in een paardenmolen gezet. Hierin moet ik urenlang rondjes blijven lopen. Uiteindelijk haalt de vrouw mij eruit en moet ik meelopen naar de stal. Hier doet zij mij een schone luier aan en mag ik mijn shirt weer aantrekken. Ik moet nu eerst de stallen uitmesten en als dat klaar is, moet ik mevrouw roepen. ‘Zo diefje, dat heb je goed gedaan,’ zei de vrouw. ‘Je kunt nu gaan slapen in de stal.’ De volgende ochtend krijg ik twee boterhammen en een glas melk.

Dan hoor ik een vrachtwagen. Ik zie dat er zes paarden in kunnen. De vrouw draagt mij op stro te gooien in de zes hokken. Echter, in maar vijf hokken wordt een paard naar binnen geleid. Hoezo maar vijf paarden, denk ik. Maar dan moet ik plaatsnemen in het zesde hok. De vrouw geeft mij een roze babyfles met ranja. Ik word goed vastgezet, zodat ik niet kan vallen.

Na een paar uur rijden komt de vrachtwagen tot stilstand. De klep van de vrachtwagen wordt opengezet en de paarden worden eruit gehaald. De vrouw heeft nu een leuke paardrijbroek aan. Gelukkig mag ik nu ook uit de vrachtwagen. Ik krijg van de vrouw ook een paardrijbroek aan. Daardoor valt mijn luier erg op, vooral omdat ie boven de broek uitsteekt.

Verder krijg ik een t-shirt aan, waar op de voorkant een grote luier staat afgebeeld met daar omheen in hoofdletters het woord luierdief. Op de achterkant staat de tekst: ‘Pas op, houd mij in de gaten, ik ben een luierdief, ik houd van luiers. ‘Daar heb ik er voor elke dag eentje van voor je,’ maakt mevrouw mij duidelijk. Ik bedank haar en moet nu de stro uit de vrachtwagen halen.

‘Laat het stro in jouw hokje maar liggen, dat is nog goed.’ Na een uur ben ik klaar en meld ik me weer bij de vrouw. Ze bevestigt het touw weer aan de halsband en moet zo met haar meelopen. Bij de paardenbak word ik vastgezet aan een paal, waar ik de hele dag staan moet blijven. Ik sta met de rug naar de bak in het zicht van iedereen en krijg van allerlei mensen commentaar.

Sommigen noemen mij een vieze dief, anderen vinden het zielig voor mij en brengen mij drinken. Na lange tijd komt de vrouw eraan. Ze voelt aan mijn luier. Ik moet op de grond gaan liggen en krijg een schone luier aan, waarna ik weer aan de paal moet gaan staan. Na het programma word ik opgehaald door een wat jongere vrouw. Die zegt niks en begeleidt mij naar de vrachtwagen. Ik word in het hokje gezet, krijg nog wat eten en te drinken, waarna de klep weer dicht gaat. De paarden mogen in de stal blijven, ik moet in de vrachtwagen slapen.

De volgende ochtend, als ik al lang wakker ben, gaat de klep weer open. Ik zie weer de jongere vrouw, die mij een schone luier om doet en mij een schoon shirt aan doet met weer dezelfde tekst. Nu krijg ik pap om te eten. Ik moet mee naar de stallen, die ik grondig uit moet mesten. Deze opdracht duurt een paar uren. Als ik klaar ben, word ik deze keer midden op het terrein vastgezet aan een schandpaal. Boven mijn hoofd wordt duidelijk zichtbaar een bord met de tekst ‘Luierdief’ vastgemaakt. Deze dag duurt voor mij heel lang. Als het donker begint te worden en ik alle commentaren wel kan dromen, word ik weer in de vrachtwagen gezet en krijg ik paardenbrokken te eten.

Ik val gelukkig snel in slaap. Als ik de volgende ochtend wakker word, valt het mij op dat ik toch wel goed slaap in het paardenhok met stro. De klep wordt deze keer open gedaan door de vrouw des huizes en de jongere vrouw. Ze doen mij een andere, strakkere broek aan, waardoor de luier nog meer opvalt. Ik moet de stallen weer schoonmaken. Als ik daarmee klaar ben. moet ik de vrachtwagen grondig wassen en alle hokken weer klaar voor transport maken.

Ik moet in mijn hokje gaan zitten en wachten tot de vrouwen er weer aankomen. Ze leiden de paarden in de vrachtwagen. Als laatste word ik weer vastgezet en vertrekken we naar de villa. Als we daar arriveren, worden de paarden uitgeladen en moet ik de stro weer opruimen. Daarna moet ik de vrachtwagen van binnen poetsen. Als ik daarmee klaar ben, moet ik mij melden bij de vrouw. ‘Diefje, dit was je straf. Als je nog eens luiers wilt hebben, vraag je mij ernaar,’ laat ze weten. ‘Ja mevrouw, dat zal ik de volgende keer doen,’ antwoord ik. Ze gaf me mijn kleding terug, waar ik haar hartelijk voor bedank.

Ik sta op het punt om weg te gaan, maar vraag mevrouw toch eerst of ze nog nieuwe luiers voor mij heeft. ‘Jazeker, diefje.’ Ze overhandigt mij een pak luiers en maakt mij duidelijk dat ik weg moet gaan. Toen ik weer in mijn eigen huis was, besefte ik dat ik de afgelopen dagen talrijke vernederingen moest ondergaan, die voor iedereen goed zichtbaar waren. Ik neem een warme douche en val in een diepe slaap.

Bovenaan